Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
Nou ja, ik heb ook al gehoord dat een significant deel van de aankoopsom contant is voldaan...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heb je tegenwoordig geen bouwtechnische keuring meer nodig voor de hypotheek? Beide partijen waren zo gek als een deur inderdaad, wtf.
En van wie heb je dat gehoord? Kan dat nog tegenwoordig?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook al gehoord dat een significant deel van de aankoopsom contant is voldaan...
Als dat al waar is, dat kan toch? Die Sam was eigen baas/had een eigen bedrijf.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook al gehoord dat een significant deel van de aankoopsom contant is voldaan...
Klinkt crimineel…….quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
En dat is een reden om een dubbele moord te plegen? Of waarom zit je de slachtoffers hier "verdacht" te maken?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ws omdat Richardje stond te bleren dat hij hem zou aangeven vanwege de overdrachtsbelastingquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Kan dat nog tegenwoordig?
Dit soort panische reactiesquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat is een reden om een dubbele moord te plegen? Of waarom zit je de slachtoffers hier "verdacht" te maken?
De notaris checkt dat. Dus nee.quote:
Ja, waarom zou je willen victim blamen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit soort panische reactiesKan dat nog anno 2024 of is dit juist DE manier van reageren.
Och je zou maar iets zeggen over de slachtoffers hé
Jij houdt wel van een beetje ophitsen, hè.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit soort panische reactiesKan dat nog anno 2024 of is dit juist DE manier van reageren.
Och je zou maar iets zeggen over de slachtoffers héDe slachtoffers waar ook steeds meer over duidelijk wordt overigens!!!!!!! Richard was een debiele psychopaat, maar deze mensen konden er ook wat van.
Dat was de vraag ook niet, er werd gevraagd naar een bouwkundige keuring die al dan niet nodig is voor een hypotheek.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dat is een reden om een dubbele moord te plegen? Of waarom zit je de slachtoffers hier "verdacht" te maken?
die gooiden glas bij de paarden stond ergensquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe willen ze die andere kant horen als de Poolse man en zijn vrouw neergeschoten zijn?
En wat heeft het eventuele deels "cash" betalen vd koopprijs vd woning daarmee te maken dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was de vraag ook niet, er werd gevraagd naar een bouwkundige keuring die al dan niet nodig is voor een hypotheek.
Van een collega, ik woon niet ver van Weiteveenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Kan dat nog tegenwoordig?
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.
https://www.geenstijl.nl/5174408/video-dader-live-weiteveen
Dit gaat rond in appgroepen
[ afbeelding ]
Tweet m.b.t. bedreigingen richting de slachtoffers
[ twitter ]
Die vluchtende moeder heeft hij gewoon uit wraakzucht geëxecuteerd dat had niets met in paniek zijn te maken. Panische reactie waren die huil videos om zichzelf in te dekken en hun straatje schoon te vegen na de daad. Heeft helemaal niets verkeerd gedaan beweert die maar nu blijkt dat die gewoon die kinderen van die slachtoffers stalkte. Die waren ook slim om hun kind uit veiligheids overwegingen van die voetbalvereniging weg te halen. Als er zogenaamd glas en vuurwerk bij mijn paarden lag dan zou ik die als de sodemieter ergens anders neerzetten helemaal als ik conflicten met de mensen wie die grond beheren zou hebben. Dat hij die paarden daar niet weghaalde en er elke dag voor de deur stond is ook veelzeggend. Die slachtoffers leken bang en in paniek toen ze hun zoontje van de voetbal club weg haalden, twee levensgevaarlijke bedreigers waar je zogenaamd doodsbang voor bent thuis opzoeken om ze op te jagen als wild en dood te schieten dat heeft weinig met angst te maken. Dan ga je ook niet de kinderen van je slachtoffers opzoeken en stalken als je zogenaamd doodsbang bent.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Och je zou maar iets zeggen over de slachtoffers héDe slachtoffers waar ook steeds meer over duidelijk wordt overigens!!!!!!! Richard was een debiele psychopaat, maar deze mensen konden er ook wat van.
Geld dat je al bezit hoef je geen hypotheek voor te nemen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat heeft het eventuele deels "cash" betalen vd koopprijs vd woning daarmee te maken dan?
Waaruit maak je op dat die bouwkundige keuring er niet was?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van een collega, ik woon niet ver van Weiteveen![]()
Kan het, het is sowieso niet gebruikelijkMaar ja, misschien daarom de 50.000 extra. En dan op papier voor 4 ton verkopen.
Geen idee wat er van waar is hoor, maar als een bouwkundige keuring echt vereist was geweest, is dit misschien een verklaring waarom die er toch niet is geweest.
We hebben gemerkt wat de woorden van die boertjes waard zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geld dat je al bezit hoef je geen hypotheek voor te nemen.
Victim blamen nog wel, so heej. Gewoon beide kanten van het verhaal belichten wil niet zeggen dat ze ‘geblamed’ worden deze ‘victims’.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je willen victim blamen?
het verkochte huis, na de verkoop kwamen de slachtoffers erachter dat er gebreken waren en daarom die keuring, kunnen ze naar 'n advocaat en bijv. geld terug eisen (als dat al mogelijk is)quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar wat heeft het al dan niet hebben laten uitvoeren van een bouwkundiige keuring daarmee te maken?
Een bouwkundige keuring had veel kunnen voorkomen. Maar dan had het huis nu nog te koop gestaan als ik de gebreken van dat krot zo leesquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar wat heeft het al dan niet hebben laten uitvoeren van een bouwkundiige keuring daarmee te maken?
Dat was een prachtig vrijstaand huis (zoals ik het aan de buitenkant kon zien)quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Een bouwkundige keuring had veel kunnen voorkomen. Maar dan had het huis nu nog te koop gestaan als ik de gebreken van dat krot zo lees
Misschien had Richard dan wel een makelaar neergeknald omdat die het niet verkocht kreeg, de mafkees.
Helaas woon je doorgaans niet aan de buitenkantquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat was een prachtig vrijstaand huis (zoals ik het aan de buitenkant kon zien)
Dat kan je via google gewoon opzoeken.
Ja zo dachten de inmiddels vermoorde kopers ook waarschijnlijk….quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Een krot zal het niet zijn geweest, maar de mooiste huizen kunnen toch verborgen gebreken hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:47 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ja, victim blamen ja. Meerdere users in deze topicreeks, waaronder jij, doen erg hard hun best om met allerlei suggestieve posts (zonder de feiten te kennen) met het vingertje naar de slachtoffers te wijzen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Victim blamen nog wel, so heej. Gewoon beide kanten van het verhaal belichten wil niet zeggen dat ze ‘geblamed’ worden deze ‘victims’.
Ik wijs dus nergens met het vingertje naar de slachtoffers, dat is wat jij er van maakt…… Jij wil gewoon niet dat er gepraat wordt in dit topic over de slachtoffers en alleen maar over psychopaat Richard. Sorry, maar zo zit een forum niet in elkaar.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, victim blamen ja. Meerdere users in deze topicreeks, waaronder jij, doen erg hard hun best om met allerlei suggestieve posts (zonder de feiten te kennen) met het vingertje naar de slachtoffers te wijzen.
Boehoe. Dit hele topic is gebaseerd op dingen zonder de feiten te kennen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, victim blamen ja. Meerdere users in deze topicreeks, waaronder jij, doen erg hard hun best om met allerlei suggestieve posts (zonder de feiten te kennen) met het vingertje naar de slachtoffers te wijzen.
Nee dat is niet nodig voor een hypotheek, een taxatie wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was de vraag ook niet, er werd gevraagd naar een bouwkundige keuring die al dan niet nodig is voor een hypotheek.
Nou ja, ze zijn toch al dood dus ze zullen er zelf geen last meer van hebben.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:54 schreef streamjohan het volgende:
Ben je al vermoord door zo'n waus met waanbeelden, wordt je ook nog postuum met de nek aangekeken door 90% van dat dorp.
Noaberschap op zijn best.
Waar baseer je op dat die bouwkundige keuring niet heeft plaatsgevonden?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Een bouwkundige keuring had veel kunnen voorkomen. Maar dan had het huis nu nog te koop gestaan als ik de gebreken van dat krot zo lees
Misschien had Richard dan wel een makelaar neergeknald omdat die het niet verkocht kreeg, de mafkees.
Volgens mij leven hun kinderen nog.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn toch al dood dus ze zullen er zelf geen last meer van hebben.![]()
Ja dat is denk ik hun grootste fout geweest om een overgewaardeerd huis boven marktwaarde te kopen en dan proberen te besparen op een bouwkundige keuring ofzo. Ze hadden zichzelf een hele hoop ellende kunnen besparen daarmee. Maarja achteraf is altijd makkelijk praten, ze leken alle 4 niet de makkelijkste om een conflict mee te hebben. Sommige mensen doen echt alles voor een paar rot centen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij pakt de hand van boswachter en wijst daarmee...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat die bouwkundige keuring er niet was?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij pakt de hand van boswachter en wijst daarmee...
Vervolgens gaat in het durrep ook nog het verhaal rond dat ze een deel contant hebben afgerekend, want criminelen ofzo. Snap dat die vrouw met gierende banden weer weg wilde daar.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:54 schreef streamjohan het volgende:
Ben je al vermoord door zo'n waus met waanbeelden, wordt je ook nog postuum met de nek aangekeken door 90% van dat dorp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:05 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Twee doden bij geweldsincident in Drents Weiteveen" van 16-01-2024 t/m 19-01-2024
nr / aantal posts / gebruiker
01 142 MissButterflyy
02 104 Caland
03 097 Vis1980
04 088 matthijst
05 079 Lienekien
06 068 de_boswachter
07 067 Leandra
08 046 tja77
09 045 KreKkeR
10 044 Jacy-Jacy
11 043 Bezsen
12 042 Scorpie
13 035 inslagenreuring
13 035 Vliegbaard
15 033 Hatseflats22
16 031 pmponer
17 029 huxley84
18 026 Cyan9
18 026 Jor_Dii
20 025 Zipportal
21 023 Momo
21 023 FlippingCoin
23 022 ISVV
23 022 Knutknuttsson
23 022 NoCigar
26 021 ToT
27 018 loveli
28 017 Discombobulate
28 017 TweedeKlum
30 015 derLudolf
30 015 GGMM
30 015 AchJa
30 015 Kapitein_Scheurbuik
34 014 FYazz
34 014 -XOR-
36 013 onlogisch
37 012 RamboDirk
38 011 Idisrom
38 011 Ericr
38 011 Peligrosso
38 011 Rnie
38 011 Walterwhite64
43 010 jigggy
43 010 maily
43 010 streamjohan
43 010 Dven
43 010 damsco
43 010 Harvest89
43 010 Pleun2011
43 010 Duderinnetje
51 009 Ama
51 009 LXIV
51 009 Toine51Oh dat is echt veel te confronterend, zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Die keuring is vaak ook een wassen neus hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:00 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ja dat is denk ik hun grootste fout geweest om een overgewaardeerd huis boven marktwaarde te kopen en dan proberen te besparen op een bouwkundige keuring ofzo. Ze hadden zichzelf een hele hoop ellende kunnen besparen daarmee. Maarja achteraf is altijd makkelijk praten, ze leken alle 4 niet de makkelijkste om een conflict mee te hebben. Sommige mensen doen echt alles voor een paar rot centen.
Ja de bovenste 15 en degene die met dat overzicht komt moet je eigenlijk preventief uit dit topic weren denk ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Oh dat is echt veel te confronterend, zo![]()
![]()
Leuk joh, scheer ze allemaal over een kam.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja de bovenste 15 en degene die met dat overzicht komt moet je eigenlijk preventief uit dit topic weren denk ik.
Zou veel oplossen
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leuk joh, scheer ze allemaal over een kam.
Ik mis dan kennelijk vooral jouw betekenis vanquote:
Weer aannames. Ik kom er uit de buurt en heb nog niemand gesproken en ken niemand die achter Richard staat. Hoe kom je in vredesnamm bij 90%?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:54 schreef streamjohan het volgende:
Dan hebben de kranten net die andere bewoners gesproken denk ik.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Weer aannames. Ik kom er uit de buurt en heb nog niemand gesproken en ken niemand die achter Richard staat. Hoe kom je in vredesnamm bij 90%?
Zal wel zeker het gesprek van de dag daar zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:13 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Weer aannames. Ik kom er uit de buurt en heb nog niemand gesproken en ken niemand die achter Richard staat. Hoe kom je in vredesnamm bij 90%?
Als het al waar is, dan zou dat ook betekenen dat hun Ries - de man van de financiën en cijfertjes en met contacten bij de belastingdienst - dat geld dan willens en wetens zou hebben aangenomen, en zo zou hebben weggemoffeld dat er geen vlaggen omhoog zijn gekomen. Wat maakt dt van hem?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Vervolgens gaat in het durrep ook nog het verhaal rond dat ze een deel contant hebben afgerekend, want criminelen ofzo. Snap dat die vrouw met gierende banden weer weg wilde daar.
Ze hebben ook 2 kinderen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn toch al dood dus ze zullen er zelf geen last meer van hebben.![]()
Het recht zal uiteindelijk hopelijk zegevieren.
Ja dat mag dan ook in Nederland en als je er een of twee verliest is dat ook zo weer over natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
En blijkbaar had die Ineke er een handje van om overal over te klagen en rechtszaken aan te spannen (aldus vroegere buurtbewoners in het artikel in het AD).
Nou, dan kon ze zich met de koop van dit huis naar hartenlust uitleven. Het ontbreken van een bouwkundig rapport had (in die zin) voor haar (hobby) dan ook zijn voordelen. Tot ze deze Richard tegenover zich kreeg....
Contant contant of niet verhypotheekt?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, de WOZ (peildatum 01.01.2022) was ¤ 541.000quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:00 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Was de WOZ waarde van dat huis niet minder dan de helft van de verkoop prijs?
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ah was het zo iemand. Nou leuk als die bij je in de buurt komt wonen. Zacht van de buitenkant, keihard van binnen. Is vaak met Hollanders die dan met overwaardegeld een huis met veel grond gaan kopen in één of ander boerenhol: die menen dan gelijk dat die simpele boertjes maar naar hun pijpen gaan dansen. En maar klagen bij gemeente en overheid. Ik heb last van de mestlucht. Ik heb last van de tractoren door de straat. Mijn buurman zijn kinderen rijden met crossmotoren door de tuin. Etc. Etc. Over het algemeen genomen gewoon vervelend volk. Maar los daarvan: wat Richard heeft gedaan was compleet overtrokken! Mensen vermoorden doe je maar op je PC bij Warzone ofzo.
quote:
Jij zit eigenlijk nog steeds in kamp Richard, of niet?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:11 schreef de_boswachter het volgende:
De makelaar die blijft toch wel steeds rondzweven in dit verhaal….
Omdat de uiteindelijke slachtoffers dan hadden geweten wat ze hadden gekocht. En de vraag is dan of ze het wel hadden gekocht met zoveel idiote tekortkomingen waar ze tegenaan liepen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Waar baseer je op dat die bouwkundige keuring niet heeft plaatsgevonden?
Ik zit in geen enkel kamp. Mensen die bij een moord tot een bepaald kamp willen horen moeten zich eens laten nakijken.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij zit eigenlijk nog steeds in kamp Richard, of niet?
Serieus? Op papier een huis met een vraagprijs van ¤ 700.000 en een WOZ van ¤ 541.000 voor ¤ 400.000 verkopen? En je denkt dan niet dat de BD met een heffing schenkbelasting komt?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan het, het is sowieso niet gebruikelijkMaar ja, misschien daarom de 50.000 extra. En dan op papier voor 4 ton verkopen.
Geen idee wat er van waar is hoor, maar als een bouwkundige keuring echt vereist was geweest, is dit misschien een verklaring waarom die er toch niet is geweest.
Dus je neemt het aan dat die keuring er niet is geweest. Maar je presenteert het alsof het een vaststaand feit is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Omdat de uiteindelijke slachtoffers dan hadden geweten wat ze hadden gekocht. En de vraag is dan of ze het wel hadden gekocht met zoveel idiote tekortkomingen waar ze tegenaan liepen.
Precies, voor die kinderen is dat levensverwoestend. Domme idioten die meteen dachten dat het monster de held was. Want ja, we hebben het allemaal wel eens moeilijk en 'ik ken iemand die een broer heeft die wel eens een drinkende Pool gezien heeft, dus ik begrijp het wel, politie laat je in deze dictatuur in de steek'.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:54 schreef streamjohan het volgende:
Lol het duurde even, maar deze post heb je ook bij elke gebeurtenis.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:01 schreef Gunner het volgende:
8 topics over dit gebeuren. Het is me wat.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:14 schreef ikbent het volgende:
[..]
Als het al waar is, dan zou dat ook betekenen dat hun Ries - de man van de financiën en cijfertjes en met contacten bij de belastingdienst - dat geld dan willens en wetens zou hebben aangenomen, en zo zou hebben weggemoffeld dat er geen vlaggen omhoog zijn gekomen. Wat maakt dt van hem?
Maar zo een verzakte vloer zou je toch met gedegen vooronderzoek moeten opmerken? Dit is geen victim blaming en rechtvaardigd geen moord, maar die slachtoffers schijnen er het handje in te hebben gehad om achteraf rechtzaken te starten om bepaalde tegemoetkomingen af te dwingen bij verkopers. Het is pure speculatie maar het kan best zijn dat die slachtoffers ervanuit gingen dat ze dit ook makkelijk bij de verkoper konden proberen neer te leggen achteraf net als met die voeger. Als die dader en makelaar van de gebreken wisten maar bijvoorbeeld alles veel rooskleuriger hebben voorgesteld om die hoge prijs te rechtvaardigen dan kom je in een hele vervelende situatie terecht waar geen van beide wilt toegeven en de poot stijf houd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die keuring is vaak ook een wassen neus hoor.
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Twee doden bij geweldsincident in Drents Weiteveen" van 16-01-2024 t/m 19-01-2024
01 142 MissButterflyy
02 104 Caland
03 097 Vis1980
04 088 matthijst
05 079 Lienekien
06 068 de_boswachter
07 067 Leandra
08 046 tja77
09 045 KreKkeR
10 044 Jacy-Jacy
11 043 Bezsen
12 042 Scorpie
13 035 inslagenreuring
13 035 Vliegbaard
15 033 Hatseflats22
16 031 pmponer
17 029 huxley84
18 026 Cyan9
18 026 Jor_Dii
20 025 Zipportal
21 023 Momo
21 023 FlippingCoin
23 022 ISVV
23 022 Knutknuttsson
23 022 NoCigar
26 021 ToT
27 018 loveli
28 017 Discombobulate
28 017 TweedeKlum
30 015 derLudolf
30 015 GGMM
30 015 AchJa
34 014 FYazz
34 014 -XOR-
36 013 onlogisch
37 012 RamboDirk
38 011 Idisrom
38 011 Ericr
38 011 Peligrosso
38 011 Rnie
38 011 Walterwhite64
43 010 jigggy
43 010 maily
43 010 streamjohan
43 010 Dven
43 010 damsco
43 010 Harvest89
43 010 Pleun2011
43 010 Duderinnetje
51 009 Ama
51 009 LXIV
51 009 Toine51Ah kijk eens. mensen die er nog steeds anders op kijken hebben in middels al meerdere keren gezegd 'waar maak je je druk om' en als de argumenten op zijn, gaan we net doen alsof het een misdrijf is om hierover te pisten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd gedrag, vind je niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Wat is er eigenlijk mis met de gang naar de (civiele) rechter maken indien je een conflict hebt? Dat lijkt me bij uitstek de geëigende weg indien je er minnelijk niet uitkomt. Dit in tegenstelling tot pesterijen en moord.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:32 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Maar zo een verzakte vloer zou je toch met gedegen vooronderzoek moeten opmerken? Dit is geen victim blaming en rechtvaardigd geen moord, maar die slachtoffers schijnen er het handje in te hebben gehad om achteraf rechtzaken te starten om bepaalde tegemoetkomingen af te dwingen bij verkopers. Het is pure speculatie maar het kan best zijn dat die slachtoffers ervanuit gingen dat ze dit ook makkelijk bij de verkoper konden proberen neer te leggen achteraf net als met die voeger. Als die dader en makelaar van de gebreken wisten maar bijvoorbeeld alles veel rooskleuriger hebben voorgesteld om die hoge prijs te rechtvaardigen dan kom je in een hele vervelende situatie terecht waar geen van beide wilt toegeven en de poot stijf houd.
Ach, behalve de twee doden is alles een aanname, dus doe eens niet zo verongelijkt. Dus ook alles waar jij je onvoorwaardelijke steun richting slachtoffers op baseert.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus je neemt het aan dat die keuring er niet is geweest. Maar je presenteert het alsof het een vaststaand feit is.
Je kunt er ook gewoon bij vermelden dat het een aanname is. Als je het als feit presenteert, gaan anderen er vervolgens mee aan de haal, zoals je ziet. En dan wordt het in dit topic haast ondoenlijk om nog onderscheid te maken tussen feiten en aannames/speculaties.
Aan die getuigenverklaringen heb je ook niks, want mensen kiezen toch meestal de kant waar ze het best mee overweg kunnen/bevriend zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach, behalve de twee doden is alles een aanname, dus doe eens niet zo verongelijkt. Dus ook alles waar jij je onvoorwaardelijke steun richting slachtoffers op baseert.
Ja joh, in het verleden 2 keer een rechtszaak omdat ze het niet eens waren over de manier waarop iets (op)geleverd was... nou, dan heb je ergens een handje van hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:32 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Maar zo een verzakte vloer zou je toch met gedegen vooronderzoek moeten opmerken? Dit is geen victim blaming en rechtvaardigd geen moord, maar die slachtoffers schijnen er het handje in te hebben gehad om achteraf rechtzaken te starten om bepaalde tegemoetkomingen af te dwingen bij verkopers. Het is pure speculatie maar het kan best zijn dat die slachtoffers ervanuit gingen dat ze dit ook makkelijk bij de verkoper konden proberen neer te leggen achteraf net als met die voeger. Als die dader en makelaar van de gebreken wisten maar bijvoorbeeld alles veel rooskleuriger hebben voorgesteld om die hoge prijs te rechtvaardigen dan kom je in een hele vervelende situatie terecht waar geen van beide wilt toegeven en de poot stijf houd.
Omdat mensen in dorp vaak denken dat geschillen wel even samen opgelost kan worden, dat daar geen rechtsspraak bij nodig is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk mis met de gang naar de (civiele) rechter maken indien je een conflict hebt? Dat lijkt me bij uitstek de geëigende weg indien je er minnelijk niet uitkomt. Dit in tegenstelling tot pesterijen en moord.
Inderdaad. Zou wat zijn als de beste vriend van Richard ineens zou zeggen: ja, eigenlijk was het de 40 jaren dat ik hem kende gewoon een klootzak.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Aan die getuigenverklaringen heb je ook niks, want mensen kiezen toch meestal de kant waar ze het best mee overweg kunnen/bevriend zijn.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:42 schreef sturmpie het volgende:
ik begrijp de situatie als volgt:
A verkoopt zijn huis aan B.
B ontdekt verborgen gebreken, wil verhaal halen bij A.
A. doet alsof er niks aan de hand is.
B. wordt agressief, gooit glas bij de paarden en allerlei treiterijen.
ondertussen is er 'n taxatie aangevraagd door A. om bewijs te verzamelen mbt de gebreken.
A. is door de pesterijen psychotisch geworden en schaft 'n vuurwapen aan en schiet B dood om van alle problematiek af te zijn. (er kan sprake zijn van 'n kort lontje)
Wat klets je nou, ‘onvoorwaardelijke steun richting slachtoffers’? Haal je users door elkaar, soms?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach, behalve de twee doden is alles een aanname, dus doe eens niet zo verongelijkt. Dus ook alles waar jij je onvoorwaardelijke steun richting slachtoffers op baseert.
Als dit gezeik door gaat, alsmede het "speculeren" (lees : feitelijk stellen en dit niet onderbouwen) gaat de reeks gewoon dicht tot er nieuws is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:47 schreef Vis1980 het volgende:
Zie je, het zijn de mensen die de gang van zaken niet zo fijn vinden en liever nog de man als held zien, die hier komen zeuren over dat er zoveel topics zijn. Haha, zieliger kun je het niet hebben..
Ik denk dat er niets mis mee is maar sommigen maken daar misbruik van en doen dat structureel om de grenzen op te zoeken en een slaatje uit proberen te slaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk mis met de gang naar de (civiele) rechter maken indien je een conflict hebt? Dat lijkt me bij uitstek de geëigende weg indien je er minnelijk niet uitkomt. Dit in tegenstelling tot pesterijen en moord.
Het is gewoon zonde dat wanneer je het verhaal ook van een andere kant wil belichten je hier meteen in de hoek van ‘trollen’ wordt gezet en dat je direct wordt beticht dat je sympathie voelt voor de dader. Wat een onzin. Volgens mij is een forum ooit bedoelt om de discussie op een fatsoenlijke manier met elkaar aan te gaan, ongeacht het onderwerp. Helaas maken sommigen dat bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dit gezeik door gaat, alsmede het "speculeren" (lees : feitelijk stellen en dit niet onderbouwen) gaat de reeks gewoon dicht tot er nieuws is.
Dit soort onderwerpen kunnen echt niet normaal op dit forum om een of andere reden.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het is gewoon zonde dat wanneer je het verhaal ook van een andere kant wil belichten je hier meteen in de hoek van ‘trollen’ wordt gezet en dat je direct wordt beticht dat je sympathie voelt voor de dader. Wat een onzin. Volgens mij is een forum ooit bedoelt om de discussie op een fatsoenlijke manier met elkaar aan te gaan, ongeacht het onderwerp. Helaas maken sommigen dat bijna onmogelijk.
Hoe weet je dat het een veeleisende vrouw was kende je haar ofzo?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, in het verleden 2 keer een rechtszaak omdat ze het niet eens waren over de manier waarop iets (op)geleverd was... nou, dan heb je ergens een handje van hoor.
Laten we op voorhand uitsluiten dat er idd sprake was van een terechte rechtszaak, want gut oh gut, ze was wel veeleisend, die vrouw.
Punt is dat een hoop mensen de moeite niet nemen er een zaak van te maken als ze niet tevreden zijn, dat betekent niet dat mensen die dat wel doen "moeilijk" zijn, het betekent vooral dat ze zich niet met prutswerk laten afschepen.
Dat is ironie, dat is niet de mening van Leandra.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:56 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een veeleisende vrouw was kende je haar ofzo?
Lijkt mij sterk dat de beste voeger in de regio prutswerk afleverde en de rechter gaf hun daar dan ook geen gelijk in voor zover ik weet.
Verwijt je ze nou serieus dat ze een geschil bij de rechter hebben neergelegd?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:50 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets mis mee is maar sommigen maken daar misbruik van en doen dat structureel om de grenzen op te zoeken en een slaatje uit proberen te slaan.
Daarom is het wel belangrijk om te weten hoe het precies zat met die verzakte vloer en of die verantwoordelijkheid bij de koper of verkoper lag.
Als die gebreken bijvoorbeeld al bij die mensen bekend waren en ze dan achteraf daar ineens een probleem van gaan maken kan ik me voorstellen dat die dader kwaad was, maar als dat niet bekend was en die verkopers de wol over de ogen is getrokken kan ik begrijpen dat die kwaad waren daarover.
Als je rechtzaak na rechtzaak gaat starten tegen verschillende kopers kan je de verkeerde tegenkomen, in veel van die dorpen worden dingen nog onderling geregeld. Sommige mensen geven namelijk aan dat de slachtoffers domme spelletjes aan het spelen waren met de verkeerde persoon, terwijl anderen aangeven dat de slachtoffers gewoon opgelicht zijn en onder valse voorwendselen een gebrekkig huis is verkocht.
Daarom vraag ik me oprecht af wat het aandeel van de verkoper, koper en makelaar was in de afhandeling van de verkoop van dat huis. De makelaar deed namelijk heel laconiek over die gebreken alsof het helemaal niets was.
Klopt, voor hun is het verschrikkelijk. Die zullen daar ook wel niet blijven.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:00 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Volgens mij leven hun kinderen nog.
01 142 MissButterflyy
02 104 Caland
03 097 Vis1980
04 088 matthijst
05 079 Lienekien
06 068 de_boswachter
07 067 Leandra
08 046 tja77
09 045 KreKkeR
10 044 Jacy-Jacy
11 043 Bezsen
12 042 Scorpie
13 035 inslagenreuring
13 035 Vliegbaard
15 033 Hatseflats22
16 031 pmponer
17 029 huxley84
18 026 Cyan9
18 026 Jor_Dii
20 025 Zipportal
21 023 Momo
21 023 FlippingCoin
23 022 ISVV
23 022 Knutknuttsson
23 022 NoCigar
26 021 ToT
27 018 loveli
28 017 Discombobulate
28 017 TweedeKlum
30 015 derLudolf
30 015 GGMM
30 015 AchJa
34 014 FYazz
34 014 -XOR-
36 013 onlogisch
37 012 RamboDirk
38 011 Idisrom
38 011 Ericr
38 011 Peligrosso
38 011 Rnie
38 011 Walterwhite64
43 010 jigggy
43 010 maily
43 010 streamjohan
43 010 Dven
43 010 damsco
43 010 Harvest89
43 010 Pleun2011
43 010 Duderinnetje
51 009 Ama
51 009 LXIV
51 009 Toine51Wauw, ik heb duidelijk geen leven op het momentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is een lezer van dit
Wacht even, jij blijft maar doorposten over de rechtszaken die ze in het verleden zou hebben aangespannen omdat ze niet tevreden was met het opgeleverde werk, en dan verwijt je mij nu dat ik stel dat ze veeleisend was?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:56 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het een veeleisende vrouw was kende je haar ofzo?
Lijkt mij sterk dat de beste voeger in de regio prutswerk afleverde en de rechter gaf hun daar dan ook geen gelijk in voor zover ik weet.
Hopelijk voor die dader is dat niet de reden dat hij die vrouw heeft vermoord.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is ironie, dat is niet de mening van Leandra.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:08 schreef streamjohan het volgende:
Elke gek kan een bouwkundige keuring uitvoeren, alles gebeurd op het oog.
dan moet je minstens de HBO opleiding Bouwkunde hebben afgerond meen ikquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:08 schreef streamjohan het volgende:
Elke gek kan een bouwkundige keuring uitvoeren, alles gebeurd op het oog.
Het was pure speculatie je moet niet net gaan doen alsof dat als feit gepresenteerd was. Ik doelde op beide slachtoffers. Als er meerdere verschillende rechtzaken waren over opgeleverd werk waar ze niet tevreden over waren laat dat een patroon zien.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht even, jij blijft maar doorposten over de rechtszaken die ze in het verleden zou hebben aangespannen omdat ze niet tevreden was met het opgeleverde werk, en dan verwijt je mij nu dat ik stel dat ze veeleisend was?
Als je niet tevreden bent met het opgeleverde werk van "de beste voeger van de omgeving", dan is veeleisend een milde uitdrukking.
Maar goed, mij vragen of ik haar ken vanwege die "veeleisend" opmerking, maar zelf dit beweren:
"sommigen maken daar misbruik van en doen dat structureel om de grenzen op te zoeken en een slaatje uit proberen te slaan."
en daarbij minstens de suggestie wekken dat je die vrouw bedoelt.
Hoezo? Ken je haar ofzo?
Denk je dat ze hele funderingen en constructies gaan checken voor een paar honderd euro? Als de vent twijfelt bij iets, zal er wel een vervolg op komen, verder jagen ze gewoon door zo'n hut heen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]als je het door een gek laat doen wel ja, die doet alles ‘op het oog’. Een fatsoenlijke gediplomeerde niet.
En dat is relevant omdat?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:11 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Het was pure speculatie je moet niet net gaan doen alsof dat als feit gepresenteerd was. Ik doelde op beide slachtoffers. Als er meerdere verschillende rechtzaken waren over opgeleverd werk waar ze niet tevreden over waren laat dat een patroon zien.
Een patroon dat ze de gang naar de rechter maakt als ze ergens niet tevreden mee is, dat lijkt me een beter patroon dan dagelijks mensen lastigvallen omdat je het niet eens bent.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:11 schreef huxley84 het volgende:
[..]
Het was pure speculatie je moet niet net gaan doen alsof dat als feit gepresenteerd was. Ik doelde op beide slachtoffers. Als er meerdere verschillende rechtzaken waren over opgeleverd werk waar ze niet tevreden over waren laat dat een patroon zien.
Wanneer je een verzakte vloer niet ziet bij een keuring…. tsja.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Denk je dat ze hele funderingen en constructies gaan checken voor een paar honderd euro? Als de vent twijfelt bij iets, zal er wel een vervolg op komen, verder jagen ze gewoon door zo'n hut heen.
Uit eerdere berichtgeving in de krant hieromtrent: ‘er stonden spullen voor’.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer je een verzakte vloer niet ziet bij een keuring…. tsja.
je moet op zijn minst verstand hebben van draagmuren, niet iedereen heeft daar verstand vanquote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Denk je dat ze hele funderingen en constructies gaan checken voor een paar honderd euro? Als de vent twijfelt bij iets, zal er wel een vervolg op komen, verder jagen ze gewoon door zo'n hut heen.
Dat was er een van Wonen Limburg.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wanneer je een verzakte vloer niet ziet bij een keuring…. tsja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |