Wij hebben dit boek: https://amzn.to/3UpTTHbquote:Op zondag 27 oktober 2024 08:27 schreef exode het volgende:
B is helemaal into filmpjes van Mythbusters, Mark Rober, Checkpoint etc. Zelf vind ik het ook geweldig. Nu zou hij wat dingen willen voor 5 december zoals zo'n lab set. Maar als ik er naar kijk denk ik 'Is dat wel leuk voor een jongen van bijna 11 jaar?' Iemand ervaring met specifieke dozen/boxen?
Ik heb de 3 maanden Crunch Labs boxen besteld voor het hele gezin als verrassing voor de Kerstvakantie. Maar zoek nog iets echt voor hem. Beetje bouwen, experimenteren, wat hij zelf kan doen.
Wij hebben beide en er wordt meer met de Stapelstein gedaan, dan met de Pikler klim dingen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:00 schreef Nolita het volgende:
Die stapelstein hè, is dat nou echt het geld waard?
Ik vind ze vreselijk duur, ze zijn nu in de aanbieding.(Nog steeds duur hoor) Maar twijfel om het voor de eerste verjaardag te kopen.
Zijn ze vaker in de aanbieding? Want voorlopig is ze nog niet jarig.
Of is dan een pikler klimding leuker. Zie daar weer 2+ jaar bij staan terwijl mijn middelste met net 1 jaar ook gewoon ons speeltoestel opklom. Dus ik twijfel wat leuker is en op welke leeftijd.
Mijn zoon (bijna 6) kreeg vorig jaar een VTech Kidizoom Duo DX voor z'n verjaardag. Zitten ook spelletjes op. Batterij gaat (bij hem) best lang mee ondanks dat ie er veel mee doet.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg![]()
Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
Hier heeft de kleine man een van mijn oude cameras een canon powershot. Liever dat met goede accus dan die speeldingen. En hij is er heel voorzichtig meequote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg![]()
Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
Ik vond de prijs daarvan wel heel pittig! (Dus daarom nooit gedaan)quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:16 schreef hilliebillie het volgende:
Wat hier ook altijd leuk gevonden werd, is mad science. Dat werd een aantal jaar op school (na schooltijd) gegeven.
Hier ook een Vtech kidizoom en die bevalt hier ook goed. Kregen ze beide toen ze 4 en 5 waren en ze spelen er (nu 6 en bijna 8) nog steeds mee.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.quote:Op zondag 27 oktober 2024 12:35 schreef Donna het volgende:
Voor Playmobil fans. Tot hoe oud vonden/vinden jullie kinderen Playmobil leuk?
Mijn dochters van 6,5 en bijna 4 spelen bij neefje van 5 super leuk met Playmobil. Maar Lego Friends vinden ze thuis helemaal niks, blijft echt liggen. Ik twijfel om voor hun iets van Playmobil te doen voor de feestdagen..
Lastig.
Leuk om te lezen!quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:51 schreef Jentin het volgende:
[..]
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.
Ik zou voor de leeftijden die jij noemt dus gerust Playmobil kopen.
Qua camera’s: mijn oudste kreeg ook een oud Canon cameraatje van mij.
Ik vind het zelfs heel interessant want nooit geleerd.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:54 schreef Schanu het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben die scheikunde set vorige jaar met Sinterklaas aan onze 7 jarige gegeven. Zij vindt em erg leuk, al lijken de proefjes veelal ook wel op elkaar. In haar geval heeft ze met veel dingen nog hulp nodig dus het is niet iets wat we er dagelijks bij pakken zeg maar, als 11 jarige kan je dit zonder begeleiding en dan is het misschien wel nog leuker.
Daarnaast staat trouwens ook nog Fabulous Potium, die vindt zij leuker omdat je er geinige 'heksendrankjes' mee kan maken en omdat de ingrediënten allemaal grappige namen hebben gekregen. Vooral het drankje waarbij de deksel van de ketel af 'explodeert' moest de 1e keer heeeeeeel vaak worden herhaald.
Denk dat die voor B minder leuk is omdat het voor een 11 jarige misschien wat te kinderachtig is, maar voor de jongere kids hier die geïnteresseerd zijn in proefjes en scheikundige reacties kan dit ook een leuke zijn. Mijn bijna 8 jarige raad hem in ieder geval nog steeds aan!
Wij hebben dit al een aantal jaar in huis. Sjaak speelt er af en toe mee (voornamelijk als ik vraag of ik het mag verkopenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?
Turing Tumble
https://upperstory.com/nl/turingtumble/
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
Was er niet ook een fok-er die zoiets maakt en produceert? Wellicht is het iets heel anders, maar meen ook iets met knikkerbanen en heel uitgebreidquote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?
Turing Tumble
https://upperstory.com/nl/turingtumble/
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |