Die wet werd in 2014 door Lodewijk Asscher ingevoerd. Iemand ontslaan mag enkel nog als voldoende onderbouwd is dat er geen land mee te bezeilen is en alles is geprobeerd. Pas dan komt er toestemming.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Licht die wet eens wat verder toe.
Ja, wel ongeveer. Je werd een schuldgevoel aangepraat als je niet (liefst fulltime) werkte. En het belastingstelsel werd daarop aangepast, waardoor we nu met een stelsel zitten waardoor 1 verdieners soms 3 of meer keer meer belasting betalen dan een koppel met hetzelfde salaris.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:
Het Paarse kabinet zei dat je je een burnout moest werken?
Wat is volgens jou genoeg geld?quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat gaat heel lekker als je genoeg geld hebt.
Zo niet? Zie Amerika.
Ik denk dat hij doelt op de hoeveelheid flexcontracten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wet werd in 2014 door Lodewijk Asscher ingevoerd. Iemand ontslaan mag enkel nog als voldoende onderbouwd is dat er geen land mee te bezeilen is en alles is geprobeerd. Pas dan komt er toestemming.
Tot 2014 kon een werkgever iemand nog piepelen door over een "verstoorde arbeidsverhouding" te beginnen. Dat is niet meer mogelijk.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, vandaar dat gekloot met flexibele schillen en 'dynamiek' op de arbeidsmarkt.
In 2013 had 56% van de totale werkzame beroepsbevolking een vaste baan, in 2022 was dit 55,6%.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de hoeveelheid flexcontracten.
Heb je daar dan voorbeelden van? Als in ministers die dat publiekelijk uitspraken of Postbus 51 spotjes die dat soort dingen propageerden?quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, wel ongeveer. Je werd een schuldgevoel aangepraat als je niet (liefst fulltime) werkte.
Wie heeft er recentelijk een studiereis naar de VS gemaakt?quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit dan weer voor een staatsrechtelijke gruwel? Het wordt steeds gekker.
Veroorzaakt natuurlijk ook door het strenge ontslagrecht.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de hoeveelheid flexcontracten.
... je doelt nu werkelijk op de Wet Werk en Zekerheid?quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wet werd in 2014 door Lodewijk Asscher ingevoerd. Iemand ontslaan mag enkel nog als voldoende onderbouwd is dat er geen land mee te bezeilen is en alles is geprobeerd. Pas dan komt er toestemming.
Tot 2014 kon een werkgever iemand nog piepelen door over een "verstoorde arbeidsverhouding" te beginnen. Dat is niet meer mogelijk.
Daarom had ik dit ook nog in een eerdere post geëdit, maar het topic gaat zo snel:quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat jij individualisering noemt zie ik als vrijheid en ontplooing.
Joost Sneller zag de hoorzitting van Wopke in Brusselquote:Op woensdag 31 januari 2024 22:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie heeft er recentelijk een studiereis naar de VS gemaakt?
De vraag is hoe vast, vast is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
In 2013 had 56% van de totale werkzame beroepsbevolking een vaste baan, in 2022 was dit 55,6%.
Die verschillen lijken niet enorm.
Ja, leg maar uit waar ik ongelijk heb.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... je doelt nu werkelijk op de Wet Werk en Zekerheid?
Ja, en dan? Gaat de Kamer dan stemmen of persoon X minister mag worden?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Joost Sneller zag de hoorzitting van Wopke in Brussel
Maar laat ze het eens uitproberen, misschien wordt het wat.
Daar moet de kamer het nog over hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en dan? Gaat de Kamer dan stemmen of persoon X minister mag worden?
... het hele gegeven dat daarmee het ontslagrecht juist versoepeld en vereenvoudigd (en versneld) werd?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, leg maar uit waar ik ongelijk heb.
Hoe werd het versoepeld vergeleken met de situatie voor die wet?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... het hele gegeven dat daarmee het ontslagrecht juist versoepeld en vereenvoudigd (en versneld) werd?
Maar begrijp ik goed dat jij een kabinet Rutte hier presenteert als de hoeder en beschermer van de vaste baan?
Dat mogen ze toch niet eens? Of slingeren ze er, in Wilders-style, meteen een MvW tegenaan nog voordat er enig politiek besluit genomen is als blijkt dat er eentje buiten de deur geneukt heeft?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en dan? Gaat de Kamer dan stemmen of persoon X minister mag worden?
... welke situatie, en hoe was die situatie precies ontstaan?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe werd het versoepeld vergeleken met de situatie voor die wet?
Wie moet dat dan gaan doen, de meerderheidscoalitie die de persoon als minister voorgedragen heeft? Dit gaat toch nergens over...quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mogen ze toch niet eens? Of slingeren ze er, in Wilders-style, meteen een MvW tegenaan nog voordat er enig politiek besluit genomen is als blijkt dat er eentje buiten de deur geneukt heeft?
Nou er was een wet die tot 1 juli 2014 gold. En een wet die daarna gold.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... welke situatie, en hoe was die situatie precies ontstaan?
Dat klopt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Veroorzaakt natuurlijk ook door het strenge ontslagrecht.
Ik kan me wel voorstellen dat als een kandidaat zich daar belachelijk maakt, die zelf opstapt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie moet dat dan gaan doen, de meerderheidscoalitie die de persoon als minister voorgedragen heeft? Dit gaat toch nergens over...
Misschien moet je de kern van die wet nog even doornemen...quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou er was een wet die tot 1 juli 2014 gold. En een wet die daarna gold.
Jij beweert stellig dat de positie van de werknemer slechter is na 1 juli 2014. Dan mag je mij uitleggen hoe dat dan zit.
Ze kunnen het doen. Maar dan krijg je staatsrechtelijke spaghetti voor gevorderden. Want vertrouwen wordt verondersteld tot het is opgezegd.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat mogen ze toch niet eens? Of slingeren ze er, in Wilders-style, meteen een MvW tegenaan nog voordat er enig politiek besluit genomen is als blijkt dat er eentje buiten de deur geneukt heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |