BBB gaat zeker wel tegenstemmen op rechtse voorstellen als er voorstellen door de Eerste Kamer komen waar de BBB echt niet blij mee is. Dat is juist de macht die je hebt, dat je alles kan laten klappen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan nog, de BBB gaat niet tegenstemmen bij rechtse wetsvoorstellen en de zaken die de BBB niet leuk vind komen er ook zonder de BBB door.
En hadden Timmermans en co dus toch gelijkquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Plasterk mocht niet verder met de gesprekken voor het deel over de grondrechten, rechtsstaat en de grondwet was afgerond. Als hij dat wel heeft gedaan, heeft hij de opdracht en wens van de Kamer genegeerd.
Dan is het een soort gunst en moet je niet klagen als PVV zijnde dat je van snoeiharde oppositiepartij ineens op het gladde ijs van mogelijk regeren komt en niet gemakkelijk partners kan vinden.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan niet formeren en een meerderheidsregering vormen zonder de NSC. Simpeler dan dat is het niet.
Als het waar is. Het komt Omtzigt nu wel goed uit om daarover een ander verhaal op te hangen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En hadden Timmermans en co dus toch gelijk
Bij WNL hadden ze het als een proefballonetje opgevangen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:31 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb ergens in mijn hoofd het idee dat Ronald Plasterk het premierschap is voorgehouden door Wilders.
Is dat nou een puur verzinsel van me, of is die theorie echt rondgegaan?
Ik kan me niet voorstellen dat Omtzigt glashard staat te liegen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:39 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat die gesprekken niet zijn afgerond?
En waarom heeft proceduretijger Omtzigt daar dan niet meteen een punt van gemaakt, maar pas weken later?
'In zekere mate'.quote:Zowel bij de VVD als bij BBB wordt de lezing van NSC niet herkend. Volgens hen zou de 'horde in zeker mate al zijn genomen'.
dat is een groot gedeelte van het beroep van een (prominent) politicusquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Omtzigt glashard staat te liegen.
Precies wat ik stelde dus, ze herkennen zich er niet in maar ondertussen zit er gewoon een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
In het artikel staat letterlijk:
[..]
'In zekere mate'.
Ik lees dat als niet compleet. Taak van Plasterk om dit volledig af te vinken. Is kennelijk niet gebeurd.
Dat is Plasterk ieg wel aan te rekenen, als dit klopt.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies wat ik stelde dus, ze herkennen zich er niet in maar ondertussen zit er gewoon een kern van waarheid in.
Stel dat dat zo is, waarom heeft Omtzigt daar dan al die weken geen punt van gemaakt? En waarom laat hij het dan op financiën klappen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
In het artikel staat letterlijk:
[..]
'In zekere mate'.
Ik lees dat als niet compleet. Taak van Plasterk om dit volledig af te vinken. Is kennelijk niet gebeurd.
Omdat politici onbetrouwbare opportunisten zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:57 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Stel dat dat zo is, waarom heeft Omtzigt daar dan al die weken geen punt van gemaakt? En waarom laat hij het dan op financiën klappen?
Druppel, emmer? Whatever, het is Omtzigt's volste recht om te concluderen dat dit voor hem niet haalbaar is, het kan ook nog zo zijn dat hij zoveel pushback in zijn fractie en partij kreeg dat hij concludeerde dat het niet haalbaar was.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:57 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Stel dat dat zo is, waarom heeft Omtzigt daar dan al die weken geen punt van gemaakt? En waarom laat hij het dan op financiën klappen?
Compleet onbetrouwbaar dus.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Druppel, emmer? Whatever, het is Omtzigt's volste recht om te concluderen dat dit voor hem niet haalbaar is, het kan ook nog zo zijn dat hij zoveel pushback in zijn fractie en partij kreeg dat hij concludeerde dat het niet haalbaar was.
En het is ook wel duidelijk dat Omtzigt totaal geen vertrouwen heeft in Plasterk
niet voor niets een van de beste politici al jarenquote:Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
Geert is zowaar de enige die hier vrij ongeschonden uitkomt, zowel electoraal als qua opstelling.
Nou, ja, dat is maar hoe dat bekijkt, het feit dat er geen akkoord gesloten kan worden ligt ook bij hem, lijkt mij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
Geert is zowaar de enige die hier vrij ongeschonden uitkomt, zowel electoraal als qua opstelling.
Dat is op dit moment inderdaad de veelvraat in die hoek. Benieuwd of dat strategen bij bv de VVD nog aan het denken zet. Voor zover die het afgelopen jaar überhaupt iets in te brengen haddenquote:Op woensdag 7 februari 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
Er wordt door de andere partijen en de Telegraaf in elk geval hard aan gewerkt om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, voor de publieke opinie zal het probleem wel bij Omtzigt liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |