Roep dat maar eens bij een pro-palestina protest. Dan zie je meteen hoe fascisten zich gedragen.quote:Op maandag 5 februari 2024 20:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Maar Hamas komt op voor de Palestijnen”
Grootste leugen ooit.
Hier in Zwolle is een man van 60 in elkaar getimmerd tijdens een protest. Deelnemers beschuldigden hem ervan "free Israel" geroepen te hebben. Zelfs al was het waar, dan blijf je nog met je tengels van anderen af en sla je niet mensen van achteren neer met een groep. Beelden staven verhaal van slachtoffer.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:50 schreef havanagila het volgende:
[..]
Roep dat maar eens bij een pro-palestina protest. Dan zie je meteen hoe fascisten zich gedragen.
Ah geval stockholm-syndroom dus, zelf hatende jood die Thomas.quote:Op maandag 5 februari 2024 17:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik weet niet zeker of je grappig probeert te doen, of dat je het echt niet weet, maar over Hermann von der dunk:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hermann_von_der_Dunk
Okee, je wist het dus niet en ook nu sla je de plank weer helemaal mis.quote:Op maandag 5 februari 2024 22:44 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ah geval stockholm-syndroom dus, zelf hatende jood die Thomas.
Hayo Meyer van 'Een ander Joods geluid' en zelf een overlevende van Auschwitz. Hij is wel al tien jaar dood, dus dit anti-Israel kanaal op youtube had dat er wel even bij mogen vermelden toen ze een stukje uit een oud interview knipten en deze week online knalden.quote:
quote:Op maandag 5 februari 2024 23:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hayo Meyer van 'Een ander Joods geluid' en zelf een overlevende van Auschwitz. Hij is wel al tien jaar dood, dus dit anti-Israel kanaal op youtube had dat er wel even bij mogen vermelden toen ze een stukje uit een oud interview knipten en deze week online knalden.
Je kunt beter een heel interview met hem kijken, er staat genoeg van hem op youtube, dan rotzooi van dit youtube kanaal delen.
het doet me goed, dank je.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:00 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Veel gelezen meelezen hier en diep nadenkend over hun argumenten kwam ik tot deze conclusie.. Dankzij gewaardeerde bijdragen van mede-posters als RoardHawkins hier, Cuendillar, pokkerdepok of VredesduifHannah.
wel grappig dat de halve wereld israel wil doen bewegen op te houden, maar nu wil israel pauze voor gegijzelden, en hamas weigert mee te werken.quote:
Nee maar dat doet niets af aan het feit dat hij antisemiet is toch?quote:Op maandag 5 februari 2024 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Okee, je wist het dus niet en ook nu sla je de plank weer helemaal mis.
Ja maar 7 oktoberquote:Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
Klopt Netanyahu heeft helemaal geen baat het beeindigen van de oorlog.
[ twitter ]
Gewoon doorbombarderen:
[ twitter ]
En opblazen:
[ twitter ]
Ah, The Guardian! Bastion van de genuanceerde opinie.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Mensen blijven antizionisme (of anti-Netanyahu beleid) maar verwarren met antisemitisme. Meestal dezelfde mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen radicale geweldadige Palestijnen en niet radicale Palestijnen.
Gewoon een antisemiet dus, die kwalijke complottheorien verspreidt.quote:Since then, comments by Miller in online lectures describing Israel as “the enemy of world peace” and a description of the Jewish Society as an “Israel lobby group” that had “manufactured hysteria” about his teaching further inflamed tensions.
Ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt.quote:At the time, the university said that although legal counsel had found that Miller's alleged comments "did not constitute unlawful speech", a disciplinary hearing had concluded that he "did not meet the standards of behaviour we expect from our staff".
In the 108-page judgment delivered on Monday, the Bristol employment tribunal ruled Miller had experienced discrimination based on his philosophical belief and had succeeded in his claim for wrongful dismissal.
Miller said he was “very proud that we have managed to establish that anti-Zionist views qualify as a protected belief under the UK Equality Act.
Netanyahu heeft al vanaf het begin van de oorlog gezegd dat Hamas opruimen het ultieme doel was. Hij zei er direct bij dat dit een oorlog van de lange adem zou worden. Maanden of jaren.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Gewoon doorbombarderen:
[ twitter ]
En opblazen:
[ twitter ]
Ten eerste: het is helemaal geen opiniestuk maar gewoon feitelijke berichtgeving van een uitspraak dus geen idee waarom je de Guardian hierop aanvalt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 07:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ah, The Guardian! Bastion van de genuanceerde opinie.
Antizionisme bestaat niet buiten joodse kringen. Dat is bijna altijd antisemitisme verpakt in "ik heb niets tegen joden maar tegen zionisten".
En ja hoor:
[..]
Gewoon een antisemiet dus, die kwalijke complottheorien verspreidt.
De uitspraak ging over of hij het mocht zeggen of niet. De vrijheid van meningsuiting versus het verspreiden van haat:
[..]
Ik denk dat dit nog wel een staartje krijgt.
Ik snap eigenlijk niet dat de mods hier niet tegen optreden, dit antisemitische complotdenken alsof de joden inclusief Netanyahu de Amerikaanse president uberhaupt tot iets kunnen bewegen. De gedachte alleen al daaraan staat bol van antisemitisme en is bespottelijk. Daar mag best weleens wat aan gedaan worden eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:00 schreef Cuendillar het volgende:
Netanyahu heeft al vanaf het begin van de oorlog gezegd dat Hamas opruimen het ultieme doel was. Hij zei er direct bij dat dit een oorlog van de lange adem zou worden. Maanden of jaren.
Dus dit is gewoon weer gejank, met een vleugje complotdenken: [Netanyahu] played Biden, his own people, and a traumatized Jewish community.![]()
lijkt mij gewoon een mening die je mag hebbenquote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:05 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet dat de mods hier niet tegen optreden, dit antisemitische complotdenken alsof de joden inclusief Netanyahu de Amerikaanse president uberhaupt tot iets kunnen bewegen. De gedachte alleen al daaraan staat bol van antisemitisme en is bespottelijk. Daar mag best weleens wat aan gedaan worden eigenlijk.
Eerst moet Gaza gederadicaliseerd worden, en Hamas zit er zo diep dat helaas alles inderdaad op de schop moet. Uiteindelijk zullen Palestijnen daar zelf ook na een diep deradicalisatieproces tot inkeer komen om joden te accepteren als buren en dan is er hoop op vrede. Maar nu moet men inderdaad even door deze fase heen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Hamas zit overal helaas. Men waarschuwt netjes de bevolking met allerlei flyers etc maar meer dan dat kan je niet doen.quote:
Ook hier weer: hamas zit overal.quote:
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentile conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:07 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij gewoon een mening die je mag hebben
Wanneer je alles omdraait wat je eigenlijk denkt en dan de waarheid vertelt, gaat er iets mis met je sarcasme.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:12 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Eerst moet Gaza gederadicaliseerd worden, en Hamas zit er zo diep dat helaas alles inderdaad op de schop moet. Uiteindelijk zullen Palestijnen daar zelf ook na een diep deradicalisatieproces tot inkeer komen om joden te accepteren als buren en dan is er hoop op vrede. Maar nu moet men inderdaad even door deze fase heen.
[..]
Hamas zit overal helaas. Men waarschuwt netjes de bevolking met allerlei flyers etc maar meer dan dat kan je niet doen.
[..]
Ook hier weer: hamas zit overal.
Het is geen aanval, maar een commentaar op de bron.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ten eerste: het is helemaal geen opiniestuk maar gewoon feitelijke berichtgeving van een uitspraak dus geen idee waarom je de Guardian hierop aanvalt.
Klopt, hij is ontslagen omdat hij niet de dynamiek van de rest van het team deelt.quote:Ten tweede: als hij het mag zeggen is het dus niet racistisch en dus geen antisemitisme. Overigens was hij ook helemaal niet ontslagen wegens antisemitistische uitspraken.
Te snel gesproken, vriend. Uit het feit dat ik inhoudelijk reageer, zou je moeten opmaken dat ik het artikel gelezen heb.quote:Ten derde: verdiep je nou eerst eens in het hele verhaal voor je voorbarig conclusies trekt op grond van n artikel waar niets op aan te merken valt.
Ook onzin, niet iedereen waar jij het niet mee eens bent hoef je weg te zetten als antisemiet.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 00:21 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee maar dat doet niets af aan het feit dat hij antisemiet is toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |