Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoordquote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doordat de explosie half Rotterdam-Zuid opschrikte, komen mensen vanuit allerlei omliggende wijken kijken wat er aan de hand is in Zuidwijk.
Lekker overdreven weerIk woon er te voet zo'n 15 minuten van af. Heb niks gehoord. Wel een hele hoop sirenes dus toen dacht ik al, dit is foute boel.
Serieus? Nee echt niks gehoord. Misschien stond de wind 'verkeerd'? Vriend heeft nog online gekeken wat er aan de hand was omdat we zoveel sirenes hoorden.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoord
Misschien door de windrichting?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:02 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Echt ? Ik woon 20 minuten met de auto, en ik heb het gehoord
Komt wel dichtbij zo zeker?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:00 schreef roos94 het volgende:
Schammenkamp is 1 min lopen van mijn ouderlijk huis. Ken er veel mensen. Trieste gebeurtenis zeg.
Toen ik het hoorde dacht ik dat het eerst dit pand betrof. Ze verkopen daar altijd aan het einde van het jaar vuurwerk, maar dat daar nog zoveel lag opgeslagen waar notabene woningen vlak naast gelegen zijn is echt vragen om problemen. Ik zou niet lekker slapen mocht ik de eigenaar zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:30 schreef Alpha0 het volgende:
Dacht dat we sinds Enschede geen vuurwerk meer zouden opslaan in woonwijken
Is Rotterdam aan een ramp ontsnapt? 5000 kilo vuurwerk lag vlak bij explosie
Wat dus raar is, want vuurwerk moet in een soort bunker liggen, als die dicht blijft, moet er in feite niks kunnen gebeuren. Met 5000 kilo over straat terwijl er nog vonken rondvliegen lijkt me stukje gevaarlijker.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:30 schreef Alpha0 het volgende:
Dacht dat we sinds Enschede geen vuurwerk meer zouden opslaan in woonwijken
Is Rotterdam aan een ramp ontsnapt? 5000 kilo vuurwerk lag vlak bij explosie
Weten ze al wel wat het wel was?quote:
Precies wat ik dacht. Er is een hoop armoede daar. Arme mensenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zijn weer eens de armzalige huurders van sociale huurwoningen die de klos zijn. Het is nooit eens villa Weltevreden die het loodje legt.
Nou dit keer wel want ken er een handvol mensen in dat gebouw en veel die eromheen wonen.quote:
Gebeurt ook wel hoor.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zijn weer eens de armzalige huurders van sociale huurwoningen die de klos zijn. Het is nooit eens villa Weltevreden die het loodje legt.
Dat is hier om de hoek en geloof me, Hilversum-Oost is verre van een sjieke villawijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gebeurt ook wel hoor.
https://www.gooieneembode(...)rsum-woning-flink-be
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Die gebruiken hun wijntjes ipv coke enzulks.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.
[ afbeelding ]
Ik ben vorig jaar nog in Rotterdam geweest !11!!!11111!!!!!!!quote:
Dat moet het wel zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Serieus? Nee echt niks gehoord. Misschien stond de wind 'verkeerd'?quote:
Ik mis even wat context bij deze foto. Is dit van rond de jaarwisseling?quote:
Ik hoop ook niet dat het iemand is die te vaak naar "Breaking bad" heeft gekeken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De rijken laten hun drugs elders maken en opslaan.
[ afbeelding ]
Ik plaats toch geen foto van de jaarwisseling bij dit nieuwsbericht, dat zou wel heel krom zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik mis even wat context bij deze foto. Is dit van rond de jaarwisseling?
edit: ik zie bij het bericht van rijnmond dat ze bezig waren met verplaatsen van vuurwerk uit een opslag dus wss is dat dit.
Het is ook al op de foto boven het bericht te zien dat dat rijtjeswoningen zijn. Dus inderdaad geen villa.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is hier om de hoek en geloof me, Hilversum-Oost is verre van een sjieke villawijk.
Ik bedoelde het verder niet negatief, maar een klein stukje tekst erbij had prettig geweest. Dat is allesquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik plaats toch geen foto van de jaarwisseling bij dit nieuwsbericht, dat zou wel heel krom zijn.
Staat n.b. in de OPquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik bedoelde het verder niet negatief, maar een klein stukje tekst erbij had prettig geweest. Dat is alles
Als het bij 3 doden zou blijven (zoals nu wordt vermoed) kun je nog van geluk sprekenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:09 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Foto's:
https://www.010fotograaf.(...)plex-rotterdam-zuid/
En dat gaat dit al illegale spul natuurlijk helemaal tegen omdat het nog meer niet mag?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 08:40 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Zo zal een algemeen vuurwerkverbod nog sneller komen dan verwacht
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die gebruiken hun wijntjes ipv coke enzulks.
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Meen dat men gisteravond laat nog sprak op nu.nl van een explosie onder een auto bij dat appartementencomplex, maar nu komt het dus van een garagebox?
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.
Ben benieuwd of het nalatigheid of een ongeluk was of weer zo’n explosie.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De auto stond in de garagebox en is naar buiten geblazen door de explosie in/onder de auto. Je gaat dan snel denken aan opzet in het criminele circuit.
Of een LPG-tank in de kofferbak, dan krijg je ook echt dat effect dat de auto gelanceerd wordt. Als het een aardgas-explosie was is dat minder waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Opzet of een opslagplaats met explosieven van wat boefjes die plofkraken op pinautomaten uitvoeren?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zóu kunnen gezien de recente golf aan explosies in Rotterdam. Onderzoek zal dat vast uitwijzen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Opzet of een opslagplaats met explosieven van wat boefjes die plofkraken op pinautomaten uitvoeren?
Misschien is hij zelf letterlijk uit huis gelanceerd zo...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo'n huurder met al dat vuurwerk gewoon eruit trappen.
Nee opslag was een stukje verderop.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien is hij zelf letterlijk uit huis gelanceerd zo...
Dat het vestigingsadres elders is, betekent echt helemaal niets.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:55 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.
https://www.rijnmond.nl/n(...)uit-puin-naar-buitenquote:Op sociale media zijn videobeelden geplaatst van een man die zwaargewond uit het brandende puin komt lopen na de enorme explosie aan de Schammenkamp in Rotterdam-Zuidwijk. De man komt schreeuwend naar buiten en krijgt het laatste stuk hulp van buren die de vlammen staan te filmen. "Door de pijn kon hij niet bewegen."
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald. Maar een Enschede 2.0 was er nooit gebeurd hoor. Paar jaar terug was er ook een brand bij een vuurwerkverkooppunt in Dordrecht. Behalve een goeie brand viel het voor de rest ook allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:07 schreef streamjohan het volgende:
Hoe ligt dat vuurwerk in godsnaam erbij als je de foto's bekijkt? Alleen achter een garagepoort? En daarboven wonen mensen?
Een bouw en renovatie bedrijfje is al snel ter plekke.
The fuck.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)uit-puin-naar-buiten
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald. Maar een Enschede 2.0 was er nooit gebeurd hoor. Paar jaar terug was er ook een brand bij een vuurwerkverkooppunt in Dordrecht. Behalve een goeie brand viel het voor de rest ook allemaal wel mee.
https://www.dordrecht.net(...)n-vrije-tijd-centrum
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.
Dat zegt hij toch ook niet?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.
Je zegt nu 2x hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen heeft die explosie tot nu toe niks met vuurwerk te maken of weet jij de oorzaak al? Daarnaast heeft het vuurwerk wat in die opslagplaats lag al helemaal niks met die explosie te maken.
Wat zegt hij dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch ook niet?
Ik reageerde in eerste instantie op dat mensen het vreemd vonden dat er vuurwerk kan liggen in een woonwijk bij een legaal verkooppunt. Daar zitten allemaal regels aan vast dus dat vuurwerk ligt niet zomaar in een garagebox wat gesuggereerd werd. Het vuurwerk is uit voorzorg weggehaald niet meer niet minder. Tot nu toe is er nog niks bekent over de oorzaak van de explosie. Tuurlijk is het vervelend voor de slachtoffers en voor mensen die daar wonen. Maar zolang er niks bekent is over de oorzaak heeft speculeren over van alles en nog wat gewoon geen zin.quote:
Jij maakt zelf de vergelijking met Enschede natuurlijk, maar het moet inderdaad blijken of het überhaupt iets met het vuurwerk van doen heeft.quote:
Mogelijk dat ze er explosieven hadden liggen voor al die ontploffingen in Rotterdam. Zo ja, dan is het wel lekker voor ze dat ze de lul zijn nu. Voor de omwonende natuurlijk vreselijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, naastgelegen boxen waren een opslagplaats van materialen voor een renovatiebedrijf, voorraad van een witgoed handelaar en de productieruimte van een bakkerij.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 07:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Als je op de foto's ziet dat de begane grond van het pand vele meters dieper is aan de achterkant dan de bovengelegen appartementen, dan zijn het ook geen gewone garageboxen zoals in het artikel wordt genoemd, maar bedrijfsunits van behoorlijk formaat.
en zit het nu in een vrachtwagen met sprinklerinstallatie?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:35 schreef ipa84 het volgende:
Is gewoon een legaal vuurwerkverkooppunt dus dan moet het gewoon in een bunker liggen met sprinkler installatie. Ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat ze uit voorzorg weg hebben gehaald
Nu ik thuis ben heb ik even iets langer geGoogeld. En als jij dat ook had gedaan had je net als ik gezien dat het vestigensadres van het bouwbedrijfje een woning (appartement) is. En het dus zeer onwaarschijnlijk is dat het bedrijf volledig vanuit dat vestigensadres opereert.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:55 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Auto is van het betreffende bouwbedrijf waarvan ook het witte busje buiten staat. Na een korte Google zoektocht zit dit bedrijf niet in betreffende straat.
Nee, want het zal gewoon via de adr richtlijnen vervoerd worden naar een andere bunker. Waarschijnlijk een importeur, Duitsland of Ulicoten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
en zit het nu in een vrachtwagen met sprinklerinstallatie?
Nee wordt nu ook in de journaals genoemd. Nog altijd vermist ondanks drone en honden die de puinhopen in zijn gegaan.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Weet iemand of ze die drie vermiste personen al gevonden hebben?
Of een politie-depot voor in beslag genomen vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee, want het zal gewoon via de adr richtlijnen vervoerd worden naar een andere bunker. Waarschijnlijk een importeur, Duitsland of Ulicoten.
Dat is in Ulicoten.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Of een politie-depot voor in beslag genomen vuurwerk.
Ik denk dat ze gewoon in Rotterdam zijn.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Weet iemand of ze die drie vermiste personen al gevonden hebben?
Ja er zijn branden na aanslagen bij woningen!!!!!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:29 schreef Scjvb het volgende:
Wat is dat toch de laatste tijd? Her en der nogal wat explosies, zoals aanslagen bij woningen en branden!
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja er zijn branden na aanslagen bij woningen!!!!!
Het probleem in Enschede was vooral al het extra opgeslagen vuurwerk, er was veel te veel. Met deze lading krijg je niet eens iets wat er op lijkt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het wellicht niet de omvang van de vuurwerkramp in Enschede heeft, wil niet zeggen dat het geen enorme impact heeft op die buurt daar. Veel mensen zijn alles kwijt en een paar mensen kunnen het dus waarschijnlijk niet navertellen.
Ik reed gisteravond rond 19.15 nog over de Brienenoordbrug!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:15 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar nog in Rotterdam geweest !11!!!11111!!!!!!!
Zou heel goed kunnen. Ooit eens in mijn vorige buurt gebeurt. Bewoner kwam thuis van vakantie, deed de deur open en boemmm. Van het halve blok het dak eraf naast alle andere schade.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal mij niet verbazen als het uiteindelijk een gasexplosie blijkt te zijn.
Hm.. ja, daar ging het vandaag op locatie ook nog over. Ze doen het toch maar mooi!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:55 schreef Sodemieters het volgende:
Groot respect voor die politiemensen en hun honden. Het zal je werk maar zijn, lijken opsporen tussen het puin. Waarschijnlijk zwaar verminkt/verbrand. Ik zou waarschijnlijk direct PTSS oplopen.
Ik vind het discutabeler dat ze het kennelijk moesten verplaatsen, terwijl er laten we zeggen enkele tientallen meters verderop een forse brand woedt. Dat vuurwerk lag/ligt kennelijk niet in een brandveilige bunker?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Vind die vuurwerkopslag daar toch ook wel behoorlijk discutabel
Er bestaat niet zoiets als een brandveilige bunker. Constructies hebben een bepaalde mate van brandwerendheid. Ze houden het bijv minimaal 60 minuten vol zonder te bezwijken. Dat geeft je voldoende tijd om maatregelen te treffen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 23:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik vind het discutabeler dat ze het kennelijk moesten verplaatsen, terwijl er laten we zeggen enkele tientallen meters verderop een forse brand woedt. Dat vuurwerk lag/ligt kennelijk niet in een brandveilige bunker?
Gewoon dagelijks bestgore checken na een tijdje doet bijna niks je meer. Gratis tip van mijquote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:55 schreef Sodemieters het volgende:
Groot respect voor die politiemensen en hun honden. Het zal je werk maar zijn, lijken opsporen tussen het puin. Waarschijnlijk zwaar verminkt/verbrand. Ik zou waarschijnlijk direct PTSS oplopen.
Och wat vreselijkquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)rotterdams-pand.html
Getsie, wat naar. En ze zijn zelf dus gaan zoeken naar hun familielid.
Een gruwelijk, maar ook wat merkwaardig bericht. Het gebied is met hekken afgesloten, maar als mensen die hekken blijkbaar negeren en zelf gaan zoeken is het oke? Totdat ze daadwerkelijk menselijke resten vinden (iets wat, met nog steeds een aantal vermisten, best een reeel scenario is), en dan moeten ze wel weg?quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)rotterdams-pand.html
Getsie, wat naar. En ze zijn zelf dus gaan zoeken naar hun familielid.
Het is überhaupt een vreemd verhaal, waarom duurt het zolang voordat brandweer gaat zoeken? Heb ik nog nooit gezien bij vergelijkbare situaties.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een gruwelijk, maar ook wat merkwaardig bericht. Het gebied is met hekken afgesloten, maar als mensen die hekken blijkbaar negeren en zelf gaan zoeken is het oke? Totdat ze daadwerkelijk menselijke resten vinden (iets wat, met nog steeds een aantal vermisten, best een reeel scenario is), en dan moeten ze wel weg?
Racismekaart? Hij zei alleen dat als de koning eronder zou liggen dat de hulpdiensten wel het gebouw in waren gegaan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:55 schreef TheVulture het volgende:
Het duurt allemaal lang, ik snap de frustratie en de totale wanhoop van de familie maar ik vind de dreigementen en het recht in eigen hand nemen ook wel weer ver gaan, nog even los van de racismekaart die wordt getrokken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)chaamsdeel~a90b964e/
Excuus, verkeerde link: Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)bben-een-been-gezienquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Racismekaart? Hij zei alleen dat als de koning eronder zou liggen dat de hulpdiensten wel het gebouw in waren gegaan.
quote:De nabestaanden ter plekke zeggen een been te hebben gezien. De familieleden begrijpen niet waarom de zoektocht naar de drie slachtoffers zo lang moet duren. ,,Als het een blanke was geweest, dan was er wel eerder gezocht”, zo zegt een omstander. ,,Als je uit deze buurt komt, dan scheren de agenten alle buitenlanders over één kam. Ze proberen het wel, maar het mag allemaal wel wat sneller.”
Maar hoe kan dat nou dat die mensen van afstand een been zien, en dat de brandweer of politie niks doet?quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:55 schreef TheVulture het volgende:
Het duurt allemaal lang, ik snap de frustratie en de totale wanhoop van de familie maar ik vind de dreigementen en het recht in eigen hand nemen ook wel weer ver gaan, nog even los van de racismekaart die wordt getrokken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)chaamsdeel~a90b964e/
Ik vind het ook een vrij raar scenario, maar wellicht speelt er wat anders en wordt het als een plaats delict gezien ofzo.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat nou dat die mensen van afstand een been zien, en dat de brandweer of politie niks doet?
Lekker belangrijk wat een omstander roept.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Excuus, verkeerde link: Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/(...)bben-een-been-gezien
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |