abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212329753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gezien de huidige arbeidskrapte, en de babyboomers die met pensioen gaan, niet gek gedacht.

Maar Omtzigt is een technocraat, volgens mij kan hij best een systeem bedenken waarbij immigratie meer tijdelijk is en waarbij wij de immigranten uitzoeken. Dan is Nederland toch beter af bij rechts/conservatief dan bij links/progressief?
Nou ja, die grijze bevolkingsbubbel duurt zo'n 20-30 jaar en dan is de keutel erdoor. Dus met een paar jaar ben je er niet. Hoe dan ook is dat lastige materie met uitgerekend Wilders erbij.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:59:24 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_212329765
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 23:38 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Nou volgens mij heeft Greet zo een beetje de helft van zijn programma in de bak gegooid om er maar iets van te kunnen maken. Maar ja die ijdele Pietertje he. Eerst was het zogenaamd grondrechten en nu zogenaamd overheidsfinancien die er heel slecht voor staan.... en ondertussen maar lekker iedere maand 10k vangen. Een schop onder hun hol mogen ze krijgen....
hoeveel maanden vangt ome Geert de grote roerganger dat salaris al voor alleen maar roeptoeteren en boos zijn. (Langst zittend kamerlid)
En was het eerder niet eens ome Geert die in een gedoog kabinet ging zitten om het net zo hard weer te laten klappen?
En nu gaan zitten twitteren, tijdens de formatie, en dan verbaasd zijn dat het vertrouwen toch niet zo groot is. Het was al huilie huilie van zijn kant voor ze er goed en wel begonnen met onderhandelen.
Maar ja er moet iemand de schuld krijgen.

Wilders wil een Efteling democratie, dat is n
Onmogelijk.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212329767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja, die grijze bevolkingsbubbel duurt zo'n 20-30 jaar en dan is de keutel erdoor. Dus met een paar jaar ben je er niet.
Overigens worden er nu zo weinig kinderen geboren. Dat er over 20/30 jaar ook een kleinere aanwas is van nieuwe arbeidskrachten. Wat dan nog maar eens ervoor zorgt dat we immigratie nodig hebben (al is het de vraag hoeveel banen AI dan over kan nemen).
pi_212329789
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk helemaal geen lijken in de kast, er zijn weer wat documenten op tafel gekomen die naar de zin van Pieter te laat zijn gedeeld, waar volgens dezelfde Pieter allerlei verschrikkelijke zaken uit blijken. Dat is zijn hele modus operandi in de Kamer geweest - toegegeven: hij had één keer ook daadwerkelijk gelijk - en dat is nu niet anders.

Nergens gaat het over het gebrek aan capabele bewindslieden, een gebrek aan richtingsovereenstemming met PVV en BBB, de rechtsstatelijkheid die op één stond - nee, het gaat over 20 éénentwintig! documenten van departementen die Pieter in een middag heeft gescand en heeft geconcludeerd dat het land blijkbaar te kapot is om te repareren.
Zie hem er voor aan dat hij ondanks zijn bezwaren wel rustig bij een links kabinet zou aansluiten. Dit voelt echt als een smoesje, want Kaag had de financiën juist uitstekend achter gelaten. Of was dat dan weer een leugen?
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:04:32 #155
545 dop
:copyright: dop
pi_212329818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overigens worden er nu zo weinig kinderen geboren. Dat er over 20/30 jaar ook een kleinere aanwas is van nieuwe arbeidskrachten. Wat dan nog maar eens ervoor zorgt dat we immigratie nodig hebben (al is het de vraag hoeveel banen AI dan over kan nemen).
Billen wassen, tomaten plukken, en schoonmaak werkzaamheden zijn te min voor AI.
Ze is nu juist niet zo goed in handwerk en laag betaalde baantjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212329825
quote:

[..]
Ja, dat klopt wel, wat op zich ook van belang is denk ik, maar dat staat niet echt in verhouding tot deze grijze bubbel die erdoor komt. Overigens echt geen idee hoe de maatschappij er over 50 jaar uit ziet. Het gaat zo absurd hard.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_212329920
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het lastig wordt. Omtzigt heeft niet bepaald een duidelijk verhaal. Ik vat hem zo op. Er zijn financiën die Plasterk en de ministeries niet doorgegeven hebben. En er zijn lijken in de kast, dus wil Omtzigt niet verder.

Maar wordt dat dan beter als hij uit de formatie stapt? Denkt hij dat andere partijen dan betere oplossingen hebben?
Dit is hoever mijn gedachten zijn:

De informateur Plasterk ging, na de overeenstemming over de grondwet, op zoek naar reeële perspectieven over:
1. Migratie
2. Bestaanszekerheid (zorg, koopkracht, vaste banen, voldoende woningen)
3. Goed bestuur, veiligheid en stabiele overheidsfinanciën
4. Internationaal beleid en gezond ondernemersklimaat
5. Klimaat, stikstof, land en tuinbouw, visserij

Hierover voer je allemaal onderhandelingen waarbij VVD en NSC behoorlijk anders in de wedstrijd zitten als PVV en BBB. Maar toch er komen wat reeële perspectieven en het lukt zelfs om financiële ruimte te vinden voor een, voor de PVV broodnodig punt als, geen eigen bijdrage op de zorg. Helaas komt er vlak voor Plasterks eindrapport allemaal financiële informatie naar boven, waarvan zelfs het aller nieuwste al meer dan een week in Plasterk’s koffertje zit.

Voor NSC betekend deze nieuwe informatie dat de reeële perspectieven anders liggen. Ook de VVD deelt dit, maar die ziet jou liever voorop in de strijd gaan met het gemorrel in de partij in je achterhoofd. In de formatie uit je je zorgen en in plaats van steun lees je de volgende dag in de Telegraaf dat je terugtrekkende bewegingen maakt.

Dan ben je Omtzigt, dan is je vertrouwen in Plasterk behoorlijk weg, dan is je vertrouwen in de andere drie partijen redelijk weg, dan ben je behoorlijk klaar met dat gelek en al die kut tweets, dan is dit toch één van de weinige dingen die je kan doen?

Voor mij voelt dit allemaal best plausibel. Maar wanneer dit het hele verhaal is snap ik niet dat Omtzigt niet met een beter verhaal naar buiten komt. Je zou toch mogen hopen dat NSC haar woordvoering iets beter op orde heeft. Daarom verwacht ik ook dat er binnen de NSC nog iets was als interne verdeeldheid waardoor Omtzigt dit punt statement nu wel moest brengen.

Hoe denken jullie er over?

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 07-02-2024 11:47:52 ]
pi_212329948
Hopelijk komen er weer verkiezingen, zodat links de tijd heeft om aan de kiezers te bewijzen dat de rechtse leiders onbetrouwbaar zijn.
pi_212329955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Deels zie ik ook wel dat zetels vooral van soortgelijke partijen komen. Maar voor PVV zou het al een enorme winst zijn als de meerderheid verschuift van PVV, VVD, NSC en BBB naar PVV, VVD en BBB (zonder NSC dus).
Of dat een voordeel is voor de PVV, kun je je afvragen.

Meer zetels betekent meer mensen en Wilders heeft nu al grote moeite om de lijst te vullen. En zo'n omvang betekent dat de PVV sowieso ministers en staatssecretarissen moet leveren. En dat wordt een enorme uitdaging voor Wilders.

Een grotere PVV zal de vorming van een kabinet alleen maar moeilijker maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212330013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zie hem er voor aan dat hij ondanks zijn bezwaren wel rustig bij een links kabinet zou aansluiten.
Dat is ook waar het op uit gaat draaien: centrum-linkse aids en dan gaan we op dezelfde manier doormodderen waar het huidige kabinet is geëindigd.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:19:32 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330015
Er komen ook helemaal geen nieuwe verkiezingen. Daar is gewoon geen meerderheid voor.
pi_212330021
quote:

[..]
Gezien de huidige arbeidskrapte, en de babyboomers die met pensioen gaan, niet gek gedacht.

Maar Omtzigt is een technocraat, volgens mij kan hij best een systeem bedenken waarbij immigratie meer tijdelijk is en waarbij wij de immigranten uitzoeken. Dan is Nederland toch beter af bij rechts/conservatief dan bij links/progressief?
quote:
https://www.abu.nl/app/up(...)A3_juni-2021_DEF.pdf

VERDELING ARBEIDSMIGRANTEN OVER SECTOREN
Bron: Enquêtes uitzendorganisaties 2020

Logistiek 44
Tuinbouw 19
Voedingsindustrie 13
Metaalindustrie 8
Landbouw 6
Transport 1

Arbeidsmigranten worden vooral bemiddeld naar de sectoren logistiek, tuinbouw en voedingsindustrie.
Deze top 3 is al jaren hetzelfde. De verdeling over de overige sectoren fluctueert.
Volgens mij zijn dat toch sectoren waar (de eigenaren) voornamelijk rechts/conservatief stemmen. VVD, BBB, CDA, dat werk. Ik weet niet of we dan juist bij die politieke partijen moeten zijn willen we op een eh .. duurzamere? manier naar arbeidsmigratie gaan kijken.

Edit:
https://www.rodi.nl/westl(...)el-anders-dan-boeren
Tuinders BBB en VVD. Voedingsindustrie en logistiek zijn niet 123 te vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 07-02-2024 11:29:06 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_212330043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Of dat een voordeel is voor de PVV, kun je je afvragen.

Meer zetels betekent meer mensen en Wilders heeft nu al grote moeite om de lijst te vullen. En zo'n omvang betekent dat de PVV sowieso ministers en staatssecretarissen moet leveren. En dat wordt een enorme uitdaging voor Wilders.

Een grotere PVV zal de vorming van een kabinet alleen maar moeilijker maken.
Toegegeven .. in die zin is die ondemocratische partijstructuur dan toch wel handig. Hoeven je 50 volgelingen een stuk minder zelf na te kunnen denken. De truc wordt dan toch iets meer om juist de mensen te vinden die heel goed kunnen volgen. Andere selectiecriteria.

Edit .. ah, ja, ministers en stassen, mjah dat wordt lastiger ..
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:26:41 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212330086
quote:
Nee, over de financiën na het uitvoeren van de plannen van het aankomende kabinet. Gratis bier voor iedereen. Dag eigen risico!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:29:22 #165
3542 Gia
User under construction
pi_212330107
quote:

[..]

De babyboomers zijn al allemaal met pensioen. Op dit moment zijn de eersten van generatie X al met pensioen. Zeg maar de boomerbaby's.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:31:36 #166
3542 Gia
User under construction
pi_212330131
quote:

[..]
Wat we nodig hebben zijn mensen in de zorg en dat is werk dat die immigranten liever niet doen. Dus, je hebt er niks aan en ook zij worden ouder en hebben zorg nodig. Wat dus nog meer tekorten gaat geven.
pi_212330135
Vanaf het begin was al duidelijk dat het zeer moeilijk zou worden, en als het wel lukte een kabinet te vormen alles behalve stabiel. Dus dan was de vraag wanneer het alsnog zou klappen. Niet verbaasd dus, was eigenlijk verbaasd dat het zo lang duurde de gesprekken.....alsof er toch genoeg common ground en vooral vertrouwen was dat het wel zou lukken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:32:45 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212330138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat is ook waar het op uit gaat draaien: centrum-linkse aids en dan gaan we op dezelfde manier doormodderen waar het huidige kabinet is geëindigd.
Weer pappen en nathouden dus. Lekker man.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:33:41 #169
3542 Gia
User under construction
pi_212330141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:14 schreef torentje het volgende:
Hopelijk komen er weer verkiezingen, zodat links de tijd heeft om aan de kiezers te bewijzen dat de rechtse leiders onbetrouwbaar zijn.
Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen. Denk dat best wel een aantal dat de vorige keer voor NSC en VVD koos, nu voor PVV gaat.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:36:06 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330161
Al dat hersenloze gekrijs om nieuwe verkiezingen bij PVV'ers omdat het niet gaat zoals ze dat willen. :')
pi_212330168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen. Denk dat best wel een aantal dat de vorige keer voor NSC en VVD koos, nu voor PVV gaat.
PVV gaat richting 50 zetels bij nieuwe verkiezingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:37:30 #172
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212330176
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk helemaal geen lijken in de kast, er zijn weer wat documenten op tafel gekomen die naar de zin van Pieter te laat zijn gedeeld, waar volgens dezelfde Pieter allerlei verschrikkelijke zaken uit blijken. Dat is zijn hele modus operandi in de Kamer geweest - toegegeven: hij had één keer ook daadwerkelijk gelijk - en dat is nu niet anders.

Nergens gaat het over het gebrek aan capabele bewindslieden, een gebrek aan richtingsovereenstemming met PVV en BBB, de rechtsstatelijkheid die op één stond - nee, het gaat over 20 éénentwintig! documenten van departementen die Pieter in een middag heeft gescand en heeft geconcludeerd dat het land blijkbaar te kapot is om te repareren.
Wat documenten komen (te) laat. En dan onderneem je een actie waardoor het nóg langer gaat duren tot er een nieuwe coalitie is. Volgens mij is het gewoon koudwatervrees.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212330182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Al dat hersenloze gekrijs om nieuwe verkiezingen bij PVV'ers omdat het niet gaat zoals ze dat willen. :')
Een beetje zoals Timmermans en Jetten met hun gezeik over deze ronde?
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:19 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212330192
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
PVV gaat richting 50 zetels bij nieuwe verkiezingen.
Het land wordt onderhand onbestuurbaar zo. Laat ze in Den Haag hun egootjes eens opzij zetten en gewoon weer gaan doen waarvoor ze daar zitten.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:38:59 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212330208
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een beetje zoals Timmermans en Jetten met hun gezeik over deze ronde?
Welk gezeik precies? Die hebben ook gewoon gezegd dat deze partijen het moeten gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')