SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:19 schreef rubenl het volgende:
Nog een vakantiepark.Daar zullen er de komende tijd wel meer van komen. Banken trekken zich terug uit die puinhoop, dus dan maar via crowdfunding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat ze het dan bij zekerheden hebben over Koekoeksplaatsquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:32 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuw oostblokpand op SIg van een usual suspect.
https://investeren.sameningeld.nl/project/leiden-galjoenwal-22
Ik heb hier nog eens over na zitten denken maar ik heb hier toch wel moeite mee. Het ondermijnd m.i. het hele idee van crowdfinance / crowdfunding.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:27 schreef KrekelJapie het volgende:
CCF
‘Projecten worden steeds vaker gesplit’
Met de investeerders van Finance Experts gaat het platform in gesprek, waardoor daar ook maatwerk mogelijk is. Denk aan het bieden van een achtergestelde lening, wat de zekerheden van het geheel kan verbeteren.
“Op dit moment splitten wij de crowdfunding-projecten vaak, waarbij we een deel via de crowd financieren en een deel via vermogende particuliere investeerders.” Splitten betekent dat beide platforms een identieke positie krijgen qua zekerheden en voorwaarden. Af en toe krijgen investeerders bij Finance Experts daar een extraatje bovenop. “Soms bieden we hen bijvoorbeeld een exitfee, zoals een procent rente over het afgesloten bedrag, aan het einde van de looptijd.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:In het bericht van december 2022 is gemeld dat de gehele vordering is opgeëist. Voor deze totale vordering hebben wij bij de curator verzocht hiervoor aanspraak te maken op de bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering. Van de curator hebben wij bericht ontvangen dat deze niet is aangetroffen.
Met zijn tweeën zo te zien, er staan tenminste twee bedden per slaapkamer. Al vraag ik me wel af hoe recent de foto's zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:32 schreef obligataire het volgende:
afhankelijk van met hoeveel ze op een kamer moeten pitten
Mwah, uiteindelijk is het volgens mij niet echt onze zaak wat die private investors krijgen. Vooral een eigen afweging tussen rente en zekerheden per project. Die private investors hebben mogelijk ook een lagere beheervergoeding trouwens en dat verschilt hier onderling ook met max 0,5%.quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hier nog eens over na zitten denken maar ik heb hier toch wel moeite mee. Het ondermijnd m.i. het hele idee van crowdfinance / crowdfunding.
Waarom hier niet open en eerlijk over zijn in de pitch bij een dergelijk project zodat het voor iedereen duidelijk is en iedere investeerder zelf (als hij/zij daar de middelen voor heeft) kan beslissen of hij hieraan mee wil doen?
Waarom niet gewoon onderaan de pitch als een “incentive” vermelden?
Bijvoorbeeld extra incentive: Investeerders die ¤100.000 of meer investeren ontvangen een extra exitfee van 1%.
Dat is tenminste transparant en geeft geen gedoe achteraf als investeerders er achter komen dat sommige investeerders extra rente ontvangen.
https://www.fundainbusine(...)88732070-loperweg-8/quote:Op woensdag 24 januari 2024 20:05 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik zat ook in het eerste project. Ik vind het wel een mooi bedrijf en laten opzich mooie cijfers zien. Zekerheden zijn wat jammer, ik twijfel een beetje.
Nou dat is toch wel héél erg slordig van GVE. Je weet gvd toch wel hoe je de voorwaarden van de akte opgesteld hebt!quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering Comfort projecten
[..]
Ik zit niet in die projecten: maar gingen ze er vanuit dat er wel een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering "er wel zal zijn", of is dat expliciet afgesproken en vastgelegd? Dat zou ik op zich wel weer wat vreemd vinden, want dan gingen ze er al bijna op voorhand vanuit dat er uiteindelijk wel verwijtbaar gedrag vertoond zal gaan worden waarbij er dan sprake is van aansprakelijkheid van (een van de) de bestuurders van de BV('s).quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Geen bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering Comfort projecten
[..]
quote:Leningnemer loop al langere tijd achter met betalingen [...]. Natuurlijk zijn wij zelf ook niet bij met deze situatie, zolang er echter regelmatig leningen worden afgelost kiezen wij ervoor deze ondernemer te laten leven omdat dat uiteindelijk de beste garantie geeft dat de totale inleg met rente wordt ontvangen.
De belangrijkste zekerheden (hypotheek) blijven van kracht.quote:In oktober jl. heeft u geïnvesteerd in B*r & B*str* R*v*r *mst*rd*m BV met leningnummer: 4**57. Helaas is vrij snel na de opening van de bar er een conflict ontstaat tussen beide ondernemers waardoor 'samen verder gaan' geen optie meer is. In het belang van de continuïteit van de onderneming is ervoor gekozen dat de heer ***** zijn aandelen in de bar 'om niet' overdraagt aan *****. Hierdoor blijft er voldoende (management)ervaring in de onderneming aanwezig en kan de volledige focus gelegd worden op succesvolle exploitatie.
Om een volledige 'loskoppeling ' van de heer ***** te bewerkstellingen wordt u verzocht om de afgegeven morele borgstelling van de heer ***** vrij te geven.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 21:30 schreef probablyunsure het volgende:
Je kan er over discussiëren hoe goed de recovery van MaxCF is, maar ik ben het met ze eens dat executie van de leningnemer te ver gaat...
[..]Eens maar tot voor kort hadden ze bij MAX alle vertrouwen in BT en nu blijkt het een 2e C*rb*lo te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo erg is het nog niet. Ik verwacht nog steeds veel meer geld terug van BT.quote:Op donderdag 25 januari 2024 23:03 schreef Slingervinger het volgende:
nu blijkt het een 2e C*rb*lo te zijn
Zouden ze die bij GVE wel hebben, een bestuurders-AV........quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:35 schreef Slijker het volgende:
[..]
Nou dat is toch wel héél erg slordig van GVE. Je weet gvd toch wel hoe je de voorwaarden van de akte opgesteld hebt!
Controleer ze en ook voor er getekend wordt!
Dit is voor mij voldoende reden om ook op dit platform niks meer te investeren!
Een beetje meer rente zou niet zo bezwaarlijk zijn mits goed gecommuniceerd. Zolang ze maar niet vooraan in de rij komen te staan bij de uitwinnning van zekerheden...quote:Op donderdag 25 januari 2024 18:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Mwah, uiteindelijk is het volgens mij niet echt onze zaak wat die private investors krijgen. Vooral een eigen afweging tussen rente en zekerheden per project. Die private investors hebben mogelijk ook een lagere beheervergoeding trouwens en dat verschilt hier onderling ook met max 0,5%.
Kan me ook voorstellen dat die private investors soms een rol vervullen door in te springen tegen die exitfee bonus als een project niet vlot vol stroomt (communicerende vaten principe)
quote:Op donderdag 25 januari 2024 16:19 schreef rubenl het volgende:
Nog een vakantiepark.Ter aflossing van een lening via NLI.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, mits goed gecommuniceerd maar dit gebeurt nu dus niet.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 00:13 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een beetje meer rente zou niet zo bezwaarlijk zijn mits goed gecommuniceerd. Zolang ze maar niet vooraan in de rij komen te staan bij de uitwinnning van zekerheden...
Een bewijs van een BAV is gebruikelijk in nagenoeg elke zakelijke ovk, dat heeft niets te maken met op voorhand uitgaan van, maar op kosten/risico.quote:Op donderdag 25 januari 2024 20:57 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik zit niet in die projecten: maar gingen ze er vanuit dat er wel een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering "er wel zal zijn", of is dat expliciet afgesproken en vastgelegd? Dat zou ik op zich wel weer wat vreemd vinden, want dan gingen ze er al bijna op voorhand vanuit dat er uiteindelijk wel verwijtbaar gedrag vertoond zal gaan worden waarbij er dan sprake is van aansprakelijkheid van (een van de) de bestuurders van de BV('s).
Heb je het over een Bestuurders Aansprakelijkheids Verzekering, een Bedrijfs Aansprakelijkheids Verzekering of Beroeps Aansprakelijkheis Verzekering?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Een bewijs van een BAV is gebruikelijk in nagenoeg elke zakelijke ovk, dat heeft niets te maken met op voorhand uitgaan van, maar op kosten/risico.
Alle drie, maar in het geval van een leningsovk met een bv lijkt me een bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering ook een valide zekerheid. In ieder geval niet 1 die je wil hebben omdat je al twijfelt over de bestuurder.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:52 schreef tnhb het volgende:
[..]
Heb je het over een Bestuurders Aansprakelijkheids Verzekering, een Bedrijfs Aansprakelijkheids Verzekering of Beroeps Aansprakelijkheis Verzekering?
De afkorting BAV wordt namelijk te pas en te onpas voor alledrie gebruikt. Een verplichte Bestuurders Aansprakelijkeheids Verzekering in (zakelijke) overeenkomsten heb ik in die ruim 30 jaar dat ik ondernemer ben nog nooit meegemaakt (ook niet met financiers of banken). Een Bedrijfs Aansprakelijkheids Verzekering (of Beroeps Aansprakelijkheids Verzekering, let op de verschillen!) kom ik in contracten regelmatig tegen, al wordt dat onderdeel regelmatig uitonderhandeld wegens absurde eisen/bedragen.
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt toch nooit als vereiste gesteld. Lijkt me (tot nu toe) ook niet echt een zekerheid die een CF platform aan iedere ondernemer gaat stellen. Je kunt ook moeilijk alle verzekeringen verplicht stellen voor het afsluiten van een lening.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:35 schreef Slijker het volgende:
[..]
Nou dat is toch wel héél erg slordig van GVE. Je weet gvd toch wel hoe je de voorwaarden van de akte opgesteld hebt!
Controleer ze en ook voor er getekend wordt!
Dit is voor mij voldoende reden om ook op dit platform niks meer te investeren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |