Daarom: neutraalquote:Op woensdag 14 februari 2024 07:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja als echte Amsterdammer ben jij een meerderheid tussen al die import provincialen.
De grootste groep echte Amsterdammers wonen inmiddels vooral rond Amsterdam.
Maargoed, leuk zo’n hoofddoek maar wat denk je dat er gebeurt als iemand een keppeltje opheeft en een vervelende Marokkaan aanspreekt. Dan is de wereld te klein.
Dat zou kunnen omdat die mensen echt niet hun eigen volk gaat aanspreken op slecht gedrag.quote:Op woensdag 14 februari 2024 08:10 schreef ReplaR het volgende:
En over 5 jaar komen ze erachter dat er geen een boa met een hoofddoekje erbij is gekomen.
Wat een mindblowing onzin joh.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat zou kunnen omdat die mensen echt niet hun eigen volk gaat aanspreken op slecht gedrag.
Ook zijn moslimvrouwen minder (achtergesteld) als moslimmannen volgens hun geloof.
Mind blowing van achterlijkheid!
Geloof je het zelf pom?quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een mindblowing onzin joh.
Huurde vroeger scheef in een slechte wijk en heb daar vaak zat buurtvaders en agenten die allesbehalve roomblank zijn in actie gezien.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geloof je het zelf pom?
Het kliekt allemaal aan elkaar en houdt allemaal de hand boven het hoofd...
Buurtvaders is een goede zaak en ook heel wat anders.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Huurde vroeger scheef in een slechte wijk en heb daar vaak zat buurtvaders en agenten die allesbehalve roomblank zijn in actie gezien.
Dus ja, je praat gewoon poep.
Met racisme binnen het korps bedoel je?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beste Sodemieters, ik neem aan dat je op de hoogte bent van wat er zoal is misgegaan de laatste tijd?
Hoe doet de politie in islamitische landen dat dan?quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:09 schreef Bocaj het volgende:
Dat zou kunnen omdat die mensen echt niet hun eigen volk gaat aanspreken op slecht gedrag.
Haha, daar laat je het wel om niet te luisteren... Je wil daar niet het gevang in hoor... Zweepslagen etc.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe doet de politie in islamitische landen dat dan?
Hahaha nee. Je hebt het immers over:quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Buurtvaders is een goede zaak en ook heel wat anders.
quote:Het kliekt allemaal aan elkaar en houdt allemaal de hand boven het hoofd.
Misdraag je eens in Ruslandquote:Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Haha, daar laat je het wel om niet te luisteren... Je wil daar niet het gevang in hoor... Zweepslagen etc.
Dus optreden 'tegen hun eigen volk' zou geen enkel probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Haha, daar laat je het wel om niet te luisteren... Je wil daar niet het gevang in hoor... Zweepslagen etc.
Arnhem was dus helemaal niet de eerste stad waar het werd toegestaan. Amersfoort heeft het vier jaar geleden al geruisloos ingevoerd.quote:Raad Amersfoort debatteert over hoofddoekverbod boa's dat niet bestaat
De Amersfoortse gemeenteraad heeft zich gisteravond verslikt in een debat over het dragen van een hoofddoek of keppel door handhavers en andere buitengewone opsporingsambtenaren (boa's).
Een aantal politieke partijen, waaronder Denk, diende een motie in om religieuze uitingen onder werktijd toe te staan. Maar die motie was onnodig, want Amersfoort kent helemaal geen verbod op het dragen van religieuze hoofdbedekking. "Wij stellen geen beperkingen aan een uniform", aldus burgemeester Lucas Bolsius.
Denk-gemeenteraadslid Tahsin Blbl stelde de kwestie aan de orde op een commissievergadering, meldt RTV Utrecht. "Voor alle medewerkers van de gemeente is het toegestaan om je religieus te uiten, behalve bij boa's", aldus Blbl.
"Het verbod is niet meer van deze tijd", aldus Ida Bromberg (GroenLinks), mede-indiener van de motie. De twee betoogden dat religieuze uitingen de neutraliteit bij het werk van de handhavers niet in de weg zou staan.
Verschillende raadsleden wilden reageren, maar toen greep de burgemeester in. Handhavers die dat willen mogen religieuze uitingen toevoegen aan het uniform, stelde hij. In 2020, dus vier jaar geleden al, liep een vrouw met een hoofddoek al stage bij de boa's.
Plottwist
"Dit is een plottwist die ik niet aan zag komen", reageerde GroenLinks-raadslid Bromberg nog. Waarna er een ander onderwerp op de agenda stond.
Steeds meer steden kiezen voor het toestaan van hoofddoeken of keppeltjes. In Utrecht zijn religieuze uitingen bij boa's sinds deze maand toegestaan, in Arnhem en Tilburg is dat al langer zo. De Amsterdamse burgemeester Halsema maakte gisteren bekend dat ook boa's in de hoofdstad binnenkort een hoofddoek of keppeltje mogen dragen.
Demissionair minister Yesilgz van Justitie vindt juist dat handhavers aan dezelfde 'neutraliteitseisen' moeten voldoen als de politie en onderzoekt of er een landelijk verbod op hoofdbedekking voor hen kan komen.
Het gaat hier natuurlijk om het principe. Mensen in zulke functies zouden altijd neutraliteit moeten uitstralen. Tien of twintig jaar geleden was eigenlijk iedereen het daar ook nog over eens.quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:37 schreef Starhopper het volgende:
Alsof de boete kutter is als de boa een hoofddoekje draagtWat een volk hier in dit topic
Inclusiviteit is een nietszeggend modewoordje dat precies het tegenovergestelde behelst.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen. De minister wil het niet, maar de politieleiding is ook sterk bezig met inclusiviteit en het zijn van een 'politie voor iedereen'.
En een religie uit de 7e eeuw wel?quote:"Het verbod is niet meer van deze tijd", aldus Ida Bromberg (GroenLinks)
Het zal inderdaad voornamelijk symboolpolitiek zijn, maar het toont weer aan hoe graag sommigen buigen voor de Islam. Men had ook kunnen zeggen dat dit nu eenmaal een neutrale functie is en als mensen per se in hun functie een hoofddoekje willen dragen dan zoeken ze maar ander werk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nu ineens een enorme groep praktiserend moslima's boa gaat worden.
Boa is toch sowieso een enorm kutbaantje?
Ah, qua beleid is die er helaas al lang joh. Hier worden bijvoorbeeld foutparkeerders bekeurd, tenzij het moskeegangers zijn. Ik zie dit eerder als een van de gevolgen van veel te toeschietelijk jegens conservatieve gelovigen zijn, in plaats van een eerste aanzet daarvan.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zal inderdaad voornamelijk symboolpolitiek zijn, maar het toont weer aan hoe graag sommigen buigen voor de Islam. Men had ook kunnen zeggen dat dit nu eenmaal een neutrale functie is en als mensen per se in hun functie een hoofddoekje willen dragen dan zoeken ze maar ander werk.
Maar ja, dat kan niet, want oh jee, men zou de Islamtische gemeenschap maar tegen het zere been schoppen. Meteen alles aanpassen om die tevreden te houden. Dat kan helaas een precedent scheppen.
Kun je eens een onderwerp noemen waarin christenen niet gefaciliteerd worden, maar moslims wel?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Progressief" Nederland lijdt al decennia aan de ijzeren consequenties van de wetten van Croughs.
Toch wel aandoenlijk hoe ze enerzijds hun gal spuwen over primitieve gereformeerden en enge katholieken (en de laatste tijd uiteraard ook Joden), en blren over acceptatie en tolerantie voor homo's en vrouwen, en anderzijds net die ene religie steevast met fluwelen handschoentjes blijven benaderen. Wat heet, in ongeveer alles faciliteren zelfs.
Ja, staat in dat bericht.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je eens een onderwerp noemen waarin christenen niet gefaciliteerd worden, maar moslims wel?
Want het covid verhaal is natuurlijk al eventjes geleden.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je eens een onderwerp noemen waarin christenen niet gefaciliteerd worden, maar moslims wel?
Er zijn voorbeelden van christelijke kinderen die een gebedsruimte op school wilden, maar niet kregen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, staat in dat bericht.
Geloof is absoluut uit den boze in bepaalde overheidsfuncties. Ligt er alleen aan welke.
En:
https://www.nporadio1.nl/(...)hool-geen-gebedshuis
Geen idee wat dat er mee te maken heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Want het covid verhaal is natuurlijk al eventjes geleden.
Je zeg het zelf: buurtvaders. Maar geen buurtmoeders dus.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Huurde vroeger scheef in een slechte wijk en heb daar vaak zat buurtvaders en agenten die allesbehalve roomblank zijn in actie gezien.
Dus ja, je praat gewoon poep.
Herkenbaar, zie ik in mijn omgeving ook waar trouwens ook kerkgangers op zondag ipv vrijdag worden ontzien.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, qua beleid is die er helaas al lang joh. Hier worden bijvoorbeeld foutparkeerders bekeurd, tenzij het moskeegangers zijn. Ik zie dit eerder als een van de gevolgen van veel te toeschietelijk jegens conservatieve gelovigen zijn, in plaats van een eerste aanzet daarvan.
Wat zou dat volgens jou dan aantonen?quote:Op zondag 18 februari 2024 12:33 schreef Rostrup het volgende:
Het is wachten op ON of GS die een undercover BOA met keppeltje de Schilderswijk of Overvecht instuurt en dan de camerabeelden breed uitmeet.
Niets, maar het kan voor sommigen een aanleiding zijn om te provoceren.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat zou dat volgens jou dan aantonen?
Dat het dragen van dat soort shit een slecht idee is.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die Nourdeen Wildeman is er ook 1tje hoor , wat een figuur.quote:Op woensdag 14 februari 2024 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, staat in dat bericht.
Geloof is absoluut uit den boze in bepaalde overheidsfuncties. Ligt er alleen aan welke.
En:
https://www.nporadio1.nl/(...)hool-geen-gebedshuis
Dat de mensen uit de schilderswijk heel behulpzaam zijn. Ze zullen namelijk met een mannetje of 25 - 30 naar je toe komen om te vragen wat je probleem is.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar zijn al filmpjes van gemaakt.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:33 schreef Rostrup het volgende:
Het is wachten op ON of GS die een undercover BOA met keppeltje de Schilderswijk of Overvecht instuurt en dan de camerabeelden breed uitmeet.
Voor BOA's of sowieso?quote:Op zondag 18 februari 2024 13:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat het dragen van dat soort shit een slecht idee is.
Voor BOA's. Voor de rest hebben mensen natuurlijk gewoon de vrijheid om hun hobby's te uiten.quote:
Sowieso, daar is al een filmpje over gemaakt in Utrecht. Daar ging een jongen met een keppeltje over straat.quote:
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor BOA's. Voor de rest hebben mensen natuurlijk gewoon de vrijheid om hun hobby's te uiten.
Dat dit een slecht idee is.quote:Op zondag 18 februari 2024 12:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat zal best. In de ene wijk zullen mensen ook vriendelijker zijn tegen iemand in een politie-uniform dan in de andere wijk. De vraag is of, hoe, waarom dat van invloed zou moeten zijn op de vraag of een BOA een keppeltje mag dragen als-ie dat wil.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Sowieso, daar is al een filmpje over gemaakt in Utrecht. Daar ging een jongen met een keppeltje over straat.
Dan testen ze dat in verschillende wijken van Utrecht.
In de ene wijk wordt hij dan meer uitgescholden en bedreigd dan in de andere.
Nee, ik vind dat BOA's geen religieuze dingen moeten dragen omdat ze neutraal in hun uiterlijk moeten zijn. Dat het geweld/irritatie uitlokt is vervelend, maar dat is ook nou eenmaal een beetje hoe het is met gelovigen onderling.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.
Tijdens hun functie lijkt het mij beter om dat niet te doen en om daar een lijn in te trekken en het inderdaad te verbieden. Net zoals dat het mij ook niet handig lijkt om petjes te dragen met voetbalclubs tijdens het BOA'en.quote:Vind je dan dat het om deze reden ook echt verboden zou moeten zijn om als BOA een keppeltje te dragen? Of dat het aan de individuele BOA is om te besluiten of-ie dat aandurft?
OK, maar dan is het hele verhaal van 'ga maar eens met een keppeltje op door Overvecht lopen' dus geen argument voor of tegen een verbod op religieuze uitingen. Dat refereert immers alleen aan het idee van mogelijke agressie.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:16 schreef ems. het volgende:
Nee, ik vind dat BOA's geen religieuze dingen moeten dragen omdat ze neutraal in hun uiterlijk moeten zijn. Dat het geweld/irritatie uitlokt is vervelend, maar dat is ook nou eenmaal een beetje hoe het is met gelovigen onderling.
Nou mijn antwoord zou zijn dat ik het dringend zou afraden.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:15 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat zal best. In de ene wijk zullen mensen ook vriendelijker zijn tegen iemand in een politie-uniform dan in de andere wijk. De vraag is of, hoe, waarom dat van invloed zou moeten zijn op de vraag of een BOA een keppeltje mag dragen als-ie dat wil.
Vind je dan ook dat homo's maar beter niet hand in hand kunnen lopen? Of berhaupt iets doen waaruit blijkt dat ze homo zjn?quote:Op zondag 18 februari 2024 14:21 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou mijn antwoord zou zijn dat ik het dringend zou afraden.
Waarom zou je meer gevaar willen lopen dan noodzakelijk is?
Kan me vergissen maar volgens mij gaat dit topic over BOA's.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Want? En voor BOA's of sowieso?
Ja, ik denk wel dat ik dat vind.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vind je dan ook dat homo's maar beter niet hand in hand kunnen lopen? Of berhaupt iets doen waaruit blijkt dat ze homo zjn?
Het schetst een situatie wat mogelijk voor moeilijkheden kan zorgen door het gebrek aan neutraliteit. Op zichzelf is het misschien geen argument, maar het illustreert wel waarom het o.a. een slecht idee kan zijn.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, maar dan is het hele verhaal van 'ga maar eens met een keppeltje op door Overvecht lopen' dus geen argument voor of tegen een verbod op religieuze uitingen. Dat refereert immers alleen aan het idee van mogelijke agressie.
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.quote:Op zondag 18 februari 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan me vergissen maar volgens mij gaat dit topic over BOA's.
Niet alleen daarom, maar dat is een reden. Bovendien gaat het niet alleen om geweld, maar je gespeelde naiviteit daarover is vrij saai aan het worden.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus je vindt dat BOA's geen keppeltje zouden moeten dragen, omdat het mogelijk geweld uitlokt. Dan hebben de agressievelingen gewonnen, toch? Als je hieraan toegeeft.
Interessant. Dus 'neutraliteit' gaat voor jou niet alleen over het functioneren van de BOA zelf, maar ook over de vraag hoe mensen van een andere religie de neutraliteit percipiren?quote:Op zondag 18 februari 2024 15:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Het schetst een situatie wat mogelijk voor moeilijkheden kan zorgen door het gebrek aan neutraliteit. Op zichzelf is het misschien geen argument, maar het illustreert wel waarom het o.a. een slecht idee kan zijn.
"Maar die mensen mogen toch niet agressief doen" is misschien waar maar tegelijkertijd ook niet heel realistisch. Je moet pragmatisch met dit soort dingen zijn.
De discussie waar je je in mengde, begon met de opmerking van een user die het had over wandelen door de Schilderswijk of Overvecht, met een keppeltje op. Dat gaat volgens mij inderdaad om de angst voor geweld, maar als jij vindt dat daarbij ook nog andere dingen een rol spelen, hoor ik graag welke.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet alleen daarom, maar dat is een reden. Bovendien gaat het niet alleen om geweld, maar je gespeelde naiviteit daarover is vrij saai aan het worden.
Het gaat mij er vooral om dat mensen in een dergelijke functie neutraliteit moeten uitstralen. Dat doe je niet op het moment dat je aan de hele wereld verkondigt welke levensbeschouwing je aanhangt.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Interessant. Dus 'neutraliteit' gaat voor jou niet alleen over het functioneren van de BOA zelf, maar ook over de vraag hoe mensen van een andere religie de neutraliteit percipiren?
Zoals ik al eerder zei is het vooral pragmatisme. Niet hoe het 'zou moeten zijn' maar hoe het is. Op eenzelfde manier dat het voor sommige dames in bepaalde buurten niet altijd even handig is om alleen rond te lopen of bepaalde kleding te dragen.quote:Ik vind het wel opvallend hoe makkelijk diverse users hier toegeven aan dreiging. Hoe makkelijk je je kennelijk schikt naar de mening van een ander, uit angst dat die ander mogelijk agressief wordt. Vaak zie ik hier altijd kritiek over de overheid die n bepaalde religie steeds tegemoet zou komen. Nu zie ik users daar zelf voor pleiten. De mogelijke agressie wordt aangevoerd als argument om af te zien van onze verworven vrijheden.
Je vraagt naar de bekende weg, misschien moet je eens googlen wat een neutraliteitsbeginsel is. Dat heeft niet alleen maar met geweld of de dreiging daarvan te maken.quote:Op zondag 18 februari 2024 16:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De discussie waar je je in mengde, begon met de opmerking van een user die het had over wandelen door de Schilderswijk of Overvecht, met een keppeltje op. Dat gaat volgens mij inderdaad om de angst voor geweld, maar als jij vindt dat daarbij ook nog andere dingen een rol spelen, hoor ik graag welke.
Misschien moet je even teruglezen waar deze discussie begon (#132). Je komt er nu halverwege invallen met opmerkingen die niet relevant zijn voor het gegeven voorbeeld.quote:Op zondag 18 februari 2024 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vraagt naar de bekende weg, misschien moet je eens googlen wat een neutraliteitsbeginsel is. Dat heeft niet alleen maar met geweld of de dreiging daarvan te maken.
Leuk geprobeerd. Als je een vraag stelt in een openbaar topic kan iedereen daar gewoon op reageren. Nogmaals, dat voorbeeld zou aantonen waarom het een slecht idee is en dat heeft niet alleen met geweld of de dreiging daarvan te maken. Dat maak jij er van.quote:Op zondag 18 februari 2024 21:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien moet je even teruglezen waar deze discussie begon (#132). Je komt er nu halverwege invallen met opmerkingen die niet relevant zijn voor het gegeven voorbeeld.
Ik heb je al eerder uitgenodigd om jouw kijk op dat voorbeeld te geven, maar daar maak je geen gebruik van. Je vindt het kennelijk belangrijker om mij terecht te wijzen dan om iets inhoudelijks bij te dragen.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd. Als je een vraag stelt in een openbaar topic kan iedereen daar gewoon op reageren. Nogmaals, dat voorbeeld zou aantonen waarom het een slecht idee is en dat heeft niet alleen met geweld of de dreiging daarvan te maken. Dat maak jij er van.
Dat is nogal logisch, zo iemand wordt niet serieus genomen. De dreiging van geweld is er natuurlijk ook.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder uitgenodigd om jouw kijk op dat voorbeeld te geven, maar daar maak je geen gebruik van. Je vindt het kennelijk belangrijker om mij terecht te wijzen dan om iets inhoudelijks bij te dragen.
Dus stel dat GS inderdaad een BOA met een keppeltje door de Schilderswijk zou laten lopen, hoe zou dat dan volgens jou aantonen dat dat een slecht idee is?
Sluiten zichzelf buiten door hun geloofsregels boven de vereisten van deze functie te stellen.quote:Marcouch vindt dat Yesilgz hiermee een verkeerd signaal afgeeft. "Het is zo ontzettend belangrijk dat mensen niet worden uitgesloten. Als de overheid dit niet toestaat, wat zeg je dan tegen al die andere werkgevers? Je geeft hiermee echt het verkeerde voorbeeld."
En willen de vrijheid om overal beschut op de wereld te mogen bidden en zingen en om te mogen doen en laten wat zij willen met de doden.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Sluiten zichzelf buiten door hun geloofsregels boven de vereisten van deze functie te stellen.
Het heeft niks te maken met vrijheid van godsdienst. Godsdienst staat los van de wet. Je belijdt niet je godsdienst tijdens het handhaven van de wet. Want dan straal je geen neutraliteit uit.quote:Vrijheid van godsdienst
Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem begrijpt weinig van het besluit van de demissionair minister. Arnhem was een van de eerste gemeenten waar besloten werd om boa's toe te staan om een hoofddoek of keppeltje te laten dragen. De burgemeester staat nog steeds volledig achter dit besluit.
"Ik wens de minister veel succes hier mee", zegt Marcouch. "Ik moet echt nog zien of dit besluit stand gaat houden. Juist van een minister van Justitie zou je toch mogen verwachten dat zij achting heeft voor de vrijheid van godsdienst. Die wordt deze vrouwen nu ontnomen."
Heel mooi. Als je niet neutraal kunt zijn, kies je maar een ander beroep.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:49 schreef Mylene het volgende:
Yesilgz wil met wettelijke regeling religieuze uitingen bij boa’s verbieden
Het giftige verbond tussen progressief links en de islamisten hebben die hoofddoeken lopen pushen.quote:Auteur en historicus Coen de Jong (54) ontrafelt in zijn boek Wokeland de hoofddoek-lobby. „Die bestaat uit een netwerk van racismebestrijders, diversiteitsdenkers, linkse, veelal lokale politici en hoge functionarissen in de politietop, met op de achtergrond moslimclubs als DENK en Nida. Onder het mom van diversiteit zijn zij bezig om de symbolen van de islam de instituties binnen te loodsen.”
De steden die waarin openlijk dit soort sabotage gepleegd wordt hebben bijna allemaal een pvda/gl burgemeester.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:53 schreef Rostrup het volgende:
Prevaleert voor een hoofddoek-boa de sharia boven de Nederlandse wet of niet?
In het eerste geval ben je een slecht moslim, in het tweede geval ongeschikt voor de functie van boa.
Ja vandaar de " "quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:50 schreef ems. het volgende:
Mwa, ik vind de term misschien ook gewoon maar te vaag. Echt progressief lijkt mij dan ook juist dat je een broertje dood hebt aan islam, wat zo ongeveer de belichaming is van conservatief.
Dus als die vrouwen zich niet scheren, dan groeit die hoofddoek vanzelf aan?quote:Op donderdag 18 april 2024 18:49 schreef Aether het volgende:
Halsema: discussie over verbod hoofddoek voor boa ’seksistisch’
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-boa-seksistisch
De discussie over hoofddoeken voor boa’s heeft een seksistisch element. Dat vindt burgemeester Femke Halsema, die religieuze uitingen bij handhavers wil toestaan. Zij vergelijkt de hoofddoek met een baard.
Ik weet niet of je denkt dat deze woke warriors het overgrote deel van Nederland bevatten, ik denk dat dit helemaal niet het geval is en dat deze minderheid zich vooral uit in het westen van het land.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het feit is...
'Progressief' Nederland denkt alleen nog in kleur. Waar ze heel erg van leer trekken tegen discriminatie tegen vrouwen, trans- en homoseksuelen, eindigt die strijdlust en verontwaardiging wanneer het de islam betreft.
Waarom?
De meeste islamieten hebben nu eenmaal een kleurtje. En in de slachtofferpiramyde van 'progressief' Nederland staat kleur helemaal bovenaan. Hebben mensen een kleurtje, dan zijn het automatisch slachtoffers van wit, kolonialistisch en racistisch denken, eeuwige slachtoffers die vanwege hun huidskleur, ongeacht de achterlijk conservatie denkbeelden die ze kunnen hebben over vrouwen, homo's, abortus, euthanasie, huwelijk en seksualiteit, nooit, maar dan ook nooit aangesproken mogen worden op voornoemde denkbeelden.
En zo presteert 'progressief' Nederland het om zich enerzijds enorm druk te maken over de enorme intolerantie in dit land, zeker sinds de PVV gewonnen heeft, zal het geen moment onbenut laten om te waarschuwen tegen de 'ondemocratische en conservatieve' ideen van bepaalde partijen, en gaat het anderzijds zonder enige schroom met Palestina-vlag meemarcheren met salafisten.
'Progressief' Nederland: de doodgraver van vrouwen, homo-, transrechten en de rechten van andersdenkenden in het Westen. Wees er trots op woke warriors
quote:Ideologische kaarten op tafel in debat religieuze uitingen bij boa's: "Niemand is neutraal"
https://www.at5.nl/artike(...)-niemand-is-neutraal
Mogen boa's wel of geen religieuze uitingen dragen tijdens het werk? In de commissie Algemene Zaken werd vanmiddag flink gedebatteerd over deze vraag. Raadsleden voerden een ideologische discussie met elkaar. "Het is een rechtvaardige vorm van discriminatie", zei Daan Wijnants van de VVD. Hij is geen voorstander van het plan van burgemeester Halsema.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |