Arme Richard moet maar snel vrijkomen. Ingrid vertroeteld hem dan wel.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Een tik op je voorhoofd doet gekke dingen met je hersenen.
Dat zal het zijn
Hij stak ook z’n hand op naar mensen en zei vriendelijk gedag.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een heel gewone, saaie man. Uh, ik mag hopen dat niet alle gewone, saaie mannen tot zoiets vreselijks in staat zijn
Nou idd en krijgt daar weer ruim baan voor van het AD... eerst niets willen zeggen maar wel de deur open doen, en even later zitten ze aan de keukentafel en kan ze haar riedeltje over de slachtoffers weer afsteken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bijzonder interview wel, ze blijft aardig wijzen naar de slachtoffers.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd en krijgt daar weer ruim baan voor van het AD... eerst niets willen zeggen maar wel de deur open doen, en even later zitten ze aan de keukentafel en kan ze haar riedeltje over de slachtoffers weer afsteken.
Zelfs een silhouet op camera is nu het slachtoffer, want ze is in 20 jaar nog nooit lastig gevallen.
Maar goed, ze hebben een lat-relatie, dus haar bloedjes van kinderen hoeven iig het huis niet uit als papa een flinke schadevergoeding mag dokken.
Ben benieuwd of hij werkelijk zijn eigen huis had, of dat ze met "zijn huis" het huis van zijn moeder bedoelde.
Wat slecht van het AD dit.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Ingrid, de vrouw van Richard K., vertelt haar verhaal: ‘Hij verdient straf, maar hij was die dag zichzelf niet’
https://www.ad.nl/binnenl(...)hzelf-niet~a24f0812/
(premium)
De nieuwe Ingrid is uit. @:Caland
Hoezo slecht? Het is wel nieuwswaardig, in de zin dat veel mensen wel nieuwsgierig zijn naar wat die vrouw te melden heeft.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat slecht van het AD dit.
Krijgen we nu bij elke moord ook een interview met de vrouw van de moordenaar. Echt, wat een afgang
Dat is net zo slecht.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo slecht? Het is wel nieuwswaardig, in de zin dat veel mensen wel nieuwsgierig zijn naar wat die vrouw te melden heeft.
Eens maar kranten als het AD leven van schreeuwende koppen terwijl de inhoud vaak bijzaak is.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat is net zo slecht.
Dat wij nu al zonodig moeten weten wat de vrouw van een moordverdachte te melden heeft.
Maak desnoods over een paar jaar een artikel of docu over deze zaak, maar heb als krant en als burger een beetje respect en zet je eigen clicks of nieuwsgierigheid niet op 1.
Zijn potdorie net twee ouders vermoord, waarvan eentje voor de neus van hun zoon.
En dan zijn 'wij' nieuwsgierig naar wat de vrouw van de moordenaar te vertellen heeft
Die vrouw hoort helemaal geen podium te krijgen nu.
Legale wapens zijn minder effectief..quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk bij om op een dag illegale wapens aan te gaan schaffen?
Ferdi E vergeten?quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een heel gewone, saaie man. Uh, ik mag hopen dat niet alle gewone, saaie mannen tot zoiets vreselijks in staat zijn
Dan heb je nog wat in reserve als je legale wapens ingenomen worden omdat je in een conflict zit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 07:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Hoe kom je er eigenlijk bij om op een dag illegale wapens aan te gaan schaffen?
Dan wordt voorbedachte rade een stuk aannemelijker.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je nog wat in reserve als je legale wapens ingenomen worden omdat je in een conflict zit.
Als hij ze recent heeft aangeschaft dan zou dat zomaar de reden kunnen zijn en dan was hij het dus al langer van plan, dan alleen maar "hij was die morgen zichzelf niet".
Ik vind het wel mooi, keer wat nieuws.quote:Op donderdag 1 februari 2024 01:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat is net zo slecht.
Dat wij nu al zonodig moeten weten wat de vrouw van een moordverdachte te melden heeft.
En dan zijn 'wij' nieuwsgierig naar wat de vrouw van de moordenaar te vertellen heeft
Zijn bij ons bekende legale wapen is luchtdruk. Geen idee of hij ook een vergunning heeft voor vuur.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je nog wat in reserve als je legale wapens ingenomen worden omdat je in een conflict zit.
Als hij ze recent heeft aangeschaft dan zou dat zomaar de reden kunnen zijn en dan was hij het dus al langer van plan, dan alleen maar "hij was die morgen zichzelf niet".
Ja, mooi man!quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi, keer wat nieuws.
Hoe vaak lees jij interviews met de vrouw van een moordenaar?
Iig beter dan hier voor de 10e keer die suffe verontwaardigdeposts te lezen.
"Ik ben tot de beangstigende conclusie gekomen dat ik het beslissende element ben. Het is mijn persoonlijke aanpak die het klimaat creëert. Het is mijn dagelijkse stemming die het weer bepaalt. Ik bezit een enorme kracht om het leven ellendig of vreugdevol te maken. Ik kan een instrument van marteling zijn of een instrument van inspiratie, ik kan vernederen of humoreren, kwetsen of genezen. In alle situaties is het mijn reactie die beslist of een crisis geëscaleerd of gede-escaleerd wordt, en of een persoon gehumaniseerd of gedehumaniseerd wordt. Als we mensen behandelen zoals ze zijn, maken we ze erger. Als we mensen behandelen zoals ze zouden moeten zijn, helpen we ze te worden wat ze kunnen worden."quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Politie en justitie laten mij in de steek', my ass. Het is zo makkelijk roepen en doet het altijd goed op verjaardagen, want iedereen op het feestje heeft wel eens een boete gekregen en dus is de politie bij voorbaat fout. 'Kreeg een boete, terwijl ik daar pas 10 minuten stond geparkeerd.'
[..]
Precies. Als je maar voor de helft zou weten wat ik met de toeslagenaffaire allemaal heb meegemaakt, dan zouden die mensen ook zogenaamd begrepen hebben als ik ergens los zou gaan. Maar het gaat er juist om dat je je blijft beheersen, want tot actie overgaan stopt meteen alles. Uiteraard in mijn gedachten behoorlijk pissig geweest, zeker omdat familie ook nog eens ging lopen zeggen dat ik een slechte vader zou zijn en proberen mijn kind nooit meer te laten terugkomen. Lang verhaal kort (wil er ook niet té diep in duiken): jezelf beheersen in vreselijke tijden is iets waar je later heel veel plezier van gaat hebben als je er op terugkijkt.
Dat is toch met elk nieuws zo? Zit je ook te huilen bij Gaza?quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja, mooi man!
Aandacht en podium geven aan een vrouw van een moordenaar om zo toch wat sympathie te kweken of om de nieuwsgierigheid van lezers te stillen die geen 'piep' met deze zaak te maken hebben en emotioneel niet betrokken zijn.
Boeiend zeg. Dat geldt voor elk nieuwsitem.quote:Zal de zoon van het slachtoffer ook heel mooi en fijn vinden dat het AD deze nieuwe inslag kiest.
Ouders vermoord, geen tijd om het te beseffen en om te rouwen, maar binnen enkele weken na de vreselijkste gebeurtenis uit zijn leven kan hij nu wel een mooi verhelderend premium artikel op het AD lezen
Ik mag dit gewoon vinden zonder dat jij nu mij persoonlijk gaat aanvallen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is toch met elk nieuws zo? Zit je ook te huilen bij Gaza?
Je post hier toch zelf ook, terwijl je geen fuck met de zaak te maken hebt
[..]
Boeiend zeg. Dat geldt voor elk nieuwsitem.
Zit je ook te huilen bij het bericht van die moslims die gisteren hun overleden neef uit het puin hebben gehaald?
Ik val je niet "persoonlijk" aan, ik reageer op je bericht. Net zoals jij reageert op mij met een "ja mooi man!", "om de nieuwsgierigheid van lezers te stillen die geen 'piep' met deze zaak te maken hebben".quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik mag dit gewoon vinden zonder dat jij nu mij persoonlijk gaat aanvallen.
En nee, niet gehuild bij de berichten over de explosie.
Wel gehuild bij de verkrachtingsbeelden door Hamas.
Wat dat met deze zaak te maken heeft alsook met mijn standpunt over het AD-artikel is mij een raadsel.
Verder ben ik zelf een nabestaande van iemand die is vermoord. Ik weet dus helaas uit ervaring hoe het is als media geen fatsoen heeft en daar mag ik gewoon wat van vinden.
Ik hoorde deze week bij Radio 1 dat er veel illegale wapens uit de voormalige Oostbloklanden komen. Dat wordt in de toekomst nog wat als het conflict in Oekraïne straks is afgelopen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een illegaal arsenaal dat ze wellicht waren tegengekomen als ze het legale arsenaal waren komen innemen.
De aanwezigheid van dat illegale arsenaal zou dan voldoende moeten zijn om zijn wapenvergunning in te nemen en nooit meer te verstrekken.
In plaats daarvan hebben ze niet eens gekeken bij de man waartegen al meerdere aangiftes wegens bedreiging gedaan was en waarvan ze wisten dat hij wapens in huis had.
Ik denk niet dat ze hiermee de advocaat van haar man helpt. Drie vermeende kopstoten staat (in Nederland gelukkig) niet gelijk aan twee daadwerkelijke moorden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:08 schreef MissButterflyy het volgende:
OMG. Ze suggereert eigenlijk dat Richard 3 kopstoten heeft gekregen van Sam en dat dat misschien wel de oorzaak is geweest van zijn gedrag, en iets in zijn hoofd heeft gedaan.
Ze doet al het werk voor de advocaat van Richard!![]()
Wat een kutwijf. Ze komt ook niet verder dan dat het vreselijk is wat er is gebeurd. Totaal geen medeleven naar de slachtoffers en de kinderen. Heeft zij ze eigenlijk wel op een rijtje?
Je springt er anders heel persoonlijk en beschuldigdend bovenop met je "ga je ook huilen ..." en "sneue selectieve verontwaardigheid".quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik val je niet "persoonlijk" aan, ik reageer op je bericht. Net zoals jij reageert op mij met een "ja mooi man!", "om de nieuwsgierigheid van lezers te stillen die geen 'piep' met deze zaak te maken hebben".
Je mag ervan vinden wat je wilt, en ik snap dat het lastig is,als je er persoonlijk ervaring mee hebt.
Maar dat geldt voor elk nieuwsbericht, dus als dat de graadmeter is dan kunnen kranten en TV wel stoppen.
Nee hoor. Er zijn wel wat regels aan verbonden maar na twee jaar lidmaatschap van een schietvereniging mag je je gewoon een verlof aanvragen voor een mooie 9mm zoals de Glock 17 g4 die ook door defensie wordt gebruikt. Bij nog langer lidmaatschap mag je een verlof aanvragen voor kalibers groter dan 9mm. Je kan gewoon in Nederland legaal een AR-15 bezitten mits je lang genoeg lid bent van een schietvereniging, je voldoende schietbeurten per jaar maakt, actief deelneemt aan wedstrijden en er geen redenen zijn om je wapens en verlof in te nemen zoals een reeks aangiftes tegen jou, veroordelingen door een rechter in het strafrecht, psychische problemen binnen je huishouden en dergelijke.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Legale wapens zijn minder effectief..
Misschien omdat je zelf ook wat geirriteerd reageert?quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:26 schreef FYazz het volgende:
Waarom je zo verongelijkt moet doen over mijn post en daar zo bovenop moet duiken is mij een raadsel.
Stel je niet zo aan man, vlindertje.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik mag dit gewoon vinden zonder dat jij nu mij persoonlijk gaat aanvallen.
En nee, niet gehuild bij de berichten over de explosie.
Wel gehuild bij de verkrachtingsbeelden door Hamas.
Wat dat met deze zaak te maken heeft alsook met mijn standpunt over het AD-artikel is mij een raadsel.
Verder ben ik zelf een nabestaande van iemand die is vermoord. Ik weet dus helaas uit ervaring hoe het is als media geen fatsoen heeft en daar mag ik gewoon wat van vinden.
In dat geval:quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Misschien omdat je zelf ook wat geirriteerd reageert?
Ja, mooi man!
Aandacht en podium geven aan een vrouw van een moordenaar om zo toch wat sympathie te kweken of om de nieuwsgierigheid van lezers te stillen die geen 'piep' met deze zaak te maken hebben en emotioneel niet betrokken zijn.
--> ik ben een lezer die gene piep met de zaak te maken heeft, en ik vond het bericht mooi.
Raar, dat ik me dan aangesproken voel als je zo reageert.
Vrouw (en geen vlinder, ik identificeer me gewoon zoals ik ben geboren ... voordat dit een volgende zinloze discussie over gender en woke uitloktquote:Op donderdag 1 februari 2024 12:03 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man, vlindertje.
quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:03 schreef FYazz het volgende:
[..]
In dat geval:
Misschien goed dat mijn post je zo triggert, dat betekent dat er ergens toch wat fatsoen zit wat knaagt en tegen je zegt "het is eigenlijk wel waar wat wordt gesteld, misschien moet ik dit wat minder mooi vinden. Is het nu nog niet het moment voor een podium voor deze vrouw. Eerst respect en rouw voor slachtoffers en nabestaanden, daarna wellicht tijd voor de clicks voor de krant of views voor Netflix en voor mijn sensatiehonger".
Om vervolgens zelf te sneren dat zij geen bewijzen heeft gezien van de camerabeelden van de buren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd en krijgt daar weer ruim baan voor van het AD... eerst niets willen zeggen maar wel de deur open doen, en even later zitten ze aan de keukentafel en kan ze haar riedeltje over de slachtoffers weer afsteken.
Zelfs een silhouet op camera is nu het slachtoffer, want ze is in 20 jaar nog nooit lastig gevallen.
Die video welke Richard plaatste maakt toch ook duidelijk dat hij bij zijn volle verstand was toen hij deze mensen afschoot? Dusja lekker levenslang laten wegrotten in een stinkende cel deze mafkees.quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dan wordt voorbedachte rade een stuk aannemelijker.
Er is ook wel wat voor nodig om ontoerekeningsvatbaar of verminderd toerekeningsvatbaar verklaard te worden. Want anders zouden we praktisch elke moordenaar wel verminderd toerekeningsvatbaar kunnen nomen.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die video welke Richard plaatste maakt toch ook duidelijk dat hij bij zijn volle verstand was toen hij deze mensen afschoot? Dusja lekker levenslang laten wegrotten in een stinkende cel deze mafkees.
Is dit al ergens bevestigd dan?quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Maar deze niet getrainde en oh zo vriendelijke man kan gewoon gewoon ijskoud liegen tegen een kind om daarna zijn vader af te maken?
Hij wordt niet voor niets onderzocht in het PBC.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:43 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nee, deze dader was geen lieverdje.
Jaquote:Op donderdag 1 februari 2024 16:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is dit al ergens bevestigd dan?
Dat hij zei: "hoi jongen, je moeder heeft een ongeluk gehad, haal je vader even" BAM-BAM-BAM!
Ik vind eigenlijk dat je je als krant hiervoor niet moet laten lenen in deze fase, maar alles voor de clicks zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar goed, ze hebben een lat-relatie, dus haar bloedjes van kinderen hoeven iig het huis niet uit als papa een flinke schadevergoeding mag dokken.
Ben benieuwd of hij werkelijk zijn eigen huis had, of dat ze met "zijn huis" het huis van zijn moeder bedoelde.
Amenquote:Op donderdag 1 februari 2024 01:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat is net zo slecht.
Maak desnoods over een paar jaar een artikel of docu over deze zaak, maar heb als krant en als burger een beetje respect en zet je eigen clicks of nieuwsgierigheid niet op 1.
Zijn potdorie net twee ouders vermoord, waarvan eentje voor de neus van hun zoon.
Helemaal eens, als het meezit wordt dit dan ook niet beloond in de rechtbank.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat je je als krant hiervoor niet moet laten lenen in deze fase, maar alles voor de clicks zullen we maar zeggen.
Als wij als leken niet in dit soort jankverhaaltjes trappen l, moet een rechter dat onderscheid toch helemaal kunnen maken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helemaal eens, als het meezit wordt dit dan ook niet beloond in de rechtbank.
Zeer zeker.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als wij als leken niet in dit soort jankverhaaltjes trappen l, moet een rechter dat onderscheid toch helemaal kunnen maken.
Dat is maar net hoe je het ziet. Iemand die bij zijn volle verstand is schakelt een mediator in of zoiets dergelijks. Hij gaat niet een arsenaal aan wapens meenemen, daarna 2 mensen koelbloedig vermoorden en daarna een filmpje op Facebook zetten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 12:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die video welke Richard plaatste maakt toch ook duidelijk dat hij bij zijn volle verstand was toen hij deze mensen afschoot? Dusja lekker levenslang laten wegrotten in een stinkende cel deze mafkees.
Enige wat politie doet is af en toe plotseling op controle komen om te kijken of je het goed hebt liggen. Ken ook wel iemand met een jachtakte. Die vragenlijsten mbt psychische problemen zijn ook een lachertje.quote:Op donderdag 1 februari 2024 11:36 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn wel wat regels aan verbonden maar na twee jaar lidmaatschap van een schietvereniging mag je je gewoon een verlof aanvragen voor een mooie 9mm zoals de Glock 17 g4 die ook door defensie wordt gebruikt. Bij nog langer lidmaatschap mag je een verlof aanvragen voor kalibers groter dan 9mm. Je kan gewoon in Nederland legaal een AR-15 bezitten mits je lang genoeg lid bent van een schietvereniging, je voldoende schietbeurten per jaar maakt, actief deelneemt aan wedstrijden en er geen redenen zijn om je wapens en verlof in te nemen zoals een reeks aangiftes tegen jou, veroordelingen door een rechter in het strafrecht, psychische problemen binnen je huishouden en dergelijke.
Man leek mij vrij rationeel, alleen wat emotioneel. Maakte bij mij niet de indruk niet bij z'n verstand te zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je het ziet. Iemand die bij zijn volle verstand is schakelt een mediator in of zoiets dergelijks. Hij gaat niet een arsenaal aan wapens meenemen, daarna 2 mensen koelbloedig vermoorden en daarna een filmpje op Facebook zetten.
Waarin hij nog even en passant aangeeft dat er een camera scheef hangt.
Dat noem ik niet "bij je volle verstand."
Mwoa, wat ik ook vind meespelen is dat persoonlijke verhalen vaak het doel hebben een kant v/h verhaal verder toe te lichten.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat is toch met elk nieuws zo? Zit je ook te huilen bij Gaza?
Je post hier toch zelf ook, terwijl je geen fuck met de zaak te maken hebt
[..]
Boeiend zeg. Dat geldt voor elk nieuwsitem.
Zit je ook te huilen bij het bericht van die moslims die gisteren hun overleden neef uit het puin hebben gehaald?
Omdat zn kinderen nu hebben gelezen dat er "een been" te zien is?
Sneue selectieve verontwaardigdheid![]()
Hij had net twee mensen vermoord, waarvan 1 gedeeltelijk voor de ogen van diens zoontje en hij begint nog over een camera die scheef hangt, daarna.quote:Op donderdag 1 februari 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Man leek mij vrij rationeel, alleen wat emotioneel. Maakte bij mij niet de indruk niet bij z'n verstand te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |