SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is er in 2022 een gedeeltelijke extra aflossing geweest (vrijval 2e hypotheek). Mochten ze overgaan tot verkoop dan hoop ik dat het pand voldoende gaat opleveren om de lening volledig te kunnen aflossen.
Hoe dan ook, een trieste situatie.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:13 schreef Horsemen het volgende:
Helaas weer een trieste situatie bij een Collin project:Zeer triest idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is er in 2022 een gedeeltelijke extra aflossing geweest (vrijval 2e hypotheek). Mochten ze overgaan tot verkoop dan hoop ik dat het pand voldoende gaat opleveren om de lening volledig te kunnen aflossen.
Hoe dan ook, een trieste situatie.
Hoop dat CCF er wel iets van geleerd heeft een overlijden te verzwijgen zoals bij Weijs&co.
31 oktober overleden. Communicatie na 2,5 maand , wel eerder dan de vorige keer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:59 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Zeer triest idd.
Hoop dat CCF er wel iets van geleerd heeft een overlijden te verzwijgen zoals bij Weijs&co.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:27 schreef zeeland6 het volgende:
Link Holbox GVEIk heb ooit de 1e lening meegepakt. Hierna niet meer. Ook geen uitnodiging ontvangen. Heel beperkte zekerheden. Slechts 2: HA en depotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 2x eerder meegedaan met Holbox.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:00 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb ooit de 1e lening meegepakt. Hierna niet meer. Ook geen uitnodiging ontvangen. Heel beperkte zekerheden. Slechts 2: HA en depot
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:27 schreef zeeland6 het volgende:
Link Holbox GVEIk herinner me van GVE nog dat ze bij zijn pitches al zaten te goochelen met getallen, selectief weglaten van pijnpunten, glorieuze prognoses etc.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik nu zie dat ze in 2022 299K zouden hebben verdiend dan komt dat nauwelijks tot uiting in stijging van het Eigen vermogen (zou hij zichzelf royaal met dividend verwend hebben?), en leidt de winst 2023 juist weer tot een onverklaarbare stijging van het EV. Dan lijkt er weinig veranderd.
Het zal allemaal wel en misschien heeft het een andere reden maar dan haak ik alweer af. De man is al zolang bezig met zijn bedrijf, en operationeel niet onverdienstelijk, maar typisch toch dat zijn huisbankier de plannen nog steeds niet wil financieren.
Edit: ik zie nu dat ze in 2023 (waarschijnlijk) de winst vóór belasting aan de reserves hebben toegevoegd.
Typisch weer zo'n blunder.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 23-01-2024 20:22:41 ]Pecunia non olet
Ik krijg op een één of andere manier zelden uitnodigingen van GVE. Maar als ik inlog staan meestal de projecten wel al open om te inveseren. Zo ook deze. Zal wel aan mijn e-mail instellingen liggen. Overigens lopen de projecten bij GVE doorgaans zo langzaam vol dan snel inschrijven voordat die voor iedereen opengaat niet echt nodig is.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 20:00 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb ooit de 1e lening meegepakt. Hierna niet meer. Ook geen uitnodiging ontvangen. Heel beperkte zekerheden. Slechts 2: HA en depot
Linkjequote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:52 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden maar wel met een gedeeltelijke zakelijke borgstelling:
Wav-e Studios Hengelo
¤ 45.000 | 9,0% rente | 54 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-studios-hengelo/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste jaar al 82k cashflow na privé-onttrekkingen en dan 6 maanden aflossingsvrij en daarna 900/mnd af kunnen lossen?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:52 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden maar wel met een gedeeltelijke zakelijke borgstelling:
Wav-e Studios Hengelo
¤ 45.000 | 9,0% rente | 54 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-studios-hengelo/
Leuk! Soort van BigBread maar dan groter.quote:Op woensdag 24 januari 2024 12:26 schreef Slijker het volgende:
Nieuwe van HCN.
Wat vinden jullie hiervan./
https://horecacrowdfunding.nl/projects/t-bakhuus-olst-g943w2p1
Ik heb deze ook royaal meegenomen, zelfs een ander project voor doorgerold.quote:Op woensdag 24 januari 2024 08:53 schreef nostra het volgende:
Zeilstra stond toch nog voor 8k open (kon gisteren niet betalen), nu meegepakt.
Nee, die private investeerder heeft gelijke zekerheidsrechten.quote:Op woensdag 24 januari 2024 13:48 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe bij Collin:
R. van der Haven Beheer B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 26 maanden
1ste hypotheek met ltv van onder de 50% als ik het zo snel lees
[ Bericht 66% gewijzigd door KrekelJapie op 24-01-2024 14:32:59 ]
Misschien een gokje waard. 10% met grotendeels hypothecair dekking + materiele borgstelling van moeder.quote:Op woensdag 24 januari 2024 11:22 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe CCF met 2de hypotheek.
Chaya Restaurant & Cocktailbar B.V.
¤ 225.000 | 10,0% rente | 60 maanden
Ter securering van de bovenstaande borgstelling wordt er een tweede hypothecaire inschrijving (derdenhypotheek) ter hoogte van ¤ 225.000,- op het woonhuis aan de Generaal Spoorlaan 485 a F135, 2283GL te Rijswijk, kadastraal bekend als sectie D complexaanduiding 8308 appartementsrecht 124 te Rijswijk, verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Deze is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 150.000,- en een openstaande schuld van ¤ 159.700,- per heden. Het onroerend goed kent een waarde van ¤ 350.000,- op basis van een taxatierapport met waardepeildatum 12-12-2023.
Openstaande schuld is hoger dan de inschrijving?
https://indebuurt.nl/denhaag/bedrijvigheid/ondernemer-uitgelicht/de-kledingzaak-van-chaya-en-brigitte-op-kijkduin-heeft-flinke-bouwvertraging-maar-denk-niet-in-problemen~180748/
Deze Limburger met een woelig ondernemersverleden dook in 2019 nog even op als woordvoerder van een cryptobedrijf:quote:Situatie ongewijzigd, geen verhaalsmogelijkheden, dossier wordt gemonitord. Schuldenaar vertrokken naar Libanon.
24-01-2024Project: Pacogi (11704)
quote:Lening is conform de voorwaarden in de overeenkomst lening voortijdig afgelost. U ontvangt de slotbetaling met de eerstvolgende verzamelbetaling.24-01-2024Project: Herfinanciering beleggingspand Veenendaal (26678)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |