Hoop het want wandelen in het bos was geen pretje de laatste tijd...quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel is dat de grond dan wel sneller droogt. Het gaat wat dat betreft langzaam aan de goede kant op. Niet meer tot over je enkels in de modder lopen.
Modderfokkersquote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voordeel is dat de grond dan wel sneller droogt. Het gaat wat dat betreft langzaam aan de goede kant op. Niet meer tot over je enkels in de modder lopen.
Meindl's aan doen en geen hakkenquote:Op woensdag 24 januari 2024 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Mja, flink deel van het jaar wel idd.quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Helaas zijn wij in nederland alleen gezegend met kutweer.
Het glas is halfvolquote:Op woensdag 24 januari 2024 10:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ben je die 3 maanden non-stop regen daarvoor alweer vergeten dan?
Jij woont in Limburg he, dat is het California van Nederland kwa weerquote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik naar de zonnepanelen kijk hebben we in oktober best veel goede dagen gehad, vooral het 20 dagen. In november 9 tot 11 (redelijk) zonnige dagen, in december 7 dagen, in januari tot nu toe 10 dagen.
Dat valt dan alleszins nog mee. Als je sommige in dit topic moet geloven, dan denk je dat er al maanden geen zonnestraal de aarde heeft bereikt
mwah overall was het voor de panelen een slecht jaar. Sinds ik die dingen heb was 2023 het jaar met afstand de laagste opbrengst. Zegt genoeg, weinig zon.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Als ik naar de zonnepanelen kijk hebben we in oktober best veel goede dagen gehad, vooral het 20 dagen. In november 9 tot 11 (redelijk) zonnige dagen, in december 7 dagen, in januari tot nu toe 10 dagen.
Dat valt dan alleszins nog mee. Als je sommige in dit topic moet geloven, dan denk je dat er al maanden geen zonnestraal de aarde heeft bereikt
Nou, die zijn niet zo geschikt voor wat ik doe. Meer laarzenwerk. Bij de paarden en kippen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meindl's aan doen en geen hakken
Ik woon ook in Limburg, maar kom echt niet aan zoveel goede dagen. In december helemaal geen zelfs. Ze zijn al wel wat ouder, dat zal misschien schelen... Had ze al een hele tijd voor het een hype werd.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Klopt, maar het verschil met 2022, een topjaar is maar ongeveer 5% bij mij. En november-januari komt ongeveer op hetzelfde uit als een jaar eerder.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
mwah overall was het voor de panelen een slecht jaar. Sinds ik die dingen heb was 2023 het jaar met afstand de laagste opbrengst. Zegt genoeg, weinig zon.
Mja ligt een beetje ook aan de ligging, hellingshoek etc. Ik heb ook een installatie die 's winters niet zoveel doet omdat ze wel erg plat liggen en wat blokkades bij laagstaande winterzon. Nja, het levert wel iets op maar is te verwaarlozen. Drie dagjes elektraverbruik per maand ofzo in dec/janquote:Op woensdag 24 januari 2024 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik woon ook in Limburg, maar kom echt niet aan zoveel goede dagen. In december helemaal geen zelfs. Ze zijn al wel wat ouder, dat zal misschien schelen... Had ze al een hele tijd voor het een hype werd.
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompenquote:Op woensdag 24 januari 2024 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij woont in Limburg he, dat is het California van Nederland kwa weer
@bloodymary1 woont dan zeker iets verderop in het al bijna even droge Monument Valley, in Navajo-gebied. Lekker op haar péért de woeste Amazone-ruiter uithangen.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompen
Zo erg is het niet natuurlijk, maar het is vaak wel erg droog hier tov de rest van de omgeving.
Ja het is wat hier op de woestijnvlakte in Limburg.quote:Op woensdag 24 januari 2024 14:26 schreef Salina het volgende:
[..]
@:bloodymary1 woont dan zeker iets verderop in het al bijna even droge Monument Valley, in Navajo-gebied. Lekker op haar péért de woeste Amazone-ruiter uithangen.
De ligging en helling is goed. Andere winters ging het ook prima. Als er meer zon was. Daar ligt het dus aan wil ik zeggen. Dat het amper licht is geweest die maand. Behalve bij jou dan blijkbaar.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja ligt een beetje ook aan de ligging, hellingshoek etc. Ik heb ook een installatie die 's winters niet zoveel doet omdat ze wel erg plat liggen en wat blokkades bij laagstaande winterzon. Nja, het levert wel iets op maar is te verwaarlozen. Drie dagjes elektraverbruik per maand ofzo in dec/jan
De andere twee installaties werken wel goed ook 's winters.
Oeh dat is hier ook. Ze zeggen dan altijd dat de regen het kanaal niet over gaat, wat mij vreemd lijkt. Hopelijk woon je niet in hetzelfde dorp dan....quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik noem het gekscherend wel eens Death Valley. Hoe vaak ik 's zomers een regenfront op ons af zie komen die een klein beetje breekt en alles dan ten noorden en ten zuiden van ons valt... het is soms bizar. Een dorp verderop zijn ze al vijf keer verzopen en wij graven maar dieper om nog dat laatste restje grondwater op te kunnen pompen
Zo erg is het niet natuurlijk, maar het is vaak wel erg droog hier tov de rest van de omgeving.
Naast droogte en hitte hebben we ook meer daglicht hierquote:Op woensdag 24 januari 2024 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De ligging en helling is goed. Andere winters ging het ook prima. Als er meer zon was. Daar ligt het dus aan wil ik zeggen. Dat het amper licht is geweest die maand. Behalve bij jou dan blijkbaar.
Jij woont meer richting de Peel toch? Ik zit meer aan de Maas.quote:Op woensdag 24 januari 2024 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh dat is hier ook. Ze zeggen dan altijd dat de regen het kanaal niet over gaat, wat mij vreemd lijkt. Hopelijk woon je niet in hetzelfde dorp dan....
En ik zeg perd, want kom eigenlijk uit Brabant.
Ah, dus op winter hoeven we voorlopig wederom niet te hopen, zo te zien.quote:
quote:
De meest koude winter sinds vele jaren en meeste sneeuw sinds jaren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
Dit is wel de meest trieste winter in jaren
Dit jaar voor het eerst de CV ketel op 60 graden gezet ipv de standaard 75 of 80, en dat scheelt ook aanzienlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2024 23:13 schreef Pisces29 het volgende:
Verwarming minder aan gehad. Het is duidelijk warmer de laatste dagen. Zeer fijn.
Yep, naast de Groote Peel.quote:Op woensdag 24 januari 2024 17:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij woont meer richting de Peel toch? Ik zit meer aan de Maas.
Lager moet je het ook niet doenquote:Op woensdag 24 januari 2024 23:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dit jaar voor het eerst de CV ketel op 60 graden gezet ipv de standaard 75 of 80, en dat scheelt ook aanzienlijk.
Waarom niet? Voor SWW zou ik het niet lager zetten, maar aanvoertemperatuur voor de verwarming kan - mits de omstandigheden daarvoor goed zijn - prima op zeg 40 staan. Zo heb ik het bij mijn moeder ook ingesteld en dat werkt uitstekend.quote:
Voor SWW heb ik het gewoon laten staan op de standaard instelling.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom niet? Voor SWW zou ik het niet lager zetten, maar aanvoertemperatuur voor de verwarming kan - mits de omstandigheden daarvoor goed zijn - prima op zeg 40 staan. Zo heb ik het bij mijn moeder ook ingesteld en dat werkt uitstekend.
60 graden is meer dan voldoende tegen Legionella;)quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor SWW heb ik het gewoon laten staan op de standaard instelling.
Te laag en je loopt het risico dat er opeens allemaal zieke veteranen voor de deur staan 😱
Morgen nog wel even een flink regengebied, daarna weer een aantal dagen (nagenoeg) droog.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:22 schreef StateOfMind het volgende:
Als het maar droog blijft.
Moet zeggen dat er deze week stukken minder regen us gevallen dan ze voorspeld hadden.
Neerslagtekort incomingquote:Op donderdag 25 januari 2024 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen nog wel even een flink regengebied, daarna weer een aantal dagen (nagenoeg) droog.
Hier niet echt lekker te noemen. Gevoelstemperatuur 5, zachte vieze koude wind en grijs. Maar wel droog. Nog even volhouden tot wat meer zon rondom het weekend.quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu is het echt lekker buiten. Flauw zonnetje, windstil, graad of 10.
Ik had het een soort van frisquote:Op donderdag 25 januari 2024 16:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat een kou vergeleken met de afgelopen dagen![]()
Zon is inmiddels al even weg, morgen eerst regen en veel wind daarna weer wat beter
Konden we dat van de vrouw maar zeggenquote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Al 7 maanden achtereen is er meer neerslag gevallen dan gemiddeld. Vanaf juli was elke maand te nat.
Eens een keertje wat anders dan het al jarenlange standaardriedeltje van bijna maand na maand warmer dan gemiddeld.quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Al 7 maanden achtereen is er meer neerslag gevallen dan gemiddeld. Vanaf juli was elke maand te nat.
Nou dat was het ook volgens mij.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eens een keertje wat anders dan het al jarenlange standaardriedeltje van bijna maand na maand warmer dan gemiddeld.
Juli en augustus waren koud en veel te koud.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:28 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou dat was het ook volgens mij.
Niet zo gek, je user naam doet er een eer aanquote:
Daarna steeds te warm.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli en augustus waren koud en veel te koud.
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli en augustus waren koud en veel te koud.
Misschien kan het zomaar weer omslaan, maar benieuwd als dit zo blijft of er op ingespeeld gaat worden. Bij aanleg van nieuwe weken zorgen voor nog grotere riolering, meer groenstroken. Maar ook bij mensen thuis, dat (zonder tegelbelasting) men uit zichzelf zorgt voor wat meer zachte oppervlakten waarin water weg kan. Het maakt de hoeveelheid niet minder natuurlijk, maar het kan wel makkelijker/sneller weg. Of heeft dat onder de streep geen enkele invloed omdat het grondwater sowieso dan stijgt?quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:42 schreef ondeugend het volgende:
Het was niet constant heet, dus dat voelt voor sommigen tegenwoordig aan als 'te koud' inderdaadquote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?
In de (B)uienalarm app is het nu droog, maar in de weerapp staan tot 14.00u buien ingetekend.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:44 schreef Pisces29 het volgende:
Gigantische bak regen, and it’s gone.
Op naar een droog weekend.
Juli was onder het gemiddelde, dat is waar het over ging. Augustus was echt koud, niets normaals aan.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waren vrij gemiddeld toch qua temperatuur?
Dat is ook een manier om het te omschrijvenquote:
Juli was met 18,1 °C iets minder warm dan normaal (18,3 °C).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juli was onder het gemiddelde, dat is waar het over ging. Augustus was echt koud, niets normaals aan.
Scorebordjournalistiekquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli was met 18,1 °C iets minder warm dan normaal (18,3 °C).
De maand augustus was met een gemiddelde temperatuur van 17,6 °C (normaal (17,9 °C) iets koeler dan normaal. De zonneschijn was met 209 uur vrijwel normaal. Er viel duidelijk meer neerslag dan normaal, landelijk gemiddeld 108 mm, normaal is 84 mm.
Stel je niet zo aan dus. Het was vrij gemiddel. Juni daarentegen was totaal van het padje af.
Je laat even achterwege dat dat vooral door de warme nachten komt.quote:
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomerquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juli was met 18,1 °C iets minder warm dan normaal (18,3 °C).
De maand augustus was met een gemiddelde temperatuur van 17,6 °C (normaal (17,9 °C) iets koeler dan normaal. De zonneschijn was met 209 uur vrijwel normaal. Er viel duidelijk meer neerslag dan normaal, landelijk gemiddeld 108 mm, normaal is 84 mm.
Stel je niet zo aan dus. Het was vrij gemiddel. Juni daarentegen was totaal van het padje af.
Hier doet het zonnetje het heel goedquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
Zojuist zag ik zowaar kortstondig een voorzichtige poging van de zon om door te breken
komt meer aanquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
Zojuist zag ik zowaar kortstondig een voorzichtige poging van de zon om door te breken
Zou hier eigenlijk pas zonnig worden rond een 0f 14.00u.quote:
Augustus had desondanks tussen de 9e en 27e elke dag een max temperatuur die boven de 20 graden lag, waarvan 8 dagen boven de 25 graden. Zonneschijn iets boven normaal (44% tegen normaal 43%).quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomer
Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je laat even achterwege dat dat vooral door de warme nachten komt.
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna tochquote:Op vrijdag 26 januari 2024 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het weerbeeld was natuurlijk ronduit herfstig. Relatief weinig zon (voor zomerse begrippen), vaak bewolkt met regen en weinig echte mooi weer dagen. Juni was de zomer
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Nu weer grijs en een stevige wind die de miezerregen recht in mijn bakkes blaast
Ik heb in de tijd tot ik drogere oorden bereik niks beters te doenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
Volgens mij is @StateOfMind momenteel top poster van dit topic.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Denk jij in zulke situaties dan ook: dat ga ik eerst even op FOK! melden voordat ik drogere oorden opzoek?
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij is @:stateofmind momenteel top poster van dit topic.
Hier ook sinds een uur prachtig weer.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
De lucht is nu flink open gebroken en flink wat blauwe lucht te zien
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gemiddeld 22.27 graden overdag in de Bilt. Hier 23.20 graden zelfs.
Nogmaals, overdrijf niet zo.
Mal jongquote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Ah je argumenten zijn op. Top!quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij nou maar in een korte broek naar buiten nu.
Waarmee heb je dat gemaakt? Mijn zonnefilter laat de kleur niet zo mooi door...quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
Het zonnetje hangt er mooi bij![]()
[ afbeelding ]
Ligt ook aan het land. Haha! Ik vind wisselvallig weer in de bergen bijvoorbeeld echt machtig mooi.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 11:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het voelde zeker meer 'herfstachtig' (je favoriete term wel bijna toch) dan je mag verwachten. Het was ook natter. Het ging alleen over de temperatuur. En daar was helemaal niks bijzonders aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |