Hamilton was helemaal niet blij met de Mercedes en hoe hij in de auto zat. Dus ik denk niet dat de auto om hem heen is ontworpen. Syerker nog, hij had graag dingen anders gezien.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zoals ze eerder ook bij Alonso en Vettel dachten.
En willen ze echt Leclerc als #1 laten vallen voor Hamilton terwijl Leclerc de wagen inmiddels veel beter kent?
Bij Mercedes was de wagen zo'n beetje om Hamilton heen gebouwd, Mercedes heeft 'm precies de wagen gegeven die hij wilde.
Net zoals Max de Red Bull om 'm heen heeft laten bouwen en ik neem an dat Leclerc niet anders gedaan heeft.
Dat is de luxe van de #1 rijder.
Hamilton moet dus, in elk geval in 2025, zich aanpassen aan de rijstijl van Leclerc.
Leclerc zelf kan in 2026 weg bij Ferrari, z'n contract loopt dan af.
Dus pas in 2026 kan Ferrari echt een wagen voor Lewis maken.
Leclerc kan beter ook alvast opzoek gaan naar een ander team voor 2026.
Een team dat Lewis in huis haalt wil zich focussen op Lewis en die zal #1 worden.
En bij Ferrari betekent dat 110% commitment, afgelopen jaar was Sainz eigenlijk beter dan Leclerc maar door die voorop te stellen is Ferrari punten misgelopen... en Sainz ook.
Ferrari heeft zich teveel gefocust op Leclerc.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Voorlopig dus geen stratencircuit door Tokio.
Jammer @:nattekat
Misschien dat Ferrari nog niet erover wilde praten gedurende het seizoen en dat Hamilton daardoor een 'ontsnappingsclausule' wilde in zijn contract? Kan mij voorstellen dat Mercedes dat niet perse wilde.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat ik trouwens na een dag wel een beetje vreemd vindt is de hele gang van zaken met het contract voor dit jaar, als Hamilton blijkbaar er toch al niet helemaal meer lekker zat. Dat in combinatie met wat Horner riep een paar maanden geleden (dat het team van Hamilton actief aan het informeren en praten was) is er iets vreemds met de tijdlijn. Waarom niet dit jaar al naar Ferrari?
Of is dit echt iets van de laatste paar weken omdat Hamilton het de verkeerde kant ziet opgaan bij Mercedes?
Omdat Sainz nog een contract heeft?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat ik trouwens na een dag wel een beetje vreemd vindt is de hele gang van zaken met het contract voor dit jaar, als Hamilton blijkbaar er toch al niet helemaal meer lekker zat. Dat in combinatie met wat Horner riep een paar maanden geleden (dat het team van Hamilton actief aan het informeren en praten was) is er iets vreemds met de tijdlijn. Waarom niet dit jaar al naar Ferrari?
Of is dit echt iets van de laatste paar weken omdat Hamilton het de verkeerde kant ziet opgaan bij Mercedes?
Daar wil ik je wel aan houden, aan deze uitspraak....quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:51 schreef Hyperdude het volgende:
Dit wordt echt net zo'n succes als Schumi bij Mercedes.
Eén voordeel: als het slecht gaat op het circuit met Ferrari, gaat het goed met de straatauto's.
Newey maakt zich niet echt druk om wat de coureur wel of niet aankan, zijn team bouwt de snelst mogelijke auto binnen de regels en de coureurs passen zich maar aan. En dat zal bij andere teams echt niet anders gaan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton was helemaal niet blij met de Mercedes en hoe hij in de auto zat. Dus ik denk niet dat de auto om hem heen is ontworpen. Syerker nog, hij had graag dingen anders gezien.
En ook de RBR is niet om Max heen gebouwd,zoals al regelmatig gezegd is. Die is ontworpen om het snelst te zijn waar een coureur mee om kan gaan. En Max kan dat beter dan anderen. Net zoals Schumacher vroeger.
Contracten zijn er om afgekocht te worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat Sainz nog een contract heeft?
zo, dat is even een tegenslag.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:45 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig kan ie het missen.
Beste voorbeeld is Kimi zijn eerste contract bij Ferrari, die werd afgekocht zodat Alonso kon rijden bij Ferrari.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Contracten zijn er om afgekocht te worden.
Ja, maar Kimi had er toen zelf ook geen zin meer in, die wilde lekker rally's gaan rijden. Als Sainz gewoon zijn contract wil uitdienen dan heeft Ferrari weinig te willen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Beste voorbeeld is Kimi zijn eerste contract bij Ferrari, die werd afgekocht zodat Alonso kon rijden bij Ferrari.
Misschien dat hij wilde afwachten hoe de 2024 auto ontwikkeld werd en hij nu tot de conclusie is gekomen dat het toch niet de kant opgaat die hij wil.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
De dynamiek van 2024 verandert hierdoor natuurlijk wel. Hamilton met een afscheidstoernee bij Mercedes, Sainz met een afscheidstoernee bij Ferrari. En hopelijk wordt de rijdersmarkt voor 2025 nog wat verder opgeschud.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Van mij mogen we 2024 wel overslaan en meteen beginnen met 2025.
Wat een heerlijke transfer
Ik denk dat Sargeant ook na 2024 weg is uit de F1.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De dynamiek van 2024 verandert hierdoor natuurlijk wel. Hamilton met een afscheidstoernee bij Mercedes, Sainz met een afscheidstoernee bij Ferrari. En hopelijk wordt de rijdersmarkt voor 2025 nog wat verder opgeschud.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Daar wil ik je wel aan houden, aan deze uitspraak....
Yuki ook wel, als niks veranderd bij RBR qua rijdersduoquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk dat Sargeant ook na 2024 weg is uit de F1.
Ik denk nog wel meer. Aardig wat dertigers wiens houdbaarheid wel een keer op is. Tsunoda, Zhou zouden wel eens onder druk kunnen komen. Stroll mag wat mij betreft per direct wieberen maar goed, dat verhaal kennen we.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk dat Sargeant ook na 2024 weg is uit de F1.
Lewis heeft misschien geprobeerd de auto naar zijn maatstaven te maken (zoals een WC natuurlijk verdient en zoals ook gebruikelijk is, zie Max die bepaalt hoe de auto rijdt) en misschien niet gelukt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nee joh. Dit jaar gaat geweldig worden.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:07 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Van mij mogen we 2024 wel overslaan en meteen beginnen met 2025.
Wat een heerlijke transfer
Zelfde is van toepassing op Perez.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis heeft misschien geprobeerd de auto naar zijn maatstaven te maken (zoals een WC natuurlijk verdient en zoals ook gebruikelijk is, zie Max die bepaalt hoe de auto rijdt) en misschien niet gelukt.
De bouw van de auto is bij Mercedes een groot politiek spel. Kijk hoeveel mensen het schip hebben verlaten. Zero pod heeft zich nooit bewezen, en Lewis had het al lang voorspeld.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zelfde is van toepassing op Perez.
Max weet beter alles uit een wagen te halen en hem op randje settings in te stellen.
Politiek spel, kun je iets specifieker zijn?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De bouw van de auto is bij Mercedes een groot politiek spel. Kijk hoeveel mensen het schip hebben verlaten. Zero pod heeft zich nooit bewezen, en Lewis had het al lang voorspeld.
Ik zou zeggen de tweestrijd tussen zeropod-aanhangers, pod-aanhangers, en financial budget controllers om even logisch te redeneren. (Is natuurlijk speculatief, maar goed dat is ook leuk)quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Politiek spel, kun je iets specifieker zijn?
Of doel je meer op persoonlijke belangen van derden?
Tot blijkt dat Ferrari toch weer de domme dingen doet zoals voorheen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit is echt de belangrijkste transfer in hele lange tijd in F1. de sport is tegenwoordig überhaupt natuurlijk behoorlijk saai en doods vind ik zelf, blij dat er weer wat leven inzit.
Is dit mss iets voor de F1 SC? Jaja, die hebben we ergensquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:43 schreef Spockjuh_ het volgende:
iets anders, zijn er hier ook mensen die in scorito de F1 meespelen? Ja ik weet het, vloeken in de kerk hier etc bla
veel jaren heeft Hamilton niet meer nu hij al bijna 40 jaar is oud is en elk jaar telt. Mercedes wilde hem niet zijn gewenste vier jaar contract geven en of Mercedes hem met Antonelli in aantocht voor 2026 een stoeltje heeft is ook onzeker.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien dat hij wilde afwachten hoe de 2024 auto ontwikkeld werd en hij nu tot de conclusie is gekomen dat het toch niet de kant opgaat die hij wil.
Wat is er mis bij Ferrari?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ferrari denkt kennelijk dat hij ze weer aan de top kan brengen/kampioenschappen voor ze kan winnen.
Ferrari doet geen domme dingen. Afgelopen seizoen perfecte strategie gehad.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Tot blijkt dat Ferrari toch weer de domme dingen doet zoals voorheen.
Of krijgen we dan nóg meer gepieeeepppp te horen op de boardradio's dan we al deden...?
Kannie nog méér janken dan hij al deed?
We zullen het meemaken
Denk niet dat Hamilton bang was dat hij z'n stoeltje kwijt zou raken, ik geloof ook eerder dat het met de ontwikkelings richting van Mercedes te maken heeft, die zijn het al een tijdje kwijt. Beste alternatief voor hem was denk ik McLaren geweest maar die hebben de stoeltjes aardig bezet en niet zo'n fortuin voor hem over.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
veel jaren heeft Hamilton niet meer nu hij al bijna 40 jaar is oud is en elk jaar telt. Mercedes wilde hem niet zijn gewenste vier jaar contract geven en of Mercedes hem met Antonelli in aantocht voor 2026 een stoeltje heeft is ook onzeker.
Voor de seizoenen 2024 en 2025 heeft iedereen hogere verwachtingen van Ferrari dan van Mercedes die een bijna volledig nieuwe auto gaat maken, Mercedes en 2024 dat wordt hem niet. Dus dat ene jaartje in 2025, dat is Hamilton wellicht veel waard en of Mercedes of Ferrari het in 2026 goed gaat doen dat blijft sowieso een gok.
Zoiets?
Wat dan niet klopt is waarom Hamilton een paar maanden geleden toch een contract heeft getekend terwijl we toch wel mogen aannemen dat zijn team met andere teams contact heeft gehad. Zou Ferrari toen nog niet concreet genoeg zijn geweest? Grmbl
...whutquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ferrari doet geen domme dingen. Afgelopen seizoen perfecte strategie gehad.
En Hamilton jankt sowieso nooit. Ja iedereen roept weleens wat op boordradio, doet iedereen weleens. Zelfs Max met 15s lead
Yeah. Right.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Blij dat je het zelf toegeeft!quote:En Hamilton jankt sowieso nooit. Ja iedereen roept weleens wat op boordradio, doet iedereen weleens. Zelfs Max met 15s lead
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En Hamilton jankt sowieso nooit. Ja iedereen roept weleens wat op boordradio, doet iedereen weleens. Zelfs Max met 15s lead
Dit is zo over the top ongeloofwaardig dat niemand dit serieus neemt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wauw, nog nooit zoveel onzin gelezen. Het doet pijn aan mijn ogenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
* Nattekat nat doekje aangeeftquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wauw, nog nooit zoveel onzin gelezen. Het doet pijn aan mijn ogen
Dat heb ik eigenlijk met alles wat uit zijn koker komtquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is zo over the top ongeloofwaardig dat niemand dit serieus neemt.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:43 schreef Spockjuh_ het volgende:
iets anders, zijn er hier ook mensen die in scorito de F1 meespelen? Ja ik weet het, vloeken in de kerk hier etc bla
Het leuke aan een forum is dat je dan een tegenargument kan geven. Maar goed, heb ik tot dusver nog niet gezien gek genoeg. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:22 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dat heb ik eigenlijk met alles wat uit zijn koker komt
Heeeeel gek inderdaad..quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het leuke aan een forum is dat je dan een tegenargument kan geven. Maar goed, heb ik tot dusver nog niet gezien gek genoeg. Ben benieuwd!
Zelfs al geven we je tegenargument met feiten, dan snap jij het toch nietquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het leuke aan een forum is dat je dan een tegenargument kan geven. Maar goed, heb ik tot dusver nog niet gezien gek genoeg. Ben benieuwd!
Wij erkennen alleen de F1 managerquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:43 schreef Spockjuh_ het volgende:
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij erkennen alleen de F1 manager
Fixedquote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij erkennen alleen de FOK! F1 manager
Ja de dominante periode van Mercedes was natuurlijk veel boeienderquote:Op vrijdag 2 februari 2024 10:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dit is echt de belangrijkste transfer in hele lange tijd in F1. de sport is tegenwoordig überhaupt natuurlijk behoorlijk saai en doods vind ik zelf, blij dat er weer wat leven inzit.
Die kans is heel groot.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Door de sociale media en de vele clickbait nieuwsites is er net als in de politiek een soort polarisatie tussen F1-teams ontstaan waardoor er steeds minder coureurs naar een echte concurrent wisselden.
Hopelijk baant dit de weg voor meer gedurfde transfers in de F1. Ik moet er niet aan denken dat een Verstappen z'n hele carriere bij Redbull blijft rijden.
Verstappen zie ik er gewoon de brui aan geven na 2028. Hij is een net zo grote fan van de recente koers van F1 als ik.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
Door de sociale media en de vele clickbait nieuwsites is er net als in de politiek een soort polarisatie tussen F1-teams ontstaan waardoor er steeds minder coureurs naar een echte concurrent wisselden.
Hopelijk baant dit de weg voor meer gedurfde transfers in de F1. Ik moet er niet aan denken dat een Verstappen z'n hele carriere bij Redbull blijft rijden.
Ach Nyck.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:45 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig kan ie het missen.
Bellen jullie ook met elkaar om de irritaties omtrent de recente koers te bespreken?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen zie ik er gewoon de brui aan geven na 2028. Hij is een net zo grote fan van de recente koers van F1 als ik.
Jazekerquote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bellen jullie ook met elkaar om de irritaties omtrent de recente koers te bespreken?
Dat hij doorgaat begrijp ik nog wel maar wat jij hier doet een stuk minder.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen zie ik er gewoon de brui aan geven na 2028. Hij is een net zo grote fan van de recente koers van F1 als ik.
Of dat ie in andere raceklassen gaat rijden en dan terugkomt, a-la Alonso.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik verwees je al naar de SC van F1quote:
Als Verstappen in 2028 nog steeds een winnende auto heeft zie ik hem nog wel voor een jaar of 2 bijtekenen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Of dat ie in andere raceklassen gaat rijden en dan terugkomt, a-la Alonso.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |