Nou ja, die grijze bevolkingsbubbel duurt zo'n 20-30 jaar en dan is de keutel erdoor. Dus met een paar jaar ben je er niet. Hoe dan ook is dat lastige materie met uitgerekend Wilders erbij.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezien de huidige arbeidskrapte, en de babyboomers die met pensioen gaan, niet gek gedacht.
Maar Omtzigt is een technocraat, volgens mij kan hij best een systeem bedenken waarbij immigratie meer tijdelijk is en waarbij wij de immigranten uitzoeken. Dan is Nederland toch beter af bij rechts/conservatief dan bij links/progressief?
hoeveel maanden vangt ome Geert de grote roerganger dat salaris al voor alleen maar roeptoeteren en boos zijn. (Langst zittend kamerlid)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 23:38 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Nou volgens mij heeft Greet zo een beetje de helft van zijn programma in de bak gegooid om er maar iets van te kunnen maken. Maar ja die ijdele Pietertje he. Eerst was het zogenaamd grondrechten en nu zogenaamd overheidsfinancien die er heel slecht voor staan.... en ondertussen maar lekker iedere maand 10k vangen. Een schop onder hun hol mogen ze krijgen....
Overigens worden er nu zo weinig kinderen geboren. Dat er over 20/30 jaar ook een kleinere aanwas is van nieuwe arbeidskrachten. Wat dan nog maar eens ervoor zorgt dat we immigratie nodig hebben (al is het de vraag hoeveel banen AI dan over kan nemen).quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, die grijze bevolkingsbubbel duurt zo'n 20-30 jaar en dan is de keutel erdoor. Dus met een paar jaar ben je er niet.
Zie hem er voor aan dat hij ondanks zijn bezwaren wel rustig bij een links kabinet zou aansluiten. Dit voelt echt als een smoesje, want Kaag had de financiën juist uitstekend achter gelaten. Of was dat dan weer een leugen?quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk helemaal geen lijken in de kast, er zijn weer wat documenten op tafel gekomen die naar de zin van Pieter te laat zijn gedeeld, waar volgens dezelfde Pieter allerlei verschrikkelijke zaken uit blijken. Dat is zijn hele modus operandi in de Kamer geweest - toegegeven: hij had één keer ook daadwerkelijk gelijk - en dat is nu niet anders.
Nergens gaat het over het gebrek aan capabele bewindslieden, een gebrek aan richtingsovereenstemming met PVV en BBB, de rechtsstatelijkheid die op één stond - nee, het gaat over 20 éénentwintig! documenten van departementen die Pieter in een middag heeft gescand en heeft geconcludeerd dat het land blijkbaar te kapot is om te repareren.
Billen wassen, tomaten plukken, en schoonmaak werkzaamheden zijn te min voor AI.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens worden er nu zo weinig kinderen geboren. Dat er over 20/30 jaar ook een kleinere aanwas is van nieuwe arbeidskrachten. Wat dan nog maar eens ervoor zorgt dat we immigratie nodig hebben (al is het de vraag hoeveel banen AI dan over kan nemen).
Ja, dat klopt wel, wat op zich ook van belang is denk ik, maar dat staat niet echt in verhouding tot deze grijze bubbel die erdoor komt. Overigens echt geen idee hoe de maatschappij er over 50 jaar uit ziet. Het gaat zo absurd hard.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens worden er nu zo weinig kinderen geboren. Dat er over 20/30 jaar ook een kleinere aanwas is van nieuwe arbeidskrachten. Wat dan nog maar eens ervoor zorgt dat we immigratie nodig hebben (al is het de vraag hoeveel banen AI dan over kan nemen).
Dit is hoever mijn gedachten zijn:quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het lastig wordt. Omtzigt heeft niet bepaald een duidelijk verhaal. Ik vat hem zo op. Er zijn financiën die Plasterk en de ministeries niet doorgegeven hebben. En er zijn lijken in de kast, dus wil Omtzigt niet verder.
Maar wordt dat dan beter als hij uit de formatie stapt? Denkt hij dat andere partijen dan betere oplossingen hebben?
Of dat een voordeel is voor de PVV, kun je je afvragen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deels zie ik ook wel dat zetels vooral van soortgelijke partijen komen. Maar voor PVV zou het al een enorme winst zijn als de meerderheid verschuift van PVV, VVD, NSC en BBB naar PVV, VVD en BBB (zonder NSC dus).
Dat is ook waar het op uit gaat draaien: centrum-linkse aids en dan gaan we op dezelfde manier doormodderen waar het huidige kabinet is geëindigd.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie hem er voor aan dat hij ondanks zijn bezwaren wel rustig bij een links kabinet zou aansluiten.
quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezien de huidige arbeidskrapte, en de babyboomers die met pensioen gaan, niet gek gedacht.
Maar Omtzigt is een technocraat, volgens mij kan hij best een systeem bedenken waarbij immigratie meer tijdelijk is en waarbij wij de immigranten uitzoeken. Dan is Nederland toch beter af bij rechts/conservatief dan bij links/progressief?
Volgens mij zijn dat toch sectoren waar (de eigenaren) voornamelijk rechts/conservatief stemmen. VVD, BBB, CDA, dat werk. Ik weet niet of we dan juist bij die politieke partijen moeten zijn willen we op een eh .. duurzamere? manier naar arbeidsmigratie gaan kijken.quote:https://www.abu.nl/app/up(...)A3_juni-2021_DEF.pdf
VERDELING ARBEIDSMIGRANTEN OVER SECTOREN
Bron: Enquêtes uitzendorganisaties 2020
Logistiek 44
Tuinbouw 19
Voedingsindustrie 13
Metaalindustrie 8
Landbouw 6
Transport 1
Arbeidsmigranten worden vooral bemiddeld naar de sectoren logistiek, tuinbouw en voedingsindustrie.
Deze top 3 is al jaren hetzelfde. De verdeling over de overige sectoren fluctueert.
Toegegeven .. in die zin is die ondemocratische partijstructuur dan toch wel handig. Hoeven je 50 volgelingen een stuk minder zelf na te kunnen denken. De truc wordt dan toch iets meer om juist de mensen te vinden die heel goed kunnen volgen. Andere selectiecriteria.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of dat een voordeel is voor de PVV, kun je je afvragen.
Meer zetels betekent meer mensen en Wilders heeft nu al grote moeite om de lijst te vullen. En zo'n omvang betekent dat de PVV sowieso ministers en staatssecretarissen moet leveren. En dat wordt een enorme uitdaging voor Wilders.
Een grotere PVV zal de vorming van een kabinet alleen maar moeilijker maken.
Nee, over de financiën na het uitvoeren van de plannen van het aankomende kabinet. Gratis bier voor iedereen. Dag eigen risico!quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:02 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De babyboomers zijn al allemaal met pensioen. Op dit moment zijn de eersten van generatie X al met pensioen. Zeg maar de boomerbaby's.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat we nodig hebben zijn mensen in de zorg en dat is werk dat die immigranten liever niet doen. Dus, je hebt er niks aan en ook zij worden ouder en hebben zorg nodig. Wat dus nog meer tekorten gaat geven.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weer pappen en nathouden dus. Lekker man.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is ook waar het op uit gaat draaien: centrum-linkse aids en dan gaan we op dezelfde manier doormodderen waar het huidige kabinet is geëindigd.
Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen. Denk dat best wel een aantal dat de vorige keer voor NSC en VVD koos, nu voor PVV gaat.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:14 schreef torentje het volgende:
Hopelijk komen er weer verkiezingen, zodat links de tijd heeft om aan de kiezers te bewijzen dat de rechtse leiders onbetrouwbaar zijn.
PVV gaat richting 50 zetels bij nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen. Denk dat best wel een aantal dat de vorige keer voor NSC en VVD koos, nu voor PVV gaat.
Wat documenten komen (te) laat. En dan onderneem je een actie waardoor het nóg langer gaat duren tot er een nieuwe coalitie is. Volgens mij is het gewoon koudwatervrees.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk helemaal geen lijken in de kast, er zijn weer wat documenten op tafel gekomen die naar de zin van Pieter te laat zijn gedeeld, waar volgens dezelfde Pieter allerlei verschrikkelijke zaken uit blijken. Dat is zijn hele modus operandi in de Kamer geweest - toegegeven: hij had één keer ook daadwerkelijk gelijk - en dat is nu niet anders.
Nergens gaat het over het gebrek aan capabele bewindslieden, een gebrek aan richtingsovereenstemming met PVV en BBB, de rechtsstatelijkheid die op één stond - nee, het gaat over 20 éénentwintig! documenten van departementen die Pieter in een middag heeft gescand en heeft geconcludeerd dat het land blijkbaar te kapot is om te repareren.
Een beetje zoals Timmermans en Jetten met hun gezeik over deze ronde?quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Al dat hersenloze gekrijs om nieuwe verkiezingen bij PVV'ers omdat het niet gaat zoals ze dat willen.
Het land wordt onderhand onbestuurbaar zo. Laat ze in Den Haag hun egootjes eens opzij zetten en gewoon weer gaan doen waarvoor ze daar zitten.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
PVV gaat richting 50 zetels bij nieuwe verkiezingen.
Welk gezeik precies? Die hebben ook gewoon gezegd dat deze partijen het moeten gaan doen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een beetje zoals Timmermans en Jetten met hun gezeik over deze ronde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |