abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:33:49 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215384555
Je kunt ook kijken naar het parcours van de Decathlon, dat hebben wij hie. Is ook leuk met de loopplanken die erbij zitten

Deze https://www.googleadservi(...)=12&uk=1729974874860
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215384846
Ik heb vorig jaar voor J's verjaardag aan de familie gevraagd om mee te betalen aan Stapelstein, ze kreeg toen een set van 6 met een balansbord. Het balansbord kreeg ze van broer en verder van ons een steen en van het bezoek ook iedere keer een steen (verstopt in de schuur, zodat iedereen er eentje kon pakken voor ze aanbelden).
Hier wordt er heel veel mee gespeeld, zowel door J. van 3 als grote broer van 7. Ze worden gebruikt voor van alles en nog wat. Echt vrijwel iedere dag, dat had ik niet verwacht. Aan de stenen is niet te zien dat ze zo intensief gebruikt worden. Ik zou wel echt een set kopen, denk dat het pas vanaf 5/6 stenen leuk is.
pi_215386968
Zo heb ik vrienden het ook zien doen. Wij hebben er niet genoeg familie voor en zo'n steen valt ruim buiten budget van mijn schoonfamilie.
Wij hebben het als kerstcadeau voor beide gedaan maar dan was t nog meer dan ik wilde uitgeven. Ik wilde de gok wel wagen toen ik de absurde biedingen op marktplaats zag. Dus als ze het niks vonden waren we niet zoveel geld kwijt.
Dit jaar krijgen ze samen voor de helft van het geld cadeaus :P
pi_215387148
B is helemaal into filmpjes van Mythbusters, Mark Rober, Checkpoint etc. Zelf vind ik het ook geweldig. Nu zou hij wat dingen willen voor 5 december zoals zo'n lab set. Maar als ik er naar kijk denk ik 'Is dat wel leuk voor een jongen van bijna 11 jaar?' Iemand ervaring met specifieke dozen/boxen?

Ik heb de 3 maanden Crunch Labs boxen besteld voor het hele gezin als verrassing voor de Kerstvakantie. Maar zoek nog iets echt voor hem. Beetje bouwen, experimenteren, wat hij zelf kan doen.
pi_215387991
Mijn zoon heeft een aantal van die lab-sets (mijn ouders vinden die dingen regelmatig gloednieuw bij de kringloop, dus daar ligt er nu ook al een op hem te wachten), maar ik vind de kwaliteit en uitgebreidheid wat tegenvallen. Voor de volle prijs zou ik het niet kopen.

Ik zou eerder zelf een setje samenstellen op basis van bijv dit boek (komt bij ons ook van de kringloop :') ). Zo’n boek plus was basisbenodigdheden. Zijn meerdere varianten van zie ik.
https://www.bol.com/nl/nl/f/kids-labo/9200000063923432/

En voor techniek is zo’n Lego boek ook leuk
https://www.bol.com/nl/nl/p/lego-gadgets/9200000086650574/

Dochters hebben dit setje, dat is vanaf een jaar of 7 een aanrader, is jouw oudste te groot voor, maar wellicht voor iemand anders interessant:
https://www.bol.com/nl/nl(...)et/9300000047193762/
pi_215388190
Dank voor je tips FF, hij heeft al boeken met experimenten etc. Daar kijkt hij nooit in, nu is hij nav een Klokhuis aflevering op YouTube een kettingreactie aan het bouwen. Daar is hij zo een dag mee zoet.

Er zijn zoveel lab boxen te koop, voor uiteenlopende prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
pi_215388475
Wij hebben er een aantal van clementoni wetenschap en spel, maar dan wel oudere uitgaves dan ik nu zo snel op bol zie. De elektrakit viel hier het meest in de smaak, maar is niet echt wat je zoekt denk ik. De bewegingsset was een soort lego-variant, de orkaan(?) set vond ik qua inhoud erg magertjes en hij krijgt nu een soort elektra 2 kit er van.

Bij beide sets zijn het vooral veel spulletjes en dan een boekje met allerlei opdrachtjes om er mee te doen. De opdrachtjes zijn wel heel beknopt uitgewerkt en van de ‘wel 80 verschillende experimenten!’ Is het inprikken van 1 lampje soms al een experiment, dus laat je vooral niet door het aantal leiden. Mocht je wat foto’s van zo’n set willen zien wil ik die best maken, maar echt scheikunde-achtige sets hebben we dus niet.
pi_215389065
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 08:27 schreef exode het volgende:
B is helemaal into filmpjes van Mythbusters, Mark Rober, Checkpoint etc. Zelf vind ik het ook geweldig. Nu zou hij wat dingen willen voor 5 december zoals zo'n lab set. Maar als ik er naar kijk denk ik 'Is dat wel leuk voor een jongen van bijna 11 jaar?' Iemand ervaring met specifieke dozen/boxen?

Ik heb de 3 maanden Crunch Labs boxen besteld voor het hele gezin als verrassing voor de Kerstvakantie. Maar zoek nog iets echt voor hem. Beetje bouwen, experimenteren, wat hij zelf kan doen.
Wij hebben dit boek: https://amzn.to/3UpTTHb

Erg leuk om te bouwen, met Lego. Er zijn ook andere versies van.
  Moderator/colorchick zondag 27 oktober 2024 @ 12:35:29 #109
382129 crew  Donna
pi_215389410
Voor Playmobil fans. Tot hoe oud vonden/vinden jullie kinderen Playmobil leuk?

Mijn dochters van 6,5 en bijna 4 spelen bij neefje van 5 super leuk met Playmobil. Maar Lego Friends vinden ze thuis helemaal niks, blijft echt liggen. Ik twijfel om voor hun iets van Playmobil te doen voor de feestdagen..
Lastig.
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:13:37 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_215394182
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:00 schreef Nolita het volgende:
Die stapelstein hè, is dat nou echt het geld waard?
Ik vind ze vreselijk duur, ze zijn nu in de aanbieding.(Nog steeds duur hoor) Maar twijfel om het voor de eerste verjaardag te kopen.
Zijn ze vaker in de aanbieding? Want voorlopig is ze nog niet jarig.

Of is dan een pikler klimding leuker. Zie daar weer 2+ jaar bij staan terwijl mijn middelste met net 1 jaar ook gewoon ons speeltoestel opklom. Dus ik twijfel wat leuker is en op welke leeftijd.
Wij hebben beide en er wordt meer met de Stapelstein gedaan, dan met de Pikler klim dingen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:14:45 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_215394191
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg :s)

Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_215394209
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:14 schreef automatic_ het volgende:
Iemand hier ervaring met een leuk fototoestel voor een jongetje van net 5? Hij wil telkens foto’s maken en heeft vorig jaar een goedkoop ding gehad. Maar dat is echt niks… Twee foto’s en de batterij is leeg :s)

Nu zie ik genoeg dure, maar iemand ervaring met een merk en met name de batterij?
Mijn zoon (bijna 6) kreeg vorig jaar een VTech Kidizoom Duo DX voor z'n verjaardag. Zitten ook spelletjes op. Batterij gaat (bij hem) best lang mee ondanks dat ie er veel mee doet.
pi_215394210
Hier wel een aantal scheikunde sets gehad. Vaak zit er maar voor een aantal proefjes aan ‘grondstoffen’ in. De oudste vond het wel leuk altijd, maar was denk ik wel iets jonger toen.
Ik vind het zelf vooral altijd gedoe. Maar waarschijnlijk met die leeftijd dat ze wat meer zelfstandig kunnen. Volgens mij was het een set van clementoni die wel leuk was. Maar ik weet niet meer welke het was.

Wat hier ook altijd leuk gevonden werd, is mad science. Dat werd een aantal jaar op school (na schooltijd) gegeven. En ze hebben ook nog twee jaar een kampweek (zonder overnachting) gedaan van mad science. Is wel heel anders dan zo’n pakket. Maar wel veel lol daarvan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 27 oktober 2024 @ 20:21:14 #114
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215394266
quote:

Hier heeft de kleine man een van mijn oude cameras een canon powershot. Liever dat met goede accus dan die speeldingen. En hij is er heel voorzichtig mee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215394390
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:16 schreef hilliebillie het volgende:
Wat hier ook altijd leuk gevonden werd, is mad science. Dat werd een aantal jaar op school (na schooltijd) gegeven.
Ik vond de prijs daarvan wel heel pittig! (Dus daarom nooit gedaan)
pi_215394565
quote:

Hier ook een Vtech kidizoom en die bevalt hier ook goed. Kregen ze beide toen ze 4 en 5 waren en ze spelen er (nu 6 en bijna 8) nog steeds mee.

Mad Science trouwens O+ mijn oudste heeft daar vorig jaar aan meegedaan in groep 3, ze vond het hélemaal geweldig.
pi_215394711
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 12:35 schreef Donna het volgende:
Voor Playmobil fans. Tot hoe oud vonden/vinden jullie kinderen Playmobil leuk?

Mijn dochters van 6,5 en bijna 4 spelen bij neefje van 5 super leuk met Playmobil. Maar Lego Friends vinden ze thuis helemaal niks, blijft echt liggen. Ik twijfel om voor hun iets van Playmobil te doen voor de feestdagen..
Lastig.
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.
Ik zou voor de leeftijden die jij noemt dus gerust Playmobil kopen.

Qua camera’s: mijn oudste kreeg ook een oud Canon cameraatje van mij.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jentin op 27-10-2024 21:06:21 ]
pi_215395840
Mad Science heeft B 2 jaar gedaan :)
Nemo en Geofort vindt hij ook geweldig.

Ik zoek echt dingen die hij thuis zelf kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 27-10-2024 21:45:11 ]
  Moderator/colorchick zondag 27 oktober 2024 @ 21:38:04 #119
382129 crew  Donna
pi_215396068
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:51 schreef Jentin het volgende:

[..]
Mijn tienjarige kan nog uren zoet zijn met z’n Playmobil. Het wordt nu sinds kort wat minder, hij zet voor het eerst in jaren ook geen Playmobil op verlanglijstjes. Z’n zusje (6) is ook rustig een uur in de weer met haar Playmobilkasteel. Beiden hebben niks met Lego: ze spelen hele verhalen, Shakespeariaanse tragedies en veldslagen met de poppetjes en vinden het irritant dat Lego dan uit elkaar valt enz.
Ik zou voor de leeftijden die jij noemt dus gerust Playmobil kopen.

Qua camera’s: mijn oudste kreeg ook een oud Canon cameraatje van mij.
Leuk om te lezen! :Y
pi_215396443

Wij hebben die scheikunde set vorige jaar met Sinterklaas aan onze 7 jarige gegeven. Zij vindt em erg leuk, al lijken de proefjes veelal ook wel op elkaar. In haar geval heeft ze met veel dingen nog hulp nodig dus het is niet iets wat we er dagelijks bij pakken zeg maar, als 11 jarige kan je dit zonder begeleiding en dan is het misschien wel nog leuker.

Daarnaast staat trouwens ook nog Fabulous Potium, die vindt zij leuker omdat je er geinige 'heksendrankjes' mee kan maken en omdat de ingrediënten allemaal grappige namen hebben gekregen. Vooral het drankje waarbij de deksel van de ketel af 'explodeert' moest de 1e keer heeeeeeel vaak worden herhaald.

Denk dat die voor B minder leuk is omdat het voor een 11 jarige misschien wat te kinderachtig is, maar voor de jongere kids hier die geïnteresseerd zijn in proefjes en scheikundige reacties kan dit ook een leuke zijn. Mijn bijna 8 jarige raad hem in ieder geval nog steeds aan!
pi_215399041
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:54 schreef Schanu het volgende:
[ afbeelding ]

Wij hebben die scheikunde set vorige jaar met Sinterklaas aan onze 7 jarige gegeven. Zij vindt em erg leuk, al lijken de proefjes veelal ook wel op elkaar. In haar geval heeft ze met veel dingen nog hulp nodig dus het is niet iets wat we er dagelijks bij pakken zeg maar, als 11 jarige kan je dit zonder begeleiding en dan is het misschien wel nog leuker.

Daarnaast staat trouwens ook nog Fabulous Potium, die vindt zij leuker omdat je er geinige 'heksendrankjes' mee kan maken en omdat de ingrediënten allemaal grappige namen hebben gekregen. Vooral het drankje waarbij de deksel van de ketel af 'explodeert' moest de 1e keer heeeeeeel vaak worden herhaald.

Denk dat die voor B minder leuk is omdat het voor een 11 jarige misschien wat te kinderachtig is, maar voor de jongere kids hier die geïnteresseerd zijn in proefjes en scheikundige reacties kan dit ook een leuke zijn. Mijn bijna 8 jarige raad hem in ieder geval nog steeds aan!
Ik vind het zelfs heel interessant want nooit geleerd.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_215405236
Brickshop heeft alle lego adventkalenders van 2023 met 50% korting. Ook prima te gebruiken in 2024 als je hem vorig jaar niet gebruikt hebt ;)

O.a. https://m.brickshop.nl/le(...)ent&searchId=0&po=62
pi_215428177
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?

Turing Tumble
https://upperstory.com/nl/turingtumble/
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
pi_215428245
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:
Ok, ik heb nu een erg leuke set/pakket/ding gevonden voor B. Maar ik vind afwisselende reviews en aangezien het ding uit Amerika komt en niet ergens is te testen of te zien, misschien kent iemand hier het?

Turing Tumble
Ze sturen het vanuit Roosendaal dus geen extra belasting en invoerrechten. Dat maakt het interessant.
Wij hebben dit al een aantal jaar in huis. Sjaak speelt er af en toe mee (voornamelijk als ik vraag of ik het mag verkopen :') ). Ik ken wat andere kinderen die er meer mee spelen.
Mwoh qua ervaring dus :)
pi_215428654
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef exode het volgende:

Turing Tumble
Was er niet ook een fok-er die zoiets maakt en produceert? Wellicht is het iets heel anders, maar meen ook iets met knikkerbanen en heel uitgebreid

K&W / Atmoz' Marblelous/Thuisbioscoop/3D-print/klus-topic #15
Marblelous heet het. Verder geen ervaring mee of sowieso niet in verdiept alleen in dit topic toen ooit iets over gelezen, maar de link die je plaatste deed me hier aan denken

[ Bericht 13% gewijzigd door hilliebillie op 31-10-2024 15:24:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')