Ongelijkheid op basis van locatie en omstandigheden, niet op basis van afkomst of status. Dat je in bepaalde gebieden een soort noodtoestand die voor iedereen geldt uit roept kan ik me voorstellen. Dat je die noodtoestand alleen voor asielzoekers en niet voor anderen laat opgaan niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:45 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als je goed inzoomt op ons rechtsstelsel, zie je niets anders dan rechtsongelijkheid. Als je een delict pleegt in de buurt van een voetbalstadion wordt je ook veel harder gestraft dan als je dat doet naast een tennisveld. En laten we het vooral niet hebben over de kans om als witte hoogopgeleide man weg te komen met je criminele daden, dan als zwarte laagopgeleide. Ga een dag in een rechtszaal zitten en je ziet niets anders dan rechtsongelijkheid.
De vraag is dus vooral of Van der Burg gelijk heeft met zijn argumenten om het reprimandebeleid niet te laten gelden voor asielzoekers.
Is dat het beeld dat je van de rechtspraak hebt? Rechters doen maar zo'n beetje wat hun politieke voorkeur voorschrijft?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:07 schreef HiZ het volgende:
Dus linkse rechters kunnen er niet zo makkelijk omheen.
Klaas Dijkhoff met zijn postcodebeleidquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ongelijkheid op basis van locatie en omstandigheden, niet op basis van afkomst of status. Dat je in bepaalde gebieden een soort noodtoestand die voor iedereen geldt uit roept kan ik me voorstellen. Dat je die noodtoestand alleen voor asielzoekers en niet voor anderen laat opgaan niet.
Voor?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
Het NSC bestuur roept de leden bij elkaar …
Om de wenselijkheid van een rechts minderheidskabinet bestaande uit vvd, pvv, bb en nsc te bespreken.quote:
Ben benieuwd dan.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om de wenselijkheid van een rechts minderheidskabinet bestaande uit vvd, pvv, bb en nsc te bespreken.
Nette manier van doen wel. Zou de PVV ook al zijn leden geraadpleegd hebbenquote:NSC gaat bij de achterban checken of een rechts meerderheidskabinet wel of geen goed idee is. Dat blijkt uit een brief aan leden die partijvoorzitter Bert van Boggelen zaterdag heeft verstuurd. Daarin staat zwart op wit dat de NSC-top zelf een rechts meerderheidskabinet niet ziet zitten. NSC ’is ervan overtuigd dat een meerderheidsregering met PVV, VVD en BBB niet zou hebben geleid tot een vruchtbare samenwerking’, maar wil van de leden weten of die ingeslagen koers wel gesteund wordt.
Je kunt dat niet op postcode voor altijd doen, natuurlijk. Wel in periodesvan overlast.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klaas Dijkhoff met zijn postcodebeleid
Dat is de uitleg die de Telegraaf er aan geeft: https://www.telegraaf.nl/(...)ver-kabinetsdeelnamequote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om de wenselijkheid van een rechts minderheidskabinet bestaande uit vvd, pvv, bb en nsc te bespreken.
We hebben het hier niet over een noodtoestand, maar om onderscheid tussen groepen binnen het strafrecht. En dat gebeurt echt aan de lopende band, zowel impliciet als expliciet. Dit kan toch geen nieuws zijn voor je?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ongelijkheid op basis van locatie en omstandigheden, niet op basis van afkomst of status. Dat je in bepaalde gebieden een soort noodtoestand die voor iedereen geldt uit roept kan ik me voorstellen. Dat je die noodtoestand alleen voor asielzoekers en niet voor anderen laat opgaan niet.
Wayback machine, escape hitten.quote:
Waar in het stuk geeft NRC een mening? Waar neemt NRC een standpunt in?quote:
Linkse rechters? Schei uit, zeg.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs de basis van het nieuwe asielbeleid van de EU. Overigens ook een verdrag, juridisch gezien. Dus linkse rechters kunnen er niet zo makkelijk omheen.
Ja maar iemand op Twitter heeft een mening waar ik het mee eens ben!quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat ziet de NRC precies anders dan?
Precies, wat zijn 'linkse' rechters?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkse rechters? Schei uit, zeg.
Mensen die, in de Nederlandse context, praten over linkse/rechtse/D66 rechters zijn niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Linkse rechters? Schei uit, zeg.
Mee eens, als er een partij voor het midden en bemiddelen en de rechtstaat staat is het D66 wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen die, in de Nederlandse context, praten over linkse/rechtse/D66 rechters zijn niet serieus te nemen.
Dat is ook wel eens sterker geweest, maar daar gaat het niet om. Het is weer zo’n dieptriest voorbeeld van Amerikaatje spelen. Nederlandse rechters worden niet op grond van hun politieke kleur benoemd en zodra de toga aangaat gaan de politieke meningen uit.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mee eens, als er een partij voor het midden en bemiddelen en de rechtstaat staat is het D66 wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |