abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 februari 2024 @ 12:49:54 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212385444
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
pi_212385460
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:11 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
In Brits-Palestina woonde ook echt meer dan alleen de gevluchte Arabische bevolking. Palestijnse mensen waren destijds alle mensen die er verbleven en dat waren ook mensen van andere komaf dan Arabische. Over die Palestijnse groep gaat het nu dan even niet kennelijk - ookal maakten ook zij de door de Verenigde Naties onteigende landstukken mee.

Dus voordat we weer verder gaan verzijlen in herhalende discussies - het is niet alleen de Arabische mensen die hier 'onrecht werd aangedaan' en de oorlog wordt niet gevoerd om land alleen.

(Eerder Fatah en nu) Harakat al Muqawamah al Islamiyyah (Hamas) is uit om een Islamitische staat die Palestina heet op het volledige voormalig, 't zelfde genoemde Brits-mandaatgebied. Het gaat dus wel zeker ook om religie, dat wordt misbruikt om valse hoop te geven aan een bevolkingsgroep.

Wil de wereld van kolonin en de wetten voor kolonin om ze te verkopen (inclusief mensen, spullen - zie Indi) af? Dan gaan we nu ook de onafhankelijkheid verklaren voor de bovenwindse Zeegebieden / ABC eilanden.

Laat Nederland zich daar dan mee bezig houden, volgensmij komt er dan de volgende opstand. Het is overduidelijk dat sommigen in dit topic ook die twee graag van elkaar los willen zien, maar dat gaat niet en de bewoners van Gaza willen het ook niet - die willen strijden voor Allah en Islam (degene die dat doen, vaak Hamas) over de ruggen van Gazanen die liever anders hadden gezien/gewild.
Voor de huidige situatie doet het er niet toe alleen er wordt wel gewapperd met het argument dat ze onredelijk waren dat ze het voorstel van de Britten afsloegen. Ik ben op zoek naar de onderbouwing waarom het afslaan van dat voorstel echt zo onredelijk was, die mensen woonde daar al generaties. Ik zou er ook niet op zitten te wachten als mijn stad ineens onder een ander land en bestuur met een totaal andere cultuur valt en ik kan niet eens zeggen dat mijn familie hier al generaties woont. Dat maakt mij niet onredelijk of proof me wrong
pi_212385509
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2024 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is het punt nu dat je hier wilt maken? Je post twee afbeeldingen, die op geen enkele manier inhaken op mijn post.
Je zei
quote:
Ten slotte begon het Arabische terreur jegens Joden al in de jaren twintig, omdat de Arabieren van mening waren dat er te veel Joden zich in de regio begonnen te vestigen. En dus begon men met het aanvallen van Joden, pogroms dus. Zoals bijv. in 1929 in Hebron:
Volgens mij was er veel meer aan de hand, zie het artikel van 1899 waar het al over koloniseren gaat.
pi_212385532
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zei
[..]
Volgens mij was er veel meer aan de hand, zie het artikel van 1899 waar het al over koloniseren gaat.
Misschien moet je even stoppen met dat "koloniseren". :')
Intolerant voor intolerantie
pi_212385636
quote:

[..]
Je zei
[..]
Ik geef aan dat het terreur kwam doordat er zich volgens de Arabieren, te veel Joden in de regio begonnen te vestigen. Maakt dit het dan gerechtvaardigd? Rond die periode was het gebied onderdeel van het Ottomaanse Rijk, later hebben de Britten het overgenomen en nadien is de staat Isral er gekomen. Het blijft dus onduidelijk welk punt je precies probeert te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212385812
quote:

[..]
Je zei
[..]
Daar gaat mijn punt dus een beetje heen - de grootste ellende kwam niet zo zeer alleen door het "koloniseren" - want dat gebruik was vrij gebruikelijk voor die tijdgeest, wij hebben de ABC eilanden bijvoorbeeld uit dezelfde tijdsgeest.

Maar uiteindelijk is het de Verenigde Naties geweest die kwaad bloed zette in de tijden van geen erkenning voor de Palestijnse-"kant".

Het meeste van de oorzaak van deze oorlog(en) zijn religie met als voertuig de wens van een bevolkingsgroep een eigen staat en zekerheid te hebben van zorg, scholing en toekomst.

Hoe ironisch is het net dat deze groeperingen (Fatah en Hamas) dat selectief konden bieden.

Resumerend: het is dus ongebruikelijk in die tijd om een voorstel van een koloniserende macht af te slaan omdat het voorstel bieden ansich al bijzonder was. Wij hebben dat al bijvoorbeeld met Indi gehad - nu hebben we Indische mensen hier ook wonen om.die reden en heeft Isral Palestijnse mensen wonen in haar gebied om die reden.

Los van wat ik hier van vind is dit de situatie in der tijd n nu - afgezien van dus n groot verschil in verzet: religie.

[ Bericht 3% gewijzigd door HannahVrede op 11-02-2024 13:40:15 ]
  Overall beste user 2022 zondag 11 februari 2024 @ 13:41:51 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_212385905
twitter

Dat kon je zien aankomen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 11 februari 2024 @ 14:24:42 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212386353
twitter

Of er nu 1,1 miljoen of 1,9 zitten, vreselijk smerig gaat het worden, maar even hoe dit nu gaat, dat goochelen met getallen. Benieuwd hoeveel het er volgens de NOS gaan zijn in de loop van de komende dagen...
pi_212386511
Hamas moest toch onvoorwaardelijk de gijzelaars vrijlaten?
En dan nu dreigen het nooit te gaan doen als het Israelisch offensief doorgaat.

Dat klopt niet. Prima reden om gaza gewoonweg af te breken als dat nodig is hamas te vernietigen. Gijzelaars mogen geen onderhandelingsmateriaal meer zijn.

Kill 'm all, dat hamas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212386556
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:24 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Of er nu 1,1 miljoen of 1,9 zitten, vreselijk smerig gaat het worden, maar even hoe dit nu gaat, dat goochelen met getallen. Benieuwd hoeveel het er volgens de NOS gaan zijn in de loop van de komende dagen...
Nos :')

Hebben het alleen maar over hoe verschrikkelijk het allemaal is voor nde pali's vanuit het oogpunt van wat israel allemaal voor ergs doet. Nooit hebben ze het over hoe hamas ze al jaren inzet als humaan schild. Never. Of hoe hard de pali's alle joden dood willen. Ook nooit.
Pali's zijn zielig, dat is het enige.

Slecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212386769
quote:
[ twitter ]

'er zitten in Rafah tussen de 1,1 miljoen en 1,9 miljoen mensen'. Dan zit je toch goed?
pi_212387076
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:05 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Misschien moet je even stoppen met dat "koloniseren". :')
Het staat letterlijk in dat artikel dus ik begrijp je punt niet. Wellicht kan je het uitleggen en vergeet de denigrerende emoticons (meervoud) niet
pi_212387245
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 14:37 schreef Red_85 het volgende:
Hamas moest toch onvoorwaardelijk de gijzelaars vrijlaten?
En dan nu dreigen het nooit te gaan doen als het Israelisch offensief doorgaat.

Dat klopt niet. Prima reden om gaza gewoonweg af te breken als dat nodig is hamas te vernietigen. Gijzelaars mogen geen onderhandelingsmateriaal meer zijn.

Kill 'm all, dat hamas.
Hamas leeft nog in het verleden, waarbij ze een partij zijn die troeven in de handen hebben.

Ik heb het donkere gevoel dat Isral inmiddels afscheid heeft genomen van de gijzelaars. :{

Ze moeten ook wel. Om te voorkomen dat het dat soort partijen in de toekomst een garantie tot overleven (en dus de winst, in hun ogen) geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 11-02-2024 15:39:48 ]
  Overall beste user 2022 zondag 11 februari 2024 @ 15:55:24 #14
3928 Ulx
pi_212387686
quote:
[ twitter ]

Alweer? Er zitten 2,3 miljoen mensen in heel Gaza. 30k (50/50 Hamas+hulp / burgers) zijn omgekomen in 4 maanden. Waarom zou het nu ineens wl een grote slachting onder burgers worden?
Hamas is nu zo verzwakt dat Palestijnse burgers ze nu wel kunnen aanpakken mochten ze weer tot levend schild worden gemaakt. Als ze dat willen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_212388026
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 13:33 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Daar gaat mijn punt dus een beetje heen - de grootste ellende kwam niet zo zeer alleen door het "koloniseren" - want dat gebruik was vrij gebruikelijk voor die tijdgeest, wij hebben de ABC eilanden bijvoorbeeld uit dezelfde tijdsgeest.

Maar uiteindelijk is het de Verenigde Naties geweest die kwaad bloed zette in de tijden van geen erkenning voor de Palestijnse-"kant".

Het meeste van de oorzaak van deze oorlog(en) zijn religie met als voertuig de wens van een bevolkingsgroep een eigen staat en zekerheid te hebben van zorg, scholing en toekomst.

Hoe ironisch is het net dat deze groeperingen (Fatah en Hamas) dat selectief konden bieden.

Resumerend: het is dus ongebruikelijk in die tijd om een voorstel van een koloniserende macht af te slaan omdat het voorstel bieden ansich al bijzonder was. Wij hebben dat al bijvoorbeeld met Indi gehad - nu hebben we Indische mensen hier ook wonen om.die reden en heeft Isral Palestijnse mensen wonen in haar gebied om die reden.

Los van wat ik hier van vind is dit de situatie in der tijd n nu - afgezien van dus n groot verschil in verzet: religie.
Alleen HR legt alle verantwoordelijkheid en alle ellende bij een groep. Zij zijn begonnen, zij zijn agressief en zij zijn onredelijk. Zij, zij, zij. Alsof er verder niks aan de hand was of zou zijn.

Natuurlijk is de ellende niet (alleen?) de schuld van het koloniseren. Lijkt me logisch. Zeker in het geval religie een rol speelt en zeker bij de fanaten, het niet benoemen doet volgens mij geen recht aan de realiteit
  zondag 11 februari 2024 @ 16:46:40 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212388596
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alweer? Er zitten 2,3 miljoen mensen in heel Gaza. 30k (50/50 Hamas+hulp / burgers) zijn omgekomen in 4 maanden. Waarom zou het nu ineens wl een grote slachting onder burgers worden?
Omdat de burgers inmiddels verzwakt zijn en nog dichter op elkaar zitten, omdat een kleine fout dus enorme gevolgen kan hebben, omdat het het laatste bolwerk van Hamas is en zij dus niks te verliezen en buiten zinnen zullen zijn. Het hoeft niet per definitie, maar het risico is er.
quote:
Hamas is nu zo verzwakt dat Palestijnse burgers ze nu wel kunnen aanpakken mochten ze weer tot levend schild worden gemaakt. Als ze dat willen.
Het is niet voor niks dat Hamas nu loopt te gillen dat als ze Rafah ook binnen gaan vallen, dat ze dan niet meer willen onderhandelen.

Terwijl je weet dat dit onvermijdelijk is. Je gaat niet een invasie optuigen en dan op 90% afblazen. Dat is nog nooit gebeurd in de geschiedenis van de mens en gaat nu ook niet gebeuren.

Isral is een paar stappen verwijderd van het bereiken van hun doel, het uitschakelen van Hamas. De enige schaakstukken die dat nog over heeft zijn de gijzelaars en de burgers.
  Overall beste user 2022 zondag 11 februari 2024 @ 16:50:36 #17
3928 Ulx
pi_212388682
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat de burgers inmiddels verzwakt zijn en nog dichter op elkaar zitten, omdat een kleine fout dus enorme gevolgen kan hebben, omdat het het laatste bolwerk van Hamas is en zij dus niks te verliezen en buiten zinnen zullen zijn. Het hoeft niet per definitie, maar het risico is er.
[..]
Het is niet voor niks dat Hamas nu loopt te gillen dat als ze Rafah ook binnen gaan vallen, dat ze dan niet meer willen onderhandelen.

Terwijl je weet dat dit onvermijdelijk is. Je gaat niet een invasie optuigen en dan op 90% afblazen. Dat is nog nooit gebeurd in de geschiedenis van de mens en gaat nu ook niet gebeuren.

Isral is een paar stappen verwijderd van het bereiken van hun doel, het uitschakelen van Hamas. De enige schaakstukken die dat nog over heeft zijn de gijzelaars en de burgers.
Heel vervelend voor de burgers. Maar het is geen reden om Hamas maar te laten bestaan.
pi_212388795
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212388835
Egypt tells Hamas it has two weeks to reach hostage deal before IDF moves into Rafah – WSJ
https://www.timesofisrael(...)oves-into-rafah-wsj/
  zondag 11 februari 2024 @ 16:59:26 #20
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212388851
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Geloof je echt dat het Isral lukt Hamas uit te schakelen?
Denk echt dat ze weer terug gaan slaan vroeg of laat. Een volgende generatie nieuwe Hamas leden zal weer opstaan in korte tijd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212388937
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heel vervelend voor de burgers. Maar het is geen reden om Hamas maar te laten bestaan.
Maar fundamentalisten, of het nu Hamas is of een opvolger, zullen hoe dan ook blijven bestaan na deze oorlog.

Dus heel vervelend voor de burgers in Gaza maar uiteindelijk ook heel vervelend voor Isral.
pi_212389089
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alleen HR legt alle verantwoordelijkheid en alle ellende bij een groep. Zij zijn begonnen, zij zijn agressief en zij zijn onredelijk. Zij, zij, zij. Alsof er verder niks aan de hand was of zou zijn.

Natuurlijk is de ellende niet (alleen?) de schuld van het koloniseren. Lijkt me logisch. Zeker in het geval religie een rol speelt en zeker bij de fanaten, het niet benoemen doet volgens mij geen recht aan de realiteit
Dat is inderdaad ook zo. De Arabieren (dan wel de Palestijnen) zijn ook begonnen, agressief en onredelijk. Probeer maar te beargumenteren waarom dat niet zo zou zijn ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212389192
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Maar fundamentalisten, of het nu Hamas is of een opvolger, zullen hoe dan ook blijven bestaan na deze oorlog.

Dus heel vervelend voor de burgers in Gaza maar uiteindelijk ook heel vervelend voor Isral.
Waarom zouden ze, als alles wat dat ze brengt, de dood en vernietiging is?
pi_212389336
quote:
[ twitter ]

vreselijk smerig gaat het worden
En jij geilt op smerig dus dat is helemaal prima :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212389348
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:56 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Kwam een nieuwsbericht tegen dat Marokkaanse drugs handelaren niet meer hun drugs verkopen aan Isralische drugs handelaren om Gaza _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212389658
Team Genocide had exactly dezelfde talkingpoints recentelijk, leek wel alsof ze een whatsapp groep hebben waar ze ideen uitwisselen om hun genocide propaganda beter aan de man te brengen . Amerika, Duitsland als Nederland kwamen met huilie huilie berichten over Palestijnse lijden. :B

Volgens Zionist in hart en nieren Biden zou Israls reactie "over the top" zijn _O- bearbock had het over dat een Isralische aanval op rafah een humanitaire catastrofe zou zijn en dat de Palestijnen niet kunnen "verdwijnen" :') . En onze muts op buitenlandse zaken had het over dat een aanval op rafah niet gerechtvaardigd zou zijn :')

Ze weten dat exact dat gaat gebeuren om de simpele reden dat Team Genocide Isral blijft steunen zonder mitsen en maren, waardoor al deze landen mede verantwoordelijk voor zullen zijn. En nu proberen op voorhand afstand te nemen van wat Isral gaat doen in rafah. En nee je kan je niet je onttrekken aan verantwoordelijkheid door beroep te doen op "ja maar we hebben onze zorgen geuit en advies gegeven om rafah niet aan te vallen". Deze landen hebben er niets aan gedaan om Israls wandaden te stoppen. Sterker nog ze hebben het volop toegejuicht net als vele users in dit topic wat hen allen mede verantwoordelijk maakt :r

-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2024 @ 17:51:44 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212389698
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:30 schreef egayalS het volgende:

[..]
En jij geilt op smerig dus dat is helemaal prima :Y)
Nee hoor. Ik heb mij wel genoeg uitgesproken over mijn zorgen over de burgers. Ik kan er ook niks aan doen dat jij alleen iets lijkt te kunnen lezen als het op je Twitter-feed staat.

Tenzij je het hebt over mijn voorkeuren op een ander gebied in hetwelk geval we op het verkeerde subforum zitten en ik een foto van je borsthaar graag tegemoet zie.
pi_212389802
White privilege be like, mee doen aan een genocide om vervolgens teleurgesteld te zijn dat je bij thuiskomst niet op handen wordt gedragen

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212389875
#IsraeliSelfDefence

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 11 februari 2024 @ 18:06:28 #30
3928 Ulx
pi_212389915
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:02 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Klopt, maar hun infrastructuur is vernietigd. Het gaat dus verdomd lastig worden.
pi_212389947
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, maar hun infrastructuur is vernietigd. Het gaat dus verdomd lastig worden.
Je hebt weinig infrastructuur nodig voor zelfmoord- en bomaanslagen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212389996
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:58 schreef egayalS het volgende:
White privilege be like, mee doen aan een genocide om vervolgens teleurgesteld te zijn dat je bij thuiskomst niet op handen wordt gedragen

[ twitter ]
Wie is he?
  zondag 11 februari 2024 @ 18:13:09 #33
438527 MissButterflyy
pi_212390020
quote:
17s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:03 schreef egayalS het volgende:
#IsraeliSelfDefence

[ twitter ]
[ twitter ]
Altijd sneu, dit soort acties.
  zondag 11 februari 2024 @ 18:23:43 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212390183
twitter

"Omdat jullie bombarderen krijgen de gijzelaars nu niet de zorg die ze nodig hebben"

Terwijl die in de eerste plaats al niet aankwam...

Je merkt dat ze in het nauw komen te zitten echt.
  zondag 11 februari 2024 @ 18:40:09 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212390479
twitter

Minimale expansie, concentratie op laag tempo op operaties in Khan Younis nog.

Vorige situatie:

twitter
  zondag 11 februari 2024 @ 18:55:36 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212390716
War Mapper haalt zijn kaartjes trouwens van deze site:

https://soar.earth/maps/a(...)815031499999%2C10.99

Voor als iemand de bron zelf wil bekijken. Erg gedetailleerde interactieve kaart.

Dat "gat" bij Khan Younis dat je nu al vanaf december ziet is blijkbaar een wijk/dorp die Al-Qarara heet. Afhankelijk van hoeveel inwoners van tevoren weg hebben kunnen vluchten van de bijna 30k (IDF stond toch vrij onverwacht erg diep in Khan Younis ineens en heeft binnen een dag die tangbeweging afgesloten) zitten daar dus al erg lang mensen vast nu. De droppings van deze week door Jordani/Nederland lijken daar ook niet heen gegaan te zijn.

Ik vraag me dus af waarom het zo lang duurt om juist dat stukje in te willen/kunnen nemen. Of er zit niks dat interessant is, of ze durven/komen er nog niet in.
pi_212390774
twitter

#Watch: IDF Slowly removing all terror infrastructure in Khan Yunis

Niet zeuren en gewoon durven toegeven dat alles platgelegd wordt om de bevolking te raken. Morgen het UNRWA headquarters opblazen, daar was twee weken geleden al keihard bewezen dat het Hamas zou zijn.
pi_212390804
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:58 schreef egayalS het volgende:

[ twitter ]
White privilege?
pi_212390874
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Niet zeuren en gewoon durven toegeven dat alles platgelegd wordt om de bevolking te raken. Morgen het UNRWA headquarters opblazen, daar was twee weken geleden al keihard bewezen dat het Hamas zou zijn.
Hamas gebruikt inderdaad veel gewone infrastructuur voor militaire doeleinden, dit is al jaren bekend.
  zondag 11 februari 2024 @ 19:07:18 #40
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212390913
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zondag 11 februari 2024 @ 19:08:00 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212390925
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Dat ziet er vreselijk uit op de voorgrond, ja. Daarachter lijkt de situatie minder...parkeerplaats zeg maar.
pi_212390977
quote:
En reken maar dat er heel veel van zulke "journalisten" zijn.
  zondag 11 februari 2024 @ 19:13:50 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212391015
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas gebruikt inderdaad veel gewone infrastructuur voor militaire doeleinden, dit is al jaren bekend.
Zoals bijvoorbeeld:

twitter
pi_212391039
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat ziet er vreselijk uit op de voorgrond, ja. Daarachter lijkt de situatie minder...parkeerplaats zeg maar.
Zeker zeker, op meer filmpjes zijn nog gebouwen te zien die nagenoeg intact zijn. Je gaat bijna afvragen waarom dat (nog zo) is :')
  zondag 11 februari 2024 @ 19:18:02 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212391081
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker zeker, op meer filmpjes zijn nog gebouwen te zien die nagenoeg intact zijn. Je gaat bijna afvragen waarom dat (nog zo) is :')
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt me dat ze niet zomaar alles plat gooien en dus dat wat er nog staat (nog) niet tot doel is geworden. Of je op iets anders?
  zondag 11 februari 2024 @ 19:24:01 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212391162
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 16:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
twitter

Nee, dat gaat ook niet gebeuren. Maar kijk even hierboven naar een sfeerimpressie uit Rafah (ik ga er even vanuit dat dit klopt qua locatie). Het is niet ondenkbaar of zelf maar onwaarschijnlijk dat een afzwaaier of andere fout of verkeerde inschatting in de buurt komt van dit soort mensenmassa's.

We weten dat Isral dit echt gaat doorzetten en als je dan weet dat daar minstens 1,3m vast zitten is dat een recept voor ellende voor de burgers daar zelf en de reactie erop wereldwijd, helemaal als ze het niet af hebben gerond voor het begin van de Ramadan want dan wordt de verontwaardiging meteen een kwadraat.
pi_212391285
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 17:50 schreef egayalS het volgende:
Genocide :'(
Er is geen genocide gaande in Gaza, Slayage.

Je kunt doen alsof je dat niet gehoord hebt en blijven herhalen, maar dat maakt het niet waar.

Wat is er voor nodig om jou te doen inzien?
pi_212391338
quote:
17s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:03 schreef egayalS het volgende:
#IsraeliSelfDefence

[ twitter ]
Oh dit is in de West Bank, in area A :D
De eigenaar van de winkel mag niet klagen, deze keer vernietigen ze niet het hele pand. Wat een mazzelaar _O-
  zondag 11 februari 2024 @ 19:39:28 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212391389
En zoals verwacht duiken de eerste "spontane" verklaringen al op van burgers die in de camera roepen dat ze liever dood gaan dan Rafah verlaten. "Wat een verzet! Wat een onbuigzaam volk!" juichen de echokamers. Dit is natuurlijk op geen enkele manier door Hamas georkestreerd, die de menselijke schilden hard nodig heeft om zich achter te verschuilen, wat een toeval weer.
pi_212391574
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt me dat ze niet zomaar alles plat gooien en dus dat wat er nog staat (nog) niet tot doel is geworden. Of je op iets anders?
Ik denk dat ze eigenlijk alles willen slopen. Ook wat niks met Hamas te maken heeft zoals akkers en begraafplaatsen of berhaupt wegen. Het is net Libanon 2006. Het is gewoon de inwoners een lesje leren en wellicht wel meer (terugnemen van Gaza).

En voor de anderen die met dat ‘maar IDF houdt zich in’ non-argument komen. Klopt, dus? Dat maakt dit slopen niet ineens humaan of volledig rationeel. Badr Hari hield zich bij de mishandeling van Koen Everink ook in, hij had hem meer blijvend letsel kunnen toebrengen of zelfs kunnen vermoorden, alsof de mishandeling dan ineens geen mishandeling was of gewoon rationeel de schuld van Everink…. Wat een kul
pi_212391585
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 18:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je hebt weinig infrastructuur nodig voor zelfmoord- en bomaanslagen.
Dus eigenlijk is het allemaal maar voor niets, en moet Isral zich maar overgeven. Want stel dat Isral zich terugtrekt tot bepaalde grenzen, of het nou die van '67, '49 of wat dan ook zal zijn, en die grenzen volledig openzet voor Palestijnen om te werken/goederen importeren/exporteren, is ook niet voldoende, want "from the river to the sea, Palestine shall be free", toch?
  zondag 11 februari 2024 @ 20:01:29 #52
438527 MissButterflyy
pi_212391699
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:
En zoals verwacht duiken de eerste "spontane" verklaringen al op van burgers die in de camera roepen dat ze liever dood gaan dan Rafah verlaten. "Wat een verzet! Wat een onbuigzaam volk!" juichen de echokamers. Dit is natuurlijk op geen enkele manier door Hamas georkestreerd, die de menselijke schilden hard nodig heeft om zich achter te verschuilen, wat een toeval weer.
Geen idee. Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen eerder meerdere keren gevlucht om weer en weer te moeten vluchten omdat IDF eraan kwam.
Op een gegeven moment kan je er wel levensmoe van worden lijkt me.
  zondag 11 februari 2024 @ 20:06:57 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212391789
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik denk dat ze eigenlijk alles willen slopen. Ook wat niks met Hamas te maken heeft zoals akkers en begraafplaatsen of berhaupt wegen. Het is net Libanon 2006. Het is gewoon de inwoners een lesje leren en wellicht wel meer (terugnemen van Gaza).

En voor de anderen die met dat ‘maar IDF houdt zich in’ non-argument komen. Klopt, dus? Dat maakt dit slopen niet ineens humaan of volledig rationeel. Badr Hari hield zich bij de mishandeling van Koen Everink ook in, hij had hem meer blijvend letsel kunnen toebrengen of zelfs kunnen vermoorden, alsof de mishandeling dan ineens geen mishandeling was of gewoon rationeel de schuld van Everink…. Wat een kul
Niks maakt dit humaan. Het is een illusie dat dit humaan te maken is. Het is hoogstens minder inhumaan te maken. Die wetenschap maakt dat ik heel blij ben dat ik niet dit soort beslissingen hoef te maken.

Ik ben het niet met je eens trouwens dat "een lesje leren" of "alles willen slopen" een factor is bij deze beslissingen. Er zitten blaartrekkend walgelijke beelden tussen van soldaten die nare dingen doen (bij gebrek aan een betere term) en bevelhebbers weten dat dit in de praktijk gaat gebeuren. Daarom mogen soldaten eigenlijk ook geen telefoon bij zich hebben.

Maar het doel is met zo weinig mogelijk Isralische slachtoffers de klus klaren, ook als dat betekent meer platgooien dan in eerste instantie nodig is. De Palestijnse burgers komen bij het IDF niet op de eerste plaats. Dat is hoe het werkt bij een invasie. Niet dat het dan minder erg is, maar het zou zeer ongewoon zijn als het niet zo was.

Dat ze ook bij Hamas, wat hun volksvertegenwoordiging zou moeten zijn, niet op de eerste plaats komen, dat is wel zeer ongewoon. Aan die kant worden burgerslachtoffers niet alleen ingecalculeerd maar ook echt ingezet.

Aan beide kanten gaan mensen op hoge plekken hun ziel verkopen en nooit meer goed slapen. Er zijn heel weinig echte monsters die hun leven lang blijven geloven in dit soort strategien, zelfs al zijn het nu mensen die opgegroeid zijn in een doodscultus of ultrarechtse kolonisten met een vergelijkbaar rigide achtergrond.
pi_212392278
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_212392302
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:
Het zit een beetje in de volksaard om hele stoere dingen te roepen en geen enkele intentie te hebben dat na te komen. Ten tijde van ISIS meerdere filmpjes gezien van gasten die pas zouden stoppen als ze dood of in Jeruzalem waren om 10 minuten later met de staart tussen hun benen hun stervende vrienden achter te laten.
  zondag 11 februari 2024 @ 20:40:50 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212392323
quote:
Israel moet rafah ontdoen van hamas en tunnels naar Egypte afsluiten met beton, anders heeft alles geen zin gehad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212392336
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:52 schreef Alov het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is het allemaal maar voor niets, en moet Isral zich maar overgeven. Want stel dat Isral zich terugtrekt tot bepaalde grenzen, of het nou die van '67, '49 of wat dan ook zal zijn, en die grenzen volledig openzet voor Palestijnen om te werken/goederen importeren/exporteren, is ook niet voldoende, want "from the river to the sea, Palestine shall be free", toch?
Isral liet Palestijnen in hun huizen werken. We hebben gezien waartoe dat leidde op 7 oktober; de Palestijnse burgers die Hamas goed gezind waren gaven uitgebreide briefings aan de terroristen.

Er is een reden dat Egypte de grens potdicht houdt voor alle Palestijnen; ze weten dondersgoed wat voor potentieel gevaar ze binnen laten.

En wat zien we hier? Mensen die als volleerde nuttige idioten de Palestijnen-zijn-allemaal-onschuldig langspeelplaat afsteken, topics lang, dag in dag uit, gehersenspoeld door hun Twitter echo kamers volgestouwd met Pallywoodbeelden, volledig kritiekloos consumerend deze halve leugens en verdraaide feiten, ondertussen half klaarkomend over hoe hard ze wel niet deugen op hun zolderkamer 3000 kilometer verderop, zonder ooit voet gezet te hebben in Gaza.

Deze mensen hebben overigens slechts 2 keer iets gezegd over 7 oktober, maar hebben vervolgens wel duizend berichten geplaatst voor alles wat Isral na 7 oktober deed.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2024 20:42:46 ]
  zondag 11 februari 2024 @ 20:48:57 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212392456
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het zit een beetje in de volksaard om hele stoere dingen te roepen en geen enkele intentie te hebben dat na te komen. Ten tijde van ISIS meerdere filmpjes gezien van gasten die pas zouden stoppen als ze dood of in Jeruzalem waren om 10 minuten later met de staart tussen hun benen hun stervende vrienden achter te laten.
Nah ten eerste waren dat uitreizigers en geen burgers en ten tweede waren dat vooral Marokkanen.
Edit: dus "volksaard"?
pi_212394216
Denk dat ie doelt op "DOOD AAN HET WESTEN!!!!" figuren.
  zondag 11 februari 2024 @ 22:59:08 #60
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_212394421

[ Bericht 99% gewijzigd door GurneyIsBestOke op 11-02-2024 23:26:54 ]
Makkelijk eerste
pi_212394461
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 22:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Jij bent echt een walgelijk eng persoon die dolgraag bevolkingsgroepen kleineert en ziet sterven omdat je jezelf beter acht.

Echt, gadverdamme.
Waar zegt ie dat dan?
  Overall beste user 2022 maandag 12 februari 2024 @ 00:53:06 #62
3928 Ulx
pi_212395107
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
White privilege?
Het arische joodse ras
pi_212396109
quote:
Isral: twee gijzelaars bevrijd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-75361764

Het leger van Isral zegt dat het twee gijzelaars heeft bevrijd uit de Gazastrook. Het gaat om de 60-jarige Farnando Marman en de 70-jarige Louis Har. De twee mannen werden op 7 oktober door Hamas-leden ontvoerd uit de kibboets Nir Yizhak. De twee zouden uit de grensstad Rafah zijn gered.

Volgens het leger verkeren de twee in goede gezondheid. Isral zegt dat er nog 136 gijzelaars in handen van Hamas zijn.
  maandag 12 februari 2024 @ 06:42:45 #64
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212396180
twitter

Deze heeft vast slecht geslapen vannacht O+
pi_212396216
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 05:34 schreef Aether het volgende:

[..]

*O*
pi_212396349
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2024 06:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

Al die ratten in het rattenhol van UNWRA moeten uitgerookt worden.
  maandag 12 februari 2024 @ 07:36:33 #67
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212396393
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Al die ratten in het rattenhol van UNWRA moeten uitgerookt worden.
Het lijkt er steeds meer op dat antisemitisme ongelofelijk diep ingevreten zit, niet alleen UNRWA.
pi_212396430
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Het lijkt er steeds meer op dat antisemitisme ongelofelijk diep ingevreten zit, niet alleen UNRWA.
Ik denk dat je inmiddels heel de UN moet controleren.
pi_212396460
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
White privilege?
Dit soort achterlijke zaken: https://niw.nl/successorry/
  maandag 12 februari 2024 @ 07:49:45 #70
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212396476
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik denk dat je inmiddels heel de UN moet controleren.
En de academische wereld, de media... noem maar op. Het is niet een "Claudine Gay", maar een kritische massa van dit soort serpenten die hun antisemitische gif van bovenaf de organisatie in druipen.

Het is niet n "Giselle van Cann" die vrouwen verkrachten, kinderen in de fik steken, het mutileren en executeren van moeders en kinderen wil nuanceren als een legitieme actie van onderdrukte vrijheidsstrijders, nee de gehele top bestaat uit dit soort verblinde fascisten die hun bereik inzetten om hun gif in elke huiskamer te pompen.

Het zit werkelijk overal
pi_212396485
quote:

[..]
Nope. Ook in
De Verenigde Naties
WHO
Amnesty
Human Rights Watch
Oxfam
ICRC
Save the Children
Defence for Children (terroristische organisatie)
B’tselem
Yesh Din
  maandag 12 februari 2024 @ 08:01:30 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212396531
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 20:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Niks maakt dit humaan. Het is een illusie dat dit humaan te maken is. Het is hoogstens minder inhumaan te maken. Die wetenschap maakt dat ik heel blij ben dat ik niet dit soort beslissingen hoef te maken.

Ik ben het niet met je eens trouwens dat "een lesje leren" of "alles willen slopen" een factor is bij deze beslissingen. Er zitten blaartrekkend walgelijke beelden tussen van soldaten die nare dingen doen (bij gebrek aan een betere term) en bevelhebbers weten dat dit in de praktijk gaat gebeuren. Daarom mogen soldaten eigenlijk ook geen telefoon bij zich hebben.

Maar het doel is met zo weinig mogelijk Isralische slachtoffers de klus klaren, ook als dat betekent meer platgooien dan in eerste instantie nodig is. De Palestijnse burgers komen bij het IDF niet op de eerste plaats. Dat is hoe het werkt bij een invasie. Niet dat het dan minder erg is, maar het zou zeer ongewoon zijn als het niet zo was.

Dat ze ook bij Hamas, wat hun volksvertegenwoordiging zou moeten zijn, niet op de eerste plaats komen, dat is wel zeer ongewoon. Aan die kant worden burgerslachtoffers niet alleen ingecalculeerd maar ook echt ingezet.

Aan beide kanten gaan mensen op hoge plekken hun ziel verkopen en nooit meer goed slapen. Er zijn heel weinig echte monsters die hun leven lang blijven geloven in dit soort strategien, zelfs al zijn het nu mensen die opgegroeid zijn in een doodscultus of ultrarechtse kolonisten met een vergelijkbaar rigide achtergrond.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arthur_Harris Deze man is voor zover ik weet altijd achter zijn strategie blijven staan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_212396887
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2024 07:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
En de academische wereld, de media... noem maar op. Het is niet een "Claudine Gay", maar een kritische massa van dit soort serpenten die hun antisemitische gif van bovenaf de organisatie in druipen.

Het is niet n "Giselle van Cann" die vrouwen verkrachten, kinderen in de fik steken, het mutileren en executeren van moeders en kinderen wil nuanceren als een legitieme actie van onderdrukte vrijheidsstrijders, nee de gehele top bestaat uit dit soort verblinde fascisten die hun bereik inzetten om hun gif in elke huiskamer te pompen.

Het zit werkelijk overal
Ik blijf mij er ook over verbazen dat het antisemitisme zo diep geworteld is en dan sinds 7 Oktober zo open en bloot beleden wordt bijna. Tijd dat de politiek in NL er ook eens wat actief aan gaat doen want dit loopt de spuigaten uit inmiddels.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212396982
quote:

[..]
Tijd om dat aan het licht te brengen en de lijders eraan in de gevangenis te smijten. Of in een inrichting.

Antisemitisme is nog steeds verboden en blijkbaar moet dat zo blijven tot mensen zich eens gaan realiseren dat je helemaal geen mensen moet beoordelen op afkomst, huidskleur of sekse. Beetje wat artikel 1 van onze grondwet (en die van de meeste beschaafde landen) zegt.
pi_212397001
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 19:52 schreef Alov het volgende:

[..]
De Palestijnen crushen of Isral dat zich over geeft, dat zijn echt de enige twee mogelijkheden volgens jou?

"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen. Van de meest extreme interpretatie tot aan slechts een figuurlijke betekenis. Een beetje vergelijkbaar met Slava Ukraini. Door zoveel waarde te hechten aan "from the river to the sea" doet je hetzelfde als de mensen die "slava ukraini" met nazi's/fascisten associren en daar veel bombarie over maken. Uiteindelijk is het slechts een nationalistische kreet welke motivatie en eenheid creert. Het wordt gebruikt door mensen met goede intenties en door mensen met foute intenties.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:15:08 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397044
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 05:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Potverdomme wat een mooi nieuws. Die twee zijn door het oog van de naald gekropen dan, in Rafah terwijl Hamas zich verschanst en weet dat de Israli's gaan komen. Denk niet dat dit nog veel vaker gaat lukken nu maar we blijven hopen.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:15:57 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397050
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De Palestijnen crushen of Isral dat zich over geeft, dat zijn echt de enige twee mogelijkheden volgens jou?

"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen. Van de meest extreme interpretatie tot aan slechts een figuurlijke betekenis. Een beetje vergelijkbaar met Slava Ukraini. Door zoveel waarde te hechten aan "from the river to the sea" doet je hetzelfde als de mensen die "slava ukraini" met nazi's/fascisten associren en daar veel bombarie over maken. Uiteindelijk is het slechts een nationalistische kreet welke motivatie en eenheid creert. Het wordt gebruikt door mensen met goede intenties en door mensen met foute intenties.
Net als Allahu Akbar.

Edit: die kreet is niet echt nationalistisch maar je snapt wat ik bedoel hoop ik.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:16:04 #78
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212397051
quote:

[..]

:) Ook op de maandagmorgen komt er weinig zinnigs bij je uit.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:17:20 #79
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212397058
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik blijf mij er ook over verbazen dat het antisemitisme zo diep geworteld is en dan sinds 7 Oktober zo open en bloot beleden wordt bijna. Tijd dat de politiek in NL er ook eens wat actief aan gaat doen want dit loopt de spuigaten uit inmiddels.
Ik ben serieus geschokt om mensen die ik hoog had zitten zo laag te zien vallen, met bosjes. Ik werk zelf in een vrij linkse tak en het openlijke fascisme en nuanceren van de meest walgelijk sadistische terreur is werkelijk verbijsterend. En het zijn juist die types die over zichzelf struikelen als er weer eens een diversiteitsbingo of inclusieborrel georganiseerd wordt.

Fascinerend om te zien, dat wel.
pi_212397086
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Net als Allahu Akbar.

Edit: die kreet is niet echt nationalistisch maar je snapt wat ik bedoel hoop ik.
Is ook een goed voorbeeld inderdaad.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:21:30 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397108
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 08:01 schreef nixxx het volgende:

[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arthur_Harris Deze man is voor zover ik weet altijd achter zijn strategie blijven staan.
Ja, ze zitten ertussen en deze man heeft het geluk om aan de winnende kant te hebben gestaan waardoor het doel van zijn strategie vervuld werd. Ik vraag me af of hij ook zo had gedacht als hij Heinz had geheten.

Verder is hij er zo te lezen wel altijd mee bezig gebleven in gedachten.
pi_212397126
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Potverdomme wat een mooi nieuws. Die twee zijn door het oog van de naald gekropen dan, in Rafah terwijl Hamas zich verschanst en weet dat de Israli's gaan komen. Denk niet dat dit nog veel vaker gaat lukken nu maar we blijven hopen.
Je kan er vergif op innemen dat als Rafah valt de gijzelaars weer ergens anders gaan zitten
  maandag 12 februari 2024 @ 09:24:37 #83
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212397131
twitter
  maandag 12 februari 2024 @ 09:25:02 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397135
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Is ook een goed voorbeeld inderdaad.
Beetje een zijsprong, maar toen mijn kinderen heel klein waren hadden wij een Tsjetsjeense oppas voor ze. Nette dame, dus ze lette ook op de tafelmanieren. Mijn kinderen zeiden altijd netjes "bismillah" voor het eten in die tijd.

Groot was dan ook mijn schok toen in een film bismillah geschreeuwd werd toen er iemand de strot werd afgesneden. ("Wtf? Eet smakelijk!? Gaat ie m ook nog opvreten??")

_O-
  maandag 12 februari 2024 @ 09:25:47 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397145
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kan er vergif op innemen dat als Rafah valt de gijzelaars weer ergens anders gaan zitten
De opties worden wel erg mager dus de kans neemt hopelijk flink af daarop.
pi_212397149
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
:) Ook op de maandagmorgen komt er weinig zinnigs bij je uit.
Bij jou komen er alleen zinnige dingen uit wanneer het over Ajax gaat. Je ziet wel vaker dat mensen slim zijn op n onderwerp en op andere onderwerpen volledig de mist in gaan.
pi_212397153
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2024 06:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

Dat lijkt mij sterk.
pi_212397164
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De opties worden wel erg mager dus de kans neemt hopelijk flink af daarop.
Terroristen als Hamas vinden altijd manieren. Ze zijn niet te verslaan met traditionele oorlogsvoering.

Als je de mate van vernieting van Gaza ziet, en het aantal gedode Hamas strijders valt dat tegen, hoor.
pi_212397194
quote:

[..]

Alles kan meerdere interpetaties hebben. Maar als ik zie wie 'from the river to the sea' roepen, heb ik er 0 vertrouwen in. Het komt niet enkel voort uit 'antisemitisme', maar uit een algeheel anti-westerse levensvisie.

Mag allemaal. Ik vind dat vvmu nagenoeg absoluut moet zijn (grenzen directe oproepen tot geweld en/of laster/smaad', maar ik ga dat tuig niet nuanceren. Dat is dan weer mijn recht.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:32:29 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212397204
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, ze zitten ertussen en deze man heeft het geluk om aan de winnende kant te hebben gestaan waardoor het doel van zijn strategie vervuld werd. Ik vraag me af of hij ook zo had gedacht als hij Heinz had geheten.

Verder is hij er zo te lezen wel altijd mee bezig gebleven in gedachten.
Tenzij je een complete sociopaat bent blijf je er wel altijd mee bezig als je verantwoordelijk bent geweest voor zulke zaken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 12 februari 2024 @ 09:35:03 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397235
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Terroristen als Hamas vinden altijd manieren. Ze zijn niet te verslaan met traditionele oorlogsvoering.

Als je de mate van vernieting van Gaza ziet, en het aantal gedode Hamas strijders valt dat tegen, hoor.
Uh nee dat valt niet tegen. :D
Deze strategie is namelijk gericht op zo veilig mogelijk (voor de eigen soldaten dan...) sector voor sector consolideren. Dit is een spel op de lange termijn. Aan het einde is de slagkracht van Hamas weg.

Het einde lijkt zelfs sneller in zicht te komen dan eerder verwacht.
pi_212397237
quote:

[..]

"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen.
"Heil Hitler" had dat ook. :Y

Ik vraag me af waarom je moeite doet om dit soort dingen te verdedigen, eigenlijk.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:36:51 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397250
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Tenzij je een complete sociopaat bent blijf je er wel altijd mee bezig als je verantwoordelijk bent geweest voor zulke zaken.
Klopt. Daar zijn ook een hoop voorbeelden van. Een flink aandeel verzetsstrijders bijvoorbeeld was uitermate geschikt voor die rol in die omstandigheden maar kon totaal niet functioneren in de maatschappij in vredestijd. Daar zat ook een vrij enge (maar ook bruikbare) pathologie achter.
pi_212397253
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Beetje een zijsprong, maar toen mijn kinderen heel klein waren hadden wij een Tsjetsjeense oppas voor ze. Nette dame, dus ze lette ook op de tafelmanieren. Mijn kinderen zeiden altijd netjes "bismillah" voor het eten in die tijd.

Groot was dan ook mijn schok toen in een film bismillah geschreeuwd werd toen er iemand de strot werd afgesneden. ("Wtf? Eet smakelijk!? Gaat ie m ook nog opvreten??")

_O-
No. We will not let you go.
pi_212397254
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Deze strategie is namelijk gericht op zo veilig mogelijk (voor de eigen soldaten dan...) sector voor sector consolideren. Dit is een spel op de lange termijn. Aan het einde is de slagkracht van Hamas weg.

We weten helemaal niet wat de strategie is. Tenzij, jij belletjes hebt met Netanyahu.

Zo ja: zou je misschien een klein gedeelte willen delen?
  maandag 12 februari 2024 @ 09:40:58 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212397290
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We weten helemaal niet wat de strategie is. Tenzij, jij belletjes hebt met Netanyahu.

Zo ja: zou je misschien een klein gedeelte willen delen?
Er zijn legio artikelen en analyses met ook input van Isralische zijde over de aanpak. Daar heb je echt geen Bibi onder je sneltoetsen voor nodig, echt.
pi_212397294
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Hangt er volledig vanaf. De 'spijt' kan komen, als je er achteraf achter komt dat de tegenstanders ook gewoon uit mensen bestonden. Maar als je je hele leven blijft geloven dat het geen mensen waren (als in: mede personen) dan komt er geen spijt.

Genoeg nazi's die 0 spijt hadden van hun daden. Sterker: sommige waren trots tot op het einde. Deel daarvan zullen psychopaten zijn geweest, maar ook een deel gewone mensen die er oprecht van waren overtuigd dat ze parasieten hadden gedood.
  maandag 12 februari 2024 @ 09:43:17 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_212397312
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het einde lijkt me nooit in zicht maar ze enorm verzwakken voor een tijdje gaat wel lukken, nu hopen dat er bij de wederopbouw van Gaza er wat minder geld naar tunnels etc. gaat.
pi_212397339
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn legio artikelen en analyses met ook input van Isralische zijde over de aanpak. Daar heb je echt geen Bibi onder je sneltoetsen voor nodig, echt.
En artikelen over het gebrek aan strategie. Amerika roept al vanaf het begin Israel op om dat wat te verduidelijken.

Logisch. Want zelfs van je beste vriend wil je op een begeven moment weten wat hij/zij met alle steun gaat doen.

Zeg, Henk. Je weet dat ik van je houd. Maar die 100 euro die je elke dag van mij krijgt he. Uhhh, wat voor leuks ga je daarmee doen?
pi_212397369
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:45 schreef theunderdog het volgende:
En artikelen over het gebrek aan strategie. Amerika roept al vanaf het begin Israel op om dat wat te verduidelijken.
Duidelijker dan Hamas vernietigen krijg je het niet toch?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')