abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 31 januari 2024 @ 19:41:45 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212240838
quote:
11s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212240844
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP woensdag 31 januari 2024 @ 19:43:17 #228
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212240869
quote:
Best accuraat :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 31 januari 2024 @ 19:43:20 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212240871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In het rijtje afschuwelijke beslissingen van de F1 scoort deze niet zo hoog. Op zichzelf is het natuurlijk in en in triest, maar ik ben afgestompt.
F1 is wel hard op weg naar self destruction. Zeker als Red Bull en Verstappen weer gaan domineren dit jaar.
pi_212241056
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 17:37 schreef Starflyer het volgende:
Liberty denkt alleen maar aan hun eigen portemonnee in plaats van de sport. Begin me er meer en meer aan te ergeren.

Ik zie de rechtzaak wel tegemoet. Ben benieuwd op welke gronden ze de entry kunnen weigeren, aangezien het Concorde Agreement voorziet in 12 teams.

#teamFIA
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.
pi_212241901
quote:
11s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Vind het ook eeb complete onbegrijpelijke kutactie. Idioot zelfs. En belachelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 31 januari 2024 @ 20:56:44 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212242060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben benieuwd op welke gronden jij denkt dat een rechter F1 gaat verplichten een team op te nemen. Al helemaal omdat F1 in het VK geregistreerd is.
Ik kan er wel een paar bedenken.

Om te beginnen anti-competitie regels. Een team verbieden op commerciële gronden (die imho nergens vastgelegd zijn en voor een deel imho ook geen hout snijden) om deel te nemen, terwijl de regels volstaan in meer teams.

Verder het niet toelaten van een 'prive'-team, terwijl als het een autofabrikant was, wel zou worden toegelaten, is ook al dubieus en imho discriminerend.

Daarnaast is het een kampioenschap van de FIA, die de inschrijving al hebben goedgekeurd. Liberty gaat alleen over de commerciële kant en zou een goedgekeurde inschrijving imho niet kunnen verbieden. Ze zouden de inschrijving imho alleen kunnen uitsluiten van de commerciële contracten (uitkeren van prijzengeld en zo), maar niet om deel te nemen aan races.

En wel toestaan dat een eigenaar meerdere teams heeft en zo andere gegadigden kan buitensluiten.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212242170
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 20:56 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik kan er wel een paar bedenken.

Om te beginnen anti-competitie regels. Een team verbieden op commerciële gronden (die imho nergens vastgelegd zijn en voor een deel imho ook geen hout snijden) om deel te nemen, terwijl de regels volstaan in meer teams.

Verder het niet toelaten van een 'prive'-team, terwijl als het een autofabrikant was, wel zou worden toegelaten, is ook al dubieus en imho discriminerend.

Daarnaast is het een kampioenschap van de FIA, die de inschrijving al hebben goedgekeurd. Liberty gaat alleen over de commerciële kant en zou een goedgekeurde inschrijving imho niet kunnen verbieden. Ze zouden de inschrijving imho alleen kunnen uitsluiten van de commerciële contracten (uitkeren van prijzengeld en zo), maar niet om deel te nemen aan races.
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.
Net als een voetbal club geen toegang tot de Ere divisie of betaald voetbal kan opeisen.

Discriminatie? Dat gaat hem totaal niet worden, er is ook geen enkele garantie dat een fabrieksteam wel toegelaten zou worden.

Dat klopt maar dat is dus geen juridisch argument, Andretti kan, in theorie, starten maar krijgt dan geen prijzengeld en de relatie met F1 zou dusdanig moeilijk zijn dat daar geen eer aan te behalen is.

Verder loopt de FIA dan het risico dat F1 tabee zegt en zijn eigen "F1" opzet, de kans dat ook maar een team zou afhaken lijkt mij ontstellend klein.
pi_212242177
quote:
11s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:37 schreef beantherio het volgende:
Opvallend hoe mild het nieuws van de afwijzing van Andretti hier gevallen is. Zo'n beetje elke F1-site staat momenteel in lichterlaaie over dat nieuws.
Omdat ik het al zag aan komen inderdaad. De laatste 15 jaar heeft de leiding in de F1, of het nu commerciele leiding, sportieve leiding of wedstrijdleiding eigenlijk alleen maar slechte beslissingen genomen die misschien op korte termijn iets opleverden, maar op de lange termijn het allemaal steeds erger maakten:
- eerst een budgetcap invoeren, zodat kleine teams een kans maken voorin mee te doen, vervolgens als de nieuwe teams HRT, Manor, USF1 en Lotus zich aandienen razendsnel die keutel intrekken zodat kleine teams een paar jaar voor jan lul meededen en binnen de kortste keren weer vertrokken.
- eerst motorformule V4 turbo afspreken, na het weigeren van Volkswagen om de F1 te vervoegen snel afblazen en een compromis sluiten met V8's een jaar extra en vervolgens v6 hybride turbo's waardoor de auto's inmiddels zo groot zijn als v8 utes
- eerst zeuren dat teams als RBR en Mercedes te overheersend zijn, maar de nieuwe budgetcap en de regelwijzigingen maken de overheersing van één team alleen maar verstikkender
- eerst zeuren dat er meer teams bij moeten en meer coureurs een kans moeten krijgen, vervolgens rap hun keutel intrekken als er niet een of andere vage startup maar een bekende professionele naam in de racerij opstaat. Ja we houden van competitie en uitdaging, maar het moet vooral niet teveel geld kosten hè.

Ik neem het rustig op omdat het geheel in het plaatje past. Ik kijk het de eerste paar races aan, bevalt het me niet, dan kijk ik niet meer tot de volgende regelwijziging en hoop dat één team alles wint zonder enige spanning, liefst nog één coureur die alle races wint. Het maakt me dan niet eens uit of er een Nederlander, Monegask, Brit of Oempa Loempa achter het stuur zit, saai en voorspelbaar moet het worden zodat adverteerders weglopen.

Ich habe fertig :)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 31 januari 2024 @ 21:34:04 #235
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_212242503
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:40 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Het was te voorspellen.
Inderdaad, je wordt niet rijk als je de taart in kleinere stukjes snijdt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_212242652
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 18:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Be
lach
e
lijk

Wat een slappe excuses om geld/10 te kunnen blijven doen en niet naar geld/11 te gaan.

Kansloos. Ik hoop dat ze naar de rechter stappen.

Slecht onderzoek ook omdat de naam 'Andretti' in de VS toch echt wel veel waarde toe te voegen heeft aan ieder kampioenschap. Daarbij is alle begin moeilijk, voor ieder team.

Snap niet dat dit door kan als argumentatie.
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
pi_212242744
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.
  woensdag 31 januari 2024 @ 21:57:53 #238
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212242824
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ze geloven niet dat een nieuw team gelijk competitief zou zijn. Ik denk dat ze het erger zouden vinden als een nieuw, Amerikaans, team wel gelijk competitief zou zijn, dan slaan al die Europese teams die al jaren meedoen en niet competitief zijn een enorme flater.
Haas was ook al meteen redelijk competitief. En bouwde ook twee jaar achter elkaar auto's volgens verschillende regels. Iets waarvan ze zeggen dat ze het Andretti niet zien doen. Ik sla Andretti wat dat betreft hoger aan dan Haas, dus imho is dat ook een drogreden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212242975
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 21:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De kans dat Andretti vooraan rijd met een Renault motor is wel zo ongeveer nul, natuurlijk. Never mind het plan om op 3 locaties aan een auto te werken (Hoi, Haas!) van Andretti waarbij Haas nog het voordeel heeft dat een van die locaties Fiorano is.
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.

Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?

Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
  woensdag 31 januari 2024 @ 22:09:11 #240
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212242999
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Anti-competitie regels gaan niet op, anti competitie wetgeving gaat over het tegenhouden of blokkeren van een concurrende F1 competitie, niet voor teams die onderdeel uitmaken van een competitie.
Net als een voetbal club geen toegang tot de Ere divisie of betaald voetbal kan opeisen.

Discriminatie? Dat gaat hem totaal niet worden, er is ook geen enkele garantie dat een fabrieksteam wel toegelaten zou worden.

Dat klopt maar dat is dus geen juridisch argument, Andretti kan, in theorie, starten maar krijgt dan geen prijzengeld en de relatie met F1 zou dusdanig moeilijk zijn dat daar geen eer aan te behalen is.

Verder loopt de FIA dan het risico dat F1 tabee zegt en zijn eigen "F1" opzet, de kans dat ook maar een team zou afhaken lijkt mij ontstellend klein.
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.

Wat die 'discriminatie' betreft, zie ik dat op sommige sites wel genoemd worden als mogelijke reden voor een rechtszaak. F1 heeft wel vaker gezegd dat ze graag zien dat autofabrikanten toetreden, maar prive-teams niet.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 31 januari 2024 @ 22:11:15 #241
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212243030
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.

Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?

Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Banbury in het VK.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212243104
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De link met voetbal gaat imho niet op omdat daar een promotie/degradatie regeling is en een team dus, mits get voldoende presteert, kan opklimmen naar de eredivisie. Dat is er in de F1 niet.

Wat die 'discriminatie' betreft, zie ik dat op sommige sites wel genoemd worden als mogelijke reden voor een rechtszaak. F1 heeft wel vaker gezegd dat ze graag zien dat autofabrikanten toetreden, maar prive-teams niet.
Promotie of degradatie is niet relevant, het argument is concurrentie en dat zou ook van toepassing zijn op een club die morgen aan de Eredivisie mee wil doen. Hoe de competitie opgezet is lijkt mij juridisch niet zo relevant en sowieso, F1 is in het VK geregistreerd dus je zou onder Britse wetgeving je argument moeten maken. Lijkt mij een non-starter.

Ja, maar zolang niemand kan aantonen dat een fabrieksteam wel meteen toegelaten word is dat een non-argument in juridische zin en dan nog, F1 kan dan stellen dat het in hun opinie een andere situatie is wat ook waar is, en nee, een fabrieksteam is niet per definitie beter.
pi_212243143
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Haas, Williams, AT, Alfa Romeo waren ook niet echt competitief en doen voor spek en bonen en af en toe een krentje mee. Waarom dan Andretti niet ook? Zelfs als ze die teams voorblijven of er competitief mee zijn is dat een flater voor die teams. De F1 is vooral Europees, maar pretendeert de beste race klasse ter wereld te zijn. Een beetje als de World Series in het honkbal.

Ze doen het lijken alsof het tactisch niet voordelig is om 2025 te beginnen, omdat er nieuwe regels komen in 2026. Maar wat doe je liever? Een jaar heel veel leren, wetende dat je onderaan bungelt, en vervolgens met die kennis het volgende jaar een stuk beter beginnen terwijl iedereen op nul gezet wordt. Of als maagd in 2026 erin komen?

Waar werken ze trouwens aan hun auto? Amerika wist ik, maar ook nog in Fiorano dus, en verder?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar die teams zitten al in de F1 en die zouden dus vandaag de dag ook niet binnenkomen, vermoed ik.
Buiten dat, er IS een Amerikaans team, Haas. En dat zet de wereld nu niet bepaald in vuur en vlam qua prestaties.

Het punt van 2025 is dat je dan onder de oude Concorde Agreement binnenkomt waar de dilution fee 200 miljoen is, de verwachting is dat die fee enorm verhoogd gaat worden.
Simpel gezegd, als Andretti nu voor 200 miljoen binnenkomt kan hij morgen het team verkopen voor een veelvoud daarvan en ik kan je verzekeren dat de andere teams en de FOM dat donders goed weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 22:39:43 ]
pi_212243255
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:20 schreef Tijger_m het volgende:
Haas. En dat zet de wereld nu bepaald in vuur en vlam qua prestaties.
Typo? Ontbrekend woordje?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_212243389
quote:
11s.gif Op woensdag 31 januari 2024 22:27 schreef Sally het volgende:

[..]
Typo? Ontbrekend woordje?
Inderdaad, daar ontbreekt een woord :D
  woensdag 31 januari 2024 @ 23:22:30 #246
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212243827
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:

twitter
pi_212244070
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:

[ twitter ]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2024 23:50:59 ]
  woensdag 31 januari 2024 @ 23:52:03 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212244081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mercedes ontslaat Hamilton of Hamilton gaat met pensioen ;)
Hij heeft een rondje in de simulator gedaan waarschijnlijk, weer een jaar niks.
  donderdag 1 februari 2024 @ 00:20:42 #249
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212244253
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 23:22 schreef beantherio het volgende:
Volgens Will Buxton zit er nog ander groot nieuws in de pijplijn:

[ twitter ]
Buxton doet een Albert Fabrega?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 1 februari 2024 @ 00:45:23 #250
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212244345
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 19:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Best accuraat :D
Vooral koorknaapjes Russell en Zhou die naar de principal rennen. Alleen Leclerc begint natuurlijk geen gevecht, die hoort bij de kalmeerders.

Aan de activiteit op r/formuladank is ook te merken dat het ongeduld begint toe te nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door -XOR- op 01-02-2024 00:55:56 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')