Het is een mens met tegenstijdigheden die, naar mijn opinie, op het randje van autisme/Aspbergers balanceert met alle zaken die daarmee samen komen.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan die man totaal niet doorgronden. En daar begin ik eerlijk gezegd een beetje een hekel aan te krijgen. Het lijkt wel een echte politicus.
Nou... Er zijn nog wel een paar progressieve punten waar het CDA en ik ruzie over zouden maken, maar inderdaad: met Bontenbal als zwager zouden het fatsoenlijke discussies worden bij het kerstdiner.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Grappig want ik denk dat we juist wat rechts van het midden nodig hebben.Dus dan kunnen we elkaar alsnog de hand schudden als we het met het CDA zouden doen.
De middenklasse is rijker dan ooit te voren.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om moslims. Laatste jaren de problemen gezien die links veroorzaakt met hun beleid op energie en asielzoekers?
NL groeit niet door het eigen volk, NL groeit door de influx die vervolgens geen ruimte heeft. Maar hey, alles moet meer meer meer meer en de bevolking betaald wel. Het liefst de middenklasse die als 'rijk' wordt neergezet, maar snoeihard moet ploeteren met 2 inkomens voor de hypotheek.
Zie vorige post ook.
[..]
Eensch. Alleen bovenal zie ik het liefste geen links kabinet met utopische wensdenkers van het wokegeslacht wat rijdt op eenhoorntjes over de regenboog. Ik wil realisme en daar kan je pvda/gl en d66 echt niet op betrappen in de afgelopen jaren.
Dat hebben we al diverse Rutte kabinetten gehad, dat vond de kiezer geen succes naar het schijnt.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Grappig want ik denk dat we juist wat rechts van het midden nodig hebben.Dus dan kunnen we elkaar alsnog de hand schudden als we het met Bontenbal zouden doen.
Eens ja, en je kunt er afspraken mee maken.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:58 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nou... Er zijn nog wel een paar progressieve punten waar het CDA en ik ruzie over zouden maken, maar inderdaad: met Bontenbal als zwager zouden het fatsoenlijke discussies worden bij het kerstdiner.
Ik vind het wel echt tof dat ik je nu al een paar keer tegen ben gekomen in discussies en dat het altijd vriendelijk gaat, ondanks de duidelijke links-rechtsverschillen. Dat waardeer ik echt zeer.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens ja, en je kunt er afspraken mee maken.
Op veruit de meeste onderdelen zijn die het eens, ja, maar goed, bij zo'n breuk zit veel persoonlijk leed, daar gaan dan altijd wel wat generaties overheen tot dat is geheeldquote:Op maandag 12 februari 2024 18:47 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Bontenbal-CDA en NSC moeten uiteindelijk gewoon fuseren natuurlijk. Die vinden eigenlijk gewoon hetzelfde.
Ik vemoed een jaar of vier.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Op veruit de meeste onderdelen zijn die het eens, ja, maar goed, bij zo'n breuk zit veel persoonlijk leed, daar gaan dan altijd wel wat generaties overheen tot dat is geheeld
Oh ok, we hebben het dus netto over een periode van een jaar of 20-30? Immers de verzorgingsstaat waar naar werd gerefereerd is pas na de oorlog opgebouwd (en tot pakweg 1950 waren en nog forse migratiestromen als gevolg van de oorlog en daarna nog uit Indonesië, zoals de Molukkers) en in de jaren zestig kwamen de stromen gastarbeiders op gang (start van de migratie uit compleet andere werelddelen).quote:Op maandag 12 februari 2024 13:41 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat is wel de tijd van vóór de verzorgingsstaat.
Omtzigt voelde zich op zijn ziel getrapt door het CDA en daar kon ik hem geen ongelijk in geven. Pas als Omtzigt weg is kan je denkelijk praten over een hereniging en tegen die tijd zal het mogelijk te laat zijn om daar nog serieus aan te beginnen.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Op veruit de meeste onderdelen zijn die het eens, ja, maar goed, bij zo'n breuk zit veel persoonlijk leed, daar gaan dan altijd wel wat generaties overheen tot dat is geheeld
Of als de betrokkenen van het CDA weg zijn. En dat gaat vrij rap.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omtzigt voelde zich op zijn ziel getrapt door het CDA en daar kon ik hem geen ongelijk in geven. Pas als Omtzigt weg is kan je denkelijk praten over een hereniging en tegen die tijd zal het mogelijk te laat zijn om daar nog serieus aan te beginnen.
Asperger.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een mens met tegenstijdigheden die, naar mijn opinie, op het randje van autisme/Aspbergers balanceert met alle zaken die daarmee samen komen.
Maar dat was hij al voordat NSC bestond, hij gedraagt zich totaal niet anders dan voorheen dus als kiezers spijt hebben van hun keuze dan hebben ze dat 100% aan zichzelf te wijten, Omtzigt is een goed Kamerlid in de zin van een controlerend Kamerlid, een dossiervreter maar je moet hem niet aan een onderhandelingstafel zetten.
Ik ben de beroerdste niet.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:02 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik vind het wel echt tof dat ik je nu al een paar keer tegen ben gekomen in discussies en dat het altijd vriendelijk gaat, ondanks de duidelijke links-rechtsverschillen. Dat waardeer ik echt zeer.
Mee eens, het is inderdaad crisis na crisis. Miosschien een beetje gevolg van de 2012 crisis in Nederland en de jaren 00, wat bestond uit crisis op crisis. Achteraf zijn de jaren 10 best voorspoedig verlopen, maar wel erg veel onrust en telkens gevoel van grote crisis op de loer.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, er is inmiddels wel even wat pas op de plaats nodig. Geen opportunistisch gekutkloot van crisis naar crisis wat zelf geïnitieerd is door gewoonweg niet in te grijpen. Op meerdere vlakken. Eerst dat eigen huis even schoonmaken, opruimen en herschikken en dan weer verder.
Ik zie dat progressief links niet doen met hun opportunistisch gekloot. Ze zijn daar debet aan.
Waar.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Asperger.
En als leek zou je geen diagnoses moeten willen stellen.
Wellicht kunnen ze gezellig samen gaan herbronnen.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening, dat is geen diagnose. Ik herken wat ik bij Omtzigt zie en daar mag je het van mij 100% mee oneens zijnquote:Op maandag 12 februari 2024 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Asperger.
En als leek zou je geen diagnoses moeten willen stellen.
Ach, dit hoort ook gewoon bij de rituele dans. Ook Omtzigt sluit samenwerking met de PVV nog absoluut niks uit. Voor er een nieuw kabinet op het bordes staat, zouden we zo een jaar na de verkiezingen kunnen zitten…quote:Op maandag 12 februari 2024 19:11 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, de conclusie van vandaag is dus: er komt een nieuwe informateur.
Bedankt Plasterk, we zijn veel opgeschoten in deze maanden
Tja, kwaliteit kost tijdquote:Op maandag 12 februari 2024 19:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dit hoort ook gewoon bij de rituele dans. Ook Omtzigt sluit samenwerking met de PVV nog absoluut niks uit. Voor er een nieuw kabinet op het bordes staat, zouden we zo een jaar na de verkiezingen kunnen zitten…
Zo iemand als Hoekstra ook was ?quote:Op maandag 12 februari 2024 18:43 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Te weinig zetels.
Ik hoop dat het CDA hem vast weet te houden, want Bontenbal is echt een prima politicus.
Dat kan snel verkeren. Er is in Nederland altijd ruimte voor een middenpartij met (een paar) prominente figuren. Na wat extreme periodes kan het ´degelijke´ CDA gewoon weer meedoen, als ze dan de juiste mensen hebben lopen.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo iemand als Hoekstra ook was ?
De man zelf zal prima in z'n lijf zitten maar CDA als partij heeft politiek niet veel meer te betekenen.
Dat laatste betwijfel ik. Ik zie best wel weer een stroming succesvol worden die vooral zegt: alles goed en wel, maar we willen het vooral goed hebben met elkaar. Niet teveel gedoe en niet teveel verandering.quote:Op maandag 12 februari 2024 19:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo iemand als Hoekstra ook was ?
De man zelf zal prima in z'n lijf zitten maar CDA als partij heeft politiek niet veel meer te betekenen.
Dat Nederland te druk is ben ik helemaal met je eens maar dat is niet primair de schuld van kansloze asielzoekers. Alhoewel je mensen die hier komen en gelijk beginnen te stelen en aanranden gerust per direct terug zou mogen sturen. Situaties als in Ter Apel zijn ronduit walgelijk en geven mensen die hier heen gevlucht zijn en wel goede intenties hebben (het gros in feite) een enorm kutte naam.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om moslims. Laatste jaren de problemen gezien die links veroorzaakt met hun beleid op energie en asielzoekers?
NL groeit niet door het eigen volk, NL groeit door de influx die vervolgens geen ruimte heeft. Maar hey, alles moet meer meer meer meer en de bevolking betaald wel. Het liefst de middenklasse die als 'rijk' wordt neergezet, maar snoeihard moet ploeteren met 2 inkomens voor de hypotheek.
Zie vorige post ook.
[..]
Eensch. Alleen bovenal zie ik het liefste geen links kabinet met utopische wensdenkers van het wokegeslacht wat rijdt op eenhoorntjes over de regenboog. Ik wil realisme en daar kan je pvda/gl en d66 echt niet op betrappen in de afgelopen jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |