Dat is het ook. Maar Omtzigt is ook een bijzondere man.quote:
En dan elke keer dat ze iets zeggen wat hij niet leuk vindt weer met bombarie vertrekken tot hij zijn time-out weer gehad heeft? Ik zou er geen zin in hebben.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij stopt met de huidige formatiefase, hij staat open voor toekomstige fases.
Hij heeft in de huidige fase nooit open gestaan voor een meerderheidskabinet met de PVV en zal dat ik alle toekomstige fases ook niet doen. Maar als er nu een PVV-VVD-BBB kabinet met gedoogesteun van NSC uit rolt, waarbij Omtzigt vanaf volgende week gewoon weer aan tafel zit, is dat wel vrij bizar.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij stopt met de huidige formatiefase, hij staat open voor toekomstige fases.
Han ten Broeke agreesquote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:47 schreef Rnie het volgende:
Offtopic: godsamme, wat een lekker wijf van het AD.
Dan flikker je Plasterk eruit of zeg je expliciet dat daar je probleem zit. Hij laat de andere drie nu ook zitten, die met dezelfde informatie over financiën zit. Hij geeft hen niet eens de kans te zeggen hoe zij er mee om willen gaan. Dat vind ik iets zeggen over je bestuurlijke skills ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Financiën zijn het godverdomme allerbelangrijkste aan de formatietafel, doe niet zo zuur man
Hoe PVV en BBB met de overheidsfinancien om willen gaan heeft Yeşilgöz op het VVD congres wel laten merken, toen ze 'sommige partners linkser dan Timmermans' noemde op dit punt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan flikker je Plasterk eruit of zeg je expliciet dat daar je probleem zit. Hij laat de andere drie nu ook zitten, die met dezelfde informatie over financiën zit. Hij geeft hen niet eens de kans te zeggen hoe zij er mee om willen gaan. Dat vind ik iets zeggen over je bestuurlijke skills ja.
Plasterk eruit flikkeren zou dit exacte resultaat hebben. NSC die wegloopt bij de huidige formatie. En dan zat je nog steeds te janken dat Omtzigt jouw grote held niet aan een meerderheid wil helpen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan flikker je Plasterk eruit of zeg je expliciet dat daar je probleem zit. Hij laat de andere drie nu ook zitten, die met dezelfde informatie over financiën zit. Hij geeft hen niet eens de kans te zeggen hoe zij er mee om willen gaan. Dat vind ik iets zeggen over je bestuurlijke skills ja.
Ik vind dat er een groot verschil is tussen zelf weglopen van de formatietafel, of het vertrouwen in de informateur opzeggen. In dat eerste geval distantieer je je van de andere coalitiepartners, in het tweede geval niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Plasterk eruit flikkeren zou dit exacte resultaat hebben. NSC die wegloopt bij de huidige formatie. En dan zat je nog steeds te janken dat Omtzigt jouw grote held niet aan een meerderheid wil helpen.
In algemene zin is dat van iedereen duidelijk, het gaat erom hoe ze handelen in dit soort situaties. Als het was geweest, geld verrassen dan had hij kunnen zeggen dat ze onverantwoord omgaan met de uitkomsten van de ministeries en hij daarom weg is. Maar dat doet hij ook niet. Dat pvv en bbb vooral geld wilden uitgeven was van dag 1 bekend.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe PVV en BBB met de overheidsfinancien om willen gaan heeft Yeşilgöz op het VVD congres wel laten merken, toen ze 'sommige partners linkser dan Timmermans' noemde op dit punt.
Wie is dan mijn grote held?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Plasterk eruit flikkeren zou dit exacte resultaat hebben. NSC die wegloopt bij de huidige formatie. En dan zat je nog steeds te janken dat Omtzigt jouw grote held niet aan een meerderheid wil helpen.
Je haalt feiten en mediageneuzel door elkaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil is tussen zelf weglopen van de formatietafel, of het vertrouwen in de informateur opzeggen. In dat eerste geval distantieer je je van de andere coalitiepartners, in het tweede geval niet.
De PVV geeft weinig om financien, dat was geloof ik 1 pagina in zijn partij-programma, nauwelijks plannen uitgaven te kunnen financieren, en had ze ook niet door laten rekenen. Als de financien er nu na 13 jaar VVD belabbert voor staan, dan gaat het niet beter worden met een paar jaar PVV.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
😂quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:41 schreef Hexagon het volgende:
Dit is duidelijk gewoon weer een of ander geintje in deze wonderlijke formatie naar PVV/VVD/NSC/BBB.
Andere informateur en verder
Eens. En ook na Humberto is het nog steeds niet duidelijk wat het nu precies is. Wat voor een vervolg nogal uitmaakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil is tussen zelf weglopen van de formatietafel, of het vertrouwen in de informateur opzeggen. In dat eerste geval distantieer je je van de andere coalitiepartners, in het tweede geval niet.
Jij denkt echt dat er een vervolg komt? Pietertje wilt niet meer. Wat is daar niet aan te snappen?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens. En ook na Humberto is het nog steeds niet duidelijk wat het nu precies is. Wat voor een vervolg nogal uitmaakt.
En daar komt Omtzigt na 76 dagen pas achter?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De PVV geeft weinig om financien, dat was geloof ik 1 pagina in zijn partij-programma, nauwelijks plannen uitgaven te kunnen financieren, en had ze ook niet door laten rekenen. Als de financien er nu na 13 jaar VVD belabbert voor staan, dan gaat het niet beter worden met een paar jaar PVV.
Ik snap best dat Omtzigt niet wil. Ik ga alleen even af op zijn woorden bij Humberto, en de post die ingaat op het verschil tussen vertrouwen tussen informateur en vertrouwen tussen de formerende partijen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 22:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat er een vervolg komt? Pietertje wilt niet meer. Wat is daar niet aan te snappen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |