Of hij dat doet uit vrije wil is vers twee maar inderdaad, hij moet ruimte maken voor Yesilgoz. Of hij dat vol gaat houden....quote:Op maandag 29 januari 2024 20:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit en ik denk ook dat hij Yesilgoz en de VVD juist de ruimte geeft om deze nieuwe fase in te gaan.
En Yesilgoz sneerde lekker richting Wilders.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, ik vond het opvallend dit weekend dat Wilders Yesilgoz als zuur betitelde, ik dacht dat alleen linksen zuur waren
Zijn werk is geen BZK of defensie, in elk geval. En juist nu kun je als leider het verschil maken, door de boel bij elkaar te houden en samen met de kamer nog wel beleid te maken voor wat nodig is.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, zijn werk is Algemene Zaken en daar ligt, denk ik, weinig dringends op zijn buro. Het kabinet is al aardig uit elkaar gevallen en valt nauwelijks meer te leiden.
Dat doe je net zelf.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:55 schreef aTypisch het volgende:
Knap hoe Trump er weer wordt ingefietst.
Is Hitler al genoemd in dit deel?
Lijkt me te veel eer voor Geert.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:53 schreef Tijger_m het volgende:
Nou ja, Trump toer, volgens mij heeft Trump het van Wilders afgekeken.
Volgens de NOS komen ze vooral qua financiën er niet echt uit.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, met andere woorden: de formatiebesprekingen zijn totaal vastgelopen.
Nee, die gesprekken lopen duidelijk slecht. Stond vanmorgen ook in het AD, ze blijven maar conceptteksten over alleen de richting waarheen iets moet verwerpen.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En Yesilgoz sneerde lekker richting Wilders.
Dat is een fijne basis voor goede gesprekken en vertrouwen in elkaar.
Nou ja, niemand zegt dat men elkaar aardig hoeft te vinden om samen te kunnen werken. Het probleem zit, denk ik, toch meer in de inhoudelijke zaken die op tafel liggen waar men lijnrecht tegenover elkaar staat. En dat is niet alleen VVD vs PVV maar ook NSC.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is heerlijk voor de VVD.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
We hebben gehad... de LPF, TON, FVD en thans PVV.
Het wordt wederom een debacle.
De boel implodeert, de PVV wordt gereduceerd tot randpartij en volgend jaar is er een nieuwe hit op rechts die het dit keer echt gaat doen.
Repeat ad inf.
NSC vs PVV of NSC vs VVD?quote:Op maandag 29 januari 2024 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, niemand zegt dat men elkaar aardig hoeft te vinden om samen te kunnen werken. Het probleem zit, denk ik, toch meer in de inhoudelijke zaken die op tafel liggen waar men lijnrecht tegenover elkaar staat. En dat is niet alleen VVD vs PVV maar ook NSC.
Godzijdank is de BBB daar het probleem niet. Want om een probleem te hebben moet je de materie begrijpenquote:Op maandag 29 januari 2024 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de NOS komen ze vooral qua financiën er niet echt uit.
Je verwacht het niet.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Fijn voorbeeld voor de rest van de samenleving ook. We worden al niet vriendelijker tegen elkaar, en dan is dit de opstelling van de mensen die ons land moeten gaan leiden.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denkelijk wisselt de combinatie nogal eens. Pensioen bijvoorbeeld maar ook eigen risico kent wisselende contacten, zal ik maar zeggen.quote:
we lopen altijd wat achter op de VS.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn voorbeeld voor de rest van de samenleving ook. We worden al niet vriendelijker tegen elkaar, en dan is dit de opstelling van de mensen die ons land moeten gaan leiden.
Caro zet blind haar paraaf ondere iedere pagina, zelfs onder die van de drankrekening van de Zwaluwenberg.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank is de BBB daar het probleem niet. Want om een probleem te hebben moet je de materie begrijpen
weer dichterbij het worden van een vazalstaatje van de EU danquote:Op maandag 29 januari 2024 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gegarandeerd wordt dat weer de grootste.
en omgekeerd geldt hetzelfde natuurlijkquote:
Journalisten die iets vragen over zijn tweets zijn ook zuur.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, ik vond het opvallend dit weekend dat Wilders Yesilgoz als zuur betitelde, ik dacht dat alleen linksen zuur waren
Ja dat zijn die hoepeltjes waar we door moeten springen. Dat we blijkbaar precies over die dingen moeten praten hier die je op ieder willekeurig moment van ons eist.quote:Op maandag 29 januari 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh...
Dat je bijvoorbeeld naast een heel misschien mogelijk antisemitische cartoon van Geert ook nog wat aandacht besteed aan het feit dat Joden in Nederland al een tijdje met een hoop antisemitisme te maken hebben, hetgeen zich o.m. uit in afgelaste herdenkeningen, colleges en diploma-uitreikingen die uitmonden in politieke manifestaties.
als je een samenleving wil met wat meer empathie/contact voor/met elkaar, moet je toe naar een minder aanwezige en machtige overheidquote:Op maandag 29 januari 2024 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn voorbeeld voor de rest van de samenleving ook. We worden al niet vriendelijker tegen elkaar, en dan is dit de opstelling van de mensen die ons land moeten gaan leiden.
Volgens het AD komen ze nergens uit:quote:Op maandag 29 januari 2024 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Geen doorbraken
En zo hebben PVV, VVD, NSC en BBB een hoop problemen op te lossen aan de formatietafel. Al weken zijn Kamerleden van de vier fracties bezig met het schrijven van teksten van een eventueel regeerakkoord dat vervolgens door de partijleiders en informateur Ronald Plasterk aan de onderhandelingstafel worden besproken. Ook medewerkers van Plasterk doen voorstellen voor teksten waar iedereen mee zou kunnen leven. Maar dat heeft nog niet geleid tot doorbraken op belangrijke terreinen als woningbouw en migratie, aldus betrokkenen.
En zeker niet over het geld. PVV en BBB hechten minder belang aan allerlei Europese afspraken over begrotingsdiscipline dan VVD en NSC.
quote:Op maandag 29 januari 2024 21:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat zijn die hoepeltjes waar we door moeten springen. Dat we blijkbaar precies over die dingen moeten praten hier die je op ieder willekeurig moment van ons eist.
Verder valt er niet zoveel over te discussieren. Iedereen hier vind dat fout. En iedereen hier vind dat Sharon Dijksma het juiste doet.
Hetquote:Op maandag 29 januari 2024 21:02 schreef Tijger_m het volgende:
Er zit nog een adder onder het gras zelfs als men een akkoord bereikt. De NSC is statutair verplicht een ALV te houden die erover gaat stemmen, dat kan nog wel eens lastig worden.
wtfquote:Op maandag 29 januari 2024 21:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat zijn die hoepeltjes waar we door moeten springen. Dat we blijkbaar precies over die dingen moeten praten hier die je op ieder willekeurig moment van ons eist.
Verder valt er niet zoveel over te discussieren. Iedereen hier vind dat fout. En iedereen hier vind dat Sharon Dijksma het juiste doet.
Benieuwd wanneer Dilan met een voorzichtig lonken richting Timmermans begint.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens het AD komen ze nergens uit:
https://www.ad.nl/politie(...)weggestemd~aee231ca/
[..]
Ho ho, je kunt straks een nummerplaat bestellen met je favoriete voetbalclub erop.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens het AD komen ze nergens uit:
https://www.ad.nl/politie(...)weggestemd~aee231ca/
[..]
Zie ik ook niet gebeuren.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelukkig is er nog een tweede weg. D66-VVD-PvdA/GL-NSC
Ja, zoals ik al zei, Jiskefet.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, je kunt straks een nummerplaat bestellen met je favoriete voetbalclub erop.
Amerika is wel belangrijk voor de handel, dan hoeft er hier minder bezuinigd te wordenquote:Op maandag 29 januari 2024 20:55 schreef aTypisch het volgende:
Knap hoe Trump er weer wordt ingefietst.
Is Hitler al genoemd in dit deel?
VVD gaat heel voorzichtig de boel uitzitten om straks weer als winnaar uit de bus te komen.quote:
Ik denk dat ze dan extraparlementair gaan. Nieuwe verkiezingen gaan ze de PVV iig niet gunnen.quote:
Dat moeten ze als deze formatie klapt dan wel doen in een middenkabinet, want bij nieuwe verkiezingen gaan zij de grote verliezer worden.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
VVD gaat heel voorzichtig de boel uitzitten om straks weer als winnaar uit de bus te komen.
Clubje ongekozen technocraten, de beloofde democratische transparantie is daar.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan extraparlementair gaan. Nieuwe verkiezingen gaan ze de PVV iig niet gunnen.
Laten we het gewoon eens proberen.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Clubje ongekozen technocraten, de beloofde democratische transparantie is daar.
Oh. En als je geen favoriete voetbalclub hebt?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ho ho, je kunt straks een nummerplaat bestellen met je favoriete voetbalclub erop.
Wel alleen als je voor PSV of RKC bent, alles met klinkers gaat nog steeds niet neem ik aan?quote:Op maandag 29 januari 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag vast ook wel T11G3RM uitzoeken.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. En als je geen favoriete voetbalclub hebt?
F3YEN00RD? ::Dquote:Op maandag 29 januari 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel alleen als je voor PSV of RKC bent, alles met klinkers gaat nog steeds niet neem ik aan?
Maar ja, dat geeft even de prioriteiten van de coalitie aan.
Tijger_m is denk ik net te lang.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
TYG3R, daar doe ik het wel voorquote:Op maandag 29 januari 2024 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je mag vast ook wel T11G3RM uitzoeken.
H0CK3Yquote:Op maandag 29 januari 2024 21:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. In andere landen gebruiken ze alle letters van het alfabet. Het verdienmodel gaat er ook wel af als je geen woorden kan maken. Al zal schuttingtaal wel off-limits blijven, en verwacht ik ook niet dat je een nummerbord met 'NSB' kan bestellen.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel alleen als je voor PSV of RKC bent, alles met klinkers gaat nog steeds niet neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |