https://www.rtlnieuws.nl/(...)emma-voor-vegetarierquote:Vliegtuigen gaan steeds meer duurzame brandstoffen gebruiken. Maar ongeveer een derde van die milieuvriendelijkere kerosine bestaat uit het vet van varkens en koeien, zo zegt milieuorganisatie Transport & Environment. Dat is niet zo duurzaam. En een dilemma voor veganisten, vegetariërs en flexitarïers.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze leveren niet alleen bacon, maar je kan er ook op vliegen. Varkens
Mens erger je niet, verwonder je slechts! Als er maar geen varkensvet in zit:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef asco het volgende:
Ik reageer niet meer in het openbaar want deze maatschappij in het down the drain gaande europa is mijn reactie niet meer waard, maar voor deze maak ik nog eens een uitzondering:
![]()
Vet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mens erger je niet, verwonder je slechts! Als er maar geen varkensvet in zit:
Weer een excuus om niet terug gestuurd te kunnen wordenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Vegans? Mogen moslims dan nog wel vliegen?
Dan kunnen de beveiligingsmaatregelen in het vliegtuig en op de luchthaven ook meteen afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Of je nou op dode dinosaurussen vliegt of op dode varkensquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang ze niet bewust gefokt worden voor brandstof zie ik het probleem eigenlijk niet.
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang ze niet bewust gefokt worden voor brandstof zie ik het probleem eigenlijk niet.
Omdat het wellicht een bijproduct is waar op deze manier nog een bruikbare toepassing voor is gevonden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.
Waarom niet, of gaan ze plotseling het vliegtuig opeten?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Omdat mensen vetarm vlees willen en het restproduct zo nuttig mogelijk gebruiken. Dat is pas efficiëntie in tegenstelling tot het kappen van oerwouden om daar soja te planten, olie uit te persen en vervolgens te verbrandenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat mensen vetarm vlees willen en het restproduct zo nuttig mogelijk gebruiken. Dat is pas efficiëntie in tegenstelling tot het kappen van oerwouden om daar soja te planten, olie uit te persen en vervolgens te verbranden![]()
Maar de hamvraag is, ga je nog vliegen?
Sowieso zitten dierlijke producten in heel veel dingen verwerkt inclusief bepaalde plastics.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:44 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap ook niet waarom dit tot een probleem van vega(n)s wordt gemaakt. Blijkbaar fokken we zoveel dierlijke calorieën dat we van gekkigheid niet meer weten wat er mee te doen maar vegans zijn hypocriet als ze hun gedrag niet aanpassen. Alsof je reuzel op elke deurklink smeert en de vegan hypocriet noemt als zij naar binnen gaan.
Vliegen op varkens is haram.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:21 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Waarom niet, of gaan ze plotseling het vliegtuig opeten?
Waarbij dat maar zelden van moslims zelf kwam.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:03 schreef Gia het volgende:
Er is in 't verleden al ophef geweest over varkens op schilderijen in een ziekenhuis, spaarvarkens van de bank, varkentjes in kinderboeken.
Dan zou vliegen op varkens wel okay zijn?
Nee, dat is niet alles. Halalvlees dient ook in een ander schap te liggen als varkensvlees. Alsof het besmettelijk is!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Waarbij dat maar zelden van moslims zelf kwam.
Al met al, ze eten geen varkensvlees en dat is alles.
Nee hoor, dat is gewoon marketing vanuit de winkel.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet alles. Halalvlees dient ook in een ander schap te liggen als varkensvlees. Alsof het bedmettelijk is!
Boeit mij dat, ik drink nu toch ook geen kerosinequote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:50 schreef Mortaxx het volgende:
@:aberkullie hoe ga jij dit nu doen als frequent vlieger
Maar wel dierenleed aanhalen bij je zendingswerk tegen vleesconsumptie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Boeit mij dat, ik drink nu toch ook geen kerosine
Ga je mij nu de maat nemen omdat ik geen vlees eet?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar wel dierenleed aanhalen bij je zendingswerk tegen vleesconsumptie.
Ja. Niet meer vliegen dus.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ga je mij nu de maat nemen omdat ik geen vlees eet?
Nee ik denk dat de TS echt denkt vegetariers nu op intellect schaakmaat te zetten.quote:
TS is de boodschapper en de OP is de boodschap.quote:
Zou kunnen, ik wilde TS nog enige credit geven als troll maar wellicht verdient ie dat inderdaad niet.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de TS echt denkt vegetariers nu op intellect schaakmaat te zetten.
Maar het is een beetje triest.
Nou inderdaad, daar heeft hij me wel hoorquote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de TS echt denkt vegetariers nu op intellect schaakmaat te zetten.
Vleesconsumptie 1 op 1 relateren aan dierenleed is pas triest. Dit topic is ook als rode lap bedoeld om overtuigde vegetariërs te prikkelen. En zowaar briesen en proesten ze als een stierquote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:44 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Met elke vlucht heb je varkensbloed aan je handen. Dierenbeul.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:49 schreef Aberkullie het volgende:
Nou inderdaad, daar heeft hij me wel hoor
Ik wil best uitleggen waar jij hier allemaal finaal de plank misslaat, maar ik heb helaas de tijd noch de wasco-krijtjes om dat op jouw niveau te doen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vleesconsumptie 1 op 1 relateren aan dierenleed is pas triest. Dit topic is ook als rode lap bedoeld om overtuigde vegetariërs te prikkelen. En zowaar briesen en proesten ze als een stier
Hoeft niet. Het feit dat je überhaupt reageert zegt me al voldoende.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik wil best uitleggen waar jij hier allemaal finaal de plank misslaat, maar ik heb helaas de tijd noch de wasco-krijtjes om dat op jouw niveau te doen.
Dat het RTL Nieuws met dit type verslaggeving komt vind ik toch wel schokkend. Niet: hoe kan het dat het rendabel is om dierlijk vet te verbranden? Wat is de totale uitstoot van een kilo dierlijk vet, rekening houdend met de voedselconversie? Nee: kan een vegan nog wel vliegen?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik wilde TS nog enige credit geven als troll maar wellicht verdient ie dat inderdaad niet.
Begin je eigen nieuwsmedium. We leven immers in een vrij land.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:00 schreef Gimmick het volgende:
Dat het RTL Nieuws met dit type verslaggeving komt vind ik toch wel schokkend. Niet: hoe kan het dat het rendabel is om dierlijk vet te verbranden? Wat is de totale uitstoot van een kilo dierlijk vet, rekening houdend met de voedselconversie? Nee: kan een vegan nog wel vliegen?
Heb het ook niet over door elkaar! Hier, bij de Jumbo, heb je eerst een schap met kip aan de voorkant en halal aan de achterkant. Voor het varkensvlees moet je naar een ander deel van de winkel. Het mag niet eens in dezelfde stelling liggen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon marketing vanuit de winkel.
Soort bij soort is vrij normaal, ook voor de rest van de spullen.
Denk trouwens dat niet moslims harder zouden gaan stuiteren om halal tussen de rest. Stel je voor dat ze niet half blind kunnen pakken zeg!
Moslims zijn, net als anderen met speciale dieetwensen, veel meer gewoon goed te kijken naar verpakkingen.
Hier in het dorp zit het in hetzelfde vak, maar is er een hoekje.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het ook niet over door elkaar! Hier, bij de Jumbo, heb je eerst een schap met kip aan de voorkant en halal aan de achterkant. Voor het varkensvlees moet je naar een ander deel van de winkel. Het mag niet eens in dezelfde stelling liggen.
Ook bij de AH is een aparte kast voor halalvlees. Varkensvlees ligt in een heel andere rij. Want stel je voor zeg!
Wat zou er gebeuren als ik varkensvlees in mijn hand heb, naar het halalschap loop en dan besluit toch rundvlees te pakken. Geen zin om die speklappen terug te brengen, dus ik ruil het gewoon om?
Maar voor hoe lang is dat als voor 2030 het aandeel minstens 6% en voor 2050 minstens 75% moet zijn zoals in het filmpje gesteld wordt? Als er schaarste ontstaat in de biobrandstoffenmarkt dan is er een perverse prikkel om dieren te fokken voor wat nu het restproduct is maar straks het hoofdproduct en vlees het restproduct.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Hebben wij op het werk ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:02 schreef 111210 het volgende:
Dit is wel een leuk boekje, staat op iedere pagina een product waar iets van het varken in is verwerkt.
van brood, snoep, wijn, lijm, brandstof, cosmetica en ga zo nog een stuk of 400 paginas verder.
Vrijwel onmogelijk om niet iets te gebruiken of eten waar geen varken in verwerkt is
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 22:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar voor hoe lang is dat als voor 2030 het aandeel minstens 6% en voor 2050 minstens 75% moet zijn zoals in het filmpje gesteld wordt? Als er schaarste ontstaat in de biobrandstoffenmarkt dan is er een perverse prikkel om dieren te fokken voor wat nu het restproduct is maar straks het hoofdproduct en vlees het restproduct.
Krijgen we dan een vleesberg zoals in de jaren '80 de boterberg en melkplas was? En campagnes als vlees de rode motor om het overtollige vlees weg te werken? Of gaan ze in het vliegtuig uitsluitend vleesgerechten serveren om de biobrandstoffen te ondersteunen en omdat het natuurlijk goedkoop is?
De woordvoerder van de vegetariërsbond heeft in elk geval een briljant idee:
[ afbeelding ]
Dan heb je halal varkensvlees uitgevonden!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:12 schreef Gia het volgende:
Wat zou er gebeuren als ik varkensvlees in mijn hand heb, naar het halalschap loop en dan besluit toch rundvlees te pakken. Geen zin om die speklappen terug te brengen, dus ik ruil het gewoon om?
Dat is dan toch ook erg aso om te doen?quote:Op zondag 4 februari 2024 12:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ooit eens paar vrienden uitgenodigd voor wat hapjes en een drankje. Een vriendin van een vriend is Veganist.
Daar had ik rekening mee gehouden. Dus telkens naast de gewone hapjes, deed ik iets vegan erna speciaal voor haar.
Rond 2 uur in de nacht toen we allemaal een pint teveel op hadden. had ik verteld dat ik dierlijk vet gebruik voor in de frietketel.
Je moest haar gezicht eens zien. Ze is dan naar huis gegaan en 5 jaar later heb ik de dag van vandaag geen contact meer gehad. Ze zijn ondertussen getrouwd en 2 kinderen.
Beetje kinderspel natuurlijk. Als je echt goede sier wil maken frituur je de snacks van iemand met een pinda-allergie in arachideolie.quote:Op zondag 4 februari 2024 12:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ooit eens paar vrienden uitgenodigd voor wat hapjes en een drankje. Een vriendin van een vriend is Veganist.
Daar had ik rekening mee gehouden. Dus telkens naast de gewone hapjes, deed ik iets vegan erna speciaal voor haar.
Rond 2 uur in de nacht toen we allemaal een pint teveel op hadden. had ik verteld dat ik dierlijk vet gebruik voor in de frietketel.
Je moest haar gezicht eens zien. Ze is dan naar huis gegaan en 5 jaar later heb ik de dag van vandaag geen contact meer gehad. Ze zijn ondertussen getrouwd en 2 kinderen.
Stond er nooit bij stil.quote:Op zondag 4 februari 2024 16:22 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat is dan toch ook erg aso om te doen?
Je weet dat iemand veganistisch is en dan hihaho stiekem toch haar een oor aan naaien met dierlijk vet gebruiken.
Je hebt helemaal geen rekening met haar gehouden, je hebt haar willens en wetend een hak gezet.
Het lijkt me vrij normaal dat als je iemand een klote streek levert ze je niet zo aardig meer vinden.
En dan maar hopen dat ze een epi pen bij zich hebben.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje kinderspel natuurlijk. Als je echt goede sier wil maken frituur je de snacks van iemand met een pinda-allergie in arachideolie.
iddquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Donder op zeg. Zo dom is niemand en niet voor niets kom je daar midden in de nacht en met wat drank mee.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Stond er nooit bij stil.
Dat was het meest pijnlijke anders had ik wel een pannetje opgewarmd met plantaardig olie
Doe niet zo woke. Een allergie is iets heel anders dan iets niet eten uit principe.quote:Op zondag 4 februari 2024 17:32 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Donder op zeg. Zo dom is niemand en niet voor niets kom je daar midden in de nacht en met wat drank mee.
Je wist het gewoon prima en vond het stiekem wel grappig.
Anders had je het wel als een fuck oh wat erg gebracht. En was het heel anders gelopen.
Een domme fout maken is mogelijk, maar dat breng je dan ook als een domme fout. Vanuit een shit, het spijt me, ik ben echt een leeg hoofd.
Vele verschillende dieet wensen zijn niet altijd even makkelijk. Mensen die echt met medische shit zitten zijn gelukkig vaak alert daarop.
Ik heb ook weleens een klein foutje gemaakt, dat we er in de loop van de avond achter kwamen dat met 'paneer' in dezelfde bak gebakken was. Ai aangezien dat persoon niet enkel uit hype geen gluten mocht hebben.
Maar dat was niet geheel duidelijk op dat moment, ik wist niet dat dat zo werkte toen.
En vooral wist dat persoon dat ik die fout nooit meer zo zou maken.
Jij hebt gewoon boeit niet gedaan. Dat is aso. Dat is geen fout, geen onwetendheid. Dat is gewoon een middelvinger opsteken naar iemand. Want zelfs iemand die geen idee heeft hoe ver dieet wensen kunnen gaan, invloed hebben, weet dat dierlijk vet een no go is voor een veganist.
Zo vraag ik sinds vele jaren al of bv een noten allergie ook om sporen gaat. Of gluten een idee zijn, of on medisch gaat
Natuurlijk pas ik aan omdat gastvrij zijn voor mij persoonlijk belangrijk is. Maar ik ga iemand die geen gluten wil omdat ze denken dat dat beter is niet stiekem toch gluten geven. Wel in dierlijk vet bakken is hetzelfde.
Dat heeft geen ene bal met woke te maken, maar met gasten geen oor aan naaien te maken.quote:Op zondag 4 februari 2024 18:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Doe niet zo woke. Een allergie is iets heel anders dan iets niet eten uit principe.
Ik ben er met mijn dronkenkop achter gekomen dat het dierlijk vet was. Want dat kwam tersprake wat voor vet ik gebruikte. Totaal niet bij stil gestaan.
Ik weet best wat allergenen is want ik werk in de voedingsector. Gluten, noten, ei en je hebt er nog een paar.
Ik ga me hier niet verdedigen, daar heb ik de energy niet voor
Dat is niet trollen, maar chargeren. Ik chargeer om duidelijk te maken waar een ingeslagen weg in kan eindigen. Dat heb je toch wel door?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 23:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Natuurlijk niet. Mocht bio-brandstof echt rendabeler worden dan vlees ga je geen varkens fokken maar direct de grondstof verwerken tot bio-brandstof. Dieren zijn een inefficiënte schakel. Voor voedsel maar zeker voor brandstof.
Ik geloof nooit dat dierlijke bio-brandstof nu of in de toekomst een substantiël aandeel zal zijn. Misschien van zieke of geruimde dieren, maar dan heb je het over zeer kleine hoeveelheden.
Het is dan een onzinnige overdrijving, want in een economie waarin biobrandstof meer rendabel is dan vlees, zullen vleesboeren geen voedsel voor hun varkens kunnen kopen: deze worden immers verkocht aan de biobrandstofmakers.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is niet trollen, maar chargeren. Ik chargeer om duidelijk te maken waar een ingeslagen weg in kan eindigen. Dat heb je toch wel door?![]()
Als je beleidsmatig schaarste creëert heeft dat een prijsopdrijvend effect. En als mensen geld ruiken dan is degene met het laagste moraal de winnaar. Zo worden er oerwouden in brand gestoken om ruimte te maken voor palmolieplantages, consumptiegeschikte olie aangewend als biobrandstof ten koste van arme landen die de opgedreven prijs niet kunnen betalen.
De dierlijke oliën hoeven niet perse uit de EU te komen, want die worden goedkoop geïmporteerd uit landen die het minder nauw nemen met dierenwelzijn. Dit is waar een dergelijk quotum naar toe leidt. Vervolgens zie ik in dit topic onverschillige reacties van mensen die anderen de maat nemen als het gaat om vleesconsumptie en daarbij de uitstoot van methaan als argument gebruiken om hun standpunt te ondersteunen. Maar ondertussen stap je doodleuk in het vliegtuig waarin een aandeel bomenkap in zit, andere mensen moeten verhongeren en een toename van methaanuitstoot om vervolgens een ander uit te maken voor asociaal. Dan ben je in je bovenkamer een totale wappie.
De meeste vegetariërs vliegen toch al vrijwel niet. Aangezien klimaat tegenwoordig dé reden is om geen vlees en vis meer te eten.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 17:01 schreef Halcon het volgende:
Welk dilemma? Als die mensen een beetje consequent zijn, vliegen ze niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |