abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212415048
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
Gewoon Denemarken nadoen.
Dus je hebt rechtse partijen en beleid helemaal niet nodig? Weer wat geleerd...

Maar je weet, neem ik aan, dat Denemarken een opt-out heeft op EU beleid en wij niet dus Denemarken nadoen is weer het zoveelste rechtse lulverhaal.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:24:07 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415107
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Denk dat dat erg lastig zal zijn. Stel het kabinet komt met een of ander vergaand migratievoorstel om de immigratie gigantisch in te perken.

Vervolgens wordt dat getoetst op het vluchtelingenverdrag en afgeschoten omdat het daar niet aan voldoet. De rechter in kwestie kan niet met veel meer ‘marketing’ komen dan dat het getoetst heeft op het vluchtelingenverdrag en dat het gewoon niet voldoet.

Extreem rechts woedend natuurlijk. Want hoe kunnen we ons laten gijzelen door een of ander verdrag van decennia geleden? We moeten onder dat verdrag uit zodat die kutrechters ons niet meer dwars kunnen zitten. Maar daar heb je de EU voor nodig en zoiets gaat in de EU natuurlijk nooit lukken. Godverdomme, kut EU en kutrechters dwarsbomen de PVV. Tijd voor een Nexit!

Knappe marketingman die daar wat tegenover kan stellen.
Daar stel je tegenover het onderwerp immigratie weer wat naar de achtergrond verdwijnt. Dat lukte eerder ook vaak prima. En natuurlijk dat PVV synoniem is met incompetentie. En met een middagje brainstormen valt er nog wel meer te bedenken.

Meteen denken in onmogelijkheden is een van de problemen van gematigde politici op dit moment.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:26:06 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415134
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:18 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Die geflipte figuren van FvD hebben bij elkaar ook nogal wat doctorsgraden. Toch zijn het nog steeds totaalidioten.
Er is nou eenmaal een verschil tussen hersenen hebben en ze ook gebruiken.
pi_212415188
Blijkbaar heeft de VVD aan de leden een brief gestuurd dat ze nu wel mee willen regeren: https://www.trouw.nl/poli(...)en-kabinet~b57019d2/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212415201
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 18:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
Gewoon Denemarken nadoen.
Hoe precies? Een hoop daarvan is alleen maar mogelijk door opt-outs die de Denen hebben bedongen toen ze bij de EU gingen.
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 19:32:51 #106
375570 crew  Cyan9
pi_212415234
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus je hebt rechtse partijen en beleid helemaal niet nodig? Weer wat geleerd...

Maar je weet, neem ik aan, dat Denemarken een opt-out heeft op EU beleid en wij niet dus Denemarken nadoen is weer het zoveelste rechtse lulverhaal.
Ja maar Geert regelt voor ons ook zo'n opt-out, snap dat dan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:33:04 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415237
Als ze echt wat willen veranderen moeten ze in Europa proberen tot een nieuw vluchtelingenverdrag te komen.

Op zich niet onmogelijk want meer landen worstelen hiermee. Maar dat moet dan wel in gezamelijkheid en dus niet de problemen elders dumpen.
pi_212415284
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:33 schreef Hexagon het volgende:
Als ze echt wat willen veranderen moeten ze in Europa proberen tot een nieuw vluchtelingenverdrag te komen.

Op zich niet onmogelijk want meer landen worstelen hiermee. Maar dat moet dan wel in gezamelijkheid en dus niet de problemen elders dumpen.
Er is van de zomer een nieuw asielakkoord gesloten, die gaan echt niet opnieuw beginnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:36:32 #109
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212415285
Mensen hebben enorm veel last van negers en moslims? Ik heb eigenlijk meer het idee dat een bepaald menstype gewoon heel bang is aangelegd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:37:54 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is van de zomer een nieuw asielakkoord gesloten, die gaan echt niet opnieuw beginnen.
Ach daar willen ze vast wel een nieuw kaftje omheen doen als dat zorgt dat Geert verder zijn kop houdt over de EU.
pi_212415387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach daar willen ze vast wel een nieuw kaftje omheen doen als dat zorgt dat Geert verder zijn kop houdt over de EU.
Maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. Is na buitenlanders toch een van zijn favoriete zondebokken.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:42:35 #112
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212415408
Het is wrs een idioot idee maar zou het niet vanuit het oogpunt van democratie/ meeste stemmen gelden zo moeten zijn dat de partijen in volgorde van grote die samen een meerderheid vormen met elkaar om de tafel gaan zitten om er iets van te maken ? Geven en nemen en compromissen sluiten en zo ?
Ze zitten er toch voor het volk ? ( zeggen ze ) En niet voor zichzelf ? :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212415439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:42 schreef deedeetee het volgende:
Het is wrs een idioot idee maar zou het niet vanuit het oogpunt van democratie/ meeste stemmen gelden zo moeten zijn dat de partijen in volgorde van grote die samen een meerderheid vormen met elkaar om de tafel gaan zitten om er iets van te maken ? Geven en nemen en compromissen sluiten en zo ?
Dat is inderdaad een idioot idee, want ze zitten er om hun standpunten te vertegenwoordigen. PvdAGL bij PVV aan tafel voor een normaal meerderheidskabinet kan dus echt niet.
pi_212415476
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:42 schreef deedeetee het volgende:
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.

Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:47:03 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212415494
Hoe lang zal het duren dat is ingedaald dat er verkiezingen moeten komen ?
Ook om de gewijzigde verhoudingen weer goed op het verbeeldende netvlies te krijgen.

Of gaat men rekken tot Mei zodat het ergens pas in november z'n beslag kan gaan krijgen ?
De Kamer kan natuurlijk in meerderheid besluiten om voort te modderen omdat in de wet niet staat dat er een regering moet zijn maar dat die, wanneer dan ook, gevormd moet worden.
Benieuwd op welk moment Rutte de pijp aan NATO geeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 februari 2024 @ 19:47:46 #116
426493 crew  PippenScottie
pi_212415507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Vallon het volgende:
Ook om de gewijzigde verhoudingen weer goed op het verbeeldende netvlies te krijgen.

Of gaat men rekken tot Mei zodat het ergens pas in november z'n beslag kan gaan krijgen ?
De Kamer kan natuurlijk in meerderheid besluiten om voort te modderen omdat in de wet niet staat dat er een regering moet zijn maar dat die, wanneer dan ook, gevormd moet worden.
Is een meerderheid van de Tweede Kamer gebaat bij nieuwe verkiezingen?
My friends all drive horses
pi_212415508
quote:

Verkiezingen lossen niks op: https://www.ioresearch.nl(...)atie-pvv-profiteert/

En verkiezingen krijgen we sowieso niet voor eind september, omdat er normaal minstens 6 weken tussen 2 verschillende verkiezingen moet zitten. En begin juli is er al een verkiezing, mei valt dus af. En met minstens 3 maanden tussen besluit en verkiezingen, kan het ook niet voor mei.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:47:56 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415512
quote:

Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2024 @ 19:50:09 #119
862 Arcee
Look closer
pi_212415548
quote:
Omtzigt:gedogen onder voorwaarden
Formerem dus, zeg maar. :Y)

quote:
In het verslag van de informateur staan
wel afspraken over de rechtsstaat,maar
niet over migratie,internationaal
beleid,bestaanszekerheid,justitie,
overheidsfinanciën en andere thema's,
zegt Omtzigt.
Dan had je verder moet formeren. :Y)

Bron: Teletekst
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:50:40 #120
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212415553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een idioot idee, want ze zitten er om hun standpunten te vertegenwoordigen. PvdAGL bij PVV aan tafel voor een normaal meerderheidskabinet kan dus echt niet.
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212415571
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hun standpunten zijn geen heilig evangelie, ze zitten daar om het volk te vertegenwoordigen. Het héle volk. Het zou dus echt wel moeten kunnen. Natuurlijk ben ik niet zo dom dat ik niet begrijp dat ze dat helemaal niet willen. Dat is juist mijn punt. Dat zouden ze wel moeten willen. Dan passen ze zich maar aan.
Ze zijn verkozen voor hun standpunten, die zijn dus wel het allerbelangrijkste.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 februari 2024 @ 19:52:24 #122
426493 crew  PippenScottie
pi_212415575
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:46 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kan, maar als deze poging mislukt is, dan is de volgende poging PvdA-GL/VVD/NSC/D66.

Kan hoor, en zou ook niet heel raar zijn, maar ik vermoed dat dat erg veel woede oproept.
Breaking news: boze mensen zijn boos :')
My friends all drive horses
  dinsdag 13 februari 2024 @ 19:52:48 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212415584
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat laatste gaat sowieso niet gebeuren. Is na buitenlanders toch een van zijn favoriete zondebokken.
De laatste jaren zijn al die geestverwanten van hem daar ook al een beetje op teruggekomen omdat ze ook wel zien hoe rampzalig het in de UK uitpakt. Die lijken meer erop gericht samen de EU te willen besturen.
pi_212415606
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik vind het ondemocratisch om partijen standpunten dmv een samenwerking te moeten laten slikken die ze absoluut niet willen.
Incelfrikandel
pi_212415626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoezo "moeten" er nieuwe verkiezingen komen? Omdat het niet zo gaat als de PVV wil?
Ben jij beschikbaar als formateur?

Ik vraag dit voor een kennis uit Limburg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')