https://twitter.com/kevin(...)5Wcwtm--IDaRU-ApqyXAquote:Op dinsdag 6 februari 2024 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Mensen blijven antizionisme (of anti-Netanyahu beleid) maar verwarren met antisemitisme. Meestal dezelfde mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen radicale geweldadige Palestijnen en niet radicale Palestijnen.
"De moskee, waarom!?"quote:Op dinsdag 6 februari 2024 03:18 schreef Kijkertje het volgende:
Klopt Netanyahu heeft helemaal geen baat het beeindigen van de oorlog.
[ twitter ]
Gewoon doorbombarderen:
[ twitter ]
En opblazen:
[ twitter ]
mee eens maar blijft staan dat het een smeerlap is.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Netanyahu heeft al vanaf het begin van de oorlog gezegd dat Hamas opruimen het ultieme doel was. Hij zei er direct bij dat dit een oorlog van de lange adem zou worden. Maanden of jaren.
Dus dit is gewoon weer gejank, met een vleugje complotdenken: [Netanyahu] played Biden, his own people, and a traumatized Jewish community.![]()
ik heb de indruk dat zijn tijd voorbij is. israel geeft hem de schuld van 7 oktober.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mee eens maar blijft staan dat het een smeerlap is.
Voor beide partijen zou het gunstiger zijn wanneer hij en zijn extreem rechtse kliek die in de coalitie zit op zouden zouten voor een gematigder beleid.
Ja met die redenering kon ik ook niet mee.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:48 schreef Molo het volgende:
[..]
We vinden het als moslims belangrijk omdat we het belangrijk vinden, geen speld tussen te krijgen en zéker alle oorlog en geweld waard![]()
![]()
![]()
Gr gr een agnost
Laat je niet van de wijs brengen, Israel is nog zeer mild bezig en neemt vanaf het begin genoeg maatregelen om de burgerbevolking zoveel mogelijk te ontzien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ja met die redenering kon ik ook niet mee.
Als je dat soort historische redenen gaat gebruiken dan kun je stellen dat Israël nog mild bezig is om de kolonisatoren van zijn land te verdrijven.
Denk het niet, daarvoor heeft 7 oktober veel te veel impact gehad.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb de indruk dat zijn tijd voorbij is. israel geeft hem de schuld van 7 oktober.
maar ja, de man heeft vele levens. misschien overleeft hij dit ook weer.
https://english.almayadee(...)therlands-to-icj-forquote:Nicaragua taking Germany, Canada, UK, Netherlands to ICJ for genocide
Nicaragua issued a memorandum urging Germany, the United Kingdom, the Netherlands, and Canada to stop backing the Israeli occupation and supplying it with arms.
The Nicaraguan government started Monday proceedings to take Germany, the United Kingdom, the Netherlands, and Canada to the International Court of Justice (ICJ) for their complicity in the genocide against the Palestinian people in Gaza by providing the Israeli occupation with the weapons and means to carry out the horrendous act.
The executive authority in Nicaragua published an official statement in which it revealed that it warned the governments of said Western powers that they might be jointly complicit in the "flagrant and systemic violations" of the Convention on Prevention and Punishment of the Crime of Genocide and international humanitarian law in the Gaza Strip.
In its note verbal, Nicaragua urged the four states to immediately cease the provision of arms, munitions, and technologies to "Israel" because it might use them to facilitate or commit violations of the Genocide Convention in Gaza.
Het woord genocide verliest zo echt elke waarde.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://english.almayadee(...)therlands-to-icj-for
Meh, is gewoon duidelijk genocide wat Israel aan het doen is wat mij betreft. Voor ICJ ligt dat nog op het randje gezien hun uitspraak dus ik vind dit niet gek.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het woord genocide verliest zo echt elke waarde.
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef Aloulu het volgende:
[..]
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentiële conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.
Tot nu toe is het nog alles behalve een genocide.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meh, is gewoon duidelijk genocide wat Israel aan het doen is wat mij betreft. Voor ICJ ligt dat nog op het randje gezien hun uitspraak dus ik vind dit niet gek.
Ahum.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
Kun jij ook nog feitelijk en concreet zijn, of blijft het bij dit soort vaagheden? hoezo is het optreden buitenproportioneel? hoezo komt geen enkel ander volk hiermee weg?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
Jij hebt ook de nuance losgelaten he?quote:Op dinsdag 6 februari 2024 09:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"De moskee, waarom!?"
Ik denk dat we inmiddels een miljoen beelden hebben gezien van tunnels, wapenfabriekjes, wapenopslag en fortificaties in scholen, jeugdhonk en, klinieken en ook moskeeën.
Dus ja, ook de moskee. Zonde van het mooie gebouw en de oorspronkelijke functie voor de Gazanen, maar helaas.
Aloulu is pro-Palestina. Maar heeft een kleine trauma opgelopen van het feit dat 'het westen' voornamelijk de kant van Israel kiest, en dat men ook op dit forum naar Israel neigt. Nu probeert hij sinds kort zijn frustratie wat te copen met treurig getrol.quote:Op maandag 5 februari 2024 23:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Okee, je wist het dus niet en ook nu sla je de plank weer helemaal mis.
Moskeeën worden valide militaire doelen zodra ze voor militaire (of terroristische) doeleinden worden gebruikt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt ook de nuance losgelaten he?
Moskeeën worden gebruikt met terroristische doeleinde =/= deze moskee wordt gebruikt voor terroristische doeleinde.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Moskeeën worden valide militaire doelen zodra ze voor militaire (of terroristische) doeleinden worden gebruikt.
Dus wat klopt er niet aan wat hij zegt?
quote:Op dinsdag 6 februari 2024 08:14 schreef Aloulu het volgende:
[..]
antisemitisme mag hier dus openlijk worden verspreid? laat wel gelijk zien aan welke kant van dit existentiële conflict fok en jij staan ja. had ik niet verwacht.
China met de oeigoeren, Turkije met Koerden, Soedanezen met Soedanezen, allemaal veel meer slachtoffers en geen problemen.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik bedoel. Het is buitenproportioneel wat hier nu gebeurt.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kun jij ook nog feitelijk en concreet zijn, of blijft het bij dit soort vaagheden? hoezo is het optreden buitenproportioneel? hoezo komt geen enkel ander volk hiermee weg?
Wat overigens niet zegt dat ik het er per definitie mee oneens ben. Ik vraag mij ook sterk af of de schaal van vernietiging van Gaza in verhouding is met het doel. Maar je moet dat wel beargumenteren.
Israel houdt zich nog in.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 10:15 schreef LXIV het volgende:
Antisemitisme is wat anders dan het niet ok vinden dat de Joden letterlijk overal mee wegkomen. De vernietiging van Gaza Hamas is buiten alle proporties en het aantal burgerdoden ook. Geen enkel ander volk komt hier straffeloos mee weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |