abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212089624
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Uit eerdere berichtgeving in de krant hieromtrent: ‘er stonden spullen voor’.
Voor de hele vloer ja?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:22:03 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212089632
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Voor de hele vloer ja?
Weet jij het?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:43:10 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212089949
Er staat overigens een premiumartikel in het AD met de titel ‘Hoe de bom ontplofte in Weiteveen: ‘Die man is knettergek, ik wil hier weg!’ Het AD heeft voor dit artikel inzage gehad in berichten van Ineke.

Linken mag helaas niet.

Het stuk vult het beeld over de situatie wel aan. Gezien de discussie over de bouwkundige keuring die al dan niet zou zijn gedaan, roept het artikel bij mij de vraag op waarom er kennelijk geen eindinspectie is geweest op de dag van overdracht, want het artikel vermeldt dat de nieuwe eigenaren ná tekenen bij de notaris in het huis kwamen en zich toen kapot schrokken.
pi_212089964
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een patroon dat ze de gang naar de rechter maakt als ze ergens niet tevreden mee is, dat lijkt me een beter patroon dan dagelijks mensen lastigvallen omdat je het niet eens bent.
Klopt maar als je dat structureel doet en de rechtzaken zijn onterecht dan kan je de verkeerde tegen komen, niet elke verkoper is redelijk. De komende tijd zal wel meer duidelijkheid komen of ze opgelicht zijn met dat huis en of die rechtzaak terecht was. Het zal verder niets aan die moorden veranderen maar geeft misschien wat context. Ze hebben die dader in ieder geval zwaar onderschat en er met hun leven voor betaald.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:45:46 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212089982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:43 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Klopt maar als je dat structureel doet en de rechtzaken zijn onterecht dan kan je de verkeerde tegen komen, niet elke verkoper is redelijk. De komende tijd zal wel meer duidelijkheid komen of ze opgelicht zijn met dat huis en of die rechtzaak terecht was. Het zal verder niets aan die moorden veranderen maar geeft misschien wat context. Ze hebben die dader in ieder geval zwaar onderschat en er met hun leven voor betaald.
Als je "structureel" rechtszaken voert die "onterecht" zijn, en kennelijk betekent verliezen voor jou hetzelfde als onterecht, dan kost je dat vooral veel geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212089997
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dat is relevant omdat?
Alle aspecten die betrekking op de zaak hebben zijn relevant als je wilt begrijpen wat er precies gebeurt is en hoe ze die "doodnormale goedzak" binnen een jaar tot wanhoop dreven. Maar als je hier alleen zit om team dit of team dat te kiezen is het inderdaad allemaal niet relevant.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:47:24 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212089998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:43 schreef huxley84 het volgende:

[..]
In een civiele zaak lijkt mij een rechtszaak min of meer altijd terecht, want dan kan het probleem echt opgelost worden. Tuurlijk, de rechter zal een uitspraak doen en dan moeten beide partijen zich daar aan houden, zo niet, dan kunnen er weer andere stappen worden genomen. Als je het zonder een rechter gaat doen, komt daar gezeur van. Uiteindelijk is het de enige oplossing in een geschil. Het is geen strafzaak.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:48:36 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090014
Een verzakte vloer? Wtf hey.

Je denkt al gauw aan schimmel of grote rot in de betonconstructie.

Laat dit een leidraad zijn voor westerlingen. Je kunt een dikke woning kopen van je rijtjeshuis, maar controleer wel even goed.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_212090022
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je "structureel" rechtszaken voert die "onterecht" zijn, en kennelijk betekent verliezen voor jou hetzelfde als onterecht, dan kost je dat vooral veel geld.
Ja misschien was de dader wel een gierige krent en dacht die waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:50:06 #110
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212090030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja joh, in het verleden 2 keer een rechtszaak omdat ze het niet eens waren over de manier waarop iets (op)geleverd was... nou, dan heb je ergens een handje van hoor.
Geen idee hoeveel rechtszaken jij al over opleveringen hebt gehad, maar ik 0.
Of hoeveel mensen je kent met meerdere rechtszaken over een oplevering.
En al helemaal niet tegen "de beste voeger uit de omgeving" :7
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:50:58 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212090044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:48 schreef inslagenreuring het volgende:
Een verzakte vloer? Wtf hey.

Je denkt al gauw aan schimmel of grote rot in de betonconstructie.

Laat dit een leidraad zijn voor westerlingen. Je kunt een dikke woning kopen van je rijtjeshuis, maar controleer wel even goed.
Het gebeurd wel vaker dat een huis achteraf toch gebreken heeft, daar zijn genoeg civiele zaken over. En de ene keer wint de een, de andere keer de ander, afhankelijk van de zaak.

Nogmaals, dat is een veel beschaafdere manier van het oplossen van een geschil dan emotioneel verhaal halen en dat geldt voor beide partijen uiteraard.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dat laatste kan zomaar als in 'Help, mijn man is klusser' zijn, ik weet niet of je wel eens de teleurstelling ziet van iemand die de waarheid van een ander hoort en de stress bij zo'n vrouw die gebukt gaat onder de klussen. En zich dan moet schamen over de emotionele en irrationele reactie van zo'n klusser.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:53:06 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:47 schreef huxley84 het volgende:

[..]
Alle aspecten die betrekking op de zaak hebben zijn relevant als je wilt begrijpen wat er precies gebeurt is en hoe ze die "doodnormale goedzak" binnen een jaar tot wanhoop dreven. Maar als je hier alleen zit om team dit of team dat te kiezen is het inderdaad allemaal niet relevant.
Ha, stellen dat een "doodnormale goedzak binnen een jaar tot wanhoop gedreven is", en vervolgens klagen over "team dit of team dat".

Het is nogal wat om net te doen alsof Richard in het afgelopen jaar compleer veranderd is door de kopers van zijn huis, van "doodnormale goedzak" tot iemand die dusdanig "tot wanhoop gedreven is" dat hij een rechtszaak niet kan afwachten maar niet alleen mensen dagelijk voor hun eigen huis moet lastigvallen en intimideren, maar zelfs moet vermoorden.

Hoe zit het met die episode in juli, toen hij het fietsende kind van de slachtoffers vanaf zijn motor lastig viel en intimideerde, was hij toen nog een "doodnormale goedzak" of was hij eigenlijk al in een half jaar dusdanig tot wanhoop gedreven dat hij een 12-jarig jochie moest lastigvallen en intimideren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212090077
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Uit eerdere berichtgeving in de krant hieromtrent: ‘er stonden spullen voor’.
:')
U MAD?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:53:45 #114
28167 matthijst
pi_212090080
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt, voor hun is het verschrikkelijk. Die zullen daar ook wel niet blijven.
Kinderarbeid is al een tijdje verboden.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:54:04 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212090083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:55:11 #116
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090094
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het gebeurd wel vaker dat een huis achteraf toch gebreken heeft, daar zijn genoeg civiele zaken over. En de ene keer wint de een, de andere keer de ander, afhankelijk van de zaak.

Nogmaals, dat is een veel beschaafdere manier van het oplossen van een geschil dan emotioneel verhaal halen en dat geldt voor beide partijen uiteraard.
Hierbij sluit ik me wel aan ja. Desnoods arbitrage als je er niet uitkomt.

Maar als het al niet helemaal zuivere koffie was (contant betalen enzo) dan haal je daar je gram ook niet.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:56:35 #117
28167 matthijst
pi_212090110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:08 schreef streamjohan het volgende:
Elke gek kan een bouwkundige keuring uitvoeren, alles gebeurd op het oog.
Dit is wel door een schele gekeurd dan, als hij die aan een kant centimeters verzakte vloer niet heeft gezien 8-)
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:56:41 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik niet, ik heb dan ook nog nooit zo'n oude hut opgeleverd.
Als de tegelzetter niet door de aannemer was ingehuurd (die er ook voor gezorgd heeft dat zijn prutswerk werd opgelost) dan had dat idd wel kunnen gebeuren.

Verder heb ik in het verleden een zaak neergelegd bij de rechtsbijstandverzekering toen bleek dat de nieuwe dakkapel lekte.
Met de dakkapelbouwer was er ook niet meer uit te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 januari 2024 @ 12:57:32 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090120
Overigens vraag ik het me wel af of iets als verborgen gebrek kan worden gekwalificeerd als je het kunt verbergen met een bijzettafeltje (bij wijze van spreken)

pi_212090145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Verwijt je ze nou serieus dat ze een geschil bij de rechter hebben neergelegd?
Als je een geschil hebt en je komt er niet uit met de andere partij dan is een gang naar de rechter vrij logisch.

En laten we eerlijk wezen, iemand die dagelijks aan de deur staat en je uiteindelijk om zeep helpt, een maand voor je elkaar bij de rechter zou treffen, komt niet over als iemand waarmee je er wel uit zou kunnen komen.
Nee, lezen is ook een kunst. Ik vraag me af wat er precies heeft afgespeeld. Nergens zeg ik toch dat die mensen het verdienen om vermoord te worden omdat ze een rechtzaak starten. Het lijkt alsof jij niet eens wilt weten wat er precies vooraf aan gegaan is. Als je alleen die dader wilt veroordelen met je geveinsde verontwaardiging moet je voor rechter gaan studeren.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:00:33 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Maar als het al niet helemaal zuivere koffie was (contant betalen enzo) dan haal je daar je gram ook niet.
Als het niet helemaal zuivere koffie was met een deel contant betalen, dan was het dat voor Richard, die die contante betaling dan ontvangen heeft, ook niet.
En gezien zijn beroep had Richard dan een veel groter probleem, want dat zou hem wel eens zijn baan kunnen kosten, belastingfraude.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:03:29 #122
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090178
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het niet helemaal zuivere koffie was met een deel contant betalen, dan was het dat voor Richard, die die contante betaling dan ontvangen heeft, ook niet.
En gezien zijn beroep had Richard dan een veel groter probleem, want dat zou hem wel eens zijn baan kunnen kosten, belastingfraude.
Daar heb je gelijk in. Wellicht was dat dus ook een overweging der partijen om de zaak uit de sporen van de civiele rechtbank te houden.

Al helemaal als het gaat om een verzakte vloer.
pi_212090197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ha, stellen dat een "doodnormale goedzak binnen een jaar tot wanhoop gedreven is", en vervolgens klagen over "team dit of team dat".

Het is nogal wat om net te doen alsof Richard in het afgelopen jaar compleer veranderd is door de kopers van zijn huis, van "doodnormale goedzak" tot iemand die dusdanig "tot wanhoop gedreven is" dat hij een rechtszaak niet kan afwachten maar niet alleen mensen dagelijk voor hun eigen huis moet lastigvallen en intimideren, maar zelfs moet vermoorden.

Hoe zit het met die episode in juli, toen hij het fietsende kind van de slachtoffers vanaf zijn motor lastig viel en intimideerde, was hij toen nog een "doodnormale goedzak" of was hij eigenlijk al in een half jaar dusdanig tot wanhoop gedreven dat hij een 12-jarig jochie moest lastigvallen en intimideren?
Tot wanhoop gedreven of gewoon knettergek?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:05:13 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090213
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in. Wellicht was dat dus ook een overweging der partijen om de zaak uit de sporen van de civiele rechtbank te houden.

Al helemaal als het gaat om een verzakte vloer.
De slachtoffers hadden die overweging niet, en als dat werkelijk gespeeld heeft dan is het van Richard ook heel dom geweest dat hij geen eieren voor zijn geld gekozen heeft en het toch op een rechtszaak heeft laten aankomen.

Maar goed, ik geef die ¤ 2,50 wel even uit, want dit suggestieve gedoe dat er een (groot) deel van de aankoopsom buiten de papieren zou zijn gehouden begint ook vervelend te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:05:19 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212090215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tot wanhoop gedreven of gewoon knettergek?
Of bang voor wat er in de rechtszaak naar boven zou (kunnen) komen?
pi_212090234
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Of bang voor wat er in de rechtszaak naar boven zou (kunnen) komen?
Dat kan nooit zwaarder zijn dan een dubbele moord voor de ogen van de kinderen. Dus als dat de reden is schaar ik dat onder knettergek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:10:22 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212090280
quote:

[..]

KIjk het is uiteindelijk materiaal, toch begrijp ik dat zo'n rechtszaak je bezig kan houden. Dagelijks heb je ook rechtszaken of iemand zijn kind weer terug mag zien of andere zaken die inderdaad emotioneel zwaar kunnen zijn. Het zal vast allemaal hebben bijgedragen aan de zaak, toch hangt het er ook vanaf hoe de ander daar mee omgaat.

Het zou zomaar kunnen dat ie dat huis moest verkopen en dat kan zomaar eens de start zijn geweest van enorme mentale problemen en het gevoel dat de hele wereld tegen hem is. Of dat zetje wat ie nog even nodig had, nadat ie al depressief was geworden na de herseninfarct en ik weet niet of dat tijdens coronatijd was, maar het drama van deze man zit hem eigenlijk in dat ie het voor elkaar had en alles uit zijn handen hebt zien glippen. Zijn vrouw, zijn huis, zijn status, en nu woont ie weer bij zijn moeder, dat zal vast allemaal niet hebben geholpen.

Laatst was er die mijn bij het ziekenhuis in Rotterdam die iedereen de schuld gaf van zijn moorden, behalve hemzelf. Ik sluit niet uit dat dit ook was opgestapeld voor K. en dat zo'n beeld dat iedereen tegen je is zomaar eens versterkt kan zijn tijdens corona, dat zich precies afspeelde voor de verkoop van het huis, waar hij al sinds kinds af aan woonde.

Ik sluit niet uit dat het zomaar een gezamenlijke aflevering had kunnen worden van 'Help, mijn man is klusser', 'de Rijdende rechter' en 'Peter R. de Vries'.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:10:39 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212090287
quote:

[..]

Ten eerste is dat slechts een gerucht.
Ten tweede controleert de notaris daarop (wel of niet "zuivere koffie").
Ten derde is er niets mis met het aanspannen van een civiele zaak om een conflict op te lossen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:14:13 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212090321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
KIjk het is uiteindelijk materiaal, toch begrijp ik dat zo'n rechtszaak je bezig kan houden. Dagelijks heb je ook rechtszaken of iemand zijn kind weer terug mag zien of andere zaken die inderdaad emotioneel zwaar kunnen zijn. Het zal vast allemaal hebben bijgedragen aan de zaak, toch hangt het er ook vanaf hoe de ander daar mee omgaat.

Het zou zomaar kunnen dat ie dat huis moest verkopen en dat kan zomaar eens de start zijn geweest van enorme mentale problemen en het gevoel dat de hele wereld tegen hem is. Of dat zetje wat ie nog even nodig had, nadat ie al depressief was geworden na de herseninfarct en ik weet niet of dat tijdens coronatijd was, maar het drama van deze man zit hem eigenlijk in dat ie het voor elkaar had en alles uit zijn handen hebt zien glippen. Zijn vrouw, zijn huis, zijn status, en nu woont ie weer bij zijn moeder, dat zal vast allemaal niet hebben geholpen.

Laatst was er die mijn bij het ziekenhuis in Rotterdam die iedereen de schuld gaf van zijn moorden, behalve hemzelf. Ik sluit niet uit dat dit ook was opgestapeld voor K. en dat zo'n beeld dat iedereen tegen je is zomaar eens versterkt kan zijn tijdens corona, dat zich precies afspeelde voor de verkoop van het huis, waar hij al sinds kinds af aan woonde.

Ik sluit niet uit dat het zomaar een gezamenlijke aflevering had kunnen worden van 'Help, mijn man is klusser', 'de Rijdende rechter' en 'Peter R. de Vries'.
Dat hij tijdelijk weer bij zijn moeder woonde, is volgens mij meer dan drie jaar geleden.

:@
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:14:55 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090339
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Uiteindelijk wordt het een vicieuze cirkel van tegenslag inderdaad. Uiteraard rechtvaardigt dat niets. Maar als dan een paar van die 'westerlingen' gaan lopen zeiken over je ouderlijk huis kan ik me voorstellen dat je dat heel slecht trekt als alles tegenzit.
pi_212090340
Is Ingrid alweer live gegaan?
De enige echte.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:16:35 #132
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090358
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ten eerste is dat slechts een gerucht.
Ten tweede controleert de notaris daarop (wel of niet "zuivere koffie").
Ten derde is er niets mis met het aanspannen van een civiele zaak om een conflict op te lossen.
Oké, het is een gerucht.

Maar je begrijpt wel dat je eventuele zwarte betalingen ook buiten aktes houdt toch?
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:21:55 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212090433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké, het is een gerucht.

Maar je begrijpt wel dat je eventuele zwarte betalingen ook buiten aktes houdt toch?
Gaat geen notaris mee akkoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:25:26 #134
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090487
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat geen notaris mee akkoord.
Klopt.

Daarom verkoopt men de woning op papier ook voor bijv. 4 ton, controleert de notaris de bescheiden en dito financieringsplan.

En brengt men de overige 25k in een sporttas ofzo. Daar krijgt de notaris niets van mee.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:28:24 #135
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212090552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Klopt.

Daarom verkoopt men de woning op papier ook voor bijv. 4 ton, controleert de notaris de bescheiden en dito financieringsplan.

En brengt men de overige 25k in een sporttas ofzo. Daar krijgt de notaris niets van mee.
Meen dat al vrij vlot in de krant stond dat de woning voor 7,5 ton in de boeken stond en voor meer is verkocht dan vraagprijs. Kan je er wel vanuit gaan dat dat kadasterinfo is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:30:06 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212090575
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Meen dat al vrij vlot in de krant stond dat de woning voor 7,5 ton in de boeken stond en voor meer is verkocht dan vraagprijs. Kan je er wel vanuit gaan dat dat kadasterinfo is.
Nee, voor 7,5 ton verkocht.

Vraagprijs was 695.000.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:32:18 #137
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212090594
Nu paar dagen later zie ik nog reacties van held etc voorbij komen ook nu er meer bekend is.
Je mag schijnbaar mensen vermoorden ook wanneer je ten onrechte boos bent.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:33:21 #138
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212090603
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:32 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nu paar dagen later zie ik nog reacties van held etc voorbij komen ook nu er meer bekend is.
Je mag schijnbaar mensen vermoorden ook wanneer je ten onrechte boos bent.
als iemand glas bij je paarden gooit mag je terecht boos zijn
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:34:06 #139
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_212090613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]
En maar mensen dood schieten ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:34:22 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090616
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, voor 7,5 ton verkocht.

Vraagprijs was 695.000.
Ik heb net bij het kadaster maar even wat gegevens opgevraagd en de verkoopprijs was idd ¤ 750.000 dus so much voor alle vage verhalen weer dat een deel buiten de boeken zou zijn gehouden.
So much dus ook voor het verhaal dat Richard wel even aan de BD zou melden wat er mis was met de overdrachtsbelasting, want ze hebben gewoon een aanslag van ¤ 15.000 overdrachtsbelasting gehad die al door de notaris geregeld is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212090617
quote:

[..]
Er is helemaal geen bewijs dat dat is gebeurd en al helemaal niet dat de slachtoffers zoiets hebben gedaan.
Wat is het toch een enorme kanker die sociale media
pi_212090618
quote:

[..]
Maar niet vermoorden.

Als het waar is.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:37:10 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212090652
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb net bij het kadaster maar even wat gegevens opgevraagd en de verkoopprijs was idd ¤ 750.000 dus so much voor alle vage verhalen weer dat een deel buiten de boeken zou zijn gehouden.
So much dus ook voor het verhaal dat Richard wel even aan de BD zou melden wat er mis was met de overdrachtsbelasting, want ze hebben gewoon een aanslag van ¤ 15.000 overdrachtsbelasting gehad die al door de notaris geregeld is.
Dus de verhalen die rondgaan in het gehucht van @derLudolf zijn onjuist?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212090661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 11:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat mensen in dorp vaak denken dat geschillen wel even samen opgelost kan worden, dat daar geen rechtsspraak bij nodig is.
Echt, dit stomme genuil is ook wel tenenkrommend, hoor.
Net zoals elke Pool geen alcolholverslaafde is zijn dorpelingen gewoon bekend met de wet en regelgeving.
Go hard or go home
pi_212090694
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet alleen zijn baan, zijn hele status en aanzien in het dorp, terugvorderingen van de belastingdienst, boetes,een strafblad, eventuele checks van zijn gehele financiële verleden (bv toeslagen toen hij bij moeders stond ingeschreven).

Was er niet in het nieuws gemeld dat hij de dag(en) ervoor had staan schreeuwen dat hij mensen bij de belastingdienst kende en ze ging aangeven voor iets met de overdrachtsbelasting? Als dat betrekking had op contante betalingen, dan kan hij dat dreigement zomaar eens keihard teruggekaatst hebben gekregen.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:42:13 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212090723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Uiteindelijk wordt het een vicieuze cirkel van tegenslag inderdaad. Uiteraard rechtvaardigt dat niets. Maar als dan een paar van die 'westerlingen' gaan lopen zeiken over je ouderlijk huis kan ik me voorstellen dat je dat heel slecht trekt als alles tegenzit.
Tsja, school-shooters en zelfs moslimterroristen en hebben doorgaans ook een heel verklaarbaar proces op weg naar hun volledige lunatic staat van zijn. Hun daden zijn niet te begrijpen, maar het emotionele proces richting gek, is vaak enigszins verklaarbaar.

Maar zoals je zelf al zegt, dat rechtvaardigt niks. Dit terwijl er in de online discussie en volgens mij ook bij sommige buurtbewoners wel een soort van "dader is eigenlijk slachtoffer en werkelijke slachtoffers waren enigszins medeschuldig" en das m.i. een gevaarlijke manier van denken.

Beiden hadden wellicht schuld aan de ruzie over het zakelijk geschil (waarbij onduidelijk wie schuld had in welke mate), maar zakelijke geschillen en zelfs ruzies en pesterijen komen nu eenmaal voor. Mensen doden (mogelijk voor de ogen van hun zoontje), dat is gewoon monsterlijk.

En veel lui waren niet in staat onderscheid te maken en koppelen schuld aan ruzie meteen aan dader is eigenlijk (ook) slachtoffer.
Plus dat mensen ook nog eens graag op basis van eenzijdige info de meest rare conclusies trekken, zelfs als "de dader verdient een lintje" en allerlei steunfondsen voor hem opzetten.

Te ziek voor woorden hoe sommigen hiermee omgegaan zijn. Ook leuk voor de kinderen en overige nabestaanden van de slachtoffers.
Krekker is de bom!
pi_212090729
Dit is al voorbij gekomen? Ik heb het allemaal niet zo gevolgd. Arm joch.

quote:
Daarna rijdt hij door naar haar huis, waar het zoontje van Ineke de deur naar alle waarschijnlijkheid open doet. K. steekt in zijn bijzijn vader Sam neer en schiet daarna ook op hem. K. is aangehouden en er zijn later diverse wapens bij hem thuis gevonden.
(Gelderlander)
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:43:23 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212090731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Klopt.

Dat gaat echt niet werken met een woning met een WOZ van ¤ 541.000 (peildatum 01.01.2022) en een vraagprijs van ¤ 695.000.
Dan gaat de BD er gewoon vanuit dat er 150.000 - 300.000 geschonken is, en dat is duur naar een vreemde.

De minimale schenkbelasting zou in deze (uitgaande van 150.000 en gebruikmakend van de ¤ 28.947 vrijstelling) al ¤ 36.315 zijn (indien de ontvanger deze voldoet), maar uit kadastrale gegevens blijkt al dat de koopprijs gewoon ¤ 750.000 was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:44:20 #149
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:39 schreef ikbent het volgende:

[..]
Niet alleen zijn baan, zijn hele status en aanzien in het dorp, terugvorderingen van de belastingdienst, boetes,een strafblad, eventuele checks van zijn gehele financiële verleden (bv toeslagen toen hij bij moeders stond ingeschreven).

Was er niet in het nieuws gemeld dat hij de dag(en) ervoor had staan schreeuwen dat hij mensen bij de belastingdienst kende en ze ging aangeven voor iets met de overdrachtsbelasting? Als dat betrekking had op contante betalingen, dan kan hij dat dreigement zomaar eens keihard teruggekaatst hebben gekregen.
Wat dat betreft slim gedaan door Richard.

2 mensen omleggen in Nederland is tot daar aan toe. Maar je hebt pas echt geen leven meer als blijkt dat je de fiscus hebt omzeild.
  vrijdag 19 januari 2024 @ 13:46:58 #150
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_212090778
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat gaat echt niet werken met een woning met een WOZ van ¤ 541.000 (peildatum 01.01.2022) en een vraagprijs van ¤ 695.000.
Dan gaat de BD er gewoon vanuit dat er 150.000 - 300.000 geschonken is, en dat is duur naar een vreemde.

De minimale schenkbelasting zou in deze (uitgaande van 150.000 en gebruikmakend van de ¤ 28.947 vrijstelling) al ¤ 36.315 zijn (indien de ontvanger deze voldoet), maar uit kadastrale gegevens blijkt al dat de koopprijs gewoon ¤ 750.000 was.
Je hebt helemaal gelijk. Maar zwart geld zie je nergens in terug, weet de fiscus niets van en ook in de gegevens van het kadaster zie je dit niet terug.

Al is dat zeker niet aannemelijk als de woning al 50k boven de vraagprijs is verkocht (op papier al). Maar alsnog kun je dat niet met zekerheid zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')