Wat is die volkswil? 20 miljoen roeptoeters, waarvan de stemgerechtigden kozen voor de PVV in de meerderheid? Die PVV die geen democratische partij is met een schijterd van een leider die al groen in de broek wordt als ie er alleen maar aan moet denken om zelf verantwoordelijkheid te nemen ipv altijd anderen te schofferen.quote:Op maandag 12 februari 2024 03:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik weet dat we tijdens Tweede Kamerverkiezingen niet -ook niet indirect- voor een regering kiezen maar een extraparlementair kabinet dat zelf haar regeeerakkoord schrijft lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling van de uitdrukking van de volkswil.
met 44 zetels?quote:Op maandag 12 februari 2024 05:56 schreef Raw85 het volgende:
Minderheidskabinet met NSC en de VVD dan maar?
terug naar een niet ceremoniële monarchie?quote:Op maandag 12 februari 2024 04:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is die volkswil? 20 miljoen roeptoeters, waarvan de stemgerechtigden kozen voor de PVV in de meerderheid? Die PVV die geen democratische partij is met een schijterd van een leider die al groen in de broek wordt als ie er alleen maar aan moet denken om zelf verantwoordelijkheid te nemen ipv altijd anderen te schofferen.
En wat moet je als kiezer op een partij die zelf geen enkele verantwoordelijkheid wil nemen? Zelfs Kerolyn zag dat niet zitten, die stuurt een gehaaide Volendamse naar voren.
Ik geloof nog meer in reclame dan in onze politiek.
Ik zie geen andere optie, eigenlijk. Ik hoop dat Omtzigt woensdag uitgebreid zijn visie op een extraparlementair kabinet uit kan leggen. Want een kabinet met 10 bewindspersonen namens de PVV zie ik niet gebeuren, een kabinet met VVD, NSC en PvdAGL samen zie ik nog minder gebeuren en nieuwe verkiezingen schiet op het moment niemand wat mee op, dat zou alleen helpen als het breekt tussen VVD en PVV, zodat de VVD de PVV weer uit sluit.quote:Op zondag 11 februari 2024 23:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus een extraparlementair kabinet waarvan niemand weet wie dat dan moet worden en wie die gaat benoemen, wat niet beeidigd is, gaat ieder voor zich zijn eigen programma schrijven en wat als 76 Kamerleden in 2e Kamer dan zeggen "Doen we niet aan mee"?
Kom op, zeg, dat is toch totaal niet werkbaar.
Samenwerken met NSC en GL/PvdA kan je nauwelijks links noemen.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:08 schreef papert het volgende:
Wel helemaal eens dat de kans op VVD/NSC/Groenlinks-PVDA nihil is. Maar toch is het wel intens treurig dat de VVD liever met BBB en PVV samenwerkt, dan over links. Zegt wel iets over hoe achter Rutte de partij afgebroken is, en hoe weinig er op inhoud gestuurd wordt.
Eens, bedoelde links ten opzichte van de VVD.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Samenwerken met NSC en GL/PvdA kan je nauwelijks links noemen.
Dit kand heeft al zo lang rechtse kabinetten dat we geen idee meerbhebben wat een linkse koers is
Nee, waarom? Ze hebben toch met drie stemmen tegen één besloten dat het de schuld van Omtzigt is?quote:Op maandag 12 februari 2024 09:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Zal een Wilders ook gevraagd worden hoeveel hij zelf denkt dat zijn ge-x meegeholpen heeft in het verprutsen van dit proces?
Die land heeft al decennia centrumkabinetten en dat zal uiteindelijk ook nu niet veel anders worden.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit kand heeft al zo lang rechtse kabinetten dat we geen idee meerbhebben wat een linkse koers is
Voor ons bedoel ikquote:Op maandag 12 februari 2024 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vandaag in werkkamer van Plasterk of ergens einde middag in mailbox van TK-leden.
VVD-D66-NSC-PvdA/GL is 100% centrum, VVD is rechts, D66 economisch rechts, NSC is centrum, PvdA/GL links.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als het openbaar wordt gemaakt dan zal dat ook wel gebeuren als Plasterk het heeft verstuurd ergens vlak daarna.quote:
Lijkt me een hele werkbare samenstelling. Het land moet gewoon bestuurd worden en door het midden polderen is altijd prima.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD-D66-NSC-PvdA/GL is 100% centrum, VVD is rechts, D66 economisch rechts, NSC is centrum, PvdA/GL links.
Kan ik geen linkse regering noemen.
Omdat hij er ook uit is gestapt. Op een hele onprofessionele manier.quote:Op maandag 12 februari 2024 09:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ze hebben toch met drie stemmen tegen één besloten dat het de schuld van Omtzigt is?
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lijkt me een hele werkbare samenstelling. Het land moet gewoon bestuurd worden en door het midden polderen is altijd prima.
D66 economisch rechts noemen, wat een gillerquote:Op maandag 12 februari 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD-D66-NSC-PvdA/GL is 100% centrum, VVD is rechts, D66 economisch rechts, NSC is centrum, PvdA/GL links.
Op migratie gaan ze daar niet uitkomen. En ik denk dat de VVD er niet aan zal beginnen.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard, dat komt pas in beeld op het moment dat de PVV het opgeeft en geen meerderheid kan krijgen.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Helaas lijkt kwart Nederland spontane jeuk te krijgen als GL/PvdA genoemd wordt want dan is alles guurlinks. Maar lijkt me inderdaad aardig stabiel met groot draagvlak.
Al denk ik dat meeste partijen PVV nog even willen laten aanmodderen met huidige gezeik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |