Dit is niet de manier om persoonlijke betrokkenheid te tonen hier wordt over de rug van een 12 jarig meisje lekker neo-nazistisch tegen asielzoekers aangeschopt.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eerste prioriteit het welzijn van hun dochter is en andere politici zouden soms ook eens wat meer persoonlijke betrokkenheid kunnen tonen.
Dit inderdaad, en ze doen het ook niet persoonlijk, maar in groep.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rijksambtenaren beloven in de eed die zij afleggen eerbiediging van de Grondwet (en dus niet trouw aan de politiek!). Dat is heel fundamenteel, want de Nederlandse overheid is een machtige organisatie. De rechtsstaat moet mensen, wereldwijd, beschermen tegen die macht. De Grondwet is daarin een belangrijke spil. Zo is in artikel 90 van de Grondwet opgenomen dat de regering moet trachten de internationale vrede en veiligheid te bevorderen en de mensenrechten te beschermen. Als ambtenaren menen dat de rechtsstaat, in dit geval geconcretiseerd in de Grondwet, in het gedrang komt is het naar mijn idee dus juist hun plicht zich daartegen te verzetten.
Sterker nog, ik zou graag zien dat ambtenaren zich nog veel bewuster worden over de essentie van de rechtsstaat; het beschermen van mensen tegen de macht van de overheid. Dat had de afgelopen jaren in ieder geval al twee parlementaire enquêtes, over de toeslagenaffaire en Groningen, gescheeld.
Gebruikt worden als propagandamiddel door bruinhemden lijkt me inderdaad niet heel fijn voor je welzijn.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat hun eerste prioriteit het welzijn van hun dochter is en andere politici zouden soms ook eens wat meer persoonlijke betrokkenheid kunnen tonen.
Misschien kunnen die ouders gewoon een claim van 52.000 voor emotionele schade naar Fleur sturen. Is het probleem meteen opgelost,quote:Op maandag 22 januari 2024 16:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is niet de manier om persoonlijke betrokkenheid te tonen hier wordt over de rug van een 12 jarig meisje lekker neo-nazistisch tegen asielzoekers aangeschopt.
Uiteraard.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
Goeie gewetensvraag wel. Zou je jezelf lenen voor extreemrechtse propaganda (of extreemlinkse, of whatever) als je daarmee het leven van je kind kan redden?
Dat zal voor de meeste mensen wel gelden, vermoedelijk. Dus dat maakt het ranzig van Agema, maar ik zou de ouders van het kind in dit geval niet zo veel verwijten denk ik.quote:
Ja natuurlijk. En je kunt de persoonlijke betrokkenheid van een politicus best op waarde schatten en los zien van partijbelangen. Tenzij je je hele leven hebt liggen marineren in cynisme.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
Goeie gewetensvraag wel. Zou je jezelf lenen voor extreemrechtse propaganda (of extreemlinkse, of whatever) als je daarmee het leven van je kind kan redden?
Ja, dit staat er dus precies niet.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. En je kunt de persoonlijke betrokkenheid van een politicus best op waarde schatten en los zien van partijbelangen. Tenzij je je hele leven hebt liggen marineren in cynisme.
Dat ze de spreidingswet meeneemt in de tweet maakt dat persoonlijk betrokken zijn al volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. En je kunt de persoonlijke betrokkenheid van een politicus best op waarde schatten en los zien van partijbelangen. Tenzij je je hele leven hebt liggen marineren in cynisme.
Overigens vind ik vraag van de ouders op de gofundme pagina zeer netjes opgesteld, feitelijk en zonder verwijt naar iets of iemand toe. Ik geloof trouwens ook best wel dat Agema naast dat ze even lekker tegen asielzoekers aan wilde trappen wel daadwerkelijk geraakt is door het bericht en het beste met dat meisje voor heeft.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal voor de meeste mensen wel gelden, vermoedelijk. Dus dat maakt het ranzig van Agema, maar ik zou de ouders van het kind in dit geval niet zo veel verwijten denk ik.
Maar het feit dát ze het koppelt aan asielzoekersgehuil maakt die persoonlijke betrokkenheid dus direct ongeloofwaardig. Nou ja, behalve voor de directe doelgroep dan.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:42 schreef -XOR- het volgende:
Ik geloof trouwens ook best wel dat Agema naast dat ze even lekker tegen asielzoekers aan wilde trappen wel daadwerkelijk geraakt is door het bericht en het beste met dat meisje voor heeft.
Maar toch, als je zelfs het verhaal van dit meisje wil gebruiken om maar op migranten te kunnen zeiken gaat er wel iets goed fout in de harses van Agema.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens vind ik vraag van de ouders op de gofundme pagina zeer netjes opgesteld, feitelijk en zonder verwijt naar iets of iemand toe. Ik geloof trouwens ook best wel dat Agema naast dat ze even lekker tegen asielzoekers aan wilde trappen wel daadwerkelijk geraakt is door het bericht en het beste met dat meisje voor heeft.
quote:Op maandag 22 januari 2024 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het feit dát ze het koppelt aan asielzoekersgehuil maakt die persoonlijke betrokkenheid dus direct ongeloofwaardig. Nou ja, behalve voor de directe doelgroep dan.
Het blijft een PVV'er natuurlijk.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar toch, als je zelfs het verhaal van dit meisje wil gebruiken om maar op migranten te kunnen zeiken gaat er wel iets goed fout in de harses van Agema.
Dat bedoel ik dus met in je eigen cynisme marineren. Maar het is natuurlijk jouw leven.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ze de spreidingswet meeneemt in de tweet maakt dat persoonlijk betrokken zijn al volstrekt ongeloofwaardig.
Het is gewoon bruinhemden-propaganda over de rug van 12-jarige Noa in ruil voor een paar tientjes ofzo.
Nee, het is gewoon prima doorhebben wat de doeleinden van Fleur zijn. Paar tientjes naar zielige Naomi overmaken en we kunnen weer sympathiek lijkende bruine drek het internet op sproeien.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met in je eigen cynisme marineren. Maar het is natuurlijk jouw leven.
Het cynisme zit bij een persoon die meent dat haar donatie haar het recht geeft om dit meisje te gebruiken voor haar anti-asielzoeker propaganda ter meerdere eer en glorie van de Partij.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met in je eigen cynisme marineren. Maar het is natuurlijk jouw leven.
Klopt, als ze het gekoppeld had aan de geldverspilling in de zorg was het een heel ander verhaal geweest. Nu is het gewoon niet meer dan een mooi excuus om tegen asielzoekers te schoppen.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het feit dát ze het koppelt aan asielzoekersgehuil maakt die persoonlijke betrokkenheid dus direct ongeloofwaardig. Nou ja, behalve voor de directe doelgroep dan.
Alles goed en wel. Maar anonieme brieven sturen is gewoon laf. Als je dan meent dat zoiets aan de hand is doe je dat met open vizier.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Rijksambtenaren beloven in de eed die zij afleggen eerbiediging van de Grondwet (en dus niet trouw aan de politiek!). Dat is heel fundamenteel, want de Nederlandse overheid is een machtige organisatie. De rechtsstaat moet mensen, wereldwijd, beschermen tegen die macht. De Grondwet is daarin een belangrijke spil. Zo is in artikel 90 van de Grondwet opgenomen dat de regering moet trachten de internationale vrede en veiligheid te bevorderen en de mensenrechten te beschermen. Als ambtenaren menen dat de rechtsstaat, in dit geval geconcretiseerd in de Grondwet, in het gedrang komt is het naar mijn idee dus juist hun plicht zich daartegen te verzetten.
Sterker nog, ik zou graag zien dat ambtenaren zich nog veel bewuster worden over de essentie van de rechtsstaat; het beschermen van mensen tegen de macht van de overheid. Dat had de afgelopen jaren in ieder geval al twee parlementaire enquêtes, over de toeslagenaffaire en Groningen, gescheeld.
https://fd.nl/samenleving(...)e-springt-in-het-gatquote:Op zondag 21 januari 2024 23:32 schreef Bluesdude het volgende:
Is Baudet een racist?
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-te-handhaven-helaas
Lekker subjectief. Hamas steunen is nou ook niet bepaald bevorderlijk qua wereldvrede.quote:Op maandag 22 januari 2024 16:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, en ze doen het ook niet persoonlijk, maar in groep.
Wie steunt Hamas dan?quote:Op maandag 22 januari 2024 17:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lekker subjectief. Hamas steunen is nou ook niet bepaald bevorderlijk qua wereldvrede.
Sommige ambtenaren, delen van de GL/PvdA achterban. Te veel.quote:
De Britten erkenden in 1931 de souvereiniteit van Zuid-Afrika en vertrokken.quote:Op maandag 22 januari 2024 17:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://fd.nl/samenleving(...)e-springt-in-het-gat
Gaat niet zo goed sinds ze de kolonisten daar zijn vertrokken/.
Sinds de jaren 90 doen ze het zelf, en gaat het nog slechter.quote:Op maandag 22 januari 2024 18:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Britten erkenden in 1931 de souvereiniteit van Zuid-Afrika en vertrokken.
Idd ging het niet zo lekker daarna door de racistische regeringen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |