Je kunt je beter afvragen: waarom is het zo raar georganiseerd met tientallen verschillende bestuurders e.d.? Als je nu iets vanaf de grond zou opbouwen, zou je het dan ook zo doen? En als het antwoord op die laatste vraag nee is, waarom zou je het dan niet aan willen pakken? Waarom wil je een systeem uit de verzuiling van 50 jaar geleden laten bestaan?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet er überhaupt zo drastisch ingegrepen worden? Waarom kan de NPO niet zelf besluiten hoe ze zich organiseren?
Maar waarom is dat iets waar de landelijke overheid zich mee zou moeten bemoeien? Ik begrijp niet waar de noodzaak vandaan komt om hier opeens zo kritisch naar te kijken, behalve dan dat Wilders roept dat-ie de NPO wil afschaffen. Laat die vent lekker lullen, zou ik denken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt je beter afvragen: waarom is het zo raar georganiseerd met tientallen verschillende bestuurders e.d.? Als je nu iets vanaf de grond zou opbouwen, zou je het dan ook zo doen? En als het antwoord op die laatste vraag nee is, waarom zou je het dan niet aan willen pakken? Waarom wil je een systeem uit de verzuiling van 50 jaar geleden laten bestaan?
Het is een beetje alsof Duitsland nog zou werken met zenders voor Oost- en West-Duitsland, de val van de muur is zelfs later dan het einde van de verzuiling hier.
Omdat de landelijke politiek over de begroting gaat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:09 schreef Tijn het volgende:
Maar waarom is dat iets waar de landelijke overheid zich mee zou moeten bemoeien?
Ja, dus die bepaalt hoeveel geld de NPO krijgt. Prima. Maar wat mij betreft houdt het daar ook op en hoeft Den Haag zich niet te bemoeien met hoe de publieke omroep georganiseerd is. Dat de NPO onafhankelijk is, is juist de kracht.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de landelijke politiek over de begroting gaat.
Krijg je wel een probleem op zondag tussen seculiere en confessionele omroepenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
Ben ook voor een publieke omroep met 1 tv-net die zich beperkt tot nieuws, achtergronden, educatie en cultuur. Dus geen vrouwzoekende boeren, geen muziekfeesten op het plein en al helemaal geen voetbalwedstrijden.
En niet omdat Wilders dat zo graag wil, maar omdat drie volwaardige door de maatschappij gefinancierde lineaire netten volstrekt achterhaald zijn.
Prima, beperken we het budget tot 33%. Mogen ze daarna bij de NPO zelf bedenken hoeveel zenders ze daarmee kunnen vullen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dus die bepaalt hoeveel geld de NPO krijgt. Prima. Maar wat mij betreft houdt het daar ook op en hoeft Den Haag zich niet te bemoeien met hoe de publieke omroep georganiseerd is. Dat de NPO onafhankelijk is, is juist de kracht.
Ja, die commerciële zenders hoeven van mij ook niet zo nodig, maar goed, dat is liberalisme dus vooruit dan maarquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, er zit nog een probleem aan. Ik heb een broertje dood aan overheidsdiensten die concurreren met private partijen. En dat is nou precies wat de publieke omroepen doen.
Dat zeggen de formerende partijen inmiddels zelf ookquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:20 schreef Nielsch het volgende:
Iets zegt me inmiddels dat er met deze vier partijen nooit een stabiel kabinet te vormen is. Mark zit nog wel een tijd in het Torentje.
Mischien een BBC model, de huidige publieke omroepen opdoeken of commercieel laten gaan en verder gaan met alleen NOS/NPO voor nieuws, sport, cultuur en achtergronden.quote:
Leuk toneelspel jaquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:20 schreef Nielsch het volgende:
Iets zegt me inmiddels dat er met deze vier partijen nooit een stabiel kabinet te vormen is. Mark zit nog wel een tijd in het Torentje.
Waarom is dat zo erg? De PO heeft een andere doelstelling.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, er zit nog een probleem aan. Ik heb een broertje dood aan overheidsdiensten die concurreren met private partijen. En dat is nou precies wat de publieke omroepen doen.
Ja, en dus moet het amusement weg bij de PO.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind de publieke omroep een prima instituut. Vooral de wijze waarmee diverse groepen en geluiden daar zendtijd kunnen claimen. En die minder begrenst is door wensen van adverteerders.
Sowieso, willen we dat John de Mol wel even bepaalt wat we op tv we te zien krijgen?
[..]
Waarom is dat zo erg? De PO heeft een andere doelstelling.
-Doelstelling PO: Een podium bieden voor de diverse groepen in onze samenleving
-Doelstelling CO: Geld verdienen met amusement
Ik hoor Britten vooral klagen dat de BBC een speelbal en spreekbuis van de overheid is. Het onafhankelijke geluid dat de NPO hier kan laten horen wordt gegarandeerd door de vele verschillende omroepen en ik zou het een slechte zaak vinden als we dat zouden opdoeken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien een BBC model, de huidige publieke omroepen opdoeken of commercieel laten gaan en verder gaan met alleen NOS/NPO voor nieuws, sport, cultuur en achtergronden.
Ook niet per se. Omroepen zijn ter Leeringh ende Vermaeck. Alleen maar serieuze en zware kost uitzenden werkt ook niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en dus moet het amusement weg bij de PO.
Liever niet, want dan gaat een klein groepje ambtenaren wel bepalen wat we te zien krijgen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien een BBC model, de huidige publieke omroepen opdoeken of commercieel laten gaan en verder gaan met alleen NOS/NPO voor nieuws, sport, cultuur en achtergronden.
In theorie kan alles. In de praktijk krijg je vermoedelijk vooral bagger…quote:Op vrijdag 2 februari 2024 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Nieuws en achtergronden wel. Dat moet je ergens waarborgen.
Maar de live uitvaart van Prins Claus toen der tijd werd ook gegund aan RTL4 (ik zat toen bij de NOS, daarom weet ik het nog). Ging prima.
Heel veel zaken kunnen heel goed elders.
Juist, hoe meer de politiek ingrijpt hoe beroerder het gaat worden… Dan krijg je als restant echt die staatsomroep waar ze dan heel boos op worden of die onder inhoudelijke controle van de regering komt. Beide opties zijn kut. Dan liever het huidige, wat chaotische maar wel behoorlijk onafhankelijke, stelsel.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dus die bepaalt hoeveel geld de NPO krijgt. Prima. Maar wat mij betreft houdt het daar ook op en hoeft Den Haag zich niet te bemoeien met hoe de publieke omroep georganiseerd is. Dat de NPO onafhankelijk is, is juist de kracht.
Ja of dingen waar alle scherpe randjes vanaf geslepen zijn, want we moeten wel aan de adverteerders denken en gericht blijven op de brave massa.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie kan alles. In de praktijk krijg je vermoedelijk vooral bagger…
Dat klopt maar zoals je zelf al zegt, de NPO is wel in staat om onafhankelijk te blijven. Waarmee mijn punt dus gewoon blijft staanquote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoor Britten vooral klagen dat de BBC een speelbal en spreekbuis van de overheid is. Het onafhankelijke geluid dat de NPO hier kan laten horen wordt gegarandeerd door de vele verschillende omroepen en ik zou het een slechte zaak vinden als we dat zouden opdoeken.
Mwoa, als het om misbruik van medewerkers gaat dan kijkt de NPO al jaren weg. Wat dat aangaat is het net de Katholieke kerk.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt maar zoals je zelf al zegt, de NPO is wel in staat om onafhankelijk te blijven. Waarmee mijn punt dus gewoon blijft staan
Tegen. Te bevattelijk voor politieke beïnvloeding, veelal via benoemingen. De gelaagde structuur van de NPO voorkomt dat.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ooit was de BBC een toonbeeld van kwaliteit. Maar de bedrijfscultuur daar leide ertoe dat incompetentie naar naar de top steeg.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoor Britten vooral klagen dat de BBC een speelbal en spreekbuis van de overheid is. Het onafhankelijke geluid dat de NPO hier kan laten horen wordt gegarandeerd door de vele verschillende omroepen en ik zou het een slechte zaak vinden als we dat zouden opdoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |