Potverdomme wat een mooi nieuws. Die twee zijn door het oog van de naald gekropen dan, in Rafah terwijl Hamas zich verschanst en weet dat de Israëli's gaan komen. Denk niet dat dit nog veel vaker gaat lukken nu maar we blijven hopen.quote:
Net als Allahu Akbar.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Palestijnen crushen of Israël dat zich over geeft, dat zijn echt de enige twee mogelijkheden volgens jou?
"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen. Van de meest extreme interpretatie tot aan slechts een figuurlijke betekenis. Een beetje vergelijkbaar met Slava Ukraini. Door zoveel waarde te hechten aan "from the river to the sea" doet je hetzelfde als de mensen die "slava ukraini" met nazi's/fascisten associëren en daar veel bombarie over maken. Uiteindelijk is het slechts een nationalistische kreet welke motivatie en eenheid creëert. Het wordt gebruikt door mensen met goede intenties en door mensen met foute intenties.
quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Palestijnen crushen of Israël dat zich over geeft, dat zijn echt de enige twee mogelijkheden volgens jou?
"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen. Van de meest extreme interpretatie tot aan slechts een figuurlijke betekenis. Een beetje vergelijkbaar met Slava Ukraini. Door zoveel waarde te hechten aan "from the river to the sea" doet je hetzelfde als de mensen die "slava ukraini" met nazi's/fascisten associëren en daar veel bombarie over maken. Uiteindelijk is het slechts een nationalistische kreet welke motivatie en eenheid creëert. Het wordt gebruikt door mensen met goede intenties en door mensen met foute intenties.
Ik ben serieus geschokt om mensen die ik hoog had zitten zo laag te zien vallen, met bosjes. Ik werk zelf in een vrij linkse tak en het openlijke fascisme en nuanceren van de meest walgelijk sadistische terreur is werkelijk verbijsterend. En het zijn juist die types die over zichzelf struikelen als er weer eens een diversiteitsbingo of inclusieborrel georganiseerd wordt.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik blijf mij er ook over verbazen dat het antisemitisme zo diep geworteld is en dan sinds 7 Oktober zo open en bloot beleden wordt bijna. Tijd dat de politiek in NL er ook eens wat actief aan gaat doen want dit loopt de spuigaten uit inmiddels.
Is ook een goed voorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Net als Allahu Akbar.
Edit: die kreet is niet echt nationalistisch maar je snapt wat ik bedoel hoop ik.
Ja, ze zitten ertussen en deze man heeft het geluk om aan de winnende kant te hebben gestaan waardoor het doel van zijn strategie vervuld werd. Ik vraag me af of hij ook zo had gedacht als hij Heinz had geheten.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arthur_Harris Deze man is voor zover ik weet altijd achter zijn strategie blijven staan.
Je kan er vergif op innemen dat als Rafah valt de gijzelaars weer ergens anders gaan zittenquote:Op maandag 12 februari 2024 09:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Potverdomme wat een mooi nieuws. Die twee zijn door het oog van de naald gekropen dan, in Rafah terwijl Hamas zich verschanst en weet dat de Israëli's gaan komen. Denk niet dat dit nog veel vaker gaat lukken nu maar we blijven hopen.
Beetje een zijsprong, maar toen mijn kinderen heel klein waren hadden wij een Tsjetsjeense oppas voor ze. Nette dame, dus ze lette ook op de tafelmanieren. Mijn kinderen zeiden altijd netjes "bismillah" voor het eten in die tijd.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is ook een goed voorbeeld inderdaad.
De opties worden wel erg mager dus de kans neemt hopelijk flink af daarop.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan er vergif op innemen dat als Rafah valt de gijzelaars weer ergens anders gaan zitten
Bij jou komen er alleen zinnige dingen uit wanneer het over Ajax gaat. Je ziet wel vaker dat mensen slim zijn op één onderwerp en op andere onderwerpen volledig de mist in gaan.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]Ook op de maandagmorgen komt er weinig zinnigs bij je uit.
Dat lijkt mij sterk.quote:Op maandag 12 februari 2024 06:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
Deze heeft vast slecht geslapen vannacht
Terroristen als Hamas vinden altijd manieren. Ze zijn niet te verslaan met traditionele oorlogsvoering.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De opties worden wel erg mager dus de kans neemt hopelijk flink af daarop.
Alles kan meerdere interpetaties hebben. Maar als ik zie wie 'from the river to the sea' roepen, heb ik er 0 vertrouwen in. Het komt niet enkel voort uit 'antisemitisme', maar uit een algeheel anti-westerse levensvisie.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tenzij je een complete sociopaat bent blijf je er wel altijd mee bezig als je verantwoordelijk bent geweest voor zulke zaken.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ze zitten ertussen en deze man heeft het geluk om aan de winnende kant te hebben gestaan waardoor het doel van zijn strategie vervuld werd. Ik vraag me af of hij ook zo had gedacht als hij Heinz had geheten.
Verder is hij er zo te lezen wel altijd mee bezig gebleven in gedachten.
Uh nee dat valt niet tegen.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terroristen als Hamas vinden altijd manieren. Ze zijn niet te verslaan met traditionele oorlogsvoering.
Als je de mate van vernieting van Gaza ziet, en het aantal gedode Hamas strijders valt dat tegen, hoor.
"Heil Hitler" had dat ook.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"From the river to the sea" heeft verschillende betekenissen voor verschillende mensen.
Klopt. Daar zijn ook een hoop voorbeelden van. Een flink aandeel verzetsstrijders bijvoorbeeld was uitermate geschikt voor die rol in die omstandigheden maar kon totaal niet functioneren in de maatschappij in vredestijd. Daar zat ook een vrij enge (maar ook bruikbare) pathologie achter.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tenzij je een complete sociopaat bent blijf je er wel altijd mee bezig als je verantwoordelijk bent geweest voor zulke zaken.
No. We will not let you go.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Beetje een zijsprong, maar toen mijn kinderen heel klein waren hadden wij een Tsjetsjeense oppas voor ze. Nette dame, dus ze lette ook op de tafelmanieren. Mijn kinderen zeiden altijd netjes "bismillah" voor het eten in die tijd.
Groot was dan ook mijn schok toen in een film bismillah geschreeuwd werd toen er iemand de strot werd afgesneden. ("Wtf? Eet smakelijk!? Gaat ie m ook nog opvreten??")
We weten helemaal niet wat de strategie is. Tenzij, jij belletjes hebt met Netanyahu.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uh nee dat valt niet tegen.
Deze strategie is namelijk gericht op zo veilig mogelijk (voor de eigen soldaten dan...) sector voor sector consolideren. Dit is een spel op de lange termijn. Aan het einde is de slagkracht van Hamas weg.
Het einde lijkt zelfs sneller in zicht te komen dan eerder verwacht.
Er zijn legio artikelen en analyses met ook input van Israëlische zijde over de aanpak. Daar heb je echt geen Bibi onder je sneltoetsen voor nodig, echt.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We weten helemaal niet wat de strategie is. Tenzij, jij belletjes hebt met Netanyahu.
Zo ja: zou je misschien een klein gedeelte willen delen?
Hangt er volledig vanaf. De 'spijt' kan komen, als je er achteraf achter komt dat de tegenstanders ook gewoon uit mensen bestonden. Maar als je je hele leven blijft geloven dat het geen mensen waren (als in: mede personen) dan komt er geen spijt.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tenzij je een complete sociopaat bent blijf je er wel altijd mee bezig als je verantwoordelijk bent geweest voor zulke zaken.
Het einde lijkt me nooit in zicht maar ze enorm verzwakken voor een tijdje gaat wel lukken, nu hopen dat er bij de wederopbouw van Gaza er wat minder geld naar tunnels etc. gaat.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Uh nee dat valt niet tegen.
Deze strategie is namelijk gericht op zo veilig mogelijk (voor de eigen soldaten dan...) sector voor sector consolideren. Dit is een spel op de lange termijn. Aan het einde is de slagkracht van Hamas weg.
Het einde lijkt zelfs sneller in zicht te komen dan eerder verwacht.
En artikelen over het gebrek aan strategie. Amerika roept al vanaf het begin Israel op om dat wat te verduidelijken.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn legio artikelen en analyses met ook input van Israëlische zijde over de aanpak. Daar heb je echt geen Bibi onder je sneltoetsen voor nodig, echt.
Duidelijker dan Hamas vernietigen krijg je het niet toch?quote:Op maandag 12 februari 2024 09:45 schreef theunderdog het volgende:
En artikelen over het gebrek aan strategie. Amerika roept al vanaf het begin Israel op om dat wat te verduidelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |