abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:27:27 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212357460
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Veel sterkte voor de nabestaanden.
Ach Dries.

JPB nu de oudste nog levende MP, dat is ook wel een vreemde gedachte.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 februari 2024 @ 11:29:36 #202
426493 crew  PippenScottie
pi_212357481
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ach Dries.

JPB nu de oudste nog levende MP, dat is ook wel een vreemde gedachte.
De enige nog levende oud-premier zelfs
My friends all drive horses
pi_212357485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Met "Gratis Bier" is eigenlijk ook niets mis als de overheidsfinanciën puik in orde zijn zoals het onlangs nog is voorgesteld in december 2023.

Of als het geld schijnbaar tegen de plinten aan klotst zoals er de afgelopen jaren met miljarden is gestrooid om o.a. Corona, Klimaat, Oekraïne, energie en diverse buitenlandse hulpprojecten.
Maar dat waren allemaal eenmalige uitgaven, als je structurele uitgaven wil moet je die dekken. Dat was ook zo in de afgelopen tijd. En de PVV wil vooral structurele ongedekte zaken. Niet één rondje gratis bier omdat het café zo'n mooie omzet heeft, maar iedereen altijd gratis bier geven. Dat gaat natuurlijk niet lang goed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:30:36 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212357494
Ik heb Dries van Agt nog ooit aan de telefoon gehad voor mijn eerste boekproject.

Maar niet verteld dat mijn vader in zijn studententijd nog eens meedeed met een actie waarbij maandverbanden werden gegooid naar de man. :D
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:34:46 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212357539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:27 schreef Montagui het volgende:

[..]
Met "Gratis Bier" is eigenlijk ook niets mis als de overheidsfinanciën puik in orde zijn zoals het onlangs nog is voorgesteld in december 2023.

Of als het geld schijnbaar tegen de plinten aan klotst zoals er de afgelopen jaren met miljarden is gestrooid om o.a. Corona, Klimaat, Oekraïne, energie en diverse buitenlandse hulpprojecten.
Een overschot op de begroting is geen reden het op te feesten, eerder een reden het als reserve weg te zetten. Maar politiek speelt graag voor sinterklaas om stemmen te kopen. Daarom mag jij tot je 68ste of nog langer werken
pi_212357618
PVV-VVD-BBB praten maandag ook nog verder: https://www.volkskrant.nl(...)der-praten~b071566f/

Maandagmiddag gaat het verslag naar de Kamer.

Ik zie toch erg veel voorsorteren op een minderheidskabinet. Ben toch wel benieuwd wat de rest van de VVD er van vindt als die samen met PVV en BBB en zonder verdere steun gaan regeren...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212357623
Uit respect voor Dries van Agt zal ik vandaag niet meer reageren in dit topic.
Rust zacht lieve Dries.
pi_212357637
Vond Dries altijd een mooie man. Leuk ook hoe hij de luis in de pels van het CDA werd met de jaren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:47:33 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212357671
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:44 schreef xpompompomx het volgende:
Vond Dries altijd een mooie man. Leuk ook hoe hij de luis in de pels van het CDA werd met de jaren.
Deze moet ik hier ook even posten
pi_212357731
pi_212357936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar dat laatste is niet zo zeer de sleutel naar succes als partij. Nogmaals: Omtzigt wilde nooit een potentiële regeringspartij oprichten, hij wil de regering controleren. Juist het niet-regeren is deel van het DNA van die partij.

En ja, op termijn kan dat veranderen. Maar pas op termijn. Dan zou het een regeringspartij kunnen worden. Maar nu zijn verkiezingsbelofte breken door toch in een meerderheidskabinet met doortimmert regeerakkoord te stappen (en zonder zo'n akkoord gaat het niet, zeker niet voor BBB en PVV), dat is volgens mij echt de snelste manier om al zijn ambities van een stabiele partij die de regering streng blijft controleren op goed bestuur en degelijke financiën in de prullenbak te smijten.

Meeregeren met de PVV en BBB, ik denk dat Omtzigt dat niet naar zichzelf kan verantwoorden, maar hij kan het in elk geval niet verantwoorden naar de kiezers die hopen op een stabiele, degelijke partij in het midden.
Hij kan veel willen of niet willen, maar in de politiek heb je dat amper zelf in de hand. Zeker nu met grote groepen kiezers die van partij naar partij schieten.

De peilingen, voor wat het waard is, zeggen toch wat anders over de NSC-kiezer.
pi_212357937
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:42 schreef Hanca het volgende:
PVV-VVD-BBB praten maandag ook nog verder: https://www.volkskrant.nl(...)der-praten~b071566f/

Ik zie toch erg veel voorsorteren op een minderheidskabinet. Ben toch wel benieuwd wat de rest van de VVD er van vindt als die samen met PVV en BBB en zonder verdere steun gaan regeren...
Dan moet toch alsnog een meerderheid van de kamer daarmee instemmen?
pi_212357951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dan moet toch alsnog een meerderheid van de kamer daarmee instemmen?
Nee, alleen een meerderheid moet niet gelijk met een motie van wantrouwen zwaaien. We doen niet aan moties van vertrouwen oid.
pi_212358084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, alleen een meerderheid moet niet gelijk met een motie van wantrouwen zwaaien. We doen niet aan moties van vertrouwen oid.
Dus PVV zou ook kunnen zeggen we gaan solo regeren?
Maar de opdracht van de kamer was toch PVV-NSC-VVD-BBB uitzoeken?
Dan is het informeren door Plassterk toch mislukt en kan de kamer een nieuwe informatieopdracht geven aan een andere informateur?
pi_212358158
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus PVV zou ook kunnen zeggen we gaan solo regeren?
Maar de opdracht van de kamer was toch PVV-NSC-VVD-BBB uitzoeken?
Dan is het informeren door Plassterk toch mislukt en kan de kamer een nieuwe informatieopdracht geven aan een andere informateur?
Iedereen kan in principe een regering vormen als hij de koning zo ver krijgt hem te beëdigen. Alleen moet je daarna wel naar de Kamer als je wat wil uitvoeren. Een solo PVV zie ik dat niet redden, die worden weggestemd.

Of Plasterk hier zijn boekje te buiten gaat is een goede, misschien dat ze daarom ook steeds NSC blijven uitnodigen? Dan is het een gesprek met de 4 partijen, waarvan 1 niet is komen opdagen.
pi_212358200
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:42 schreef Hanca het volgende:

Wordt niks maar wellicht hoopt de VVD nog steeds op een forse PVV-uitglijder die er voor zal zorgen dat het publieke sentiment zich keert. Maar die kans is vast klein.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 12:40:32 #217
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212358248
Hoe gaat Yesilgoz dit verantwoorden aan de linkerflank binnen VVD. Van gedogen naar toch in een minderheidskabinet zitten. En dan zit je met twee partijen die alleen incompetente bewindslieden kunnen leveren. Dat gaat geen feestje worden.

En wie gaat gedogen dan? FVD? SGP?...
  vrijdag 9 februari 2024 @ 12:41:49 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212358262
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe gaat Yesilgoz dit verantwoorden aan de linkerflank binnen VVD. Van gedogen naar toch in een minderheidskabinet zitten. En dan zit je met twee partijen die alleen incompetente bewindslieden kunnen leveren. Dat gaat geen feestje worden.

Leuke partijen met leuke mensen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 12:43:21 #219
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212358273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik doel op het grotere geheel, ik verwacht met linkse partijen net zulk geschreeuw en drama vanuit Omtzigt.
Heb je een voorbeeld van Omtzigt die al decennia lang in de Tweede Kamer zit en ruzie heeft met linkse partijen?
pi_212358284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb Dries van Agt nog ooit aan de telefoon gehad voor mijn eerste boekproject.

Maar niet verteld dat mijn vader in zijn studententijd nog eens meedeed met een actie waarbij maandverbanden werden gegooid naar de man. :D
Mag ik vragen wat voor boeken je schrijft?
pi_212358326
quote:

Heel simpel, ik hoor de snerpstem van Yesilgoz al wanneer ze blijft herhalen dat ze 'verantwoordelijkheid neemt en de grote uitdagingen waar dit land voor staat aan te pakken en niet kan wachten om te beginnen'
  vrijdag 9 februari 2024 @ 12:48:43 #222
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212358336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Als je je momentum zo opzichtig verspeelt dan heb je dat niet zomaar weer terug. Wie gaat daar dan nog op stemmen?
Dat dachten ze bij Milders ook en het enige wat hij hoefde te doen was zijn Islamofobe punten in te trekken.
pi_212359091
quote:

Een minderheidskabinet hoeft natuurlijk geen vaste gedoogpartners te hebben. De kabinetten Rutte waren allemaal minderheidskabinetten in de EK en hadden ook geen gedoogpartner. Dat Rutte I een vaste gedoogpartner had, hoeft dat niet standaard te maken.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 14:10:42 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212359198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 12:48 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Heel simpel, ik hoor de snerpstem van Yesilgoz al wanneer ze blijft herhalen dat ze 'verantwoordelijkheid neemt en de grote uitdagingen waar dit land voor staat aan te pakken en niet kan wachten om te beginnen'
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:43 schreef C.L.Werner het volgende:
Uit respect voor Dries van Agt zal ik vandaag niet meer reageren in dit topic.
Rust zacht lieve Dries.
Toch knap uur volgehouden!
pi_212359324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:30 schreef Hexagon het volgende:

How can i make this about me. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 09-02-2024 14:29:56 ]
De enige echte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')