Ik herken veel in wat jij zegt!quote:Op vrijdag 9 februari 2024 13:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zijn team interesses volgen en een gevarieerd aanbod voorzien. Er is volgens mij geen hard onderscheid tussen "educatief" speelgoed en "dom" speelgoed. Uit alles kunnen ze wat halen qua ontwikkeling.
We proberen ook vaak speelgoed uit vooraleer we het kopen. Zeker met wat prijzigere dingen. Iets als een speel-o-theek is dan handig (of misschien lenen van bevriende ouders). Zoiets is ook ideaal voor speelgoed wat je liever niet in huis wilt hebben of waarvan je denkt dat het maar even leuk is. Zo hebben we al een tweetal keer zo'n groot paw patrol ding in huis gehad met verschillende auto's erbij. En 3 weken later gaat het allemaal weer terug.
Hier staat dus vanalles, van schreeuwerige toettoet auto's (die liedjes gaan nooit meer uit mijn hoofd ) tot duplo/lego tot houten treinbaan tot wobbel en stapelstein. En vaak spelen ze met alles door elkaar. Fantasie komt er vanzelf uit, waar ze ook mee spelen. Daarvoor is het net fantasie. Je kan volgens mij niet veel misdoen.
Mijn jongste wordt deze maand twee en ik heb ervoor gezorgd dat ze van alles wat krijgt: loopfiets want grove motoriek, grimms regenboog want open ended, poppenbuggy en iets voor de speelkeuken want rollenspel, magnetisch tekenbord want tekenen vindt ze geweldig. En een boek. En voor alles van dit lijstje toont ze duidelijk interesse.
Takken, stenen, modder, bakjes, zand, kruiwagentje, kiepwagen, gieter, dat soort spul.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:50 schreef Bami het volgende:
Olaaa! Waar spelen jullie dreumessen in dit seizoen graag mee in de tuin? Zandbak is nog geen optie hier, het mag ook echt simpel en klein zijn (a la bakjes met water/steentjes ofzo) maar nu is er alleen een grasveldje en dat is iig niet toereikend.
Dus ben even op zoek naar inspiratie wat we haar aan kunnen bieden.
Een bal? Gewoon lekker rollen en erachteraan rennen.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:50 schreef Bami het volgende:
Olaaa! Waar spelen jullie dreumessen in dit seizoen graag mee in de tuin? Zandbak is nog geen optie hier, het mag ook echt simpel en klein zijn (a la bakjes met water/steentjes ofzo) maar nu is er alleen een grasveldje en dat is iig niet toereikend.
Dus ben even op zoek naar inspiratie wat we haar aan kunnen bieden.
Ja, daar zeg je wat, dan neem je die enorme grote knikkers.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:41 schreef Morgane89 het volgende:
Zijn knikkers niet gevaarlijk voor dreumessen?
Ja. We hebben een paar gaten onderin geboord zodat overtollig water eruit kan lopen. Niet teveel zand erin en met zon open zetten. Nat zand plakt/bouwt wel beterquote:Op zondag 21 april 2024 18:17 schreef Bami het volgende:
Zandbak is er ondertussen, en staat helemaal vol met water. Is dat normaal voor zo’n schelpzandbak, in jullie ervaring?
En hebben jullie nog tips voor hoe je het zand weer van speelbare droogte maakt?
Ik dacht meer aan potlood in zijn hand en krassen, waarvan ik daar al verbaasd over zou zijn als hij dat zou kunnen.quote:
L op de peuterspeelzaal want ik had ook niet verwacht dat dat zo jong al kon. Hij vond er toen weinig aan dus heeft er niets aan gemist.quote:Op donderdag 23 mei 2024 06:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik las hier dat dreumessen vanaf 12 maanden al langzaam kunnen beginnen met leren tekenen. Ik moet zeggen, dat ik er nog niet eens aan gedacht heb T. potloden aan te bieden. Misschien binnenkort eens proberen.
Vanaf wanneer zijn jullie kindjes begonnen met tekenen?
Deze van Fisher Price doet het bij ons nog steeds na al die jaren.quote:Op maandag 10 juni 2024 22:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik zoek een doktersset voor mijn bijna jarige peuter. Welke deed het bij jullie goed cq bleef een poosje heel?
Het setje van Hema is bij ons een succes .quote:Op maandag 10 juni 2024 22:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik zoek een doktersset voor mijn bijna jarige peuter. Welke deed het bij jullie goed cq bleef een poosje heel?
Dat het slecht in het tasje past klopt wel. Wij hebben dat soort dingen altijd in een bak bewaard. De dokter nam dan de spullen die hij nodig had in het tasje mee.quote:Op maandag 10 juni 2024 22:34 schreef Lemijn het volgende:
Ha, die van Fisher Price zat ik net te bekijken! Krijgt ook een boel slechte reviews op bol waaronder het commentaar dat het slecht in het tasje past, en allemaal stuk gaat.
Mijn meiden hadden deze ook toen ze jonger waren. Past inderdaad slecht in het tasje, maar dat mocht de pret nooit drukken. Is hier altijd een grote hit geweest!quote:Op maandag 10 juni 2024 22:34 schreef Lemijn het volgende:
Ha, die van Fisher Price zat ik net te bekijken! Krijgt ook een boel slechte reviews op bol waaronder het commentaar dat het slecht in het tasje past, en allemaal stuk gaat.
Die van de hema had ik nog niet gezien, dank. Ik ben erg voor houten speelgoed maar juist hierbij hoeft het van mij niet perse geloof ik. Is zo ver weg van het echte spul.
Ik was nog op zoek naar wat extra spelletjes die makkelijk mee te nemen zijn op vakantie, exploding minions gaat op het lijstje, bedankt!quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:20 schreef Aure het volgende:
Wij spelen met onze 6-jarige exploding minions (soms bij kruidvat te koop) en wat ie echt helemaal fantastisch vindt en wat voor jezelf ook echt leuk is:
https://boardgamegeek.com/boardgame/300877/new-york-zoo
Met een beetje zoeken op internet kan je hem wel voor een schappelijke prijs vinden denk ik.
Zo hebben wij Happy Cubes in de tas voor zulke situaties. Lang genoeg leuk om het wachten te overbruggen, uitdagend genoeg om steeds weer lastig te zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2024 22:48 schreef littledrummergirl het volgende:
wat er bij mij altijd in de tas zit als ik weet dat we ergens moeten wachten (restaurantje bijv, of een saaie wachtkamer) zijn storycubes klein pakje dobbelstenen met op elke kant een symbooltje, plaatje of vorm op basis waarvan je dan een verhaal kan verzinnen. we hebben wat verschillende sets met wisselende thema's.
leuk vanaf een jaar of 5,6 als je een beetje een talig kind hebt
Die dingen hadden wij vroeger thuis ook, maar op een gegeven moment kon ik die dingen met m’n ogen dicht in elkaar zetten. M’n zoon heeft ze nu en speelt er weinig genoeg mee om het lastig te houden, maar als stand by spelletje zou ik daar niet zo snel naar grijpen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 23:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zo hebben wij Happy Cubes in de tas voor zulke situaties. Lang genoeg leuk om het wachten te overbruggen, uitdagend genoeg om steeds weer lastig te zijn.
Wat voor 1 zoek je? Je hebt verschillende varianten, ik kan wel even met je meekijken bij de sites waar ik vaak Lego bestel.quote:Op maandag 24 juni 2024 12:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee waar ik een Lego Ninjago wekker kan kopen? Ik kom alleen een voor mij onbekende webshop Fruugo tegen.
Onderstaand lijkt me wel leuk, maar dan niet van Fruugo Deze kwam ik tijdens het Googlen tegen, maar een ander soort wekker met Lego Ninjago (bij voorkeur, andere soort Lego mag ook) kan ook zeker.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:27 schreef exode het volgende:
[..]
Wat voor 1 zoek je? Je hebt verschillende varianten, ik kan wel even met je meekijken bij de sites waar ik vaak Lego bestel.
Fruugo zou ik lekker links laten liggen.
Tussen de vakanties door worden die in principe amper gebruikt, met uitzondering van Uno. Voor thuis hebben we grotere spellen liggen. Maar het vakantiekratje ligt wel gewoon voor het grijpen beneden.quote:Op maandag 24 juni 2024 13:11 schreef Lemijn het volgende:
Wat een enorm goedgevuld krat FF. Spelen jullie die spelen thuis dan niet, of ligt het tussen de vakanties door gewoon in de kast allemaal? En welk spel uit de categorie keer op keer raad je aan? Wij hebben nog niks en het lijkt me leuk voor komende verjaardag/zomer.
Dank je! Marktplaats had ik nog niet aan gedacht!quote:Op maandag 24 juni 2024 14:46 schreef exode het volgende:
Helaas, ik kom ze alleen in Amerika tegen Tolstoi. Ze zijn al een tijdje uit de handel dus, de wekkers an sich van Lego. Je kan Marktplaats proberen, ik heb daar een tijd geleden ook de Lego wekker van B op verkocht, die stond er best een tijdje op dus storm lopen ze niet als iemand er vanaf wil.
Clever Junior en de gewone Clever zijn wel een heel ander soort spellen. Mijn oudste speelde de reguliere Clever ook al mee toen hij 6 was, maar het tactische gedeelte is dan nog wel erg lastig (ook vanwege de rekenvaardigheid die er voor nodig is). De gewone Clever is nog wel redelijk te begrijpen qua regels, maar de andere delen maken het soms wel een stuk ingewikkelder en zijn eigenlijk alleen vlot te begrijpen als je deel 1 al goed kent. Na 1 keer gewoon proberen te spelen heb je het wel door, en een spelletje duurt ook niet zo lang (max 6x3 worpen per persoon). Het kan ook alleen gespeeld worden btw.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish, dank voor je uitgebreide toelichting !
Ik was er al bang voor de Keer op Keer Junior niets zou toevoegen. Hij was echter al tijden geleden gekocht, dus kon niet meer geruild worden. Hij ligt natuurlijk ook niet voor niets nog ongebruikt in de kast.
Wat je schrijft over die scoreblokken, kan ik me voorstellen inderdaad. Ik zat al een tijdje te kijken naar scoreblokken voor andere levels, maar ga ze dan toch maar aanschaffen .
De normale Clever is best ingewikkeld, toch? Manlief heeft dat een tijdje geleden een keer gespeeld op een spellenavond. Het leek mij altijd een leuk spel, maar dat het wat ingewikkeld is, heeft mij altijd tegen gehouden om het aan te schaffen. Laatst zag ik bij Kruidvat wel de Junior versie liggen, dus daar misschien mee beginnen.
Wij hebben Regenwormen en vinden het een erg leuk spel. Simon speelt het ook al zeker een jaar mee, met veel plezier, dus ik verwacht dat jouw kinderen het ook wel zouden moeten kunnen.
Wij hebben er 1 volgens mij....even zoeken voor je.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank je! Marktplaats had ik nog niet aan gedacht!
En een Lego horloge (bij voorkeur Ninjago)? Bij Bol vind ik ze wel, maar allemaal niet leverbaar.
Ken jij nog andere opties?
Ook alleen in Amerika (en Canada), je kan zelf ook altijd even checken via Brickwatch, dan zie je alles in 1 oogopslag.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Dank je! Marktplaats had ik nog niet aan gedacht!
En een Lego horloge (bij voorkeur Ninjago)? Bij Bol vind ik ze wel, maar allemaal niet leverbaar.
Ken jij nog andere opties?
De enige ervaring die ik heb is dat mijn oudste loopfietsen gewoon niet zo boeiend vond. We hadden/hebben verschillende soorten in de schuur staan maar het had z’n interesse niet. Een step en een fiets met trappers waren echter vanaf dat ie +/- 3 was helemaal de bom. Met m’n jongste denk ik dat we dezelfde kant op gaan, de loopfietsen laat ze links liggen en ze wil constant op het kleine puky trapfietsje (wat ze nog niet kan, dus frustratie) of op haar broers step rondkarren.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Bami het volgende:
Hi! Ik zit met een dilemma. Dochter heeft een houten loopfietsje (driewieler, kan naar tweewieler omgebouwd worden) die niet veel gebruikt wordt. Ik vraag me af of een loopfiets met luchtbanden (a la trybike) ervoor zou zorgen dat ze meer fietst, maar zelfs tweedehands is dat nog een aardige investering als het risico is dat het nauwelijks gebruikt wordt. Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen die me kunnen vertellen of een ander type loopfiets kan helpen in het gebruik ervan?
Ja klopt, alleen dat zijn meestal tweewielers en ik twijfel of ze daar al aan toe is. Then again, komt vanzelf natuurlijk. Maar het voordeel aan de trybike vond ik wel dat het ook als driewieler kan.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou bij de kringloop/marktplaats een goedkoop loopfietsje op de kop tikken dan bami. Die dingen zijn heel goedkoop te vinden, en wordt hij toch niet veel gebruikt kun je hem gewoon weer verkopen/naar de kringloop brengen. Onze 2e hands loopfietsen (metaal met luchtbanden) waren ¤5 per stuk, daar kun je wel een gokje voor wagen.
Niet toevallig een trybike tussen dat schuur-assortiment? Gek genoeg heeft/had dochter op de opvang wel dat ze steeds rondjes fietste op de fietsjes daar, maar thuis was het maar heel kort populair. Leek me alleen wel handig voor snellere/lange rondjes zonder meteen de buggy te pakken. Nouja wie weet dat een step beter gaat idd, dat leek ons sowieso een goede voor haar tweede verjaardag over een maandje.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:27 schreef eponine het volgende:
[..]
De enige ervaring die ik heb is dat mijn oudste loopfietsen gewoon niet zo boeiend vond. We hadden/hebben verschillende soorten in de schuur staan maar het had z’n interesse niet. Een step en een fiets met trappers waren echter vanaf dat ie +/- 3 was helemaal de bom. Met m’n jongste denk ik dat we dezelfde kant op gaan, de loopfietsen laat ze links liggen en ze wil constant op het kleine puky trapfietsje (wat ze nog niet kan, dus frustratie) of op haar broers step rondkarren.
Nee sorry, geen trybike hier! Net even snel op marktplaats gekeken, ze worden hier in de omgeving (Leiden/Den Haag) al vanaf ¤15 te koop gezet. Misschien bij jou in de buurt ook wel? (Als je nog niet gekeken hebt )quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Niet toevallig een trybike tussen dat schuur-assortiment? Gek genoeg heeft/had dochter op de opvang wel dat ze steeds rondjes fietste op de fietsjes daar, maar thuis was het maar heel kort populair. Leek me alleen wel handig voor snellere/lange rondjes zonder meteen de buggy te pakken. Nouja wie weet dat een step beter gaat idd, dat leek ons sowieso een goede voor haar tweede verjaardag over een maandje.
Thanks, beide!
Wij hebben met hetzelfde idee een tweedehands trybike gekocht voor Maggie haar 2de verjaardag. Ze heeft er misschien 2 keer opgezeten? Binnenkort mag haar broer ermee door de dierentuin crossen want hij is wat groter dan zijn loopfietsje.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Bami het volgende:
Hi! Ik zit met een dilemma. Dochter heeft een houten loopfietsje (driewieler, kan naar tweewieler omgebouwd worden) die niet veel gebruikt wordt. Ik vraag me af of een loopfiets met luchtbanden (a la trybike) ervoor zou zorgen dat ze meer fietst, maar zelfs tweedehands is dat nog een aardige investering als het risico is dat het nauwelijks gebruikt wordt. Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen die me kunnen vertellen of een ander type loopfiets kan helpen in het gebruik ervan?
Ik heb al wel gekeken idd, maar zie erg prijzige vooral.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Nee sorry, geen trybike hier! Net even snel op marktplaats gekeken, ze worden hier in de omgeving (Leiden/Den Haag) al vanaf ¤15 te koop gezet. Misschien bij jou in de buurt ook wel? (Als je nog niet gekeken hebt )
Qua step hebben wij eentje van Micro. De maxi variant, op aanraden van de verkoopster destijds (zoon kreeg hem voor z’n derde verjaardag, maar was toen ook al lang, dus de mini variant had ie waarschijnlijk maar eventjes mee gedaan). Voor dochter gaan we ook gelijk voor de maxi variant.
Nu ja het is ook gewoon een erg dure fiets. Er komen wel koopjes voorbij maar die zijn snel weg. Wij hadden eentje voor 40 met enkel een kapot handvat. Heeft een uurtje online gestaan denk ik?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:03 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb al wel gekeken idd, maar zie erg prijzige vooral.
@:bottoms_up Had dat ook al gezien ja, dat is top! Maar zag nu ook bij de speelotheek dat ik iig een tweewieler met luchtbanden zo kan lenen, dus die eerst maar eens kosteloos uitproberen denk ik.
Ben je een beetje handig? Dan kan je een Moon Pals knuffel kopen, en granulaat van verzwaringsdekens. Dan kan je een eigen verzwaringsknuffel maken.quote:Op zondag 1 september 2024 22:08 schreef Schanu het volgende:
Mijn dochter wordt over 2 maanden 8 jaar en is zwaar verslaafd aan knuffeldieren
Nu kwam ik laatst Moon Pals tegen op internet, een verzwaringsknuffel met lange armen waar je mee kan knuffelen en die tegelijkertijd geborgenheid geeft door de verzwaring en de lange armen. Dat lijkt mij perfect voor haar, maar de verzendkosten vanuit Engeland zijn hoger dan de kosten van de knuffel zelf (in totaal 80 euro voor een knuffel gaat em echt niet worden helaas).
Heeft iemand enig idee of die moon pals bijvoorbeeld in Nederland ergens te koop zijn? Of een ander soort knuffel dat erop lijkt? Ik zag de huggle healers maar die vind ik ook alleen tegen torenhoge verzendkosten. En de verzwaringsknuffels die ik in de Nederlandse verkoop tref hebben niet zulke lange armen wat het effect denk ik juist wegneemt.
Nee ik ben helaas echt niet handigquote:Op zondag 1 september 2024 23:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ben je een beetje handig? Dan kan je een Moon Pals knuffel kopen, en granulaat van verzwaringsdekens. Dan kan je een eigen verzwaringsknuffel maken.
Ik zoek wel specifiek één met lange armen die je dan ook echt om je heen kan slaan. En goede tip om eens na te vragen bij een kledingmaker, dankjewel!quote:Op maandag 2 september 2024 07:34 schreef B.ertha het volgende:
Ze bestaan hier ook, alleen niet specifiek met die lange armen. Lotgenootje zag ik als reclame en de bekenderr auti webshops hebben vaak ook diverse.
En ik zag deze aanbieding https://www.lucovitaal.nl(...)BforoZBoCtMkQAvD_BwE
Als je specifiek lange armen wilt even de aap van ikea kopen samen met het Verzwaringsdeken van de ikea en naar een kleermaker brengen.
Waar woon je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik had ze ook zien staan inderdaad, ook dan kom je met de verzendkosten erbij op 70 a 80 euro uit voor zo'n knuffel helaas.quote:Op maandag 2 september 2024 08:13 schreef Ynske het volgende:
Ik zag ze ook op Amazon staan, zijn de shipping costs dan ook zo hoog?
Ik heb er nu één voor 25 euro op kunnen halen! Heeft wel wat roest en zoals bij al die fietsen zijn de handvatten aardig versleten, maar voor dat geld vind ik het helemaal prima. Pukje was alvast enthousiast iig; 'mijn glote fiets!'.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:17 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Nu ja het is ook gewoon een erg dure fiets. Er komen wel koopjes voorbij maar die zijn snel weg. Wij hadden eentje voor 40 met enkel een kapot handvat. Heeft een uurtje online gestaan denk ik?
Speelotheek doen we ook vaak om dingen uit te proberen. Dat is idd de goedkoopste optie.
Klinkt als een goeie deal! Ik ben wel verbaasd hoeveel die dingen roesten gezien de prijs.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:00 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik heb er nu één voor 25 euro op kunnen halen! Heeft wel wat roest en zoals bij al die fietsen zijn de handvatten aardig versleten, maar voor dat geld vind ik het helemaal prima. Pukje was alvast enthousiast iig; 'mijn glote fiets!'.
Nou echt he, maar deze mensen hadden het boekje er nog bij en daar staat ook in dat je de fiets goed geventileerd op kamertemperatuur moet opbergen en niet in een vochtige schuur of buiten.quote:Op donderdag 5 september 2024 16:26 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Klinkt als een goeie deal! Ik ben wel verbaasd hoeveel die dingen roesten gezien de prijs.
Handvatten zijn ook snel vervangen en zijn niet zo duur.
Onze kat is doof maar nee, in de buurt van dieren mag het niet. Gelukkig is B een enorme dierenvriend, die vertrouw ik er wel mee.quote:Op maandag 9 september 2024 18:36 schreef mousemicky het volgende:
O ja, J heeft ook zo'n ding. Ik heb 'm ermee naar de schuur verbannen, onze arme kat durfde de tuin niet meer in...
Klinkt leuk, maar heb even gegoogled en krijg niet helder wat je er precies mee kan?quote:Op maandag 9 september 2024 17:02 schreef exode het volgende:
Even een hele andere, algemene tip:
Klappertjes raket, B kwam gisteren op straat een klasgenoot met zo'n ding tegen. Ze hebben zich er uren mee vermaakt met zijn 2en. Ding opgezocht, kost 2 Euro bij de Action.
Ik zou er niet zo snel opkomen, dus wie weet ook een leuke tip voor een kinderfeestje cadeau etc.
Bedankt voor de uitleg! Ik dacht dat ze zouden kunnen vliegen ofzo hahaquote:Op maandag 9 september 2024 20:21 schreef mousemicky het volgende:
Je doet een klappertje (net als van de old school klappertjespistolen) in het raketje en gooit 'm dan op de grond. Geeft een leuke knal...
Ik sluit niet uit dat kinderen daar oplossingen voor bedenken....quote:Op maandag 9 september 2024 20:29 schreef Schanu het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg! Ik dacht dat ze zouden kunnen vliegen ofzo haha
Ja en nee. Wij zullen ze met kerst een jaar hebben. Vorig jaar waren ze 6+1, ik denk dat ze alleen echt rond deze tijd in de aanbieding zijn. Ik vind het veel geld voor wat het is maar vriend wilde het graag kopen. Maar: er wordt er hier veel mee gespeeld, door allebei (nu bijna 5 en 2.5). En er wordt best wild mee gedaan en er is bijna niets aan te zien. Misschien af en toe een mini putje als je goed kijkt. We hebben ook de loopplanken ervoor, door een handige kennis gemaakt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:00 schreef Nolita het volgende:
Die stapelstein hč, is dat nou echt het geld waard?
Ik vind ze vreselijk duur, ze zijn nu in de aanbieding.(Nog steeds duur hoor) Maar twijfel om het voor de eerste verjaardag te kopen.
Zijn ze vaker in de aanbieding? Want voorlopig is ze nog niet jarig.
Of is dan een pikler klimding leuker. Zie daar weer 2+ jaar bij staan terwijl mijn middelste met net 1 jaar ook gewoon ons speeltoestel opklom. Dus ik twijfel wat leuker is en op welke leeftijd.
Wij hebben dit boek: https://amzn.to/3UpTTHbquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:27 schreef exode het volgende:
B is helemaal into filmpjes van Mythbusters, Mark Rober, Checkpoint etc. Zelf vind ik het ook geweldig. Nu zou hij wat dingen willen voor 5 december zoals zo'n lab set. Maar als ik er naar kijk denk ik 'Is dat wel leuk voor een jongen van bijna 11 jaar?' Iemand ervaring met specifieke dozen/boxen?
Ik heb de 3 maanden Crunch Labs boxen besteld voor het hele gezin als verrassing voor de Kerstvakantie. Maar zoek nog iets echt voor hem. Beetje bouwen, experimenteren, wat hij zelf kan doen.
Wij hebben beide en er wordt meer met de Stapelstein gedaan, dan met de Pikler klim dingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:00 schreef Nolita het volgende:
Die stapelstein hč, is dat nou echt het geld waard?
Ik vind ze vreselijk duur, ze zijn nu in de aanbieding.(Nog steeds duur hoor) Maar twijfel om het voor de eerste verjaardag te kopen.
Zijn ze vaker in de aanbieding? Want voorlopig is ze nog niet jarig.
Of is dan een pikler klimding leuker. Zie daar weer 2+ jaar bij staan terwijl mijn middelste met net 1 jaar ook gewoon ons speeltoestel opklom. Dus ik twijfel wat leuker is en op welke leeftijd.
Mijn zoon (bijna 6) kreeg vorig jaar een VTech Kidizoom Duo DX voor z'n verjaardag. Zitten ook spelletjes op. Batterij gaat (bij hem) best lang mee ondanks dat ie er veel mee doet.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg
Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
Hier heeft de kleine man een van mijn oude cameras een canon powershot. Liever dat met goede accus dan die speeldingen. En hij is er heel voorzichtig meequote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg
Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
Ik vond de prijs daarvan wel heel pittig! (Dus daarom nooit gedaan)quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:16 schreef hilliebillie het volgende:
Wat hier ook altijd leuk gevonden werd, is mad science. Dat werd een aantal jaar op school (na schooltijd) gegeven.
Hier ook een Vtech kidizoom en die bevalt hier ook goed. Kregen ze beide toen ze 4 en 5 waren en ze spelen er (nu 6 en bijna 8) nog steeds mee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:35 schreef Donna het volgende:
Voor Playmobil fans. Tot hoe oud vonden/vinden jullie kinderen Playmobil leuk?
Mijn dochters van 6,5 en bijna 4 spelen bij neefje van 5 super leuk met Playmobil. Maar Lego Friends vinden ze thuis helemaal niks, blijft echt liggen. Ik twijfel om voor hun iets van Playmobil te doen voor de feestdagen..
Lastig.
Leuk om te lezen!quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:51 schreef Jentin het volgende:
[..]
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.
Ik zou voor de leeftijden die jij noemt dus gerust Playmobil kopen.
Qua camera’s: mijn oudste kreeg ook een oud Canon cameraatje van mij.
Ik vind het zelfs heel interessant want nooit geleerd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:54 schreef Schanu het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben die scheikunde set vorige jaar met Sinterklaas aan onze 7 jarige gegeven. Zij vindt em erg leuk, al lijken de proefjes veelal ook wel op elkaar. In haar geval heeft ze met veel dingen nog hulp nodig dus het is niet iets wat we er dagelijks bij pakken zeg maar, als 11 jarige kan je dit zonder begeleiding en dan is het misschien wel nog leuker.
Daarnaast staat trouwens ook nog Fabulous Potium, die vindt zij leuker omdat je er geinige 'heksendrankjes' mee kan maken en omdat de ingrediėnten allemaal grappige namen hebben gekregen. Vooral het drankje waarbij de deksel van de ketel af 'explodeert' moest de 1e keer heeeeeeel vaak worden herhaald.
Denk dat die voor B minder leuk is omdat het voor een 11 jarige misschien wat te kinderachtig is, maar voor de jongere kids hier die geļnteresseerd zijn in proefjes en scheikundige reacties kan dit ook een leuke zijn. Mijn bijna 8 jarige raad hem in ieder geval nog steeds aan!
Wij hebben dit al een aantal jaar in huis. Sjaak speelt er af en toe mee (voornamelijk als ik vraag of ik het mag verkopen ). Ik ken wat andere kinderen die er meer mee spelen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?
Turing Tumble
https://upperstory.com/nl/turingtumble/
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
Was er niet ook een fok-er die zoiets maakt en produceert? Wellicht is het iets heel anders, maar meen ook iets met knikkerbanen en heel uitgebreidquote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?
Turing Tumble
https://upperstory.com/nl/turingtumble/
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
Wij hebben het. Wordt met vlagen veel gebruikt en dan weer een tijdje niet (maar dat gaat hier ook zo met smartgames)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ziet er gaaf uit! Maar is wel een andere principe (en neemt een stuk meer plek in).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:55 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Was er niet ook een fok-er die zoiets maakt en produceert? Wellicht is het iets heel anders, maar meen ook iets met knikkerbanen en heel uitgebreid
K&W / Atmoz' Marblelous/Thuisbioscoop/3D-print/klus-topic #15
Marblelous heet het. Verder geen ervaring mee of sowieso niet in verdiept alleen in dit topic toen ooit iets over gelezen, maar de link die je plaatste deed me hier aan denken
Oh, echt? Ik wist niet dat het in Nederland fysiek te koop was.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:47 schreef FlyingFish het volgende:
Dat ding is toch ook gewoon in Nederland te koop? Ik heb het volgens mij wel eens bij een spellenwinkel zien liggen.
Het is wel meer een introductie tot programmeren dan echt een experimenten/scheikunde set. Op zich prima, maar wel een ander soort iets dan dat je initieel zocht.
Heb je ook naar circuit mess gekeken? Dat vond ik er ook wel interessant uit zien
Wij (verloofde en ik) zijn er behoorlijk aan 'verslaafd'. Er blijven ook steeds uitbreidingen komen. 1 nadeel er zitten wel regelmatig glitches in, ik ben geen game nerd dus ik irriteer me er niet aan, maar ik lees wel steeds meer commentaar.quote:Op zondag 3 november 2024 14:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie dat Dreamlight Valley Gold in de aanbieding is. Wat vinden jullie van dit spel? Ik zou het dan voor mezelf kopen.
De spellen die ik leuk vind, zijn de Sims, Rollercoaster Tycoon, Lego Harry Potter en Hogwarts Legacy. Zou Dreamlight Valley de moeite waard zijn?
De uitbreiding is wel echt de moeite waard, gewoon een volledige 2e eiland dus 2 keer zoveel te doenquote:Op zondag 3 november 2024 21:01 schreef Bami het volgende:
Ik speel Sims en Dreamlight Valley, beide vind ik leuk. Dreamlight Valley wordt ondertussen wel wat veel van hetzelfde, maar ik heb de uitbreiding nog niet en heb dat gevoel wel nu pas bereikt terwijl ik echt aardig wat gespeeld heb en het spel sinds mijn verjaardag begin mei aan het spelen ben.
B wilde magneetvissen en daar spullen voor totdat hij op het Jeugdjournaal zag dat kinderen een bom hadden opgevist....dat vond ie toch niet zo leuk geloof ik.quote:Op maandag 4 november 2024 12:18 schreef Schanu het volgende:
Voor iedereen die nog inspiratie zoekt voor sinterklaas cadeaus, mijn morgen 8 jarige heeft dit weekend voor haar verjaardag een metaaldetector gekregen. Ze is er helemaal wild van, evenals haar 6 jarige zusje. En alle buurtkinderen, variėrend van 4 tot 9 jaar, zijn er ook van onder de indruk. Grote tip dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |