quote:De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekrane en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongenformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.
Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.
Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.
Verspreidt complottheorien
Geruchten bevestigd: Vladimir Poetin laat zich interviewen door omstreden presentator Carlson
Aangepast 6 februari 2024 21:08
Vladimir Poetin en de Amerikaanse presentator Tucker CarlsonBeeld Editorial / AFP
De conservatieve Amerikaanse presentator Tucker Carlson gaat de Russische president Vladimir Poetin interviewen. Daarmee worden geruchten die de afgelopen dagen steeds hardnekkiger werden, bevestigd. Carlson gaat het interview delen via zijn eigen kanaal Tucker on X op het socialmediaplatform X.
De oud-Fox News presentator zegt dat het zijn 'plicht' is om Amerikanen te informeren over wat er aan de hand is in Oekrane en om het verhaal van Poetin te delen. Carlson stelt dat Amerikanen eenzijdig nieuws voorgeschoteld krijgen en ongenformeerd zijn, omdat 'niemand hen de waarheid vertelt', zo beweert hij.
Online en op tv verspreidden Russische staatsmedia de afgelopen dagen foto's en video's van het bezoek van Carlson aan Moskou.
Carlson had eerder al eens geprobeerd om naar Moskou af te reizen voor een interview, maar dat werd volgens de presentator toen gedwarsboomd door Washington. De populaire presentator werd in april 2023 ontslagen.
Carlson deelde steeds vaker complottheorien in zijn goed bekeken tv-programma's, wat de Fox-directie op een gegeven moment te veel werd. Een van de complottheorien die hij veelvuldig verspreidde, is die over omvolking: de samenzweringstheorie die ten onrechte beweert dat niet-witte mensen naar de VS worden gebracht om witte kiezers te vervangen.
Eerder al noemde Amerika-correspondent Erik Mouthaan een dergelijk interview Tuckers grote droom. "Op X heeft hij dan ook gezegd dat hij dit interview al heel lang wil."
Zo'n interview zou hem op dit moment ook goed van pas komen, vervolgt Mouthaan. "Tot voor kort was hij nog een beroemde tv-presentator met dagelijks ruim 3 miljoen kijkers, maar nu is hij afgezakt naar de randen van de complottheorien." Het zou dus kunnen dat hij zich met dit interview weer in de kijker wil spelen.zbronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wel een eigen topic waard. Carlson is een premier league leugenaar, maar heeft wel een relatief grote groep fans die alles wat hij zegt voor waarheid aannemen. Zeker met het hoog op de verkiezingen in de VS volgend jaar is dit erg interessant en tevens zorgwekkend om te volgen. Putin krijgt om zijn vergif rechtstreeks in de hoofden van ik vermoed voornamelijk maga figuren te injecteren.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
hoeft ook nietquote:
en dat is op zichzelf al interessant om te volgen, ook om te horen hoe de genocidale gek dit inpakt en uitlegt aan een amerikaans publiekquote:Op zaterdag 10 februari 2024 03:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat is wel gek. Beetje een podium geven aan een massamoordenaar zonder ook maar 1 kritische vraag te stellen en volledig ondergesneeuwd te worden door je gast terwijl jij degene bent die de vragen stelt vind ik gek. Dit was geen interview. Dit was een genocidale gek een podium geven. Voor click bait.
Dat is idd nooit oke. Je geeft geen podium aan figuren als Putin, tenzij het een normaal kritisch interview is. Ben ook van mening dat een Carlson niet eens die mogelijkheid zou mogen hebben. Carlson is niet oprecht, nooit geweest ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 03:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoeft ook niet
[..]
en dat is op zichzelf al interessant om te volgen, ook om te horen hoe de genocidale gek dit inpakt en uitlegt aan een amerikaans publiek
zelfs als er niets van deugt vind ik het fenomeen dat een murikaan daar langs gaat voor een gesprekje op camera wel leuk om te volgen
hoe zou jij het vinden als er een andere mediamaker (of journalist, maar dat mag ik hem van jou niet noemen gok ik) daar langs zou mogen gaan? is dat nooit ok?
oke, dan verschillen we daarin van meningquote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is idd nooit oke. Je geeft geen podium aan figuren als Putin, tenzij het een normaal kritisch interview is. Ben ook van mening dat een Carlson niet eens die mogelijkheid zou mogen hebben. Carlson is niet oprecht, nooit geweest ook.
Niks raars aan. Je gaat een verkrachter ook geen podium geven waarop hij uitgebreid de gelegenheid krijgt om uit te laten leggen dat z'n slachtoffers er zelf om vroegen omdat ze korte rokjes droegen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oke, dan verschillen we daarin van mening
vind dat nogal een raar standpunt
En als het de ex-vrouw van een nazi is?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks raars aan. Je gaat een verkrachter ook geen podium geven waarop hij uitgebreid de gelegenheid krijgt om uit te laten leggen dat z'n slachtoffers er zelf om vroegen omdat ze korte rokjes droegen.
College Tour e.d. zijn bij jou dan ook af?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niks raars aan. Je gaat een verkrachter ook geen podium geven waarop hij uitgebreid de gelegenheid krijgt om uit te laten leggen dat z'n slachtoffers er zelf om vroegen omdat ze korte rokjes droegen.
En dan wat? Zelf ook actief meegedaan of niet? En heb je hierna nog meer valse hypothesis?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En als het de ex-vrouw van een nazi is?
Nooit afstand gedaan van de daden van haar man.
Opflikkeren met die kutcrimineel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
College Tour e.d. zijn bij jou dan ook af?
Stukje Holleeder en co.
Ik probeer alleen maar te zeggen dat bv Bush een oorlogsmisdadiger is voor veel mensen maar ook gewoon met Irak zijn zegje mocht doen op tv.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dan wat? Zelf ook actief meegedaan of niet? En heb je hierna nog meer valse hypothesis?
[..]
Opflikkeren met die kutcrimineel.
Inderdaad ja.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
College Tour e.d. zijn bij jou dan ook af?
Stukje Holleeder en co.
Er ligt een voorstel bij de VN om interviews en andere gesprekken op camera pas toe te staan als Barbusse toestemming heeft gegeven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar te zeggen dat bv Bush een oorlogsmisdadiger is voor veel mensen maar ook gewoon met Irak zijn zegje mocht doen op tv.
Waarin is dit anders dan. Veel interviews geeft Putin immers niet.
Ik begrijp deze vergelijking niet. Er was zat kritiek op Bush vanuit journalistieke hoek. Zelfs toen de hele wereld liep te juichen over desert storm. Dus wat is je punt?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar te zeggen dat bv Bush een oorlogsmisdadiger is voor veel mensen maar ook gewoon met Irak zijn zegje mocht doen op tv.
Waarom? Net zoals bij Putin zat speeches waarin hij zijn intenties deelt. Wat valt er verder te leren van een dictator die afspraken niet nakomt?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Inderdaad ja.
Als Hitler nu had geleefd had ik best een interview met hem willen zien.
And of course you had to come up with a lame personal attackquote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:32 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er ligt een voorstel bij de VN om interviews en andere gesprekken op camera pas toe te staan als Barbusse toestemming heeft gegeven.
Denk dat een heleboel Arabieren het ook wat gek hadden gevonden als een uitgerangeerd journalist van Al Jazeera naar Washington was vertrokken om Bush 2 uur lang kritiekloos te laten ratelenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oh ik ook, maar wel met vragen zoals 'Waarom heb je 6 miljoen joden vergast?' ipv 'Vertel eens een half uur lang over de Duitse geschiedenis en waarom je acties allemaal gerechtvaardigd zijn'quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Inderdaad ja.
Als Hitler nu had geleefd had ik best een interview met hem willen zien.
Ja eens hoor op zich vond ik het best interessant.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh ik ook, maar wel met vragen zoals 'Waarom heb je 6 miljoen joden vergast?' ipv 'Vertel eens een half uur lang over de Duitse geschiedenis en waarom je acties allemaal gerechtvaardigd zijn'
En waarom doet hij dat dan niet als hij zo pro-Putin is? Klinkt als een slappe zak.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja eens hoor op zich vond ik het best interessant.
Goede vriend van mij is een Rus en zwaar pro-Putin
Hij is hier geboren en getogen en als hij 1 voet op russisch gebied zet moet hij in dienstal kon je dat afkopen oid geloof ik.
Waarom zou hij voor de eerste vraag geen (historische) rechtvaardiging proberen te geven?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 08:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh ik ook, maar wel met vragen zoals 'Waarom heb je 6 miljoen joden vergast?' ipv 'Vertel eens een half uur lang over de Duitse geschiedenis en waarom je acties allemaal gerechtvaardigd zijn'
Omdat hij geen zin heeft om aan flarden geschoten te worden. Prima kerel ook zolang het niet over politiek gaat. Iedereen hier lacht hem ook altijd uit om zijn denkbeelden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom doet hij dat dan niet als hij zo pro-Putin is? Klinkt als een slappe zak.
Wie weet dat we dan denken 'oh, ja dan hebben die Joden alsnog geluk gehad'?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou hij voor de eerste vraag geen (historische) rechtvaardiging proberen te geven?
Zie hier d reden zo'n dictator geen podium te geven. Vreemde focus op wat hij eventueel goed zou hebben gedaan. Dat ie allerlei mensen heeft laten omleggen die het niet met hem eens waren, dat verbleekt totaal bij wat die meneer heeft gedaan tegen alcoholmisbruik. Net zoals Hitler hele goede dingen heeft gedaan, wil je benadrukken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:41 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Omdat hij geen zin heeft om aan flarden geschoten te worden. Prima kerel ook zolang het niet over politiek gaat. Iedereen hier lacht hem ook altijd uit om zijn denkbeelden.
Weet je wat het is, Putin heeft voor Rusland best veel goeds gedaan, zoals alcoholmisbruik bestrijden. Hem je hem ooit zien drinken?
Beetje vergelijkbaar met Hitler na WO1.
Precies.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wie weet dat we dan denken 'oh, ja dan hebben die Joden alsnog geluk gehad'?
Je moet die maffe Russische vriend ook met zulke uitspraken niet geloven.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:41 schreef BoneThugss het volgende:
Weet je wat het is, Putin heeft voor Rusland best veel goeds gedaan, zoals alcoholmisbruik bestrijden. Hem je hem ooit zien drinken?
Dat zeg ik toch helemaal niet man.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zie hier d reden zo'n dictator geen podium te geven. Vreemde focus op wat hij eventueel goed zou hebben gedaan. Dat ie allerlei mensen heeft laten omleggen die het niet met hem eens waren, dat verbleekt totaal bij wat die meneer heeft gedaan tegen alcoholmisbruik. Net zoals Hitler hele goede dingen heeft gedaan, wil je benadrukken.
Zogenaamd pro-Putin zijn, maar niets durven anders word je aan flarden geschoten. Ja, ja.
Thanks wist ik niet.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je moet die maffe Russische vriend ook met zulke uitspraken niet geloven.![]()
In de statistiek over alcohol gebruik we niets terug over verminderd alcohol gebruik.
Best veel goeds gedaan Poetin, zoveel dat er miljoenen Russen gevlucht zijn, maar gelukkig zijn enkele oligarchen stinkend rijk geworden.![]()
Hitler heeft ook wat snelwegen aangelegd het gaat bij autoritaire leiders natuurlijk om het totaal plaatje wat men voor het land en volk doet.
Bijvoorbeeld de levensverwachting voor de Russen is weer aan het zakken een man wordt daar iets van 65 hier in nl 80.
Lekker h zo’n draaistoel.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet man.
Wat mij betreft had hij gister al de kogel gekregen maar ik vind het altijd wel een mooi inkijkje in hoe hij denkt. Onderschat de propaganda daar niet.En laten we wel wezen; Amerika heeft weet ik hoeveel burgerdoden op zijn geweten maar dat maakt blijkbaar allemaal niks uit of zo.
Ja, de man is een dictator die onder zijn bewind miljoenen mensen de dood in heeft gestuurd en de kogel verdient.
Waarom moet je nu Amerika erbij slepen en pretenderen dat het zogenaamd niets uit maakt wat hun op geopolitiek niveau uitvreten. Wie maakt het volgens jou dan niets uit wat de VS uitvreten?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat mij betreft had hij gister al de kogel gekregen maar ik vind het altijd wel een mooi inkijkje in hoe hij denkt. Onderschat de propaganda daar niet.En laten we wel wezen; Amerika heeft weet ik hoeveel burgerdoden op zijn geweten maar dat maakt blijkbaar allemaal niks uit of zo.
Selectieve verontwaardiging noem ik het liever.quote:
Ik onderschat de propaganda juist daar niet, en ik verbaas mij ook dat er mensen zijn die dan bijvoorbeeld de NOS propaganda noemen en dan durven te stellen dat Putin wordt gedemoniseerd. Niet dat jij dat nu doet, al probeer je het weer te bagatelliseren, waardoor je toch een beetje het idee geeft dat het vergelijkbaar is met wat er wel eens door een Westers land is gebeurd. Want ja, toen werd de oppositie ook omgelegd door thee of het vallen uit een raam.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, de man is een dictator die onder zijn bewind miljoenen mensen de dood in heeft gestuurd en de kogel verdient.
Bro, het Amerikaanse leger heeft echt meer doden op zijn geweten dan elke andere grootmacht op deze wereld. Ik geloof meer burgerdoden in twee jaar tijd dan Saddam in zijn hele periode.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moet je nu Amerika erbij slepen en pretenderen dat het zogenaamd niets uit maakt wat hun op geopolitiek niveau uitvreten. Wie maakt het volgens jou dan niets uit wat de VS uitvreten?
Daar is die term weer, Putin wordt gedemoniseerd! Wij zijn geen haar beter, daarom stoppen we hele families van journalisten en politici in kampen!quote:
Ik bagtaliseer niks joh.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik onderschat de propaganda juist daar niet, en ik verbaas mij ook dat er mensen zijn die dan bijvoorbeeld de NOS propaganda noemen en dan durven te stellen dat Putin wordt gedemoniseerd. Niet dat jij dat nu doet, al probeer je het weer te bagatelliseren, waardoor je toch een beetje het idee geeft dat het vergelijkbaar is met wat er wel eens door een Westers land is gebeurd. Want ja, toen werd de oppositie ook omgelegd door thee of het vallen uit een raam.
Je zou dus kunnen stellen dat het niet hetzelfde is, al ben ik met je eens dat de inval in Irak een van de zwartste bladzijdes is uit de moderne geschiedenis van het Westen. Maar er is genoeg kritiek op geweest, ervoor, tijdens en erna. En voor zover ik weet zijn er geen journalisten of politici vermoord voor een tegengeluid. Bij Trump ben ik daar overigens weer banger voor, die al eerder de media staatsvijand nummer 1 noemde. Meestal begint een Putin-achtige relatie daar ook mee.
Hoe weet je nu of iets 'selectieve verontwaardiging' is als je die mensen niet kende tijdens de oorlog tegen terrorisme? Ik denk dat veel van die users juist tegen die oorlog waren. Mara toch gebruik je het zogenaamd als argument.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:19 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik bagtaliseer niks joh.
Als ik dit kan bedenken kan een Rus dat ook en dat weet Putin verdomd goed en daar maakt hij heel handig gebruik van.
Waar zijn de mensen die gestraft zijn voor al die burgerdoden dan?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe weet je nu of iets 'selectieve verontwaardiging' is als je die mensen niet kende tijdens de oorlog tegen terrorisme? Ik denk dat veel van die users juist tegen die oorlog waren. Mara toch gebruik je het zogenaamd als argument.
Het Amerikaanse leger is zeker niet brandschoon maar deze proberen normaliter wel militaire doelen uit te schakelen ipv Koerden en Iranirs met chemische wapens te vermoorden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bro, het Amerikaanse leger heeft echt meer doden op zijn geweten dan elke andere grootmacht op deze wereld. Ik geloof meer burgerdoden in twee jaar tijd dan Saddam in zijn hele periode.
Ik snap je punt, maar Westerse media hebben bijvoorbeeld ook meermaals interviews gedaan met de leiders van Hamas. Of denk aan Xi Jinping, in China zitten er nog altijd twee miljoen mensen op basis van etniciteit in allerlei concentratiekampen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Met Xi Jinping is geen interview te vinden volgens mij?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar Westerse media hebben bijvoorbeeld ook meermaals interviews gedaan met de leiders van Hamas. Of denk aan Xi Jinping, in China zitten er nog altijd twee miljoen mensen op basis van etniciteit in allerlei concentratiekampen.
Dankzij Tucker hebben tientallen miljoenen mensen waaronder miljoenen Amerikanen dat interview gezien zonder dat ze daarna naar de factchecks kijken waarin blijkt dat Putin de hele boel bij elkaar liegt. Ongefilterd misinformatie de huiskamer inslingeren. Dat wij nou snappen dat ie poep praat... Heel veel andere mensen doorzien dat niet, komen met 'fijn dat ik de andere kant ook hoor...hmm hij heeft een punt, bothsidesblabla'.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oke, dan verschillen we daarin van mening
vind dat nogal een raar standpunt
Bro dat is echt onzin. Bro verreweg de meeste doden in Irak kwamen door booslims.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Bro, het Amerikaanse leger heeft echt meer doden op zijn geweten dan elke andere grootmacht op deze wereld. Ik geloof meer burgerdoden in twee jaar tijd dan Saddam in zijn hele periode.
Dat is wat ik zeg op de elektrische stoel ermee. Toch is Bush nooit gestraft, waarom Putin dan wel?
Zeker niet brandschoon zegt iequote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger is zeker niet brandschoon maar deze proberen normaliter wel militaire doelen uit te schakelen ipv Koerden en Iranirs met chemische wapens te vermoorden.![]()
Geloven doen we in de kerk dus bewijs je stelling maar met wat linkjes die je geloofde mening of wel onderbouwen of wel je laat inzien dat je niet zomaar alles moet geloven.
Trump kwam niet verder dan Carlson.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Zeker niet brandschoon zegt iegrappenmaker
Daarom had ik liever Trump dan deze seniele oude gek die er nu zit maar beter nog Obama.
Oohja?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bro dat is echt onzin. Bro verreweg de meeste doden in Irak kwamen door booslims.
Hoe hadden we er wereldwijd mee om moeten gaan volgens jou?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oohja?
Wij hadden ons nooit als NAVO in die shit moeten mengen. Zelfde met Rusland, de agressor is duidelijk alleen hoe er wereldwijd mee om gegaan wordt vind ik best wel bijzonder.
Apachequote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:24 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kijktip: peter gordijn, oud JSF piloot.
Niet in directe zin, maar er wordt wel genoeg aandacht aan besteed. Even zoeken op Google of YouTube en zie zult dit zien.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Met Xi Jinping is geen interview te vinden volgens mij?
Zogenaamde 'factchecks' en 'factcheckers' zijn dan ook bespottelijk. Media moeten simpelweg objectief een context proberen te leveren in artikelen en uiteindelijk is het aan de kijker of zijn of haar mening te vormen. Dat is wellicht niet wat je wilt horen, maar in een vrije samenleving is dat wel hoe het werkt. Je kunt niet voor anderen bepalen wat zij als 'true', 'mostly true', 'mostly false' of 'false' moeten zien. Die categorien kun je trouwens ook geregeld te betwisten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:05 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dankzij Tucker hebben tientallen miljoenen mensen waaronder miljoenen Amerikanen dat interview gezien zonder dat ze daarna naar de factchecks kijken waarin blijkt dat Putin de hele boel bij elkaar liegt. Ongefilterd misinformatie de huiskamer inslingeren. Dat wij nou snappen dat ie poep praat... Heel veel andere mensen doorzien dat niet, komen met 'fijn dat ik de andere kant ook hoor...hmm hij heeft een punt, bothsidesblabla'.
Nee, ik vind niet dat we dit hadden moeten doen. Als Tucker er nou bovenop had gesprongen en op zijn minst had gedaan alsof ie een journalist was... Maar goed, dan had hij het interview niet gekregen of was het na 5 minuten al gestopt.
Familie Bush had compleet kapot gemaakt moeten worden financieel en gewoon op de elektrische stoel gezet moeten worden. Net zoals Putin, net zoals Hitler, net zoals mijn ex.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe hadden we er wereldwijd mee om moeten gaan volgens jou?
Jaaaa.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Oohja?
Wij hadden ons nooit als NAVO in die shit moeten mengen. Zelfde met Rusland, de agressor is duidelijk alleen hoe er wereldwijd mee om gegaan wordt vind ik best wel bijzonder.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jaaaa.
Ik had de invasie liever ook niet gezien en Bush zou in de gevangenis moeten zitten.
Maar alsnog is die invasie niet hetzelfde als wat Rusland aan het doen is. Wat Rusland aan het doen is gaat nog een paar extra grenzen over.
En waar is de context die het team van Tucker gaf? Precies. Geen context, alleen 2 uur leugens. Geen na-analyse, niks. Ongefilterde misinformatie voor miljoenen goedgelovige Tuckerfans.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
Media moeten simpelweg objectief een context proberen te leveren in artikelen en uiteindelijk is het aan de kijker of zijn of haar mening te vormen. Dat is wellicht niet wat je wilt horen, maar in een vrije samenleving is dat wel hoe het werkt.
Het is precies dit wat het probleem is. Schiedvervalsing, nepnieuws en leugens 2 uur lang de wereld inhelpen zonder ook maar 1 keer tegengesproken te worden.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En waar is de context die het team van Tucker gaf? Precies. Geen context, alleen 2 uur leugens. Geen na-analyse, niks. Ongefilterde misinformatie voor miljoenen goedgelovige Tuckerfans.
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen. Het is niet voor niets dat Rusland, Breitbart e.d. vrij spel hebben en voor ontzettend veel misinformatie zorgen. De grenzen worden niet bewaakt. En uiteindelijk, dat is mijn voorspelling zal dat juist het einde van onze vrije samenleving betekenen.
Ongetwijfeld doemdenkerij, maar de geschiedenis leert anders.
Cuba vroeg ook zelf actief aan de Soviet Unie om raketinstallaties te plaatsen. Ze hadden namelijk nogal wat reden om te vrezen voor de VS en hun pogingen om hun land te destabiliseren en hun regering omver te werpen.quote:Op vrijdag 9 februari 2024 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klein, doch subtiel, verschil is echter dat de Navo niet zelf actief heeft lopen pushen om die landen lid te laten worden.
Nee, die landen hebben zelf verzocht lid te worden, net zoals alle voormalige Warschaupact landen die nu bij de Navo zitten.
Landen die jarenlang onder het juk van de Sovjet Unie (waar de Ruzzen de baas waren) geleefd hebben en dat nooit meer wilden.
Maar ach, een kniesoor die daar op let.
Met "het bewaken van de grenzen'' doel je op de knip- en plak-framewerkjes zoals die van de NOS toen ze pretendeerde dat Putin geen antwoord had gegeven op een vraag van een journalist, terwijl hij er (uitgebreid) op ingegaan was? Ik neem aan dat dat het 'bewaken' is en dat de grens is 'het frame in stand houden dat de tegenpartij, inderdaad de tegenpartij is'?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen.
Je moet geopolitiek en interne politiek kunnen scheiden, maar ik begrijp dat dat lastig is, gezien het juist de strategie van onze machthebbers is om hun eigen geopolitieke belangen te verkopen met verontwaardiging over interne politiek en het dus door elkaar heen te laten lopen wanneer het uitkomt. Dat gebeurde met Irak ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik onderschat de propaganda juist daar niet, en ik verbaas mij ook dat er mensen zijn die dan bijvoorbeeld de NOS propaganda noemen en dan durven te stellen dat Putin wordt gedemoniseerd. Niet dat jij dat nu doet, al probeer je het weer te bagatelliseren, waardoor je toch een beetje het idee geeft dat het vergelijkbaar is met wat er wel eens door een Westers land is gebeurd. Want ja, toen werd de oppositie ook omgelegd door thee of het vallen uit een raam.
Je zou dus kunnen stellen dat het niet hetzelfde is, al ben ik met je eens dat de inval in Irak een van de zwartste bladzijdes is uit de moderne geschiedenis van het Westen. Maar er is genoeg kritiek op geweest, ervoor, tijdens en erna. En voor zover ik weet zijn er geen journalisten of politici vermoord voor een tegengeluid. Bij Trump ben ik daar overigens weer banger voor, die al eerder de media staatsvijand nummer 1 noemde. Meestal begint een Putin-achtige relatie daar ook mee.
Ik had het over media, niet Tucker Carlson. Daar hoef je dat natuurlijk niet van te verwachten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En waar is de context die het team van Tucker gaf? Precies. Geen context, alleen 2 uur leugens. Geen na-analyse, niks. Ongefilterde misinformatie voor miljoenen goedgelovige Tuckerfans.
Een vrije samenleving staat of valt bij het bewaken van de grenzen. Het is niet voor niets dat Rusland, Breitbart e.d. vrij spel hebben en voor ontzettend veel misinformatie zorgen. De grenzen worden niet bewaakt. En uiteindelijk, dat is mijn voorspelling zal dat juist het einde van onze vrije samenleving betekenen.
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 12:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor wie is het een taak?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.
Telkens als ik de X reacties lees verlies ik hoop in de mensheid.quote:
Best wel vergelijkbaar met de mensen die vanaf hier een grote mond hebben over geen grondgebied afstaan aan Rusland maar voor hun ego strelerij dan wel Oekrainers de dood in laten jagen ipv daar zelf te gaan staanquote:Op zaterdag 10 februari 2024 09:43 schreef Vis1980 het volgende:
Zogenaamd pro-Putin zijn, maar niets durven anders word je aan flarden geschoten. Ja, ja.
Helemaal met Tucker Carlson eens dat de mensen die menen dat de Krim opgeven een vereiste is voor vredesonderhandelingen een gaatje in hun kop hebben.quote:
Heb je daar een paar voorbeelden bij?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Het bewaken van zulke grenzen is in ieder geval niet de taak van vermeende 'factcheckers', wat gewone journalisten zijn met hun eigen vooringenomenheden. Wat we de afgelopen jaren dan ook vooral hebben kunnen zien is dat labels 'misinformatie' of een 'factcheck' makkelijk kunnen worden gebruikt onwelgevallige meningen en visies te censureren.
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.quote:Op zondag 11 februari 2024 04:40 schreef the-eye het volgende:
Mooi hoe Putin terug ging tot de 9e eeuw en even geschiedenis les gaf. Goed voor de westerlingen die in het conflict hun eigen beginpunt ergens in de laatste paar jaar kiezen
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isquote:Op zondag 11 februari 2024 05:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.
Heel dom en ook heel slecht van je.
Laat me raden: nooit in de Donbass geweest, nooit op de Krim geweest, maar "je weet er wel veel vanaf".quote:Op zondag 11 februari 2024 05:44 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Jij weet werkelijk niets van de geschiedenis van die contreien maar omdat Poetin iets zegt is het opeens waar. Je bent letterlijk een Putinversteher.
Heel dom en ook heel slecht van je.
Ik heb niet gezien wat Putin heeft gezegd maar ik kan mij zomaar voorstellen dat hij niet heeft beweerd dat de oorsprong ligt bij de Varjaren (Vikingen die ook wel Roes of Rus werden genoemd)quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isOf je komt nu met een aantal punten waar Putin de geaschiedenis verkeerd weergeeft (let op: de geschiedenis dus niet z'n mening) of ik plaats je terug in het hokje waar ik je al had zitten
Die geschiedenislessen van Poetin hebben we eerder gezien, het is geen historicus maar een fascist. Alles wat die man over geschiedenis beweert zijn leugens om deze oorlog te rechtvaardigen.quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je wil blijkbaar graag gal spuwen maar het mist compleet z'n doel joh Ik heb werkelijk geen idee wat je probleem isOf je komt nu met een aantal punten waar Putin de geaschiedenis verkeerd weergeeft (let op: de geschiedenis dus niet z'n mening) of ik plaats je terug in het hokje waar ik je al had zitten
putin zijn doel is erg goed gelukt sommige hier trappen in de doorzichtige propaganda van putin.quote:Op zondag 11 februari 2024 06:47 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je hoeft niet er geweest te zijn om te weten dat Poetin geschiedenis misbruikt voor zijn oorlogen.quote:Op zondag 11 februari 2024 07:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Laat me raden: nooit in de Donbass geweest, nooit op de Krim geweest, maar "je weet er wel veel vanaf".
Dunning-krugereffect.
Tja.... je had de kans maar nu ga je terug in je hokjequote:Op zondag 11 februari 2024 09:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die geschiedenislessen van Poetin hebben we eerder gezien, het is geen historicus maar een fascist. Alles wat die man over geschiedenis beweert zijn leugens om deze oorlog te rechtvaardigen.
Als jij de zogenaamde geschiedenislessen tot de 9e eeuw van Poetin waardeert, dan moet je ook niet zeuren dat je voor Poetinversteher wordt uitgemaakt.
Dom en gewoon slecht.
Nee, op geen enkele manier. Veel plezier met Putinpijpen.quote:Op zondag 11 februari 2024 04:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Best wel vergelijkbaar met de mensen die vanaf hier een grote mond hebben over geen grondgebied afstaan aan Rusland maar voor hun ego strelerij dan wel Oekrainers de dood in laten jagen ipv daar zelf te gaan staan
En jij plezier met het vieren van je duizenden dodenquote:Op zondag 11 februari 2024 09:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, op geen enkele manier. Veel plezier met Putinpijpen.
Ga je ook nog in op mijn opmerking over de halve geschiedenisles die Poetin verteld?quote:Op zondag 11 februari 2024 09:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
En jij plezier met het vieren van je duizenden doden
De massa is het die deze oorlog toejuicht. Het kleine clubje wat bereid is ook te luisteren naar iets anders dan het westerse propaganda verhaal is zeker niet de massaquote:Op zondag 11 februari 2024 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
putin zijn doel is erg goed gelukt sommige hier trappen in de doorzichtige propaganda van putin.
Leuk van putin wat oude geschiedenis, wat recenter in 1991 is er bij de val van de ussr door Rusland en de Oekrane met gezond verstand een deal getekend dat Oekrane zelfstandig werd. Die geschiedenis over het uiteenvallen van de ussr is putin heel selectief vergeten. En de domme massa slikt de verfierbare halve geschiedenisles als zoete koek en vinden dat putin wel een valide punt heeft om een soeverein land in te vallen.
Gaat Putin dan ook Kalingrad weer teruggeven, of werkt dit maar n kant op?quote:Op zondag 11 februari 2024 04:40 schreef the-eye het volgende:
Mooi hoe Putin terug ging tot de 9e eeuw en even geschiedenis les gaf. Goed voor de westerlingen die in het conflict hun eigen beginpunt ergens in de laatste paar jaar kiezen
Zulke dingen werken meestal maar n kant opquote:Op zondag 11 februari 2024 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gaat Putin dan ook Kalingrad weer teruggeven, of werkt dit maar n kant op?
En wat vind je dan van iemand die zich aan de ene kant op de geschiedenis beroept, en aan de andere kant land dat historisch gezien niet bij ze hoort toch houdt?quote:Op zondag 11 februari 2024 10:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zulke dingen werken meestal maar n kant op
Ja dat je hypocriet bent wisten we al.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een monoloog opzetten om niet in te gaan over het ontbrekende stukje geschiedenisles van Poetin is wel heel vreemd.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
De massa is het die deze oorlog toejuicht. Het kleine clubje wat bereid is ook te luisteren naar iets anders dan het westerse propaganda verhaal is zeker niet de massa
Zelfstandig is iets anders dan een puppet state van de VS worden dus laten we ons kop uit het zand halen en niet net doen alsof de ontwikkelingen van de afgelopen jaren als donderslag bij heldere hemel kwamen
Leugenaar.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:21 schreef the-eye het volgende:
De massa is het die deze oorlog toejuicht
Gewoon een stuk land afstaan. Morgen komt Belgi dat ook doen als dat geoorloofd is, jij staat dan vast al klaar om je huis af te staan.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nog zo'n joker die denkt dat hij kritisch is omdat hij echokamers op youtube bekijktquote:Op zondag 11 februari 2024 10:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het kleine clubje wat bereid is ook te luisteren naar iets anders dan het westerse propaganda verhaal is zeker niet de massa
Gewoon 4 likes omdat je iemand voor leugenaar uitmaaktquote:
Als die je voor smeerlap had uigemaakt zou ik het ook liken.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gewoon 4 likes omdat je iemand voor leugenaar uitmaakt![]()
En dan ook nog wie het zijn![]()
Precies de figuren waarvan de reacties met bloedspetters zo te vinden zijn![]()
Uit de grond van m'n hart, echt allemaal bedankt voor het lachen
Je bent gewoon een smerige leugenaar als je dat zegt. Ik heb eigenlijk maar n iemand zien juichen om de oorlog, dat was Thierry Baudet. Verder vinden de meeste mensen het vooral heel erg wat er in Oekrane gebeurt.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gewoon 4 likes omdat je iemand voor leugenaar uitmaakt![]()
En dan ook nog wie het zijn![]()
Precies de figuren waarvan de reacties met bloedspetters zo te vinden zijn![]()
Uit de grond van m'n hart, echt allemaal bedankt voor het lachen
Hetzelfde als wat ik van alle narcisten vind alleen is deze wel heel erg gevaarlijk dus nog meer oppassenquote:Op zondag 11 februari 2024 10:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En wat vind je dan van iemand die zich aan de ene kant op de geschiedenis beroept, en aan de andere kant land dat historisch gezien niet bij ze hoort toch houdt?
En wat vind je van alle narcisten dan?quote:Op zondag 11 februari 2024 12:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat ik van alle narcisten vind
De realiteit is helaas wel dat landsgrenzen betwistbaar zijn en het vaak een strijd is wie de sterkste is. Het is niet voor niets dat Europa (maar ook de wereld) door de eeuwen heen enorm is veranderd. Als Belgi hier zou aankloppen met een dictator aan het roer en degelijk leger een lading kernwapens achter de hand, zou Nederland op zijn minst een erg groot probleem hebben.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gewoon een stuk land afstaan. Morgen komt Belgi dat ook doen als dat geoorloofd is, jij staat dan vast al klaar om je huis af te staan.
Genoeg pro Westen sentiment in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 04:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat een heleboel Arabieren het ook wat gek hadden gevonden als een uitgerangeerd journalist van Al Jazeera naar Washington was vertrokken om Bush 2 uur lang kritiekloos te laten ratelen
je denkt niet dat een heleboel Arabieren het ook wat gek hadden gevonden als een uitgerangeerd journalist van Al Jazeera naar Washington was vertrokken om Bush 2 uur lang kritiekloos te laten ratelen?quote:Op zondag 11 februari 2024 13:48 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Genoeg pro Westen sentiment in het Midden-Oosten.
En pro Putin sentiment in het Westen
Ik snap je punt maar de VS is nooit verbannen of heeft sancties gehad na al hun oorlogen.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
je denkt niet dat een heleboel Arabieren het ook wat gek hadden gevonden als een uitgerangeerd journalist van Al Jazeera naar Washington was vertrokken om Bush 2 uur lang kritiekloos te laten ratelen?
ik weet niet precies wat dit te maken heeft met wat ik zeg tbhquote:Op zondag 11 februari 2024 13:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar de VS is nooit verbannen of heeft sancties gehad na al hun oorlogen.
Trump zei het zelf. Hij kan een man op straat neerschieten en er zou niks veranderen. Putin start een keer een oorlogje en wordt meteen vergeleken met Hitler.
De realiteit is ook dat we juist de afgelopen eeuw na het einde van de 2e wereldoorlog een redelijk stabiele periode ingegaan zijn maar door de opkomst van de conservatieve autoritaire leiders we weer grote wereld problemen hebben.quote:Op zondag 11 februari 2024 13:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De realiteit is helaas wel dat landsgrenzen betwistbaar zijn en het vaak een strijd is wie de sterkste is. Het is niet voor niets dat Europa (maar ook de wereld) door de eeuwen heen enorm is veranderd. Als Belgi hier zou aankloppen met een dictator aan het roer en degelijk leger een lading kernwapens achter de hand, zou Nederland op zijn minst een erg groot probleem hebben.
Hopelijk heeft Carlson genoeg tijd, dat is een lang verhaal.quote:
Wij in Nederland wel ja, maar die stabiele periode is er niet echt geweest in bv de Balkan waar de etnische conflicten om de zoveel tijd gewoon weer aan de oppervlakte komen, nu ook weer. En er zijn na de tweede wereldoorlog natuurlijk nog plenty brandhaarden geweest waar met name de Amerikanen, Britten, en Russen een flinke vinger in de pap hebben gehad....Korea, Vietnam, Irak, de Falkland crisis, Georgie, Tsjetsjenie. Er is eigenlijk altijd wel ergens op de wereld een strijd aan de gang.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De realiteit is ook dat we juist de afgelopen eeuw na het einde van de 2e wereldoorlog een redelijk stabiele periode ingegaan zijn maar door de opkomst van de conservatieve autoritaire leiders we weer grote wereld problemen hebben.
Je moet sowieso al aardig diep in de wappiefuik gezwommen zijn om een interview met de totaal verknipte dictator van een minderwaardig volk serieus te nemen. Carlson had indertijd net zo goed naar het kalifaat kunnen afreizen om de bevelvoerders van IS in een interview hun standpunten toe te laten lichten.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:50 schreef Hathor het volgende:
Ik heb dat interview niet gekeken, en als ik het hier allemaal zo lees is dat geen verkeerde beslissing geweest.
Lol zou wel mooi zijn een monoloog van een paar uur lang, en die knaker die dan knikkend zit toe teluisteren.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hopelijk heeft Carlson genoeg tijd, dat is een lang verhaal.
Ook na de Tweede Wereldoorlog zijn er nog genoeg veranderingen geweest in de langsgrenzen. Denk bijvoorbeeld in Europa alleen al aan de vereniging van Oost-Duitsland en West-Duitsland of het uit elkaar vallen van de Sovjet-Unie en Joegoslavi.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De realiteit is ook dat we juist de afgelopen eeuw na het einde van de 2e wereldoorlog een redelijk stabiele periode ingegaan zijn maar door de opkomst van de conservatieve autoritaire leiders we weer grote wereld problemen hebben.
Ik zie de reacties al voor me.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 00:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat er zelfs mensen gaan juichen als NAVO-landen worden aangevallen, waaronder ons land zelf. Want een echte leider en hier zetten we hem in een slecht daglicht.
Ik vraag me af of er consequenties voor dit soort mensen zijn. Mochten we echt aangevallen worden en deze mensen de kant van Rusland kiezen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie de reacties al voor me.
"Belachelijk dat Nederlandse soldaten tegen Poetin aan het vechten zijn. Rusland heeft het beste met ons voor! Terwijl de Nederlandse leiders het WEF dienen!!
Thierry Baudet.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Belachelijk dat Nederlandse soldaten tegen Poetin aan het vechten zijn. Rusland heeft het beste met ons voor! Terwijl de Nederlandse leiders het WEF dienen!!
Communistisch wil ik die Chinezen niet meer noemen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
Of de communistische Xi Jinping die Taiwan wil annexeren
Ik begrijp best dat je, overmand door emoties, wat in de war raakt maar het ging over Putin h. Ik ben niet degene die zich land toe eigent.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat je hypocriet bent wisten we al.
Ja. Ik vraag me af wat er als vrijheid van meningsuiting nog toegestaan is, als we direct in oorlog zijn.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Thierry Baudet.
Hij zou gelijk opgepakt worden bij het uitbreken van zo'n oorlog.
Interessante vraag. Als kamerlid mag hij een hoop roepen, n de kamer, dus zomaar oppakken gaat niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vraag me af wat er als vrijheid van meningsuiting nog toegestaan is, als we direct in oorlog zijn.
Ik mag toch hopen dat zulke mensen in zo'n geval, net als hun voorgangers van de NSB in de meidagen van 1940, in interneringskampen gesmeten worden.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er consequenties voor dit soort mensen zijn. Mochten we echt aangevallen worden en deze mensen de kant van Rusland kiezen.
Je bedoelt of ze bijvoorbeeld gratis energie uit Rusland krijgen?quote:Op zondag 11 februari 2024 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er consequenties voor dit soort mensen zijn. Mochten we echt aangevallen worden en deze mensen de kant van Rusland kiezen.
Ik hoop ook dat hij eindigt zoals Mussert maar dat mag je blijkbaar op dit forum niet zeggen.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:50 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Interessante vraag. Als kamerlid mag hij een hoop roepen, n de kamer, dus zomaar oppakken gaat niet.
Ik dacht, dat moet eenvoudig zijn uit te zoeken zijn, ik zoek het op hoe het ging bij zijn voorganger, Anton Mussert, maar die is ondergedoken in de meidagen van 1940 en pas na de capitulatie weer opgedoken.
Ik mag toch hopen dat Baudet, de Graaff, van Meijeren en consorten meteen na de eerste aanval van Rusland op een NAVO lidstaat de Waalsdorpervlakte op gaan.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Thierry Baudet.
Hij zou gelijk opgepakt worden bij het uitbreken van zo'n oorlog.
De ledenlijst van deze partij kan ook nog wel eens interessant zijn.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Baudet, de Graaff, van Meijeren en consorten meteen na de eerste aanval van Rusland op een NAVO lidstaat de Waalsdorpervlakte op gaan.
Het zou me niets verbazen wanneer die lijst bij de AIVD van a tot z bekend is.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De ledenlijst van deze partij kan ook nog wel eens interessant zijn.
Heeft je niet verhinderd om het alsnog te doen ouwe snoepert.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat hij eindigt zoals Mussert maar dat mag je blijkbaar op dit forum niet zeggen.
wie is die 'we' hier?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:05 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dankzij Tucker hebben tientallen miljoenen mensen waaronder miljoenen Amerikanen dat interview gezien zonder dat ze daarna naar de factchecks kijken waarin blijkt dat Putin de hele boel bij elkaar liegt. Ongefilterd misinformatie de huiskamer inslingeren. Dat wij nou snappen dat ie poep praat... Heel veel andere mensen doorzien dat niet, komen met 'fijn dat ik de andere kant ook hoor...hmm hij heeft een punt, bothsidesblabla'.
Nee, ik vind niet dat we dit hadden moeten doen. Als Tucker er nou bovenop had gesprongen en op zijn minst had gedaan alsof ie een journalist was... Maar goed, dan had hij het interview niet gekregen of was het na 5 minuten al gestopt.
quote:Hoe het Russische narratief z'n weg vindt in het Westen
Voor het eerst sinds de inval in Oekrane gaf de Russische president Vladimir Poetin een interview aan een Westerse journalist. Tucker Carlson, oud FOX-nieuws presentator en tegenwoordig zelfstandig mediamaker, kreeg maar liefst 2 uur de tijd om met de Russische president te praten. Het interview gaat de hele wereld over en bereikt een miljoenenpubliek. Zien we hier een journalistieke prestatie van Tucker Carlson, of is hij een pion op Poetins schaakbord? En hoe wordt er vanuit het Westen vandaag de dag gekeken naar het Russische narratief?
Een analyse van oud-Rusland correspondent Eva Hartog, sinds 2013 werkzaam als journalist in Rusland, maar moest een paar maanden geleden onverwacht het land verlaten en Europarlementarir voor de VVD Bart Groothuis.
Zelf iets bekijken, nadenken en je eigen mening vormen lijkt mij de betere weg ongeacht of je ermee eens bent of niet.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:50 schreef Hathor het volgende:
Ik heb dat interview niet gekeken, en als ik het hier allemaal zo lees is dat geen verkeerde beslissing geweest.
Een menig vormen op basis van bewezen leugens is juist een groot probleem in de huidige maatschappij. Daarom zou eigenlijk na elke leugen van Poetin een redactioneel commentaar geplaatst moeten worden en dan pas uitzenden.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:29 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Zelf iets bekijken, nadenken en je eigen mening vormen lijkt mij de betere weg ongeacht of je ermee eens bent of niet.
Het heeft inderdaad meer nut om een artikel te lezen waarin het interview wordt ontleed en ook meteen wordt gefactcheckt.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een menig vormen op basis van bewezen leugens is juist een groot probleem in de huidige maatschappij. Daarom zou eigenlijk na elke leugen van Poetin een redactioneel commentaar geplaatst moeten worden en dan pas uitzenden.
Zo benader ik de kwantummechanica ook inderdaad.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:29 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Zelf iets bekijken, nadenken en je eigen mening vormen lijkt mij de betere weg ongeacht of je ermee eens bent of niet.
Leg ons relativiteit maar eens even uit dan.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zo benader ik de kwantummechanica ook inderdaad.
Laat die nou vooralsnog incompatibel lijken te zijn met quantummechanica.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leg ons relativiteit maar eens even uit dan.
Tijd om de Belgische revolutie eindelijk te beindigen zeg ik!quote:
Veel verder terug iedereen onder de Rijn en om de hele Middelandse zee moet weer Romein worden.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Tijd om de Belgische revolutie eindelijk te beindigen zeg ik!
Daarna terug naar de oost
Vreedzaam natuurlijk maar wel gewoon dat het afgelopen is
nee man fuck die idiotenquote:Op maandag 12 februari 2024 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel verder terug iedereen onder de Rijn en om de hele Middelandse zee moet weer Romein worden.
quote:Op maandag 12 februari 2024 14:19 schreef sp3c het volgende:
ik ga het interview kijken jongens, wish me luck
Veel plezier met een monoloog waarbij Tucker er soms heel ongemakkelijk bij zit te kijken alsof hij in zijn broek aan het poepen is.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:19 schreef sp3c het volgende:
ik ga het interview kijken jongens, wish me luck
Dan blijven het nog steeds homo sapiens h? De oorspronkelijke neanderthalers zijn uitgeroeid. Pure genocide.quote:Op maandag 12 februari 2024 13:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel verder terug iedereen onder de Rijn en om de hele Middelandse zee moet weer Romein worden.
Haha! Goed opgemerkt weer, KoosVogeltjesdans!quote:Op maandag 12 februari 2024 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad meer nut om een artikel te lezen waarin het interview wordt ontleed en ook meteen wordt gefactcheckt.
Verder heb ik goddomme toch geen flikker zin om naar een of andere verhandeling van de Russische geschiedenis te luisteren, ingekleurd door een krankzinnige dictator en bewezen leugenaar?
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs Baudet is teleurgesteld in Poetin.
[ twitter ]
quote:Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Oorloghitsers.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
wutquote:
Is het begin van Baudet zijn maiden speech in de kamer. Opdat we niet vergeten, wanneer hij anderen betweterig en out of touch noemt.quote:
Die kan fluiten naar zijn roebels nuquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Mijn Latijn is niet echt denderend, maar volgens mij sloeg het ook nog eens nergens opquote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:12 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Is het begin van Baudet zijn maiden speech in de kamer. Opdat we niet vergeten, wanneer hij anderen betweterig en out of touch noemt.
Mijne ook niet nee, maar ik begreep ook dat het niet helemaal klopte.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 16:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mijn Latijn is niet echt denderend, maar volgens mij sloeg het ook nog eens nergens op
Wel een mooie Metrostation.quote:Tucker Carlson heeft een video gedeeld waarin hij vol lof spreekt over het Russische metronetwerk. Het is de Amerikaanse presentator op veel kritiek komen te staan.
Zulke kunstzinnige metrostation kunnen in Nederland niet omdat wij geen geld aan cultuur willen uitgeven dat zijn toch vieze linkse hobbies, wat beaamd wordt door veel rechts conservatieve fokkers.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:42 schreef Bocaj het volgende:
Tucker Carlson onder vuur: 'Hij is een pion van Poetin’.
[..]
Wel een mooie Metrostation.
Kan in Nederland helemaal niet want wordt meteen ondergespoten met graffiti en vernield etc.
Blijft wel mooi!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zulke kunstzinnige metrostation kunnen in Nederland niet omdat wij geen geld aan cultuur willen uitgeven dat zijn toch vieze linkse hobbies, wat beaamd wordt door veel rechts conservatieve fokkers.
En zelfs de treinen rijden er op tijd!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kan in Nederland helemaal niet want wordt meteen ondergespoten met graffiti en vernield etc.
Linea recta naar het frontquote:Op vrijdag 16 februari 2024 11:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En zelfs de treinen rijden er op tijd!
Hij zegt positieve dingen over het metrostation van Moskou en daarom is hij een pion van Putin.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 10:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Baudet denkt een beter verhaal namens het kremlin te kunnen presenterenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
Die vent moeten ze veroordelen voor landverraad en in een cel gooien.quote:
Feitelijk zet hij de deur open voor een kopje thee want ook Putin was niet tevreden met hem.quote:
In dit specifieke geval mag Poetin ruimhartig thee schenken.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feitelijk zet hij de deur open voor een kopje thee want ook Putin was niet tevreden met hem.
Zieke gekquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
In dit specifieke geval mag Poetin ruimhartig thee schenken.
daar heeft putin geen toestemming of aanleiding van carlson voor nodig lijkt mequote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feitelijk zet hij de deur open voor een kopje thee want ook Putin was niet tevreden met hem.
Omdat Carlson een minne hond is.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:15 schreef aTypisch het volgende:
Waarom is het wel oke om je te verkneukelen over de (vroege) dood van Carlson, maar niet okay om te bevestigen dat wereldleiders mensen (moeten) doden?
ahquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat Carlson een minne hond is.
Putin is de vijand.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah
beetje de redenatie die putin ook gebruikt om mensen te laten verdwijnen
Navalny is een tegenstander van Putin dat is altijd goedquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
navalny was anti putin
en anti eu machtsblok ook
die had je dan ook weer dood gewenst gok ik
oh okequote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Navalny is een tegenstander van Putin dat is altijd goed
Carlson is chef propaganda van het Kremlin, het is geen journalist maar een ZZP'er van Poetin. Hij mag van mij zijn organen uitspugen na het drinken van Russische thee.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:15 schreef aTypisch het volgende:
Waarom is het wel oke om je te verkneukelen over de (vroege) dood van Carlson, maar niet okay om te bevestigen dat wereldleiders mensen (moeten) doden?
En zie jij jezelf als een landverrader?quote:
nee hoezoquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En zie jij jezelf als een landverrader?
staat genoteerdquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Carlson is chef propaganda van het Kremlin, het is geen journalist maar een ZZP'er van Poetin. Hij mag van mij zijn organen uitspugen na het drinken van Russische thee.
Ik hou je in de gatenquote:
en anders stop je wat in mijn thee? omdat ik dat verdien?quote:
Probeer je een ban uit te lokken?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
en anders stop je wat in mijn thee? omdat ik dat verdien?
nee die krijg ik al regelmatig voor het meeposten hier of in POLquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Probeer je een ban uit te lokken?
Ja dat vind dan wel weer onmenselijk inderdaad.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee die krijg ik al regelmatig voor het meeposten hier of in POL
dat gun ik niemand
Hehe, absoluut nietquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daar heeft putin geen toestemming of aanleiding van carlson voor nodig lijkt me
Klopt, ik heb het zelf geschreven.quote:
ik weet wat er kan gebeuren met journalisten of andere onwelgevalligen, jaquote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het zelf geschreven.
Weet jij wat er gebeurt met een echt kritische journalist in Rusland?
Die wordt vermoord of verdwijnt voor altijd in een strafkamp.
en dat is voor jou een probleem begrijp ikquote:Maar maak je maar geen zorgen hoor, Tucker Carlson kan zonder gevaar een theekransje houden met Poetin.
Ik heb liever dat hij helemaal geen thee drinkt met Poetin en dat schreef ik heel sarcastisch op, snap je?quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik weet wat er kan gebeuren met journalisten of andere onwelgevalligen, ja
[..]
en dat is voor jou een probleem begrijp ik
je hebt hem liever dood tijdens/na zijn bezoekje?
Carlson begon ooit bij Crossfire op CNN, waarin John Stewart eens gehakt van de show van hem en Paul Begala (Clinton's adviseur) maakte.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Carlson is chef propaganda van het Kremlin, het is geen journalist maar een ZZP'er van Poetin. Hij mag van mij zijn organen uitspugen na het drinken van Russische thee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |