abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213991964
wat er bij mij altijd in de tas zit als ik weet dat we ergens moeten wachten (restaurantje bijv, of een saaie wachtkamer) zijn storycubes O+ klein pakje dobbelstenen met op elke kant een symbooltje, plaatje of vorm op basis waarvan je dan een verhaal kan verzinnen. we hebben wat verschillende sets met wisselende thema's.

leuk vanaf een jaar of 5,6 als je een beetje een talig kind hebt :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_213992215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 22:48 schreef littledrummergirl het volgende:
wat er bij mij altijd in de tas zit als ik weet dat we ergens moeten wachten (restaurantje bijv, of een saaie wachtkamer) zijn storycubes O+ klein pakje dobbelstenen met op elke kant een symbooltje, plaatje of vorm op basis waarvan je dan een verhaal kan verzinnen. we hebben wat verschillende sets met wisselende thema's.

leuk vanaf een jaar of 5,6 als je een beetje een talig kind hebt :)
Zo hebben wij Happy Cubes in de tas voor zulke situaties. Lang genoeg leuk om het wachten te overbruggen, uitdagend genoeg om steeds weer lastig te zijn.
pi_213992850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 23:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Zo hebben wij Happy Cubes in de tas voor zulke situaties. Lang genoeg leuk om het wachten te overbruggen, uitdagend genoeg om steeds weer lastig te zijn.
Die dingen hadden wij vroeger thuis ook, maar op een gegeven moment kon ik die dingen met m’n ogen dicht in elkaar zetten. M’n zoon heeft ze nu en speelt er weinig genoeg mee om het lastig te houden, maar als stand by spelletje zou ik daar niet zo snel naar grijpen.

Wij hebben overigens een klein spelletjes kratje (25x15x10 schat ik) die altijd mee gaat op autovakantie. In dat kratje zitten: Keer op Keer (4 varianten), Keer op Keer kids, Clever 1, 2 en 3 (elk 2 varianten), Clever kids, Dobble Disney, Uno, Beverbende, Cartographers, yahtzee, Bohnanza, Catan Junior reiseditie, 2 gewone kaarspellen, kwartet, memory en 6 stiften met wissertjes. Ideaal zo’n kratje want voor elke vakantie kan ik gewoon dat kratje in z’n geheel meenemen en hebben we iig genoeg keuze. En daarnaast dan nog twee grote bordspellen die per keer wisselen.
pi_214032071
Iemand enig idee waar ik een Lego Ninjago wekker kan kopen? Ik kom alleen een voor mij onbekende webshop Fruugo tegen.
  maandag 24 juni 2024 @ 13:11:45 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214032376
Wat een enorm goedgevuld krat FF. Spelen jullie die spelen thuis dan niet, of ligt het tussen de vakanties door gewoon in de kast allemaal? En welk spel uit de categorie keer op keer raad je aan? Wij hebben nog niks en het lijkt me leuk voor komende verjaardag/zomer.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214032456
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 12:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee waar ik een Lego Ninjago wekker kan kopen? Ik kom alleen een voor mij onbekende webshop Fruugo tegen.
Wat voor 1 zoek je? Je hebt verschillende varianten, ik kan wel even met je meekijken bij de sites waar ik vaak Lego bestel.
Fruugo zou ik lekker links laten liggen.
  maandag 24 juni 2024 @ 13:31:15 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_214032478
Hee, zo’n happy cube hadden wij vroeger ook, maar dan eentje. Ook leuk! Dank voor al deze inspiratie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_214032616
Die Happy Cubes zijn inderdaad leuk :) Meteen 2 besteld om in de auto te leggen, 1 junior en 1 original.
pi_214032850
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 13:27 schreef exode het volgende:

[..]
Wat voor 1 zoek je? Je hebt verschillende varianten, ik kan wel even met je meekijken bij de sites waar ik vaak Lego bestel.
Fruugo zou ik lekker links laten liggen.
Onderstaand lijkt me wel leuk, maar dan niet van Fruugo ;) Deze kwam ik tijdens het Googlen tegen, maar een ander soort wekker met Lego Ninjago (bij voorkeur, andere soort Lego mag ook) kan ook zeker.

Over Fruugo had ik al zo'n gevoel dat links laten liggen beter was 8-)

https://www.fruugo.nl/nin(...)06185&utm_content=NL

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 24-06-2024 14:43:51 ]
pi_214032878
@FlyingFish, inderdaad goed gevuld krat :D .
Simon speelt al de normale Keer op Keer. Voegt die Junior/Kidsversie dan nog wat toe? Die heeft ie tijden geleden eens van opa en oma gekregen, maar zit volgens mij nog steeds in de verpakking.

Welke Variant van Keer op Keer is het leukst? Leveren die scoreblokken met diverse levels nog een extra dimensie op?
pi_214033015
Helaas, ik kom ze alleen in Amerika tegen Tolstoi. Ze zijn al een tijdje uit de handel dus, de wekkers an sich van Lego. Je kan Marktplaats proberen, ik heb daar een tijd geleden ook de Lego wekker van B op verkocht, die stond er best een tijdje op dus storm lopen ze niet als iemand er vanaf wil.
pi_214033285
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 13:11 schreef Lemijn het volgende:
Wat een enorm goedgevuld krat FF. Spelen jullie die spelen thuis dan niet, of ligt het tussen de vakanties door gewoon in de kast allemaal? En welk spel uit de categorie keer op keer raad je aan? Wij hebben nog niks en het lijkt me leuk voor komende verjaardag/zomer.
Tussen de vakanties door worden die in principe amper gebruikt, met uitzondering van Uno. Voor thuis hebben we grotere spellen liggen. Maar het vakantiekratje ligt wel gewoon voor het grijpen beneden.

Ik vind persoonlijk voor 7 jaar Clever Junior het leukst. Simpel van opzet maar wel met wat tactiek er in. Keer op keer junior is net een tikkie lastiger en ziet er ook minder leuk uit. Mijn kinderen grijpen ook het eerste naar Clever junior.

Als je de gewone keer op keer al hebt/speelt dan zou ik niet aan de keer op kids junior beginnen, dat is dan alleen een simpelere versie er van en die versimpeling is dan blijkbaar niet meer nodig. De verschillende versies van keer op keer zijn niet enorm anders. We wisselen vooral van spelformulier omdat je anders een vaste strategie gaat ontwikkelen. Afwisseling van kaart zorgt voor wat variatie daarin, maar het spel blijft hetzelfde. Wij hebben binnen de familie een dealtje dat ieder een variant koopt en dan splitten we de speelformulieren.

Op ons verlanglijstje staat overigens nog 1000 bommen en granaten en regenwormen, maar bij beide moeten we even uitproberen in hoeverre die al goed speelbaar zijn door alle kinderen.
pi_214033367
Voor oudere kinderen (vanaf een jaar of 10?) kan ik Unstable Unicorns enorm aanraden. Wij spelen dat sinds een jaar en we blijven het ontzettend leuk vinden. Het is een Engels spel, maar ook in het Nederlands verkrijgbaar.
pi_214033628
@FlyingFish, dank voor je uitgebreide toelichting :)!
Ik was er al bang voor de Keer op Keer Junior niets zou toevoegen. Hij was echter al tijden geleden gekocht, dus kon niet meer geruild worden. Hij ligt natuurlijk ook niet voor niets nog ongebruikt in de kast.
Wat je schrijft over die scoreblokken, kan ik me voorstellen inderdaad. Ik zat al een tijdje te kijken naar scoreblokken voor andere levels, maar ga ze dan toch maar aanschaffen :).

De normale Clever is best ingewikkeld, toch? Manlief heeft dat een tijdje geleden een keer gespeeld op een spellenavond. Het leek mij altijd een leuk spel, maar dat het wat ingewikkeld is, heeft mij altijd tegen gehouden om het aan te schaffen. Laatst zag ik bij Kruidvat wel de Junior versie liggen, dus daar misschien mee beginnen.

Wij hebben Regenwormen en vinden het een erg leuk spel. Simon speelt het ook al zeker een jaar mee, met veel plezier, dus ik verwacht dat jouw kinderen het ook wel zouden moeten kunnen.
pi_214033666
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 14:46 schreef exode het volgende:
Helaas, ik kom ze alleen in Amerika tegen Tolstoi. Ze zijn al een tijdje uit de handel dus, de wekkers an sich van Lego. Je kan Marktplaats proberen, ik heb daar een tijd geleden ook de Lego wekker van B op verkocht, die stond er best een tijdje op dus storm lopen ze niet als iemand er vanaf wil.
Dank je! Marktplaats had ik nog niet aan gedacht!

En een Lego horloge (bij voorkeur Ninjago)? Bij Bol vind ik ze wel, maar allemaal niet leverbaar.
Ken jij nog andere opties?

[ Bericht 7% gewijzigd door TolstoiFan op 24-06-2024 16:29:10 ]
pi_214033946
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish, dank voor je uitgebreide toelichting :)!
Ik was er al bang voor de Keer op Keer Junior niets zou toevoegen. Hij was echter al tijden geleden gekocht, dus kon niet meer geruild worden. Hij ligt natuurlijk ook niet voor niets nog ongebruikt in de kast.
Wat je schrijft over die scoreblokken, kan ik me voorstellen inderdaad. Ik zat al een tijdje te kijken naar scoreblokken voor andere levels, maar ga ze dan toch maar aanschaffen :).

De normale Clever is best ingewikkeld, toch? Manlief heeft dat een tijdje geleden een keer gespeeld op een spellenavond. Het leek mij altijd een leuk spel, maar dat het wat ingewikkeld is, heeft mij altijd tegen gehouden om het aan te schaffen. Laatst zag ik bij Kruidvat wel de Junior versie liggen, dus daar misschien mee beginnen.

Wij hebben Regenwormen en vinden het een erg leuk spel. Simon speelt het ook al zeker een jaar mee, met veel plezier, dus ik verwacht dat jouw kinderen het ook wel zouden moeten kunnen.
Clever Junior en de gewone Clever zijn wel een heel ander soort spellen. Mijn oudste speelde de reguliere Clever ook al mee toen hij 6 was, maar het tactische gedeelte is dan nog wel erg lastig (ook vanwege de rekenvaardigheid die er voor nodig is). De gewone Clever is nog wel redelijk te begrijpen qua regels, maar de andere delen maken het soms wel een stuk ingewikkelder en zijn eigenlijk alleen vlot te begrijpen als je deel 1 al goed kent. Na 1 keer gewoon proberen te spelen heb je het wel door, en een spelletje duurt ook niet zo lang (max 6x3 worpen per persoon). Het kan ook alleen gespeeld worden btw.
pi_214034116
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

En een Lego horloge (bij voorkeur Ninjago)? Bij Bol vind ik ze wel, maar allemaal niet leverbaar.
Wij hebben er 1 volgens mij....even zoeken voor je.
pi_214034134
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ook alleen in Amerika (en Canada), je kan zelf ook altijd even checken via Brickwatch, dan zie je alles in 1 oogopslag.
pi_214832988
Hi! Ik zit met een dilemma. Dochter heeft een houten loopfietsje (driewieler, kan naar tweewieler omgebouwd worden) die niet veel gebruikt wordt. Ik vraag me af of een loopfiets met luchtbanden (a la trybike) ervoor zou zorgen dat ze meer fietst, maar zelfs tweedehands is dat nog een aardige investering als het risico is dat het nauwelijks gebruikt wordt. Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen die me kunnen vertellen of een ander type loopfiets kan helpen in het gebruik ervan?
pi_214833007
Ik zou bij de kringloop/marktplaats een goedkoop loopfietsje op de kop tikken dan bami. Die dingen zijn heel goedkoop te vinden, en wordt hij toch niet veel gebruikt kun je hem gewoon weer verkopen/naar de kringloop brengen. Onze 2e hands loopfietsen (metaal met luchtbanden) waren ¤5 per stuk, daar kun je wel een gokje voor wagen.
pi_214833045
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Bami het volgende:
Hi! Ik zit met een dilemma. Dochter heeft een houten loopfietsje (driewieler, kan naar tweewieler omgebouwd worden) die niet veel gebruikt wordt. Ik vraag me af of een loopfiets met luchtbanden (a la trybike) ervoor zou zorgen dat ze meer fietst, maar zelfs tweedehands is dat nog een aardige investering als het risico is dat het nauwelijks gebruikt wordt. Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen die me kunnen vertellen of een ander type loopfiets kan helpen in het gebruik ervan?
De enige ervaring die ik heb is dat mijn oudste loopfietsen gewoon niet zo boeiend vond. We hadden/hebben verschillende soorten in de schuur staan maar het had z’n interesse niet. Een step en een fiets met trappers waren echter vanaf dat ie +/- 3 was helemaal de bom. Met m’n jongste denk ik dat we dezelfde kant op gaan, de loopfietsen laat ze links liggen en ze wil constant op het kleine puky trapfietsje (wat ze nog niet kan, dus frustratie) of op haar broers step rondkarren.
pi_214833132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou bij de kringloop/marktplaats een goedkoop loopfietsje op de kop tikken dan bami. Die dingen zijn heel goedkoop te vinden, en wordt hij toch niet veel gebruikt kun je hem gewoon weer verkopen/naar de kringloop brengen. Onze 2e hands loopfietsen (metaal met luchtbanden) waren ¤5 per stuk, daar kun je wel een gokje voor wagen.
Ja klopt, alleen dat zijn meestal tweewielers en ik twijfel of ze daar al aan toe is. Then again, komt vanzelf natuurlijk. Maar het voordeel aan de trybike vond ik wel dat het ook als driewieler kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:27 schreef eponine het volgende:

[..]
De enige ervaring die ik heb is dat mijn oudste loopfietsen gewoon niet zo boeiend vond. We hadden/hebben verschillende soorten in de schuur staan maar het had z’n interesse niet. Een step en een fiets met trappers waren echter vanaf dat ie +/- 3 was helemaal de bom. Met m’n jongste denk ik dat we dezelfde kant op gaan, de loopfietsen laat ze links liggen en ze wil constant op het kleine puky trapfietsje (wat ze nog niet kan, dus frustratie) of op haar broers step rondkarren.
Niet toevallig een trybike tussen dat schuur-assortiment? _O- Gek genoeg heeft/had dochter op de opvang wel dat ze steeds rondjes fietste op de fietsjes daar, maar thuis was het maar heel kort populair. Leek me alleen wel handig voor snellere/lange rondjes zonder meteen de buggy te pakken. Nouja wie weet dat een step beter gaat idd, dat leek ons sowieso een goede voor haar tweede verjaardag over een maandje.

Thanks, beide!
pi_214833188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:40 schreef Bami het volgende:
[..]
Niet toevallig een trybike tussen dat schuur-assortiment? _O- Gek genoeg heeft/had dochter op de opvang wel dat ze steeds rondjes fietste op de fietsjes daar, maar thuis was het maar heel kort populair. Leek me alleen wel handig voor snellere/lange rondjes zonder meteen de buggy te pakken. Nouja wie weet dat een step beter gaat idd, dat leek ons sowieso een goede voor haar tweede verjaardag over een maandje.

Thanks, beide!
Nee sorry, geen trybike hier! Net even snel op marktplaats gekeken, ze worden hier in de omgeving (Leiden/Den Haag) al vanaf ¤15 te koop gezet. Misschien bij jou in de buurt ook wel? (Als je nog niet gekeken hebt :))

Qua step hebben wij eentje van Micro. De maxi variant, op aanraden van de verkoopster destijds (zoon kreeg hem voor z’n derde verjaardag, maar was toen ook al lang, dus de mini variant had ie waarschijnlijk maar eventjes mee gedaan). Voor dochter gaan we ook gelijk voor de maxi variant.
pi_214833271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Bami het volgende:
Wij hebben met hetzelfde idee een tweedehands trybike gekocht voor Maggie haar 2de verjaardag. Ze heeft er misschien 2 keer opgezeten? Binnenkort mag haar broer ermee door de dierentuin crossen want hij is wat groter dan zijn loopfietsje.
Maar mijn idee is dan: als hij vlot verkoopt op marktplaats is hij ook zo weer weg. En met weinig tot geen verlies.
Trybike marktplaats tip: je kan online alle onderdelen los kopen. Dus als je eentje vindt op marktplaats die goedkoop weggaat omdat er iets kapot is dan heb je m voor relatief weinig geld weer zgan.
pi_214833303
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:47 schreef eponine het volgende:

[..]
Nee sorry, geen trybike hier! Net even snel op marktplaats gekeken, ze worden hier in de omgeving (Leiden/Den Haag) al vanaf ¤15 te koop gezet. Misschien bij jou in de buurt ook wel? (Als je nog niet gekeken hebt :))

Qua step hebben wij eentje van Micro. De maxi variant, op aanraden van de verkoopster destijds (zoon kreeg hem voor z’n derde verjaardag, maar was toen ook al lang, dus de mini variant had ie waarschijnlijk maar eventjes mee gedaan). Voor dochter gaan we ook gelijk voor de maxi variant.
Ik heb al wel gekeken idd, maar zie erg prijzige vooral.
@Bottoms_up Had dat ook al gezien ja, dat is top! Maar zag nu ook bij de speelotheek dat ik iig een tweewieler met luchtbanden zo kan lenen, dus die eerst maar eens kosteloos uitproberen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')