quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:04 schreef dyna18 het volgende:
Bijzondere gebeurtenissen bij Matching Capital
[..]
Op initiatief van het platform wordt de lening voor een lager bedrag afgelost en de hypotheek doorgehaald.
Daar vind ik wat van...
Geplande einddatum was trouwens 1 mei 2024.
Dit is door MC nu op 3 projecten toegepast.
Hele mail hieronder.Info staat wel haaks op de waarde voor SiG van 515k. Als deze waarde ook maar een beetje zou kloppen, zouden de investeerders makkelijk afgelost kunnen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kijken jullie hier naar?
Goed dat het platform pro-actief bezig is?
Of worden hier keuzes gemaakt over andermans geld?
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:03 schreef tnhb het volgende:
[..]
Volgens mij kwam ik namelijk het betreffende pand bij sig tegen als een herfinanciering begin november, met een rente aanpassing half november en een uiteindelijke verwachte passeerdatum net voor het einde van het jaar:Goed speurwerk, betreft inderdaad hetzelfde pand (en ook dezelfde leningnemer).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SIG lening betreft 390k, maar we krijgen maar 368k terug bij MC.
En volgens SIG is dit 83% van de waarde.
Met deze info op zak is het verhaal van MC inderdaad niet te volgen.
Ik zie niet in waarom hier niet de 100% terug te halen was...
Zou het kunnen dat MC aan de ondernemer heeft toegezegd dat in ruil voor vervroegd openbreken van de overeenkomst zij maar een gedeelte hoeven terug te betalen?
[ Bericht 4% gewijzigd door dyna18 op 26-01-2024 23:34:28 ]
Zelf doe ik niks met MC maar als ze aangesloten zijn is dit een mooie zaak, na een klacht te hebben ingediend bij MC, voor het Kifid.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 22:42 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Goed speurwerk, betreft inderdaad hetzelfde pand (en ook dezelfde leningnemer).
SIG lening betreft 390k, maar we krijgen maar 368k terug bij MC.
En volgens SIG is dit 83% van de waarde.
Met deze info op zak is het verhaal van MC inderdaad niet te volgen.
Ik zie niet in waarom hier niet de 100% terug te halen was...
Zou het kunnen dat MC aan de ondernemer heeft toegezegd dat in ruil voor vervroegd openbreken van de overeenkomst zij maar een gedeelte hoeven terug te betalen?
quote:Op vrijdag 26 januari 2024 21:03 schreef tnhb het volgende:
[..]
Het voelt op z'n minst wel erg vreemd op basis van de gedeelde info. Mijn eerste reactie zou bijna zijn dat het platform zelf een (groot) belang heeft met het op deze manier af te wikkelen.
Ik had hier al het een en ander geschreven, en toen ik nog even wat extra info ging zoeken en die tekst vervolgens maar weggehaald...
Volgens mij kwam ik namelijk het betreffende pand bij sig tegen als een herfinanciering begin november, met een rente aanpassing half november en een uiteindelijke verwachte passeerdatum net voor het einde van het jaar:Ik herinner me dat ook iets was met deze pandjes van meneer Ozgul.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar zou toen 390k opgehaald zijn, maar pas nadat de rente was verhoogd en er daardoor een verliesgevende exploitatie ontstond. Dat was verder geen probleem volgens sig want dat werd opgevangen met inkomsten uit andere panden en de huur zou nog wel een keer verhoogd worden. Die pitch krijgt nu met de voorgaande wetenschap toch wel een beetje vreemde bijsmaak.
Edit: Naast de 390k zou er 20k eigen inbreng zijn, dus 410k om een lening van 400k af te lossen.
Oplevering bij SIG vond maar niet plaats, en SIG dreigde de hele zaak af te blazen.
update. Even opgezocht. Op 7 december werd er volgende gemeld:
Voor de projecten Gerberalaan 50 in Naaldwijk en Zwedenhof 11 in Nootdorp zijn wij in afwachting van een volmacht om de datum van de hypotheek vast te kunnen stellen.
Wanneer dit voor ons niet tijdig bekend is zullen wij de projecten voor nu laten vervallen en opnieuw aanbieden als er volledige helderheid is. Wij wachten nog 1 week en nemen dan deze beslissing.
[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 26-01-2024 23:53:56 ]
Na aansporing (van mijnerzijde) hadden ze zich in 2022 aangelosten bij het Kifid.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zelf doe ik niks met MC maar als ze aangesloten zijn is dit een mooie zaak, na een klacht te hebben ingediend bij MC, voor het Kifid.
Dat is jammer en een beetje dubieus.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Na aansporing (van mijnerzijde) hadden ze zich in 2022 aangelosten bij het Kifid.
Helaas in 2023 ook weer uitgeschreven, waardoor ze op dit moment als enige crowdfunding platform niet aangesloten zijn
Dat zie je goed. Het bedrag is pas gisteravond laat of vanochtend vroeg op de rekening gekomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 00:43 schreef obligataire het volgende:
Zie ik nu goed, dat met de betaling van CCF/M*ar*an Mana**gem+*ent deze lening nu helemaal is afgelost? In ieder geval zonder kleerscheuren. Ik had wel een begeleidende update verwacht...
Misschien hebben ze inmiddels genoeg gordijnen verkochtquote:Op zaterdag 27 januari 2024 10:10 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Dat zie je goed. Het bedrag is pas gisteravond laat of vanochtend vroeg op de rekening gekomen.
Door dat gedoe van niet betalen is alles nu in 21 maanden afgelost, 3 maanden eerder
dan de overeen gekomen looptijd.
Allemaal scherp gevonden, laat SIG Leiden lekker voorbij gaan. Naaldwijk & Nootdorp was al wat gedoe met Ibrahim en zijn diverse partners. Laat het bij die enkele die ik heb van Ibrahim. Zal in de lage schijven altijd wel goed komen. Ibrahim ronselt sorry acquireert in zijn netwerk naar medefinanciers of partners voor zijn projectjes.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 23:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik herinner me dat ook iets was met deze pandjes van meneer Ozgul.
Oplevering bij SIG vond maar niet plaats, en SIG dreigde de hele zaak af te blazen.
update. Even opgezocht. Op 7 december werd er volgende gemeld:
Voor de projecten Gerberalaan 50 in Naaldwijk en Zwedenhof 11 in Nootdorp zijn wij in afwachting van een volmacht om de datum van de hypotheek vast te kunnen stellen.
Wanneer dit voor ons niet tijdig bekend is zullen wij de projecten voor nu laten vervallen en opnieuw aanbieden als er volledige helderheid is. Wij wachten nog 1 week en nemen dan deze beslissing.
bizar ...quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:02 schreef obligataire het volgende:
Pfff, de Galjoenstraat is open, het is net de Plus die WC papier voor 1 euro in de aanbieding heeft...
Je moet snel schakelen....ik wilde eigenlijk een hapje 1B, maar uiteindelijk is het 1A en een friemeltje van 2 geworden.quote:
ik ging ook voor een hapje 1b, bij het openen van de pagina om precies 11:00:00 stond 1a al op 100k en mijn toezegging in 1b werd direct afgewezenquote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je moet snel schakelen....ik wilde eigenlijk een hapje 1B, maar uiteindelijk is het 1A en een friemeltje van 2 geworden.
Met een toch wel opvallend hoge gemiddelde inleg (bijna 6k per investeerder, langdurige gemiddelde ligt richting 2k)quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:02 schreef obligataire het volgende:
Pfff, de Galjoenstraat is open, het is net de Plus die WC papier voor 1 euro in de aanbieding heeft...
Houd ons hier op de hoogte svp, Bobby100. Ik zit zelf niet in deze van BlueTouch, wel nog in 4 andere projecten van hen. Ondanks dat ik mijn hele portefeuille bij dit platform al lang geleden heb afgeschreven, laat het me nog steeds niet helemaal los.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:29 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
zo erg is het nog niet. Ik verwacht nog steeds veel meer geld terug van BT.
een update van lening 746753 van 17 jan. stelt:
Beste investeerder,
Op verzoek van de sollicitor van BT hebben wij een redemption statement opgesteld voor 26 januari. Alle partijen werken nu naar deze datum toe voor de verkoop van het project dus ook de aflossing van de lening op Max Crowdfund.
Met vriendelijke groeten,
Het Max Crowdfund Team
Dat klinkt toch wel veelbelovend dus ben benieuwd of volgende week het geld in de wallet verschijnt.
Lenen bij je ouders en de rente schuldig blijven.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:16 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Chaja restaurant pitch
"
Deze is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000,- en een openstaande schuld van ¤ 159.700,- per heden. "
Hoe doe je dat ?
Of simpelweg een achterstand op je hypotheek hebben.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 20:16 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Chaja restaurant pitch
"
Deze is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000,- en een openstaande schuld van ¤ 159.700,- per heden. "
Hoe doe je dat ?
Tja, we zullen het nooit weten. Collin geeft geen antwoord....... misschien later nog....quote:Op maandag 29 januari 2024 09:21 schreef impact9 het volgende:
[..]
Of simpelweg een achterstand op je hypotheek hebben.
Ik kom nog uit de tijd dat elk project bij GVE binnen enkele minuten vol zat en dat de servers regelmatig de investeringstoeloop niet aankonden. Nu denk ik dat het enige dat GVE minder vast kan laten zitten is een actief debiteurenbeheer in plaats van het aanmodderen zoals ze nu al enkele jaren doen. Al ben ik bang dat het doek voor GVE ook is gevallen of in ieder geval heel laag hangt. Daar gaat een "early bird" lokkertje natuurlijk helemaal niets aan veranderen.quote:Op maandag 29 januari 2024 12:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Pfff alle 5 open projecten bij GVE zitten hopeloos vast. Tenzij er een grote walvis langskomt die ze allemaal meepakt gaan ze ook allemaal niet volkomen volgens mij. Hoop dat het "early bird" plannetje gaat werken voor ze...
En als je hiermee aan de slag wil, zorg dat dat de introductie hiervan koppelt aan zo'n early bird project. Communiceer dit pas een paar dagen voordat je zo'n project aan wilt bieden. Nu heeft het communicatie moment geen opvolging gekregen.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:06 schreef mike79_n het volgende:
Daar gaat een "early bird" lokkertje natuurlijk helemaal niets aan veranderen.
Als je ziet wat deze man in kas heeft vs. de korte schulden, dan zou hij niks hoeven lenen....quote:Op maandag 29 januari 2024 13:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Van Samson Financieel Advies
¤ 175.000 | 9,0% rente | 48 maanden
Direct een linkje
https://www.collincrowdfu(...)bc6f6a6ccca1fe50a81f
2e hypotheek + overwaarde van 3 miljoen op overig vastgoed
Ik twijfel ook nog, een hypotheekadviseur die op basis van financieringen vastgoed koopt en in een korte tijd (37 jaar oud) 3 miljoen overwaarde heeft gecreëerd.. of zijn zaak loop heel goed of de taxaties zijn overdreven hoog. Want je moet altijd eigen geld meenemen of de overwaarde van je vorige pand opnemen voor de volgende aankoop..quote:Op maandag 29 januari 2024 13:30 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Als je ziet wat deze man in kas heeft vs. de korte schulden, dan zou hij niks hoeven lenen....
Hopelijk realiseer je je wel dat door de opmerkingen die je hier de afgelopen periode hebt geplaatst zelf medeverantwoordelijk bent voor het niet volkomen van deze projectenquote:Op maandag 29 januari 2024 12:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Pfff alle 5 open projecten bij GVE zitten hopeloos vast. Tenzij er een grote walvis langskomt die ze allemaal meepakt gaan ze ook allemaal niet volkomen volgens mij. Hoop dat het "early bird" plannetje gaat werken voor ze...
Twijfel of ik de service desk ga mailen om me overal uit terug te trekken nu.
Veel opmerkingen zijn vooral heel makkelijk gemaakt. Zeker het pure afzeiken van Showmethemoney.quote:Op maandag 29 januari 2024 14:49 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Hopelijk realiseer je je wel dat door de opmerkingen die je hier de afgelopen periode hebt geplaatst zelf medeverantwoordelijk bent voor het niet volkomen van deze projecten![]()
Zonder er nog een schepje bovenop te willen doen ben ik wel de mening toegedaan dat sinds Edwin Adams als 2e directielid het schip heeft verlaten het onder de nieuwe directie stuurloos lijkt te zijn. Ze laten wat proefballonnetjes op maar hebben er inhoudelijk (lijkt het) weinig kaas van gegeten en pakken niet door.
Jammer!
Verbetervoorstellen zijn al een aantal keer door investeerders bij GvE gedaan. Tot nu toe merken we weinig dat hier iets mee gedaan wordt.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef crowdfundnederland het volgende:
[..]
Veel opmerkingen zijn vooral heel makkelijk gemaakt. Zeker het pure afzeiken van Showmethemoney.
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen waar je bijvoorbeeld direct mee aan de slag zou gaan als je in hun schoenen stond. (Het laten betalen van een kale kip is tevens vaak al moeilijk genoeg).
Klein meegenomen, tussendoortje, denk dat onze Hypo man met zijn HA het er niet op aan zal laten komen uiteindelijk. Kan altijd nog een hutje in de sale doen.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:41 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog, een hypotheekadviseur die op basis van financieringen vastgoed koopt en in een korte tijd (37 jaar oud) 3 miljoen overwaarde heeft gecreëerd.. of zijn zaak loop heel goed of de taxaties zijn overdreven hoog. Want je moet altijd eigen geld meenemen of de overwaarde van je vorige pand opnemen voor de volgende aankoop..
het antwoord wasquote:Op maandag 29 januari 2024 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Tja, we zullen het nooit weten. Collin geeft geen antwoord....... misschien later nog....
quote:Op maandag 29 januari 2024 14:49 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Hopelijk realiseer je je wel dat door de opmerkingen die je hier de afgelopen periode hebt geplaatst zelf medeverantwoordelijk bent voor het niet volkomen van deze projecten![]()
Zonder er nog een schepje bovenop te willen doen [...]
Ik onderschat mijn eigen macht volledig en zal mijn baas eens om een opslag vragen!quote:Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef crowdfundnederland het volgende:
[..]
Veel opmerkingen zijn vooral heel makkelijk gemaakt. Zeker het pure afzeiken van Showmethemoney.
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen [...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9%, 48mnd, 350000, geen harde zekerheden.
Vind het wel een sympathiek project maar heb wat twijfels over de cijfers. Ik geef meteen toe dat ik geen held ben in het lezen van bedrijfseconomische cijfers maar de vele minnetjes bij eigen vermogen zijn vast niet goed.
quote:Op maandag 29 januari 2024 19:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
GVE project met investeringslinkje:Ze hebben in ieder geval 1,5 miljoen van een ander om er eerst doorheen te jassen. En best leuke incentive. Ik doe er zelf alleen niet aan meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9%, 48mnd, 350000, geen harde zekerheden.
Vind het wel een sympathiek project maar heb wat twijfels over de cijfers. Ik geef meteen toe dat ik geen held ben in het lezen van bedrijfseconomische cijfers maar de vele minnetjes bij eigen vermogen zijn vast niet goed.
Pure afzeiken???quote:Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef crowdfundnederland het volgende:
[..]
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen waar je bijvoorbeeld direct mee aan de slag zou gaan als je in hun schoenen stond.
Laat ik nog opmerken dat zeker 30% van de berichten op dit forum gewijd is aan afzeiken (en scherp houden) van platforms die volgens de gebruikers hier slecht communiceren, slecht uitwinnen, onlogische dingen in pitches zetten, hun voorwaarden illegaal aanpassen etc.quote:
Een zinnig mens stopt al reeds lang geen geld meer in KOM en ook al geruime tijd niet meer in Max.quote:Op maandag 29 januari 2024 21:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Laat ik nog opmerken dat zeker 30% van de berichten op dit forum gewijd is aan afzeiken (en scherp houden) van platforms die volgens de gebruikers hier slecht communiceren, slecht uitwinnen, onlogische dingen in pitches zetten, hun voorwaarden illegaal aanpassen etc.
Ik zou zelfs stellen dat dit een van de hoofddoelen van dit forum is, naast linkjes delen en projecten evalueren.
G-PD percentage 2,44% . Dan heb je wel lef als je investeert.quote:Op maandag 29 januari 2024 19:34 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval 1,5 miljoen van een ander om er eerst doorheen te jassen. En best leuke incentive. Ik doe er zelf alleen niet aan mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 januari 2024 19:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
GVE project met investeringslinkje:Het eigen vermogen is juist flink positief en gegroeid, ik weet niet waar jij kijkt (of ik fout kijk) in het Graydon rapport?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9%, 48mnd, 350000, geen harde zekerheden.
Ik neem hen wel klein mee, omdat de tankstations in de geldnemer worden meegenomen en zorgen voor een prima cashflow. Bovendien vind ik het een sypmathiek project (al is dat geen zakelijke overweging) en de incentive is sowieso al goed voor 10% van de investering.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |