abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213654328
T. vindt het al een hele tijd leuk, ik denk sinds anderhalf ofzo, maar komt nog niet veel verder dan krassen hoor. Met 25 maanden inmiddels wel met alle materialen, ook pen.
Tip:begin buiten met mega stoepkrijt. Dat geeft goed kleur af en houdt makkelijk vast. Als het stoepkrijt of de grond nat is zijn de kleuren nog duidelijker
pi_213654501
Ik sluit me aan bij Elleska over het soort kleurpotloden. Er zijn dikke kleurpotloden die supergoed kleur afgeven. Zoals stabilo woody en Lamy 3plus. Wij hebben de laatste omdat die bij de plaatselijke papierhandel los te krijgen zijn. Ze lossen ook op met water. Handig om mee te waterverven en nog handiger om ze van een tafel af te krijgen :D
Maggie tekent er nog altijd graag mee.
pi_213654753
Die van Stabilo zijn inderdaad fijn, ik heb de trio voor L gekocht en daar kan S ook al prima mee overweg maar de kortere woody's zijn vast nog fijner om mee te beginnen.

Buiten kleuren met stoepkrijt is inderdaad ook leuk of bij mooi weer zijn simpel wat kwasten en een bakje water.
En voor onderweg als je geen risico wil lopen op potloodstrepen: waterkleurboeken zoals die van de hema, kan ook al prima vanaf 1 jaar.
pi_213654820
Maggie at stoepkrijt als dreumes. :P
Zo'n magnetisch tekenbord is hier ook een hit trouwens.
pi_213655155
Zowel waterkleurboeken als een magneet tekenbord als de lamy 3plus potloden; ze zijn hier allemaal populair! Al wel vanaf 15 a 16 maanden denk ik? Maar daarvoor had ik het ook eigenlijk nog niet echt aangeboden.
Maar ja, onze dreumes vindt dat echt wel leuk en pakt echt zelf de potloden uit de kast omdat ze wil kleuren. :D
pi_213860183
Volgende week komt hier ook weer een verjaardag. De meiden willen het allerliefst een 3D-pen. Iemand tips waar op te letten en aan- of afraders?
pi_213860820
Beetje late to the party zie ik, maar qua potloden en krijt zou ik met name merkpotloden/krijt aanraden. Die hebben meer pigment en dan zie je tenminste ook iets op je papier. Die pigmentloze soorten werken heel demotiverend voor kinderen. Voor kleine kinderen zijn dit mijn all time favourite krijtjes: Bruynzeel krijt

Die zijn echt snel goed hanteerbaar voor die kleintjes! En ze geven dus goed kleur af ^O^
  maandag 10 juni 2024 @ 22:01:14 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213863823
Ik zoek een doktersset voor mijn bijna jarige peuter. Welke deed het bij jullie goed cq bleef een poosje heel?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213864156
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 22:01 schreef Lemijn het volgende:
Ik zoek een doktersset voor mijn bijna jarige peuter. Welke deed het bij jullie goed cq bleef een poosje heel?
Deze van Fisher Price doet het bij ons nog steeds na al die jaren.
pi_213864165
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 22:01 schreef Lemijn het volgende:
Het setje van Hema is bij ons een succes ^O^.
  maandag 10 juni 2024 @ 22:34:57 #36
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_213864555
Ha, die van Fisher Price zat ik net te bekijken! Krijgt ook een boel slechte reviews op bol waaronder het commentaar dat het slecht in het tasje past, en allemaal stuk gaat.

Die van de hema had ik nog niet gezien, dank. Ik ben erg voor houten speelgoed maar juist hierbij hoeft het van mij niet perse geloof ik. Is zo ver weg van het echte spul.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_213864746
Wij hadden hem van de Lidl, maar die set verkopen ze niet meer zie ik. Het populairst hier was het zustershoedje en het zustersschort, dus ik zou zeker voor een setje kijken met een doktersjas oid erbij (of die los aanschaffen)
pi_213864933
Juul heeft al vanaf een jaartje of 2 jong deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)et/9200000074639255/ en we zijn inmiddels 4 jaar verder en niets is kapot. We hebben er zelf oa verband aan toegevoegd, dat blijft toch het leukste.
pi_213865111
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 22:34 schreef Lemijn het volgende:
Ha, die van Fisher Price zat ik net te bekijken! Krijgt ook een boel slechte reviews op bol waaronder het commentaar dat het slecht in het tasje past, en allemaal stuk gaat.
Dat het slecht in het tasje past klopt wel. Wij hebben dat soort dingen altijd in een bak bewaard. De dokter nam dan de spullen die hij nodig had in het tasje mee. :+
pi_213867794
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 22:34 schreef Lemijn het volgende:

Die van de hema had ik nog niet gezien, dank. Ik ben erg voor houten speelgoed maar juist hierbij hoeft het van mij niet perse geloof ik. Is zo ver weg van het echte spul.
Mijn meiden hadden deze ook toen ze jonger waren. Past inderdaad slecht in het tasje, maar dat mocht de pret nooit drukken. Is hier altijd een grote hit geweest!
pi_213912290
Wij hebben een dokterstas van Little Dutch, daar wordt veel mee gespeeld.
pi_213956722
Wat zijn leuke spelletjes voor een 7-jarige?

Simon vindt in ieder geval Uno, Skipbo, Qwixx, Keer op Keer, Sixto, Stacks erg leuk. Welke spellen zijn nog meer leuk (ook voor volwassenen)?
pi_213956796
Dobble was hier favoriet rond die leeftijd (en nog best een tijdje daarna)
pi_213956973
Dobble inderdaad, vindt B van 10 zelfs nog leuk.

Hier wordt veel gespeeld:
Wie is het
Betoverde doolhof
Monopoly junior
Mister X (compacte versie)
Catan (Junior voor Juul)
  dinsdag 18 juni 2024 @ 10:36:02 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213957811
Carcassonne is hier ook een favoriet, gewoon de volwassenen versie, speelden ze hier vanaf 7 jaar gewoon mee met ons.

Verder vinden ze old-school Stratego leuk (ook de volwassenen versie)
En Ticket to Ride en monopoly Eflteling (ook beide volwassenen versie)
pi_213958233
Wij spelen met onze 6-jarige exploding minions (soms bij kruidvat te koop) en wat ie echt helemaal fantastisch vindt en wat voor jezelf ook echt leuk is:

https://boardgamegeek.com/boardgame/300877/new-york-zoo

Met een beetje zoeken op internet kan je hem wel voor een schappelijke prijs vinden denk ik.
pi_213958358
Ik kan Andor: jonge helden ook aanraden. Erg leuk spel waarbij je samenwerkt en tactiek belangrijk is. Dat is mijn favoriet met de kinderen en blijft ook nog wel een tijdje leuk verwacht ik. Ticket to ride mijn eerste reis is ook leuk en Clever junior (bij een goede rekenaar evt ook de reguliere Clever al). Vanaf 8/9 jaar kunnen ook de meeste reguliere spellen al prima.
pi_213982054
Dobble is al genoemd, maar is hier inderdaad ook een grote hit!

Verder aanvullend op wat al genoemd is:
Cluedo
Pim Pam Pet
Triominos
Rummicub

Oh ja, en mijn oudste van 7 is dol op bingo :')
pi_213982082
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 11:20 schreef Aure het volgende:
Wij spelen met onze 6-jarige exploding minions (soms bij kruidvat te koop) en wat ie echt helemaal fantastisch vindt en wat voor jezelf ook echt leuk is:

https://boardgamegeek.com/boardgame/300877/new-york-zoo

Met een beetje zoeken op internet kan je hem wel voor een schappelijke prijs vinden denk ik.
Ik was nog op zoek naar wat extra spelletjes die makkelijk mee te nemen zijn op vakantie, exploding minions gaat op het lijstje, bedankt! :)
pi_213982299
Halli Galli is hier ook een hit trouwens. De Extreme met B van 10 jaar en de gewone met Juul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')