Als iedereen toch zoveel geld over heeft dat men het aan zulke onzin besteedt kan Rutte die beloofde 1000e pp ook wel in zijn zak houden.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
In België kost het 1000 euro. Als 1 miljoen auto's straks een zelf gekozen kenteken hebben, ben je toch weer een miljard verder... alleen jammer dat het in België al maar om 11.000 auto's gaat en Nederlanders helemaal zuinig zijn op zulke punten.
Ik kan me voorstellen dat er ook nogal wat kosten aan verbonden zijn. Software om kentekens middels camera's uit te lezen bijvoorbeeld, zoals door de politie en Belastingdienst worden gebruikt.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
In België kost het 1000 euro. Als 1 miljoen auto's straks een zelf gekozen kenteken hebben, ben je toch weer een miljard verder... alleen jammer dat het in België al maar om 11.000 auto's gaat en Nederlanders helemaal zuinig zijn op zulke punten.
In België waren gepersonaliseerde kentekens lange tijd niet leesbaar voor de flitsapparatuur, dat zullen ze hier wel willen voorkomen. Maar goed, per saldo levert dit, inclusief het geld dat het kost om een wet te wijzigen, natuurlijk geen cent op. Die 1 of 2 miljoen aan inkomsten die je misschien hebt, ben je ook zo kwijt door het invoeren.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er ook nogal wat kosten aan verbonden zijn. Software om kentekens middels camera's uit te lezen bijvoorbeeld, zoals door de politie en Belastingdienst worden gebruikt.
Ik vind dat inderdaad bepaald slecht. Dit is iets dat al jaren gaande is en alleen maar erger wordt, en dus in de rest van de samenleving idem.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn voorbeeld voor de rest van de samenleving ook. We worden al niet vriendelijker tegen elkaar, en dan is dit de opstelling van de mensen die ons land moeten gaan leiden.
Ja, dat bedoel ik, dat zo'n systeemwijziging zeker niet gratis is.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
In België waren gepersonaliseerde kentekens lange tijd niet leesbaar voor de flitsapparatuur, dat zullen ze hier wel willen voorkomen. Maar goed, per saldo levert dit, inclusief het geld dat het kost om een wet te wijzigen, natuurlijk geen cent op. Die 1 of 2 miljoen aan inkomsten die je misschien hebt, ben je ook zo kwijt door het invoeren.
Dat laatste mag godzijdank niet meer, behalve dan voor de mrb.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
Software om kentekens middels camera's uit te lezen bijvoorbeeld, zoals door de politie en Belastingdienst worden gebruikt.
Hoezo? Die lezen nu toch ook al buitenlandse kentekens? Dat lijkt me echt het probleem niet.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er ook nogal wat kosten aan verbonden zijn. Software om kentekens middels camera's uit te lezen bijvoorbeeld, zoals door de politie en Belastingdienst worden gebruikt.
Heb jij toevallig enig inzicht in wat de VVD gaat doen mocht de formatie klappen? Zie je dan de VVD nog richting PvdA/GL kijken of zullen toch ze aansturen op nieuwe verkiezingen?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat laatste mag godzijdank niet meer, behalve dan voor de mrb.
Over de meeste (belangrijke) zaken zijn de meeste partijen in Nederland het vooral gewoon eens. Het is een groot schouwspel.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo? Die lezen nu toch ook al buitenlandse kentekens? Dat lijkt me echt het probleem niet.
Het lijkt me echt heel makkelijk in te voeren. Er is alleen geen reden om het te doen, en als je na zeven weken vergaderen alleen met dit geneuzel kan komen dan kun je wel zeggen dat de formatie stukloopt.
En dan rijd ik niet eens autoquote:Op maandag 29 januari 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, je kunt straks een nummerplaat bestellen met je favoriete voetbalclub erop.
Volgens jou zijn NSC, VVD, PVV en BBB het eigenlijk gewoon eens?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Over de meeste (belangrijke) zaken zijn de meeste partijen in Nederland het vooral gewoon eens. Het is een groot schouwspel.
Vertel dat België, daar deden ze er vrij lang over om het op te lossen:quote:Op maandag 29 januari 2024 21:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo? Die lezen nu toch ook al buitenlandse kentekens? Dat lijkt me echt het probleem niet.
In dit geval zijn ze het niet eens over financiën, stikstof, huizenbouw, belastingen, klimaat, EU en zorg, dan blijft er bijzonder weinig over.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Over de meeste (belangrijke) zaken zijn de meeste partijen in Nederland het vooral gewoon eens. Het is een groot schouwspel.
Wilders en Omtzigt liggen elkaar naar het schijnt ook totaal niet.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De oude Tweede Kamer wel te verstaan. Oftewel zal de coalitie na de val van het kabinet elkaar blijven steunen.quote:Op maandag 29 januari 2024 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Kamer gaat over wat controversieel is, daar heeft de regering niets mee te maken. De regering maakt geen nieuw beleid, over alle liggende voorstellen beslist de Kamer of ze controversieel zijn. En onder andere BBB vond dit niet controversieel, dus BBB wilde stemmen over de spreidingswet en de kans hebben hem in te voeren.
Oh jij denkt echt dat die partijen een soort tegenpolen zijn van elkaar en er echt niet uit kunnen komen als ze dat zouden willen?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens jou zijn NSC, VVD, PVV en BBB het eigenlijk gewoon eens?
10.000 keer 1000 euro (die ook nog eens aftrekbaar waren voor bedrijven) minus de uitvoeringskosten, de kosten om een wet te maken en uiteindelijk het aanpassen van alle flitsapparatuur. Dat komt niet in de buurt van de 27 miljoen, hooguit in de buurt van 27.000, als het al wat heeft opgeleverd.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:33 schreef Kickinalfa het volgende:
In België heeft het iig 27 miljoen in het laatje gebracht.
BBB probeert vooral het imago van pragmatische constructieve no-nonsense doorpakkers hoog te houden.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:35 schreef Origami94 het volgende:
De BBB doet verder ook maar wat Wilders wilt. Het valt nog mee dat Carolien niet de tassen draagt van Geert.
Jammer leek een veelbelovende partij te zijn. hoog
Er zullen vast wel wat aanpassingen nodig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de buurt komt van 27 miljoen.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
10.000 keer 1000 euro (die ook nog eens aftrekbaar waren voor bedrijven) minus de uitvoeringskosten, de kosten om een wet te maken en uiteindelijk het aanpassen van alle flitsapparatuur. Dat komt niet in de buurt van de 27 miljoen, hooguit in de buurt van 27.000, als het al wat heeft opgeleverd.
lekker boeiend manquote:Op maandag 29 januari 2024 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er zullen vast wel wat aanpassingen nodig zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de buurt komt van 27 miljoen.
Zelf de gratis apps kunnen tegenwoordig woorden / letters uit een foto halen dus de flirts apparatuur moet dat ook wel lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |