abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212396015
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 03:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik weet dat we tijdens Tweede Kamerverkiezingen niet -ook niet indirect- voor een regering kiezen maar een extraparlementair kabinet dat zelf haar regeeerakkoord schrijft lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling van de uitdrukking van de volkswil.
Wat is die volkswil? 20 miljoen roeptoeters, waarvan de stemgerechtigden kozen voor de PVV in de meerderheid? Die PVV die geen democratische partij is met een schijterd van een leider die al groen in de broek wordt als ie er alleen maar aan moet denken om zelf verantwoordelijkheid te nemen ipv altijd anderen te schofferen.

En wat moet je als kiezer op een partij die zelf geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen? Zelfs Kerolyn zag dat niet zitten, die stuurt een gehaaide Volendamse naar voren.

Ik geloof nog meer in reclame dan in onze politiek.
pi_212396141
Minderheidskabinet met NSC en de VVD dan maar? :{
pi_212396158
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 05:56 schreef Raw85 het volgende:
Minderheidskabinet met NSC en de VVD dan maar? :{
met 44 zetels?
ja hoor

gelachen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2024 06:21:34 ]
pi_212396161
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 04:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat is die volkswil? 20 miljoen roeptoeters, waarvan de stemgerechtigden kozen voor de PVV in de meerderheid? Die PVV die geen democratische partij is met een schijterd van een leider die al groen in de broek wordt als ie er alleen maar aan moet denken om zelf verantwoordelijkheid te nemen ipv altijd anderen te schofferen.

En wat moet je als kiezer op een partij die zelf geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen? Zelfs Kerolyn zag dat niet zitten, die stuurt een gehaaide Volendamse naar voren.

Ik geloof nog meer in reclame dan in onze politiek.
terug naar een niet ceremoniële monarchie?

ik bedoel, praktisch alles wat wél werkt en we dagelijks gebruiken is gemaakt in of onder een monarchie (met een CEO, of een landsbestuur onderleiding van supreme leader Xi)
je computer, je telefoontje etc

dit systeem waar je landsbestuur afhangt van een gozer die tegen een burnout aanloopt als het even niet lekkre gaat is een grote grap

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2024 06:28:17 ]
pi_212396539
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2024 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, dus een extraparlementair kabinet waarvan niemand weet wie dat dan moet worden en wie die gaat benoemen, wat niet beeidigd is, gaat ieder voor zich zijn eigen programma schrijven en wat als 76 Kamerleden in 2e Kamer dan zeggen "Doen we niet aan mee"?

Kom op, zeg, dat is toch totaal niet werkbaar.
Ik zie geen andere optie, eigenlijk. Ik hoop dat Omtzigt woensdag uitgebreid zijn visie op een extraparlementair kabinet uit kan leggen. Want een kabinet met 10 bewindspersonen namens de PVV zie ik niet gebeuren, een kabinet met VVD, NSC en PvdAGL samen zie ik nog minder gebeuren en nieuwe verkiezingen schiet op het moment niemand wat mee op, dat zou alleen helpen als het breekt tussen VVD en PVV, zodat de VVD de PVV weer uit sluit.

We hebben trouwens ook wel regeringen zonder regeerakkoord gehad, Den Uyl bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 12-02-2024 08:16:36 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212397003
Wel helemaal eens dat de kans op VVD/NSC/Groenlinks-PVDA nihil is. Maar toch is het wel intens treurig dat de VVD liever met BBB en PVV samenwerkt, dan over links. Zegt wel iets over hoe achter Rutte de partij afgebroken is, en hoe weinig er op inhoud gestuurd wordt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 februari 2024 @ 09:12:30 #282
426493 crew  PippenScottie
pi_212397031
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef papert het volgende:
Wel helemaal eens dat de kans op VVD/NSC/Groenlinks-PVDA nihil is. Maar toch is het wel intens treurig dat de VVD liever met BBB en PVV samenwerkt, dan over links. Zegt wel iets over hoe achter Rutte de partij afgebroken is, en hoe weinig er op inhoud gestuurd wordt.
Samenwerken met NSC en GL/PvdA kan je nauwelijks links noemen.
Dit kand heeft al zo lang rechtse kabinetten dat we geen idee meerbhebben wat een linkse koers is
My friends all drive horses
pi_212397175
Ik hoop dat er trouwens ook eens aan de VVD gevraagd wordt waar zij denken dat de PVV haar bewindspersonen vandaan kan halen en of zij denken dat dat kwalitatief goede bestuurders gaan worden. Die olifant in de kamer wordt teveel genegeerd, momenteel. Terwijl dat toch een grote reden is dat een normaal kabinet met de PVV zeer onwaarschijnlijk is.

Zelfs al lukt het je om over financiën en grondrechten het eens te worden met de PVV, dan nog heb je een partij met maar 1 lid, waarvan de lijst al bijna uitgeput is en er is ook geen grote schare aan ex-PVV kamerleden of provincie- of gemeentebestuurders. PVV heeft de mensen gewoon niet, anders hadden die mensen wel op plek 45-60 van de lijst gestaan. En anders hadden ze Plasterk niet in hoeven vliegen als informateur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212397251
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dit kand heeft al zo lang rechtse kabinetten dat we geen idee meerbhebben wat een linkse koers is
Eens, bedoelde links ten opzichte van de VVD.
pi_212397380
Zal een Wilders ook gevraagd worden hoeveel hij zelf denkt dat zijn ge-x meegeholpen heeft in het verprutsen van dit proces?
  maandag 12 februari 2024 @ 09:56:52 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212397451
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Zal een Wilders ook gevraagd worden hoeveel hij zelf denkt dat zijn ge-x meegeholpen heeft in het verprutsen van dit proces?
Nee, waarom? Ze hebben toch met drie stemmen tegen één besloten dat het de schuld van Omtzigt is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212397465
quote:

[..]
Die land heeft al decennia centrumkabinetten en dat zal uiteindelijk ook nu niet veel anders worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212397743
Wanneer is het verslag voor ons te lezen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Rnie op 12-02-2024 10:33:56 ]
De enige echte.
pi_212397784
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:23 schreef Rnie het volgende:
Wanneer is het verslag te lezen?
22 april 2024 is met grote waarschijnlijkheid een correct antwoord op je vraag
gr gr
  maandag 12 februari 2024 @ 10:31:17 #290
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212397821
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:23 schreef Rnie het volgende:
Wanneer is het verslag te lezen?
Vandaag in werkkamer van Plasterk of ergens einde middag in mailbox van TK-leden.
pi_212397844
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Vandaag in werkkamer van Plasterk of ergens einde middag in mailbox van TK-leden.
Voor ons bedoel ik
De enige echte.
pi_212397850
quote:

[..]
VVD-D66-NSC-PvdA/GL is 100% centrum, VVD is rechts, D66 economisch rechts, NSC is centrum, PvdA/GL links.

Kan ik geen linkse regering noemen.
  maandag 12 februari 2024 @ 10:36:13 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212397865
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:33 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voor ons bedoel ik
Als het openbaar wordt gemaakt dan zal dat ook wel gebeuren als Plasterk het heeft verstuurd ergens vlak daarna.
pi_212397978
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
VVD-D66-NSC-PvdA/GL is 100% centrum, VVD is rechts, D66 economisch rechts, NSC is centrum, PvdA/GL links.

Lijkt me een hele werkbare samenstelling. Het land moet gewoon bestuurd worden en door het midden polderen is altijd prima.
  maandag 12 februari 2024 @ 10:53:11 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212398063
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 09:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, waarom? Ze hebben toch met drie stemmen tegen één besloten dat het de schuld van Omtzigt is?
Omdat hij er ook uit is gestapt. Op een hele onprofessionele manier.
Maar dat heeft hij gelukkig al door.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 12 februari 2024 @ 10:55:38 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212398094
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Lijkt me een hele werkbare samenstelling. Het land moet gewoon bestuurd worden en door het midden polderen is altijd prima.
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.

Al denk ik dat meeste partijen PVV nog even willen laten aanmodderen met huidige gezeik.
pi_212398206
quote:

[..]

D66 economisch rechts noemen, wat een giller :D

Er zijn weinig partijen die zo enthousiast met geld willen strooien en belastingen willen verhogen.
pi_212398223
quote:

[..]

Op migratie gaan ze daar niet uitkomen. En ik denk dat de VVD er niet aan zal beginnen.
Waarom niet PvdA/GL-D66-NSC? Dan kan Timmermans premier worden van een door Omtzigt zo vurig gewenst minderheidskabinet.
pi_212398226
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.

Al denk ik dat meeste partijen PVV nog even willen laten aanmodderen met huidige gezeik.
Uiteraard, dat komt pas in beeld op het moment dat de PVV het opgeeft en geen meerderheid kan krijgen.
pi_212398231
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')