abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212415571
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Ze zijn verkozen voor hun standpunten, die zijn dus wel het allerbelangrijkste.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 februari 2024 @ 19:52:24 #122
426493 crew  PippenScottie
pi_212415575
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.

Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
Breaking news: boze mensen zijn boos :')
My friends all drive horses
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:52:48 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415584
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. Is na buitenlanders toch een van zijn favoriete zondebokken.
De laatste jaren zijn al die geestverwanten van hem daar ook al een beetje op teruggekomen omdat ze ook wel zien hoe rampzalig het in de UK uitpakt. Die lijken meer erop gericht samen de EU te willen besturen.
pi_212415606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Ik vind het ondemocratisch om partijen standpunten dmv een samenwerking te moeten laten slikken die ze absoluut niet willen.
Incelfrikandel
pi_212415626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
Ben jij beschikbaar als formateur?

Ik vraag dit voor een kennis uit Limburg.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:56:16 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ben jij beschikbaar als formateur?

Ik vraag dit voor een kennis uit Limburg.
Als ze mij en mijn werkgever goed compenseren prima.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:56:28 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212415649
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.

Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
Ik heb al vaker gezegd dat ik er vanuit ga dat de PVV niet in de regering komt omdat andere partijen dit nu eenmaal niet willen. En dan zit er idd niks anders op dan PvdA/GL aan de macht te laten. Of Omtzigt ook zin heeft om daar aan mee te doen lijkt me nog geen uitgemaakte zaak. Ik zou het wel lachen vinden hem in combinatie met Timmermans te zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:58:47 #128
78780 deedeetee
pi_212415689
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik vind het ondemocratisch om partijen standpunten dmv een samenwerking te moeten laten slikken die ze absoluut niet willen.
Ze moeten gewoon een middenweg zien te vinden. Over t algemeen lukt dat wel als ze maar willen hoor. Ik heb al meer standpunten als sneeuw voor de zon zien verdwijnen zodra de mogelijkheid tot mee regeren zich aandiende.
pi_212415776
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon een middenweg zien te vinden. Over t algemeen lukt dat wel als ze maar willen hoor. Ik heb al meer standpunten als sneeuw voor de zon zien verdwijnen zodra de mogelijkheid tot mee regeren zich aandiende.
Er is geen middenweg tussen guurrechts PVV en links PvdAGL. Als Timmermans met Wilders in een gewoon kabinet gaat zitten, is dat van beide niks anders dan kiezersverraad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:05:45 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415800
Maar wat mij betreft proberen ze een Limburgse variant.

Grote kans dat het mislukt, natuurlijk. Maar dan hebben ze dat ook eens geprobeerd.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:09:14 #131
78780 deedeetee
pi_212415864
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen middenweg tussen guurrechts PVV en links PvdAGL. Als Timmermans met Wilders in een gewoon kabinet gaat zitten, is dat van beide niks anders dan kiezersverraad.
Guurrechts en gewoon links :? Oké daar gaan we dan maar niet over in discussie.

Dat ben ik dan niet met je eens. Zoals het er nu aan toe gaat doet het ook geen recht aan de kiezers.
pi_212415892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De laatste jaren zijn al die geestverwanten van hem daar ook al een beetje op teruggekomen omdat ze ook wel zien hoe rampzalig het in de UK uitpakt. Die lijken meer erop gericht samen de EU te willen besturen.
Schoppen tegen de EU bevalt zijn vriendje Orban nog altijd uitmuntend.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:11:36 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415899
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Schoppen tegen de EU bevalt zijn vriendje Orban nog altijd uitmuntend.
Maar die wil er voor geen goud uit.
pi_212415912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Guurrechts en gewoon links :? Oké daar gaan we dan maar niet over in discussie.

Dat ben ik dan niet met je eens. Zoals het er nu aan toe gaat doet het ook geen recht aan de kiezers.
Guurrechts is misschien niet de juiste benaming. Het is eigenlijk gewoon een partij van pure haat, of je dat nog gewoon onder rechts zou moeten scharen is discutabel.

En je stemt niet op een persoon, maar op zijn of haar standpunten. En dan kun je die niet zo maar aan de kant schuiven.
pi_212415966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb al vaker gezegd dat ik er vanuit ga dat de PVV niet in de regering komt omdat andere partijen dit nu eenmaal niet willen. En dan zit er idd niks anders op dan PvdA/GL aan de macht te laten. Of Omtzigt ook zin heeft om daar aan mee te doen lijkt me nog geen uitgemaakte zaak. Ik zou het wel lachen vinden hem in combinatie met Timmermans te zien.
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand* met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.

*Eric van der Burg
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212415991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

Grote kans dat het mislukt, natuurlijk. Maar dan hebben ze dat ook eens geprobeerd.
Eens, volgens mij is dat de grootste kans op nog een redelijke regering met capabele ministers.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:20:43 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416038
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.
Als D66'er zou ik zelf nog niet meteen staan te springen om nu al te gaan regeren onder de schaduw van Geert die vier jaar zielig kan gaan lopen doen. Die moet het nog even een paar maanden langer verkloten. Een beetje zoals Den Uyl in 1977 deed.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:28:45 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212416138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
Omdat een minderheids- of EP kabinet zonder enig mandaat nergens (meer) toe gaat of kan leiden.
Los van wat ik denk van een PVV, zou ik als Wilders zonder een meerderheid op hoofdlijnen sws ook niet in die stropop trappen.

Met nieuwe verkiezingen kan de kiezer opnieuw duiden wat de richting moet gaan zijn, net zolamng er wel een meerderheid is.
Zelf wou ik sws voorstander zijn dat als niet binnen 3 maanden een Regering wordt gevormd, er automatische nieuwe verkiezingen worden gehouden. Het is compleet van de zotte dat men al bijna 3 maanden bezig is met alleen voorgesprekken en een wapperrapportje van 7 kantjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:29:11 #139
78780 deedeetee
pi_212416146
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Guurrechts is misschien niet de juiste benaming. Het is eigenlijk gewoon een partij van pure haat, of je dat nog gewoon onder rechts zou moeten scharen is discutabel.

En je stemt niet op een persoon, maar op zijn of haar standpunten. En dan kun je die niet zo maar aan de kant schuiven.
Ik heb toch zo'n afkeer gekregen van het veel te vaak en verkeerd gebruiken van het woord haat.
Natuurlijk stem je op standpunten maar dat wil toch niet zeggen dat mensen die op andere standpunten stemmen dan gewoon zomaar aan de kant gezet mogen worden ?
pi_212416153
Dit topic is compleet doordrenkt in het "Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over" posts. _O-

Geweldig draadje hiero. _O-
De enige echte.
pi_212416173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:

deze dus?
pi_212416179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb toch zo'n afkeer gekregen van het veel te vaak en verkeerd gebruiken van het woord haat.
Bij Wilders en zijn partij is het woord haat toch echt op zijn plaats.
quote:
Natuurlijk stem je op standpunten maar dat wil toch niet zeggen dat mensen die op andere standpunten stemmen dan gewoon zomaar aan de kant gezet mogen worden ?
Dat gebeurt dan ook niet, die worden netjes vertegenwoordigd in de Kamer.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:31:34 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416181
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Omdat een minderheids- of EP kabinet zonder enig mandaat nergens (meer) toe gaat of kan leiden.
Los van wat ik denk van een PVV, zou ik als Wilders zonder een meerderheid op hoofdlijnen sws ook niet in die stropop trappen.

Met nieuwe verkiezingen kan de kiezer opnieuw duiden wat de richting moet gaan zijn, net zolamng er wel een meerderheid is.
Zelf wou ik sws voorstander zijn dat als niet binnen 3 maanden een Regering wordt gevormd, er automatische nieuwe verkiezingen worden gehouden. Het is compleet van de zotte dat men al bijna 3 maanden bezig is met alleen voorgesprekken en een wapperrapportje van 7 kantjes.
Hoezo gaat dat nergens toe leiden? Heb jij een glazen bolletje? Er is nog genoeg te proberen.

En jouw plannetje is wel heel goed om volkomen onbestuurbaar te worden. Ben je het niet eens met de uitslag? Gewoon de onderhandelingen verknallen en nieuwe ronde nieuwe kansen.
pi_212416240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat hangt nogal af van de aard van die andere standpunten.

Verder worden er al decennialang mensen met andere standpunten aan de kant gezet, als het gaat om coalitievorming. Neem de SP. Ooit echt groot, maar nooit serieus genomen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212416262
Hoelaat begint het morgen?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:35:40 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:33 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat hangt nogal af van de aard van die andere standpunten.

Verder worden er al decennialang mensen met andere standpunten aan de kant gezet, als het gaat om coalitievorming. Neem de SP. Ooit echt groot, maar nooit serieus genomen.
De SP heeft meerdere mailen mee kunnen doen maar het geweigerd.
pi_212416287
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:34 schreef potjecreme het volgende:
Hoelaat begint het morgen?
10.15: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A01084
  dinsdag 13 februari 2024 @ 20:36:57 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212416299
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand* met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.

*Eric van der Burg
Moeten we de VVD ook niet langzamerhand onder guurrechts scharen? Als je toch wel graag wilt regeren met de PVV en iedere keer wanneer de naam Timmermans of het woord PvdA valt zo'n zuurvieze muil trekt hoor je misschien toch ook wel bij dat clubje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212416307
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar die wil er voor geen goud uit.
Zeker maar hij houdt zijn klep er ook niet over en tergt ze graag tot het uiterste…
pi_212416367
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Moeten we de VVD ook niet langzamerhand onder guurrechts scharen? Als je toch wel graag wilt regeren met de PVV en iedere keer wanneer de naam Timmermans of het woord PvdA valt zo'n zuurvieze muil trekt hoor je misschien toch ook wel bij dat clubje.
Onder Yesilgöz wel ja.

De VVD moet even gaan bedenken wat ze nou eigenlijk willen zijn. Liberaal? Oké, maar dan echt nokken met dat expres zo dom mogelijk doen en dan moeten ze ook die rechtsconservatieve vleugel voor het blok zetten: doe mee, of ga weg.

Of toch op deze koers doorgaan, maar dan moeten ze ophouden zichzelf liberaal te noemen, want dat zijn ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')