abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:02:05 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369781
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
'Probleem' is dat ze ook de fractievoorzitter is van een partij die sowieso zal moeten gaan regeren. En dat blijft zo, ook als je haar weg stuurt als minister.
M.i. is dit niet door de vingers te zien. Dit soort praktijken moet je echt niet willen uitvoeren in een rechtsstaat. Dit is rechtsstaatondermijnend. We glijden op deze manier af naar het niveau van landen waar we terecht kritiek op hebben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:02:46 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369784
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe fijn dat tegen de randen van de grondwet en rechtsstaat aanschurken en er niet al te opzichtig overheen gaan het nieuwe normaal is.
Ik vind dit er wél opzichtig overheen duiken.
pi_212369807
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:58 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ware het niet dat 'normaal gesproken' niet meer telt.
Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dit vermoedelijk ook gewoon prima.
pi_212369814
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dit vermoedelijk ook gewoon prima.
Aan de verkiezingsuitslag te zien wel ja.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:06:08 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369818
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zei ik ook al. En dat is wat mij betreft buitengewoon zorgwekkend.
pi_212369838
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:46 schreef Hanca het volgende:
Dat de ene persoon een waarschuwing krijgt en de andere gelijk wordt vervolgd, op basis van het horen van een (zelfverzonnen) groep, is juist het bewijs dat niet iedereen voor de wet gelijk is.
We doen niet anders in het geval van schaarste of capaciteitsproblemen. XR-activisten worden bewust niet vervolgd, als je je kapot zuipt krijg je geen nieuwe lever, de KMar geeft zo zijn eigen invulling aan risicoprofilering (al moet nog blijken hoe de uitspraak van vorig jaar zal materialiseren), de Top-600 aanpak van Amsterdam leidt tot andere vervolging bij degenen die toe die groep behoren dan bij degenen die daar niet toe behoren enzovoorts. Prioritering vindt ook niet plaats op basis van een kleurtje, maar op basis van overlast en risicoinschatting. Dat overlast vervolgens volgens sommigen een te ondefinieerbaar begrip is omdat het niet op een uitputtend lijstje is samen te vatten, is bureaucratisch gejeremieer.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212369864
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat zijn dit voor idiote praktijken? Minister opzouten, staatssecretaris opzouten en iedere hoofdofficier van zowel politie als justitie die hier aan meegewerkt heeft ook opzouten.

Dit kan écht niet.
Onderzoek de optie maar of die Loef strafrechtelijk vervolgd kan worden. En fuck, eigenlijk de minister en stas ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_212369865
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
M.i. is dit niet door de vingers te zien. Dit soort praktijken moet je echt niet willen uitvoeren in een rechtsstaat. Dit is rechtsstaatondermijnend. We glijden op deze manier af naar het niveau van landen waar we terecht kritiek op hebben.
Helemaal eens, maar gaan NSC en PvdAGL ook zo redeneren? Van BBB en PVV hoeven we niks te verwachten, die vinden dit 'goed beleid'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212369874
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:08 schreef nostra het volgende:

[..]
We doen niet anders in het geval van schaarste of capaciteitsproblemen. XR-activisten worden bewust niet vervolgd, als je je kapot zuipt krijg je geen nieuwe lever, de KMar geeft zo zijn eigen invulling aan risicoprofilering (al moet nog blijken hoe de uitspraak van vorig jaar zal materialiseren), de Top-600 aanpak van Amsterdam leidt tot andere vervolging bij degenen die toe die groep behoren dan bij degenen die daar niet toe behoren enzovoorts. Prioritering vindt ook niet plaats op basis van een kleurtje, maar op basis van overlast en risicoinschatting. Dat overlast vervolgens volgens sommigen een te ondefinieerbaar begrip is omdat het niet op een uitputtend lijstje is samen te vatten, is bureaucratisch gejeremieer.
Je bent nu echt het afbreken van alle grondrechten en de basis waarop Nederland bestaat aan het goedpraten, dat besef je hopelijk?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212369882
quote:

[..]
quote:
De vreemdelingenpolitie, die de asielzoekers volgens dit plan aan de poort zou moeten gaan selecteren, reageert woedend. „Hoe bepaal je de criteria van een overlastgevende vreemdeling aan de voorkant?”, schrijft de politiedienst in een intern document uit de herfst van 2022. „Is dat op afkomst of uiterlijk? Ligt etnisch profileren hier niet op de loer?” Een politiemedewerker noemt het „gewoon discriminatie”. In het document staat: „Je kunt niet iemand vastzetten omdat hij uit Tunesië komt.” De baas van de vreemdelingenpolitie weigert aan het plan mee te werken.
Bureaucratisch gejeremieer inderdaad :')
pi_212369886
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar hoe vaak hoor je over problemen met veiligelanders of stikstof in Hongarije? Dus wie is er nu gek?
pi_212369904
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Onderzoek de optie maar of die Loef strafrechtelijk vervolgd kan worden. En fuck, eigenlijk de minister en stas ook.
Van van den Burg valt het me trouwens wel heel erg tegen.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:16:26 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar gaan NSC en PvdAGL ook zo redeneren? Van BBB en PVV hoeven we niks te verwachten, die vinden dit 'goed beleid'.
De VVD vind dit kennelijk ook goed beleid. Buitengewoon treurig. En er zijn er nog wel meer dit dit prima zullen of zouden vinden (i.i.g. als ze het zelf bedacht en uitgevoerd hadden) vrees ik. De rest van de partijen hopelijk niet.
pi_212369920
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het blijft natuurlijk wel gewoon een VVD'er...
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212369925
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De VVD vind dit kennelijk ook goed beleid. Buitengewoon treurig. En er zijn er nog wel meer dit dit prima zullen of zouden vinden (i.i.g. als ze het zelf bedacht en uitgevoerd hadden) vrees ik. De rest van de partijen hopelijk niet.

Ik mag hopen dat
VVD noemde ik niet omdat het me duidelijk lijkt dat die niet hun eigen fractievoorzitter weg gaan stemmen. Maar die zijn inderdaad net zo erg als BBB en PVV op dit punt.
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:18:46 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369940
quote:

[..]
Ik vrees dat je dit serieus meent.
De tegenwerking is echter géén bureaucratisch gejeremieer. Die tegenstand is een valide poging tot bescherming van de rechtsstaat.
pi_212369945
quote:

[..]
Jup.

Maar eh ... Ja, met dit soort dingen denk ik soms wel eens dat we naar een herziening van de pikmeer en volkel arresten (of achterliggende wetgeving) toe moeten, als onderdeel van die nieuwe bestuurscultuur. Het zou echt niet moeten kunnen dat politici/regeringsleden/ambtenaren met dit soort shit weg komen. Wat helaas toch wel weer het geval gaat zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 10-02-2024 12:25:03 ]
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:19:41 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369950
quote:

[..]
Hij komt wel heel enthousiast over in dat stuk ja.
pi_212369966
De toon en houding van die Loef ook, in dat artikel. Het heeft bijna iets Eichmann achtigs.
pi_212369976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Bureaucratisch gejeremieer inderdaad :')
Dat plan is vanwege de praktische onuitvoerbaarheid daarvan dan ook al afgezwakt van potentieel overlastgevend naar bewezen overlastgevend. Die groep versneld door de molen en afwijzen, laaghangend fruit, efficiënt werken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 10 februari 2024 @ 12:21:54 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212369986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:20 schreef probeer het volgende:
De toon en houding van die Loef ook, in dat artikel. Het heeft bijna iets Eichmann achtigs.
Die is (of lijkt) inderdaad erg trots op wat hij gedaan heeft. Om te ......
pi_212370011
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat plan is vanwege de praktische onuitvoerbaarheid daarvan dan ook al afgezwakt van potentieel overlastgevend naar bewezen overlastgevend. Die groep versneld door de molen en afwijzen, laaghangend fruit, efficiënt werken.
En jij kan, buiten die praktische onuitvoerbaarheid, geen enkele andere goede reden bedenken waarom een plan waarbij mensen bij voorbaat gekenmerkt worden als crimineel/overlastgever, er niet door is gekomen?

Onschuldspresumptie zegt je werkelijk niets?
pi_212370022
Discriminatie is niet opeens acceptabel omdat je overlast hebt. Je zal gewoon hele asielprocedure veel meer moeten versnellen en dat lukt politiek al jaren niet.
pi_212370040
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 12:24 schreef probeer het volgende:
En jij kan, buiten die praktische onuitvoerbaarheid, geen enkele andere goede reden bedenken waarom een plan waarbij mensen bij voorbaat gekenmerkt worden als potentieel crimineel/overlastgever, er niet door is gekomen?
FTFY

quote:
Onschuldspresumptie zegt je werkelijk niets?
Waarmee die dus overeind blijft.
pi_212370068
Als je je uitvlucht moet zoeken tot semantische trucjes om je standpunt acceptabel te maken is het niet al te best...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')