abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212233495
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Je kan dom gedrag niet voorkomen. Iedereen weet dat roken en 4 keer per week naar McDonald's slecht voor je is en toch blijft een bepaalde groep in de samenleving dat gedrag vertonen.
Dat zou toch het probleem niet moeten zijn want dit leefpatroon is alleen voor de allerrijksten weg gelegd.
Pa en ma die allebei een pakje per dag wegpaffen 2x7x10=140 euro p.w.
Met de 2 kinderen 4x per week naar de mac 4x4x10= 160 euro p.w.
Ofwel 300 euro per week is ongeveer 1300 euro per maand.
Dat is voor weinigen haalbaar.
-
  woensdag 31 januari 2024 @ 09:55:58 #77
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212233553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Alle beleid is gericht om zoveel mogelijk levens de hoogbejaardheid en het verpleeghuis in te rekken om dan vervolgens te gaan klagen over de stijgende zorgkosten. Niet over de zorgwinsten, ondanks dat hoogbejaardheid de kip met de gouden eieren is.
Nee, dat is niet het beleid. Hoogbejaarden in een verpleeghuis worden niet op een manier behandeld om nog op alle manieren het leven te verlengen. Eerder gericht op het verlichten van klachten en kwaliteit van leven.
Maar mensen die ongezond leven en dus vaker laagopgeleid zijn hebben vaak al op veel jongere leeftijd het lichaam van een hoogbejaarde.
Dus op hun 60ste zitten ze al in een rolstoel met twee afgezette benen en diabetes en die leven nog een aantal jaren in slechte gezondheid, ook gebruik makend van hoge zorgkosten. Dat is heel erg zonde, want met een goede levensstijl zouden die mensen nog fluitend door het leven gaan.

Maar denk dat het toch niet gaat veranderen. Zulke mensen zien meestal het eigen aandeel niet in hoe ze er aan toe zijn, en blijven ongezond hun (korte) leven verder leven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_212233687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:38 schreef Hexagon het volgende:
Tja voorlichting genoeg. Maar als mensen zich er niets van aantrekken houdt het echt op. De overheid is geen kleuterjuf.
Roken, vreten en bier zuipen zijn zeker niet goed voor je, maar een baantje als bagage sjouwer in Schiphol sloopt je rug en geeft je kanker op een manier die een kantoorbaan niet doet.
  woensdag 31 januari 2024 @ 10:12:59 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212233735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Roken, vreten en bier zuipen zijn zeker niet goed voor je, maar een baantje als bagage sjouwer in Schiphol sloopt je rug en geeft je kanker op een manier die een kantoorbaan niet doet.
Als het om fysiek slopender werk gaat dan sta ik wel open voor het nadenken wat we kunnen doen. Net als een ongezonde woonomgeving.

Mijn weerstand zit hem vooral als het gaat om levensstijl-maatregelen. Die levensstijl moeten mensen helemaal zelf bepalen en aanpassen. Wanneer een overheid dat met drang en dwang wil doen dan worden we collectief gestrafd voor iets waar diegenen aan de verkeerde kant van die kloof echt wel zelf wat aan kunnen doen. Dat zie ik totaal niet zitten.
  woensdag 31 januari 2024 @ 10:42:23 #80
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_212234100
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:51 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Heb je hier bewijs voor?
quote:
Ondanks dat er overal personeelstekorten zijn en mensen gezocht worden, ziet de SER dat er nog steeds heel wat mensen langs de kant staan die het niet lukt om aan de slag te komen. „Dit heeft soms ook te maken met strakke regelgeving. Als iemand vanuit een uitkering bijvoorbeeld weer parttime aan de slag wil, levert dat niet altijd meer inkomen op, omdat iemand dan gekort wordt in zijn uitkering.”

De adviesraad stelt daarom voor om de mogelijkheden om bij te verdienen naast een uitkering te verruimen.

Een ander voorbeeld is de parttimer die meer uren wil gaan maken, die ziet zijn toeslagen vaak achteruit gaan, waardoor het extra werk nauwelijks iets oplevert. „Het zou lonend moeten zijn om extra te gaan werken”, zegt Knoef.
Dit heeft allemaal geen ruk met gezondheid of de gezondheidskloof te maken, maar het zegt wel wat over de achtergrond. Het is een economische raming waarin de gezondheidskloof negatieve effecten heeft en daarom gedicht moet worden. Net zoals mensen die minder werken dan ze kunnen.

Als een werknemer een productiemiddel is, dat belangrijk is voor je totale groeicijfers, dan is het belangrijk deze werknemer in voldoende gezondheid te houden. Als een werknemer een vrij mens is die lekker zelf bepaalt hoe hij zijn leven wil leven is die redenering opeens helemaal niet meer zo logisch.
pi_212234113
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 10:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als het om fysiek slopender werk gaat dan sta ik wel open voor het nadenken wat we kunnen doen. Net als een ongezonde woonomgeving.

Mijn weerstand zit hem vooral als het gaat om levensstijl-maatregelen. Die levensstijl moeten mensen helemaal zelf bepalen en aanpassen. Wanneer een overheid dat met drang en dwang wil doen dan worden we collectief gestrafd voor iets waar diegenen aan de verkeerde kant van die kloof echt wel zelf wat aan kunnen doen. Dat zie ik totaal niet zitten.
Ik moet ineens aan de suikertaks denken. Heel toevallig..
pi_212234813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Krijgen we dit weer.. :')
Is toch de waarheid? De rijken hebben toch ook de beste plekken om te leven?
pi_212234835
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Is toch de waarheid? De rijken hebben toch ook de beste plekken om te leven?
Meestal wel ja, daarom bestaat die kloof ook tussen arm en rijk. Dat heeft met heel veel facetten te maken en het is gewoon goed dat er "lagen" zijn in onze samenleving. Gelijke verdeling van rijkdommen is een utopie en moet je ook helemaal niet willen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212234895
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Meestal wel ja, daarom bestaat die kloof ook tussen arm en rijk. Dat heeft met heel veel facetten te maken en het is gewoon goed dat er "lagen" zijn in onze samenleving. Gelijke verdeling van rijkdommen is een utopie en moet je ook helemaal niet willen.
Jij zal zelf wel niet in een te klein rijtjeshuis wonen waar altijd veel storend verkeer is?
pi_212235206
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 11:49 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij zal zelf wel niet in een te klein rijtjeshuis wonen waar altijd veel storend verkeer is?
Ik woon in een rijtjeshuis aan een drukke doorgaande weg richting het centrum van een middelgrote stad. Wat wil je nu precies zeggen met je oerdomme opmerking?
pi_212235478
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik woon in een rijtjeshuis aan een drukke doorgaande weg richting het centrum van een middelgrote stad. Wat wil je nu precies zeggen met je oerdomme opmerking?
Als jij zo'n slechte woonplek hebt om te leven, waarom verdedig jij dan alsnog de rijken? Oerdommer als jou kan ik dus nooit zijn.
  woensdag 31 januari 2024 @ 12:40:59 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212235524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik moet ineens aan de suikertaks denken. Heel toevallig..
Ja dat soort maatregelen ben ik persoonlijk geen voorstander van.
pi_212235567
Ik maak tijd vrij om me in te lezen over gezondheid en heb er de discipline voor om al dat gratis advies op te volgen.

De tokkies doen dat niet en hebben er schijt aan. Ze laten zich toch niet door anderen vertellen wat ze moeten doen?

Hoezo is zo'n kloof 'ongerechtvaardigd'?
pi_212236010
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 12:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Als jij zo'n slechte woonplek hebt om te leven, waarom verdedig jij dan alsnog de rijken? Oerdommer als jou kan ik dus nooit zijn.
Ik heb geen slechte woonplek. Sterker nog, wij hebben er juist voor gekozen om dicht bij supermarkten, winkels, restaurants, theater, bioscoop etc. te gaan wonen. Maar goed, een fatsoenlijke discussie is met jou niet te voeren, want "de rijken" hebben het in jouw ogen altijd gedaan, terwijl het stukje eigen verantwoordelijkheid totaal niet aan bod komt bij je.
pi_212236231
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik heb geen slechte woonplek. Sterker nog, wij hebben er juist voor gekozen om dicht bij supermarkten, winkels, restaurants, theater, bioscoop etc. te gaan wonen. Maar goed, een fatsoenlijke discussie is met jou niet te voeren, want "de rijken" hebben het in jouw ogen altijd gedaan, terwijl het stukje eigen verantwoordelijkheid totaal niet aan bod komt bij je.
Dan verschillen we van mening over wat wel of niet een slechte woonplek is. Wat het stukje eigen verantwoordelijkheid betreft, ik ben al meerdere malen verhuist van een slechte woonplek naar een iets betere woonplek.
Maar nu moet ik weer verhuizen omdat deze woonplek ook alweer veel slechter is geworden dus ben ik weer een hoop spaargeld kwijt aan die verhuizing.
pi_212236384
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 08:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hoezo onrechtvaardig? Mensen zijn er toch zelf bij?

Daarnaast; een lagere BTW op groente en fruit schijnt heel moeilijk te zijn. Pak dat dan aan.
[..]
Uit een ander onderzoek;
[..]
https://www.nu.nl/gezondh(...)ager-opgeleiden.html

En nu?
De kloof is dus nog groter, als die groep hoogopgeleiden minder zou drinken zouden ze nog ouder worden :) .
  woensdag 31 januari 2024 @ 14:10:23 #92
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212236605
quote:

[..]

Tenzij het zoiets vliegtaks betreft, natuurlijk.

quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 08:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is hij niet eens. Hij is niet tegen vliegen maar wil het duurder maken. En die prijs mag je zelf ook betalen. En dan zijn tokkies ineens boos want dan dan hebben ze minder geld voor halve liters en vuurwerk.
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij houdt zich ook aan zijn standpunten want die zijn dat je meer moet betalen voor vliegen. Niet dat je niet meer mag vliegen.

Dus het is verder gewoon dom afgunstig gekrijs van tokkies die bang zijn nu minder sigaretten, halve liters en vuurwerk te kunnen kopen omdat hun reis naar Antalya duurder is geworden.
pi_212236713
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 13:18 schreef VanKuikeren het volgende:
Ik zie hier louter posts over roken en fastfood. Zou het misschien kunnen zijn dat de laagste 20% inkomens ook simpelweg meer stress ervaren, (mede) doordat ze de moeite hebben de eindjes aan elkaar te knopen, met ziekte en lagere levensverwachting tot gevolg?
de schuld van links als je het mij vraagt.
  woensdag 31 januari 2024 @ 14:24:56 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212236751
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 14:10 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Tenzij het zoiets vliegtaks betreft, natuurlijk.
[..]
[..]

Het milieu van iedereen en hoe oud/gezond ieder individu wordt zijn echt koeien met paarden vergelijken.
  woensdag 31 januari 2024 @ 14:27:24 #95
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_212236771
quote:

[..]

Gewoon een zorgbudget per persoon instellen: als dat op is krijg je een spuitje.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  woensdag 31 januari 2024 @ 15:48:41 #96
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212237791
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het milieu van iedereen en hoe oud/gezond ieder individu wordt zijn echt koeien met paarden vergelijken.
Je spreekt jezelf als je zegt dat je geen 'drang en dwang' wilt toepassen nogal tegen. En dan laat ik de zeer denigrerende toon die je daarbij aan denkt te moeten slaan voor het gemak nog achterwege.
  woensdag 31 januari 2024 @ 15:50:34 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212237824
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:48 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Je spreekt jezelf als je zegt dat je geen 'drang en dwang' wilt toepassen nogal tegen. En dan laat ik de zeer denigrerende toon die je daarbij aan denkt te moeten slaan voor het gemak nog achterwege.
Geen drang en dwang inderdaad op of je gezond leeft. Dat is inderdaad helemaal je eigen probleem.

Wel drang en dwang waar het gaat om collectieve zaken die iedereen aangaan zoals het milieu.

Een duidelijk verschil
pi_212238188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:07 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Mijn grootvader is 96 geworden.
Maar ik zou niet op die manier 96 willen worden als ik er nu aan denk.

Bijna geen zicht meer, slecht gehoor, moeilijk lopen.
Eenzaam ondanks elke dag bezoek.
Later nog wat meer complicaties.
Hij wou zelf ook niet meer, maar was te bang voor de dood.
Veel is erfelijk bepaald. Je hebt mensen die hun hele leven roken en fluitend (niet van een longziekte) 90 worden. En je hebt mensen die de hele dag bewegen en gezond eten en al de pijp aan maarten geven voor hun 80ste na een lang ziekbed. Ik zeg hierbij niet dat ik roken goedpraat.
  woensdag 31 januari 2024 @ 16:11:15 #99
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_212238224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen drang en dwang inderdaad op of je gezond leeft. Dat is inderdaad helemaal je eigen probleem.

Wel drang en dwang waar het gaat om collectieve zaken die iedereen aangaan zoals het milieu.

Een duidelijk verschil
Was het maar zo simpel.

Een ongezonde leefstijl zorgt voor gezondsheidproblemen en dus meer druk op de zorgverlening. Om nog maar te zwijgen over de stijgende kosten voor uiteindelijk iedereen.

Het gevolg is nog veel directer merkbaar zelfs vergeleken met hoeveel impact iets als een vliegtaks daadwerkelijk zal hebben.
  woensdag 31 januari 2024 @ 16:16:05 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212238324
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 16:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Was het maar zo simpel.

Een ongezonde leefstijl zorgt voor gezondsheidproblemen en dus meer druk op de zorgverlening. Om nog maar te zwijgen over de stijgende kosten voor uiteindelijk iedereen.

Het gevolg is nog veel directer merkbaar zelfs vergeleken met hoeveel impact iets als een vliegtaks daadwerkelijk zal hebben.
Als we allemaal niet meer kunnen overleven op de planeet kun je nog zo gezond zijn! Mes snijdt aan twee kanten. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')