abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212317252
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:24 schreef nixxx het volgende:

[..]
China met de oeigoeren, Turkije met Koerden, Soedanezen met Soedanezen, allemaal veel meer slachtoffers en geen problemen.
Wat dat betreft zijn de mensen die een probleem met het vernietigen van Gaza hebben inderdaad enorm hypocriet.

Dat doet de andere groep die geen enkel kritiek op Israël kan verdragen een stuk beter. Het leven van Soedanezen, Congolezen of Koerden boeit geen kut, net zoals het leven van de inwoners van Gaza en 90% van de West Bank behoorlijk irrelevant is
pi_212317348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:48 schreef theunderdog het volgende:

Kun jij ook nog feitelijk en concreet zijn, of blijft het bij dit soort vaagheden? hoezo is het optreden buitenproportioneel? hoezo komt geen enkel ander volk hiermee weg?

Wat overigens niet zegt dat ik het er per definitie mee oneens ben. Ik vraag mij ook sterk af of de schaal van vernietiging van Gaza in verhouding is met het doel. Maar je moet dat wel beargumenteren.
Hoezo is het niet in verhouding met het doel? Doel is: Hamas vernietigen. Vrijwel overal zit Hamas verstopt. 50k man, 700 km tunnels in een gebied zo klein als Texel. Dit is erg proportioneel hoor, ze hadden ook echte carpet bombings 24/7 kunnen doen zoals de Geallieerden die andere nazi's ooit op de knieën hebben gedwongen op brutere wijze en dan hadden er in 3 maanden 1 miljoen dode Palestijnen geweest in Gaza. Israel doet het nog vrij netjes, hoewel oorlog natuurlijk nooit helemaal zonder burgerslachtoffers gaat. Op zich is het nog vrij klinisch, "schoon" tot nu toe. Daarnaast laten ze hoewel beperkt humanitaire goederen toe voor de burgerbevolking en geven vooraf netjes via flyers aan waar er bombardementen komen zodat de burgers naar andere delen kunnen uitwijken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212317392
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
:')

Exemplarisch wel. Je bent of voor of tegen en je wordt meteen in een hokje gestopt.

Wat zou het leven makkelijk zijn als het echt zo werkte.
Exemplarisch dat sinds 7 Oktober zoveel mensen door de mand vallen. De maskers vallen opeens eraf, ook blijkbaar op dit forum bij bepaalde moderators die verspreiden van antisemitisme gewoon toestaan onder het mom van "vrijheid v meningsuiting". Niet geleerd van het verleden blijkbaar.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Forum Admin dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:39 #104
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212317441
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Exemplarisch dat sinds 7 Oktober zoveel mensen door de mand vallen. De maskers vallen opeens eraf, ook blijkbaar op dit forum bij bepaalde moderators die verspreiden van antisemitisme gewoon toestaan onder het mom van "vrijheid v meningsuiting". Niet geleerd van het verleden blijkbaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212317447
Er is maar 1 echte oplossing: Palestijnen moeten gewoon naar Egypte of een ander Arabisch land. Het zijn immers toch Arabieren, terug naar hun landen van herkomst. Overigens wonen er gewoon Palestijnen in Israël, omdat Israël, i.t.t Arabische landen, wel divers is qua afkomsten en religies.

Als er 1 ding is wat Palestijnen bewezen hebben de laatste 75 jaar, is dat het hele slechte buren zijn. En ja, joden waren er veel eerder, dat is een historisch feit. Palestijnen zijn dus de nieuwkomers.

Een 2-staten oplossing is uit zicht. Hadden de Palestijnen zichzelf maar niet moeten verdrinken in racisme, extreem-nationalisme, haat en homofobie.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 11:51:43 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212317510
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentiële conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212317532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:48 schreef Homey het volgende:
Er is maar 1 echte oplossing: Palestijnen moeten gewoon naar Egypte of een ander Arabisch land. Het zijn immers toch Arabieren, terug naar hun landen van herkomst. Overigens wonen er gewoon Palestijnen in Israël, omdat Israël, i.t.t Arabische landen, wel divers is qua afkomsten en religies.

Als er 1 ding is wat Palestijnen bewezen hebben de laatste 75 jaar, is dat het hele slechte buren zijn. En ja, joden waren er veel eerder, dat is een historisch feit. Palestijnen zijn dus de nieuwkomers.

Een 2-staten oplossing is uit zicht. Hadden de Palestijnen zichzelf maar niet moeten verdrinken in racisme, extreem-nationalisme, haat en homofobie.
Helaas maar waar, ik denk dat ze dat steeds meer gaan inzien. Daarnaast kan de internationale gemeenschap en donorlanden ook een deel opnemen zoals EU-lidstaten. Men zal ver weg van de joodse staat ook sneller deradicaliseren en het normale leven hervatten. Men denkt dan gelijk aan gedwongen deportatie maar dat is onzin, gewoon vrijwillig maar de keus geven dat ze hun leven hervatten in een (ver) land waar de situatie niet zo miserabel is als in een staatje gerund door Hamas-terroristen.

De internationale gemeenschap, VN en de EU dient hierin een leidersrol op te nemen. Palestijnen zijn ook slachtoffer van hun eigen haat en slechte leiders, en zullen uiteindelijk deep down ook blij zijn als ze naar een normaal milieu verhuizen.
pi_212317547
Aloulu was altijd al anders dan 'de rest'.
pi_212317555
Moskee in Heerlen beklad met hakenkruizen en leuzen
https://nos.nl/artikel/25(...)kenkruizen-en-leuzen
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:56:35 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212317578
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:38 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Israel houdt zich nog in.
Israel doet zijn best burgerdoden te beperken.
Israel vecht primair tegen Hamas, die helaas zich onder elke steen verschuilen.
De mensen in Gaza zijn overigens niet zo heel onschuldig als je hier voordoet, nazi-Duitsland hoorden we er ook weinig piepen dat verschillende steden platgegooid werden. En vergeleken daarbij waarschuwt Israel nog netjes vooraf de burgerbevolking.

Israel valt zeer weinig te verwijten in deze. Je opmerking "geen enkel ander volk komt hiermee" zit een nare nasmaak" bij dat naar antisemitisme neigt dit soort misplaatste insinuaties. China jaagt Oeigoeren nog net niet de gaskamers in en daar kraait ook geen haan naar. Wij doen nog net zo goed zaken met China immers. Maar als joden zichzelf verdedigen en op nog best een nobele wijze door burgerdoden te minimaliseren is de wereld te klein...... omgekeerde wereld en ongekend dit.
Wat is minimaliseren? Er zijn meer dan 25.000 burgerdoden gevallen en echt de hele Gaza Strip ligt in puin!!
The End Times are wild
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:57:23 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212317589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:54 schreef Aether het volgende:
Moskee in Heerlen beklad met hakenkruizen en leuzen
https://nos.nl/artikel/25(...)kenkruizen-en-leuzen
Heerlen, enough said

Dat niveau Nederlands idd zeg, man man man. Duidelijk een paar stoere proleten van 14 met IQ van een rijstevlaai
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:57:59 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212317598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wat is minimaliseren? Er zijn meer dan 25.000 burgerdoden gevallen en echt de hele Gaza Strip ligt in puin!!
Ik heb er geen verstand van. Maar militaire doelen uitschakelen in zo'n klein gebied, met allemaal infrastructurele problemen is ook niet gemakkelijk zonder collatoral damage.

De vraag is of ze bewust lomp zijn, en of als dit vaktechnisch gewoon niet te voorkmen is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:58:07 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212317602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Helaas maar waar, ik denk dat ze dat steeds meer gaan inzien. Daarnaast kan de internationale gemeenschap en donorlanden ook een deel opnemen zoals EU-lidstaten. Men zal ver weg van de joodse staat ook sneller deradicaliseren en het normale leven hervatten. Men denkt dan gelijk aan gedwongen deportatie maar dat is onzin, gewoon vrijwillig maar de keus geven dat ze hun leven hervatten in een (ver) land waar de situatie niet zo miserabel is als in een staatje gerund door Hamas-terroristen.

De internationale gemeenschap, VN en de EU dient hierin een leidersrol op te nemen. Palestijnen zijn ook slachtoffer van hun eigen haat en slechte leiders, en zullen uiteindelijk deep down ook blij zijn als ze naar een normaal milieu verhuizen.
Dat is dan gewoon een genocide faciliteren ten koste van onszelf opdat Israël zijn territorium kan uitbreiden. Nooit intrappen!!
The End Times are wild
pi_212317613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Meh, is gewoon duidelijk genocide wat Israel aan het doen is wat mij betreft. Voor ICJ ligt dat nog op het randje gezien hun uitspraak dus ik vind dit niet gek.
Dan kunnen ze er niks van, als de teller op 25.000 staat op een bevolking van 2,2 miljoen.

Hoe rijm je dat met het verder zo competente Israëlische leger?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:59:50 #115
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_212317620
UN envoy cannot sleep: 'Things happened here that I have never seen before'
https://www.ynetnews.com/article/h1sajwrqa

quote:
According to Pramila Patten, the Under-Secretary-General of the United Nations and Special Envoy for Sexual Violence in Conflicts, she has been unable to sleep for a week since viewing the 47-minute video compiled by the IDF of the atrocities committed on October 7. The scenes continue to haunt her. "Only after I saw the video did I understand things that I didn't understand before in terms of the magnitude of the disaster that happened."
Deeltje uit het artikel.
pi_212317625
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlen, enough said

Dat niveau Nederlands idd zeg, man man man. Duidelijk een paar stoere proleten van 14 met IQ van een rijstevlaai
Nou doe je die rijstevlaai te kort :(
pi_212317635
Ohja, lunchtijd!
pi_212317644
quote:

[..]
Met deze gegevens 'bewijs' je toch niets? behalve dat je kan stellen dat het verschikkelijk is voor iedere onschuldige slachtoffer. Maar dat was het ook geweest bij 10.000 doden. Of 5.000.

Daarbij heb je geen idee hoeveel van die 25.000 bestaat uit Hamas terroristen en/of mensen die er indirect mee zijn gelinkt.

Over dat Gaza in puin is. Ja, er is behoorlijk huisgehouden. Maar ik denk dat je onderschat in hoeverre je volgens het internationaalrecht 'proportioneel' kan optreden, terwijl het voor een leek erop lijkt alsof men helemaal gestoord is gegaan op het desbetreffende grondgebied.
pi_212317662
quote:
Hamas heeft een langer tunnel netwerk dan die oppervlakte van dat strookje, alles onder de grond en overal. Daar zitten ze. Wat verwacht je nou? Denk je nou echt dat Israel lukraak alles in puin gaat schieten als daar geen enkele reden toe is? Als Hamas zich volledig overgeeft? Natuurlijk niet. Helaas, alles moet op de schop ja zolang Hamas achter elke steen in in elke tunnel zit. Het kan niet anders. Het is doorpakken nu eventjes ja. Hoe denk je dat nazi-Duitsland is verslagen als ze jouw mentaliteit hadden? Of Japanse keizerrijk? |:( |:( |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulu op 06-02-2024 12:08:45 ]
pi_212317709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:58 schreef LXIV het volgende:
Dat is dan gewoon een genocide faciliteren ten koste van onszelf opdat Israël zijn territorium kan uitbreiden. Nooit intrappen!!
Genocide zegt hij ;(

Liggen Palestijnen in Gaza massaal in de hoogovens? Zoals in een ver verleden?

Ongelofelijk dit soort uitingen. Ja, niemand is blij met zoveel burgerdoden. Maar helaas kan het niet anders. En laten we niet doen alsof er een miljoen Gazanen zijn omgekomen he. Blijft opmerkelijk die focus op Israel en de verleiding om alles zo extreem uit te meten om de enige Joodse staat of eigenlijk mini-staatje op deze wereld in diskrediet te brengen.......je hoort ze nooit over de Bantoe-stam die wordt uitgemoord in Centraal Afrika, de Oeigoeren die massaal in concentratiekampen zitten en al jaren.....maar wel als Israel zichzelf verdedigt en dat nog redelijk proportioneel doet ja.
pi_212317733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:59 schreef Zoddie het volgende:
UN envoy cannot sleep: 'Things happened here that I have never seen before'
https://www.ynetnews.com/article/h1sajwrqa
[..]
Deeltje uit het artikel.
Maar dat doet er vaak niet toe in een informatieoorlog - ieder kan "een kant" kiezen. (of als het er aan ligt zelfs wisselen ervan, blijkbaar :) )

Als ik users hier uitleg dat ik dagelijks zie gebeuren wat het met de mensen doet, en graag vrede propageer, wordt ik volgens sommigen een Vredesduif (Hi, Aloulu) maar ik heb wel eerder het zelfinzicht gehad dat het propageren van mijn vrede en inzicht komt door ervaring en het hier aanwezig zijn, als naïef kan worden ingeschaald.

Vervolgens kun je aan beide zijden vreselijke dingen zien gebeuren en daarom heb ik vaker dus uitgelegd waarom ik tot mijn standpunten gekomen ben - ik heb teveel gezien en het verdriet voor alle burgers is enorm.

Het is wederom een oorlog uitgestort over mensen hun hoofden en de meesten ervan wachten niet op een; Hamas die bepaald of je bij lidmaatschap wel de supermarkt in mag of zorg ontvangen of je kind naar school mag doen en dus wel gedwongen wordt om - of andersom een dienstplicht moet vervullen en weken lang wordt ontstoken van contact met je thuisfront. Helemaal doorgedrillt wordt in je afhankelijkheid van het leger.

Enfin, wederom een lang verhaal kort: wat de VN-afgazant gezien heeft is natuurlijk vreselijk en ik denk dat ik de laatste ben om dat niet te willen benadrukken. Maar wat er gebeurd in de gehele oorlog is vreselijk! Van diegene die ik heb meegemaakt ervaar ik bij deze oorlog andere gevoelens (van onmacht) en ik probeer te ontdekken waar het vandaan komt.

Eentje ervan is denk ik toch echt wat ik blijf herhalen: het is een informatieoorlog en nooit eerder kon er zo veel materiaal gedeeld worden met elkaar maar dus ook beïnvloed worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door HannahVrede op 06-02-2024 12:15:49 ]
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 12:11:32 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212317751
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Genocide zegt hij ;(

Ongelofelijk dit soort uitingen. Ja, niemand is blij met zoveel burgerdoden. Maar helaas kan het niet anders. En laten we niet doen alsof er een miljoen Gazanen zijn omgekomen he. Blijft opmerkelijk die focus op Israel en de verleiding om alles zo extreem uit te meten om de enige Joodse staat of eigenlijk mini-staatje op deze wereld in diskrediet te brengen.......je hoort ze nooit over de Bantoe-stam die wordt uitgemoord in Centraal Afrika, de Oeigoeren die massaal in concentratiekampen zitten en al jaren.....maar wel als Israel zichzelf verdedigt en dat nog redelijk proportioneel doet ja.
Zeer opmerkelijk ja, valt mij ook steeds op

Ik zou Israël eigenlijk uit de TT moeten halen want nu willen mensen het er steeds over hebben
pi_212317778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:11 schreef sp3c het volgende:
Zeer opmerkelijk ja, valt mij ook steeds op

Ik zou Israël eigenlijk uit de TT moeten halen want nu willen mensen het er steeds over hebben
Eigenlijk wel ja, want op zich is er in dit conflict niet heel veel bijzonders aan de hand de afgelopen drie maanden. Niets anders dan dat dat normaal al was. Alleen wil men het hier zo enorm uitvergroten met een bepaalde agenda uiteraard. En helaas vallen velen daarvoor.
pi_212317783
quote:

[..]
Genocide zegt hij ;(

Ongelofelijk dit soort uitingen. Ja, niemand is blij met zoveel burgerdoden. Maar helaas kan het niet anders. En laten we niet doen alsof er een miljoen Gazanen zijn omgekomen he. Blijft opmerkelijk die focus op Israel en de verleiding om alles zo extreem uit te meten om de enige Joodse staat of eigenlijk mini-staatje op deze wereld in diskrediet te brengen.......
:'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):')
quote:
je hoort ze nooit over de Bantoe-stam die wordt uitgemoord in Centraal Afrika, de Oeigoeren die massaal in concentratiekampen zitten en al jaren.....maar wel als Israel zichzelf verdedigt en dat nog redelijk proportioneel doet ja.
Wanneer hoorden we jou daar dan tot in den treure over?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212317828
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:10 schreef HannahVrede het volgende:
Het is wederom een oorlog uitgestort over mensen hun hoofden en de meesten ervan wachten niet op een; Hamas die bepaald of je bij lidmaatschap wel de supermarkt in mag of zorg ontvangen of je kind naar school mag doen en dus wel gedwongen wordt om - of andersom een dienstplicht moet vervullen en weken lang wordt ontstoken van contact met je thuisfront. Helemaal doorgedrillt wordt in je afhankelijkheid van het leger.
Daarom moet er geen staakt-het-vuren komen, totdat Hamas vernietigt is. Daarom is het zo naief dat mensen hier oproepen tot een staakt-het-vuren. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is nu een kwestie van even doorpakken zodat daarna Gaza gereinigd is van alles wat naar Hamas ruikt en de Palestijnen ook bevrijd zijn. En ja, nu snappen ze het niet maar uiteindelijk zal men in gaan zien dat Israel ook hun Gazanen een dienst heeft bewezen met deze oorlog. En Israel en rijke Arabische landen zijn meer dan bereid Gaza aan de MaasMiddellandse Zee op te bouwen, zolang het geen terreurhol meer is. Genoeg potentie om van het strookje een redelijk welvarende stadstaat te maken. Moet men wel de juiste leiders hebben echter.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 12:21:23 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212317852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Eigenlijk wel ja, want op zich is er in dit conflict niet heel veel bijzonders aan de hand de afgelopen drie maanden. Niets anders dan dat dat normaal al was. Alleen wil men het hier zo enorm uitvergroten met een bepaalde agenda uiteraard. En helaas vallen velen daarvoor.
Deze man _O-
pi_212317883
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
En opblazen:

[ twitter ]
Dit is typische framing die jij hier en anderen weer als zoete koek slikken.

De soldaat in dat filmpje zegt alleen dat ze verboden waren om “shema israel” te roepen in een moskee dus ze roepen het terwijl ze een moskee opblazen.

Dat is niet de reden waarom ze de moskee opblazen. Waarom framet de twitteraar dat zo?
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:25:48 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212317895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hamas heeft een langer tunnel netwerk dan die oppervlakte van dat strookje, alles onder de grond en overal. Daar zitten ze. Wat verwacht je nou? Denk je nou echt dat Israel lukraak alles in puin gaat schieten als daar geen enkele reden toe is? Als Hamas zich volledig overgeeft? Natuurlijk niet. Helaas, alles moet op de schop ja zolang Hamas achter elke steen in in elke tunnel zit. Het kan niet anders. Het is doorpakken nu eventjes ja. Hoe denk je dat nazi-Duitsland is verslagen als ze jouw mentaliteit hadden? Of Japanse keizerrijk? |:( |:( |:(
Palestina is niet nazi-Duitsland. Het is nauwelijks een straat te noemen. Ze hebben geen leger, etc.
The End Times are wild
pi_212317909
Hadden ze maar een leger ipv Hamas
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:27:06 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212317913
quote:

[..]
Genocide zegt hij ;(

Een volk van hun grond verdrijven en versplinteren om vervolgens op die grond zelf kolonies te stichten is gewoon genocide.
The End Times are wild
pi_212317918
Er was ooit eens een fokker. Zijn fok naam was: Aloulu. In zo ongeveer elke draad over het Israel-Palestina conflict hij zijn mede-fokkers ervan te overtuigen dat zij als westerlingen moeten kiezen voor het Palestijnse lot, in plaats de Israelische. Strijden, strijden, strijden. Bericht na bericht na bericht.

Tot deel 240 aansloeg. Hij wist niet meer wat te doen. De frustratie zat te diep. Dus toen 'besloot' hij om als een radicale pro-Israel groupie te gaan trollen. Waarschijnlijk met als 'doel' om 'ons' te laten zien dat ook die invalshoek vrij absurd is. Maar hij schoot zijn doel voorbij. Ging al snel overdrijven in zijn getrol, en wist niet meer subtiel te zijn in zijn berichten.

Arme Aloulu. Laten we gezamenlijk stil staan bij deze treurigheid.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 12:30:50 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212317962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:27 schreef theunderdog het volgende:
Er was ooit eens een fokker. Zijn fok naam was: Aloulu. In zo ongeveer elke draad over het Israel-Palestina conflict hij zijn mede-fokkers ervan te overtuigen dat zij als westerlingen moeten kiezen voor het Palestijnse lot, in plaats de Israelische. Strijden, strijden, strijden. Bericht na bericht na bericht.

Tot deel 240 aansloeg. Hij wist niet meer wat te doen. De frustratie zat te diep. Dus toen 'besloot' hij om als een radicale pro-Israel groupie te gaan trollen. Waarschijnlijk met als 'doel' om 'ons' te laten zien dat ook die invalshoek vrij absurd is. Maar hij schoot zijn doel voorbij. Ging al snel overdrijven in zijn getrol, en wist niet meer subtiel te zijn in zijn berichten.

Zeer opmerkelijke post dit
pi_212317974
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeer opmerkelijke post dit
Lol, ik weet werkelijk niet meer wie en wat te geloven hier haha
pi_212317980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:27 schreef LXIV het volgende:
Een volk van hun grond verdrijven en versplinteren om vervolgens op die grond zelf kolonies te stichten is gewoon genocide.
Ho, niemand heeft het over verdrijven van die mensen natuurlijk. Alleen ik kan mij wel voorstellen dat als de internationale gemeenschap hun verantwoordelijkheid neemt en bijv EU en Palestijnen in Gaza aanbieden zich te kunnen vestigen (al dan niet tijdelijk) in EU-lidstaten ze voor die optie kiezen. Zeker na 20 jaar Hamas-bewind wat nu heeft geleidt tot deze situatie. Overigens wel een Hamas dat democratisch verkozen was, je mag het bijna niet meer zeggen maar ergens moet men ook de hand in eigen boezem steken he. Israel kan je in ieder geval neits verwijten in deze omdat ze enkel reageren uit zelfverdediging. Het is niet alsof op 7 Oktober Israel Gaza was binnengebroken om 1300 mensen die dag om te leggen/te verkrachten/babies te onthoofden etc.
pi_212318008
quote:

Als Westerlingen steunen wij slechts de partij die ons en onze Westerse hegemonie het meest heeft te bieden. En dat zijn overduidelijk niet de Palestijnen. Slechts kwestie van geopolitiek. Alleen begrijpen sommigen dat niet en worden emotioneel erover. Maar dat hoeft niet, het is niet persoonlijk. Israel verdedigt onze belangen, en Palestijnen totaal niet. Simple as that.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 12:35:42 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212318009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:32 schreef Alov het volgende:

[..]
Lol, ik weet werkelijk niet meer wie en wat te geloven hier haha
Mensen vinden dit bloedbad blijkbaar iets om schijtlollig over te doen ofzo
pi_212318036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:25 schreef LXIV het volgende:
Palestina is niet nazi-Duitsland.
Ze gedragen zich wel steeds meer zoals nazi-Duitsers, zeker in Gaza maar ook de Westbank.

quote:
Het is nauwelijks een straat te noemen. Ze hebben geen leger, etc.
Nee moest er nog eens bij komen. En zowel die staat als een leger gaat er na 7 Oktober helemaal nooit meer komen. Israel zou gek zijn.....krijg je 7 Oktober in het duizend kwadraat. Zijn niet helemaal op hun hoofd gevallen he daar in Tel Aviv.
pi_212318061
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar dat gebeurt helemaal niet.
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:45:47 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212318114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:32 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ho, niemand heeft het over verdrijven van die mensen natuurlijk. A
Jawel, jij had het daarover en ik reageerde daarop
The End Times are wild
  dinsdag 6 februari 2024 @ 12:48:59 #140
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_212318152
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:10 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar dat doet er vaak niet toe in een informatieoorlog - ieder kan "een kant" kiezen. (of als het er aan ligt zelfs wisselen ervan, blijkbaar :) )

Als ik users hier uitleg dat ik dagelijks zie gebeuren wat het met de mensen doet, en graag vrede propageer, wordt ik volgens sommigen een Vredesduif (Hi, Aloulu) maar ik heb wel eerder het zelfinzicht gehad dat het propageren van mijn vrede en inzicht komt door ervaring en het hier aanwezig zijn, als naïef kan worden ingeschaald.

Vervolgens kun je aan beide zijden vreselijke dingen zien gebeuren en daarom heb ik vaker dus uitgelegd waarom ik tot mijn standpunten gekomen ben - ik heb teveel gezien en het verdriet voor alle burgers is enorm.

Enfin, wederom een lang verhaal kort: wat de VN-afgazant gezien heeft is natuurlijk vreselijk en ik denk dat ik de laatste ben om dat niet te willen benadrukken. Maar wat er gebeurd in de gehele oorlog is vreselijk! Van diegene die ik heb meegemaakt ervaar ik bij deze oorlog andere gevoelens (van onmacht) en ik probeer te ontdekken waar het vandaan komt.

Eentje ervan is denk ik toch echt wat ik blijf herhalen: het is een informatieoorlog en nooit eerder kon er zo veel materiaal gedeeld worden met elkaar maar dus ook beïnvloed worden.
Ik plaatste dat dan ook meer omdat er in het begin deze VN organisatie tegen Sexual Violence niets wou zeggen en langere tijd zich stil hield over duidelijke 'sexual violence' tijdens de 7 Oktober aanval.

Dan is het wel eens goed te laten zien dat ze toch wel echt zijn geschrokken van die beelden en getuigenissen.
pi_212318159
quote:

Ik denk dat hij straks gaat zeggen dat we Gaza eigenlijk moeten koloniseren.
pi_212318164
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:45 schreef LXIV het volgende:
Jawel, jij had het daarover en ik reageerde daarop
Nee ik had het over dat de internationale gemeenschap en EU idealiter de arme Palestijnen in Gaza een uitweg zou moeten bieden om hun leven ergens ander in veiliger oord voort te zetten, niet onder Hamasbewind. Hamas bouwt liever tunnels voor zichzelf om vervolgens joden uit te moorden bij een aanslag waarna als Israel zichzelf verdedigt zij zich verschuilen onder de grond de Palestijnse burgers daar de dupe van worden.

De Gazanen zouden idealiter een keus moeten worden voorgehouden waarbij zij met hun gezin zich ergens anders in veiliger oorden kunnen settlen. Waaronder ook in NL. Ik gun dat die mensen wel ja. In Gaza blijven gaat niets oplossen omdat als we eerlijk zijn de kans dat Hamas vvolledig verdwijnt klein is. Wat niet weg neemt dat Israel op dit moment moet doorzetten en Hamas zoveel mogelijk vernietigen en niet zo dom zijn om een staakt-het-vuren aan te gaan........waarna het wachten is op de volgende 7 Oktober. Het is nu een kwestie van even doorpakken.
pi_212318185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:49 schreef oblo het volgende:
Ik denk dat hij straks gaat zeggen dat we Gaza eigenlijk moeten koloniseren.
Koloniseren? Niet wenselijk maar als het de enige manier is om de veiligheid van de enige joodse staat ter wereld te garanderen en de Palestijnen het verder op de spits blijven drijven zou dat een betere optie zijn ja. Overigens beschouwen sowieso vier op de tien Israeliers de terugname van Gaza als wenselijk, er is wel een meerderheid voor te krijgen denk ik omdat men inziet dat alleen zelf onder volledige controle innemen een garantie is dat het geen boevennest meer wordt in de toekomst.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 13:07:12 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212318281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:49 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Nee ik had het over dat de internationale gemeenschap en EU idealiter de arme Palestijnen in Gaza een uitweg zou moeten bieden om hun leven ergens ander in veiliger oord voort te zetten, niet onder Hamasbewind. Hamas bouwt liever tunnels voor zichzelf om vervolgens joden uit te moorden bij een aanslag waarna als Israel zichzelf verdedigt zij zich verschuilen onder de grond de Palestijnse burgers daar de dupe van worden.

De Gazanen zouden idealiter een keus moeten worden voorgehouden waarbij zij met hun gezin zich ergens anders in veiliger oorden kunnen settlen. Waaronder ook in NL. Ik gun dat die mensen wel ja. In Gaza blijven gaat niets oplossen omdat als we eerlijk zijn de kans dat Hamas vvolledig verdwijnt klein is. Wat niet weg neemt dat Israel op dit moment moet doorzetten en Hamas zoveel mogelijk vernietigen en niet zo dom zijn om een staakt-het-vuren aan te gaan........waarna het wachten is op de volgende 7 Oktober. Het is nu een kwestie van even doorpakken.
sowieso niet in NL
pi_212318334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:35 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Als Westerlingen steunen wij slechts de partij die ons en onze Westerse hegemonie het meest heeft te bieden. En dat zijn overduidelijk niet de Palestijnen. Slechts kwestie van geopolitiek. Alleen begrijpen sommigen dat niet en worden emotioneel erover. Maar dat hoeft niet, het is niet persoonlijk. Israel verdedigt onze belangen, en Palestijnen totaal niet. Simple as that.
Lieve lieve lieve Aloulu van mij. Ik weet door welke diepe dalen je bent geweest. Trek je een ieder ander hier niets aan, strijder !
pi_212318430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Palestina is niet nazi-Duitsland. Het is nauwelijks een straat te noemen. Ze hebben geen leger, etc.
Ehm, waar ligt Palestina dan precies als ik vragen mag? Kennelijk inderdaad geen staat dus. Het gebied Palestina in de Levant, zoals onder Groot-Britannië haar kolonie bestaat namelijk niet meer. Dat hebben we mede ook te danken aan de Verenigde Naties.

Is het niet handig om, wat je ook wil uitleggen aan mening hier, je dingen benoemd zoals ze heetten? Dan hebben we het dus over Israël en de Palestijnse gebieden (Ik zeg liever Gazagebied/Gazastrook en de Cisjordanië/Westoever - want de bewoners van de gebieden vallen echt niet te vergelijken met elkaar ongeacht hun Palestijnse afkomst.)

Verder heb je natuurlijk gelijk - Gaza heeft geen leger maar een militante martyr-groepering (Hamas) en ze zijn mede door financiering vanuit Iran of aanverwante Moslimbroederschap bondgenoten op FARC-niveau aan het opereren..

Dit nog los van mijn visie en mening hierover - maar die vallen gerust terug te lezen.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 13:28:01 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212318474
Nog steeds dezelfde mensen die dezelfde discussie voeren hier.
Als we dit topic nu eens sluiten, moeten jullie allemaal wat gaan doen met jullie leven :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212318478
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Denk het niet, daarvoor heeft 7 oktober veel te veel impact gehad.

Maar dat hij dit heeft laten gebeuren, of laat doorwoekeren om aan de macht te blijven is natuurlijk typisch complotdenken.
oh ja, dat is complot onzin. er gaan israelische soldaten dood. en hamas verslaan is waar ze voor hebben gekozen. als ze nu stoppen, was het voor niets.
pi_212318488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:23 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ehm, waar ligt Palestina dan precies als ik vragen mag? Kennelijk inderdaad geen staat dus. Het gebied Palestina in de Levant, zoals onder Groot-Britannië haar kolonie bestaat namelijk niet meer. Dat hebben we mede ook te danken aan de Verenigde Naties.

Is het niet handig om, wat je ook wil uitleggen aan mening hier, je dingen benoemd zoals ze heetten? Dan hebben we het dus over Israël en de Palestijnse gebieden (Ik zeg liever Gazagebied/Gazastrook en de Cisjordanië/Westoever - want de bewoners van de gebieden vallen echt niet te vergelijken met elkaar ongeacht hun Palestijnse afkomst.)

Verder heb je natuurlijk gelijk - Gaza heeft geen leger maar een militante martyr-groepering (Hamas) en ze zijn mede door financiering vanuit Iran of aanverwante Moslimbroederschap bondgenoten op FARC-niveau aan het opereren..

Dit nog los van mijn visie en mening hierover - maar die vallen gerust terug te lezen.
Nouja goed. je zou ook kunnen zeggen het 'Israelisch gebied', aangezien de grenzen van dat land ook nog niet duidelijk zijn. Gezien hun nederzettingenbeleid. Ja, binnen het internationaal recht zijn die illegaal, maar in de praktijk zijn ze er. En ziet het er niet naar uit dat ze nog zullen verdwijnen.

Dus zeg mij maar: wat zijn in feiten, op de grond (dus niet juridisch) de grenzen van Israel?
pi_212318492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog steeds dezelfde mensen die dezelfde discussie voeren hier.
Als we dit topic nu eens sluiten, moeten jullie allemaal wat gaan doen met jullie leven :')
NEEEEE !!!

Asjeblieft Godin Missbutterflyy doe ons dat niet aan!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')