https://nos.nl/artikel/24(...)verschrijdend-gedragquote:De hoofdredactie van NOS Sport treedt op termijn terug, om ruimte te maken voor "nieuw leiderschap" naar aanleiding van een inventarisatie van meldingen over grensoverschrijdend gedrag op de redactie. Die meldingen gaan over de afgelopen ruim twintig jaar en betreffen ook de werkcultuur. NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat hij "geraakt" is en biedt excuses aan.
De externe vertrouwenspersoon die de inventarisatie heeft opgesteld heeft de afgelopen maanden geen feitenonderzoek gedaan. "Toch heeft het verslag indringende inzichten opgeleverd, die de NOS raken en tot actie dwingen", staat in een verklaring van de omroep. In het inventarisatieverslag staan meldingen van pestgedrag, (seksuele) intimidatie, discriminatie, verbale agressie en integriteitsvraagstukken.
De vertrouwenspersoon kreeg in december opdracht om meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie in kaart te brengen. Op een personeelsbijeenkomst kreeg de hoofdredactie het verwijt dat die meldingen er al lang waren, maar dat er niets mee werd gedaan.
Daarop is besloten om de inventarisatie te laten doen en te gaan werken aan een cultuurverandering. Ook de vertrouwenspersoon kreeg overigens te horen dat leidinggevenden op de sportredactie niet genoeg hebben gedaan met signalen van grensoverschrijdend gedrag.
Excuses
Het terugtreden van de vierkoppige hoofdredactie is niet per direct, omdat "de continuïteit van de sportverslaggeving gegarandeerd moet blijven", staat in de verklaring. Hoofdredacteur Maarten Nooter wijst erop dat er een onderzoek komt naar de cultuur op de redactie en dat er "kritisch naar onszelf en onze organisatie" wordt gekeken. "En dus ook naar de mensen die daar leiding aan geven."
NOS-directeur Gerard Timmer zegt dat het gaat om voorbeelden van omgangsvormen "die niet passen bij wie we willen zijn en waar de NOS voor staat". Hij biedt excuses aan: "Deze ervaringen leren ons dat we het in de toekomst beter moeten doen."
Professionele begeleiding
Medewerkers die daar behoefte aan hebben krijgen professionele begeleiding aangeboden. Verder wordt het beleid met betrekking tot het melden van grensoverschrijdend gedrag verbeterd, omdat de signalen volgens de omroep onvoldoende aan het licht zijn gekomen.
Bij de publieke omroep loopt ook een breder onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag en de cultuur, door een commissie onder leiding van oud-minister Martin van Rijn. De NOS zal de uitkomsten van deze inventarisatie met die commissie delen.
Dit boeit inderdaad niemand behalve de media die er over berichten zelf. Maar stiekem hoop ik dat we wel redenen krijgen om één van die arrogante kwasten van de voetbalredactie kunnen cancelen straksquote:Op donderdag 1 februari 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
Wat is nu nog de nieuwswaarde van dit 'nieuws' van maart 2023 ???
Kennelijk is er nu een rapport uit naar aanleiding van de gebeurtenissen die in 2023 bekend werden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:28 schreef golfer het volgende:
Wat is nu nog de nieuwswaarde van dit 'nieuws' van maart 2023 ???
quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan gaat het voor het overgrote deel om zaken als roddelen:
[ afbeelding ]
Tja.
Hele rapport hier:
https://ogco.nl/actueel/n(...)verantwoordelijkheid
Oh, het is een vervolgtopic. Dat kon ik niet uit de OP opmaken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk is er nu een rapport uit naar aanleiding van de gebeurtenissen die in 2023 bekend werden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)advocaat-om-van-rijn
[..]
Welnee, dat is wat mensen die zulk gedrag vertonen of gedogen zichzelf en anderen wijsmaken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 03:17 schreef HiZ het volgende:
Vanavond realiseerde ik me dat we tegenwoordig de meeste kunst uit de vorige puriteinse periode nu als vreselijke kitsch beschouwen. Creativiteit heeft schurende verhoudingen en grensoverschrijdend gedrag nodig om grote dingen te presteren.
Dat soort onzin verkopen alleen mensen die walgelijk gedrag proberen goed te praten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 03:17 schreef HiZ het volgende:
Creativiteit heeft schurende verhoudingen en grensoverschrijdend gedrag nodig om grote dingen te presteren.
Interessante stelling, maar wat ze op de NPO produceren kan ik moeilijk kunst noemen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 03:17 schreef HiZ het volgende:
Vanavond realiseerde ik me dat we tegenwoordig de meeste kunst uit de vorige puriteinse periode nu als vreselijke kitsch beschouwen. Creativiteit heeft schurende verhoudingen en grensoverschrijdend gedrag nodig om grote dingen te presteren.
Of heel creatief en vernieuwend.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Interessante stelling, maar wat ze op de NPO produceren kan ik moeilijk kunst noemen.
Echt niet, ik heb het niet over de NPO an sich. Maar streven naar een veilige omgeving in alle aspecten levert saaie rommel op. Kunst verliest zijn intrinsieke waarde als het niemand een ongemakkelijk gevoel geeft. En juist trauma geeft vaak verrassende blijvend relevante resultaten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 07:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, dat is wat mensen die zulk gedrag vertonen of gedogen zichzelf en anderen wijsmaken.
Ja dat, En waar is creativiteit voor nodig om het nieuws van de autoque voor te lezen?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat soort onzin verkopen alleen mensen die walgelijk gedrag proberen goed te praten.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
klaarblijkelijk is het in de media het leven de norm om je omhoog te neuken, en misbruik te maken van ondergeschikten
Wat ze bij de publieke omroep presteren is allesbehalve kunst. Het is vooral veel narcistische zelfpijperij en dan dom klapvolk wat iedere avond weer de TV aanzet om er naar te kijken. Het zijn de koningen en koninginnen van de grijze burgerlulletjes en kutjes.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 03:17 schreef HiZ het volgende:
Waar haalt de VVD toch dat geld vandaan..quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
1 miljard subsidie kregen ze per jaar van de VVD voor deze smeerzooi
Ik denk dat het beter is dat mensen aangifte doen en de boel strafrechtelijk vervolgd wordt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat ze bij de publieke omroep presteren is allesbehalve kunst. Het is vooral veel narcistische zelfpijperij en dan dom klapvolk wat iedere avond weer de TV aanzet om er naar te kijken. Het zijn de koningen en koninginnen van de grijze burgerlulletjes en kutjes.
Hopelijk gaat onze Geert de NPO saneren
Denk dat je zelfs wat meer kunt krijgen dan alleen een ontslagvergoeding, zeker als het een NPO-bobo betreft.quote:Op donderdag 1 februari 2024 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet. Als je bij je strot gegrepen wordt sla je hem toch op zijn bek? Wil je überhaupt werken in zo'n organisatie??
Als je het slim speelt sla je hem op zijn bek, gooit het op zelfverdediging en sleept er nog een ontslagvergoeding uit ook.
Ditoquote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:28 schreef Perrin het volgende:
Nooit iets meegemaakt wat ook maar in de buurt komt, al meer dan 20 jaar werkzaam en een dozijn bedrijven van binnen meegemaakt. Wel grotendeels private sector.
Sektarisch en hypocriet gedrag idd. En uitermate onbehoorlijk bestuur van de verantwoordelijke bestuurders.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat vooral zo verbazingwekkend is, dat dit maar door kan etteren, dat geen van de bobo's hiermee eens keihard mee naar buiten gekomen is. Dit moet breed bekend zijn geweest, want het suddert ook al jaren telkens weer naar boven, castingbureaus net zo goed als omroepen.
Net zo als de Katholieke kerk werd er weggekeken.
En let wel, dit zijn de mensen van de Publieke Omroep die zo graag de moraalapostelen spelen.
Dit krijg je als op een werkplek een sfeer van heldenverering en zelfoverschatting ontstaat. En die Van Nieuwkerk altijd maar de sympathieke provinciaal spelen. Droplul.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat vooral zo verbazingwekkend is, dat dit maar door kan etteren, dat geen van de bobo's hiermee eens keihard mee naar buiten gekomen is. Dit moet breed bekend zijn geweest, want het suddert ook al jaren telkens weer naar boven, castingbureaus net zo goed als omroepen.
Net zo als de Katholieke kerk werd er weggekeken.
En let wel, dit zijn de mensen van de Publieke Omroep die zo graag de moraalapostelen spelen.
Ken legio vrouwen die slappe knietjes kregen bij zijn naam alleen en dan verschoning nodig hadden. Waren beledigd als je wat negatiefs over hem zei.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit krijg je als op een werkplek een sfeer van heldenverering en zelfoverschatting ontstaat. En die Van Nieuwkerk altijd maar de sympathieke provinciaal spelen. Droplul.
In mijn studietijd bij het Dolfinarium gewerkt (jaja). Daar liepen ook figuren rond die niet vies waren van pestgedrag, waarbij zich gesteund zagen door de leidinggevende. Maar goed, dat ging dan om jongelui in de leeftijd 17-35. Bij de NPO hebben we het goddomme over volwassenen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:28 schreef Perrin het volgende:
Nooit iets meegemaakt wat ook maar in de buurt komt, al meer dan 20 jaar werkzaam en een dozijn bedrijven van binnen meegemaakt. Wel grotendeels private sector.
Daar maakte hij blijkbaar flink misbruik van, als ik de geluiden zo hoor.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ken legio vrouwen die slappe knietjes kregen bij zijn naam alleen en dan verschoning nodig hadden. Waren beledigd als je wat negatiefs over hem zei.
Ik ben nog steeds jongelui schijnbaarquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In mijn studietijd bij het Dolfinarium gewerkt (jaja). Daar liepen ook figuren rond die niet vies waren van pestgedrag, waarbij zich gesteund zagen door de leidinggevende. Maar goed, dat ging dan om jongelui in de leeftijd 17-35. Bij de NPO hebben we het goddomme over volwassenen.
Korrekt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar maakte hij blijkbaar flink misbruik van, als ik de geluiden zo hoor.
Nou ja, misschien gaat 'jongelui' wat te ver als je het over dertigers hebt. Maar het ging om lui van begin 30 die dan sturing gaven aan een club jongeren die nog studeerde.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds jongelui schijnbaar(maar ik pest niet)
Waarschijnlijk omdat ze dan nog de macht hebben over een stel pubers, als je oudere medewerkers hebt dan pikken die dat niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, misschien gaat 'jongelui' wat te ver als je het over dertigers hebt. Maar het ging om lui van begin 30 die dan sturing gaven aan een club jongeren die nog studeerde.
Mijn toenmalige chef vertelde in overvolle kantine dat er nooit iets van mij terecht zou komen, omdat ik zo'n nare etterbak was. Sta je dan met je gladde puberbek.
Precies dat ja, gecombineerd met een bewijsdrang die je veel ziet bij figuren van die leeftijd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze dan nog de macht hebben over een stel pubers, als je oudere medewerkers hebt dan pikken die dat niet.
Hoe dat dan jarenlang door kan etteren, daar kan ik niet bij met m'n verstand.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Korrekt.
En hij niet alleen.
Kemna Casting is ook al jaren bekend.
Hij is een geboren en getogen Amsterdammer.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
En die Van Nieuwkerk altijd maar de sympathieke provinciaal spelen. Droplul.
Een provinciaal dusquote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is een geboren en getogen Amsterdammer.
Ja, uit de provincie Amsterdam.quote:
Toen was hij toch erg jong als hoofdredacteur ? Zoals Jort Kelder bij Quote.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik heb ooit met hem bij Het Parool samengewerkt en vond hem toen al een vervelende arrogante kerel.
Het zat er bij hem dan altijd al in.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik heb ooit met hem bij Het Parool samengewerkt en vond hem toen al een vervelende arrogante kerel.
Als je een beetje gezien hebt van de wereld, dan heb je door hoe provinciaal, dorps en kneuterig Amsterdam is. Niet verder kijkend dan het dorp, alles wantrouwen van buiten het dorp, diepgewortelde locale trots. Als ik Amsterdammers ontmoet verschillen ze eigenlijk niet of nauwelijks daarin met mensen uit het Beierse achterlandquote:
Die man had nog ergere maniertjes dan vd Gijp. Ook altijd als je hem wil interviewen moest je alles op de mail zetten en dan reageerde hij daarop met antwoorden. Hij kon het niet aan om een 'echt' interview te hebben want dan wist die niet wat er ging komen en had hij geen controle. Heel raar. Viel me altijd mee dat die geen burn-outs kreeg want liep hele dag vol zenuwen rond. Perfectionistisch zijn kan okay zijn maar het altijd maar afgeven op iedereen om 'm heen en doen alsof het de normaalste zaak vd wereld was dat iedereen naar je pijpen danste was echt vervelend om te aanschouwen. Hij krijgt nu gewoon wat die verdient. Hopelijk pakt een 'nieuwe' generatie presentatoren het anders aan en werken mensen gewoon als team samen maar heb er weinig hoop op gezien alle ego's in Hilversum en A'dam.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb dergelijke praktijken op de werkvloer ook echt nog nooit gezien. Het is echt heel bizar en iedereen heeft er van afgeweten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat je zelfs wat meer kunt krijgen dan alleen een ontslagvergoeding, zeker als het een NPO-bobo betreft.
Maar ik vind deze uitkomst ronduit bizar. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar op de plekken waar ik heb gewerkt zijn zulke dingen in de verste verte niet voorgekomen.
Bij je strot gegrepen worden door een chef of collega, wtf? Ik heb al woorden met m'n chef als ik het niet eens met de voorgestelde invalshoek voor mijn artikel, laat staan dat ik intimidatie en geweld over m'n kant zou laten gaan.
Klopt. Hij was 36 toen hij bij Het Parool hoofdredacteur werd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:18 schreef tong80 het volgende:
Toen was hij toch erg jong als hoofdredacteur ? Zoals Jort Kelder bij Quote.
En dat al die moraalapostels bij de PO daar al decennia lang bij wegkeken. Aan de andere kant, zullen de nodige ook gewoon het voor lief genomen hebben voor een Carriere.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe dat dan jarenlang door kan etteren, daar kan ik niet bij met m'n verstand.
Je vraagt je van sommige vrouwelijke npo'ers nu toch af of ze misschien "beschikbaar" waren want dan schijnt voor je carrière bij NPO als vrouw toch wel bevorderlijk te zijn.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat al die moraalapostels bij de PO daar al decennia lang bij wegkeken. Aan de andere kant, zullen de nodige ook gewoon het voor lief genomen hebben voor een Carriere.
Zo'n Marc-Marie Huybrechts die de ene week Gert Verhulst nog op tv therapie aanraadt omdat hij, in België, het woord neger gebruikt.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat al die moraalapostels bij de PO daar al decennia lang bij wegkeken. Aan de andere kant, zullen de nodige ook gewoon het voor lief genomen hebben voor een Carriere.
En geen hond in de Media die hem daarop aanspreekt, betekend voor mij dat ze elkaar allemaal dekken en er allemaal van wistenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zo'n Marc-Marie Huybrechts die de ene week Gert Verhulst nog op tv therapie aanraadt omdat hij, in België, het woord neger gebruikt. Die deed lngeveer een week later, alsof hij daar nooit iets van had meegekregen. Hij woonde daar zo goed als en heeft alles aan dat programma te danken. Dapper hoor die strijder voor een betere wereld, tussen het naar beneden trappen door.
Vunzig en totaal opportunistisch idd.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 18:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zo'n Marc-Marie Huybrechts die de ene week Gert Verhulst nog op tv therapie aanraadt omdat hij, in België, het woord neger gebruikt.
Die deed ongeveer een week later, alsof hij daar nooit iets van had meegekregen. Hij woonde daar (boj DWDD) zo goed als en heeft alles aan dat programma te danken. Dapper hoor, die strijder voor een betere wereld, tussen het naar beneden trappen door.
Verdomme, moest lachen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 16:17 schreef Dutchguy het volgende:
Nu weten we waarom de NOS een rode O heeft.
Zonder glijmiddelquote:
Ja, die ironie was me niet ontgaan.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat ze bij de publieke omroep presteren is allesbehalve kunst. Het is vooral veel narcistische zelfpijperij en dan dom klapvolk wat iedere avond weer de TV aanzet om er naar te kijken. Het zijn de koningen en koninginnen van de grijze burgerlulletjes en kutjes.
Pardon? "Dom klapvolk"?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:24 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor een kloon aangemaakt?quote:
Uh,neequote:Op maandag 26 februari 2024 11:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Speciaal hiervoor een kloon aangemaakt?
Nee, je post een week met dit account.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:36 schreef Klapvolk het volgende:
[..]
Uh,nee
Ik gebruik deze account al jaaaren
quote:
quote:
Dat je account al 4 jaar geleden is aangemaakt doet daar weinig aan af.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:36 schreef Klapvolk het volgende:
[..]
Uh,nee
Ik gebruik deze account al jaaaren
Op de FP meer dan genoegquote:Op maandag 26 februari 2024 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
3 posts in 4 jaar, waarvan 2 in dit topic, is niet bepaald 'gebruiken'.
Voor jou ook.quote:Op maandag 26 februari 2024 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je post een week met dit account.
Je 3 posts met dit account:
[..]
[..]
[..]
Dat je account al 4 jaar geleden is aangemaakt doet daar weinig aan af.
Mooi, kunnen die mensen omgeschoold worden voor handjes aan het bed. Beetje klaar met het faciliteren van hobby's voor een bepaalde groep mensen in dit land, we hebben minder mensen in dat soort sectoren nodig en meer mensen in de sectoren die ook iets bijdragen in Nederland.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:25 schreef Marsenal het volgende:
Als BNN en de NOS, de zogenaamde elite van het publieke bestel op deze manier te werk gaan, krijgt Geert het er inderdaad wel doorheen dat er hier en daar een zendertje mee mag stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |