Ze zijn verkozen voor hun standpunten, die zijn dus wel het allerbelangrijkste.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Breaking news: boze mensen zijn boosquote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.
Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
De laatste jaren zijn al die geestverwanten van hem daar ook al een beetje op teruggekomen omdat ze ook wel zien hoe rampzalig het in de UK uitpakt. Die lijken meer erop gericht samen de EU te willen besturen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. Is na buitenlanders toch een van zijn favoriete zondebokken.
Ik vind het ondemocratisch om partijen standpunten dmv een samenwerking te moeten laten slikken die ze absoluut niet willen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Ben jij beschikbaar als formateur?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
Als ze mij en mijn werkgever goed compenseren prima.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ben jij beschikbaar als formateur?
Ik vraag dit voor een kennis uit Limburg.
Ik heb al vaker gezegd dat ik er vanuit ga dat de PVV niet in de regering komt omdat andere partijen dit nu eenmaal niet willen. En dan zit er idd niks anders op dan PvdA/GL aan de macht te laten. Of Omtzigt ook zin heeft om daar aan mee te doen lijkt me nog geen uitgemaakte zaak. Ik zou het wel lachen vinden hem in combinatie met Timmermans te zien.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.
Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
Ze moeten gewoon een middenweg zien te vinden. Over t algemeen lukt dat wel als ze maar willen hoor. Ik heb al meer standpunten als sneeuw voor de zon zien verdwijnen zodra de mogelijkheid tot mee regeren zich aandiende.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het ondemocratisch om partijen standpunten dmv een samenwerking te moeten laten slikken die ze absoluut niet willen.
Er is geen middenweg tussen guurrechts PVV en links PvdAGL. Als Timmermans met Wilders in een gewoon kabinet gaat zitten, is dat van beide niks anders dan kiezersverraad.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een middenweg zien te vinden. Over t algemeen lukt dat wel als ze maar willen hoor. Ik heb al meer standpunten als sneeuw voor de zon zien verdwijnen zodra de mogelijkheid tot mee regeren zich aandiende.
Guurrechts en gewoon linksquote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen middenweg tussen guurrechts PVV en links PvdAGL. Als Timmermans met Wilders in een gewoon kabinet gaat zitten, is dat van beide niks anders dan kiezersverraad.
Schoppen tegen de EU bevalt zijn vriendje Orban nog altijd uitmuntend.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De laatste jaren zijn al die geestverwanten van hem daar ook al een beetje op teruggekomen omdat ze ook wel zien hoe rampzalig het in de UK uitpakt. Die lijken meer erop gericht samen de EU te willen besturen.
Maar die wil er voor geen goud uit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Schoppen tegen de EU bevalt zijn vriendje Orban nog altijd uitmuntend.
Guurrechts is misschien niet de juiste benaming. Het is eigenlijk gewoon een partij van pure haat, of je dat nog gewoon onder rechts zou moeten scharen is discutabel.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Guurrechts en gewoon linksOké daar gaan we dan maar niet over in discussie.
Dat ben ik dan niet met je eens. Zoals het er nu aan toe gaat doet het ook geen recht aan de kiezers.
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand* met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd dat ik er vanuit ga dat de PVV niet in de regering komt omdat andere partijen dit nu eenmaal niet willen. En dan zit er idd niks anders op dan PvdA/GL aan de macht te laten. Of Omtzigt ook zin heeft om daar aan mee te doen lijkt me nog geen uitgemaakte zaak. Ik zou het wel lachen vinden hem in combinatie met Timmermans te zien.
Eens, volgens mij is dat de grootste kans op nog een redelijke regering met capabele ministers.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat mij betreft proberen ze een Limburgse variant.
Grote kans dat het mislukt, natuurlijk. Maar dan hebben ze dat ook eens geprobeerd.
Als D66'er zou ik zelf nog niet meteen staan te springen om nu al te gaan regeren onder de schaduw van Geert die vier jaar zielig kan gaan lopen doen. Die moet het nog even een paar maanden langer verkloten. Een beetje zoals Den Uyl in 1977 deed.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.
Omdat een minderheids- of EP kabinet zonder enig mandaat nergens (meer) toe gaat of kan leiden.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
Ik heb toch zo'n afkeer gekregen van het veel te vaak en verkeerd gebruiken van het woord haat.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Guurrechts is misschien niet de juiste benaming. Het is eigenlijk gewoon een partij van pure haat, of je dat nog gewoon onder rechts zou moeten scharen is discutabel.
En je stemt niet op een persoon, maar op zijn of haar standpunten. En dan kun je die niet zo maar aan de kant schuiven.
deze dus?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:05 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat mij betreft proberen ze een Limburgse variant.
Grote kans dat het mislukt, natuurlijk. Maar dan hebben ze dat ook eens geprobeerd.
Bij Wilders en zijn partij is het woord haat toch echt op zijn plaats.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb toch zo'n afkeer gekregen van het veel te vaak en verkeerd gebruiken van het woord haat.
Dat gebeurt dan ook niet, die worden netjes vertegenwoordigd in de Kamer.quote:Natuurlijk stem je op standpunten maar dat wil toch niet zeggen dat mensen die op andere standpunten stemmen dan gewoon zomaar aan de kant gezet mogen worden ?
Hoezo gaat dat nergens toe leiden? Heb jij een glazen bolletje? Er is nog genoeg te proberen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat een minderheids- of EP kabinet zonder enig mandaat nergens (meer) toe gaat of kan leiden.
Los van wat ik denk van een PVV, zou ik als Wilders zonder een meerderheid op hoofdlijnen sws ook niet in die stropop trappen.
Met nieuwe verkiezingen kan de kiezer opnieuw duiden wat de richting moet gaan zijn, net zolamng er wel een meerderheid is.
Zelf wou ik sws voorstander zijn dat als niet binnen 3 maanden een Regering wordt gevormd, er automatische nieuwe verkiezingen worden gehouden. Het is compleet van de zotte dat men al bijna 3 maanden bezig is met alleen voorgesprekken en een wapperrapportje van 7 kantjes.
Dat hangt nogal af van de aard van die andere standpunten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb toch zo'n afkeer gekregen van het veel te vaak en verkeerd gebruiken van het woord haat.
Natuurlijk stem je op standpunten maar dat wil toch niet zeggen dat mensen die op andere standpunten stemmen dan gewoon zomaar aan de kant gezet mogen worden ?
De SP heeft meerdere mailen mee kunnen doen maar het geweigerd.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:33 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dat hangt nogal af van de aard van die andere standpunten.
Verder worden er al decennialang mensen met andere standpunten aan de kant gezet, als het gaat om coalitievorming. Neem de SP. Ooit echt groot, maar nooit serieus genomen.
10.15: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2024A01084quote:
Moeten we de VVD ook niet langzamerhand onder guurrechts scharen? Als je toch wel graag wilt regeren met de PVV en iedere keer wanneer de naam Timmermans of het woord PvdA valt zo'n zuurvieze muil trekt hoor je misschien toch ook wel bij dat clubje.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De combinatie Timmermans/Omtzigt lijkt me een heel kansrijke. Jetten past daar ook prima bij. Moet alleen de VVD nog even iemand* met een vorm van verstand op de kieslijst vinden om Yesilgöz te vervangen en dan heb je ineens een groep die er heel snel uit is.
*Eric van der Burg
Zeker maar hij houdt zijn klep er ook niet over en tergt ze graag tot het uiterste…quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar die wil er voor geen goud uit.
Onder Yesilgöz wel ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moeten we de VVD ook niet langzamerhand onder guurrechts scharen? Als je toch wel graag wilt regeren met de PVV en iedere keer wanneer de naam Timmermans of het woord PvdA valt zo'n zuurvieze muil trekt hoor je misschien toch ook wel bij dat clubje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |