Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoordquote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doordat de explosie half Rotterdam-Zuid opschrikte, komen mensen vanuit allerlei omliggende wijken kijken wat er aan de hand is in Zuidwijk.
Lekker overdreven weerIk woon er te voet zo'n 15 minuten van af. Heb niks gehoord. Wel een hele hoop sirenes dus toen dacht ik al, dit is foute boel.
Serieus? Nee echt niks gehoord. Misschien stond de wind 'verkeerd'? Vriend heeft nog online gekeken wat er aan de hand was omdat we zoveel sirenes hoorden.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoord
Misschien door de windrichting?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoord
Komt wel dichtbij zo zeker?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:00 schreef roos94 het volgende:
Schammenkamp is 1 min lopen van mijn ouderlijk huis. Ken er veel mensen. Trieste gebeurtenis zeg.
Toen ik het hoorde dacht ik dat het eerst dit pand betrof. Ze verkopen daar altijd aan het einde van het jaar vuurwerk, maar dat daar nog zoveel lag opgeslagen waar notabene woningen vlak naast gelegen zijn is echt vragen om problemen. Ik zou niet lekker slapen mocht ik de eigenaar zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:30 schreef Alpha0 het volgende:
Dacht dat we sinds Enschede geen vuurwerk meer zouden opslaan in woonwijken
Is Rotterdam aan een ramp ontsnapt? 5000 kilo vuurwerk lag vlak bij explosie
Wat dus raar is, want vuurwerk moet in een soort bunker liggen, als die dicht blijft, moet er in feite niks kunnen gebeuren. Met 5000 kilo over straat terwijl er nog vonken rondvliegen lijkt me stukje gevaarlijker.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:30 schreef Alpha0 het volgende:
Dacht dat we sinds Enschede geen vuurwerk meer zouden opslaan in woonwijken
Is Rotterdam aan een ramp ontsnapt? 5000 kilo vuurwerk lag vlak bij explosie
Weten ze al wel wat het wel was?quote:
Precies wat ik dacht. Er is een hoop armoede daar. Arme mensenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zijn weer eens de armzalige huurders van sociale huurwoningen die de klos zijn. Het is nooit eens villa Weltevreden die het loodje legt.
Nou dit keer wel want ken er een handvol mensen in dat gebouw en veel die eromheen wonen.quote:
Gebeurt ook wel hoor.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zijn weer eens de armzalige huurders van sociale huurwoningen die de klos zijn. Het is nooit eens villa Weltevreden die het loodje legt.
Dat is hier om de hoek en geloof me, Hilversum-Oost is verre van een sjieke villawijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gebeurt ook wel hoor.
https://www.gooieneembode(...)rsum-woning-flink-be
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Die gebruiken hun wijntjes ipv coke enzulks.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.
[ afbeelding ]
Ik ben vorig jaar nog in Rotterdam geweest !11!!!11111!!!!!!!quote:
Dat moet het wel zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Serieus? Nee echt niks gehoord. Misschien stond de wind 'verkeerd'?quote:
Ik mis even wat context bij deze foto. Is dit van rond de jaarwisseling?quote:
Ik hoop ook niet dat het iemand is die te vaak naar "Breaking bad" heeft gekeken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.
[ afbeelding ]
Ik plaats toch geen foto van de jaarwisseling bij dit nieuwsbericht, dat zou wel heel krom zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik mis even wat context bij deze foto. Is dit van rond de jaarwisseling?
edit: ik zie bij het bericht van rijnmond dat ze bezig waren met verplaatsen van vuurwerk uit een opslag dus wss is dat dit.
Het is ook al op de foto boven het bericht te zien dat dat rijtjeswoningen zijn. Dus inderdaad geen villa.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is hier om de hoek en geloof me, Hilversum-Oost is verre van een sjieke villawijk.
Ik bedoelde het verder niet negatief, maar een klein stukje tekst erbij had prettig geweest. Dat is allesquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik plaats toch geen foto van de jaarwisseling bij dit nieuwsbericht, dat zou wel heel krom zijn.
Staat n.b. in de OPquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik bedoelde het verder niet negatief, maar een klein stukje tekst erbij had prettig geweest. Dat is alles
Als het bij 3 doden zou blijven (zoals nu wordt vermoed) kun je nog van geluk sprekenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Foto's:
https://www.010fotograaf.(...)plex-rotterdam-zuid/
En dat gaat dit al illegale spul natuurlijk helemaal tegen omdat het nog meer niet mag?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Zo zal een algemeen vuurwerkverbod nog sneller komen dan verwacht
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die gebruiken hun wijntjes ipv coke enzulks.
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Meen dat men gisteravond laat nog sprak op nu.nl van een explosie onder een auto bij dat appartementencomplex, maar nu komt het dus van een garagebox?
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.
Ben benieuwd of het nalatigheid of een ongeluk was of weer zo’n explosie.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.
Of een LPG-tank in de kofferbak, dan krijg je ook echt dat effect dat de auto gelanceerd wordt. Als het een aardgas-explosie was is dat minder waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Opzet of een opslagplaats met explosieven van wat boefjes die plofkraken op pinautomaten uitvoeren?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zóu kunnen gezien de recente golf aan explosies in Rotterdam. Onderzoek zal dat vast uitwijzen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Opzet of een opslagplaats met explosieven van wat boefjes die plofkraken op pinautomaten uitvoeren?
Misschien is hij zelf letterlijk uit huis gelanceerd zo...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo'n huurder met al dat vuurwerk gewoon eruit trappen.
Nee opslag was een stukje verderop.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is hij zelf letterlijk uit huis gelanceerd zo...
Dat het vestigingsadres elders is, betekent echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:55 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.
https://www.rijnmond.nl/n(...)uit-puin-naar-buitenquote:Op sociale media zijn videobeelden geplaatst van een man die zwaargewond uit het brandende puin komt lopen na de enorme explosie aan de Schammenkamp in Rotterdam-Zuidwijk. De man komt schreeuwend naar buiten en krijgt het laatste stuk hulp van buren die de vlammen staan te filmen. "Door de pijn kon hij niet bewegen."
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald. Maar een Enschede 2.0 was er nooit gebeurd hoor. Paar jaar terug was er ook een brand bij een vuurwerkverkooppunt in Dordrecht. Behalve een goeie brand viel het voor de rest ook allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:07 schreef streamjohan het volgende:
Hoe ligt dat vuurwerk in godsnaam erbij als je de foto's bekijkt? Alleen achter een garagepoort? En daarboven wonen mensen?
Een bouw en renovatie bedrijfje is al snel ter plekke.
The fuck.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)uit-puin-naar-buiten
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald. Maar een Enschede 2.0 was er nooit gebeurd hoor. Paar jaar terug was er ook een brand bij een vuurwerkverkooppunt in Dordrecht. Behalve een goeie brand viel het voor de rest ook allemaal wel mee.
https://www.dordrecht.net(...)n-vrije-tijd-centrum
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.
Dat zegt hij toch ook niet?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.
Je zegt nu 2x hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.
Wat zegt hij dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch ook niet?
Ik reageerde in eerste instantie op dat mensen het vreemd vonden dat er vuurwerk kan liggen in een woonwijk bij een legaal verkooppunt. Daar zitten allemaal regels aan vast dus dat vuurwerk ligt niet zomaar in een garagebox wat gesuggereerd werd. Het vuurwerk is uit voorzorg weggehaald niet meer niet minder. Tot nu toe is er nog niks bekent over de oorzaak van de explosie. Tuurlijk is het vervelend voor de slachtoffers en voor mensen die daar wonen. Maar zolang er niks bekent is over de oorzaak heeft speculeren over van alles en nog wat gewoon geen zin.quote:
Jij maakt zelf de vergelijking met Enschede natuurlijk, maar het moet inderdaad blijken of het überhaupt iets met het vuurwerk van doen heeft.quote:
Mogelijk dat ze er explosieven hadden liggen voor al die ontploffingen in Rotterdam. Zo ja, dan is het wel lekker voor ze dat ze de lul zijn nu. Voor de omwonende natuurlijk vreselijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, naastgelegen boxen waren een opslagplaats van materialen voor een renovatiebedrijf, voorraad van een witgoed handelaar en de productieruimte van een bakkerij.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je op de foto's ziet dat de begane grond van het pand vele meters dieper is aan de achterkant dan de bovengelegen appartementen, dan zijn het ook geen gewone garageboxen zoals in het artikel wordt genoemd, maar bedrijfsunits van behoorlijk formaat.
en zit het nu in een vrachtwagen met sprinklerinstallatie?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:35 schreef ipa84 het volgende:
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald
Nu ik thuis ben heb ik even iets langer geGoogeld. En als jij dat ook had gedaan had je net als ik gezien dat het vestigensadres van het bouwbedrijfje een woning (appartement) is. En het dus zeer onwaarschijnlijk is dat het bedrijf volledig vanuit dat vestigensadres opereert.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:55 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.
Nee, want het zal gewoon via de adr richtlijnen vervoerd worden naar een andere bunker. Waarschijnlijk een importeur, Duitsland of Ulicoten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
en zit het nu in een vrachtwagen met sprinklerinstallatie?
Nee wordt nu ook in de journaals genoemd. Nog altijd vermist ondanks drone en honden die de puinhopen in zijn gegaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Weet iemand of ze die drie vermiste personen al gevonden hebben?
Of een politie-depot voor in beslag genomen vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee, want het zal gewoon via de adr richtlijnen vervoerd worden naar een andere bunker. Waarschijnlijk een importeur, Duitsland of Ulicoten.
Dat is in Ulicoten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of een politie-depot voor in beslag genomen vuurwerk.
Ik denk dat ze gewoon in Rotterdam zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Weet iemand of ze die drie vermiste personen al gevonden hebben?
Ja er zijn branden na aanslagen bij woningen!!!!!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:29 schreef Scjvb het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd? Her en der nogal wat explosies, zoals aanslagen bij woningen en branden!
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja er zijn branden na aanslagen bij woningen!!!!!
Het probleem in Enschede was vooral al het extra opgeslagen vuurwerk, er was veel te veel. Met deze lading krijg je niet eens iets wat er op lijkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.
Ik reed gisteravond rond 19.15 nog over de Brienenoordbrug!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:15 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar nog in Rotterdam geweest !11!!!11111!!!!!!!
Zou heel goed kunnen. Ooit eens in mijn vorige buurt gebeurt. Bewoner kwam thuis van vakantie, deed de deur open en boemmm. Van het halve blok het dak eraf naast alle andere schade.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal mij niet verbazen als het uiteindelijk een gasexplosie blijkt te zijn.
Hm.. ja, daar ging het vandaag op locatie ook nog over. Ze doen het toch maar mooi!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:55 schreef Sodemieters het volgende:
Groot respect voor die politiemensen en hun honden. Het zal je werk maar zijn, lijken opsporen tussen het puin. Waarschijnlijk zwaar verminkt/verbrand. Ik zou waarschijnlijk direct PTSS oplopen.
Ik vind het discutabeler dat ze het kennelijk moesten verplaatsen, terwijl er laten we zeggen enkele tientallen meters verderop een forse brand woedt. Dat vuurwerk lag/ligt kennelijk niet in een brandveilige bunker?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Vind die vuurwerkopslag daar toch ook wel behoorlijk discutabel
Er bestaat niet zoiets als een brandveilige bunker. Constructies hebben een bepaalde mate van brandwerendheid. Ze houden het bijv minimaal 60 minuten vol zonder te bezwijken. Dat geeft je voldoende tijd om maatregelen te treffen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 23:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vind het discutabeler dat ze het kennelijk moesten verplaatsen, terwijl er laten we zeggen enkele tientallen meters verderop een forse brand woedt. Dat vuurwerk lag/ligt kennelijk niet in een brandveilige bunker?
Gewoon dagelijks bestgore checken na een tijdje doet bijna niks je meer. Gratis tip van mijquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:55 schreef Sodemieters het volgende:
Groot respect voor die politiemensen en hun honden. Het zal je werk maar zijn, lijken opsporen tussen het puin. Waarschijnlijk zwaar verminkt/verbrand. Ik zou waarschijnlijk direct PTSS oplopen.
Och wat vreselijkquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)rotterdams-pand.html
Getsie, wat naar. En ze zijn zelf dus gaan zoeken naar hun familielid.
Een gruwelijk, maar ook wat merkwaardig bericht. Het gebied is met hekken afgesloten, maar als mensen die hekken blijkbaar negeren en zelf gaan zoeken is het oke? Totdat ze daadwerkelijk menselijke resten vinden (iets wat, met nog steeds een aantal vermisten, best een reeel scenario is), en dan moeten ze wel weg?quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is überhaupt een vreemd verhaal, waarom duurt het zolang voordat brandweer gaat zoeken? Heb ik nog nooit gezien bij vergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een gruwelijk, maar ook wat merkwaardig bericht. Het gebied is met hekken afgesloten, maar als mensen die hekken blijkbaar negeren en zelf gaan zoeken is het oke? Totdat ze daadwerkelijk menselijke resten vinden (iets wat, met nog steeds een aantal vermisten, best een reeel scenario is), en dan moeten ze wel weg?
Racismekaart? Hij zei alleen dat als de koning eronder zou liggen dat de hulpdiensten wel het gebouw in waren gegaan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:55 schreef TheVulture het volgende:
Het duurt allemaal lang, ik snap de frustratie en de totale wanhoop van de familie maar ik vind de dreigementen en het recht in eigen hand nemen ook wel weer ver gaan, nog even los van de racismekaart die wordt getrokken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)chaamsdeel~a90b964e/
Excuus, verkeerde link: Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)bben-een-been-gezienquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Racismekaart? Hij zei alleen dat als de koning eronder zou liggen dat de hulpdiensten wel het gebouw in waren gegaan.
quote:De nabestaanden ter plekke zeggen een been te hebben gezien. De familieleden begrijpen niet waarom de zoektocht naar de drie slachtoffers zo lang moet duren. ,,Als het een blanke was geweest, dan was er wel eerder gezocht”, zo zegt een omstander. ,,Als je uit deze buurt komt, dan scheren de agenten alle buitenlanders over één kam. Ze proberen het wel, maar het mag allemaal wel wat sneller.”
Maar hoe kan dat nou dat die mensen van afstand een been zien, en dat de brandweer of politie niks doet?quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:55 schreef TheVulture het volgende:
Het duurt allemaal lang, ik snap de frustratie en de totale wanhoop van de familie maar ik vind de dreigementen en het recht in eigen hand nemen ook wel weer ver gaan, nog even los van de racismekaart die wordt getrokken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)chaamsdeel~a90b964e/
Ik vind het ook een vrij raar scenario, maar wellicht speelt er wat anders en wordt het als een plaats delict gezien ofzo.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou dat die mensen van afstand een been zien, en dat de brandweer of politie niks doet?
Lekker belangrijk wat een omstander roept.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Excuus, verkeerde link: Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)bben-een-been-gezien
[..]
Dat zeg ik toch ook, dat ik de wanhoop en frustratie begrijp, maar je mag er ook wel vanuit gaan dat men niet zomaar wacht met het bergen/zoeken van slachtoffers.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat een omstander roept.
Wil je daar nu de focus op leggen?
Kan me voorstellen dat de familie wanhopig is. Als er niks gebeurd, je zit er zelf vlakbij en je hebt ergens nog hoop dat er een kans is dat je geliefde levend onder het puin ligt. Dan kan je gekke dingen gaan doen.
Wat ik zo las zijn ze zelf wat puin opzij gaan leggen en kwamen ze toen al snel een dijbeen tegen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou dat die mensen van afstand een been zien, en dat de brandweer of politie niks doet?
Voor Islamieten is het ook belangrijk dat de overledene zo snel mogelijk begraven wordt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat een omstander roept.
Wil je daar nu de focus op leggen?
Kan me voorstellen dat de familie wanhopig is. Als er niks gebeurd, je zit er zelf vlakbij en je hebt ergens nog hoop dat er een kans is dat je geliefde levend onder het puin ligt. Dan kan je gekke dingen gaan doen.
Ja, dat klopt, neem me niet kwalijk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ik zo las zijn ze zelf wat puin opzij gaan leggen en kwamen ze toen al snel een dijbeen tegen.
Kan ook meespelen jaquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:03 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Voor Islamieten is het ook belangrijk dat de overledene zo snel mogelijk begraven wordt.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet niet of de overledene een moslim is. Zijn naam klonk meer als dat hij roots uit India of Sri lanka heeft.
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)chaamsdeel~a90b964e/quote:,,We hebben gisteren afgewacht, we hebben respect voor de hulpdiensten. Maar we willen hem wassen en begraven op Islamitische wijze.’’
Precies, ik begrijp ook wel de wanhoop, maar nu ze weten dat hij dit niet heeft overleeft vind ik het zeer ongepast om dan te gaan claimen dat ze binnen zoveel tijd het lichaam willen. Het zet de boel op scherp en straks is er nog een grote matpartij ook, alleen omdat mensen instructies niet willen opvolgen. Het zal wel weer die 'burgerlijke ongehoorzaamheid' zijn waar ik tijdens corona veel over heb gelezen. Het laat maar weer eens zien dat je niets opschiet met die ongehoorzaamheid, maar als de politie 'wettelijke ongehoorzaamheid' toepast, dan is dat weer het probleem.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, dat ik de wanhoop en frustratie begrijp, maar je mag er ook wel vanuit gaan dat men niet zomaar wacht met het bergen/zoeken van slachtoffers.
En als de boel instort, moeten er ineens 15 lichamen binnen 24 uur begraven worden en zo kan het best nog wel eens een ding gaan worden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Filmpje op NOS is wel weer veelzeggend. Ik snap de emotie, maar het wordt weer zo gedraaid alsof de politie/hulpdiensten geen fuck geven om wat die mensen daar is overkomen.
https://nos.nl/artikel/25(...)appartementencomplex
Nou, dit dusquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En als de boel instort, moeten er ineens 15 lichamen binnen 24 uur begraven worden en zo kan het best nog wel eens een ding gaan worden.
Als het een blanke was geweest uit een achterstandsbuurt hadden ze exact dezelfde behandeling gekregen. Prachtig dat je het resultaat van die gecreëerde tweedeling in de maatschappij ziet. Als het nu één of andere rijke elitair was, dan werd er onderscheid gemaakt, want dat is de echte discriminatie wat plaatsvind in dit land, al zal het elitair volk krijsen van niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Excuus, verkeerde link: Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)bben-een-been-gezien
[..]
Zelfs voor het verkoolde lichaam van de koning gaat de politie niet het risico lopen een paar van hun mensen kwijt te raken in een instortend gebouw.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als het een blanke was geweest uit een achterstandsbuurt hadden ze exact dezelfde behandeling gekregen. Prachtig dat je het resultaat van die gecreëerde tweedeling in de maatschappij ziet. Als het nu één of andere rijke elitair was, dan werd er onderscheid gemaakt, want dat is de echte discriminatie wat plaatsvind in dit land, al zal het elitair volk krijsen van niet.
Dat vind ik een lastige, kan best dat ze inmiddels het hele gebouw hadden weggehaald.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zelfs voor het verkoolde lichaam van de koning gaat de politie niet het risico lopen een paar van hun mensen kwijt te raken in een instortend gebouw.
Ga je lekker? Kom je daar vandaan dan, zoja zou ik je moeten kennenquote:Op woensdag 31 januari 2024 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Hulpdiensten zullen nu wel de puinhopen in moeten (met alle gevaar van dien) omdat het anders gewoon onrustig wordt daar rond die plek. Dit soort volk heeft 0 respect voor de overwegingen die worden gemaakt en denken alleen maar aan hun eigen, islamitische tradities.
Verkoold niet, maar als daar de koning onder had gelegen dan waren ze wel degelijk aan het graven geweest. Dat is het verschil, en daarin hebben die mensen gelijk. De opmerkingen over blanken kloppen dan weer niet, en is die gecreëerde tweedeling. Iedereen aan de onderkant van de samenleving moet vooral z'n mond houden en betalen, de hulpdiensten staan vooral in dienst van de elitair Nederland. De voorbeelden daarvan zijn inmiddels niet meer te tellen, maar ja zolang ze ons nog blijven verdelen op basis van kleurtjes en zo'n mensen zulke onzin blijven voeden blijf je die tweedeling houden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zelfs voor het verkoolde lichaam van de koning gaat de politie niet het risico lopen een paar van hun mensen kwijt te raken in een instortend gebouw.
Tja genoeg gezien in ziekenhuizen, die mensen komen ook met een hele groep mannen terug om stennis te schoppen, agressie naar hulpverleners.quote:Het verzoek aan de hulpdiensten is: we willen voordat het donker wordt zijn lichaam, anders komen we met heel veel mensen terug.’’
Hoezo ga je lekker? Je ziet de filmpjes toch bij NOS/AD? Die mensen eisen gewoon dat het lichaam uit de puinhopen wordt gehaald en ze anders met een clubje terugkomen om het zelf te doen. Nul komma nul respect voor hulpdiensten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ga je lekker? Kom je daar vandaan dan, zoja zou ik je moeten kennen
De politie heeft gezegd te zullen helpen met bergen van het lichaam, maar niemand heeft gezegd dan maar het onveilige gebouw in te gaan om de familieleden te sussen. Dat maak jij er nu van.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Hulpdiensten zullen nu wel de puinhopen in moeten (met alle gevaar van dien) omdat het anders gewoon onrustig wordt daar rond die plek. Dit soort volk heeft 0 respect voor de overwegingen die worden gemaakt en denken alleen maar aan hun eigen, islamitische tradities.
Er zijn meerdere filmpjes en de broer van het slachtoffer zegt zelfs wel respect te hebben voor de hulpverlening, ze begrijpen alleen niet waarom ze niks horen en er niks gebeurd nu.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo ga je lekker? Je ziet de filmpjes toch bij NOS/AD? Die mensen eisen gewoon dat het lichaam uit de puinhopen wordt gehaald en ze anders met een clubje terugkomen om het zelf te doen. Nul komma nul respect voor hulpdiensten.
In het begin van je comment ben ik het met je eens, maar ook jij komt met dezelfde gecreëerde tweedeling door te stellen dat 'Iedereen aan de onderkant van de samenleving moet vooral z'n mond houden en betalen, de hulpdiensten staan vooral in dienst van de elitair Nederland'. Ja, dan doe je eigenlijk hetzelfde. Dat er meer hulpdiensten worden ingezet bij een koning of politiek leider, dat is nogal wiedes. Toch ben ik met je eens dat zij er ook geen blank tegen de rest van moeten maken. Misschien zou het allemaal beter werken en fijner overkomen als deze groep zich zeker wel laat horen, maar probeert met iets constructiefs te komen. Dat er dan ME zou komen is dan ook weer zo wat, maar het kan ook het onderzoek in de weg komen te staan naar de oorzaak en dergelijke. Moeilijke kwestie, jammer dat men aan beide kanten het kan laten escaleren, dat is niet nodig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Verkoold niet, maar als daar de koning onder had gelegen dan waren ze wel degelijk aan het graven geweest. Dat is het verschil, en daarin hebben die mensen gelijk. De opmerkingen over blanken kloppen dan weer niet, en is die gecreëerde tweedeling. Iedereen aan de onderkant van de samenleving moet vooral z'n mond houden en betalen, de hulpdiensten staan vooral in dienst van de elitair Nederland. De voorbeelden daarvan zijn inmiddels niet meer te tellen, maar ja zolang ze ons nog blijven verdelen op basis van kleurtjes en zo'n mensen zulke onzin blijven voeden blijf je die tweedeling houden.
[..]
Tja genoeg gezien in ziekenhuizen, die mensen komen ook met een hele groep mannen terug om stennis te schoppen, agressie naar hulpverleners.
Bekijk het filmpje op NOS: de hulpdiensten hebben nu de belofte gedaan het lichaam te gaan bergen, mede onder druk van die lui die dreigen met een heel clubje terug te komen later vandaag: "Als hier het koningshuis zou liggen zouden jullie dag en nacht graven.."quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De politie heeft gezegd te zullen helpen met bergen van het lichaam, maar niemand heeft gezegd dan maar het onveilige gebouw in te gaan om de familieleden te sussen. Dat maak jij er nu van.
Zullen we de discussie niet weer een bepaalde kant op laten gaan?
Hulpdiensten nee, maar de overheden die bepalen wel. Deze meneer is gewoon respectvol en wilt het lichaam van zijn familie begraven.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het maakt voor de hulpdiensten niets maar dan ook niets uit of er een rijk iemand gewond in het puin ligt of een zwerver.
Ze zeggen toch niet wanneer ze dat gaan doen? Alleen dat ze gaan helpen met bergen. Die belofte is gedaan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje op NOS: de hulpdiensten hebben nu de belofte gedaan het lichaam te gaan bergen, mede onder druk van die lui die dreigen met een heel clubje terug te komen later vandaag: "Als hier het koningshuis zou liggen zouden jullie dag en nacht graven.."
"We willen het lichaam vandaag hebben.." is de zin die daaraan voorafgaat. Lijkt me duidelijk. Is gewoon puur druk uitoefenen en dreigen "met een clubje mensen terug te komen.." als het niet gebeurt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze zeggen toch niet wanneer ze dat gaan doen? Alleen dat ze gaan helpen met bergen. Die belofte is gedaan.
Maar Jordi, nergens is te lezen dat dat gaat gebeuren, en dat de politie zwicht voor dit ‘dreigement’ en het lichaam vanavond om de woedende familie voor te zijn eruit haalt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
"We willen het lichaam vandaag hebben.." is de zin die daaraan voorafgaat. Lijkt me duidelijk. Is gewoon puur druk uitoefenen en dreigen "met een clubje mensen terug te komen.." als het niet gebeurt.
En vanavond lezen we dat de situatie rond de plek grimmig wordt.. ik heb dit al te vaak voorbij zien komen om te zien waar dit naartoe gaat. Dat ze graag hun familielid onder het puin vandaan willen hebben begrijp ik heel goed, maar het gaat mij om het volkomen gebrek aan inlevingsvermogen richting hulpdiensten die niet voor niets de puinhopen niet betreden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar Jordi, nergens is te lezen dat dat gaat gebeuren, en dat de politie zwicht voor dit ‘dreigement’ en het lichaam vanavond om de woedende familie voor te zijn eruit haalt.
Deze mensen komen met het verhaal dat er in het geval van een blanke wel wordt "gehandeld". Ik ken dat verhaal, dat verhaal hoor ik al tientallen jaren uit die hoek, en al tientallen jaren probeer ik de mensen die zo'n opmerking tegen mij maken uit te leggen dat ook ik, als blanke Nederlander, geregeld aan het kortste eind trek en niet serieus wordt genomen door de hulpdiensten. Ook blanke mensen krijgen geen hulp, criminelen kunnen jaren ongestoord hun gang gaan en alleen als ze extreem over de schreef gaan worden ze aangepakt. Huiskleur, afkomst het doet er allemaal niet toe, het gaat erom waar je huis staat. Als ik zou bellen dat hier in een achterbuurt een onguur type loopt lachen ze me uit, belt één of andere elitair in een villa wijk staat er meteen een wagen paraat. Kijk naar Kaag, fakkel protest en ophef, politiebewaking gevolgd door een gevangenisstraf, criminelen die heel wat meer op de kerfstok hebben worden niet aangepakt want het is niet de juiste persoon die klaagt. Bel ik vandaag voor mijn drugs dealende buurman, wordt er niets aan gedaan, belt de burgemeester hier voor haar drugs dealende buurman wordt er wel ingegrepen. Ik kan er genoeg uit de mouw schudden, genoeg ervaringen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In het begin van je comment ben ik het met je eens, maar ook jij komt met dezelfde gecreëerde tweedeling door te stellen dat 'Iedereen aan de onderkant van de samenleving moet vooral z'n mond houden en betalen, de hulpdiensten staan vooral in dienst van de elitair Nederland'. Ja, dan doe je eigenlijk hetzelfde. Dat er meer hulpdiensten worden ingezet bij een koning of politiek leider, dat is nogal wiedes. Toch ben ik met je eens dat zij er ook geen blank tegen de rest van moeten maken. Misschien zou het allemaal beter werken en fijner overkomen als deze groep zich zeker wel laat horen, maar probeert met iets constructiefs te komen. Dat er dan ME zou komen is dan ook weer zo wat, maar het kan ook het onderzoek in de weg komen te staan naar de oorzaak en dergelijke. Moeilijke kwestie, jammer dat men aan beide kanten het kan laten escaleren, dat is niet nodig.
En dan dreigen met bestormen van de plek als de politie niet eerder op zoek gaat naar de lichamen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Kijk dat is fijn, ik zoek me altijd rot. Kun je mij even koppelen aan je buurman? Ik heb binnenkort een groot feest.quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze mensen komen met het verhaal dat er in het geval van een blanke wel wordt "gehandeld". Ik ken dat verhaal, dat verhaal hoor ik al tientallen jaren uit die hoek, en al tientallen jaren probeer ik de mensen die zo'n opmerking tegen mij maken uit te leggen dat ook ik, als blanke Nederlander, geregeld aan het kortste eind trek en niet serieus wordt genomen door de hulpdiensten. Ook blanke mensen krijgen geen hulp, criminelen kunnen jaren ongestoord hun gang gaan en alleen als ze extreem over de schreef gaan worden ze aangepakt. Huiskleur, afkomst het doet er allemaal niet toe, het gaat erom waar je huis staat. Als ik zou bellen dat hier in een achterbuurt een onguur type loopt lachen ze me uit, belt één of andere elitair in een villa wijk staat er meteen een wagen paraat. Kijk naar Kaag, fakkel protest en ophef, politiebewaking gevolgd door een gevangenisstraf, criminelen die heel wat meer op de kerfstok hebben worden niet aangepakt want het is niet de juiste persoon die klaagt. Bel ik vandaag voor mijn drugs dealende buurman, wordt er niets aan gedaan, belt de burgemeester hier voor haar drugs dealende buurman wordt er wel ingegrepen. Ik kan er genoeg uit de mouw schudden, genoeg ervaringen.
Er is wel degelijk een tweedeling en discriminatie in dit land, alleen één politiek kamp springt dankbaar op deze situatie, schreeuwt wat over kleurtjes en onderling vechten wij ons hier de straat uit, mensen die exact dezelfde issues hebben, mensen die allemaal aan hun lot worden overgelaten, maar ja de politiek roept dat het te maken heeft met kleurtjes, dus krijg je hordes mensen met kleurtjes die een afkeer krijgen jegens blanke mensen en dus zo'n opmerkingen maken, want zo voelen en ondervinden zij het terwijl het niets met kleurtjes of afkomst te maken heeft maar met sociale en financiële status. De opmerking over de koning van die mensen was gewoon raak, en ik deel die mening wel degelijk. Privileges omdat je in het juiste gezin geboren bent, dacht dat er de laatste jaren nogal wat ophef over was, nja selectieve ophef dan.
Daarbij ik zal nooit agressie tegen hulpverleners goedpraten, maar ergens heb ik wel begrip voor het leed. Het is een dierbare, niemand van ons zou zich rustig kunnen houden als een dierbare onder het puin lag, dan werd je ook wanhopig. Ik begrijp helemaal dat zij zo snel mogelijk dat lichaam willen hebben of misschien nog ergens iets van hoop koesteren, en ik hoop met ze mee.
Klinkt als een doofpot.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Het kan aan mij liggen maar ik vind het nieuws hieromheen zo summier.
Het is niet eens duidelijk of het een gasexplosie was of weer zo’n aanslag.
Als het een gasexplosie was, was dat nu dan niet bekend geweest? Brandweer doet toch metingen?
Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Deze mensen komen met het verhaal dat er in het geval van een blanke wel wordt "gehandeld". Ik ken dat verhaal, dat verhaal hoor ik al tientallen jaren uit die hoek, en al tientallen jaren probeer ik de mensen die zo'n opmerking tegen mij maken uit te leggen dat ook ik, als blanke Nederlander, geregeld aan het kortste eind trek en niet serieus wordt genomen door de hulpdiensten. Ook blanke mensen krijgen geen hulp, criminelen kunnen jaren ongestoord hun gang gaan en alleen als ze extreem over de schreef gaan worden ze aangepakt. Huiskleur, afkomst het doet er allemaal niet toe, het gaat erom waar je huis staat. Als ik zou bellen dat hier in een achterbuurt een onguur type loopt lachen ze me uit, belt één of andere elitair in een villa wijk staat er meteen een wagen paraat. Kijk naar Kaag, fakkel protest en ophef, politiebewaking gevolgd door een gevangenisstraf, criminelen die heel wat meer op de kerfstok hebben worden niet aangepakt want het is niet de juiste persoon die klaagt. Bel ik vandaag voor mijn drugs dealende buurman, wordt er niets aan gedaan, belt de burgemeester hier voor haar drugs dealende buurman wordt er wel ingegrepen. Ik kan er genoeg uit de mouw schudden, genoeg ervaringen.
Er is wel degelijk een tweedeling en discriminatie in dit land, alleen één politiek kamp springt dankbaar op deze situatie, schreeuwt wat over kleurtjes en onderling vechten wij ons hier de straat uit, mensen die exact dezelfde issues hebben, mensen die allemaal aan hun lot worden overgelaten, maar ja de politiek roept dat het te maken heeft met kleurtjes, dus krijg je hordes mensen met kleurtjes die een afkeer krijgen jegens blanke mensen en dus zo'n opmerkingen maken, want zo voelen en ondervinden zij het terwijl het niets met kleurtjes of afkomst te maken heeft maar met sociale en financiële status. De opmerking over de koning van die mensen was gewoon raak, en ik deel die mening wel degelijk. Privileges omdat je in het juiste gezin geboren bent, dacht dat er de laatste jaren nogal wat ophef over was, nja selectieve ophef dan.
Daarbij ik zal nooit agressie tegen hulpverleners goedpraten, maar ergens heb ik wel begrip voor het leed. Het is een dierbare, niemand van ons zou zich rustig kunnen houden als een dierbare onder het puin lag, dan werd je ook wanhopig. Ik begrijp helemaal dat zij zo snel mogelijk dat lichaam willen hebben of misschien nog ergens iets van hoop koesteren, en ik hoop met ze mee.
NOS.nlquote:Bij het door een explosie en brand verwoeste appartementencomplex in Rotterdam neemt bij familieleden van slachtoffers de frustratie toe. Familieleden gingen vandaag al twee keer over het hek heen en zochten er naar vermisten die mogelijk onder het puin liggen. Familieleden vonden er eerder vandaag al een van de mogelijke slachtoffers.
De politie kan vanwege instortingsgevaar nog steeds niet naar binnen in het appartementencomplex in de wijk Zuidwijk. Wel zegt de politie dat het pand "zo secuur en veilig mogelijk" wordt gesloopt. "Daarbij wordt van buiten naar binnen en van boven naar beneden te werk gegaan. Met als belangrijkste doel om de vermisten zo snel mogelijk te traceren."
Die sloop is nu nog niet begonnen, ziet een NOS-verslaggever ter plekke. Wel is een kraan met een grijper bezig om puin dat voor het pand op straat ligt weg te halen. Rond het pand staan ook tientallen familieleden.
Absoluut, al moet je straks met nóg meer mensen gaan zoeken naar nóg meer lichamen. Je krijg een flat boven op je als het instort, dat overleef je niet met al die mensen. Het is allemaal te begrijpen en zo zou het eigenlijk ook behandeld moeten worden door de getroffen partij. Als het instort met al die mensen wordt het gekkenwerk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:02 schreef Momo het volgende:
Kan de frustatie wel begrijpen van die mensen. Zeker als lichaam(sdeel) zichtbaar is vanaf de straat. Of als een ander familielid nog vermist is, die willen gewoon de bevestiging ook hebben dat die mensen zijn overleden.
Er was al "gedreigd" (quote:Op woensdag 31 januari 2024 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
2 personen over omheining geklommen om te zoeken naar vermisten (nu op de radio).
[..]
NOS.nl
Veel vrijwilligers ook.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een puinhoop weer daar, letterlijk en figuurlijk.
Dat was het al langer.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een puinhoop weer daar, letterlijk en figuurlijk.
..dan draait Allah overurenquote:Op woensdag 31 januari 2024 16:10 schreef maily het volgende:
[..]
Er was al "gedreigd" () om met veel mensen de boel te bestormen om te gaan zoeken.
Als dan de boel instort ....
Nee, zijn nog vermist. Als deze twee ook een Islamitische achtergrond hebben krijg je het volgende probleem..quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:13 schreef Vis1980 het volgende:
Ze hebben het lichaam, lijkwagen onderweg. Nou, we kunnen allemaal weer verder. Nu zijn er echter nog twee vermist of waren die al terecht?
Zou kunnen, maar zou ook kunnen dat niet alle Moslims hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, zijn nog vermist. Als deze twee ook een Islamitische achtergrond hebben krijg je het volgende probleem..
En ook zeker als er geen (zichtbare) stappen worden genomen om de situatie te wijzigen. Als er niets gebeurt dan is dat gebouw over een maand nog steeds te gevaarlijk om te doorzoeken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:02 schreef Momo het volgende:
Kan de frustatie wel begrijpen van die mensen. Zeker als lichaam(sdeel) zichtbaar is vanaf de straat. Of als een ander familielid nog vermist is, die willen gewoon de bevestiging ook hebben dat die mensen zijn overleden.
Dat denk ik ook wel, ja.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:49 schreef Duiveltja het volgende:
Als Maxima daar had gelegen, was het allang geborgen hoor. Ga niet claimen dat dat niet zo had geweest.
Dat het als plaats delict is aangemerkt is gisteren al in het nieuws geweest.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vrij raar scenario, maar wellicht speelt er wat anders en wordt het als een plaats delict gezien ofzo.
Vooral de politie die kennelijk niet in staat is de plaats delict voldoende te beveiligen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:35 schreef Scorpie het volgende:
Die hulpdiensten staan er ook weer fraai op met dit gefaal.
En dan komen ze met een schep en dreigen met 100 man dat gebouw te bestormenquote:Na 13 minuten werden de familieleden weggehaald. Een medewerker van de Forensische Opsporing legt de nabestaanden uit dat het nog even kan duren voordat ze verder gaan. Elke steen die verschoven wordt, kan een instorting veroorzaken.
Dan is dat hun eigen schuld. Geen medelijden mee. De hulpverleners hoeven zich niet, onnodig, in gevaar te brengen, omdat zij hun doden binnen 24 uur begraven willen hebben.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:10 schreef maily het volgende:
[..]
Er was al "gedreigd" () om met veel mensen de boel te bestormen om te gaan zoeken.
Als dan de boel instort ....
Daar heeft ie wel een punt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje op NOS: de hulpdiensten hebben nu de belofte gedaan het lichaam te gaan bergen, mede onder druk van die lui die dreigen met een heel clubje terug te komen later vandaag: "Als hier het koningshuis zou liggen zouden jullie dag en nacht graven.."
Die agenten willen vanavond ook gewoon heel thuiskomen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vooral de politie die kennelijk niet in staat is de plaats delict voldoende te beveiligen.
De overige hulpdiensten hebben niets te maken met wat daar vandaag gebeurd is.
En dan komen ze met nog meer mensen helpen want ja binnen 24 uur ....quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is dat hun eigen schuld. Geen medelijden mee. De hulpverleners hoeven zich niet, onnodig, in gevaar te brengen, omdat zij hun doden binnen 24 uur begraven willen hebben.
Als de boel helemaal instort is daarna misschien wel het instortingsgevaar voorbij....
Dat was dan inderdaad wel een interessante casus geweest.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:05 schreef DrDentz het volgende:
Eigen rechter spelen, het lijkt wel de Gazastrook. Als het was ingestort was het weer de schuld van de Nederlandse politie omdat ze niet waren tegengehouden..
Zouden ze allemaal vrij gevraagd hebben daarvoor?quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:49 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
En dan komen ze met een schep en dreigen met 100 man dat gebouw te bestormen
Ik denk dat niemand zat te wachten op beelden van ME'ers en een knuppel in de nek van emotionele rouwende mensen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vooral de politie die kennelijk niet in staat is de plaats delict voldoende te beveiligen.
Maar dat is een bijzonder verwerpelijke en volstrekt onbegrijpelijke beslissing van een organisatie die nog geen 24 uur eerder heeft besloten dat het momenteel totaal onverantwoord is om het pand te betreden en om die reden zelf nog niet op zoek is gegaan naar de vermisten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit komt niet vaak voor, ik denk dat ze gewoon besloten hebben om het risico maar te nemen en die lui hun zin te geven.
Waarbij het nu nog relatief goed is gelopen. Stel dat dit oogluikend toegestaan was, en er waren door de gedoogde zoekingen instortingen veroorzaakt waarbij er nog meer mensen waren omgekomen? Dat valt toch moeilijk te verantwoorden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar dat is een bijzonder verwerpelijke en volstrekt onbegrijpelijke beslissing van een organisatie die nog geen 24 uur eerder heeft besloten dat het momenteel totaal onverantwoord is om het pand te betreden en om die reden zelf nog niet op zoek is gegaan naar de vermisten.
Er zal wel een overweging gemaakt zijn of het zin heeft de ME te laten komen met alle gevolgen van dien, dan is het daar nog dagen onrustig, openbare orde en zo.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De overige hulpdiensten hebben niets te maken met wat daar vandaag gebeurd is.
Zie hier het einde van onze maatschappij. Exact de reden waarom de politie in Parijs niet meer komt in buitenwijken, door eventuele dreiging van escalatie uit de weer bekende hoek.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zal wel een overweging gemaakt zijn of het zin heeft de ME te laten komen met alle gevolgen van dien, dan is het daar nog dagen onrustig, openbare orde en zo.
Nee, men moet een inschatting maken met de openbare orde in het vizier. Dat is niet mijn mening, dat is hoe het gaat. Maar hoe hadden ze het dan moeten doen, ME inzetten en dagenlang onrust, omdat we zogenaamd onze principes hebben? Dit is geen zwichten, dit is vooruit denken en een inschatting maken. Je zou voor de grap eens met de politie moeten meelopen voor een week.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zie hier het einde van onze maatschappij. Exact de reden waarom de politie in Parijs niet meer komt in buitenwijken, door eventuele dreiging van escalatie uit de weer bekende hoek.
Bij Jan en Merel had de familie netjes gewacht.
Ik vind het juist getuigen van een zeer kortzichtige denkwijze. Deze specifieke situatie is dan weliswaar voor nu gesust door de regels terzijde te schuiven, maar door dat te doen, en met name door daar wel vaker zo mee om te gaan, gaat er wel een signaal vanuit dat je dus je zin kunt krijgen door een beroep te doen op een collectieve emotionaliteit. De kans op toekomstige soortgelijke gebeurtenissen wakker je daarmee aan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, men moet een inschatting maken met de openbare orde in het vizier. Dat is niet mijn mening, dat is hoe het gaat. Maar hoe hadden ze het dan moeten doen, ME inzetten en dagenlang onrust, omdat we zogenaamd onze principes hebben? Dit is geen zwichten, dit is vooruit denken en een inschatting maken. Je zou voor de grap eens met de politie moeten meelopen voor een week.
Ja, daarom heb je blijkbaar geen functie waarbij je die beslissing moet maken. Mooi toch!quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het juist getuigen van een zeer kortzichtige denkwijze. Deze specifieke situatie is dan weliswaar voor nu gesust door de regels terzijde te schuiven, maar door dat te doen, en met name door daar wel vaker zo mee om te gaan, gaat er wel een signaal vanuit dat je dus je zin kunt krijgen door een beroep te doen op een collectieve emotionaliteit. De kans op toekomstige soortgelijke gebeurtenissen wakker je daarmee aan.
Het is nu niet bepaald zo dat er vaak gebouwen instorten waar dan mensen onder het puin liggen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind het juist getuigen van een zeer kortzichtige denkwijze. Deze specifieke situatie is dan weliswaar voor nu gesust door de regels terzijde te schuiven, maar door dat te doen, en met name door daar wel vaker zo mee om te gaan, gaat er wel een signaal vanuit dat je dus je zin kunt krijgen door een beroep te doen op een collectieve emotionaliteit. De kans op toekomstige soortgelijke gebeurtenissen wakker je daarmee aan.
Ja ook.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou het niet mee spelen dat ze volgens de Islam doden zo snel mogelijk moeten begraven? Ik weet niet hoor, ik zeg maar wat.
Het hele nieuws over vandaag begon ermee. Ja, ze willen hem schoonmaken en zsm begraven.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zou het niet mee spelen dat ze volgens de Islam doden zo snel mogelijk moeten begraven? Ik weet niet hoor, ik zeg maar wat.
Ja, en ik bedoel ermee te zeggen dat ze dat misschien als reden zagen om zelf op onderzoek uit te gaan. Niet perse om hulpdiensten te dwarsbomen oid.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het hele nieuws over vandaag begon ermee. Ja, ze willen hem schoonmaken en zsm begraven.
Irrelevant, als je een signaal geeft dat je gefaciliteerd wordt in het overtreden van de regels mits je collectief erg geemotioneerd bent, dan heeft dat natuurlijk ook zo z'n weerslag op situaties die niet identiek aan deze zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is nu niet bepaald zo dat er vaak gebouwen instorten waar dan mensen onder het puin liggen.
Precies, dat is de insteek, al begin men wel te zeggen dat het met huidskleur te maken had, dat was dan weer niet nodig. Het is ook best te begrijpen dat men dat lijk wil, en door zulke dingen te stellen kun je er een mega groot probleem ervan maken en het een 'wij tegen zij' wordt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, en ik bedoel ermee te zeggen dat ze dat misschien als reden zagen om zelf op onderzoek uit te gaan. Niet perse om hulpdiensten te dwarsbomen oid.
Het zal vast niet de eerste keer zijn dat politie een keuze maakt ten behoeve van de openbare orde, sterker nog, dat is eigenlijk precies hun werk. Daarbij is een van de belangrijkste taken 'hulp behoeven aan diegene die het nodig heeft' en daar kun je als agent best mee schipperen. Maar ten alle tijden moet de politie de openbare orde bewaken en dan het gebeuren dat het anders verloopt dan constant overal maar met de ME komen knokken uit principe.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Irrelevant, als je een signaal geeft dat je gefaciliteerd wordt in het overtreden van de regels mits je collectief erg geemotioneerd bent, dan heeft dat natuurlijk ook zo z'n weerslag op situaties die niet identiek aan deze zijn.
Vast en zeker. Maar daar hebben hulptroepen niets aan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een rare zin.....quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Irrelevant, als je een signaal geeft dat je gefaciliteerd wordt in het overtreden van de regels mits je collectief erg geemotioneerd bent, dan heeft dat natuurlijk ook zo z'n weerslag op situaties die niet identiek aan deze zijn.
Dat terwijl de eerste groep vandaag stelde dat er niets gebeurde. Men wil dat Aboutaleb terug komt vliegen uit Zuid-Afrika en van dat men nu de gebouwen niet gaat slopen. Ik zou zeggen, ga je gang, succes al s het instort.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:19 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. Door toedoen van familie is men eerder gestopt met zoeken. Is dat niet strafbaar? Heb je wel wat je graag wil........
Men kan wel meer willen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat terwijl de eerste groep vandaag stelde dat er niets gebeurde. Men wil dat Aboutaleb terug komt vliegen uit Zuid-Afrika en van dat men nu de gebouwen niet gaat slopen. Ik zou zeggen, ga je gang, succes al s het instort.
Geen goede PR voor Moslims in deze politieke tijd, zo is het ook weer.
Tja, misschien moeten ze leren dat ze nog niet op gelijke voet met het koningshuis.quote:Op woensdag 31 januari 2024 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben in Marokko ook een koning, die staat nog hoger dan Willem. Alsof die niet meer privileges heeft.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten ze leren dat ze nog niet op gelijke voet met het koningshuis.
Het gaat meer om dat men zich weer eens als geslagen hond ziet. Alsof mensen andereen expres laten doodgaan hier.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze hebben in Marokko ook een koning, die staat nog hoger dan Willem. Alsof die niet meer privileges heeft.
Helemaal mee eens! En dan elkaar ophitsen en agressief tewerk gaan. Het helpt je helemaal niet en inderdaad, als die mensen eerder vandaag gewoon hadden gewacht, dan hadden al deze mensen er vanavond ook niet gestaan. Lopend vuurtje, om moe van te worden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat meer om dat men zich weer eens als geslagen hond ziet. Alsof mensen andereen expres laten doodgaan hier.
Volgens mij gelden gewoon de Nederlandse wetten en regels hier in Nederland en gaan die boven regels van godsdiensten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja helemaal mee eens, al zie je vaak dat (bijvoorbeeld bij het boerenprotest en andere protesten) men kiest voor openbare orde en dat valt soms te begrijpen, maar nu loopt het uit de hand, ondanks die keuze. Ja, dan moet men alsnog ingrijpen. Wat mij vooral frustreert is dat het allemaal zo agressief moet, dat het nu vooral copy-cat gedrag is en dat zulke ophitserij wel verontrustend is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens mij gelden gewoon de Nederlandse wetten en regels hier in Nederland en gaan die boven regels van godsdiensten.
Wss niet ten koste van meer doden. Je ziet dit meer in derde wereldlanden. Gaat 1 geit dood in de put en dat kost dat 6 mensenlevens. Ik heb niet veel behoefte aan dat niveau van denken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vroeger hadden we die instelling vast ook veel meer, vandaar dat we toen ook zo ontzettend veel kinderen maakten, dan is de kans dat iemand van de familie zich vermenigvuldigd een stuk groter.quote:Op donderdag 1 februari 2024 00:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wss niet ten koste van meer doden. Je ziet dit meer in derde wereldlanden. Gaat 1 geit dood in de put en dat kost dat 6 mensenlevens. Ik heb niet veel behoefte aan dat niveau van denken.
Het blijkt toch echt vooral familie te zijn die dit start.quote:Op donderdag 1 februari 2024 00:13 schreef britneycheers het volgende:
Dat de nabestaanden zo reageren begrijp ik wel. Maar ik heb het idee dat er nu een hoop mensen bij zijn gekomen die geen familie zijn of überhaupt deze slachtoffers kennen.
Een aantal mensen in Nederland misbruiken nou eenmaal graag andermans ellende om te kunnen rellen en onrust te stoken.
Wat een dotjes weerquote:ME ingezet bij plek explosie Rotterdam om grimmige sfeer
Op de plek in Rotterdam waar eerder deze week een explosie was, hebben de ME en politie vanavond moeten ingrijpen. Omstanders gingen de confrontatie met hen aan uit onvrede over ontmantelingswerkzaamheden die uitgevoerd worden in het gebied.
Die worden van zelf aangepakt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
We zitten helaas met een steeds groter wordende groep mensen die de islam boven de wet vinden staan.
Vrij ziek gedacht? Jaren 30?quote:Op donderdag 1 februari 2024 02:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Die worden van zelf aangepakt.
Vroeg of later bestaat gewoon de knok ploeg weer.
Was vroeger er ook en zie dat gewoon weer terug komen.
Een agent zij ooit tegen me.
Sla ze verrot en dump ze in de sloot.
En loop weg.
Nee 10 jaar terug.quote:
Lijkt wel foto uit Marokko.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Wat een dotjes weer
Toen waren er geen serieuze knokploegen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 02:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee 10 jaar terug.
Of dacht je dat de politie niet gestoort word van draai deur criminele.
Ze pakken ze op en een paar uur laten lopen ze buiten met een middelvinger naar de agent toe
Goh, niet verrassend na wat we hier gistermiddag hebben besproken..quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Wat een dotjes weer
quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Wat een dotjes weer
Ja bizar, wij zijn moslim dus bepalen zelf wel even wat er gebeurt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:59 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
We zitten helaas met een steeds groter wordende groep mensen die de islam boven de wet vinden staan.
quote:Familieleden van de vermisten zijn bang dat de lichamen onder het puin tijdens de sloop van het gebouw verder verminkt worden. "Wij zijn moslims, wij moeten onze lichamen begraven", zei een ongerust familielid tegen de NOS. Hij doelde hiermee op het islamitische gebruik om doden zo snel mogelijk te begraven.
Blijkbaar snappen ze niet dat er een deel van het gebouw moet worden gesloopt om veilig die 2 lichamen te kunnen vinden en bergen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:22 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja bizar, wij zijn moslim dus bepalen zelf wel even wat er gebeurt.
Sta je dan als reddingsteam dag en nacht te ploeteren om de lichamen te vinden.
Respectloos volk.
Is overigens zelf beschreven bij de nos
[..]
Wel leuk dat alle familieleden elkaar zo weer even zien. Zullen toch neven bijzitten die je lang niet hebt gesproken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Wat een dotjes weer
Dat willen ze vooral niet snappen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blijkbaar snappen ze niet dat er een deel van het gebouw moet worden gesloopt om veilig die 2 lichamen te kunnen vinden en bergen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet genen, cultuur.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het zit dus gewoon in de genen van dat volk dat het bij de hulpverlening na een ramp in het Midden Oosten, altijd zo'n ontzettende chaos is. Zelfs hier kunnen ze zich niet beheersen.
Stukje intelligentie wat mistquote:Op donderdag 1 februari 2024 07:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat willen ze vooral niet snappen.
Bizar, dus als je maar genoeg dramt krijg je je zin. Men maakt zich compleet ongeloofwaardig op deze manier.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
We buigen, en als het moet, als een knipmes
Goed man, die reversed integratie
Ik ben het met je eens hoor. Kon gisteren begrip hebben voor de familie omdat ze zo snel een lichaamdeel gevonden hadden, hoe wanhopig ze moeten zijn geweest.quote:Op donderdag 1 februari 2024 06:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar het zal vast aan de communicatie hebben gelegen allemaal
Ook dat.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ok, hoe zat het dan met die aardbeving in Turkije & Syrië daar werdeh overledenen ook pas weken later gevonden en konden dan ook niet snel begraven vanwege religie.
Dit is gewoon de politie die op tv bekend maakt dat de islam altijd voor gaat op de wet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bizar, dus als je maar genoeg dramt krijg je je zin. Men maakt zich compleet ongeloofwaardig op deze manier.
De politiek is hier gewoon verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is het resultaat van 40 jaar wegkijken door vooral links Nederland.
Religie boven veiligheid, sure....quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
Die zijn drukker met zichzelf omdat de PVV steeds groter word om redenen die ze niet begrijpen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:31 schreef Bimmer88 het volgende:
Zouden de ogen van links nu eindelijk eens opengaan? Ze zijn werkelijk allemaal hetzelfde. Wat een verrijking deze cultuur.
En het dan gek vinden dat de PVV zo groot is geworden..quote:
Tja ook deze mensen moeten een keer slapen of naar werk/dagbesteding. De kans is er dat ze vanavond weer uitgerust er staan.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:44 schreef Aether het volgende:
7.00 - Rust keert terug, werkzaamheden gaan door
In tegenstelling tot woensdagavond is het donderdagochtend erg rustig op de Schammenkamp. Afgezien van enkele politiebusjes en aanwezige puinruimers, is er verder niemand op het terrein. Woensdagavond liepen de gemoederen hoog op door een grote bouwkraan die het dak aan het ruimen was. Donderdag wordt die weer ingezet. Momenteel zijn er zeker een tiental mensen weer aan het werk.
https://rijnmond.nl/nieuw(...)in-bij-verwoest-pand
Die wonen in wijken waar ze niet te maken hebben met deze lieden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:31 schreef Bimmer88 het volgende:
Zouden de ogen van links nu eindelijk eens opengaan? Ze zijn werkelijk allemaal hetzelfde. Wat een verrijking deze cultuur.
Tendentieuze tweet. Heb je het Journaal gezien? Er zit nogal een verschil tussen wat hier en staat en wat ze daadwerkelijk zei.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat jij ook niet gezien hebt wat ze daadwerkelijk zei. Da's niet wat er in die tweet staat.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is gewoon de politie die op tv bekend maakt dat de islam altijd voor gaat op de wet.
En we zagen dat het goed was.
Je ondermijnt daarmee zelf ook gewoon het algemene beeld van hulpdiensten zoals politie, brandweer, ambulancepersoneel etc. Geen wonder dat ze zo vaak te maken hebben met agressie (verbaal en fysiek). Stel eens gewoon grenzen en zorg er voor dat er keiharde straffen staan op het niet respecteren van gezag.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En voila, m'n theorie wordt al heel snel bewezen. Je geeft toe aan emoties, en dus wordt die kaart vaker en harder ingezet.
Volledig begrijpelijke emoties. Maar weinigen zijn rationeel als dit je overkomt. Hier lacherig of denigrerend over doen vanuit je luie stoel is weerzinwekkend.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:37 schreef Toine51 het volgende:
Hoor nu bij de NOS dat die "familie" vertelt dat de hulpverleners hun werk niet goed doen.....
Dat je die emoties hebt, ja daar kan ik inkomen. Dat je vervolgens met 50 man daar gaat staan dreigen, rellen gaat veel en veels te ver.quote:
Vind het volkomen walgelijk om af te geven op hulpverleners. In welke staat je op dat moment ook moge verkeren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volledig begrijpelijke emoties. Maar weinigen zijn rationeel als dit je overkomt. Hier lacherig of denigrerend over doen vanuit je luie stoel is weerzinwekkend.
De hulpverleners doen vanzelfsprekend hun best, maar dat zal nooit genoeg zijn in de ogen van familieleden die alleen maar het beeld voor zich hebben van een neef, broer, zus die onder het puin ligt.. snakkend naar adem.
Dat neemt niet weg dat geweld of agressie een rode lijn is en niet getolereerd kan en mag worden. Dat is hier het geval en dat geldt in het Midden Oosten. Die regels zijn daar niet anders.
Het gooien op cultuur of genen is dan ook vooral afkomstig van mensen die weinig kaas hebben gegeten van de regio aldaar, en bovendien zelf ook vanuit emotie reageren. In dat opzicht niet heel anders dan de hierboven genoemde familieleden.
Ja eens. Dit wat er nu in Rotterdam aan de hand is, kan niet vaak genoeg gebeuren. Echt, laat het maar escaleren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:48 schreef descon het volgende:
[..]
Die zijn drukker met zichzelf omdat de PVV steeds groter word om redenen die ze niet begrijpen.
Raar dat andere mensen zich wel gedeisd houden bij een incident. Zal wel iets met respect, normen en waarden zijn...quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volledig begrijpelijke emoties. Maar weinigen zijn rationeel als dit je overkomt. Hier lacherig of denigrerend over doen vanuit je luie stoel is weerzinwekkend.
De hulpverleners doen vanzelfsprekend hun best, maar dat zal nooit genoeg zijn in de ogen van familieleden die alleen maar het beeld voor zich hebben van een neef, broer, zus die onder het puin ligt.. snakkend naar adem.
Yes.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:44 schreef _The_General_ het volgende:
Alweer wordt pijnlijk duidelijk wat er mis is met een groep mensen in dit land.
Dat schrijf ik inderdaad. Goed gelezen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat je die emoties hebt, ja daar kan ik inkomen. Dat je vervolgens met 50 man daar gaat staan dreigen, rellen gaat veel en veels te ver.
Dat schrijf ik inderdaad. Goed gelezen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat je die emoties hebt, ja daar kan ik inkomen. Dat je vervolgens met 50 man daar gaat staan dreigen, rellen gaat veel en veels te ver.
Heeft weinig met respect, normen en waarden te maken. Vooral om dat dit per individu of gezin nogal anders is. En dan heb je ook nog een stuk persoonlijkheid. De een is nuchter, de ander emotioneel, weer een ander agressief. Ik ken dit gezin verder niet, dus ik weet niet hoe groot dit gezin is en of dit allemaal naasten zijn of vrienden ofzo. Doet er verder niet toe, want dat maakt voor het overschrijden van de rode lijn verder weinig uit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Raar dat andere mensen zich wel gedeisd houden bij een incident. Zal wel iets met respect, normen en waarden zijn...
Snap best dat je emotioneel bent als directe nabestaande, maar ik zie op tv 10-tallen "familieleden" met allemaal dezelfde reactie;
Agressie.
Edwin Wagensveld kan binnenkort met pensioen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:51 schreef Aventura het volgende:
Ik begrijp nooit dat moslims altijd zo janken over respect, en dan vervolgens excessief geweld gebruiken om dat af te dwingen. Respect moet van 2 kanten komen. Ik had misschien nog begrip voor hun leed in dit geval, maar als men begint te rammen en te slopen houdt dat bij mij snel op.
Hun 'leed' doet mij steeeeeeds minder merk ik hierdoor.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:51 schreef Aventura het volgende:
Ik begrijp nooit dat moslims altijd zo janken over respect, en dan vervolgens excessief geweld gebruiken om dat af te dwingen. Respect moet van 2 kanten komen. Ik had misschien nog begrip voor hun leed in dit geval, maar als men begint te rammen en te slopen houdt dat bij mij snel op.
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-tijd-verspild.htmlquote:Even kwam in Rotterdam de eigen veiligheid op plek twee: 'Jullie hebben tijd verspild'
nu.nlquote:Je kan niet meer op dit artikel reageren. Er kwamen te veel kwetsende reacties binnen die op diverse punten onze huisregels overtreden. Het filteren van deze reacties kost ons momenteel te veel tijd die we liever besteden aan andere discussies op NUjij. Onder die artikelen ben je meer dan welkom. Bedankt!
Nou, denk toch echt wel dat we hier te maken hebben met een totaal gebrek aan respect. Zeker als deze hele groep zo reageert. En een "cultuur" dingetje zoal je zelf al zegt...quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft weinig met respect, normen en waarden te maken. Vooral om dat dit per individu of gezin nogal anders is. En dan heb je ook nog een stuk persoonlijkheid. De een is nuchter, de ander emotioneel, weer een ander agressief. Ik ken dit gezin verder niet, dus ik weet niet hoe groot dit gezin is en of dit allemaal naasten zijn of vrienden ofzo. Doet er verder niet toe, want dat maakt voor het overschrijden van de rode lijn verder weinig uit.
Een van mijn neven is een nicht, telt dat ook?quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is jouw neef ook jouw broer dan?
Ik zie niemand het goedpraten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:17 schreef Scorpie het volgende:
De eerste linkslieden melden zich weer in dit topic, om dit barbaarse gedrag goed te praten, maar geen woord over het feit dat de ME eraan te pas moest komen, nee, het zijn de reacties hier, die zijn het echte probleem.
En maar janken als een proletenpartij als de PVV weer 5 zetels erbij krijgt.
Islamieten moeten volgens de Islam hun overledenen zo snel mogelijk begraven.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Komt weer omdat het je eigen volk is he.
De ME moeten sturen naar een rampplek omdat 'familie' commentaar heeft op het handelen
Ga weg man. Het is geen gaza hier. Wil je daar wel wonen en je zo gedragen, flikker je maar lekker op.
Omdat dit heel effectief is!quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:51 schreef Aventura het volgende:
Ehm, ja. Als je bent gevonden. Dus een beetje een raar argument hier.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Islamieten moeten volgens de Islam hun overledenen zo snel mogelijk begraven.
Ik weet niet in welk land jij woont en werkt, maar in ieder geval niet in Nederland. Gok Fantasieland.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat dit heel effectief is!
Kijk maar eens hoe dit gedrag heeft geleid tot allerlei veranderingen in de maatschapij, tot geen varkensvlees meer op de gemeenteborrel tot nauwelijks nog topless-zonnen op het strand of het alcoholverbod op veel vrijdagmiddagborrels. En dat is dan alleen nog maar in Nederland.
Tja, en in Nederland gelden onze wetten en regels en zijn geloofsregels en zo ondergeschikt.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Islamieten moeten volgens de Islam hun overledenen zo snel mogelijk begraven.
Als ze vinden dat die hulpverleners niet goed bezig zijn is dat toch de kern?quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, ja. Als je bent gevonden. Dus een beetje een raar argument hier.
Ja maar dat is niet zo, die mensen moet Allah altijd op nummer 1 zetten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, en in Nederland gelden onze wetten en regels en zijn geloofsregels en zo ondergeschikt.
Als ze goed geïntegreerd zijn én onze wetten, normen en waarden respecteren dan weten ze dat.
Waarom zou dat de kern zijn? Lijkt me eerder de kern dat ze nog hoop hebben dat deze mensen nog levend onder het puin liggen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als ze vinden dat die humlpverleners niet goed bezig zijn is dat toch de kern?
Wat een valse tegenstelling weer, aan de hand van wat fantasieverhaaltjes.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, en in Nederland gelden onze wetten en regels en zijn geloofsregels en zo ondergeschikt.
Als ze goed geïntegreerd zijn én onze wetten, normen en waarden respecteren dan weten ze dat.
Die kans lijkt me echt nihil.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de kern zijn? Lijkt me eerder de kern dat ze nog hoop hebben dat deze mensen nog levend onder het puin liggen.
Mij ook, maar als het je moeder is die eronder ligt dan wil je het onderste uit de kan. Ook al is er maar 1 procent overlevingskans.quote:
Als het mijn zoon zou zijn die daar lag, zou ik ook gaan zoeken, ja. Dat wel.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mij ook, maar als het je moeder is die eronder ligt dan wil je het onderste uit de kan. Ook al is er maar 1 procent overlevingskans.
Klopt, maar dat ga je dan niet forceren door te dreigen/rellen. De hulpdiensten doen hun uiterste best.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mij ook, maar als het je moeder is die eronder ligt dan wil je het onderste uit de kan. Ook al is er maar 1 procent overlevingskans.
Als je maar een paar hersencellen hebt dan krijg je dit soort gedrag.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat ga je dan niet forceren door te dreigen/rellen. De hulpdiensten doen hun uiterste best.
nauwelijks nog topless zonnen is debet aan de mobiele telefoon met camera, niet zozeer aan moslimsquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat dit heel effectief is!
Kijk maar eens hoe dit gedrag heeft geleid tot allerlei veranderingen in de maatschapij, tot geen varkensvlees meer op de gemeenteborrel tot nauwelijks nog topless-zonnen op het strand of het alcoholverbod op veel vrijdagmiddagborrels. En dat is dan alleen nog maar in Nederland.
Plus geen of gebrekkige opvoeding.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je maar een paar hersencellen hebt dan krijg je dit soort gedrag.
Hopen mag, de wet overtreden niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat de kern zijn? Lijkt me eerder de kern dat ze nog hoop hebben dat deze mensen nog levend onder het puin liggen.
Met een startpistoolAK47quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:54 schreef Modus het volgende:
Je zal anno 2024 toch nog steeds geloven dat er een mannetje op een wolk zit mee te kijken met een stopwatch.
Man man man
quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat een gezin uit pak hem beet Staphorst over de hekken van een ingestort gebouw zou klimmen om hun naasten te gaan zoeken omdat de politie en anderen in hun ogen niet snel genoeg naar de slachtoffers op zoek zouden gaan?quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft weinig met respect, normen en waarden te maken. Vooral om dat dit per individu of gezin nogal anders is. En dan heb je ook nog een stuk persoonlijkheid. De een is nuchter, de ander emotioneel, weer een ander agressief. Ik ken dit gezin verder niet, dus ik weet niet hoe groot dit gezin is en of dit allemaal naasten zijn of vrienden ofzo. Doet er verder niet toe, want dat maakt voor het overschrijden van de rode lijn verder weinig uit.
Laten we nou niet doen alsof hyper christelijke gezinnen per definitie zo fantastisch zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat een gezin uit pak hem beet Staphorst over de hekken van een ingestort gebouw zou klimmen om hun naasten te gaan zoeken omdat de politie en anderen in hun ogen niet snel genoeg naar de slachtoffers op zoek zouden gaan?
Dat was de vraag niet en waarom jij meent te moeten reageren is mij een raadsel.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof hyper christelijke gezinnen per definitie zo fantastisch zijn.
Dan moeten ze niet in een land gaan wonen waar de rechterlijke macht gescheiden is van godsdienst.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:12 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet zo, die mensen moet Allah altijd op nummer 1 zetten.
Nou uit dit geval blijkt dat toch wel een flexibel gegeven te zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan moeten ze niet in een land gaan wonen waar de rechterlijke macht gescheiden is van godsdienst.
Met zo'n onbeschoft antwoord zou ik eerst maar eens naar jezelf kijken in plaats van naar anderen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet en waarom jij meent te moeten reageren is mij een raadsel.
Ik zou het beslist niet uitsluiten. Herinner je nog hoe het ging met KOZP in Staphorst?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat een gezin uit pak hem beet Staphorst over de hekken van een ingestort gebouw zou klimmen om hun naasten te gaan zoeken omdat de politie en anderen in hun ogen niet snel genoeg naar de slachtoffers op zoek zouden gaan?
Uitstekend punt, daar ging het ook om hoog opgelopen emoties. Wat gebeurde er vervolgens met die mensen die door de hekken gingen? Die werden vervolgens aangepakt:quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou het beslist niet uitsluiten. Herinner je nog hoe het ging met KOZP in Staphorst?
Dus het met geweld doordrijven van je zin, de wet overtreden, de onvoldoende aanwezige politie aan de kant schuiven... het is de Staphorsters niet vreemd...
Die kijkt niet zo vrolijk.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
Goede nekklem.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:22 schreef LaDaDiDa het volgende:
https://x.com/SanderSassen/status/1752982561331048531?s=20
Altijd zo opgefokt... Door generaties lang nicht/neef huwelijken? Of is het de islamitische opvoeding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |