Alleen maar goed dat dit uitgebreid gecheckt wordt! Ze gaan je echt niet zomaar zeggen om te stoppen met hardlopen, stilzitten is vaak veel schadelijker.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog.
Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen).
Hoop niet dat ze aanraden om minder te lopen.![]()
Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.
Sterkte, moet er niet aan denken om met mijn hobby te moeten stoppen.quote:Op maandag 12 februari 2024 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Waar ik al een beetje bang voor was, sportmedisch onderzoek (voor de verplichte doktersverklaring die je nodig hebt voor een sportevenement in Frankrijk) eindigt met doorverwijzing naar de cardioloog.
Meer het zekere voor het onzekere vanwege familiegeschiedenis en wat dingen die net op de grens van normaal zaten voor mensen die veel sporten. Maar toch een beetje eng. Eigenlijk wist ik wel dat ik me om de zoveel tijd zou moeten laten onderzoeken vanwege dat eerste punt, maar dat natuurlijk altijd vermeden. Dus wel goed dat ik toch gegaan ben (ik overwoog al om marathons in Frankrijk dan maar te skippen).
Hoop niet dat ze aanraden om minder te lopen.![]()
Verklaring kon ik wel al krijgen maar toch besloten om maar eerst ff goed te kijken.
Ow wat vet! Zelf ook gigaveel van die challenges gedaan, maar helaas geen ticket gewonnenquote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
wyccie is ingeloot voor de marat
Heel vet! Ik had ook meegedaan met de challenges, hoewel ik niet weet of ik het nou goed snapte die app. Maar ook niet ingeloot, wel beter voor de portemonnee ookquote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:39 schreef Zwabberhark het volgende:
@:wyccie en ik gaan naar de Olympische Spelen in Parijs. Zeer veel atletiek, waaronder de 100 m mannen, 200 m vrouwen, 400 meter horden vrouwen en wyccie is ingeloot voor de marathon, die dit keer ook opengesteld wordt voor recreanten(op de avond ervoor).
Dat is toch juist heel goed!quote:Op woensdag 14 februari 2024 10:17 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nou een maand geleden kon ik geen 10min hardlopen, ook niet rustig
Sinds een paar weken wel ja. Die loop op woensdag is trouwens ontzettend rustig: 10/15% langzamer dan mn beoogde wedstrijdtempo (wat al niet hoog ligt), dus dat voelt meer als herstellen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 12:04 schreef Evangelion het volgende:
Heb je altijd 3 zware sessies op di-wo-do?
Ja!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:
17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
Ik ken hem niet en misschien gaat hij in andere filmpjes er dieper op in maar ik kon hier weinig mee eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vond dit een erg gaaf en inspirerend filmpje:
17 jaar om een marathon in onder 3 uur te rennen. Wat een vasthoudendheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Nober op 17-02-2024 13:45:15 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 16:01 schreef Evangelion het volgende:
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.NondejuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.Onder de 4 mins/km dan moet ik 30 jaar terug in de tijd...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.![]()
Ik ben nu al tevreden met 5:30/km.
Moest nog steeds mijn vaporfly 3 uitproberen. Vandaag dus maar en meteen een 5k time trial van gemaakt (gewoon in de omgeving thuis, wel een groot bijna recht stuk gekozen). Sowieso eerste keer met carbon plates.Halleluja. Zitten je voeten er wel nog aan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voelde niet eens heel anders of zo. Goed, volgende test met ze bij CPC.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
Wat een vet verhaal! Zo mooi!quote:Op vrijdag 16 februari 2024 21:21 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ja!
In 2013 lag ik 9 dagen in het ziekenhuis met een gebroken femur na een motorongeluk. Een vriend van vroeger stuurde een youtubefilmpje van een of andere Casey Neistat door als tijdverdrijf in het ziekenhuis. Ik klikte een beetje door en zag een hardloopfilmpje waarin je een rontgenfoto ziet met precies dezelfde pin in het been als ik nu een paar dagen had (een gammanagel. Beetje googlen en doorklikken en ik zag dat hij marathons rende. Fuck, dan kan ik dat ook, dacht ik. Na 5 maanden revalideren moest ik kleine stukjes rennen op de loopband bij de fysio, dat werden een paar minuten, en na een paar weken werden dat buitenrondjes van 5km. Casey werd ondertussen een van de bekendste youtubers en die marathon zat nog steeds in mijn achterhoofd. Een paar keer begonnen met trainen maar steeds blessures.. maar in 2019 toch echt mijn eerste gerend. Sindsdien hangt de pin die in mijn been zat op een prominente plek (nu de wc) met alle hardloopmedailles eraan/ernaast
![]()
Honderden filmpjes van hem gezien door de jaren heen, hij heeft het vaak over hardlopen, deze is een van mijn favorieten, alleen het soundtrackje al.
Moet wel kunnen.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:33 schreef kalinhos het volgende:
Zo’n touchscreen horloge is allemaal leuk maar met regen is t bloedirritant. Gisteren 27 gelopen, op 10 ff gepauzeerd omdat mn koptelefoon ineens uitviel (die kan schijnbaar toch niet heel goed tegen regen) en op dat moment valt er een druppel op mn horloge en slaat die automatisch de activiteit op
. Tzijn echt geen enorme problemen maar kvind t toch irritant dat er dan 2 stravaloopjes zijn ipv 1 lange. Dat is niet echt uit te zetten denk ik he bij Garmin?
Ik merk wel dat nu ik mij meer dan voorgaande jaren aan het schema probeer te houden, de motivatie ook toeneemt en ik er toch wel vertrouwen in ga hebben dat 3:15 kan over 2 maanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |