abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212212297
Pfff alle 5 open projecten bij GVE zitten hopeloos vast. Tenzij er een grote walvis langskomt die ze allemaal meepakt gaan ze ook allemaal niet volkomen volgens mij. Hoop dat het "early bird" plannetje gaat werken voor ze...

Twijfel of ik de service desk ga mailen om me overal uit terug te trekken nu.
pi_212212345
Van Samson Financieel Advies
¤ 175.000 | 9,0% rente | 48 maanden

Direct een linkje
https://www.collincrowdfu(...)bc6f6a6ccca1fe50a81f
2e hypotheek + overwaarde van 3 miljoen op overig vastgoed
pi_212212383
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 12:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Pfff alle 5 open projecten bij GVE zitten hopeloos vast. Tenzij er een grote walvis langskomt die ze allemaal meepakt gaan ze ook allemaal niet volkomen volgens mij. Hoop dat het "early bird" plannetje gaat werken voor ze...
Ik kom nog uit de tijd dat elk project bij GVE binnen enkele minuten vol zat en dat de servers regelmatig de investeringstoeloop niet aankonden. Nu denk ik dat het enige dat GVE minder vast kan laten zitten is een actief debiteurenbeheer in plaats van het aanmodderen zoals ze nu al enkele jaren doen. Al ben ik bang dat het doek voor GVE ook is gevallen of in ieder geval heel laag hangt. Daar gaat een "early bird" lokkertje natuurlijk helemaal niets aan veranderen.
pi_212212461
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:06 schreef mike79_n het volgende:
Daar gaat een "early bird" lokkertje natuurlijk helemaal niets aan veranderen.
En als je hiermee aan de slag wil, zorg dat dat de introductie hiervan koppelt aan zo'n early bird project. Communiceer dit pas een paar dagen voordat je zo'n project aan wilt bieden. Nu heeft het communicatie moment geen opvolging gekregen.
pi_212212615
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Van Samson Financieel Advies
¤ 175.000 | 9,0% rente | 48 maanden

Direct een linkje
https://www.collincrowdfu(...)bc6f6a6ccca1fe50a81f
2e hypotheek + overwaarde van 3 miljoen op overig vastgoed
Als je ziet wat deze man in kas heeft vs. de korte schulden, dan zou hij niks hoeven lenen....
pi_212212693
Wat in elk geval gewoon feitelijk is, is dat de laatste ~ 10 projecten bij GVE geen substantiële (hypothecaire) zekerheden hebben en de risico opslag in de rente nauwelijks hoog genoeg is voor de meeste investeerders. Maar ja elke extra procent rente is ook zeker een extra procent defaults per jaar onder de leningnemers denk ik...
pi_212212702
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:30 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Als je ziet wat deze man in kas heeft vs. de korte schulden, dan zou hij niks hoeven lenen....
Ik twijfel ook nog, een hypotheekadviseur die op basis van financieringen vastgoed koopt en in een korte tijd (37 jaar oud) 3 miljoen overwaarde heeft gecreëerd.. of zijn zaak loop heel goed of de taxaties zijn overdreven hoog. Want je moet altijd eigen geld meenemen of de overwaarde van je vorige pand opnemen voor de volgende aankoop..
-
pi_212213278
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 12:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

Twijfel of ik de service desk ga mailen om me overal uit terug te trekken nu.
Hopelijk realiseer je je wel dat door de opmerkingen die je hier de afgelopen periode hebt geplaatst zelf medeverantwoordelijk bent voor het niet volkomen van deze projecten ;)

Zonder er nog een schepje bovenop te willen doen ben ik wel de mening toegedaan dat sinds Edwin Adams als 2e directielid het schip heeft verlaten het onder de nieuwe directie stuurloos lijkt te zijn. Ze laten wat proefballonnetjes op maar hebben er inhoudelijk (lijkt het) weinig kaas van gegeten en pakken niet door.
Jammer!
pi_212213426
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:49 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Hopelijk realiseer je je wel dat door de opmerkingen die je hier de afgelopen periode hebt geplaatst zelf medeverantwoordelijk bent voor het niet volkomen van deze projecten ;)

Zonder er nog een schepje bovenop te willen doen ben ik wel de mening toegedaan dat sinds Edwin Adams als 2e directielid het schip heeft verlaten het onder de nieuwe directie stuurloos lijkt te zijn. Ze laten wat proefballonnetjes op maar hebben er inhoudelijk (lijkt het) weinig kaas van gegeten en pakken niet door.
Jammer!
Veel opmerkingen zijn vooral heel makkelijk gemaakt. Zeker het pure afzeiken van Showmethemoney.
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen waar je bijvoorbeeld direct mee aan de slag zou gaan als je in hun schoenen stond. (Het laten betalen van een kale kip is tevens vaak al moeilijk genoeg).

Ik ben het namelijk eens met hetgeen wat al een aantal keren eerder voorbij is gekomen. Spreiding over verschillende platformen in je portefeuille is vrij belangrijk. 100% van de CF portefeuille bij Collin (en/of wellicht sig) gaan investeren vind ikzelf namelijk niet de beste keuze.
pi_212213573
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef crowdfundnederland het volgende:

[..]
Veel opmerkingen zijn vooral heel makkelijk gemaakt. Zeker het pure afzeiken van Showmethemoney.
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen waar je bijvoorbeeld direct mee aan de slag zou gaan als je in hun schoenen stond. (Het laten betalen van een kale kip is tevens vaak al moeilijk genoeg).
Verbetervoorstellen zijn al een aantal keer door investeerders bij GvE gedaan. Tot nu toe merken we weinig dat hier iets mee gedaan wordt.

Betalen van een kale kip is inderdaad geen mogelijkheid, daarom zijn het vestigen en het snel uitwinnen van zekerheden van groot belang.

Los van de uitwinning zijn er veel zaken die veel beter kunnen en moeten. Die worden helaas niet zichtbaar voor investeerders.

GvE is 1 van de 3 platformen waar ik nog bij wil investeren, maar de laatste investering is al weer van 1 december terwijl ik alle voor mij interessante investeringen mee neem.
pi_212214087
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:41 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Ik twijfel ook nog, een hypotheekadviseur die op basis van financieringen vastgoed koopt en in een korte tijd (37 jaar oud) 3 miljoen overwaarde heeft gecreëerd.. of zijn zaak loop heel goed of de taxaties zijn overdreven hoog. Want je moet altijd eigen geld meenemen of de overwaarde van je vorige pand opnemen voor de volgende aankoop..
Klein meegenomen, tussendoortje, denk dat onze Hypo man met zijn HA het er niet op aan zal laten komen uiteindelijk. Kan altijd nog een hutje in de sale doen.
pi_212214311
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 11:01 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Tja, we zullen het nooit weten. Collin geeft geen antwoord....... misschien later nog....
het antwoord was
CCF
"Er is toestemming bij de eerste hypotheekhouder aangevraagd voor het verlagen van de huidige hypothecaire inschrijving. Die is goedgekeurd voor een verlaging naar ¤ 150.000,-. De documentatie die wij hebben ontvangen over de huidige schuld toont een openstaande schuld van ¤ 159.700,-."
pi_212215643
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 14:49 schreef Crowd001 het volgende:

[..]

Zonder er nog een schepje bovenop te willen doen [...]
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 15:02 schreef crowdfundnederland het volgende:

[..]
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen [...]
Ik onderschat mijn eigen macht volledig en zal mijn baas eens om een opslag vragen!

Maar fijn dat jij even een duit in het zakje doet door naast mijn constateringen over de projecten ons mede te delen dat de GVE directie een stuurloos beunschip is. En aan de anderen hier die ons er altijd aan herinneren dat uitwinning via Flanderijn hooguit een flauwe grap is. _O-
pi_212216053
Dat gezegd hebbende, ik vind het Early Bird programma een goede move van GVE en ik denk dat het hopelijk de kat-uit-boom kijkers een zetje zal geven om gewoon in te stappen. Ze moeten deze impasse zien te doorbreken.

Ik laat m'n investeringen ook wel staan totdat ze vrijkomen of tot stand komen en zal hierna hernieuwd kritisch naar toekomstige GVE projecten kijken.
pi_212216650
Is het niet ook gewoon kritisch zijn in waar je in investeert? Ik begrijp, als ik jullie verhalen lees, best dat er kritiek is op GVE, maar ik zie hier soms ook mensen langskomen die in elk project lijken te investeren dat langskomt. Ik zit zelf bijna aan de 50 projecten bij GVE en op nog geen 100 euro aan default(1 project waar ik als ik er nu naar kijk nooit in had moeten investeren). Je kan ergens toch ook niet alles verwachten als er simpelweg matige zekerheden zijn en je er toch voor kiest er in te investeren?

Al die projecten die er nu staan zou ik zelf ver van weg blijven, maar daar is meer dan 4 ton ingelegd door honderden investeerders. Daar zet ik dan mijn vraagtekens bij. Even los van een aantal uitzonderingen die ik hier heb langs zien komen en mij ook aan het denk heeft gezet hoor.
pi_212216778
GVE project met investeringslinkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9%, 48mnd, 350000, geen harde zekerheden.
Vind het wel een sympathiek project maar heb wat twijfels over de cijfers. Ik geef meteen toe dat ik geen held ben in het lezen van bedrijfseconomische cijfers maar de vele minnetjes bij eigen vermogen zijn vast niet goed.
pi_212216870
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het wel een sympathiek project maar heb wat twijfels over de cijfers. Ik geef meteen toe dat ik geen held ben in het lezen van bedrijfseconomische cijfers maar de vele minnetjes bij eigen vermogen zijn vast niet goed.
Ze hebben in ieder geval 1,5 miljoen van een ander om er eerst doorheen te jassen. En best leuke incentive. Ik doe er zelf alleen niet aan mee
pi_212217182
quote:

[..]
Ik hoor - naast het verbeteren van debiteurenbeheer - relatief weinig verbeteringen waar je bijvoorbeeld direct mee aan de slag zou gaan als je in hun schoenen stond.
Pure afzeiken???
Geen idee waar je het over hebt maar dat was sowieso niet mijn bedoeling.
Wel verbaast het mij als iemand herhaaldelijk het platform, al dan niet terecht, bekritiseerd dan verbaasd is dat projecten niet volkomen. Uiteraard niet alleen door dit soort berichten maar het speelt zeker mee. Dit forum heeft véél meelezers die uiteraard ook eieren voor hun geld kiezen.

En wat betreft de eventuele verbeteringen, die heb ik al vaak aan Geld voor elkaar doorgegeven, nog nooit iets van teruggehoord of gemerkt dat ze er iets mee gedaan hebben.
pi_212217854
"van" = "door" (denk ik).
Pecunia non olet
pi_212218596
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 20:20 schreef obligataire het volgende:
"van" = "door" (denk ik).
Laat ik nog opmerken dat zeker 30% van de berichten op dit forum gewijd is aan afzeiken (en scherp houden) van platforms die volgens de gebruikers hier slecht communiceren, slecht uitwinnen, onlogische dingen in pitches zetten, hun voorwaarden illegaal aanpassen etc.

Ik zou zelfs stellen dat dit een van de hoofddoelen van dit forum is, naast linkjes delen en projecten evalueren.
pi_212219882
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 21:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Laat ik nog opmerken dat zeker 30% van de berichten op dit forum gewijd is aan afzeiken (en scherp houden) van platforms die volgens de gebruikers hier slecht communiceren, slecht uitwinnen, onlogische dingen in pitches zetten, hun voorwaarden illegaal aanpassen etc.

Ik zou zelfs stellen dat dit een van de hoofddoelen van dit forum is, naast linkjes delen en projecten evalueren.
Een zinnig mens stopt al reeds lang geen geld meer in KOM en ook al geruime tijd niet meer in Max.
GvE is daarentegen zeer zeker levensvatbaar (al is er een boel voor verbetering vatbaar), maar dat was DSB ook voordat die Lakeman zich ermee begon te bemoeien.
Pecunia non olet
  dinsdag 30 januari 2024 @ 06:02:45 #247
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212220558
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:34 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval 1,5 miljoen van een ander om er eerst doorheen te jassen. En best leuke incentive. Ik doe er zelf alleen niet aan mee
G-PD percentage 2,44% . Dan heb je wel lef als je investeert.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212220686
Volgens mij dat deze nieuwe Collin nog niet was benoemd

SunlightShop Finance B.V. 2
Werkkapitaal
¤ 450.000
9,0% rente | 60 maanden

Met een linkje
SPOILER
pi_212220693
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 19:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
SPOILER
Het eigen vermogen is juist flink positief en gegroeid, ik weet niet waar jij kijkt (of ik fout kijk) in het Graydon rapport?

Ik neem hen wel klein mee, omdat de tankstations in de geldnemer worden meegenomen en zorgen voor een prima cashflow. Bovendien vind ik het een sypmathiek project (al is dat geen zakelijke overweging) en de incentive is sowieso al goed voor 10% van de investering. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_212221405
DRTJ1 bij Collin is nu afgelost en in de wallet gestort
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')