Nee. Verhuizing van de GP naar andere locatie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:10 schreef Starflyer het volgende:
Dus in 2026 hebben we twee Grands Prix in Spanje. In Barcelona en in Madrid. Krijgen we dan een Catalaanse en Spaanse Grand Prix?
Barcelona heeft een contract tot en met 2026. Dus dat jaar hebben we twee Grand Prix in Spanje. "Until" is (ook) tot en metquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Verhuizing van de GP naar andere locatie.
Barcalona-Montmelo had een contract tot 2026
https://www.formula1.com/(...)2uSikb4lhVC9Nh9.html
En zoals ik het overal lees is het een verhuizing.
https://www.formula1.com/(...)74MczwzDhHVxdQz.html
Until is eigenlijk helemaal niet ook 'tot en met'. Zeker in een geschreven tekst hoort dat er zo niet te staan als er geen 'tot' wordt bedoeld.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Barcelona heeft een contract tot en met 2026. Dus dat jaar hebben we twee Grand Prix in Spanje. "Until" is (ook) tot en met
Dat wordt hier ook gezegd.
https://www.the-race.com/(...)arcelona-spanish-gp/
Zelfs Google Translate en DeepL maken van "tot en met" "until" ipv iets als "through"quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Until is eigenlijk helemaal niet ook 'tot en met'. Zeker in een geschreven tekst hoort dat er zo niet te staan als er geen 'tot' wordt bedoeld.
In spreektaal wordt het door elkaar heen gebruikt omdat Engelsen raar volk zijn en op sommige vlakken onnauwkeurig en lui. Maar ook in het Engels kun je in taal een onderscheid maken tussen 'tot' en 'tot en met'.
Het originele persbericht van F1 zegt dat Barcelona een contract heeft until 2026 maar uit de bewoording kan ik niet opmaken of dat tot of tot en met 2026 is.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs Google Translate en DeepL maken van "tot en met" "until" ipv iets als "through"
En meerdere Engelse bronnen hebben het er ook over dat in 2026 beide circuits een contract hebben. Zoals die ik hierboven noemde.
Perez zit tegen die tijd toch niet meer in een Red Bull mag ik hopen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:04 schreef Donderkonijn het volgende:
Joepie nog meer straten circuits voor "Stratenkoning" Perez. Waarop die dan na 2 races totaal afgedroogd kan worden door Max.
Ik vermijd "until" als het over datums gaat in Engelstalige correspondentie. Vooral omdat het zo onduidelijk is.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lekker duidelijk wel
PS: Even bij mijn vrouw nagevraagd die van origine Britse is en die zegt dat "until 2026" niet betekent dat er een race in '26 in Barcelona is. Dus...nog steeds niet echt duidelijk
Als hij op constante basis tweede wordt, wat zou het probleem dan zijn? Een nieuwe coureur die het gat met Max (als het er al zou zijn natuurlijk) misschien wat kan dichten levert niets extra op. Uiteraard is dit hypothetisch als Max weer WDC wordt en beredeneerd vanuit de 1-2 positie.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez zit tegen die tijd toch niet meer in een Red Bull mag ik hopen.
Alsof Daniel afgedroogd zien worden door een Williams en een HAAS zoveel verschil zou makenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez zit tegen die tijd toch niet meer in een Red Bull mag ik hopen.
Trough is dan ook vooral Amerikaans Engels. In wetenschappelijk Engels wordt bijvoorbeeld until and including gebruikt om t/m aan te duiden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zelfs Google Translate en DeepL maken van "tot en met" "until" ipv iets als "through"
En meerdere Engelse bronnen hebben het er ook over dat in 2026 beide circuits een contract hebben. Zoals die ik hierboven noemde.
Ik zou verwachten dat als hij aan zijn contract voldoet hij moet kunnen blijven.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez zit tegen die tijd toch niet meer in een Red Bull mag ik hopen.
Ja maar dat is afgelopen 2e seizoenshelft gebleken dat hij totaal niet mee kan, terwijl hij in de snelste auto van het veld zit. Hoe vaak heeft hij Q3 wel niet gemist. Hij heeft verdomd veel geluk gehad dat het dan Mercedes, dan weer Ferrari en dan weer Mclaren die stuivertje wisselden voor de punten achter de nr 1. Als er gewoon1 van die teams consistent was geweest over een heel seizoen dan had ie naar z'n 2e plek kunnen fluiten.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat als hij aan zijn contract voldoet hij moet kunnen blijven.
Waar ik verwacht dat zijn opdrachten zijn: punten afpakken van andere teams, constructeurs titel pakken, en zo goed mogelijk scoren als Max niet mee kan doen voor plek 1.
Ik zie hem niet aan z'n opdracht voldoen, vorig jaar kon hij al niet eens tegen de druk die hij zichzelf oplegde en daar komt dit jaar nog de druk van contractverlenging ja of nee bij.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat als hij aan zijn contract voldoet hij moet kunnen blijven.
Waar ik verwacht dat zijn opdrachten zijn: punten afpakken van andere teams, constructeurs titel pakken, en zo goed mogelijk scoren als Max niet mee kan doen voor plek 1.
Ik hoop eigenlijk dat er na dit seizoen wat meer van die oudgedienden gaan wieberen. Magnussen, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg zijn ook niet meer de toekomst van de sport. En Hamilton en Alonso feitelijk ook niet maar dat is qua niveau natuurlijk wel nog net even wat anders.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie hem niet aan z'n opdracht voldoen, vorig jaar kon hij al niet eens tegen de druk die hij zichzelf oplegde en daar komt dit jaar nog de druk van contractverlenging ja of nee bij.
Wel eens ja, Lawson en Drugovich lijken mij wel klaar voor die stap en er zullen er nog wel een paar zijn.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat er na dit seizoen wat meer van die oudgedienden gaan wieberen. Magnussen, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg zijn ook niet meer de toekomst van de sport. En Hamilton en Alonso feitelijk ook niet maar dat is qua niveau natuurlijk wel nog net even wat anders.
Je weet gewoon zeker dat Max zijn contract uit dient en lekker verder gaat kijken in de racerij dan de F1.quote:
Je moet wel wat oude rotten blijven houden he.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat er na dit seizoen wat meer van die oudgedienden gaan wieberen. Magnussen, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg zijn ook niet meer de toekomst van de sport. En Hamilton en Alonso feitelijk ook niet maar dat is qua niveau natuurlijk wel nog net even wat anders.
VeeCAy RB.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit.
Racing Bulls gok ik.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit.
Madrid kan dit omdat het Barcelona dwarsboomt. Dan is het goed om met zulke bedragen te strooien.quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:45 schreef beantherio het volgende:
Madrid betaalt blijkbaar 500 miljoen over de contractperiode van 10 jaar. En zolang er (nog) geen particuliere investeerders zijn schiet de Spaanse overheid dit bedrag voor. Zie https://www.ccma.cat/324/(...)nys/noticia/3272590/ en https://www.reddit.com/r/(...)st_twice_as_much_as/
In Spanje kan dit blijkbaar. In Nederland zou je ervoor gekielhaald worden als je publiek geld zo zou gebruiken. Terecht trouwens: Zandvoort maar ook Barcelona organiseert het met eigen geld en particuliere financiers.
Intern wordt het al VCARB genoemd, ongetwijfeld uitgesproken als VicarBi (uitspraak als Bacardi).quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit.
Meer geld, betere bereikbaarheid (met het OV) en grotere capaciteit zijn voor Liberty allemaal redenen om aan Madrid de voorkeur te geven. Alleen jammer dat het weer een (semi-)stratencircuit is. Zeker met de huidige auto's bevordert dat het inhalen niet. Het zijn de grootste en zwaarste auto's uit de geschiedenis van de F1.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Madrid kan dit omdat het Barcelona dwarsboomt. Dan is het goed om met zulke bedragen te strooien.
Plus dat de rijhoogte aangepast moet worden vanwege de hobbels, al heb je kans dat ze dat hier er wel redelijk uit kunnen halen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Meer geld, betere bereikbaarheid (met het OV) en grotere capaciteit zijn voor Liberty allemaal redenen om aan Madrid de voorkeur te geven. Alleen jammer dat het weer een (semi-)stratencircuit is. Zeker met de huidige auto's bevordert dat het inhalen niet. Het zijn de grootste en zwaarste auto's uit de geschiedenis van de F1.
Vier rotondes op een F1 circuit...quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:22 schreef Red_85 het volgende:
Op maps even gekeken. Om de Madrileense Rai heen en eigenlijk is het een potje rotonde racen.
Werkelijk
Alternatieve penalties: Extra rondje(s) om de rotonde rijden.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vier rotondes op een F1 circuit...![]()
Lijkt wel een rally stage.
Extra punten voor de beste drifter.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:22 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Alternatieve penalties: Extra rondje(s) om de rotonde rijden.
Racing Bulls, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit.
Moet hij weten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:15 schreef Zipportal het volgende:
User @:Gehrman heeft ons zomaar verlaten.@:coco @:wereldgozer
Eens hoor maar ik wil mezelf ook wel Visatarado noemen voor het bedrag wat Racing Bulls ervoor krijgt.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke naam tbh. Racing Bulls zou veel beter geweest zijn.
Dit.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke naam tbh. (...)
Dat is het in de praktijk dus ook.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke naam tbh. Racing Bulls zou veel beter geweest zijn.
Onacceptabel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:15 schreef Zipportal het volgende:
User @:Gehrman heeft ons zomaar verlaten.@:coco @:wereldgozer
Racing bulls vind ik eigenlijk ook vrij cringe.quote:Op woensdag 24 januari 2024 15:22 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke naam tbh. Racing Bulls zou veel beter geweest zijn.
Moest lachen.quote:
Ja eens, maar beter dan dit.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Racing bulls vind ik eigenlijk ook vrij cringe.
quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:15 schreef Zipportal het volgende:
User @:Gehrman heeft ons zomaar verlaten.@:coco @:wereldgozer
en elke keer als de de naam genoemd wordt dat mn radio zacht gaat om te luisteren naar de opdracht die google zou moeten uitvoeren....quote:Op woensdag 24 januari 2024 19:06 schreef shiz het volgende:
Wordt dan lachen als McLaren zich ombrand in 'Hey Google F1 Team'. xD
Toro Rossoquote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef beantherio het volgende:
Hoe gaat dit team in de praktijk genoemd worden? Want "Visa Cash App RB" krijg ik mijn strot niet uit.
Een Visa Car.quote:Op woensdag 24 januari 2024 18:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien went het ook wel vrij snel.
“Er is nu geel in sector 3 en er lijkt een Visa te zijn stilgevallen na bocht 20. Het is die van Yuki!”
Nou, benieuwd wat Sainz gaat doen.quote:
Wel lullig voor hem dat zijn contractverlenging er nog niet door is terwijl die eerder afloopt dan dat (oude) van Leclerc.quote:Op donderdag 25 januari 2024 14:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, benieuwd wat Sainz gaat doen.
Fijn dat Leclerc nog in de F1 zit, al hoop ik dat het voor hem wel beter gaat.
Moet echt wel heel wat verbeteren bij Ferrari en bij Leclerc zelf voordat een WK-titel erin zit.quote:Op donderdag 25 januari 2024 14:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, benieuwd wat Sainz gaat doen.
Fijn dat Leclerc nog in de F1 zit, al hoop ik dat het voor hem wel beter gaat.
Er lijkt weinig liefde te zijn vanuit Ferrari richting Sainz, terwijl ze vanaf het begin al weglopen met Leclerc. Het is me niet helemaal duidelijk waar dat grote verschil vandaan komt, maar feit is wel dat het allebei eigenlijk wat magere coureurs zijn voor het grote Ferrari. Doorgaans proberen ze toch minstens een wereldkampioen aan zich te binden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 14:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel lullig voor hem dat zijn contractverlenging er nog niet door is terwijl die eerder afloopt dan dat (oude) van Leclerc.
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er lijkt weinig liefde te zijn vanuit Ferrari richting Sainz, terwijl ze vanaf het begin al weglopen met Leclerc. Het is me niet helemaal duidelijk waar dat grote verschil vandaan komt, maar feit is wel dat het allebei eigenlijk wat magere coureurs zijn voor het grote Ferrari. Doorgaans proberen ze toch minstens een wereldkampioen aan zich te binden.
Leclerc is sneller over 1 ronde en dat is leuk bij een kwalificatie. Sainz is veel beter in de race door strategisch mee te denken. Maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc.
Dat is ook prima, we hoeven het niet eens te zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Leclerc is sneller over 1 ronde en dat is leuk bij een kwalificatie. Sainz is veel beter in de race door strategisch mee te denken. Maar dat is mijn mening.
Ik vond Sainz toch wel beter en consistenter dan Leclerc afgelopen seizoen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er lijkt weinig liefde te zijn vanuit Ferrari richting Sainz, terwijl ze vanaf het begin al weglopen met Leclerc. Het is me niet helemaal duidelijk waar dat grote verschil vandaan komt, maar feit is wel dat het allebei eigenlijk wat magere coureurs zijn voor het grote Ferrari. Doorgaans proberen ze toch minstens een wereldkampioen aan zich te binden.
Als je naar de vorige coureurs kijkt, is het scorebord van zowel Leclerc als Sainz toch wat aan de magere kant.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc.
Bij Sainz heb ik een beetje het Perez gevoel dat hij dichterbij zit als de auto niet zo snel is maar wel stabiel, ik schat hem wel hoger in dan Perez hoor.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vond Sainz toch wel beter en consistenter dan Leclerc afgelopen seizoen.
Dat is wel zo maar Leclerc was sneller dan Vettel en welke kampioenen waren er nog na vertrek Vettel die niet al bij Ferrari hebben gereden? Hamilton en Verstappen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar de vorige coureurs kijkt, is het scorebord van zowel Leclerc als Sainz toch wat aan de magere kant.
Eerder hadden ze:
- Vettel (4x WK, 53x win, 122x podium)
- Räikkönen (1x WK, 21x win, 103x podium)
- Alonso (2x WK, 32x win, 106x podium)
In de laatste 20 jaar hadden ze slechts 2 andere niet-wereldkampioenen:
- Massa (11x win, 41x podium)
- Barichello (11x win, 68x podium)
En nu moeten ze het dus doen met Leclerc (5x win, 30x podium) en Sainz (2x win, 18x podium). Steekt er toch wat schraal bij af.
Ik denk inderdaad dat Hamilton en Verstappen meer de kwaliteit hebben die je mag verwachten van Ferrari-coureurs dan wat ze nu in dienst hebben. Waarom het ze niet lukt om die grote namen aan zich te binden weet ik ook niet precies. Wellicht moet het beginnen met een betere auto en komt het talent dan vanzelf wel.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wel zo maar Leclerc was sneller dan Vettel en welke kampioenen waren er nog na vertrek Vettel die niet al bij Ferrari hebben gereden? Hamilton en Verstappen.
En Kimi werd kampioen met Ferrari.
Sainz en Perez eens wisselen?quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij Sainz heb ik een beetje het Perez gevoel dat hij dichterbij zit als de auto niet zo snel is maar wel stabiel, ik schat hem wel hoger in dan Perez hoor.
Sainz in de Red Bull zou het wel beter dan Perez denk ik maar ook weer niet dat hij het Verstappen moeilijk zou maken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sainz en Perez eens wisselen?
Betere auto, en minder fouten maken met de strategie zou het team al een stuk aantrekkelijker maken voor coureurs.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Hamilton en Verstappen meer de kwaliteit hebben die je mag verwachten van Ferrari-coureurs dan wat ze nu in dienst hebben. Waarom het ze niet lukt om die grote namen aan zich te binden weet ik ook niet precies. Wellicht moet het beginnen met een betere auto en komt het talent dan vanzelf wel.
De Visa Cash App is gecrashed krijgt nu ook een andere dimensiequote:
Leclerc heeft natuurlijk ook zelf fouten gemaakt en liep een tijdje met zijn ziel onder zijn arm, daar wordt een mens ook niet sneller van. Voor mij is het vrij duidelijk dat Leclerc in normale doen cruciaal sneller is, nog meer in de kwalificatie.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik schat Leclerc ook een flink stukje hoger in dan Sainz. Niet alleen over één ronde trouwens. Dat hij in het WK niet consequent voor Sainz eindigt zie ik toch eerder als het gevolg van wat externe factoren waar Leclerc weinig aan kan doen. Ik zie Sainz zelden Leclerc echt inhalen bijvoorbeeld. Vaker gebeurt het dat Leclerc uitvalt en Sainz dan nog even een P4 of P5 eruit peurt. Met dat soort klasseringen blijft hij vaak in de buurt, maar als Ferrari betrouwbaar is en geen tactische fouten maakt dan eindigt Leclerc in 7 van de 10 races boven Sainz.
Er is geen categorie waar zowel Hamilton als Verstappen in zitten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Hamilton en Verstappen meer de kwaliteit hebben die je mag verwachten van Ferrari-coureurs dan wat ze nu in dienst hebben.
Ferrari heeft iemand van exceptionele kwaliteit als Schumacher nodig en net zo eerzuchtig om aan een WK-winnend team te bouwen. Dat wordt een meerjarenproject waarbij ook de hele organisatie en strategie op de schop moet. Dan hadden ze door een mazzeltje Vettel die daartoe bereid was, die heeft de Ferrari veel beter laten lijken dan het was en ze altijd uit de wind gehouden met hun gebreken en blunders, maar die wordt dan meteen afgedankt zodra Leclerc hem twee keer te snel af is. Het is gewoon een hele slechte werkgever, zo'n baas die je al zijn ellende laat oplossen om dan zelf met de eer te gaan strijken.quote:Waarom het ze niet lukt om die grote namen aan zich te binden weet ik ook niet precies. Wellicht moet het beginnen met een betere auto en komt het talent dan vanzelf wel.
Jawel, de categorie "beter dan Leclerc"quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is geen categorie waar zowel Hamilton als Verstappen in zitten.
Simpel antwoord: die 2 grote namen hebben er meer vertrouwen in dat ze met respectievelijk Mercedes en Red Bull kampioen kunnen worden. En ze hebben geen blinde liefde voor Ferrari zoals Vettel had.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat Hamilton en Verstappen meer de kwaliteit hebben die je mag verwachten van Ferrari-coureurs dan wat ze nu in dienst hebben. Waarom het ze niet lukt om die grote namen aan zich te binden weet ik ook niet precies. Wellicht moet het beginnen met een betere auto en komt het talent dan vanzelf wel.
Kun je dan even bij haar vragen hoe je op een correcte manier onze "tot en met" in het engels schrijft?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
PS: Even bij mijn vrouw nagevraagd die van origine Britse is en die zegt dat "until 2026" niet betekent dat er een race in '26 in Barcelona is. Dus...nog steeds niet echt duidelijk
Throughout?quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kun je dan even bij haar vragen hoe je op een correcte manier onze "tot en met" in het engels schrijft?
up to and including 2026, dat is hoe men het zakelijk over het algemeen doet om misverstanden te voorkomen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kun je dan even bij haar vragen hoe je op een correcte manier onze "tot en met" in het engels schrijft?
Luca Badoer, Giancarlo Fisichella...quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je naar de vorige coureurs kijkt, is het scorebord van zowel Leclerc als Sainz toch wat aan de magere kant.
Eerder hadden ze:
- Vettel (4x WK, 53x win, 122x podium)
- Räikkönen (1x WK, 21x win, 103x podium)
- Alonso (2x WK, 32x win, 106x podium)
In de laatste 20 jaar hadden ze slechts 2 andere niet-wereldkampioenen:
- Massa (11x win, 41x podium)
- Barichello (11x win, 68x podium)
En nu moeten ze het dus doen met Leclerc (5x win, 30x podium) en Sainz (2x win, 18x podium). Steekt er toch wat schraal bij af.
Ze hadden natuurlijk ook Schumacher, maar die laat ik maar even achterwege
Die hebben geen volledig seizoen gereden, toch? Beetje tussenpausen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Luca Badoer, Giancarlo Fisichella...
Klopt. Badoer was de vervanger van Massa maar bakte er zo weinig van dat ze na België Fisichella bij Force India wegpluktenquote:Op donderdag 25 januari 2024 21:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die hebben geen volledig seizoen gereden, toch? Beetje tussenpausen.
Ja, dat is ook zo. Ferrari moet het momenteel erg hebben van hun naam en reputatie als belangrijke speler, maar missen de daadwerkelijke kwaliteiten om het waar te maken. En de toppers van het huidige F1-veld trappen er niet in en zijn niet bereid zich in die slangenkuil te mengen, alleen maar zodat ze met een steigerend paard op hun pak kunnen pronken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Simpel antwoord: die 2 grote namen hebben er meer vertrouwen in dat ze met respectievelijk Mercedes en Red Bull kampioen kunnen worden. En ze hebben geen blinde liefde voor Ferrari zoals Vettel had.
Badoer, dat was zelfs een beetje zielig, scheen wel een hele goeie testcoureur te zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Badoer was de vervanger van Massa maar bakte er zo weinig van dat ze na België Fisichella bij Force India wegplukten
Sainz weet de wagen tenminste de hele race op de baan te houden, dat lijkt charles vaak wat meer moeite te kosten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc.
Niet vergeten dat de setups van max ook vrolijk gedeeld werden met "talenten" als Stroll die volledig naar de poeier gereden werd, in de hoop dat die dan weer meer kans maakte...quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft in 2014 de eigen glazen ingegooid in de Florida Winter Series. De Verstappens waren er niet over te spreken omdat in hun ogen andere coureurs beter materiaal kregen dan Max ipv gelijkwaardige auto's.
Wth...?quote:
Roro Bossoquote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Wth...?
Why... or better: what....?
Wat dan, lol?!![]()
Op hun website schijnt het overal nog te staan. Very weird?quote:
Leclerc is veel te wisselvallig en neemt onnodige risico's. Zo lang dat er niet uit is is het geen WK materiaal. Vooral onder druk choked hij vaak. Hij is over 1 ronde de enige die Verstappen kan matchen qua snelheid, dat is sinds het karten al zo. Alleen is Max uit dat risicovolle gedrag gegroeid en Leclerc niet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat magere ben ik niet mee eens, wat mij betreft is Leclerc de snelste na Verstappen, Sainz is ook goed maar niet zo goed als Leclerc.
Ik denk niet dat er iemand anders dan Verstappen t/m 2025 WK materiaal is, vanaf 2026 is het weer nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Leclerc is veel te wisselvallig en neemt onnodige risico's. Zo lang dat er niet uit is is het geen WK materiaal. Vooral onder druk choked hij vaak. Hij is over 1 ronde de enige die Verstappen kan matchen qua snelheid, dat is sinds het karten al zo. Alleen is Max uit dat risicovolle gedrag gegroeid en Leclerc niet.
De kwaliteit van de RBPT-motor wordt vooral een groot vraagteken, ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er iemand anders dan Verstappen t/m 2025 WK materiaal is, vanaf 2026 is het weer nieuwe ronde nieuwe kansen.
Mooi, zijn we mischien eindelijk af van het gespeculeer dat hij naar RBR als vervanger van Perez gaat.quote:
Is het een idee om deze in OP te zetten?quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:15 schreef Starflyer het volgende:
Nu zijn alle presentaties bekend.
5 februari Williams (New York)
5 februari Sauber (Londen)
7 februari Alpine
8 februari Visa CashApp RB (Las Vegas)
11 februari Haas (Silverstone)
12 februari Aston Martin
13 februari Ferrari
14 februari Mercedes (Silverstone)
14 februari McLaren
15 februari Red Bull Racing (Milton Keynes)
Of een soort 'merge' maken met dot topic, @ESF1Gamer ?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het een idee om deze in OP te zetten?
Maxie kan er wat mij betreft weer uitook al was ik degene die de foto introduceerde
![]()
Ik stel een aparte showcase auto's topic voorquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Of een soort 'merge' maken met dot topic, @:ESF1gamer ?
F1 / Tijden GP van Abu Dabhi
Mien katquote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:47 schreef Mano_ het volgende:
RPM-video inclusief de poes van @:ESF1Gamer
Das mijn picaquote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Is het een idee om deze in OP te zetten?
Maxie kan er wat mij betreft weer uitook al was ik degene die de foto introduceerde
![]()
Lando zou wel gek zijn. Hij is nu de eerste rijder bij een team dat mee kan doen voor podiums, terwijl hij bij Red Bull tweede viool moet spelen. Of nou ja, dat moet hij niet, maar dat is wel wat er zou gebeurenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi, zijn we mischien eindelijk af van het gespeculeer dat hij naar RBR als vervanger van Perez gaat.
In de OP zetten, bedoelde ikquote:
Ik denk dat je bedoelt voor de wins. Bij Red Bull haalt Norris ook wel podiumsquote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lando zou wel gek zijn. Hij is nu de eerste rijder bij een team dat mee kan doen voor podiums, terwijl hij bij Red Bull tweede viool moet spelen. Of nou ja, dat moet hij niet, maar dat is wel wat er zou gebeuren
Dat is waar, maar je teamgenoot verslaan is toch wel het eerste doel dat de meeste coureurs hebben en Lando zal de eerste zijn die begrijpt dat dat bij Red Bull niet gaat lukken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt voor de wins. Bij Red Bull haalt Norris ook wel podiums
Denk het wel, ze waren in 22 laat met een herontwikkeling begonnen waardoor hun 23 auto qua gewenst concept ook laat klaar was, ik ga er vanuit dat de 24 auto daar een doorontwikkeling van is.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel benieuwd of McLaren de vorm van 2e helft 2023 meteen kan doortrekken en niet weer eerst een half seizoen nodig heeft om op gang te komen.
Is ie al door de crashtest gekomen?quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het wel, ze waren in 22 laat met een herontwikkeling begonnen waardoor hun 23 auto qua gewenst concept ook laat klaar was, ik ga er vanuit dat de 24 auto daar een doorontwikkeling van is.
Enige is wel dat ze bij Red Bull zo vroeg gestopt zijn met doorontwikkelen van hun 23 auto dat zij als het goed is weer een aardige voorsprong zullen hebben met hun 24 auto.
Ja dat was ook geen probleem verder, wat ze zelf ook zeiden als je er makkelijk doorheen komt kan het zijn dat je meer gewicht hebt gebruikt dan noodzakelijk, het is allemaal op het randje.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is ie al door de crashtest gekomen?
Ze zijn vorig jaar zelfs al begonnen met hun 2025-auto als ik het goed begreep.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het wel, ze waren in 22 laat met een herontwikkeling begonnen waardoor hun 23 auto qua gewenst concept ook laat klaar was, ik ga er vanuit dat de 24 auto daar een doorontwikkeling van is.
Enige is wel dat ze bij Red Bull zo vroeg gestopt zijn met doorontwikkelen van hun 23 auto dat zij als het goed is weer een aardige voorsprong zullen hebben met hun 24 auto.
RB19b waarom nietquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn vorig jaar zelfs al begonnen met hun 2025-auto als ik het goed begreep.
Dat zou best kunnen grof dan hč, want om zeker te weten dat je de goede richting uitgaat is praktijk ervaring met de auto van dit jaar onontbeerlijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn vorig jaar zelfs al begonnen met hun 2025-auto als ik het goed begreep.
Baseline vast neerzetten kan natuurlijk wel als je al 2 jaar zo'n grote voorsprong hebt op technisch vlak. Gewoon extra tijd om dat bij te schaven, iets dat de meeste andere teams zich niet kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen grof dan hč, want om zeker te weten dat je de goede richting uitgaat is praktijk ervaring met de auto van dit jaar onontbeerlijk.
Daarom moet ik ook een beetje lachen om Anthony Davidson die de Mercedes in de simulator eindelijk weer een auto vindt, Toto herhaalde dat ook nog even. Laat het eerst maar even in het echt zien denk ik dan, zeker na 2 faaljaren.
Ben echt benieuwd wie er het dichtst bij Red Bull gaat zitten, denk toch McLaren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Baseline vast neerzetten kan natuurlijk wel als je al 2 jaar zo'n grote voorsprong hebt op technisch vlak. Gewoon extra tijd om dat bij te schaven, iets dat de meeste andere teams zich niet kunnen veroorloven.
Vorig jaar hadden ze het lek ook boven. Hebben we allemaal mogen aanschouwen; ze stonden verder dan het jaar ervoor.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen grof dan hč, want om zeker te weten dat je de goede richting uitgaat is praktijk ervaring met de auto van dit jaar onontbeerlijk.
Daarom moet ik ook een beetje lachen om Anthony Davidson die de Mercedes in de simulator eindelijk weer een auto vindt, Toto herhaalde dat ook nog even. Laat het eerst maar even in het echt zien denk ik dan, zeker na 2 faaljaren.
Iets minder sneren uitdelen en focussen op het bouwen van goeie auto + strategie zou beter werkenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze het lek ook boven. Hebben we allemaal mogen aanschouwen; ze stonden verder dan het jaar ervoor.
Ik denk dit ook. Ze kunnen echt gaan verrassen dit seizoen. Al zou ik Mercedes ook niet helemaal uitvlakken.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd wie er het dichtst bij Red Bull gaat zitten, denk toch McLaren.
Ik weet het, jij weet het maar dat weerhoud er zogenaamde fans er niet van om iedere keer weer met dat verhaal te komen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lando zou wel gek zijn. Hij is nu de eerste rijder bij een team dat mee kan doen voor podiums, terwijl hij bij Red Bull tweede viool moet spelen. Of nou ja, dat moet hij niet, maar dat is wel wat er zou gebeuren
Die verschillen tussen 2, 3 en 4 zullen kleiner zijn dan dat tussen 1 en 2, dan is het ook een kwestie van circuit, afstelling etc wie er dat weekend de betere is.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk dit ook. Ze kunnen echt gaan verrassen dit seizoen. Al zou ik Mercedes ook niet helemaal uitvlakken.
Ik zou het eigenlijk leuker vinden als er dit jaar wél een team is dat Red Bull het vuur aan de schenen kan leggen. Als het achter Verstappen weer stuivertje wisselen wordt tussen McLaren, Mercedes, Ferrari en misschien Aston Martin of Alpine, dan kun je Horner de constructeursbeker nu al overhandigen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die verschillen tussen 2, 3 en 4 zullen kleiner zijn dan dat tussen 1 en 2, dan is het ook een kwestie van circuit, afstelling etc wie er dat weekend de betere is.
Ik ook wel maar het zou me verbazen als die anderen of iig 1 van die anderen zoveel hebben gevonden.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk leuker vinden als er dit jaar wél een team is dat Red Bull het vuur aan de schenen kan leggen. Als het achter Verstappen weer stuivertje wisselen wordt tussen McLaren, Mercedes, Ferrari en misschien Aston Martin of Alpine, dan kun je Horner de constructeursbeker nu al overhandigen.
Nou ja, ik bedoel eigenlijk dat ik hoop dat 1 van de subtoppers komt bovendrijven in plaats van dat ze weer met elkaar de strijd aan gaan. Als het einde van 2023 een indicatie is, heeft McLaren de beste papieren in handen denk ik.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook wel maar het zou me verbazen als die anderen of iig 1 van die anderen zoveel hebben gevonden.
Aston Martin en Alpine hoef je voor de top-4 niet op te schrijven, althans over een heel jaar. Misschien dat Alonso her en der nog weer een podium kan scoren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk leuker vinden als er dit jaar wél een team is dat Red Bull het vuur aan de schenen kan leggen. Als het achter Verstappen weer stuivertje wisselen wordt tussen McLaren, Mercedes, Ferrari en misschien Aston Martin of Alpine, dan kun je Horner de constructeursbeker nu al overhandigen.
Ik las een stukje over Red Bull in het Mercedes tijdperk, die zijn qua ontwikkeling gaan kijken waar motorvermogen niet de key factor zou zijn oftewel circuits waar ze Mercedes zouden konden verslaan met hun aero.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel eigenlijk dat ik hoop dat 1 van de subtoppers komt bovendrijven in plaats van dat ze weer met elkaar de strijd aan gaan. Als het einde van 2023 een indicatie is, heeft McLaren de beste papieren in handen denk ik.
Red Bull is altijd erg sterk geweest in aero(door Newey). Dat ze in het mercdes tijdperk daar gingen kijken is niet meer dan logisch, ze hadden een motor met te weinig pk's, Renault beloofde van alles maar leverde niet, dus het moest ergens anders vandaan komen. Sinds de overstap naar Honda kon je goed zien wat die motor voor verschil maakte, het ging eigenlijk vanaf het begin vande samenwerking tussen RBR en Honda op topsnelheid en motorvermogen en betrouwbaarheid een stuk beter. Het toppunt van slechtheid van Renault vond ik toch wel die race dat ze vergeten waren een bougie aan te draaien. Stond Max stil om zoiets onbenulligs..... maar ja Fransen he. Het het niet voor niets met de franse slag. Dat zal je bij Jappaners gewoon nooit zien gebeuren.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las een stukje over Red Bull in het Mercedes tijdperk, die zijn qua ontwikkeling gaan kijken waar motorvermogen niet de key factor zou zijn oftewel circuits waar ze Mercedes zouden konden verslaan met hun aero.
Denk dat de anderen zich met dit soort niches bezig zouden moeten houden om races te winnen dit jaar, de enige die nog wat anders doet qua ontwikkeling is Ferrari, de rest is meer aan het volgen en dan loop je toch achter de feiten aan.
Verwarrendquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:45 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Bearman wordt reserve en Leclerc development driver.
Deze gast is briljant.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:47 schreef Mano_ het volgende:
RPM-video inclusief de poes van @:ESF1Gamer
Ik sla Bearman een stuk hoger aan dan A. Leclercquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:45 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Bearman wordt reserve en Leclerc development driver.
Ik hoop eigenlijk wel dat mercedes een beetje terug komt in vorm.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las een stukje over Red Bull in het Mercedes tijdperk, die zijn qua ontwikkeling gaan kijken waar motorvermogen niet de key factor zou zijn oftewel circuits waar ze Mercedes zouden konden verslaan met hun aero.
Denk dat de anderen zich met dit soort niches bezig zouden moeten houden om races te winnen dit jaar, de enige die nog wat anders doet qua ontwikkeling is Ferrari, de rest is meer aan het volgen en dan loop je toch achter de feiten aan.
Wintertestquote:
Ik kijk wel naar McLarenquote:Op maandag 29 januari 2024 07:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk wel dat mercedes een beetje terug komt in vorm.
Weinig trek in weer een doodsaai seizoen.
FTFY.quote:
Op 29 Februari zijn de eerste FP'squote:Op maandag 29 januari 2024 10:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wintertest
[..]
Ik kijk wel naar McLaren
Hij heeft een nieuwe video patreon gezet, die moet ik nog kijken.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:47 schreef Mano_ het volgende:
RPM-video inclusief de poes van @:ESF1Gamer
Alleen is het nog geen februariquote:Op maandag 29 januari 2024 13:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op 29 Februari zijn de eerste FP's
Doen we donderdag poging 2quote:
Werkagenda reeds geblokkeerdquote:Op maandag 29 januari 2024 13:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op 29 Februari zijn de eerste FP's
Ik dacht eerst dat dit een grap wasquote:Op maandag 29 januari 2024 13:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Op 29 Februari zijn de eerste FP's
quote:Op maandag 29 januari 2024 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dit een grap was
Nee, fp1 en 2 op donderdag. De laatste dag van februari. Het is dit jaar schrikkeljaar.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dit een grap was
En Guillaume Cattelani als deputy technical director.quote:
Hier schrikkel ik vanquote:Op maandag 29 januari 2024 13:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee, fp1 en 2 op donderdag. De laatste dag van februari. Het is dit jaar schrikkeljaar.
Dat is het belangrijkste, maar mogelijk speelt ook mee dat het weekend in SA op vrijdag en zaterdag is. Daar op zondag naar de race gaan, is dus alsof het in Zandvoort op maandag zou zijn. De race op zaterdag houden helpt wellicht met de kaartverkoop. Ik was er vorig jaar en toen was het niet uitverkocht. Ik denk wel bijna, maar je kon tot op het laatst nog kaarten kopen.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:01 schreef zalkc het volgende:
Wat ik begreep is het door de ramadan die een week later begint zo dat SA op zaterdag moest, en omdat Bahrein er een week voor is moet deze meebewegen, anders is het te kort voor het hele circus om te verplaatsen.
Heb net de reisinformatie binnen voor Bahrein![]()
ben erg benieuwd wat het nieuwe seizoen brengt
De kaarten die worden gekocht zijn voor de rijke elite en de expats. Er rijden geen arabieren mee in het veld, allemaal Europeanen en Noord Amerikanen en een verdwaalde Japanner dus het zal de gewone bevolking in die zandbaklanden aan hun reet roesten zo'n race in hun land. Ze hebben simspelweg niemand om voor te juichen.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste, maar mogelijk speelt ook mee dat het weekend in SA op vrijdag en zaterdag is. Daar op zondag naar de race gaan, is dus alsof het in Zandvoort op maandag zou zijn. De race op zaterdag houden helpt wellicht met de kaartverkoop. Ik was er vorig jaar en toen was het niet uitverkocht. Ik denk wel bijna, maar je kon tot op het laatst nog kaarten kopen.
What else is new met Katjequote:
"RBFKAAT"quote:Op maandag 29 januari 2024 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Begint de naamsverwarring nu al?
Wat een gelul.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
De kaarten die worden gekocht zijn voor de rijke elite en de expats. Er rijden geen arabieren mee in het veld, allemaal Europeanen en Noord Amerikanen en een verdwaalde Japanner dus het zal de gewone bevolking in die zandbaklanden aan hun reet roesten zo'n race in hun land. Ze hebben simspelweg niemand om voor te juichen.
Lees je eens in.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dit een grap was
quote:Op dinsdag 30 januari 2024 09:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lees je eens in.
Geen cake voor jou.
De vraag is hoelang hij eerste rijder zal zijn. Piastri wordt gezien als een toptalent in dezelfde orde van grote als Verstappen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 09:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lando zou wel gek zijn. Hij is nu de eerste rijder bij een team dat mee kan doen voor podiums, terwijl hij bij Red Bull tweede viool moet spelen. Of nou ja, dat moet hij niet, maar dat is wel wat er zou gebeuren
Ik denk dat Lando de kans groter inschat dat-ie Piastri wel kan hebben dan Verstappen. Laat Piastri eerst maar eens aan z’n race pace werken, want afgelopen seizoen ging-ie vaker achteruit dan vooruit.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De vraag is hoelang hij eerste rijder zal zijn. Piastri wordt gezien als een toptalent in dezelfde orde van grote als Verstappen.
Dat ze de tyfus krijgen met hun ramadan. Daar heb ik toch niks mee te maken. Achterlijk gedoe.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:01 schreef DeeBee het volgende:
Alle vooroordelen weer uitgekotst hier
Bahrein, Qatar en VAE hebben juist goedkope kaarten ten opzichte van alle andere GP's en daardoor zit er een mix van allerlei mensen op de tribune en is het tien keer toegankelijker dan USA of Europa voor normale mensen
Lekker weekendkaarten in Bahrein voor ¤200, ik zie @:zalkc daar
De start van Ramadan is verder de reden dat de eerste twee GP op zaterdag vallen, inderdaad
Piastri is de best presterende rookie in decennia, en heeft veel meer innerlijke rust en overzicht.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando de kans groter inschat dat-ie Piastri wel kan hebben dan Verstappen. Laat Piastri eerst maar eens aan z’n race pace werken, want afgelopen seizoen ging-ie vaker achteruit dan vooruit.
We gaan het zienquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Piastri is de best presterende rookie in decennia, en heeft veel meer innerlijke rust en overzicht.
En is in tegenstelling tot Norris een short corner driver.
Wanneer Piastri zijn 3e jaars spurt maakt volgend jaar kan het heel lastig worden voor Norris.
De nieuwe Kimi!quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Piastri is de best presterende rookie in decennia, en heeft veel meer innerlijke rust en overzicht.
En is in tegenstelling tot Norris een short corner driver.
Wanneer Piastri zijn 3e jaars spurt maakt volgend jaar kan het heel lastig worden voor Norris.
'quote:Op maandag 29 januari 2024 19:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste, maar mogelijk speelt ook mee dat het weekend in SA op vrijdag en zaterdag is. Daar op zondag naar de race gaan, is dus alsof het in Zandvoort op maandag zou zijn. De race op zaterdag houden helpt wellicht met de kaartverkoop. Ik was er vorig jaar en toen was het niet uitverkocht. Ik denk wel bijna, maar je kon tot op het laatst nog kaarten kopen.
Was meer bandenmanagement waar hij problemen mee had, ben wel benieuwd of hij daar stappen in gaat zetten, had wel de indruk dat Norris wat nerveus van hem werd afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Lando de kans groter inschat dat-ie Piastri wel kan hebben dan Verstappen. Laat Piastri eerst maar eens aan z’n race pace werken, want afgelopen seizoen ging-ie vaker achteruit dan vooruit.
Ik had vooral de indruk dat Norris geďrriteerd was dat z'n team wat laat was met het geven van teamordersquote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was meer bandenmanagement waar hij problemen mee had, ben wel benieuwd of hij daar stappen in gaat zetten, had wel de indruk dat Norris wat nerveus van hem werd afgelopen jaar.
In de kwalificaties had Norris het er toch wel moeilijk mee, in de races viel dat wel mee inderdaad want daar was zijn pace meestal duidelijk beter, ze weten beiden wat ze te doen staat.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had vooral de indruk dat Norris geďrriteerd was dat z'n team wat laat was met het geven van teamordersEr zijn meerdere momenten in het seizoen geweest waarbij Piastri Norris in de weg reed, en het is Piastri zelfs een keer verteld dat-ie echt een snellere pace moet rijden als-ie de positie wil behouden die hij op dat moment had.
VCARB (of V-CARB) zie ik het her en der al genoemd worden in nieuwsberichtenquote:
Maar niet in die tweetquote:Op dinsdag 30 januari 2024 15:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
VCARB zie ik het her en der al genoemd worden in nieuwsberichten
De duurste normale kaarten zijn daar 425 euro, met je neus op start finish. Daar kun je in Zandvoort tegenwoordig alleen nog maar een plekje in brons krijgen.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:01 schreef DeeBee het volgende:
Alle vooroordelen weer uitgekotst hier
Bahrein, Qatar en VAE hebben juist goedkope kaarten ten opzichte van alle andere GP's en daardoor zit er een mix van allerlei mensen op de tribune en is het tien keer toegankelijker dan USA of Europa voor normale mensen
Lekker weekendkaarten in Bahrein voor ¤200, ik zie @:zalkc daar
De start van Ramadan is verder de reden dat de eerste twee GP op zaterdag vallen, inderdaad
klopt.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:07 schreef Nattekat het volgende:
Verkapte 'kijk mij beter zijn'-post ^
Nog eentje met onwaarheden ook. Zandvoort buiten het stadion stuk om is niets anders dan mijn circuit ervaring in 2015. En als Liberty niet zo druk bezig was met de sport onbereikbaar maken voor fans, waren kaartjes in Europa niet zo duur geweest. De zandbak is netto nog steeds veel duurder.quote:
Ik gok dat je Arena bedoeld, ik zat tegenover de Arena in tribune waar iemand vlak voor de race bijna de tribune in de fik stak met zijn oranje rookgranaat. Het was dat er een paar man wakker was, anders was de race uitgesteld. Dus mijn ervaring, compleet gemaakt met Mental Theo, was wel redelijk zoals ik beschrijf.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nog eentje met onwaarheden ook. Zandvoort buiten het stadion stuk om is niets anders dan mijn circuit ervaring in 2015. En als Liberty niet zo druk bezig was met de sport onbereikbaar maken voor fans, waren kaartjes in Europa niet zo duur geweest. De zandbak is netto nog steeds veel duurder.
hoeveel is het vliegen, hotel en voedsel?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 11:01 schreef DeeBee het volgende:
Alle vooroordelen weer uitgekotst hier
Bahrein, Qatar en VAE hebben juist goedkope kaarten ten opzichte van alle andere GP's en daardoor zit er een mix van allerlei mensen op de tribune en is het tien keer toegankelijker dan USA of Europa voor normale mensen
Lekker weekendkaarten in Bahrein voor ¤200, ik zie @:zalkc daar
De start van Ramadan is verder de reden dat de eerste twee GP op zaterdag vallen, inderdaad
Het is wat, inderdaadquote:Op dinsdag 30 januari 2024 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Tijd dat het seizoen weer begint. Dan zijn we misschien weer even van dit 'ik ben een betere fan dan jij'-gezeik af.
Stelletje treurwilgen.
verstand van zuipen en vreten hebben ze.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 19:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
De duurste normale kaarten zijn daar 425 euro, met je neus op start finish. Daar kun je in Zandvoort tegenwoordig alleen nog maar een plekje in brons krijgen.
Ik heb nu de F1 in België, Nederland en Spanje mogen zien en ik wilde vorig jaar naar Imola, maar dat viel in het water. zo'n grand prix heeft voor mij gewoon altijd een bijzondere internationale sfeer waar je de hele wereld tegen kan komen die dezelfde passie delen.
Ik vind het heerlijk als het publiek echt fan is (en niet dat volk dat met een wortel op hun kop zich vol zuipt).
En na Zandvoort 2021, daar hoorde die oranjegekte erbij, probeer ik oranje tribunes en dergelijke als de builenpest te mijden. Dat wortel-op-de-kop volk heb ik ook gewoon lastig zien doen in Barcelona, en ik wil daar niet eens remotly mee worden geassocieerd.
Ik had begrepen dat er nu op turn 1 veel oranje volk zit, daarom zit ik straks ook op Beyon, achter de pits. Niks persoonlijks, maar om een kudde hossende Hollanders om me heen te hebben die eigenlijk geen verstand van de sport hebben. In Zandvoort zag ik ze ook langskomen, de hele dag niet gezien op de tribune en 5 minuten voor quali even een paar selfies maken en continu aan hun maat die het wel snapte vragen wat die auto's allemaal aan het doen waren.
Ik woon in de regio, dus vliegen is niks.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel is het vliegen, hotel en voedsel?
das nice als je dichtbij woont.quote:Op woensdag 31 januari 2024 05:43 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik woon in de regio, dus vliegen is niks.
Hotels ~ 100-150 / nacht en eten ook te doen. Shuttles van / naar circuit ook prima geregeld, meeste is aardig in orde. Pakketreizen naar de GP's in Midden-Oosten zijn er ook genoeg zoals hierboven werd genoemd.
Gelukkig over een maandje alweer aan de bak, genoeg met die winterstop.
Mooi.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:55 schreef Starflyer het volgende:
Beter nieuws. Petronas wil Sepang weer op de kalender hebben.
https://www.reuters.com/s(...)6-sources-2024-01-31
Zou ik niet tegen zijn: mooi circuit. Maar dan moeten er natuurlijk geen andere mooie circuits gaan afvallen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 10:55 schreef Starflyer het volgende:
Beter nieuws. Petronas wil Sepang weer op de kalender hebben.
https://www.reuters.com/s(...)6-sources-2024-01-31
Die oliedollars harkt Liberty maar wat graag binnen. Dus er zal wel weer een Europese race sneuvelen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi.
Weg met een schijtrace in de zandbak pls.
Of Miami GPquote:Op woensdag 31 januari 2024 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooi.
Weg met een schijtrace in de zandbak pls.
fbmquote:
Die sprintkermis mag als eerste wegquote:Op woensdag 31 januari 2024 13:25 schreef Tarado het volgende:
Ik vind 24 sowieso best wel veel en dan nog 6? sprintraces.
Schrap Haas/AT/Williams etc etc dan ook maar meteen.quote:the most significant way in which a new entrant would bring value is by being competitive. We do not believe that the Applicant would be a competitive participant."
Eens, is weer een onzinverhaaltje al begrijp ik 2025 nog wel omdat het nog de oude regels zijn maar 2026 zou moeten kunnen, ook met een klantenmotor.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Schrap Haas/AT/Williams etc etc dan ook maar meteen.
Baku? Hoezo dat? Levert spectaculaire races op.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vegas en Baku mogen erachteraan.
2 van de 7 edities. Afgelopen jaar verreweg de saaiste race van het seizoen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Baku? Hoezo dat? Levert spectaculaire races op.
Ik ben vorig jaar in Saoedi-Arabië naar de race geweest, omdat ik toch al in Jeddah zou zijn. Weekendkaart was omgerekend 250 euro. Hotelprijzen liggen op Nederlands niveau, maar met meer waar voor je geld. Voor (ik meen) 140 euro per nacht in een erg goed hotel.quote:Op dinsdag 30 januari 2024 21:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel is het vliegen, hotel en voedsel?
Er waren afgelopen jaar weinig races die niet saai waren.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2 van de 7 edities. Afgelopen jaar verreweg de saaiste race van het seizoen.
Uhuh.
Voor P1. Daarachter gebeurde genoeg.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er waren afgelopen jaar weinig races die niet saai waren.
2023 slechtste race van het seizoenquote:Op woensdag 31 januari 2024 17:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er waren afgelopen jaar weinig races die niet saai waren.
Er is geen theorie, er is een mening. En meningen zijn als anussen. Iedereen heeft er eentje.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2023 slechtste race van het seizoen
2022 op gelijke hoogte met pareltjes als Miami en Monza
2021 doodsaai tot er toevallig een band boem deed, maar dat heeft niets met de baan te maken
2020 niet gehouden
Het feit dat ik al 5 jaar terug moet ontkracht je theorie.
Die discussie met Nattekat is al meerdere keren gevoerd. Gaat zijn mening nooit herzien, dus zinloze energie.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er is geen theorie, er is een mening. En meningen zijn als anussen. Iedereen heeft er eentje.
Ik gun hem zijn eigen anus.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Die discussie met Nattekat is al meerdere keren gevoerd. Gaat zijn mening nooit herzien, dus zinloze energie.
Bequote:
Geld/11 is niet eens slechter dan geld/10 in de komende 4 jaar.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Be
lach
e
lijk
Wat een slappe excuses om geld/10 te kunnen blijven doen en niet naar geld/11 te gaan.
Kansloos. Ik hoop dat ze naar de rechter stappen.
Slecht onderzoek ook omdat de naam 'Andretti' in de VS toch echt wel veel waarde toe te voegen heeft aan ieder kampioenschap. Daarbij is alle begin moeilijk, voor ieder team.
Snap niet dat dit door kan als argumentatie.
Wel heeft het F1 meme opgeleverd: Well Done Bakuquote:Op woensdag 31 januari 2024 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2023 slechtste race van het seizoen
2022 op gelijke hoogte met pareltjes als Miami en Monza
2021 doodsaai tot er toevallig een band boem deed, maar dat heeft niets met de baan te maken
2020 niet gehouden
Het feit dat ik al 5 jaar terug moet ontkracht je theorie.
Bakoem!quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel heeft het F1 meme opgeleverd: Well Done Baku
Dat was voor Max in 2021 wel het geval.quote:
Maar die zijn al onderdeel van Formule 1. Andretti is dat niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 16:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Schrap Haas/AT/Williams etc etc dan ook maar meteen.
quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel heeft het F1 meme opgeleverd: Well Done Baku
De F2 race was leukquote:Op woensdag 31 januari 2024 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe de massa zo makkelijk lijkt te vergeten hoe afschuwelijk saai die race meestal is. Imola krijgt ondertussen keer op keer alle kritiek, maar ik zou het wel weten.
Mensen raken verblind door wat spectakel puur door incidenten, de race zelf is vaak niet veel aan.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vind het wel mooi hoe de massa zo makkelijk lijkt te vergeten hoe afschuwelijk saai die race meestal is. Imola krijgt ondertussen keer op keer alle kritiek, maar ik zou het wel weten.
Het was te voorspellen.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Best accuraatquote:
F1 is wel hard op weg naar self destruction. Zeker als Red Bull en Verstappen weer gaan domineren dit jaar.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:37 schreef Starflyer het volgende:
Liberty denkt alleen maar aan hun eigen portemonnee in plaats van de sport. Begin me er meer en meer aan te ergeren.
Ik zie de rechtzaak wel tegemoet. Ben benieuwd op welke gronden ze de entry kunnen weigeren, aangezien het Concorde Agreement voorziet in 12 teams.
#teamFIA
Vind het ook eeb complete onbegrijpelijke kutactie. Idioot zelfs. En belachelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Ik kan er wel een paar bedenken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken.
Om te beginnen anti-competitie regels. Een team verbieden op commerciële gronden (die imho nergens vastgelegd zijn en voor een deel imho ook geen hout snijden) om deel te nemen, terwijl de regels volstaan in meer teams.
Verder het niet toelaten van een 'prive'-team, terwijl als het een autofabrikant was, wel zou worden toegelaten, is ook al dubieus en imho discriminerend.
Daarnaast is het een kampioenschap van de FIA, die de inschrijving al hebben goedgekeurd. Liberty gaat alleen over de commerciële kant en zou een goedgekeurde inschrijving imho niet kunnen verbieden. Ze zouden de inschrijving imho alleen kunnen uitsluiten van de commerciële contracten (uitkeren van prijzengeld en zo), maar niet om deel te nemen aan races.
Omdat ik het al zag aan komen inderdaad. De laatste 15 jaar heeft de leiding in de F1, of het nu commerciele leiding, sportieve leiding of wedstrijdleiding eigenlijk alleen maar slechte beslissingen genomen die misschien op korte termijn iets opleverden, maar op de lange termijn het allemaal steeds erger maakten:quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Inderdaad, je wordt niet rijk als je de taart in kleinere stukjes snijdt.quote:
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Be
lach
e
lijk
Wat een slappe excuses om geld/10 te kunnen blijven doen en niet naar geld/11 te gaan.
Kansloos. Ik hoop dat ze naar de rechter stappen.
Slecht onderzoek ook omdat de naam 'Andretti' in de VS toch echt wel veel waarde toe te voegen heeft aan ieder kampioenschap. Daarbij is alle begin moeilijk, voor ieder team.
Snap niet dat dit door kan als argumentatie.
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
Haas was ook al meteen redelijk competitief. En bouwde ook twee jaar achter elkaar auto's volgens verschillende regels. Iets waarvan ze zeggen dat ze het Andretti niet zien doen. Ik sla Andretti wat dat betreft hoger aan dan Haas, dus imho is dat ook een drogreden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.
Net als een voetbal club geen toegang tot de Ere divisie of betaald voetbal kan opeisen.
Discriminatie? Dat gaat hem totaal niet worden, er is ook geen enkele garantie dat een fabrieksteam wel toegelaten zou worden.
Dat klopt maar dat is dus geen juridisch argument, Andretti kan, in theorie, starten maar krijgt dan geen prijzengeld en de relatie met F1 zou dusdanig moeilijk zijn dat daar geen eer aan te behalen is.
Verder loopt de FIA dan het risico dat F1 tabee zegt en zijn eigen "F1" opzet, de kans dat ook maar een team zou afhaken lijkt mij ontstellend klein.
Banbury in het VK.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.
Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?
Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Promotie of degradatie is niet relevant, het argument is concurrentie en dat zou ook van toepassing zijn op een club die morgen aan de Eredivisie mee wil doen. Hoe de competitie opgezet is lijkt mij juridisch niet zo relevant en sowieso, F1 is in het VK geregistreerd dus je zou onder Britse wetgeving je argument moeten maken. Lijkt mij een non-starter.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.
Wat die 'discriminatie' betreft, zie ik dat op sommige sites wel genoemd worden als mogelijke reden voor een rechtszaak. F1 heeft wel vaker gezegd dat ze graag zien dat autofabrikanten toetreden, maar prive-teams niet.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar die teams zitten al in de F1 en die zouden dus vandaag de dag ook niet binnenkomen, vermoed ik.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.
Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?
Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Typo? Ontbrekend woordje?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:20 schreef Tijger_m het volgende:
Haas. En dat zet de wereld nu bepaald in vuur en vlam qua prestaties.
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioenquote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:
[ twitter ]
Hij heeft een rondje in de simulator gedaan waarschijnlijk, weer een jaar niks.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen
Buxton doet een Albert Fabrega?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:
[ twitter ]
Vooral koorknaapjes Russell en Zhou die naar de principal rennen. Alleen Leclerc begint natuurlijk geen gevecht, die hoort bij de kalmeerders.quote:
En Sainz vervangt hem?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen
Nou, blaas me omver.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:
[ twitter ]
Hamilton naar Ferrari?quote:Op donderdag 1 februari 2024 08:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou, blaas me omver.
Als het waar is, dan arme Leclercquote:Op donderdag 1 februari 2024 09:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton naar Ferrari?
[ twitter ]
Arme Ferrariquote:Op donderdag 1 februari 2024 09:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als het waar is, dan arme Leclerc
Ik schat die kans sowieso heel klein in.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:23 schreef Rianne84 het volgende:
Of arme HAM, want ook daar gaat hij die 8e titel niet halen.
Zowel bij Mercedes als bij Ferrari. Red Bull wil hem niet hebben.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik schat die kans sowieso heel klein in.
Hij zal sowieso moeten wachten tot 2026 en de kans dat Mercedes dan voor Ferrari zit lijkt me aannemelijker dan andersom, probleem is dat hij dan nog verder over z'n top heen is.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zowel bij Mercedes als bij Ferrari. Red Bull wil hem niet hebben.
Misschien start hij wel rap duo met will.i.am tegen die tijd.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal sowieso moeten wachten tot 2026 en de kans dat Mercedes dan voor Ferrari zit lijkt me aannemelijker dan andersom, probleem is dat hij dan nog verder over z'n top heen is.
ongelovigequote:Op donderdag 1 februari 2024 09:45 schreef Netsplitter het volgende:
Ik geloof daar echt helemaal niks van.
Sainz dus definitief niet verlengdquote:Op donderdag 1 februari 2024 09:43 schreef Starflyer het volgende:
Erik van Haren meldt het nu ook.
[ twitter ]
*duimt!quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen
Dat kan niet, Toto zou er namelijk alles aan doen om Lewis nog een titel te geven.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:43 schreef Starflyer het volgende:
Erik van Haren meldt het nu ook.
[ twitter ]
Gezien de relatie van z'n vader met lijkt me dat hij naar Audi gaat.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:50 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop wel dat Sainz goed terecht komt. Die gast kan echt wel een potje sturen.
Ferrari zou een stap achteruit zijn voor hem. Merc heeft betere papieren om een snelle auto neer te zetten met de nieuwe reglementen die eraan komen. Plus het strategische onkunde verhaal bij Ferrari is ook iets om goed mee te nemen in de beslissing.quote:
Niet winnen in een Mercedes of niet winnen in een Ferrari, dat maakt ook niet zo heel veel uit toch, Audi zie ik hem echt niet doen, denken dat die competitief zullen zijn vanaf 26 lijkt me wel heel optimistisch.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ferrari zou een stap achteruit zijn voor hem. Merc heeft betere papieren om een snelle auto neer te zetten met de nieuwe reglementen die eraan komen. Plus het strategische onkunde verhaal bij Ferrari is ook iets om goed mee te nemen in de beslissing.
Sainz gaat naar Audi uiteraard. Misschien dat Ham dat ook gaat doen. Weer een verrassende overstap.
Zijn overgang van McLaren naar Mercedes werd ook met veel verbazing ontvangen. En toch is dat de beste beslissing ooit gebleken.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet winnen in een Mercedes of niet winnen in een Ferrari, dat maakt ook niet zo heel veel uit toch, Audi zie ik hem echt niet doen, denken dat die competitief zullen zijn vanaf 26 lijkt me wel heel optimistisch.
Gelukkig maakt Lewis dat helemaal zelf uit.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hamilton moet gewoon lekker met pensioen gaan.
In hun beide rookie jaar waren Verstappen en Sainz gelijk aan elkaar. Ik schat Sainz hoger in dan Leclerc.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:50 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop wel dat Sainz goed terecht komt. Die gast kan echt wel een potje sturen.
Lightning seldom strikes twicequote:Op donderdag 1 februari 2024 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn overgang van McLaren naar Mercedes werd ook met veel verbazing ontvangen. En toch is dat de beste beslissing ooit gebleken.
Dan gaan ze strategisch denken hard achteruitquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wel heel naar dat ze Sainz dan zo aan de kant zetten.
plan aquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan gaan ze strategisch denken hard achteruit
Question.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan gaan ze strategisch denken hard achteruit
En toch zijn er mensen die meerdere keren geraakt zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Lightning seldom strikes twice
checkingquote:
daarom staat er ook niet neverquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen die meerdere keren geraakt zijn.
On zeker, vandaar ook zeldenquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen die meerdere keren geraakt zijn.
Please confirm.quote:
Ja want Audi heeft ook een voorsprong van 4+ jaar met de PU? Zo'n gok was dat toen niet.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn overgang van McLaren naar Mercedes werd ook met veel verbazing ontvangen. En toch is dat de beste beslissing ooit gebleken.
Niki Lauda had Lewis toch overgehaald?quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja want Audi heeft ook een voorsprong van 4+ jaar met de PU? Zo'n gok was dat toen niet.
Jij bent precies op de hoogte hoe ver ze zijn met hun PU blijkbaar?quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja want Audi heeft ook een voorsprong van 4+ jaar met de PU? Zo'n gok was dat toen niet.
Ja maar die had dan ook wel wat te bieden.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niki Lauda had Lewis toch overgehaald?
Nee maar zo'n voorsprong als Mercedes toen had zullen zij niet hebben.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij bent precies op de hoogte hoe ver ze zijn met hun PU blijkbaar?
Drie goede opties: Red Bull als vervanger van Perez, AMR als vervanger van Alonso en Audi waarmee paps net Parijs-Dakar gewonnen heeft.quote:Op donderdag 1 februari 2024 09:50 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop wel dat Sainz goed terecht komt. Die gast kan echt wel een potje sturen.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar zo'n voorsprong als Mercedes toen had zullen zij niet hebben.
Omdat het in tijd niet mogelijk is, de vorige keer was Mercedes al ruim begonnen voor de regels officieel werden en dat is nu niet het geval.quote:
Dat lag wel in de lijn der verwachtingen nadat ze wel Leclerc verlengd hadden, en er met geen woord over Sainz gesproken werd.quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Wel heel naar dat ze Sainz dan zo aan de kant zetten.
Domme keuze, maar goed wat weten wij er nou vanquote:Op donderdag 1 februari 2024 10:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat lag wel in de lijn der verwachtingen nadat ze wel Leclerc verlengd hadden, en er met geen woord over Sainz gesproken werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |