abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212315338
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Mensen blijven antizionisme (of anti-Netanyahu beleid) maar verwarren met antisemitisme. Meestal dezelfde mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen radicale geweldadige Palestijnen en niet radicale Palestijnen.
https://twitter.com/kevin(...)5Wcwtm--IDaRU-ApqyXA

Je zou zoiets eens moeten zeggen over moslims en hun aandeel in de criminaliteitscijfers :D

#metenmettweematen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2024 08:36:00 ]
  dinsdag 6 februari 2024 @ 09:02:33 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212315558
quote:
84s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
Klopt Netanyahu heeft helemaal geen baat het beeindigen van de oorlog.

[ twitter ]
Gewoon doorbombarderen:

[ twitter ]
En opblazen:

[ twitter ]
"De moskee, waarom!?"

Ik denk dat we inmiddels een miljoen beelden hebben gezien van tunnels, wapenfabriekjes, wapenopslag en fortificaties in scholen, jeugdhonk en, klinieken en ook moskeeën.

Dus ja, ook de moskee. Zonde van het mooie gebouw en de oorspronkelijke functie voor de Gazanen, maar helaas.
pi_212315642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 08:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Netanyahu heeft al vanaf het begin van de oorlog gezegd dat Hamas opruimen het ultieme doel was. Hij zei er direct bij dat dit een oorlog van de lange adem zou worden. Maanden of jaren.

Dus dit is gewoon weer gejank, met een vleugje complotdenken: [Netanyahu] played Biden, his own people, and a traumatized Jewish community. :Y :')
mee eens maar blijft staan dat het een smeerlap is.
Voor beide partijen zou het gunstiger zijn wanneer hij en zijn extreem rechtse kliek die in de coalitie zit op zouden zouten voor een gematigder beleid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212315698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
mee eens maar blijft staan dat het een smeerlap is.
Voor beide partijen zou het gunstiger zijn wanneer hij en zijn extreem rechtse kliek die in de coalitie zit op zouden zouten voor een gematigder beleid.
ik heb de indruk dat zijn tijd voorbij is. israel geeft hem de schuld van 7 oktober.
maar ja, de man heeft vele levens. misschien overleeft hij dit ook weer.
pi_212315735
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 16:48 schreef Molo het volgende:

[..]
We vinden het als moslims belangrijk omdat we het belangrijk vinden, geen speld tussen te krijgen en zéker alle oorlog en geweld waard _O_ ^O^ _O_

Gr gr een agnost
Ja met die redenering kon ik ook niet mee.
Als je dat soort historische redenen gaat gebruiken dan kun je stellen dat Israël nog mild bezig is om de kolonisatoren van zijn land te verdrijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212315787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ja met die redenering kon ik ook niet mee.
Als je dat soort historische redenen gaat gebruiken dan kun je stellen dat Israël nog mild bezig is om de kolonisatoren van zijn land te verdrijven.
Laat je niet van de wijs brengen, Israel is nog zeer mild bezig en neemt vanaf het begin genoeg maatregelen om de burgerbevolking zoveel mogelijk te ontzien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_212316006
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik heb de indruk dat zijn tijd voorbij is. israel geeft hem de schuld van 7 oktober.
maar ja, de man heeft vele levens. misschien overleeft hij dit ook weer.
Denk het niet, daarvoor heeft 7 oktober veel te veel impact gehad.

Maar dat hij dit heeft laten gebeuren, of laat doorwoekeren om aan de macht te blijven is natuurlijk typisch complotdenken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cuendillar op 06-02-2024 10:05:39 ]
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:03:26 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212316134
quote:
Nicaragua taking Germany, Canada, UK, Netherlands to ICJ for genocide

Nicaragua issued a memorandum urging Germany, the United Kingdom, the Netherlands, and Canada to stop backing the Israeli occupation and supplying it with arms.

The Nicaraguan government started Monday proceedings to take Germany, the United Kingdom, the Netherlands, and Canada to the International Court of Justice (ICJ) for their complicity in the genocide against the Palestinian people in Gaza by providing the Israeli occupation with the weapons and means to carry out the horrendous act.

The executive authority in Nicaragua published an official statement in which it revealed that it warned the governments of said Western powers that they might be jointly complicit in the "flagrant and systemic violations" of the Convention on Prevention and Punishment of the Crime of Genocide and international humanitarian law in the Gaza Strip.

In its note verbal, Nicaragua urged the four states to immediately cease the provision of arms, munitions, and technologies to "Israel" because it might use them to facilitate or commit violations of the Genocide Convention in Gaza.
https://english.almayadee(...)therlands-to-icj-for
pi_212316195
quote:
Het woord genocide verliest zo echt elke waarde.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:14:37 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212316225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het woord genocide verliest zo echt elke waarde.
Meh, is gewoon duidelijk genocide wat Israel aan het doen is wat mij betreft. Voor ICJ ligt dat nog op het randje gezien hun uitspraak dus ik vind dit niet gek.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 10:15:11 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212316233
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentiële conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
The End Times are wild
pi_212316248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 08:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ook hier weer: hamas zit overal.
Eigenlijk kan IDF alles opblazen en zijn ze op de goede weg
pi_212316288
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Meh, is gewoon duidelijk genocide wat Israel aan het doen is wat mij betreft. Voor ICJ ligt dat nog op het randje gezien hun uitspraak dus ik vind dit niet gek.
Tot nu toe is het nog alles behalve een genocide.
Het ICJ heeft beide partijen opgeroepen te stoppen met het geweld en de gijzelaars vrij te laten.
Over het wel al niet zijn van ene genocide is nog geen uitspraak gedaan.
pi_212316411
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
Ahum. :')

Saoedi-Arabië versus Jemenitische rebellen...
Assad versus zijn eigen bevolking in Syrië...
Darfur...
Soedan...
China versus de Oeigoeren...

Wat zei je ook alweer? :')
De enigen die onlangs zijn afgestraft vanwege daadwerkelijk genocidale neigingen waren Servië en ISIS. En Israël heeft die neiging niet eens.
pi_212316457
Pro-palastina supporters: er gaat een filmpje rond van een 14 jarig terroristje die een politieagent probeert te vermoorden en wordt neergeschoten, we knippen de eerste helft weg en gaan huilen dat Israël zomaar kinderen vermoord.

Ik kan er met mijn hersenen niet bij wat die lui bezielt :r
pi_212316588
https://www.aljazeera.com(...)-grave-found-in-gaza

Massagraf ontdekt in het Noorden van Gaza. In totaal 30 slachtoffers, die gemarteld en geëxecuteerd zouden zijn. Ooggetuigen wijzen op hebreeuws schrift op de labels aan de body bags.

Al Jazeera is alles behalve een onafhankelijke bron, en teert bij dit nieuwsbericht vooral op de ontdekking van Hamas van deze massagraf. Nergens staat de Israelische kant van het verhaal te lezen.

Rond eind November werd er ook een massagraf ontdekt in het Zuiden van Gaza, terwijl de IDF daar nog helemaal niet was.

Kortom: kans is goed aanwezig dat dit is gedaan door Hamas terroristen, om het IDF in een kwaad daglicht te zetten. Anderzijds lijkt mij het zo dat als IDF/Israel hier niets mee te maken heeft, dat ze juist onafhankelijke journalisten en onderzoekers moeten toelaten om de boel te onderzoeken.
pi_212316632
quote:

[..]
Kun jij ook nog feitelijk en concreet zijn, of blijft het bij dit soort vaagheden? hoezo is het optreden buitenproportioneel? hoezo komt geen enkel ander volk hiermee weg?

Wat overigens niet zegt dat ik het er per definitie mee oneens ben. Ik vraag mij ook sterk af of de schaal van vernietiging van Gaza in verhouding is met het doel. Maar je moet dat wel beargumenteren.
pi_212316698
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"De moskee, waarom!?"

Ik denk dat we inmiddels een miljoen beelden hebben gezien van tunnels, wapenfabriekjes, wapenopslag en fortificaties in scholen, jeugdhonk en, klinieken en ook moskeeën.

Dus ja, ook de moskee. Zonde van het mooie gebouw en de oorspronkelijke functie voor de Gazanen, maar helaas.
Jij hebt ook de nuance losgelaten he? :)
pi_212316751
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2024 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Okee, je wist het dus niet en ook nu sla je de plank weer helemaal mis.
Aloulu is pro-Palestina. Maar heeft een kleine trauma opgelopen van het feit dat 'het westen' voornamelijk de kant van Israel kiest, en dat men ook op dit forum naar Israel neigt. Nu probeert hij sinds kort zijn frustratie wat te copen met treurig getrol.

Negeer het, of reageer alsof je met een patientje te maken hebt.
pi_212316784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij hebt ook de nuance losgelaten he? :)
Moskeeën worden valide militaire doelen zodra ze voor militaire (of terroristische) doeleinden worden gebruikt.

Dus wat klopt er niet aan wat hij zegt? :?
pi_212316814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:57 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Moskeeën worden valide militaire doelen zodra ze voor militaire (of terroristische) doeleinden worden gebruikt.

Dus wat klopt er niet aan wat hij zegt? :?
Moskeeën worden gebruikt met terroristische doeleinde =/= deze moskee wordt gebruikt voor terroristische doeleinde.
  Forum Admin dinsdag 6 februari 2024 @ 11:07:00 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212316855
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentiële conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.
:')

Exemplarisch wel. Je bent of voor of tegen en je wordt meteen in een hokje gestopt.

Wat zou het leven makkelijk zijn als het echt zo werkte.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:24:50 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212317051
quote:

[..]
China met de oeigoeren, Turkije met Koerden, Soedanezen met Soedanezen, allemaal veel meer slachtoffers en geen problemen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:25:27 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212317060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kun jij ook nog feitelijk en concreet zijn, of blijft het bij dit soort vaagheden? hoezo is het optreden buitenproportioneel? hoezo komt geen enkel ander volk hiermee weg?

Wat overigens niet zegt dat ik het er per definitie mee oneens ben. Ik vraag mij ook sterk af of de schaal van vernietiging van Gaza in verhouding is met het doel. Maar je moet dat wel beargumenteren.
Dat is letterlijk wat ik bedoel. Het is buitenproportioneel wat hier nu gebeurt.

Ik ben al heel lang eerder pro Israël dan anti. Maar wat ze nu doen treedt de perken te buiten.
The End Times are wild
pi_212317246
quote:
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza Hamas is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
Israel houdt zich nog in.
Israel doet zijn best burgerdoden te beperken.
Israel vecht primair tegen Hamas, die helaas zich onder elke steen verschuilen.
De mensen in Gaza zijn overigens niet zo heel onschuldig als je hier voordoet, nazi-Duitsland hoorden we er ook weinig piepen dat verschillende steden platgegooid werden. En vergeleken daarbij waarschuwt Israel nog netjes vooraf de burgerbevolking.

Israel valt zeer weinig te verwijten in deze. Je opmerking "geen enkel ander volk komt hiermee" zit een nare nasmaak" bij dat naar antisemitisme neigt dit soort misplaatste insinuaties. China jaagt Oeigoeren nog net niet de gaskamers in en daar kraait ook geen haan naar. Wij doen nog net zo goed zaken met China immers. Maar als joden zichzelf verdedigen en op nog best een nobele wijze door burgerdoden te minimaliseren is de wereld te klein...... omgekeerde wereld en ongekend dit.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')