https://www.rtlnieuws.nl/(...)emma-voor-vegetarierquote:Vliegtuigen gaan steeds meer duurzame brandstoffen gebruiken. Maar ongeveer een derde van die milieuvriendelijkere kerosine bestaat uit het vet van varkens en koeien, zo zegt milieuorganisatie Transport & Environment. Dat is niet zo duurzaam. En een dilemma voor veganisten, vegetariërs en flexitarïers.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze leveren niet alleen bacon, maar je kan er ook op vliegen. Varkens
Mens erger je niet, verwonder je slechts! Als er maar geen varkensvet in zit:quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:03 schreef asco het volgende:
Ik reageer niet meer in het openbaar want deze maatschappij in het down the drain gaande europa is mijn reactie niet meer waard, maar voor deze maak ik nog eens een uitzondering:
![]()
Vet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 21:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mens erger je niet, verwonder je slechts! Als er maar geen varkensvet in zit:
Weer een excuus om niet terug gestuurd te kunnen wordenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Vegans? Mogen moslims dan nog wel vliegen?
Dan kunnen de beveiligingsmaatregelen in het vliegtuig en op de luchthaven ook meteen afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Of je nou op dode dinosaurussen vliegt of op dode varkensquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang ze niet bewust gefokt worden voor brandstof zie ik het probleem eigenlijk niet.
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang ze niet bewust gefokt worden voor brandstof zie ik het probleem eigenlijk niet.
Omdat het wellicht een bijproduct is waar op deze manier nog een bruikbare toepassing voor is gevonden.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.
Waarom niet, of gaan ze plotseling het vliegtuig opeten?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:47 schreef Montagui het volgende:
Omdat mensen vetarm vlees willen en het restproduct zo nuttig mogelijk gebruiken. Dat is pas efficiëntie in tegenstelling tot het kappen van oerwouden om daar soja te planten, olie uit te persen en vervolgens te verbrandenquote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom is vet niet geschikt voor menselijke consumptie? Waarom al een ontzettend inefficiënt product maken (vlees) en dan ook nog eens een gedeelte verbranden? Maak dan de biobrandstof direct uit het soja in plaats van soja aan de varkens te geven en het dan te gebruiken.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat mensen vetarm vlees willen en het restproduct zo nuttig mogelijk gebruiken. Dat is pas efficiëntie in tegenstelling tot het kappen van oerwouden om daar soja te planten, olie uit te persen en vervolgens te verbranden![]()
Maar de hamvraag is, ga je nog vliegen?
Sowieso zitten dierlijke producten in heel veel dingen verwerkt inclusief bepaalde plastics.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 08:44 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap ook niet waarom dit tot een probleem van vega(n)s wordt gemaakt. Blijkbaar fokken we zoveel dierlijke calorieën dat we van gekkigheid niet meer weten wat er mee te doen maar vegans zijn hypocriet als ze hun gedrag niet aanpassen. Alsof je reuzel op elke deurklink smeert en de vegan hypocriet noemt als zij naar binnen gaan.
Vliegen op varkens is haram.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:21 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Waarom niet, of gaan ze plotseling het vliegtuig opeten?
Waarbij dat maar zelden van moslims zelf kwam.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:03 schreef Gia het volgende:
Er is in 't verleden al ophef geweest over varkens op schilderijen in een ziekenhuis, spaarvarkens van de bank, varkentjes in kinderboeken.
Dan zou vliegen op varkens wel okay zijn?
Nee, dat is niet alles. Halalvlees dient ook in een ander schap te liggen als varkensvlees. Alsof het besmettelijk is!quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Waarbij dat maar zelden van moslims zelf kwam.
Al met al, ze eten geen varkensvlees en dat is alles.
Nee hoor, dat is gewoon marketing vanuit de winkel.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet alles. Halalvlees dient ook in een ander schap te liggen als varkensvlees. Alsof het bedmettelijk is!
Boeit mij dat, ik drink nu toch ook geen kerosinequote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:50 schreef Mortaxx het volgende:
@:aberkullie hoe ga jij dit nu doen als frequent vlieger
Maar wel dierenleed aanhalen bij je zendingswerk tegen vleesconsumptie.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:01 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Boeit mij dat, ik drink nu toch ook geen kerosine
Ga je mij nu de maat nemen omdat ik geen vlees eet?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar wel dierenleed aanhalen bij je zendingswerk tegen vleesconsumptie.
Ja. Niet meer vliegen dus.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 13:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ga je mij nu de maat nemen omdat ik geen vlees eet?
Nee ik denk dat de TS echt denkt vegetariers nu op intellect schaakmaat te zetten.quote:
TS is de boodschapper en de OP is de boodschap.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |