https://nos.nl/collectie/(...)t-goed-voor-het-landquote:Omtzigt: alleen nadenken over gedogen als er stappen worden gezet over bestuur en bestaanszekerheid
NSC staat er voor open om een kabinet van PVV, VVD en BBB te gedogen, maar het hangt ervan af wat er precies wordt afgesproken. NSC-leider Omtzigt benadrukte vandaag dat zijn partij de verkiezingen is ingegaan met als thema's een beter bestuur en bestaanszekerheid. "Dus wij zullen alleen maar nadenken over een gedoogrol als er echt stappen gezet worden op beter bestuur en bestaanszekerheid, zoals bij wonen."
Omtzigt benadrukte dat in het verslag van de informateur wel afspraken staan over de rechtsstaat, maar niet over migratie, internationaal beleid, bestaanszekerheid, overheidsfinanciën, justitie en andere thema's.
Die man moet eens een keer duidelijkheid geven. Hij wil de volgende ronde niet meepraten zegt hij steeds. Dus hoe moeten die partijen dan weten of wat er wordt afgesproken voldoende is voor Omtzigt?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:06 schreef Rnie het volgende:
Omtzigt: alleen nadenken over gedogen als er stappen worden gezet over bestuur en bestaanszekerheid
NSC staat er voor open om een kabinet van PVV, VVD en BBB te gedogen, maar het hangt ervan af wat er precies wordt afgesproken. NSC-leider Omtzigt benadrukte vandaag dat zijn partij de verkiezingen is ingegaan met als thema's een beter bestuur en bestaanszekerheid. "Dus wij zullen alleen maar nadenken over een gedoogrol als er echt stappen gezet worden op beter bestuur en bestaanszekerheid, zoals bij wonen."
Omtzigt benadrukte dat in het verslag van de informateur wel afspraken staan over de rechtsstaat, maar niet over migratie, internationaal beleid, bestaanszekerheid, overheidsfinanciën, justitie en andere thema's.
https://nos.nl/collectie/(...)t-goed-voor-het-land
Even mooi verpakken als "wij pakken toch de verantwoordelijkheid" en de VVD gaat gewoon regeren met club Wilders en Caroline. U las het hier voor de derde keer.
Ja niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Dus hoe moeten die partijen dan weten of wat er wordt afgesproken voldoende is voor Omtzigt?
NSC wil niet in de regering Wilders zitten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Gewoon ff kappen met dat kleuter gedrag en ga praten.
Het kleutergedrag kwam van de andere kant en dat is juist één van de redenen dat hij niet meer mee praat. Maar het is nooit de bedoeling van hem geweest een dichtgetimmerd gedoogakkoord te tekenen, hij wil het hooguit op hoofdlijnen steunen en daarvoor hoef je in het begin helemaal niet mee te praten. Dan moeten de partijen die echt een regering willen vormen (wil de VVD dat?) eerst maar eens kijken of ze er uit komen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:16 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die man moet eens een keer duidelijkheid geven. Hij wil de volgende ronde niet meepraten zegt hij steeds. Dus hoe moeten die partijen dan weten of wat er wordt afgesproken voldoende is voor Omtzigt?
Gewoon ff kappen met dat kleuter gedrag en ga praten.
Of eeuwig gezeik met v.d Plas en Plasterk.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zo'n chaos is het nog niet, ik had wel wat wilders verwacht in het verslag.
Yesilgöz staat zachtst gezegd niet bekend om haar diepe inzichten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Vraag mij af of mensen zich ook zo ergeren aan deze uitspraken van Yesilgöz: “Deze impasse is niet goed voor het land en ik baal ontiegelijk. Ik was helemaal klaar om de dag na het debat te beginnen aan de inhoudelijke onderhandelingen."
Welke partij heeft is ook al weer primair verantwoordelijk voor deze impasse?
I see what you did therequote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Of eeuwig gezeik met v.d Plas en Plasterk.
Ik heb het niet over het klimaat, ik heb het over rubberbootvluchtelingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, linkse hobbyisten. Daar nu nog mee aankomen na decennia waarin alle voorspellingen van wetenschappers over het klimaat gewoon feiten blijken te zijn en dat feiten ook voor rechtse mensen gevolgen hebben is echt
Jij zou tegen je dochtertje van 8 zeggen, daar is het noord westen begin maar met lopen schat en succes?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het klimaat, ik heb het over rubberbootvluchtelingen.
Altijd man, met baard, jaar of 18.
"Vrouwen en kinderen eerst" kennen ze daar schijnbaar niet.
Dus met alle vluchtelingen zonder strafblad en overdreven spuugproductie heb je geen probleem?quote:M'n Syrische tandarts heb ik geen probleem mee.
Die zie ik toevalligerwijs ook nooit op opsporing verzocht, of op de buschauffeur spugen in Ter Apel![]()
Wat? Nee, natuurlijk niet. Ik zou ze achterlaten in wat schijnbaar een levensgevaarlijke omgeving is om vervolgens door meerdere veilige landen te reizen tot ik in het gewenste land aankom. Dan start ik uiteraard zo snel mogelijk de procedure tot gezinshereniging want ik ben geen barbaar.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij zou tegen je dochtertje van 8 zeggen, daar is het noord westen begin maar met lopen schat en succes?
Klinkt als dat Omtzigt eerst een soort proeve van een regeerakkoord wil dat al openbaar is. En dan kijkt hij wel of het goed genoeg is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)t-goed-voor-het-land
Even mooi verpakken als "wij pakken toch de verantwoordelijkheid" en de VVD gaat gewoon regeren met club Wilders en Caroline. U las het hier voor de derde keer.
Als het allemaal zou kut is in zo'n land zou ik ueberhaupt geen kinderen op de wereld zettenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Jij zou tegen je dochtertje van 8 zeggen, daar is het noord westen begin maar met lopen schat en succes?
Ja raar zeg, dat ik iets tegen criminele vluchtelingen hebquote:Dus met alle vluchtelingen zonder strafblad en overdreven spuugproductie heb je geen probleem?
Ja leuk dat racistische riedeltje van je.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als het allemaal zou kut is in zo'n land zou ik ueberhaupt geen kinderen op de wereld zetten
[..]
Ja raar zeg, dat ik iets tegen criminele vluchtelingen heb![]()
Gewoon integreren, werken voor je geld, Nederlands praten. Dan kom je bij mij al een heel eind.
Daar lijkt het momenteel wel een beetje op ja. Ga maar fijn jullie huiswerk maken kindertjes en dan zal ome Pieter het wel even nakijken en zeggen wat er niet goed is.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klinkt als dat Omtzigt eerst een soort proeve van een regeerakkoord wil dat al openbaar is. En dan kijkt hij wel of het goed genoeg is.
Daar gaat Geert natuurlijk helemaal niet goed op reageren.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar lijkt het momenteel wel een beetje op ja. Ga maar fijn jullie huiswerk maken kindertjes en dan zal ome Pieter het wel even nakijken en zeggen wat er niet goed is.
Dat is voor die andere drie natuurlijk eigenlijk niet te verkroppen.
Het zal nog wel even een boeiende formatie blijven.
Geert zegt:quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar gaat Geert natuurlijk helemaal niet goed op reageren.Als ie zijn droomregering op die manier moet bewerkstelligen. Door Omtzigt te plezieren.
Voor wie is dat wel te verkroppen dan? We zijn 90 dagen niks opgeschoten omdat Omtzigt een politiek spelletje wilde spelen. Hij wist toch van tevoren wel dat het niet zou lukken, of is hij echt zo naief?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar lijkt het momenteel wel een beetje op ja. Ga maar fijn jullie huiswerk maken kindertjes en dan zal ome Pieter het wel even nakijken en zeggen wat er niet goed is.
Dat is voor die andere drie natuurlijk eigenlijk niet te verkroppen.
Het zal nog wel even een boeiende formatie blijven.
Want verwachten dat iemand die hier z'n kansen komt zoeken gaat werken en Nederlands praat maakt je racistquote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja leuk dat racistische riedeltje van je.
PVDA/GL geeft al aan dat links nu niet aan zet is. Ik schat in dat D66 iets vergelijkbaars gaat zeggen. Dus voorlopig moet Wilders het gewoon blijven proberen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor wie is dat wel te verkroppen dan? We zijn 90 dagen niks opgeschoten omdat Omtzigt een politiek spelletje wilde spelen. Hij wist toch van tevoren wel dat het niet zou lukken, of is hij echt zo naief?
In elk geval weet je nu dus ook dat PVV,VVD,BBB kunnen onderhandelen wat ze willen, Omtzigt gaat natuurlijk nóóit gedogen ook al doet hij nu nogmaals alsof dat een optie is.
Lijkt me duidelijk dat het land nog een keer laten gijzelen door Pieter met bijna 0 kans op resultaat vrij zinloos is.
Kun je beter PVDA/GL het laten proberen, ook vrijwel geen kans van slagen maar iig geen herhaling van zetten.
Niet alleen Geert gaat dat niet pruimen hoor. Bij de BBB en de VVD staan ze er ook niet om te springen natuurlijk. Geen enkele partij zou er blij mee zijn. Maar het is wel een mooi stuk politieke powerplay van Omtzigt. Hij probeert zich naar de positie toe te wurmen die Yesilgoz voor de VVD in gedachten had.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar gaat Geert natuurlijk helemaal niet goed op reageren.Als ie zijn droomregering op die manier moet bewerkstelligen. Door Omtzigt te plezieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |