abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212214316
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:16 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Demissionair of missionair maakt geen enkel verschil uit in de praktijk de afgelopen jaren. Zie Jetten zijn energiebeleid of de omstreden spreidingswet
De spreidingswet was geen nieuw beleid en expliciet door de Eerste Kamer via een stemming niet controversieel verklaard. Dus dat is een heel erg verkeerd voorbeeld. Die tegenhouden was eerder een inbreuk op de demissionaire status geweest.

En ik weet niet op wat voor energiebeleid je doelt, maar volgens mij is er niks nieuws ingevoerd na de val van het kabinet.

Kortom: je zit er volkomen naast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 29 januari 2024 @ 17:43:37 #253
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212215164
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
De spreidingswet was geen nieuw beleid en expliciet door de Eerste Kamer via een stemming niet controversieel verklaard. Dus dat is een heel erg verkeerd voorbeeld. Die tegenhouden was eerder een inbreuk op de demissionaire status geweest.

En ik weet niet op wat voor energiebeleid je doelt, maar volgens mij is er niks nieuws ingevoerd na de val van het kabinet.

Kortom: je zit er volkomen naast.
Dat is juist mijn punt. Als de spreidingswet niet "controversieel" wordt verklaard. Wat dan wel?

Een demissionair kabinet kan gewoon missionair werken.

quote:
Jetten wilt de actieplan vermindering van de netcongestie invoeren dmv zijn beleid naar een schonere en betere energietransitie. Deze plan bevat o.a dynamische tarieven en prikkels met het gebruik van stroom. Dit zorgt er in de praktijk voor dat energie geen recht meer is maar een neoliberale post.

Hoeveel zetels heeft Rutte 4 nu over in de Tweede Kamer? Rutte's kabinetten missionair of demissionair wijken geen meter als het komt op het veranderen van (neoliberale) beleid.

Dit wordt tevens ook omschreven door Omtzigt. En is een van de redenen waarom Omtzigt een tijd lang met zijn nieuwe partij op 1 stond in de peilingen.
pi_212215251
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 17:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat is juist mijn punt. Als de spreidingswet niet "controversieel" wordt verklaard. Wat dan wel?
De Kamer gaat over wat controversieel is, daar heeft de regering niets mee te maken. De regering maakt geen nieuw beleid, over alle liggende voorstellen beslist de Kamer of ze controversieel zijn. En onder andere BBB vond dit niet controversieel, dus BBB wilde stemmen over de spreidingswet en de kans hebben hem in te voeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 29 januari 2024 @ 17:52:42 #255
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212215252
https://www.nrc.nl/nieuws(...)actief-zijn-a4188447

quote:
Bosch: „Toen ik in 2022 kandidaat-lijsttrekker werd, werden er opeens allemaal vragen gesteld door Faber, terwijl ik daarvoor ook al in de raad zat. Ze zei over mij: die heeft toch allemaal tatoeages? En een motor en zo? Verwarde ze me …”

Nagtegaal: „… met die biker van die motorclub: Henk Kuipers van No Surrender.”

Bosch: „Captain Henk, ja! Die rookt ook sigaren en heeft ook een baard.”

Nagtegaal, plagerig: „Je lijkt ook wel een beetje…”

Bosch: „Toen dacht ik: my God, Marjolein. Is dit dan de eerste keer dat jij je verdiept in de fractie Utrecht?”

Nagtegaal: „Ze hebben echt geen idee wie er voor hun partij actief is.”
quote:
Bosch: „Qua organisatie is er niks. Ik weet nog dat jij Sebastian Kruis [persvoorlichter van de fractie] in 2018 belde: ‘Hebben jullie dat lettertype van de PVV voor mij?’ Hij zei: ‘Jullie mogen geen PVV-lettertype gebruiken en het PVV-logo ook niet.’”

Nagtegaal: „‘Dat is geregistreerd voor de PVV’, zei hij nog. Ik dacht: ‘Maar wij zíjn toch de PVV?’”

Bosch: „Je kunt het zelf zien als je naar de Facebook-pagina’s van de lokale PVV’s gaat: Almelo, Enschede, die hebben allemaal zelfgeknutselde logo’s met dat PVV-vogeltje in heel slechte kwaliteit. En dan in een eigen lettertype ‘Partij voor de Vrijheid’. Het is zo amateuristisch allemaal.”
quote:
Nagtegaal: „Ik bedacht als fractiemedewerker eens dat het leuk zou zijn als we een appgroep zouden hebben met alle lokale raadsleden uit het land. Dan konden we misschien ook eens een leuke bijeenkomst organiseren. Lekker informeel, hier op het stadhuis. „Ik had al best wat namen en nummers verzameld, vooral van lokale fractievoorzitters. Er zaten al zeventien mensen in die appgroep, uit heel Nederland. Kruis zat daar ook bij, want hij is ook fractievoorzitter in Den Haag en ik had toevallig zijn nummer. Die ging meteen bellen: ‘Opheffen die appgroep!’ Want alles mocht alleen landelijk geregeld worden.”
Stiekem hoop ik toch wel dat Geert zijn kabinet krijgt. Wat een dingen gaan we dan beleven, tjonge.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212215263
quote:

[..]
Jetten wilt de actieplan vermindering van de netcongestie invoeren dmv zijn beleid naar een schonere en betere energietransitie. Deze plan bevat o.a dynamische tarieven en prikkels met het gebruik van stroom. Dit zorgt er in de praktijk voor dat energie geen recht meer is maar een neoliberale post.

Hoeveel zetels heeft Rutte 4 nu over in de Tweede Kamer? Rutte's kabinetten missionair of demissionair wijken geen meter als het komt op het veranderen van (neoliberale) beleid.

Dit wordt tevens ook omschreven door Omtzigt. En is een van de redenen waarom Omtzigt een tijd lang met zijn nieuwe partij op 1 stond in de peilingen.
Dit wil Jetten sinds de val helemaal niet meer, dus je zit er weer naast.
pi_212215627
quote:

[..]

Een demissionair kabinet kan gewoon missionair werken.
[..]

De 1e Kamer heeft geen enkele boodschap aan de status van de 2e Kamer, zij moeten wetten toetsen. Dat is gebeurd.

De 2e Kamer kan gewoon stemmen en demissionaire ministers tot de orde roepen, er zijn verkiezingen geweest, het commentaar van Omtzigt ging over de situatie voor er nieuwe verkiezingen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2024 18:19:20 ]
  maandag 29 januari 2024 @ 19:28:00 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212216776
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vertel eens, met wat voor studenten hebben we te maken? En hoe blijkt dat uit deze situatie?
Als we deze weg opgaan vooral een hoop geïndoctrineerde studenten.

Maar het is me wel duidelijk dat al die 'woke is een spook bestaat helemaal niet'-roepers al jaren geen middelbare- hogeschool of universiteit van binnen hebben gezien
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 19:40:49 #259
5428 crew  miss_sly
pi_212216995
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar het is me wel duidelijk dat al die 'woke is een spook bestaat helemaal niet'-roepers al jaren geen middelbare- hogeschool of universiteit van binnen hebben gezien
Hoop woorden, maar je zegt niets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 januari 2024 @ 19:41:14 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212217004
quote:

[..]

En jij wel?
  maandag 29 januari 2024 @ 19:41:32 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217012
quote:
5s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
En jij wel?
Als onderzoeker? Ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 19:42:31 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212217032
quote:

[..]

Ik voel me niet aangesproken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 januari 2024 @ 19:42:39 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217035
quote:
7s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoop woorden, maar je zegt niets.
Omdat ik in eerdere posts al uiteen heb gezet wat woke daadwerkelijk is en waarom het een uitermate giftige ideologie is die alles behalve diversiteit en inclusie voorstaat.

Op die berichten komt eigenlijk nooit inhoudelijke reactie, laat staan een weerlegging.

Als ik om dezelfde reden - zoals ik hier al jaren doe - schedelmeters en hun racisme fileer, omdat het namelijk mensen beoordeelt op basis van vaststaande eigenschappen, zijn er minder problemen. Verhul het in de term 'diversiteit en inclusie', en racisme is helemaal bon ton en zelfs academisch verantwoord.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-01-2024 19:48:51 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 januari 2024 @ 19:43:35 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217052
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik voel me niet aangesproken.
Hoera, er zijn nog scholen waar Gloria Wekker niet is binnengeslopen...

koester dat, Janneke. En probeer te allen tijde haar en haar racistische denkbeelden buiten te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 19:46:15 #265
375570 crew  Cyan9
pi_212217100
Volgens mij hebben we wel grotere problemen dan het woke spook. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:48:05 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217145
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:46 schreef Cyan9 het volgende:
Mensen opleiden tot zelf nadenkende, kritische individuen lijkt me zeer belangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212217160
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat ik in eerdere posts al uiteen heb gezet wat woke daadwerkelijk is en waarom het een uitermate giftige ideologie is die alles behalve diversiteit en inclusie voorstaat.

Op die berichten komt eigenlijk nooit inhoudelijke reactie, laat staan een weerlegging.
Damn, het is wel echt een obsessie hè?

Men neemt die hysterie gewoon niet serieus. En logisch, want het gaat nergens over. Dat hele wokespook bestaat nauwelijks. Er was één wokepartij: Bij1. Nul zetels. De aanhang van dat gedachtegoed is nihil.

En bij Bij1 voldoen ze zelfs niet aan het beeld dat jij her en der schetst. Ik durf de stelling wel aan dat er in Nederland helemaal niemand is die 'woke' is op de manier waarop jij je woke-angsten beschrijft.

'Niemand reageert erop!' Ja, gek hè? Niemand neemt het serieus.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  maandag 29 januari 2024 @ 19:50:39 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217199
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:48 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Damn, het is wel echt een obsessie hè?

Men neemt die hysterie gewoon niet serieus. En logisch, want het gaat nergens over. Dat hele wokespook bestaat nauwelijks. Er was één wokepartij: Bij1. Nul zetels. De aanhang van dat gedachtegoed is nihil.

En bij Bij1 voldoen ze zelfs niet aan het beeld dat jij her en der schetst. Ik durf de stelling wel aan dat er in Nederland helemaal niemand is die 'woke' is op de manier waarop jij je woke-angsten beschrijft.

'Niemand reageert erop!' Ja, gek hè? Niemand neemt het serieus.
Neuh, er wordt niet op gereageerd omdat dat denkgoed hier gewoon omarmd wordt, hetgeen ook steeds blijkt uit de alhier geplaatste posts.

En inderdaad: de meeste mensen hebben totaal geen interesse in dat woke gejank; punt is, het is wel doorgesijpeld in alle geledingen van de samenleving. Dat ontkennen is gewoon de realiteit negeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212217208
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:46 schreef Cyan9 het volgende:
Ja, de racisten die in heel Europa op verschrikkelijke partijen stemmen bijvoorbeeld. Ik snap niet dat iemand in een land waar zo'n partij de grootste is en Bij1 0 zetels haalt, 'woke' als groot probleem gaat noemen.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:52:16 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217231
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de racisten die in heel Europa op verschrikkelijke partijen stemmen bijvoorbeeld. Ik snap niet dat iemand in een land waar zo'n partij de grootste is 'woke' als groot probleem gaat noemen.
Omdat woke net zo racistisch is.

Hopelijk valt dat kwartje ooit nog eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212217235
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, er wordt niet op gereageerd omdat dat denkgoed hier gewoon omarmd wordt, hetgeen ook steeds blijkt uit de alhier geplaatste posts.

En inderdaad: de meeste mensen hebben totaal geen interesse in dat woke gejank; punt is, het is wel doorgesijpeld in alle geledingen van de samenleving. Dat ontkennen is gewoon de realiteit negeren.
En iedereen die het niet met je eens is, is deel van het complot.

Een overbekend patroon.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 19:52:44 #272
5428 crew  miss_sly
pi_212217243
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als ik om dezelfde reden - zoals ik hier al jaren doe - schedelmeters en hun racisme fileer, omdat het namelijk mensen beoordeelt op basis van vaststaande eigenschappen, zijn er minder problemen. Verhul het in de term 'diversiteit en inclusie', en racisme is helemaal bon ton en zelfs academisch verantwoord.
Het is mij een raadsel waarom jij dat hele woke-geratel erbij haalt. Misschien moet je het gesprek ervoor even lezen voor je je Pavlov-reactie de vrije loop laat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 januari 2024 @ 19:52:59 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217250
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En iedereen die het niet met je eens is, is deel van het complot.

Een overbekend patroon.
Welk complot?

Die hele diversiteit-inclusie campagne is verre van verhuld en in achterkamertjes bedacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212217253
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoera, er zijn nog scholen waar Gloria Wekker niet is binnengeslopen...

koester dat, Janneke. En probeer te allen tijde haar en haar racistische denkbeelden buiten te houden.
sorry hoor, maar nu neigt dit toch naar een complottheorie
quote:
Een complottheorie gaat uit van grootschalig bedrog met kwaadaardige opzet, dat op geheime en illegale wijze wordt uitgevoerd.
...
Een complottheorie veronderstelt dat de vermeende samenzweerders hypercompetent zijn: gezien de reusachtige schaal waarop het bedrog dient plaats te hebben gehad, zou er sprake moeten zijn van ongelofelijke toewijding, meesterlijke planning, allesomvattende anticipatie en een feilloze uitvoering.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Complottheorie
  maandag 29 januari 2024 @ 19:54:03 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212217275
quote:
15s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:53 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
sorry hoor, maar nu neigt dit toch naar een complottheorie
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Complottheorie
Nou nee, want men is er dus van overtuigd dat het NIET kwaadaardig is, dat gezemel over ras, geslacht en seksuele voorkeur, en dát is nu net het probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')