Normaliter zou ik ook zeggen dat dat liedje het breedste publiek moet kunnen aanspreken. Maar goed, de zaken zijn niet normaal. Hoewel dat ook wel in het voordeel van Oekrane werkt, is het even afwachten wat IJsland en Isral gaan doen.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:27 schreef Momo het volgende:
@:Fred_B schrijfsels
En van alle landen die intern gekozen nummer hebben uitgebracht of de nummers voor hun nationale selectie durf wel te zeggen dat Oekraine zou winnen, puur op kwaliteit van het nummer Teresa & Maria
Onbegrip en irritatie gebeurt er meestalquote:Op maandag 29 januari 2024 18:52 schreef blackswangreen het volgende:
Nederland wordt wel rg laag ingeschat. Zelfs al krijgen we nul punten van de jury, als Joost op zo'n podium staat gebeurt er wel wat.
Het Oekraense nummer vind ik wel ok, maar ook weer niet zo bijzonder dat ik denk: stop de persen, hier is de Eurovisiewinnaar. Dat had ik bij Jamala bv. wel, en ook Kalush vond ik meteen wel een kandidaat.
Ik zie weinig onbegrip en irritatie bij zijn publiek, meer een paar duizend man die helemaal uit hun plaat gaan.quote:Op maandag 29 januari 2024 23:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onbegrip en irritatie gebeurt er meestal
De mensen die voor hem komen gaan wel uit hun plaat ja, maar het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmenquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie weinig onbegrip en irritatie bij zijn publiek, meer een paar duizend man die helemaal uit hun plaat gaan.
Dat het de standaard Eurovisievolger die nu z'n geld erop inzet niet zo aanspreekt kan ik me best voorstellen
Tja, hij spreekt toch vrij veel mensen aan, vooral jongeren dan. Ook in Belgi, waar hij misschien nog wel groter is dan in Nederland. Die 12 punten hebben we alvast binnen. En in de Duitssprekende landen is hij ook wel enigszins bekend.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De mensen die voor hem komen gaan wel uit hun plaat ja, maar het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen
high on copiumquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Tja, hij spreekt toch vrij veel mensen aan, vooral jongeren dan. Ook in Belgi, waar hij misschien nog wel groter is dan in Nederland. Die 12 punten hebben we alvast binnen. En in de Duitssprekende landen is hij ook wel enigszins bekend.
Hoezo copium? Hij heeft nummer 1 hit gehad in het buitenland, en treed op voor grote volle zalen in het buitenland. Kunnen niet veel Nederlandse artiesten zeggen nu.quote:
Wanneer je in de odds ziet dat niemand hem ziet zitten en jezelf dan maar krampachtig voorhoudt dat 'er wel echt wat gebeurt als hij op het podium staat!!1!1!!1' kan je dat wel zo betitelen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo copium? Hij heeft nummer 1 hit gehad in het buitenland, en treed op voor grote volle zalen in het buitenland. Kunnen niet veel Nederlandse artiesten zeggen nu.
Dat maakt natuurlijk niet zo veel uit, aangezien je toch niet kan tegenstemmen als je het niets vindt. Als een klein deel het geweldig vindt en er de telefoon voor oppakt, doe je het al snel beter dan de standaard inzendingen die iedereen “wel aardig” vindt van de voorbije jaren.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De mensen die voor hem komen gaan wel uit hun plaat ja, maar het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen
Waar heb je 't over? Ik hoef nergens mee te copen. Ik verwacht niet dat hij Eurovisie wint, ben ook geen fan van hem, maar in de odds staat hij nu gewoon te laag.quote:
De odds zijn voor winst, en zijn niet per definitie representatief voor de meest waarschijnlijke einduitslag.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waar heb je 't over? Ik hoef nergens mee te copen. Ik verwacht niet dat hij Eurovisie wint, ben ook geen fan van hem, maar in de odds staat hij nu gewoon te laag.
Dat klopt, maar ik dicht Ierland op voorhand nou niet direct een grotere kans toe dan Joost, waar hij dan ook mee gaat komen...quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De odds zijn voor winst, en zijn niet per definitie representatief voor de meest waarschijnlijke einduitslag.
Wellicht is het een idee je eigen wedkantoor te beginnen, je hebt er overduidelijk meer kijk op dan de bestaandequote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik dicht Ierland op voorhand nou niet direct een grotere kans toe dan Joost, waar hij dan ook mee gaat komen...
Sympathiek, dank voor de tip.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wellicht is het een idee je eigen wedkantoor te beginnen, je hebt er overduidelijk meer kijk op dan de bestaande
Je vindt zelf niet dat Ierland in de categorie ‘het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen’ valt? Grappig om verschillende meningen te zien over een nummer, zelf zou ik denken van wel, maar jij vindt dat dus wel een nummer met potentie.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 14:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wellicht is het een idee je eigen wedkantoor te beginnen, je hebt er overduidelijk meer kijk op dan de bestaande
Bijzondere conclusie, daar ik helemaal niks over de kansen van Ierland heb gezegd. 4% lijkt me aan de hoge kant, maar 4% voor Nederland is minstens evenveel te hoogquote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je vindt zelf niet dat Ierland in de categorie ‘het overgrote deel wat thuis alleen maar 'wtf' denkt zijn de mensen die moeten gaan stemmen’ valt? Grappig om verschillende meningen te zien over een nummer, zelf zou ik denken van wel, maar jij vindt dat dus wel een nummer met potentie.![]()
Zelf kan ik niet stellig zeggen of Joost hoger of lager gaat scoren, ik heb het nummer nog niet gehoord. We moeten sowieso nog even wachten op de laatste 31 nummers.
Geen idee, heb het nummer nog niet gehoord. Ik verwacht van niet, maar we hebben vorig jaar ook gezien hoe dichtbij je met zoiets kan komen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie, daar ik helemaal niks over de kansen van Ierland heb gezegd. 4% lijkt me aan de hoge kant, maar 4% voor Nederland is minstens evenveel te hoog
Dat heb je wel, aangezien je op mij reageert met dat ik het blijkbaar beter weet dan de wedkantoren omdat ik Ierland niet per se hoger inschat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie, daar ik helemaal niks over de kansen van Ierland heb gezegd. 4% lijkt me aan de hoge kant, maar 4% voor Nederland is minstens evenveel te hoog
Ik overweeg het hele festival dit jaar over te slaan. Nog nooit gedaan sinds 1993. Deze politieke shitshow kan alleen maar misgaan. Wat een kutzooi.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik mag hopen dat het niet een strijd Ijsland - Israel wordt om de verkeerde redenen, ik vrees het wel.
Kroati is sowieso Baby Lasagna, want dat is de topfavoriet. De (bijzonder) bescheiden zanger heeft vandaag nog aangegeven dat hij op het ESF verwacht dat er meer dan alleen Top 10 inzit.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:05 schreef Momo het volgende:
Wat er sinds de posts van @:Fred_B is veranderd in bookie land:
Kroati is naar plek 7 gegaan (zou dat vanwege rehearsals van Dora zijn voor het nummer van Baby Lasagna?)
Noorwegen is naar plek 8/9 gegaan na kiezen van Gte
Litouwen is gezakt naar plek 12/13 nadat de nummer van The Roop bekend is gemaakt
Spanje is bij bookies van plek 13 naar plek 18 gegaan na keuze voor Nebulossa.
Kans op winst Oekrane op plek 1 is alleen maar toegenomen na winst Jerry Heil&Alyona.
Het is wel leuk voor de mensen in Parijs dat ze na de Olympische Spelen deze zomer volgend jaar weer een groot evenement in de stad hebben om naar uit te kijken.quote:Op maandag 12 februari 2024 11:55 schreef Greys het volgende:
Frankrijk staat veel te laag qua winkansen.
(Ik wil dit hier geschreven hebben).
Ja toch!quote:Op maandag 12 februari 2024 14:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is wel leuk voor de mensen in Parijs dat ze na de Olympische Spelen deze zomer volgend jaar weer een groot evenement in de stad hebben om naar uit te kijken.
Wat zeiden de odds ook alweer over The Common Linnets?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 12:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wanneer je in de odds ziet dat niemand hem ziet zitten en jezelf dan maar krampachtig voorhoudt dat 'er wel echt wat gebeurt als hij op het podium staat!!1!1!!1' kan je dat wel zo betitelen.
Maar goed, hou vooral vast aan de droom dat hij het echt heel goed gaat doen, ik kan me voorstellen dat dit de aanloop een stuk leuker maakt voor de echte songfestivalfans
Derde is die nu niet meer, ik denk 6e ofzo, maar Kroati zit duidelijk in de lift. Het lied van Baby Lasagna is voorlopig de 2024-versie van Cha Cha Cha. Maar goed, wel een minder goede uitvoering, dus een vergelijkbaar resultaat is onwaarschijnlijk. Het is wel een bijzonder catchy deuntje, en hoewel misschien in Scandinavi, Nederland en de Britse Eilanden de Finse inzending de favoriet zal zijn in deze categorie, lijkt me het Kroatische lied toch wel degene die Europa-wijd veel meer kan aanspreken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 21:24 schreef Momo het volgende:
Kroati ondertussen naar plek 3 bij betfair.
Ik ben totaal fan van de song van Bashar want het past muzikaal volledig in mijn straatje (quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Ondertussen is IJsland onderweg om over Itali te gaan in de odds. Zorgt het hele Isral/Gaza conflict er voor dat mensen (en ook jury?)massaal op Bashar en IJsland gaan stemmen? Mijn gevoel zegt dat we normaal een discussie zouden voeren of dit nummer wel of niet door zou gaan, dit is toch geen winner song? Of ligt dat aan mij?
Ligt niet aan jou, het is geen sterk nummer.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Ondertussen is IJsland onderweg om over Itali te gaan in de odds. Zorgt het hele Isral/Gaza conflict er voor dat mensen (en ook jury?)massaal op Bashar en IJsland gaan stemmen? Mijn gevoel zegt dat we normaal een discussie zouden voeren of dit nummer wel of niet door zou gaan, dit is toch geen winner song? Of ligt dat aan mij?
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben totaal fan van de song van Bashar want het past muzikaal volledig in mijn straatje () maar ik zie er ook geen Eurovisiewinnaar in hoor.
Ok, het ook geen slecht nummer ofzo, maar gewoon ok voor mijn gevoel. Denk wel dat hij eventueel als voordeel heeft dat niemand anders deze sound heeft waarschijnlijk. Normaal plek 16-23 in de finale ofzo.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ligt niet aan jou, het is geen sterk nummer.
Nee, ik hoor het er ook niet in. Ik vind het wel een erg fijn lied om naar te luisteren. Maar dat hele cowboy/Amerikaanse sfeertje scoort op het ESF ook nooit zo goed (helaas). Dus dat heeft het al een beetje tegen zich denk ik. CATS is daarin echt een uitzondering. Dat werd ook zo mooi in beeld gebracht en was heel hypnotiserend. Het optreden van Bashar vind ik leuk om naar te kijken, maar grijpt me niet genoeg. Kan me zo voorstellen dat veel mensen dadelijk andere favorieten zullen hebben.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Dat onderste geloof ik ook wel, maar op een ESF heb je natuurlijk het probleem dat je alleen voor iemand kan stemmen, en niet tegen iemand. Als er maar genoeg activistische stemmen op IJsland komen, wordt dat toch een soort resultaat als wat de Turkse diaspora voting vroeger ook opleverde. En als er ook nog juryleden meegaan in dat sentiment, dan gaat zo’n IJslandse inzending het opeens veel beter doen dan het liedje zelf verdient.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:21 schreef grazz het volgende:
[..]
Nee, ik hoor het er ook niet in. Ik vind het wel een erg fijn lied om naar te luisteren. Maar dat hele cowboy/Amerikaanse sfeertje scoort op het ESF ook nooit zo goed (helaas). Dus dat heeft het al een beetje tegen zich denk ik. CATS is daarin echt een uitzondering. Dat werd ook zo mooi in beeld gebracht en was heel hypnotiserend. Het optreden van Bashar vind ik leuk om naar te kijken, maar grijpt me niet genoeg. Kan me zo voorstellen dat veel mensen dadelijk andere favorieten zullen hebben.
Ja dat is het ‘m wel een beetje inderdaad. En ik kan totaal niet inschatten hoe groot zo’n groep is, ook als nationale media straks gaan delen dat hij mee gaat doen voor IJsland.quote:Op woensdag 28 februari 2024 08:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste geloof ik ook wel, maar op een ESF heb je natuurlijk het probleem dat je alleen voor iemand kan stemmen, en niet tegen iemand. Als er maar genoeg activistische stemmen op IJsland komen, wordt dat toch een soort resultaat als wat de Turkse diaspora voting vroeger ook opleverde. En als er ook nog juryleden meegaan in dat sentiment, dan gaat zo’n IJslandse inzending het opeens veel beter doen dan het liedje zelf verdient.
Ik geloof er op het moment ook niet zo in, vooral omdat ik denk dat de collectieve verontwaardiging om dit al decennia aanslepende conflict kleiner is dan bij de Russische aanval op Oekrane, zeker in Oost-Europa. Maar dat is ook maar een gevoel. Onder jonge mensen, die zijn opgegroeid zonder de voorgeschiedenis, kan dat best anders liggen. En als je kijkt hoe (nog meer dan normaal) totaaldebiel ESF-fans in de sociale media reageren als het woord Isral maar valt, is het sentiment daar ook nogal sterk. En dat zijn toch twee relevante stemgroepen.
https://x.com/abierkhatib(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OAquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is het ‘m wel een beetje inderdaad. En ik kan totaal niet inschatten hoe groot zo’n groep is, ook als nationale media straks gaan delen dat hij mee gaat doen voor IJsland.
Ja, nu heb ik geen idee hoe groot dit sentiment in Letland, Servi of Georgi ofzo is. Maar dat de West-Europese televoting verstoord gaat worden door stemmen op IJsland, geloof ik zeker wel.quote:Op woensdag 28 februari 2024 11:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
https://x.com/abierkhatib(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OA
Bijna 14 duizend likes. Dit kan weleens een heel dom jaar worden.
Met een beetje mazzel wint 'ie de voorronde niet.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:05 schreef Greys het volgende:
Hmmmz, ik zie net dit soort tweets van heel grote accounts met veel RT's en likes. Ze weten er niks van want Bashir moet nog gekozen worden, maar toch. Ik hoop niet dat dit echt zo'n groot ding gaat worden.
[ x ]
Ik zie dat eigenlijk al niet meer gebeuren dat hij niet wint.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel wint 'ie de voorronde niet.
Ik heb hem maar even bijgevoegd, want ik was benieuwd. Ik vond Years & years nl. altijd wel lekkere muziek.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:58 schreef Fred_B het volgende:
2. Verenigd Koninkrijk 8.6
De Britten hebben na het succes van Sam Ryder en de organisatie vorig jaar de smaak eindelijk weer te pakken. Dit jaar sturen ze met Olly Alexander van Years & Years een grote naam. Een liedje waar ook Dua Lipa zijdelings bij betrokken zou zijn. Er is verder nog weinig over bekend, dus het is vooral afwachten. Vorig jaar pakten de Britten het ook serieus aan, maar viel het eindresultaat niet mae. En bij de bookmakers staan ze doorgaans ook wat hoger dan strikt noodzakelijk. Maar de ingezette weg lijkt in elk geval positief.
Itali gaat het zonder twijfel goed doen, maar ik vraag me af of dit zo goed gaat landen bij de televoters dat het ook echt om de winst mee gaat doen. Het ligt ook gedeeltelijk aan het sentiment onder Italianen zelf. Het was een omstreden winnaar in San Remo, met een strijd tussen noord en zuid. Dus het is de vraag of de veelal Zuid-Italiaanse diaspora voters hier al te enthousiast op gaan stemmen. Al had Mahmood er in een enigszins vergelijkbare situatie in 2019 uiteindelijk ook niet zo veel last van.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:26 schreef Nexum het volgende:
Begin steeds meer te denken dat Itali het toch weer gaat snatchen. Het is het enige lied naast Oekrane dat ik bij de jury en tele in de top 4 zie eindigen.
Vraag me daarnaast ook af hoe groot de Italiaanse diaspora invloed is op de punten. De twee keer dat Itali een matig nummer stuurde (Emma en Francesca) eindigden ze ook niet al te hoog. Denk dat het er meer mee te maken heeft dat Itali altijd kwalitatieve nummers stuurt die zowel bij jury’s als televoting landen en Europa ook erg gecharmeerd is van Italiaanse muziekquote:Op maandag 11 maart 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Itali gaat het zonder twijfel goed doen, maar ik vraag me af of dit zo goed gaat landen bij de televoters dat het ook echt om de winst mee gaat doen. Het ligt ook gedeeltelijk aan het sentiment onder Italianen zelf. Het was een omstreden winnaar in San Remo, met een strijd tussen noord en zuid. Dus het is de vraag of de veelal Zuid-Italiaanse diaspora voters hier al te enthousiast op gaan stemmen. Al had Mahmood er in een enigszins vergelijkbare situatie in 2019 uiteindelijk ook niet zo veel last van.
Nou ja, vanuit Albani wordt er wel heel wat fanatieker gestemd dan uit Letland ofzo, om maar even een extreem voorbeeld te nemen. En Belgi geeft doorgaans ook veel meer dan Nederland. Ik weet natuurlijk niet of al die stemmen uit Belgisch-Limburg komen (waar veel Italianen zitten), maar dat zou me niet verbazen.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:38 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Vraag me daarnaast ook af hoe groot de Italiaanse diaspora invloed is op de punten. De twee keer dat Itali een matig nummer stuurde (Emma en Francesca) eindigden ze ook niet al te hoog. Denk dat het er meer mee te maken heeft dat Itali altijd kwalitatieve nummers stuurt die zowel bij jury’s als televoting landen en Europa ook erg gecharmeerd is van Italiaanse muziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
ik kan me hier heel goed in vindenquote:Op maandag 11 maart 2024 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Het lijkt een vrij open jaar te worden, waarbij mijn eerste gevoel zegt dat de winnaar wel uit de huidige top 7 van de bookies komt: Kroatie, Oekraine, Italie, Zwitserland, Nederland, Belgie of Zweden.
Als we dieper inzoomen zie ik in Italie en Oekraine momenteel de grootste kanshebbers, omdat ze zowel de jury als de televote zullen aanspreken, met name ook door een stuk diaspora. Zwitserland en Belgie zie ik wel als vrij goed jurymateriaal, maar ik twijdel over de televote-potentie, maar met een goede liveperformance zijn dat ook kanshebbers.
Van Kroatie en Nederland zal het afhangen hoeveel juryliefde er wordt gegeven, maar een hoge televotescore lijkt wel een zekerheid. Zweden tenslotte lijkt het ultieme jurymateriaal zoals zo vaak, maar ik betwijfel of de startpositie en de steriele performance hen echt tot een kanshebber maakt.
Mijn eerste gevoel zegt nu:
1. Italie
2. Oekraine
3. Belgie
4. Nederland
5. Kroatie
6. Zwitsersland
7. Zweden
quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:12 schreef Greys het volgende:
Ik teken ervoor.wie zou dat zijn dan uit groningen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bert Visser.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wie zou dat zijn dan uit groningen?
Tiktok Tammoquote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ja geen idee maar ik deed een poging vossssssss z'n gedachten te volgen en hij zal ons friesenjung wel bedoelen en een garpje maken en ach wat scheelt het een provincietje hier of daar.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Televoting:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
Ja, het is vooral ongebruikelijk dat er niet zo'n duidelijke winnaar tussen zit deze keer. Zwitserland kan daartoe uitgroeien, maar als dat niet gebeurt, moet je op zoek naar het lied dat vorig jaar 3e zou zijn geworden, of zoals UK in 2022 2e werd (wat met alle respect ook geen echte winnaar zou zijn). Dan is Oekrane de meest logische kandidaat, omdat dat al met een stevige basis begint.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:51 schreef Momo het volgende:
Het is wel een beetje Schrdingers Zwitserland tot nu toe, kan Nemo dit live zingen of niet. Als het live goed lukt dan zou ik mijn geld ook op Zwitserland zetten. Als het matig klinkt/staging niet goed is dan zou het ook een NQ(Non Qualified geen NailQueen hehe) kunnen zijn zelfs. Oekraine zou wel een beetje een flop winnaar zijn omdat ik niet geloof dat het echt een nummer is dat veel gedraaid zou worden en gewaardeerd Europa breed en het is een stuk minder dan Stefania.
For what it's worth is Nemo wel gewoon een grote naam in Zwitserland en zit die daar onder andere op dit moment in Sing Meinen Song (Beste Zangers/Liefde voor Muziek). Zegt natuurlijk nog steeds niks maar ik heb wel het gevoel dat Nemo een artiest met een beeld en visie is. Als die dingen niet kan zingen, dat die dan die stukken schrapt uit een nummer bijvoorbeeld. Nemo doet alles heel doordacht heb ik het idee, net als onze Joost eigenlijkquote:Op zondag 24 maart 2024 11:51 schreef Momo het volgende:
Het is wel een beetje Schrdingers Zwitserland tot nu toe, kan Nemo dit live zingen of niet. Als het live goed lukt dan zou ik mijn geld ook op Zwitserland zetten. Als het matig klinkt/staging niet goed is dan zou het ook een NQ(Non Qualified geen NailQueen hehe) kunnen zijn zelfs. Oekraine zou wel een beetje een flop winnaar zijn omdat ik niet geloof dat het echt een nummer is dat veel gedraaid zou worden en gewaardeerd Europa breed en het is een stuk minder dan Stefania.
Ja, zou ook wel raar zijn als je naar ESF gaat met een plaat met vocalen als dit. En dan een Mia en Dion zou doen en eigenlijk de noten niet kan halen. Maar we zullen zien, al is de Madrid pre party nou niet echt een lekkere graadmeter gezien de techniek daarquote:Op zondag 24 maart 2024 16:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
For what it's worth is Nemo wel gewoon een grote naam in Zwitserland en zit die daar onder andere op dit moment in Sing Meinen Song (Beste Zangers/Liefde voor Muziek). Zegt natuurlijk nog steeds niks maar ik heb wel het gevoel dat Nemo een artiest met een beeld en visie is. Als die dingen niet kan zingen, dat die dan die stukken schrapt uit een nummer bijvoorbeeld. Nemo doet alles heel doordacht heb ik het idee, net als onze Joost eigenlijk
Oh nee, ik bedoel visie in dit verhaal meer als "Nemo zelf weet wat die kan en doet dit hele ESF-avontuur volgens zijn plan" terwijl Mia en Dion toch vooral een beetje handpoppen waren in een bestaande visie. In elk geval niet hun eigen visiequote:Op zondag 24 maart 2024 16:49 schreef blackswangreen het volgende:
Dat vind ik ook niet echt een visie, zorgen dat je het nummer kunt zingenHet was eerder schokkend dat Mia en Dion dit niet konden (maar dan ook echt helemaal niet).
Nou ja, als Nemo er in slaagt om de jury’s te overtuigen, ga ik er vanuit dat de reactie van het publiek thuis wel redelijk vergelijkbaar gaat zijn en dat die er ook op gaan stemmen. Het is ook niet dat Kroati, Nederland, Isral enzo echt in dezelfde vijver vissen als Zwitserland. En 200 punten is ook weer niet zo spectaculair. Zweden zat de voorbije 2 jaar rond de 250, zonder dat Cornelia en Loreen ook maar n keer 12 punten pakten.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:49 schreef blackswangreen het volgende:
Dat vind ik ook niet echt een visie, zorgen dat je het nummer kunt zingenHet was eerder schokkend dat Mia en Dion dit niet konden (maar dan ook echt helemaal niet).
Ik denk dat Nemo het wel kan zingen, de vraag is meer hoe het publiek het thuis gaat omarmen. Ik vind de televote-score van @:Fred_B wat optimistisch. In een jaar met veel televote-inzendingen zou het raar zijn als hij meer punten haalt dan bv. Tout l'Univers deed, wat gewoon een beter nummer was. Daarentegen verwacht ik ook niet dat Oekrane er zover bovenuit steekt, dat sentiment leeft nu toch al een stuk minder... heb ik het idee tenminste.
Mijn gut feeling zegt ook steeds meer Itali. Dat gaat een televote en jury appeal hebben. Te veel andere nummers moeten het vooral van de jury of televote hebben. Hoe sta jij er ondertussen zelf in?quote:
Ik heb nog geen uitgesproken idee eigenlijk. Bij alle favorieten lijkt de act voorlopig tegen te vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gut feeling zegt ook steeds meer Itali. Dat gaat een televote en jury appeal hebben. Te veel andere nummers moeten het vooral van de jury of televote hebben. Hoe sta jij er ondertussen zelf in?
Als Nederland DE hit heeft dan wint Nederland. Zie Loreen, Rybak, Israel etc. Inzending met de grootste hit is ook vaak gewoon de winnaar uiteindelijkquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb nog geen uitgesproken idee eigenlijk. Bij alle favorieten lijkt de act voorlopig tegen te vallen.
Zwitserland heeft een uitstekend liedje om een sterke haat/liefde voor te krijgen en de zang is briljant voor de jury’s. Van de act had ik wel meer verwacht dan alleen maar een draaischijf. In de clip wordt het nummer versterkt als een soort theaterstuk in meerdere bedrijven. Daar zou je best een leuke act mee kunnen maken, maar dat lijkt achterwege te blijven.
Itali heeft een liedje dat 4-8-materiaal is in elk normaal jaar en met de ogenschijnlijk rommelige act dan eerder 8e dan 4e. Maar goed, 2x meer dan 200 punten is dit jaar haalbaar en dan doe je mee.
Kroati vind ik ook al niet zo’n geweldige act, maar maakt op zich nog wel een toffe indruk. Hoewel ik dit zelf n van de beste inzendingen van het jaar vind, betwijfel ik of het ook Europawijd gaat werken. Zo heel sterk is het liedje simpelweg niet. Maar misschien onderschat ik het potentieel in Zuidoost-Europa (ten zuiden van Bordeaux-Warschau-Moskou) hiervoor wel.
Oekrane heeft een mooie act als altijd, en moet wel goed scoren bij de televoting. De jury’s zijn nog een lastiger verhaal. Winst voelt als veel, buiten de Top 4 als weinig, dat maakt het lastig.
Nederland heeft de hit van het jaar en deze winnaar zou het ESF in elk geval tot het EK in de aandacht houden in heel Europa. Net als bij Kroati vind ik ons liedje ook iets tekort komen. Maar in een open jaar is niets onmogelijk, uiteraard wel alleen met een act die de jury’s niet wegjaagt.
Isral is de winnaar die bijna niemand zou willen, zowel door het land als de inzending. Maar met name in het geval van incidenten in Malm kan dit een veelbesproken moment worden in de show, die daarmee televoters wakker schudt om te gaan stemmen.
Met andere woorden, het is allemaal erg open. Voor nu denk ik nog steeds dat Zwitserland het meeste potentieel heeft.
Top 3 jury; Zwitserland, Frankrijk, Italiquote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:55 schreef Fred_B het volgende:
Bookmaker update
1. Kroati 3,35
2. Oekrane 5,60
3. Zwitserland 6,00
4. Itali 6,70
5. Nederland 19,50
6. Ierland 23,50
7. Frankrijk 25,00
8. Isral 44,00
9. UK 80,00
10. Griekenland 90,00
Wat gaat ht moment van de show worden? Als iemand daar voor kan zorgen, dan kan die boven de partijen uitstijgen. Het vuurwerk van Oekrane? De draaischijf van Zwitserland? Het einde van het lied van Nederland? Of gewoon de favoriet Kroati die een Only Teardrops doet en hem pakt in een matig jaar?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Top 3 jury; Zwitserland, Frankrijk, Itali
Top 3 televote; Kroati, Oekraine, Nederland.
Scores gaan dit bij elkaar liggen.
Toch benieuwd wat je precies verstaat onder een “Only Teardrops doen”?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat gaat ht moment van de show worden? Als iemand daar voor kan zorgen, dan kan die boven de partijen uitstijgen. Het vuurwerk van Oekrane? De draaischijf van Zwitserland? Het einde van het lied van Nederland? Of gewoon de favoriet Kroati die een Only Teardrops doet en hem pakt in een matig jaar?
Gewoon als de favoriet genoeg punten binnenharken uit heel Europa en bij jury en publiek en daarmee winnen, als een soort compromis wanneer er geen echte topper is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Toch benieuwd wat je precies verstaat onder een “Only Teardrops doen”?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Nederlandquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:52 schreef Em31 het volgende:
Mijn gevoel zegt nu toch wel Kroati? Aangezien het helemaal niet echt indruk maakt op de beelden, maar ondertussen maar door blijft stijgen dus misschien hoor ik het gewoon verkeerd. Al denk ik ook wel, wie anders? Zwitserland twijfel ik over de televote, Itali ziet er op de foto’s niet echt geweldig uit. Dan moet het Oekrane worden, dat zou nog wel kunnen.
Bij Kroati vind ik het vooral lastig in te schatten hoe het brede publiek over heel Europa erop gaat stemmen. Ik kan me prima voorstellen dat Nederland dat maar iets van 3 punten geeft, achter Belgi, Zwitserland, Frankrijk, Oekrane, Noorwegen, Isral en Oostenrijk ofzo en het lijkt me ook totaal geen Top 40-hit. Iets wat me voor heel Noordwest-Europa wel lijkt te gelden. Maar misschien denkt de gemiddelde Griek of Moldavir wel dat dit echt briljant is, en stemt die zijn hele beltegoed erop.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:52 schreef Em31 het volgende:
Mijn gevoel zegt nu toch wel Kroati? Aangezien het helemaal niet echt indruk maakt op de beelden, maar ondertussen maar door blijft stijgen dus misschien hoor ik het gewoon verkeerd. Al denk ik ook wel, wie anders? Zwitserland twijfel ik over de televote, Itali ziet er op de foto’s niet echt geweldig uit. Dan moet het Oekrane worden, dat zou nog wel kunnen.
Ja het blijft een mysterie. Lijkt me ook echt een winnaar die na zowat een week al vergeten is eigenlijk. Ik lees ook steeds dat hij zo’n sympathieke uitstraling heeft, maar dat vind ik dus ook niet echt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij Kroati vind ik het vooral lastig in te schatten hoe het brede publiek over heel Europa erop gaat stemmen. Ik kan me prima voorstellen dat Nederland dat maar iets van 3 punten geeft, achter Belgi, Zwitserland, Frankrijk, Oekrane, Noorwegen, Isral en Oostenrijk ofzo en het lijkt me ook totaal geen Top 40-hit. Iets wat me voor heel Noordwest-Europa wel lijkt te gelden. Maar misschien denkt de gemiddelde Griek of Moldavir wel dat dit echt briljant is, en stemt die zijn hele beltegoed erop.
Enige wat hij niet wint en dat is het belangrijkste namelijk de views etc op de socials. Dat wint Nederland.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het blijft een mysterie. Lijkt me ook echt een winnaar die na zowat een week al vergeten is eigenlijk. Ik lees ook steeds dat hij zo’n sympathieke uitstraling heeft, maar dat vind ik dus ook niet echt.![]()
Maarja hij wint zowat elke poll, prima uitslag bij de Eurojury, fans zijn er helemaal wild van en zal overal als favoriet aangekondigd worden, dus misschien wordt het ook nog wel een duidelijke winst ook.
Heeft deze persoon z’n hele vermogen op Kroati ingezet ofzo? Beetje overdreven reactie op die beelden.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:17 schreef Fred_B het volgende:
Update na de rehearsals en voor de liveshows van ESCBetting:
https://www.escbetting.co(...)hanged-in-rehearsals
Mwah, hij vindt de huidige prijs correct en dus laag genoeg, dus ik denk niet dat hij (nog) een enorme positie zal hebben.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heeft deze persoon z’n hele vermogen op Kroati ingezet ofzo? Beetje overdreven reactie op die beelden.
Zelfquotetje. En waar ik Italie zei bedoelde ik Zwitserland. Stop de tijd!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:36 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk dat er een grote kans bestaat dat we net als in 2016 en 2019 een 'compromis winnaar' hebben. Frankrijk de jurywinnaar, Nederland of Kroatie de televotewinnaar maar beiden net niet genoeg punten waardoor Italie met de winst ervandoor gaat. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Het is toch wel een beetje bijzonder waarom Kroati als zo'n enorme favoriet wordt gezien... er zou toch in de streaming ook iets van merkbaar moeten zijn, dat mensen het een leuk nummer vinden. Maar dat blijkt echt totaal niet. Zelfs in Litouwen, waar bijna elke kanshebber wel in de Spotify-charts verschijnt, staan ze er niet tussen.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mwah, hij vindt de huidige prijs correct en dus laag genoeg, dus ik denk niet dat hij (nog) een enorme positie zal hebben.
Maar dan is dat tekstje alsnog wel hallucinant. Echt niemand die de beelden van Kroati op die manier beschrijft, eerder dat het wat underwhelming was. Even los van of ze wel of niet gaan winnen.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mwah, hij vindt de huidige prijs correct en dus laag genoeg, dus ik denk niet dat hij (nog) een enorme positie zal hebben.
Ik dacht misschien wel veel meer op YouTube, maar nee:quote:Op zondag 5 mei 2024 23:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is toch wel een beetje bijzonder waarom Kroati als zo'n enorme favoriet wordt gezien... er zou toch in de streaming ook iets van merkbaar moeten zijn, dat mensen het een leuk nummer vinden. Maar dat blijkt echt totaal niet. Zelfs in Litouwen, waar bijna elke kanshebber wel in de Spotify-charts verschijnt, staan ze er niet tussen.
Ja, ze hebben geen vogel op het podium, maar als dat alles is...
Nederland 2025 hatseflatsquote:Op maandag 6 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik dacht misschien wel veel meer op YouTube, maar nee:
[ x ]
Misschien is het een nummer dat na de semi morgen helemaal gaat leven, ik ben oprecht heel benieuwd want het blijft apart.
Ik weet niet hoe dit is gemeten, van Rim Tim Tagi Dim staan wel meer versies op Youtube. Maar feit is dat het pre-Eurovisie geen hit is buiten Kroati.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik dacht misschien wel veel meer op YouTube, maar nee:
[ x ]
Misschien is het een nummer dat na de semi morgen helemaal gaat leven, ik ben oprecht heel benieuwd want het blijft apart.
Het voelt zo af en toe een beetje als Malta 2021, maar het kan ook een reactie op vorig jaar zijn. Krij deed het geweldig -> dat zal dit jaar Kroati zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dit is gemeten, van Rim Tim Tagi Dim staan wel meer versies op Youtube. Maar feit is dat het pre-Eurovisie geen hit is buiten Kroati.
De reactie bij de bookmakers is vrij extreem, ik denk vooral omdat Kroati een ok staging heeft en Nederland op het eerste gezicht een vrij slechte, waardoor wij dan zouden wegvallen als concurrent in hetzelfde segment. Maar dan nog zijn er andere landen die je op basis van de cijfers hoger zou moeten inschatten.
Hoezo is het geen nummer voor Nederland? In ESF had het ruim de hoogste score in de poll (los van Nederland).quote:Op maandag 6 mei 2024 10:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het voelt zo af en toe een beetje als Malta 2021, maar het kan ook een reactie op vorig jaar zijn. Krij deed het geweldig -> dat zal dit jaar Kroati zijn.
En misschien is het gewoon niet echt een nummer voor Nederland, maar wordt de rest van Europa straks ineens wel heel enthousiast.
Maar het doet toch vrij weinig, ook in onze regionen? Als mensen al ergens over praten, dan is het eerder Zwitserland of Oekrane op dit moment. Kroati kan zeker gaan leven in de komende dagen, maar in tegenstelling tot de recente winnaars, start dit nummer echt vanaf nul.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is het geen nummer voor Nederland? In ESF had het ruim de hoogste score in de poll (los van Nederland).
Ik zie eigenlijk geen nummer met echte hitpotentie Europa breed. Vorig jaar had je bijvoorbeeld ook Noorwegen die al veel streams aan het pakken was. Zwitserland heeft misschien nog meest moderne sound van de top 6. Europapa is natuurlijk ook een leuk feestnummer. Want met het streamen moet je het wel van de jeugd hebben. Vind best lastig inschatten waar het publiek in heel Europa voor gaat. Jury top3 lijkt mij wel vast te staan met Zwitserland, Frankrijk, Itali. Publiek lijkt mij best lastig te peilen. Isral is ook nog wel een belangrijke factor. Als die al heel veel televote pakken gaat het lastig worden voor een Kroati en Nederland. Dan moet de winnaar wel uit de jury top 3 komen.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar het doet toch vrij weinig, ook in onze regionen? Als mensen al ergens over praten, dan is het eerder Zwitserland of Oekrane op dit moment. Kroati kan zeker gaan leven in de komende dagen, maar in tegenstelling tot de recente winnaars, start dit nummer echt vanaf nul.
Wel in een jaar zonder favorieten, en met twee concurrenten Oekrane en Zwitserland met ook nul hitpotentieel, dus er ligt best wel een realistisch pad naar de overwinning. Maar ik moet het ook nog zien.
Frankrijk met 350 jurypunten en 86 televotingpunten als winnaar zou nog steeds wel een genottelijk scenario zijn voor de totale meltdown aan reacties die je dan krijgtquote:Op maandag 6 mei 2024 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen nummer met echte hitpotentie Europa breed. Vorig jaar had je bijvoorbeeld ook Noorwegen die al veel streams aan het pakken was. Zwitserland heeft misschien nog meest moderne sound van de top 6. Europapa is natuurlijk ook een leuk feestnummer. Want met het streamen moet je het wel van de jeugd hebben. Vind best lastig inschatten waar het publiek in heel Europa voor gaat. Jury top3 lijkt mij wel vast te staan met Zwitserland, Frankrijk, Itali. Publiek lijkt mij best lastig te peilen. Isral is ook nog wel een belangrijke factor. Als die al heel veel televote pakken gaat het lastig worden voor een Kroati en Nederland. Dan moet de winnaar wel uit de jury top 3 komen.
Zowel Angelina als Joost doet het anders al heel behoorlijk. Die nummers kunnen zeker wel overal aanslaan. Alleen je moet het ook kunnen brengen natuurlijk. Joost lijkt nu te zijn gegaan voor te kinderachtig, te flauw. Bij Angelina ziet het er wat grauw uit.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk geen nummer met echte hitpotentie Europa breed.
Ik denk dat 350 jurypunten voor Frankrijk te veel gaat zijn en ook die 300 publiekspunten voor Kroati. Ik zie een Itali wel 200 jurypunten halen en 200 televotepunten, maar dat zal waarschijnlijk ook te weinig zijn voor een overwinning.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Frankrijk met 350 jurypunten en 86 televotingpunten als winnaar zou nog steeds wel een genottelijk scenario zijn voor de totale meltdown aan reacties die je dan krijgt![]()
Maar Kroati met 175 jurypunten en 300 publiekspunten kan de hele zaak natuurlijk best winnen. Het lastige is in te schatten hoe waarschijnlijk die publiekspunten zijn, vooral uit Noordwest-Europa . Misschien hebben wij ze als Nederland ook wel gewoon in onze Top 3. Dan is het sowieso gespeeld.
Nee, maar 300 jurypunten en 150 publiekspunten is geen onmogelijk scenario. Ik verwacht niet dat Frankrijk met dit liedje echt kan winnen overigens, maar het is maar om aan te geven hoe lastig het is.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat 350 jurypunten voor Frankrijk te veel gaat zijn en ook die 300 publiekspunten voor Kroati. Ik zie een Itali wel 200 jurypunten halen en 200 televotepunten, maar dat zal waarschijnlijk ook te weinig zijn voor een overwinning.
175 jurypunten voor Kroati is meer dan Finland vorig jaar en dit jaar zijn er toch wel meer typische jurynummers. Dat zou me serieus wel verbazen. Tenzij de jury ook naar de bookmakers kijkt en niet de favoriet weinig punten wil geven.quote:Op maandag 6 mei 2024 10:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Frankrijk met 350 jurypunten en 86 televotingpunten als winnaar zou nog steeds wel een genottelijk scenario zijn voor de totale meltdown aan reacties die je dan krijgt![]()
Maar Kroati met 175 jurypunten en 300 publiekspunten kan de hele zaak natuurlijk best winnen. Het lastige is in te schatten hoe waarschijnlijk die publiekspunten zijn, vooral uit Noordwest-Europa . Misschien hebben wij ze als Nederland ook wel gewoon in onze Top 3. Dan is het sowieso gespeeld.
Dat onderste sowieso, maar er gaat ook nog wel wat steun uit de regio komen. En hoewel landen als Zweden, Duitsland, Frankrijk, UK, e.d. heel juryvriendelijk zijn en het vast goed gaan doen, is het natuurlijk niet zo dat elk jurylid uit elk land voor de gelegenheid even uit de studio van Radio 2 getrokken is om te stemmen. Daar zitten ook wel mensen tussen die dit echt goed vinden.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
175 jurypunten voor Kroati is meer dan Finland vorig jaar en dit jaar zijn er toch wel meer typische jurynummers. Dat zou me serieus wel verbazen. Tenzij de jury ook naar de bookmakers kijkt en niet de favoriet weinig punten wil geven.
Dit is de voornaamste market maker op SMarkets (Patrick Flynn) die dit account beheert.quote:
1. Kroati 324quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:22 schreef Fred_B het volgende:
Youtube views (x1000) in het eerste uur na het optreden:
https://tellystats.com/Eu(...)i-Finals/Views/1Hour
1. Kroati 89
2. Ierland 59
3. Oekrane 59
4. Polen 45
5. Finland 35
6. Servi 30
7. Portugal 20
8. Cyprus 19
9. Luxemburg 16
10. Litouwen 15
11. Sloveni 14
Kroati dus de logische favoriet. Litouwen blijft opvallend achter in deze ranking.
Nee, maar ik denk wel dat Kroati flink overgewaardeerd gaat worden door de jury’s, nu het de grote favoriet is. Dus dan moeten die anderen het wel heel goed doen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:21 schreef Momo het volgende:
Er zijn nu wel best wat kapers op de televote markt. Nederland, Kroati, Ierland. Krijg het gevoel dat Zwitserland en Frankrijk zeker nog niet verslagen zijn bij een super jury score en redelijke televote score.
Dit is toch absurd. Dan hoef je eigenlijk het hele contest niet meer te houden, de bookmakers bepalen de winnaarquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat Kroati flink overgewaardeerd gaat worden door de jury’s, nu het de grote favoriet is.
Dat is ook zo, maar mensen stemmen nu eenmaal graag op winnaars. Waren er geen bookmakers, dan gingen ze vanzelf op grote fanpolls af.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit is toch absurd. Dan hoef je eigenlijk het hele contest niet meer te houden, de bookmakers bepalen de winnaar
Maar dat is een rare afwijking in het Eurovisie-wereldje. Dat fanpolls en bookmakers belangrijker zijn dan daadwerkelijke luistercijfers.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar mensen stemmen nu eenmaal graag op winnaars. Waren er geen bookmakers, dan gingen ze vanzelf op grote fanpolls af.
Het momentum bij de bookmakers ja. Het grote publiek ontdekt die liedjes nu pas.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:12 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Hier ga ik in mee. Momentum voor NL is wel geweest.
dat kan en dat hoop ik ook. Maar echt positief knetteren deed het nog niet de afgelopen week. Laat me graag verrassen maar het geloof is hier wel een beetje weg.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het momentum bij de bookmakers ja. Het grote publiek ontdekt die liedjes nu pas.
De staging is niet geweldig, om niet te zeggen slecht, maar het nummer blijft gewoon het meest hitgevoelige dat ertussen zit. In veel landen is hij aan het stijgen in de Spotify charts, en hij heeft nog niet eens opgetreden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat kan en dat hoop ik ook. Maar echt positief knetteren deed het nog niet de afgelopen week. Laat me graag verrassen maar het geloof is hier wel een beetje weg.
Het veld is breed, zoveel mogelijkheden voor de mensen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat kan en dat hoop ik ook. Maar echt positief knetteren deed het nog niet de afgelopen week. Laat me graag verrassen maar het geloof is hier wel een beetje weg.
Maar die organisatie volgend jaar, h.quote:
Die pakt hij vanavond. ESF NL 2025 confirmed.quote:Op donderdag 9 mei 2024 16:12 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Hier ga ik in mee. Momentum voor NL is wel geweest.
Misschien hebben ze geleerd?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar die organisatie volgend jaar, h.
Als Joost t niet wordt van mij ook, een traditioneel Songfestivalland dat in n diep dal zat, maar ook een land dat nog nooit gewonnen heeft magquote:
Iddquote:Op maandag 12 februari 2024 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja toch!
Nee maar zonder gekheid: prachtig topic. Hulde!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |