In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Best accuraatquote:
F1 is wel hard op weg naar self destruction. Zeker als Red Bull en Verstappen weer gaan domineren dit jaar.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 17:37 schreef Starflyer het volgende:
Liberty denkt alleen maar aan hun eigen portemonnee in plaats van de sport. Begin me er meer en meer aan te ergeren.
Ik zie de rechtzaak wel tegemoet. Ben benieuwd op welke gronden ze de entry kunnen weigeren, aangezien het Concorde Agreement voorziet in 12 teams.
#teamFIA
Vind het ook eeb complete onbegrijpelijke kutactie. Idioot zelfs. En belachelijk.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Ik kan er wel een paar bedenken.quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.quote:Op woensdag 31 januari 2024 20:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken.
Om te beginnen anti-competitie regels. Een team verbieden op commerciële gronden (die imho nergens vastgelegd zijn en voor een deel imho ook geen hout snijden) om deel te nemen, terwijl de regels volstaan in meer teams.
Verder het niet toelaten van een 'prive'-team, terwijl als het een autofabrikant was, wel zou worden toegelaten, is ook al dubieus en imho discriminerend.
Daarnaast is het een kampioenschap van de FIA, die de inschrijving al hebben goedgekeurd. Liberty gaat alleen over de commerciële kant en zou een goedgekeurde inschrijving imho niet kunnen verbieden. Ze zouden de inschrijving imho alleen kunnen uitsluiten van de commerciële contracten (uitkeren van prijzengeld en zo), maar niet om deel te nemen aan races.
Omdat ik het al zag aan komen inderdaad. De laatste 15 jaar heeft de leiding in de F1, of het nu commerciele leiding, sportieve leiding of wedstrijdleiding eigenlijk alleen maar slechte beslissingen genomen die misschien op korte termijn iets opleverden, maar op de lange termijn het allemaal steeds erger maakten:quote:Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Inderdaad, je wordt niet rijk als je de taart in kleinere stukjes snijdt.quote:
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.quote:Op woensdag 31 januari 2024 18:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Be
lach
e
lijk
Wat een slappe excuses om geld/10 te kunnen blijven doen en niet naar geld/11 te gaan.
Kansloos. Ik hoop dat ze naar de rechter stappen.
Slecht onderzoek ook omdat de naam 'Andretti' in de VS toch echt wel veel waarde toe te voegen heeft aan ieder kampioenschap. Daarbij is alle begin moeilijk, voor ieder team.
Snap niet dat dit door kan als argumentatie.
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
Haas was ook al meteen redelijk competitief. En bouwde ook twee jaar achter elkaar auto's volgens verschillende regels. Iets waarvan ze zeggen dat ze het Andretti niet zien doen. Ik sla Andretti wat dat betreft hoger aan dan Haas, dus imho is dat ook een drogreden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.quote:Op woensdag 31 januari 2024 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.
Net als een voetbal club geen toegang tot de Ere divisie of betaald voetbal kan opeisen.
Discriminatie? Dat gaat hem totaal niet worden, er is ook geen enkele garantie dat een fabrieksteam wel toegelaten zou worden.
Dat klopt maar dat is dus geen juridisch argument, Andretti kan, in theorie, starten maar krijgt dan geen prijzengeld en de relatie met F1 zou dusdanig moeilijk zijn dat daar geen eer aan te behalen is.
Verder loopt de FIA dan het risico dat F1 tabee zegt en zijn eigen "F1" opzet, de kans dat ook maar een team zou afhaken lijkt mij ontstellend klein.
Banbury in het VK.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.
Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?
Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Promotie of degradatie is niet relevant, het argument is concurrentie en dat zou ook van toepassing zijn op een club die morgen aan de Eredivisie mee wil doen. Hoe de competitie opgezet is lijkt mij juridisch niet zo relevant en sowieso, F1 is in het VK geregistreerd dus je zou onder Britse wetgeving je argument moeten maken. Lijkt mij een non-starter.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.
Wat die 'discriminatie' betreft, zie ik dat op sommige sites wel genoemd worden als mogelijke reden voor een rechtszaak. F1 heeft wel vaker gezegd dat ze graag zien dat autofabrikanten toetreden, maar prive-teams niet.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar die teams zitten al in de F1 en die zouden dus vandaag de dag ook niet binnenkomen, vermoed ik.quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.
Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?
Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Typo? Ontbrekend woordje?quote:Op woensdag 31 januari 2024 22:20 schreef Tijger_m het volgende:
Haas. En dat zet de wereld nu bepaald in vuur en vlam qua prestaties.
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioenquote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:
[ twitter ]
Hij heeft een rondje in de simulator gedaan waarschijnlijk, weer een jaar niks.quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen
Buxton doet een Albert Fabrega?quote:Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:
[ twitter ]
Vooral koorknaapjes Russell en Zhou die naar de principal rennen. Alleen Leclerc begint natuurlijk geen gevecht, die hoort bij de kalmeerders.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |