Dat konden ze al doen, maar deden ze niet. Vandaar dan ook deze spreidingswet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:40 schreef matthijst het volgende:
Lekker man, binnenkort al die burgemeesters weer witte voetjes halen en plekken beschikbaar stellen
Ze laten Ter Apel een beetje modderen als afschrik....quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan je inderdaad beter gewoon één zondebok aanwijzen die compleet overspoelt wordt met alle problematiek. Beetje zuur alleen als je in Ter Apel woont maar goed dat offer moeten die lui maar brengen om de rest van ons overlastvrij te houden toch?
Hoop dat de coalitie voor 0 migratie gaat... Dan valt er nix meer te verdelen!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef Dagio het volgende:
Jammer dat de eerstvolgende Eerste Kamer verkiezingen pas in 2027 zijn.
Wat dus met al die Oekraïners werd bedoeld, is dat er nog best absorptie vermogen is. Alleen mist de bereidheid.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen (behalve linkse mensen met roze bril) snapt dat Nederland gewoon vol is en het absorptievermogen op vele punten bereikt is. Dat was in 2021 ook al het geval, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat mensen die afkomstig zijn van Europees grondgebied opgevangen worden die slachtoffer zijn van een oorlog. Ook om solidair te zijn met andere landen en het een uitzonderlijke situatie betreft. En ja daar mag best meer moeite in gestoken worden dan aan migranten van andere werelddelen.
Waar de spreidingswet over gaat is het opvangen van verkapte nomaden die door 10 veilige landen reizen op weg naar landen met de royaalste sociale voorzieningen en andere vormen van vrijgevigheid. Dan ben je geen vluchteling meer die solidariteit en opvang verdient maar een verkapte nomade of migrant die maar gewoon een hotel moet boeken en ook zo behandeld dient te worden. Het is een potentiële ongelimiteerde vorm van instroom die ieder jaar stijgt en blijft doorgaan. Daarnaast gaat het ten koste van de welvaart en sociale cohesie. Oekraïners veroorzaken dit juist niet en beschikken over grotendeels dezelfde normen en waarden die Nederland heeft.
Ik zou er juist liever voor zorgen dat er wat aan de instroom gedaan gaat worden, in plaats van alles op alles te zetten om mensen maar stapelend op te blijven vangen terwijl ze hier helemaal niets te zoeken hebben. Iets doen aan de instroom zodat het niet komt tot het scenario van die 400 asielzoekers per gemeente.
Ter Apel zal voor zijn !quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:54 schreef Black_Baron het volgende:
Kunnen ze niet iets doen zoals dat voorstel in de EU voor landen, maar dan nu voor gemeenten: als je als gemeente niet je quotum asielzoekers op wil vangen, moet je 20.000 euro betalen per asielzoeker aan de gemeente Ter Apel.
Te veel migranten en met name niet westers verkloten het land. (Op velerlei gebieden!)quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het wel apart hoe bang men is en alles wat maar iets met migranten te maken heeft het liefst afschiet. Ikzelf zou me drukker maken over andere problemen in het land.
Maar de Europese verkiezingen begin juni. Mogelijk werkt dit door.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef Dagio het volgende:
Te veel is een ruim begrip. De hoeveelheid aandacht die het nu krijgt is echt onzin.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Te veel migranten en met name niet westers verkloten het land. (Op velerlei gebieden!)
Het probleem is dat het volslagen immoreel is en de overheid niet de burgers dient maar allerlei andere belangen. Die andere problemen, vaak aan de massa-immigratie gerelateerd en uit dezelfde koker, aanpakken met een Nederlandse regering die er niet voor de Nederlanders is en die probleme gecreeerd heeft, wordt lastig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het wel apart hoe bang men is en alles wat maar iets met migranten te maken heeft het liefst afschiet. Ikzelf zou me drukker maken over andere problemen in het land.
Joh, als je je paspoortje wegflikkert en lult over je land van afkomst dan kun je hier nog makkelijk jaren blijven zitten, je word waarschijnlijk niet eens teruggestuurd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat dus met al die Oekraïners werd bedoeld, is dat er nog best absorptie vermogen is. Alleen mist de bereidheid.
Ondertussen is Nederland,wat vluchtelingen betreft, best streng in wat we toestaan hier te laten blijven. Problemen liggen vooral bij het eindeloze door procederen wat ze kunnen. Daar zou je eerst naar moeten kijken en daar is men ondertussen Europees ook aan begonnen.
De spreidingswet gaat natuurlijk niet over wat we opvangen. Het gaat erom dat we beter verdelen wat hier al rondloopt. Krijgt Wilders zijn migratie stop erdoor dan zal de spreidingswet niet nodig zijn. Lukt het Wilders niet dan ga je zo’n wet nodig hebben.
Natuurlijk hebben we dat wel door. We zijn gekke Henkie niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
Hoe dan ook, deze wet gaat nog steeds niet over de instroom, heel apart hoeveel users dit niet doorhebben.
Oh wow.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
En dat terwijl die spreidingswet geen ene reet heeft te maken met instroom (waarvan ik ook vind dat die omlaag moet).
Ja en dit vind ik dus ook overdreven. Ja kabinetten hebben steken laten vallen en ja sommige zaken waren kwalijk.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dat het volslagen immoreel is en de overheid niet de burgers dient maar allerlei andere belangen. Die andere problemen, vaak aan de massa-immigratie gerelateerd en uit dezelfde koker, aanpakken met een Nederlandse regering die er niet voor de Nederlanders is en die probleme gecreeerd heeft, wordt lastig.
Asielzoekers zijn in die zin de kanarie in de kolenmijn, omdat daar totale schijt aan het vertegenwoordigen volk het duidelijkst is. Maar anderzijds, als meisjes en vrouwen niet meer alleen op de fiets kunnen her en der hebben we een heel groot probleem.
Dat vraag ik me bij sommigen best wel eens af.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we dat wel door. We zijn gekke Henkie niet.
Daarom Europees vingerafdrukken bij gaan houden en duidelijke richtlijnen. Is men ook mee bezig ondertussen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh, als je je paspoortje wegflikkert en lult over je land van afkomst dan kun je hier nog makkelijk jaren blijven zitten, je word waarschijnlijk niet eens teruggestuurd.
Dit wordt een asielzoeker apocalypse.
Zet eens 100 Nederlandse (van die goeie blanke) bij elkaar op de lip met een paar tosti’s te weinig.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dadelijk in elk dorp en stad vechtpartijen om tosti's
Nederland is in rap tempo behoorlijk kut gemaakt ja. Geen enkele basale of minder basale overheidstaak wordt gewoon goed uitgevoerd, en de samenleving is er voornamelijk door die overheid ook een stuk minder gezellig op geworden. Dat is geen kwestie van steken laten vallen maar van schijt hebben aan de burgers.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja en dit vind ik dus ook overdreven. Ja kabinetten hebben steken laten vallen en ja sommige zaken waren kwalijk.
Maar laten we nu niet doen dat alles enorm kut is in Nederland.
De samenleving. Onze samenleving? Samenleving? Wie zijn de 'we' in ons en met wie leven we samen?quote:Je kan best problemen zien in migratie en deze aankaarten, maar je kan er niet alles aan ophangen. Aan de andere kant zie ik dan weer problemen hoe een groot gedeelte van de samenleving vind dat zaken vooral in hun voordeel en wat hun problemen geregeld moeten worden. Al het andere mag dan doorgaans de shits krijgen. Dit getuigt ook van het partijprogramma van de nu grootste partij.
Dan lappen ze allemaal een euro en gaan dan het tekort aan tosti’s kopen bij de bakkerquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zet eens 100 Nederlandse (van die goeie blanke) bij elkaar op de lip met een paar tosti’s te weinig.
De samenleving. Onze samenleving? Samenleving? Wie zijn de 'we' in ons en met wie leven we samen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland is in rap tempo behoorlijk kut gemaakt ja. Geen enkele basale of minder basale overheidstaak wordt gewoon goed uitgevoerd, en de samenleving is er voornamelijk door die overheid ook een stuk minder gezellig op geworden. Dat is geen kwestie van steken laten vallen maar van schijt hebben aan de burgers.
[quoteJe kan best problemen zien in migratie en deze aankaarten, maar je kan er niet alles aan ophangen. Aan de andere kant zie ik dan weer problemen hoe een groot gedeelte van de samenleving vind dat zaken vooral in hun voordeel en wat hun problemen geregeld moeten worden. Al het andere mag dan doorgaans de shits krijgen. Dit getuigt ook van het partijprogramma van de nu grootste partij.
Nee joh, dan zijn er nog steeds die er 2 willen en krijg je ook gewoon ruzie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan lappen ze allemaal een euro en gaan dan het tekort aan tosti’s kopen bij de bakker
Het verschil is dat ze hier te gast zijn en dan behoor je jezelf te gedragen. Ze kosten ons ook nog eens gigantisch veel geld.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee joh, dan zijn er nog steeds die er 2 willen en krijg je ook gewoon ruzie.
Zet er bijvoorbeeld eens een stel in een Duitse vuurwerk handel zo aan het eind van het jaar.
Zou de gemiddelde vechtpartij, of andere ellende, van Nederlanders, in het buitenland, wel het nieuws halen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:55 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze hier te gast zijn en dan behoor je jezelf te gedragen. Ze kosten ons ook nog eens gigantisch veel geld.
Als ze weer ergens een fontein slopen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zou de gemiddelde vechtpartij, of andere ellende, van Nederlanders, in het buitenland, wel het nieuws halen?
Onder andere.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze weer ergens een fontein slopen?
Daar heb je een punt maar afgezien van het onbeschofte taalgebruik kun je in deze zin de PVV vervangen door het CDA van Balkenende en de VVD van Rutte. Beiden waren ook meesters in het uit de wind houden van hun eigen achterban bij de gevolgen van hun beleid.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel, neem de PVV. Die uiten zich dikwijls op een onbeschofte manier en hebben een partij programma waarbij ze vooral kijken hoe hun eigen achterban zoveel mogelijk toe te bedelen. Daarbij kunnen bepaalde andere bevolkingsgroepen hen de kont kussen. Nu zijn er helaas veel mensen die er net zo in staan. Een hoop schreeuwen, hun problemen tellen vooral en anderen moeten vooral niet janken.
Dit vind ik een groter probleem dan migranten.
Tja natuurlijk komt een partij op voor hun achterban. Dat moeten ze ook doen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 00:21 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt maar afgezien van het onbeschofte taalgebruik kun je in deze zin de PVV vervangen door het CDA van Balkenende en de VVD van Rutte. Beiden waren ook meesters in het uit de wind houden van hun eigen achterban bij de gevolgen van hun beleid.
Deze wet maakt anders wel ruimte voor méér instroom. Of dat dan ook gaat gebeuren zal moeten blijken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe dan ook, deze wet gaat nog steeds niet over de instroom, heel apart hoeveel users dit niet doorhebben.
Deze wet zorgt ook dat de pijn op meer plekken wordt gevoeld, zodat er wellicht ook meer noodzaak is er wat aan te gaan doen op landelijk niveau.quote:Op woensdag 17 januari 2024 05:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Deze wet maakt anders wel ruimte voor méér instroom. Of dat dan ook gaat gebeuren zal moeten blijken.
Waarom zouden rijkere gemeentes een voordeel hebben t.o.v. armere gemeentes?quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef -Hakuna- het volgende:
De spreidingswet in het kort..
Vooral punt 3 valt mij op.. Betekend dat de ''rijkere'' gemeentes en wijken zoals Wassenaar, Bloemendaal ed zelf mogen bepalen/afspreken of ze wel of niet opvang willen realiseren. Zeg maar het asielprobleem over de heg kunnen gooien naar de minder bedeelde gemeentes en buurten.
1) Alle gemeenten krijgen een wettelijke taak om asielzoekers op te vangen.
2) Op basis van inwonersaantal en sociaaleconomische status wordt berekend voor hoeveel opvangplekken een gemeente moet zorgen.
3) Maar niet in elke gemeente hoeft een azc te komen. Per provincie mogen gemeenten onderling afspraken maken over wie wat doet.
4) Een gemeente krijgt een geldbonus als ze meer doet dan wordt gevraagd of als ze speciale opvang biedt.
5) Als de gemeenten er onderling niet uitkomen, kan het kabinet in het uiterste geval bepalen waar een asielopvang komt.
Is dat zo? Moet het totale aantal opvangplekken hierdoor stijgen? Volgens mij moet het vooral wat doen aan de noodverbanden die nu steeds gelegd worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 05:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Deze wet maakt anders wel ruimte voor méér instroom. Of dat dan ook gaat gebeuren zal moeten blijken.
Waar ik opgegroeid ben (platteland) was het gemeengoed om zaterdagavond een vechtpartij te hebben met mensen over zulk iets triviaals als het uit de buurplaats komen. Weet niet of ik een tosti een betere of slechtere reden vind.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zet eens 100 Nederlandse (van die goeie blanke) bij elkaar op de lip met een paar tosti’s te weinig.
Bloemendaal heeft plek voor 65 asielzoekers (op 23k inwoners), volgend de Telegraaf. Als Utrecht 325k nig geen 1000 asielzoekers hoeft (volgens v/d Burg gold 1000 alleen voor A’dam en R’dan), dan voldoen ze gewoon aan de norm lijkt mij.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef -Hakuna- het volgende:
Vooral punt 3 valt mij op.. Betekend dat de ''rijkere'' gemeentes en wijken zoals Wassenaar, Bloemendaal ed zelf mogen bepalen/afspreken of ze wel of niet opvang willen realiseren. Zeg maar het asielprobleem over de heg kunnen gooien naar de minder bedeelde gemeentes en buurten.
2) Op basis van inwonersaantal en sociaaleconomische status wordt berekend voor hoeveel opvangplekken een gemeente moet zorgen.
3) Maar niet in elke gemeente hoeft een azc te komen. Per provincie mogen gemeenten onderling afspraken maken over wie wat doet.
4) Een gemeente krijgt een geldbonus als ze meer doet dan wordt gevraagd of als ze speciale opvang biedt.
5) Als de gemeenten er onderling niet uitkomen, kan het kabinet in het uiterste geval bepalen waar een asielopvang komt.
Nee, dat is niet zo. Dit gaat uit van het principe dat de asielzoekers zo inhumaan mogelijk moeten worden behandeld om ze weg te jagen. De gemeente Westerwolde is daar het slachtoffer vanquote:Op woensdag 17 januari 2024 07:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is dat zo? Moet het totale aantal opvangplekken hierdoor stijgen? Volgens mij moet het vooral wat doen aan de noodverbanden die nu steeds gelegd worden.
Dat kun je erin lezen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef -Hakuna- het volgende:
Wie heeft dit niet door dan?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Te veel is een ruim begrip. De hoeveelheid aandacht die het nu krijgt is echt onzin.
Staat dat er?quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:56 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waarom zouden rijkere gemeentes een voordeel hebben t.o.v. armere gemeentes?
Dan doen we het niet goed genoeg. Neem voorbeeld aan griekenland. Men verzuipt liever dan gered te worden door de griekse kustwachtquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:01 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Dit gaat uit van het principe dat de asielzoekers zo inhumaan mogelijk moeten worden behandeld om ze weg te jagen. De gemeente Westerwolde is daar het slachtoffer van
Ja, maar het gaat er niet over. Als we met genoeg opvangplekken zulke wetten krijgen moet je er bang voor zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 05:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee beweren?quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan doen we het niet goed genoeg. Neem voorbeeld aan griekenland. Men verzuipt liever dan gered te worden door de griekse kustwacht
Ja, het is logisch en het zou de druk voor de gemeenten in Drenthe verminderen, maar ik verwacht dat het kabinet Geert Wilders deze spreidingswet in de ijskast zal zetten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat er niet over. Als we met genoeg opvangplekken zulke wetten krijgen moet je er bang voor zijn.
Nu is er hoge nood, dan is zo’n wet een logisch gevolg als gemeenten hun verantwoordelijkheid maar matig pakken.
In beide gevallen gaat het vooral om ego’s die zich moeten laten gelden lijkt me. Vooral mannen hebben hier last van.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar ik opgegroeid ben (platteland) was het gemeengoed om zaterdagavond een vechtpartij te hebben met mensen over zulk iets triviaals als het uit de buurplaats komen. Weet niet of ik een tosti een betere of slechtere reden vind.
[..]
Bloemendaal heeft plek voor 65 asielzoekers (op 23k inwoners), volgend de Telegraaf. Als Utrecht 325k nig geen 1000 asielzoekers hoeft (volgens v/d Burg gold 1000 alleen voor A’dam en R’dan), dan voldoen ze gewoon aan de norm lijkt mij.
Verder vind ik hier een artikel van Trouw dat de opvang in Wassenaar goed loopt, heb enkel een NRC abonement dus kan deze niet lezen.
Nou, hopelijk dan ook vooral in de buurt van de altruïstische wereldverbeteraars, wier naïviteit en betuttelracisme letterlijk en figuurlijk grenzenloos zijn. En een beetje rekenvaardigheid ontbreekt ook trouwens.quote:Op woensdag 17 januari 2024 05:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Deze wet zorgt ook dat de pijn op meer plekken wordt gevoeld, zodat er wellicht ook meer noodzaak is er wat aan te gaan doen op landelijk niveau.
Vvd naar 0quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:47 schreef Dagio het volgende:
Dat is m.i. wel wat @-Hakuna- stelt.quote:
Waarom denk jij dat gemeenten hier een verantwoordelijkheid hebben? Het is de Rijksoverheid die hierover gaat en de verantwoordelijkheid heeft. Dat probeert deze nu af te schuiven naar een lager niveau.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat er niet over. Als we met genoeg opvangplekken zulke wetten krijgen moet je er bang voor zijn.
Nu is er hoge nood, dan is zo’n wet een logisch gevolg als gemeenten hun verantwoordelijkheid maar matig pakken.
Is het een wet ter verkrijging van ruimte voor de COA, of is het een wet ter afschuiving van verantwoordelijkheden van de COA?quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat gemeenten hier een verantwoordelijkheid hebben? Het is de Rijksoverheid die hierover gaat en de verantwoordelijkheid heeft. Dat probeert deze nu af te schuiven naar een lager niveau.
Toevallig met een onderbouwing?quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat is m.i. wel wat @:-Hakuna- stelt.
Nee. Vandaar dit ik de vraag stel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toevallig met een onderbouwing?
Goeie vraag. Scheelt mij weer reageren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het een wet ter verkrijging van ruimte voor de COA, of is het een wet ter afschuiving van verantwoordelijkheden van de COA?
verkrijgen van ruimte, maar als dat al de verantwoordelijkheid was van de gemeenten, dan was deze wet niet nodig of wel?quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het een wet ter verkrijging van ruimte voor de COA, of is het een wet ter afschuiving van verantwoordelijkheden van de COA?
Typisch vvd wetje. Zodra je geld hebt, heb je er geen last van.quote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef -Hakuna- het volgende:
Heet het nu ineens al een AZC? Ik dacht dat het alleen ging om kleinschalige opvang. Dat is voor de kleinere gemeenten sowieso veel beter dan honderden mensen weer op elkaar te proppen (ook voor de bewoners van zo'n opvang is kleinschalig beter)quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typisch vvd wetje. Zodra je geld hebt, heb je er geen last van.
Dit is nou net een van de redenen waarom het is afgeschaft.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:
Ook een heerlijke om een referendum over te kunnen doen. Want denk dat het electoraat een andere mening is toebedaan dan de politiek. En qua belangrijkheid overstijgt dit het niveau politiek en dient de echte baas geraadpleegd te worden.
Je ziet het, de politiek kan het niet aan.
Gelukkig is regeren vooruitzien, toch?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef RamboDirk het volgende:
Fijn voor de mensen in Ter Apel.
Jammer alleen dat deze wet de problematiek rondom de instroom gaat verdoezelen.
Dat is wel een heel goed idee ja. Heel Nederland laten stemmen over de vraag of Ter Apel de rotzooi op mag ruimen. Ben heel benieuwd wat daaruit komt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:
Ook een heerlijke om een referendum over te kunnen doen. Want denk dat het electoraat een andere mening is toebedaan dan de politiek. En qua belangrijkheid overstijgt dit het niveau politiek en dient de echte baas geraadpleegd te worden.
Vooruitzien en visie is maar lastig. Groetjes, Mark.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gelukkig is regeren vooruitzien, toch?
Was dat maar zo.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gelukkig is regeren vooruitzien, toch?
Dat staat nergens. Met de komende regering laat de wet zelfs gewoon ruimte om inde rijkere gemeenten ook te plaatsen zodra men er niet uitkomt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de problemen opgelost worden met niets doen. Kan een wilders er zo maar achterkomen dat regeren lastiger is dan schreeuwen vanaf de lijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:33 schreef Gia het volgende:
De spreidingswet komt er, maar hoeft niet ingezet te worden door het nieuwe kabinet.
Heb je dus helemaal niks aan. Een hele hoop vergader, lees: geld, voor een wet die toch niet gebruikt gaat worden.
Dat niks doen niks oplost heeft 12 jaar Rutte wel laten zien ja.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de problemen opgelost worden met niets doen. Kan een wilders er zo maar achterkomen dat regeren lastiger is dan schreeuwen vanaf de lijn.
Ik denk dat het nieuwe kabinet, ervan uitgaande dat dat er gewoon komt, om te beginnen wat wil doen aan de invoer en dan pas de AZC's verlichten. Want als je nu de AZC's aan de ene kant gaat legen, lopen ze aan de andere kant weer net zo hard vol. En dan is het inderdaad dweilen met de kraan open. Het geeft in elk geval geen verlichting voor Ter Apel en Budel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de problemen opgelost worden met niets doen. Kan een wilders er zo maar achterkomen dat regeren lastiger is dan schreeuwen vanaf de lijn.
Een oplossing voor de instroom hebben ze voorlopig niet. Ongelijke spreiding is een probleem van nu, niet de toekomst.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat het nieuwe kabinet, ervan uitgaande dat dat er gewoon komt, om te beginnen wat wil doen aan de invoer en dan pas de AZC's verlichten. Want als je nu de AZC's aan de ene kant gaat legen, lopen ze aan de andere kant weer net zo hard vol. En dan is het inderdaad dweilen met de kraan open. Het geeft in elk geval geen verlichting voor Ter Apel en Budel.
Ter Apel heeft natuurlijk zelf in het verleden ingestemd met de komst van het aanmeldcentrum. En pas recent eens een keer naar de rechter gestapt omdat het coa de afspraken schond door teveel mensen te laten verblijven. Ik zou als burgemeester een dagelijks rapport eisen over hoeveel mensen er elke nacht verblijven en als er te vaak de grens overschreden wordt dan naar de rechter om de hele overeenkomst maar eens op te zeggen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel een heel goed idee ja. Heel Nederland laten stemmen over de vraag of Ter Apel de rotzooi op mag ruimen. Ben heel benieuwd wat daaruit komt.
Ach, asielzoekers zijn nu eenmaal meer een probleem wat je als EU oplost, niet als afzonderlijk land. De spreidingswet had er misschien wel eerder moeten komen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat niks doen niks oplost heeft 12 jaar Rutte wel laten zien ja.
Als er geen plek is, is er geen plek, simpel zat. AZC's zitten vol, kan niemand meer bij, dus dat wordt buiten slapen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een oplossing voor de instroom hebben ze voorlopig niet. Ongelijke spreiding is een probleem van nu, niet de toekomst.
Misschien wil Laren nu wel een AZC hebben , die hebben vooral meer VVD gestemd dit jaarquote:Op woensdag 17 januari 2024 06:43 schreef -Hakuna- het volgende:
En dat moeten we maar accepteren dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er geen plek is, is er geen plek, simpel zat. AZC's zitten vol, kan niemand meer bij, dus dat wordt buiten slapen.
Blaricum en Laren kunne dan samen overleggen wie het AZC neemtquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat kun je erin lezen.
Maar ik denk dat het meer iets is als in dat wanneer 3 kleine gemeentes redelijk dicht op elkaar liggen dat niet al deze gemeentes een AZC nodig hebben, maar dat ze onderling afspraken kunnen maken voor de beste locatie in een van de 3.
Dat klopt, maar dat ik kreeg de indruk dat dat ook de bedoeling was met het wanbeleid van de VVD mbt het asielbeleid.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2700452/1/999#p2[quote]
[b]Op woensdag 17 januari 2024 09:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe moet je als land een volksverhuizing opvangen? Als er geen huizen zijn, zijn er geen huizen. Je kunt geen huizen leegmaken, door de bewoners eruit te zetten t.b.v. asielzoekers en de AZC's zitten vol.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat moeten we maar accepteren dan?
En dat zorgt dan weer voor meer overlast.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er geen plek is, is er geen plek, simpel zat. AZC's zitten vol, kan niemand meer bij, dus dat wordt buiten slapen.
Nee, helaas is landloperij in 2000 uit het strafrecht geschrapt, maar die mensen moeten dan maar ergens een hotelkamer regelen. Genoeg fondsen om de reis naar Nederland te maken, dus reserveer ook maar wat budget voor onderdak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dat moeten we maar accepteren dan?
Dat klopt, net zoals je ook last hebt van zwervers en daklozen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat zorgt dan weer voor meer overlast.
Ik was een paar jaar geleden in La Havre en daar sliepen asielzoekers in een zelfgebouwd tentenkampje in een stadspark. Daar wordt ook niemand vrolijk van, daar heb je als stad gewoon last van.
Dan heb ik liever dat die mensen in een azc verblijven. In mijn stad staat een azc dat onderdak biedt aan 800 mensen en daar merk je over het algemeen weinig van. Stel je voor dat die lui hier ergens op straat zouden leven, daar hebben wij als inwoners toch alleen maar hinder van?
Dat is niet reëel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nee, helaas is landloperij in 2000 uit het strafrecht geschrapt, maar die mensen moeten dan maar ergens een hotelkamer regelen. Genoeg fondsen om de reis naar Nederland te maken, dus reserveer ook maar wat budget voor onderdak.
Maar als er 100 AZC's in Nederland komen, zitten die binnen de kortste keren allemaal vol. En dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was een paar jaar geleden in La Havre en daar sliepen asielzoekers in een zelfgebouwd tentenkampje in een stadspark. Daar wordt ook niemand vrolijk van, daar heb je als stad gewoon last van.
Dan heb ik liever dat die mensen in een azc verblijven. In mijn stad staat een azc dat onderdak biedt aan 800 mensen en daar merk je over het algemeen weinig van. Stel je voor dat die lui hier ergens op straat zouden leven, daar hebben wij als inwoners toch alleen maar hinder van?
Waarbij het ook nog eens hoogst onzeker is of het asielzoekers daadwerkelijk ontmoedigt om hierheen te komen. Dus dan blijven ze komen en je hebt er ook nog eens meer last van. Worst of both worlds.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat klopt, net zoals je ook last hebt van zwervers en daklozen.
Misschien werkt het wel als ontmoedigingsbeleid, maar je krijgt er een hoop extra ellende voor terug.
Gevolg van jaren VVD wanbeleid heb je niet snel opgelost.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:08 schreef Gia het volgende:
De oplossing voor enige doorstroming is het creeren van woonunits voor statushouders, middels containerwoningen (flats, complexen) Of leegstaande gebouwen ombouwen tot woonruimtes, eventueel met gedeelde voorzieningen.
Dat zijn geen plekken voor gezinnen, die kunnen dan ook pas later overkomen. Tja, luxe is het niet, maar nood is nood.
Huizen zijn er niet en kunnen ook niet zo snel bijgebouwd worden. Verder zit je niet alleen met de huisvesting van statushouders, maar ook de eigen burgers willen wel eens aan de beurt komen.
Vreemde wedervraag. Het probleem is nu dat er te weinig asiellocaties zijn, vandaar de spreidingswet. Jij stelt dat mensen 'dan maar buiten moeten slapen', waarna ik uitleg waarom dat een slecht idee is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als er 100 AZC's in Nederland komen, zitten die binnen de kortste keren allemaal vol. En dan?
Klopt, maar dat speelt wel de extreem-rechtse partijen als Geert Wilders in de kaart. Voor hem creëert chaos macht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarbij het ook nog eens hoogst onzeker is of het asielzoekers daadwerkelijk ontmoedigt om hierheen te komen. Dus dan blijven ze komen en je hebt er ook nog eens meer last van. Worst of both worlds.
De Dublin verordening is geen wassen neus en heeft Nederland behoorlijk geholpen met het verwijderen van asielzoekers.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Montagui het volgende:
Onlangs is het Europese migratiepact afgesloten, misschien dat dat verlichting gaat geven en hebben we deze spreidingswet niet eens meer nodig.
https://nos.nl/artikel/25(...)gen-vastgezet-worden
1 van de onderdelen daarin is de afkoop met 20.000 euro per niet-overgenomen asielzoeker.
Hopelijk wordt dit niet net zo'n wassen neus als de Dublin verordening.
Het gaat er niet om asielzoekers de schuld te geven. Die dienen zich te melden in het eerste veilige land dat ze op hun reis tegenkomen en dat doen ze niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:02 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat ik kreeg de indruk dat dat ook de bedoeling was met het wanbeleid van de VVD mbt het asielbeleid.
Bij de Geert Wilders regering zal het zeker een speerpunt worden om zoveel mogelijk chaos te creëren om vervolgens de asielzoekers de schuld te geven.
Dat debat wordt namelijk al jaren verziekt door extreemrechts dat iedere immigrant gelijk stelt aan uitvreter, terrorist, verkrachter, geloofsextremist en meer van dat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:25 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om asielzoekers de schuld te geven. Die dienen zich te melden in het eerste veilige land dat ze op hun reis tegenkomen en dat doen ze niet.
Vervolgens staan ze hier op de stoep en we plukken nu de vruchten dat er nooit een normaal debat plaats heeft kunnen vinden over de grenzen van het absorptievermogen van de maatschappij.
Kunnen bemachtigen?? Klinkt voor mij als huisuitzettingen van wanbetalers, sneller dan nu gebeurt, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:11 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Gevolg van jaren VVD wanbeleid heb je niet snel opgelost.
Iig moeten woningbouwverenigingen weer veel meer woningen kunnen bemachtigen.
En links wil nooit een bovengrens en iedere asielzoeker is zielig. Voila.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat debat wordt namelijk al jaren verziekt door extreemrechts dat iedere immigrant gelijk stelt aan uitvreter, terrorist, verkrachter, geloofsextremist en meer van dat.
En ook weer veel mensen terug gekregen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:16 schreef grrrrg het volgende:
[..]
De Dublin verordening is geen wassen neus en heeft Nederland behoorlijk geholpen met het verwijderen van asielzoekers.
Ik denk dat dat niet over specifieke migranten gaat, maar over aantallen. Asielzoekers die aangeven om bepaalde redenen naar Nederland te willen, bijvoorbeeld familie, mogen gewoon komen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:13 schreef Montagui het volgende:
Onlangs is het Europese migratiepact afgesloten, misschien dat dat verlichting gaat geven en hebben we deze spreidingswet niet eens meer nodig.
https://nos.nl/artikel/25(...)gen-vastgezet-worden
1 van de onderdelen daarin is de afkoop met 20.000 euro per niet-overgenomen asielzoeker.
Hopelijk wordt dit niet net zo'n wassen neus als de Dublin verordening.
Waarom hebben ze dan wel asielopvang in Bloemendaal en Wassenaar? En gingen ze in Laren zelfs in protest bij toenmalig minister Remkes omdat het AZC dicht moest?quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit Laren??quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Misschien wil Laren nu wel een AZC hebben , die hebben vooral meer VVD gestemd dit jaar
Ja, populaire uitspraak van voorstanders: wet heeft niks te maken met eventuele instroom maatregelen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik lees dit topic nu al een tijdje en reageer ook best wel wat, maar ik snap de tegenstem echt niet.
Ik begrijp dat men wil dat de instroom beperkt word, maar daar gaat deze wet niet over. Waarom willen de mensen die tegen zijn zo graag dat Ter Apel met de ellende blijft zitten, dat het COA overal “dure” noodvoorzieningen moet treffen en dat we sommige gebieden buitensporig voor de opvang op laten draaien? Ik begrijp dat echt niet.
”En dat is de waarheid”quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
En ook weer veel mensen terug gekregen.
Aangezien landen de mensen gewoon door laten lopen .
Dus nee er zijn hier geen asielzoeker.
Maar gelukzoekers omdat ze door alle eu landen zijn door gekruist .
Je zal deze mensen zo weer terug moeten dumpen naar Duitsland en België.
Aangezien die landen moeten door kruizen voor ze bij ons zijn.
En dat is de waarheid.
Daar zijn zwembaden en meren. Levensgevaarlijk. Zijn we dadelijk weer schuldig aan verdronken kindjes.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon alle parken van Peter Gillis opkopen, die wat opkalefateren en ze daar huisvesten. Lijkt me in meerdere opzichten een goede oplossing.
Een redenatie kan zijn, dat nu problemen geconcentreerd zijn op enkele plekken in Nederland. Dat is beter beheersbaar. Terwijl als je spreidt dan zullen de problemen zich in het hele land voor gaan doen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik lees dit topic nu al een tijdje en reageer ook best wel wat, maar ik snap de tegenstem echt niet.
Ik begrijp dat men wil dat de instroom beperkt word, maar daar gaat deze wet niet over. Waarom willen de mensen die tegen zijn zo graag dat Ter Apel met de ellende blijft zitten, dat het COA overal “dure” noodvoorzieningen moet treffen en dat we sommige gebieden buitensporig voor de opvang op laten draaien? Ik begrijp dat echt niet.
Van der Valk verbieden, en dan die panden gebruiken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:38 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon alle parken van Peter Gillis opkopen, die wat opkalefateren en ze daar huisvesten. Lijkt me in meerdere opzichten een goede oplossing.
Ja, het electoraat mag natuurlijk alleen maar een keer in de zoveel tijd een stipje zetten en moet voor de rest zn bek dicht houden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dit is nou net een van de redenen waarom het is afgeschaft.
Omdat de mensen die tegen meer instroom zijn, vrezen dat de spreidingswet aangegrepen gaat worden door voorstanders van asielmigratie om te stellen dat we nog genoeg ruimte voor opvang hebben.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb het over het principe, niet over waar er in rijke gemeenstes wel bereid zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan wel asielopvang in Bloemendaal en Wassenaar? En gingen ze in Laren zelfs in protest bij toenmalig minister Remkes omdat het AZC dicht moest?
[..]
Dit Laren??
Zooi geconcentreerd op 1 plek. Of zooi verspreid over het hele land.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is wel een heel goed idee ja. Heel Nederland laten stemmen over de vraag of Ter Apel de rotzooi op mag ruimen. Ben heel benieuwd wat daaruit komt.
Dat lijkt me ook niet ondenkbeeldig. We blijven immers vooral aan symptoombestrijding doen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat de mensen die tegen meer instroom zijn, vrezen dat de spreidingswet aangegrepen gaat worden door voorstanders van asielmigratie om te stellen dat we nog genoeg ruimte voor opvang hebben.
Passieve agressiviteit krijgt altijd een:quote:
En dat terwijl de huizenmarkt, sociale stelsel en het maatschappelijk gezien vele malen beter is om vooral een grote rem te zetten op de bevolkingsgroei.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat de mensen die tegen meer instroom zijn, vrezen dat de spreidingswet aangegrepen gaat worden door voorstanders van asielmigratie om te stellen dat we nog genoeg ruimte voor opvang hebben.
Dat vinden de vreemdgangers niet zo leuk en dan komen er misschien nóg minder kinderen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Van der Valk verbieden, en dan die panden gebruiken.
De formerende partijen zijn helder over de instroom: die moet omlaag.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
En ook meer scheidingen, en dus meer woningnood, want papa en mama hebben beiden een huis nodig met slaapkamers voor de kinderen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat vinden de vreemdgangers niet zo leuk en dan komen er misschien nóg minder kinderen.
Ervaring leert dat de voors en tegens van formerende partijen geen ene fuck betekenen en pas enige waarde krijgen nadat ze verankerd zijn in een regeringsakkoord. En zelfs dat is geen garantie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De formerende partijen zijn helder over de instroom: die moet omlaag.
Zelfs een GL/PvdA is die mening toegedaan.
Gaat dat gebeuren dan?quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe moet je als land een volksverhuizing opvangen? Als er geen huizen zijn, zijn er geen huizen. Je kunt geen huizen leegmaken, door de bewoners eruit te zetten t.b.v. asielzoekers en de AZC's zitten vol.
Nee.quote:
Het is gewoon onhoudbaar. Hoeveel statushouders zaten er afgelopen najaar nog te wachten op huisvesting, volgens mij al ergens tussen de 20K en 25K.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee.
Al zie je nu al dat we een aanzienlijk deel van de sociale starterswoningen moeten aanspreken voor de huisvesting van statushouders.
Ervaring leert vooral dat de praktijk weerbarstig is en dat je als land en EU te maken krijgt met omstandigheden die buiten jouw macht liggen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ervaring leert dat de voors en tegens van formerende partijen geen ene fuck betekenen en pas enige waarde krijgen nadat ze verankerd zijn in een regeringsakkoord. En zelfs dat is geen garantie.
Wetje maken is 1, uitvoeren is 2. Ik voorzie weer een heleboel gesteggel en vertraging in de praktijk.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:40 schreef Puzzie het volgende:
Fijn dat de spreidingswet er zeer waarschijnlijk doorkomt.
Ja ! Goeie ! We geven ze geld om ergens langdurig in een hotelletje de drukken !quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nee, helaas is landloperij in 2000 uit het strafrecht geschrapt, maar die mensen moeten dan maar ergens een hotelkamer regelen. Genoeg fondsen om de reis naar Nederland te maken, dus reserveer ook maar wat budget voor onderdak.
Ooow absoluut. Al doelde ik in deze meer op de onzekerheid dat wat een of meerdere formerende partijen willen, ook echt in regeringsbeleid omgezet gaat worden. Nog voor de uiteindelijke uitvoerbaarheid, eventuele praktische bezwaren en waar je daarbij allemaal wellicht tegenaan loopt. Te veel gedraai en loze beloften van partijen zo tijdens een formatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ervaring leert vooral dat de praktijk weerbarstig is en dat je als land en EU te maken krijgt met omstandigheden die buiten jouw macht liggen.
Die mensen nemen zelf de trein of de bus of het vliegtuig om hier te zijn he. Het is niet alsof ze op magische wijze ineens vanuit Syrie of Afghanistan hier zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja ! Goeie ! We geven ze geld om ergens langdurig in een hotelletje de drukken !
Wat zullen mensen blij zijn, vooral als ze eens een hotelletje willen boeken voor een weekendje weg.
“Helaas is landloperij verboden”.
Liever dumpen in de vrieskou ?
dat is zo maar wel fijn dat de eerste kamer er inhoudelijk over heeft gedebatteerd en waarom het er iig waarschijnlijk wel doorheen komt. Het was een mooi debat vond ikquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wetje maken is 1, uitvoeren is 2. Ik voorzie weer een heleboel gesteggel en vertraging in de praktijk.
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ooow absoluut. Al doelde ik in deze meer op de onzekerheid dat wat een of meerdere formerende partijen willen, ook echt in regeringsbeleid omgezet gaat worden. Nog voor de uiteindelijke uitvoerbaarheid, eventuele praktische bezwaren en waar je daarbij allemaal wellicht tegenaan loopt. Te veel gedraai en loze beloften van partijen zo tijdens een formatie.
Dat is toch ook precies de bedoeling van Wilders c.s.? Over asielzoekers waar je geen last van hebt kun je niet zeuren. Daar gaat je verdienmodel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
Als je niet in Ter Apel woont is het inderdaad best een makkelijk standpunt. Gefeliciteerd, je hebt mijn post goed begrepen. Nu nog even wikipedia raadplegen over wat een samen-leving precies is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zooi geconcentreerd op 1 plek. Of zooi verspreid over het hele land.
Ik zou het wel weten.
Je zou bijna denken dat dat is wat men zou willen!quote:
Er zijn vier partijen aan het formeren, deze vier hebben de meerderheid in de tweede kamer en hebben alle vier de wens asielmigratie aan te pakken. Ik geloof niet dat deze vier partijen door een verminderde druk op Ter Apel dit ineens vergeten zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, populaire uitspraak van voorstanders: wet heeft niks te maken met eventuele instroom maatregelen.
Maar die link is er wel degelijk. Als je ze nu verspreid is de druk van de ketel in Ter Apel. Het gaat dan heel makkelijk worden om te denken dat we het dan weer helemaal onder controle hebben waardoor de noodzaak verdwijnt om instroom maatregelen in te voeren, of om dat debat te voeren.
Het is toch niet zo dat deze personen nu niet verdeeld worden. De COA heeft 86 reguliere locatie, 6 reguliere locaties aangevuld met noodopvang en 159 noodlocaties verspreid over Nederland. Het is niet zo dat die asielmigranten verdwijnen als je niks doet, nee je moet pleisteroplossingen creëren (een hotel hier, cruiseship daar).quote:Ondertussen blijven we zitten met dezelfde (waarschijnlijk hoger zelfs) instroom. En ja, die worden dan ook allemaal mooi verdeeld, maar uiteindelijk loop je dus tegen dezelfde issues aan die ze nu in Ter Apel ervaren. Enkel op veel grotere schaal. En dan is het te laat.
Waar verplaatsen we het probleem naartoe dan? Volgens mij verplaatsen we uiteindelijk de asielmigranten vanuit hun hotels en cruiseships naar (goedkopere) reguliere locaties over gemeentes verdeeld?quote:De wet zelf is oké, maar zolang je niet tegelijkertijd iets aan de instroom doet verplaats je het probleem alleen maar, maar dat zien de voorstanders liever niet in.
Er zijn nu 251 locaties verspreid over Nederland, zou de spreiding over 341 gemeenten heel anders zijn?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een redenatie kan zijn, dat nu problemen geconcentreerd zijn op enkele plekken in Nederland. Dat is beter beheersbaar. Terwijl als je spreidt dan zullen de problemen zich in het hele land voor gaan doen.
Mooi moment om aan die wet te beginnen zou ik zeggen.quote:Een ander punt kan zijn, dat men niet tegen deze wet an sich is, maar dan graag tegelijk ook wil zien dat er maatregelen genomen worden tegen de instroom, omdat men voorziet dat (bij alleen de spreidingswet) de leeg gekomen plekken in Ter Apel en Budel veel sneller opgevuld zouden kunnen gaan worden, met als gevolg een glijdende schaal van het alsmaar meer verspreiden van nog meer extra 'binnenkomers'. Met daarbij vastgesteld dat Nederland op dit moment al 'vol' zit (qua beschikbare woonruimte, voor niet alleen deze nieuwkomers maar ook voor de autochtone bevolking). Nog meer instroom is daarmee totaal onwenselijk.
De uitvoering is afwachten inderdaad, maar als je dat als argument aanhaalt kun je tegen elke wet zijn, toch?quote:Nog een redenatie kan zijn dat gemeentes gedwongen worden via een discretionaire bevoegdheid van de minister, en ook dat gemeentes 'opvang' kunnen afkopen, en daarmee de last komt de liggen bij gemeentes die niet in staat zijn tot afkoop en daarmee (indirect) toch 'gedwongen' worden. Ook zal de "spreiding" volledig transparant uitgezet moeten worden. Dus nu eerst naar die provincies/gemeentes die al veel te weinig aan opname hebben gedaan.
En zo zijn er nog wel meer puntjes die er op aan te merken valt. Er zitten best wel wat haken en ogen aan deze wet, die op het eerste gezicht best sociaal overkomt, maar die uiteindelijk asociaal zou kunnen uitpakken.
En dan heb je als vier formerende partijen hoeveel boodschap aan? Het is aan de meerderheid van de tweede kamer om nieuwe wetten te maken toch?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ach, hier staat ook al bijna 2 jaar een AZC op de planning voor 500 bewoners (waarmee dus ruimschoots voldaan wordt aan de dwangwet). Tot op heden is er nog geen schep de grond ingegaan. Bodemonderzoek, verkeerssituatie, budgetoverschrijdingen, rechtszaken door omwonenden, etc.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat dat is wat men zou willen!
"Je moet 50 statushouders huisvesten."
"Ja maar, we hebben geen woningen!"
"Zie het maar te regelen, je MOET ze huisvesten!"
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je niet in Ter Apel woont is het inderdaad best een makkelijk standpunt. Gefeliciteerd, je hebt mijn post goed begrepen. Nu nog even wikipedia raadplegen over wat een samen-leving precies is.
Tel er nog maar 2 jaar bij. Hier heeft het ook 4 of 5 jaar geduurd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ach, hier staat ook al bijna 2 jaar een AZC op de planning voor 500 bewoners (waarmee dus ruimschoots voldaan wordt aan de dwangwet). Tot op heden is er nog geen schep de grond ingegaan. Bodemonderzoek, verkeerssituatie, budgetoverschrijdingen, rechtszaken door omwonenden, etc.
Van de Nederlandse bevolking is slechts 43% Westers.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Verder moeten we de instroom vooral in Europees verband in proberen te perken. Heb het idee dat er voldoende draagvlak is voor ingrijpende maatregelen.
Een Europese spreidingswet lijkt me ook wel een goed idee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Verder moeten we de instroom vooral in Europees verband in proberen te perken. Heb het idee dat er voldoende draagvlak is voor ingrijpende maatregelen.
Hopelijk vinden ze ook nog wat Romeinse potten enz. zodat een archeoloog daar nog een jaar extra mag onderzoekenquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tel er nog maar 2 jaar bij. Hier heeft het ook 4 of 5 jaar geduurd.
Natuurlijk moeten we dat. Ontkent iemand dat, ofzo?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Maarja, dan moeten we wellicht ook eens gaan luisteren naar de enorme groep mensen die aangeeft dat ze verdrongen worden op de woningmarkt, specifiek de sociale huurmarkt voor starters. Want samenleving en zulks.
Dat eh 'ik heb er geen last van dus vind het prima' prevaleert vanuit beide kampen.
Waar haal je dit vandaan Gia?quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Van de Nederlandse bevolking is slechts 43% Westers.
https://allecijfers.nl/nederland/
In mijn eigen woonplaats is minimaal 25% Islamitisch. In elk geval Turks en Marokkaans is totaal al 25%, hoeveel moslims bij het deel 'overig' zitten, weet ik niet.
Nee Gia, van de Nederlanders met een migratie-achtergrond is 43 procent afkomstig uit een westers land. Lastig als je je eigen bron niet snapt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Van de Nederlandse bevolking is slechts 43% Westers.
https://allecijfers.nl/nederland/
Ik ben blij dat jij het iig niet ontkent.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten we dat. Ontkent iemand dat, ofzo?
Excuus, ging over migratie-achtergrond. Anyway, kan hard gaan dan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan Gia?
Uit dit figuur uit je eigen bron blijkt dat meer dan 80 % uit Europa komt, hoe kom je er dan bij dat 43% Westers is?
[ link | afbeelding ]
Er is kennelijk wel ruimte genoeg om overal distributiecentra te bouwen en bedrijventerreinen uit te breiden. Maar we weten allemaal wel waarom dat wel (snel) kan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het iig niet ontkent.
Maar eh, ja, ook dat kom je bv hier vaak genoeg tegen. Het veelgehoorde 'ruimte zat, we moeten gewoon bouwen', bagatelliseert die verdringing enorm.
De actuele bevolkingssamenstelling is niet te herleiden, omdat een hier geboren Marokkaanse Nederlander niet als Marokkaan wordt gezien voor de statistieken. Geeft een heel vertekend beeld, dus.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee Gia, van de Nederlanders met een migratie-achtergrond is 43 procent afkomstig uit een westers land. Lastig als je je eigen bron niet snapt.
Zowel de EK als TK zijn vers verkozen. Dit soort zuur gehuil lijkt me niet zo nuttig.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:17 schreef Red_85 het volgende:
Maar tegen plaatsen als ter apel roepen dat ze het maar uit MOETEN zoeken?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat dat is wat men zou willen!
"Je moet 50 statushouders huisvesten."
"Ja maar, we hebben geen woningen!"
"Zie het maar te regelen, je MOET ze huisvesten!"
quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
De actuele bevolkingssamenstelling is niet te herleiden, omdat een hier geboren Marokkaanse Nederlander niet als Marokkaan wordt gezien voor de statistieken. Geeft een heel vertekend beeld, dus.
Daarom kijk ik naar migratiecijfers. En die zijn al schokkend genoeg.
Ter Apel is niet geholpen met de spreidingswet. Want iedere asielzoeker die Ter Apel verlaat, wordt vervangen door weer een nieuwe vanuit Belgie en Duitsland. Die lui staan met elkaar in contact, geloof dat maar. Wat zou je zelf doen? Je zit in Duitsland en hebt te horen gekregen dat Ter Apel vol is en nu komen geen zin heeft, omdat je op een stoel moet slapen. Dan blijf je in Duitsland. Maar zodra er asielzoekers verhuizen en er weer plaats is in Ter Apel gaan de appjes weer naar landgenoten in Duitsland en Belgie die daarop zitten te wachten. En staan ze weer rijen dik voor de poort.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:17 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar tegen plaatsen als ter apel roepen dat ze het maar uit MOETEN zoeken?
Overigens veel gemeenten die gewoon hun verantwoording pakken, helaas verrekt zo’n 1/3e het waardoor dingen onnodig meer uit de klauwen lopen.
Mijn hemelquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:36 schreef Dagio het volgende:
Totaal verkeerde volgorde en een aanzuigend effect op migratie.
Eerst moet de instroom omlaag, dan pas spreiden.
Nu is het gewoon dweilen met de kraan open en wachten op overal Ter Apel perikelen. Sterkte Nederland
Tegen de tijd dat er echt gespreid gaat worden kan het kabinet Wilders al lang en breed maatregelen genomen hebben tegen die nieuwe instroom. Naja, niet als Greet nu ineens 'problemen met de VVD' gaat verzinnen. Dan duurt het nog wel even.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ter Apel is niet geholpen met de spreidingswet. Want iedere asielzoeker die Ter Apel verlaat, wordt vervangen door weer een nieuwe vanuit Belgie en Duitsland. Die lui staan met elkaar in contact, geloof dat maar. Wat zou je zelf doen? Je zit in Duitsland en hebt te horen gekregen dat Ter Apel vol is en nu komen geen zin heeft, omdat je op een stoel moet slapen. Dan blijf je in Duitsland. Maar zodra er asielzoekers verhuizen en er weer plaats is in Ter Apel gaan de appjes weer naar landgenoten in Duitsland en Belgie die daarop zitten te wachten. En staan ze weer rijen dik voor de poort.
Ik heb onderhand geen enkel vertrouwen meer in welke politieke partij dan ook in Nederland. Het is vooral heel veel lullen, elkaar vliegen afvangen, vertragen, draaien en weinig aanpakken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat er echt gespreid gaat worden kan het kabinet Wilders al lang en breed maatregelen genomen hebben tegen die nieuwe instroom. Naja, niet als Greet nu ineens 'problemen met de VVD' gaat verzinnen. Dan duurt het nog wel even.
Zou het soms komen dat de makkelijke oplossingen er niet zijn? En de moeilijke zouden dan afgestraft kunnen worden door de kiezer.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb onderhand geen enkel vertrouwen meer in welke politieke partij dan ook in Nederland. Het is vooral heel veel lullen, elkaar vliegen afvangen, vertragen, draaien en weinig aanpakken.
Och, wellicht nieuwe verkiezingen. Benieuwd wat de VVD dan overhoudt...quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat er echt gespreid gaat worden kan het kabinet Wilders al lang en breed maatregelen genomen hebben tegen die nieuwe instroom. Naja, niet als Greet nu ineens 'problemen met de VVD' gaat verzinnen. Dan duurt het nog wel even.
En dan blijken het ineen gewoon mensen te zijn en niet de monsters waar extreemrechtse stumpers steeds hun broek voor volpoepen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Cilantro het volgende:
Wel mooi dat Bloemendaal en Wassenaar nu ook kennis gaan maken met het derdewereldvolk.
Daar gaat de PVV geen meerderheid voor vinden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, wellicht nieuwe verkiezingen. Benieuwd wat de VVD dan overhoudt...
Kabinet over links gaat em ook niet worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar gaat de PVV geen meerderheid voor vinden.
Het kan wel. Maar ook een minderheidskabinet met NSC en BBB kan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Kabinet over links gaat em ook niet worden.
Bepaalde gemeentes of buurten zullen alsnog wel ontzien worden, of die kopen het gewoon af. Je denkt toch niet dat bepaalde wijken zitten te wachten op asielzoekers?quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Cilantro het volgende:
Wel mooi dat Bloemendaal en Wassenaar nu ook kennis gaan maken met het derdewereldvolk.
Ze kunnen het nooit goed doen. Realiseren ze wel een locatie op een dergelijke plek, dan volgt er commentaar dat de asielzoekers in een prachtige, dure wijk worden ondergebracht, die de 'gewone Nederlander' zich niet kan veroorloven. Realiseren ze daar geen locaties, dan krijg je dit verwijt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bepaalde gemeentes of buurten zullen alsnog wel ontzien worden, of die kopen het gewoon af. Je denkt toch niet dat bepaalde wijken zitten te wachten op asielzoekers?
Daar heb je wel een punt ja.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ze kunnen het nooit goed doen. Realiseren ze wel een locatie op een dergelijke plek, dan volgt er commentaar dat de asielzoekers in een prachtige, dure wijk worden ondergebracht, die de 'gewone Nederlander' zich niet kan veroorloven. Realiseren ze daar geen locaties, dan krijg je dit verwijt.
Helaas kunnen we dit niet voor waarheid aannemen aangezien de werkelijke cijfers worden verdoezeld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat valt het ook
https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
Bloemendaal is ruim een half jaar geleden al akkoord gegaan met de komst van een AZC.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bepaalde gemeentes of buurten zullen alsnog wel ontzien worden, of die kopen het gewoon af. Je denkt toch niet dat bepaalde wijken zitten te wachten op asielzoekers?
Je zou natuurlijk kunnen stellen dat asielopvang het beste zoveel mogelijk kan plaatsvinden in een omgeving die overeenkomt met de te verwachten toekomstige woonomgeving van een asielzoeker die een verblijfstatus verkrijgt, dit om een vroegtijdige integratie met de toekomstige leefomgeving te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:49 schreef Cilantro het volgende:
Neeneenee je begrijpt me verkeerd, die mensen die hier welbewust naartoe komen moeten maar wat ruimte in hun budget reserveren voor hotelkamers. Dat valt best mee op de duizenden euro’s die ze toch al betalen aan mensensmokkelaars.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja ! Goeie ! We geven ze geld om ergens langdurig in een hotelletje de drukken !
Wat zullen mensen blij zijn, vooral als ze eens een hotelletje willen boeken voor een weekendje weg.
“Helaas is landloperij verboden”.
Liever dumpen in de vrieskou ?
https://hartvoorbloemendaal.nl/asielcrisis-in-bloemendaal/quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bloemendaal is ruim een half jaar geleden al akkoord gegaan met de komst van een AZC.
Sorry, maar dat is voor Bloemendaal echt niet anders dan voor andere gemeenten.quote:Ongeveer 90% van de asielzoekers krijgt een verblijfsstatus. Zie overzicht hieronder. Nederland staat in de top 3 van landen waar asielzoekers de meeste kans van slagen hebben. Dat betekent een structurele instroom in Bloemendaal van asielzoekers. Op den duur komt ook de familie naar Nederland en dat betekent honderden huizen die gebouwd zullen moeten worden in onze gemeente alleen al omdat uiteindelijk sprake zal moeten zijn van permanente huisvesting.
Onze bezwaren tegen de huidige werkwijze zijn talrijk. Om te beginnen vinden wij het ongewenst dat opvang van asielzoekers van wie dus nog niet vaststaat of zij hier mogen blijven, plaatsvindt in woonwijken. Maar we zijn ook tegen opvang op industrieterreinen of bij benzinestations ed. Daarnaast weten we dat het merendeel van deze mensen ook bij voorrang woonruimte toegewezen krijgt. Onze eigen woningzoekenden staan gemiddeld 10 jaar op een wachtlijst en soms nog langer. Jongeren blijven noodgedwongen bij hun ouders wonen. Deze jongeren kunnen hun leven niet opbouwen.
Terwijl:quote:Bloemendaal werkt in de Veiligheidsregio Kennemerland samen met 8 andere gemeenten die ruim 2100 asielzoekers opvangen.
En daarvan zijn 30 jongeren.quote:Voor Bloemendaal geldt dit jaar een aantal van 90 asielzoekers.
Hier in Utrecht zijn het idd de groen'links' en D66 wijken die niets moeten hebben waarvoor ze gestemd hebben ja. Willen deugen maar nimby.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zijn juist de grote, 'linkse' steden waar zich de grootste problemen voordoen. Amsterdam haalt de taakstelling bijv. bij lange na niet en dat al sinds meerdere jaren.
wil jij dan woningen gaan bouwen in de weilanden soms?quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:36 schreef Gia het volgende:
[..]
https://hartvoorbloemendaal.nl/asielcrisis-in-bloemendaal/
Met dezelfde tegenwerpingen als alle andere gemeenten in Nederland.
[..]
Sorry, maar dat is voor Bloemendaal echt niet anders dan voor andere gemeenten.
En zich dan ook verschuilen achter:
[..]
Terwijl:
[..]
En daarvan zijn 30 jongeren.
Hoe haal je uit die reactie dat ik dat zou willen??quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wil jij dan woningen gaan bouwen in de weilanden soms?
in het groen ??
Daar valt nauwelijks iets tegen te doen, want de criminelen blijven zich vermenigvuldigen. Dat zij zich blijven vermenigvuldigen is namelijk een gebod van hun God.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Cilantro het volgende:
Dat we hier al criminaliteit hebben is geen argument om maar crimineel asielvolk binnen te halen.
Geert Wilders wil graag veel gedoe en chaos rond het probleem van asielzoekers, want dat levert stemmen op.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Precies dit idd.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Geert Wilders wil graag veel gedoe en chaos rond het probleem van asielzoekers, want dat levert stemmen op.
Hij kan nu ook de zwakte van de VVD uitbuiten en zo meer macht eisen tijdens de formatie.
Die wet zou bij succesvolle stemming per 1 februari aangenomen worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en? Zodra W1 er zit kan dat kabinet er voor kiezen dat ze weer het huidige beleid gaan uitvoeren. Dus geen spreiding meer, één overvol aanmeldpunt, relatief klein aantal AZCs en een PVV minister van Asiel die elke dag bij gemeentes moet bedelen om plekken.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Die wet zou bij succesvolle stemming per 1 februari aangenomen worden.
Dan moeten die plannen toch eerst wéér door de 1e kamer? Wat lang kan duren. En de 1e kamer bestaat de komende drie jaar uit dezelfde mensen die deze wet nu goed gekeurd hebbenquote:Op woensdag 17 januari 2024 14:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en? Zodra W1 er zit kan dat kabinet er voor kiezen dat ze weer het huidige beleid gaan uitvoeren. Dus geen spreiding meer, één overvol aanmeldpunt, relatief klein aantal AZCs en een PVV minister van Asiel die elke dag bij gemeentes moet bedelen om plekken.
Nee hoor. Dat een wet door de eerste kamer is, wil alleen maar zeggen dat deze wet nu toegepast kan worden. Maar het MOET niet! De wet biedt een mogelijkheid tot dwang bij gemeentes, maar als de regering er geen gebruik van maakt, dan is er ook geen dwang. En blijft alles zoals het was. Een overvol Ter Apel, dus, waar geen asielzoeker meer bij kan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan moeten die plannen toch eerst wéér door de 1e kamer? Wat lang kan duren. En de 1e kamer bestaat de komende drie jaar uit dezelfde mensen die deze wet nu goed gekeurd hebben
Mwheh, tbf, waar ik werk (n=1tje), is wrs 1 op de 20 cliënten en gerust 1 op de 5 werknemers allochtoon. Komt wel een behoorlijke verschuiving aan uiteraard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:27 schreef Buikbrein het volgende:
Ik denk dat dit immigratie-vraagstuk voor veel mensen pas gaat "leven", als ze te maken krijgen met de "dood".
Daar bedoel ik mee: Tot je vader of moeder ernstig ziek wordt en je hulp nodig hebt, thuiszorg, e.d.. en dan kom je erachter "hej, er is niemand te vinden, hoe kan dat? waar zijn die allemaal?". Dan besef je mogelijk pas wat de impact is van al deze zorg-verslindende instroom, want zorg vragen doen ze!
https://www.rijksoverheid(...)idszorg-asielzoekers
Dan ook niet zeuren als je voor deze massa-immigratie bent he!Je vader of moeder wacht maar gewoon!
Ja ik lees op bijv. NU.nl dat mensen het hebben over "Dat je solidair moet zijn met deze instroom".quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:31 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Mwheh, tbf, waar ik werk (n=1tje), is wrs 1 op de 20 cliënten en gerust 1 op de 5 werknemers allochtoon. Komt wel een behoorlijke verschuiving aan uiteraard.
Solidariteit is sowieso een woord met een bijsmaak geworden de afgelopen jaren. Je moet vooral solidariteit tonen naar de juiste groepen, anders ben je niet solidair of zo.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:33 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ja ik lees op bijv. NU.nl dat mensen het hebben over "Dat je solidair moet zijn met deze instroom".
Solidair zijn he.. ja met iedereen behalve onszelf zo lijkt het, jammer voor jouw vader of moeder.. je MOET solidair zijn met een wildvreemde, waarbij je je mag afvragen hoeveel goeds die komt brengen, die nog geen cent heeft ingelegd in "de pot".
Waanzin, echt waanzin.
Toch komt het referendum er dus om dit soort zaken voor te kunnen leggen aan het electoraat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zowel de EK als TK zijn vers verkozen. Dit soort zuur gehuil lijkt me niet zo nuttig.
Waarom zou ik solidair moeten zijn met een Syrier die al lang en breed veilig is in Griekenland of Italie en vervolgens zelf besluit de bus of de trein naar Nederland te pakken en dan hier gaat lopen janken over de opvang.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Solidariteit is sowieso een woord met een bijsmaak geworden de afgelopen jaren. Je moet vooral solidariteit tonen naar de juiste groepen, anders ben je niet solidair of zo.
Exact. Je kan het beter in de hand houden als je alles op 1 plek houd ipv verspreiding. Het wordt een grote ongecoördineerde bende met overal een kutimpact en dus alle politiecorpsen die er mee te maken krijgen en overbelast raken, ipv 1 plek waar je kan handhaven. Wat totaal wordt nagelaten en het daardoor in ter apel een tyfuszooi is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je niet in Ter Apel woont is het inderdaad best een makkelijk standpunt.
En die samenleving gaat puur naar de tyfus zodra er te veel volk bij gaat komen. Dan heb je geen samen-leving meer. Kraan dicht, oprotten met tuig en alleen binnenlaten wat toegevoegde waarde heeft en niet komt parasiteren. En die selectie kun je het beste doen op 1 plek ipv 350 dwars door het hele land.quote:Gefeliciteerd, je hebt mijn post goed begrepen. Nu nog even wikipedia raadplegen over wat een samen-leving precies is.
Solidair zijn is een synoniem geworden voor inleveren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Solidariteit is sowieso een woord met een bijsmaak geworden de afgelopen jaren. Je moet vooral solidariteit tonen naar de juiste groepen, anders ben je niet solidair of zo.
Tja, een bepaalde groep mensen (en we weten allemaal wel wie dit betreft) zijn nu eenmaal dol op migranten, hoe meer, hoe beter zo vinden zij. Bij de VVD is men veel te vaak gevallen voor het gejammer van deze mensen. Als het om migratie gaat is de VVD erg goed in centrumrechts lullen, centrumlinks beleid implementeren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een onzinnige frame. Je zou net zo goed kunnen stellen dat het nimby-gedrag zit bij de rechtse mensen die geen spreidingswet blieven.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht zijn het idd de groen'links' en D66 wijken die niets moeten hebben waarvoor ze gestemd hebben ja. Willen deugen maar nimby.
In het beste geval is het morele oppervlakkigheid. In het slechtste geval morele chantage/manipulatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:33 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Ja ik lees op bijv. NU.nl dat mensen het hebben over "Dat je solidair moet zijn met deze instroom".
Solidair zijn he.. ja met iedereen behalve onszelf zo lijkt het, jammer voor jouw vader of moeder.. je MOET solidair zijn met een wildvreemde, waarbij je je mag afvragen hoeveel goeds die komt brengen, die nog geen cent heeft ingelegd in "de pot".
Waanzin, echt waanzin.
Dat is een stuk eerlijker dan: ja wij willen spreiding maar niet in onze buurt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een onzinnige frame. Je zou net zo goed kunnen stellen dat het nimby-gedrag zit bij de rechtse mensen die geen spreidingswet blieven.
Nou gelukkig zijn de meeste asielzoekers gewoon normale mensen die niet crimineel zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:04 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Helaas kunnen we dit niet voor waarheid aannemen aangezien de werkelijke cijfers worden verdoezeld.
Ministerie ‘verdoezelt’ zware misdrijven door asielzoekers
Daarnaast is het nogal een stompzinnige drogreden. Dat we hier al criminaliteit hebben is geen argument om maar crimineel asielvolk binnen te halen.
Nou dan zouden jij en Geert juist heel blij moeten zijn met deze wet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:37 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hier in Utrecht zijn het idd de groen'links' en D66 wijken die niets moeten hebben waarvoor ze gestemd hebben ja. Willen deugen maar nimby.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen bemachtigen?? Klinkt voor mij als huisuitzettingen van wanbetalers, sneller dan nu gebeurt, bijvoorbeeld?
Maar toch zeker niet in het weiland dan??quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:21 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Opkopen en bouwen van nieuwe woningen.
Er moet dringend nieuwe sociale woningbouw komen
Analfabetische relifanaten uit middeleeuwse culturen zijn abnormaal in een seculiere westerse samenleving.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou gelukkig zijn de meeste asielzoekers gewoon normale mensen die niet crimineel zijn.
Scheelt ook weer volgescheten broeken als je wat op feesboek leest.
Gezien jouw hobby om asielzoekers te dehumaniseren zijn ze duidelijk nog niet barbaars genoeg voor je.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:30 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Analfabetische relifanaten uit middeleeuwse culturen zijn abnormaal in een seculiere westerse samenleving.
Natuurlijk wel. Natura2000 gebieden zullen beperkt moeten worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar toch zeker niet in het weiland dan??
ons kostbare groen
Vreemd dat ze dan zo voor de spreidingswet zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:10 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat is een stuk eerlijker dan: ja wij willen spreiding maar niet in onze buurt.
en al die groene strontweilanden dan zonder een sikkepitje leven erin??quote:Op woensdag 17 januari 2024 16:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Natura2000 gebieden zullen beperkt moeten worden.
De randstad is heilig en de rest dat is krimpregiosquote:Op woensdag 17 januari 2024 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat ze in het westen ook maar lekker bloeden nu dan, ipv alles af te schuiven op Oost- en Noord-Nederland.
Ik denk dat jij en veel meneen uit jouw omgebing niet doorhebben dat wij hier in het westen al lang veel azs's hebben?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat ze in het westen ook maar lekker bloeden nu dan, ipv alles af te schuiven op Oost- en Noord-Nederland.
ik neem aan dat dit een van de afspraken was uit een voorlopig accoord , aangezien mewisje yesellguz dit geeft voor gesteld aan de eerste kamer fractie en een demissionair kabinet mag dit niet besluitenquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Geert en zijn medeonderhandelaars zijn zelf aan zet om iets aan die instroombeperking te doen, wat ze zo belangrijk vinden. Dan moeten ze zelf maar opschieten. Wat is er dan op tegen om, ervanuit gaande dat die instroombeperking er komt, de resterende instroom eerlijk te verdelen over het land?
Ik snap het probleem niet.
Mooi om te weten dat we dode groenten eten, en dat die kievit die zit te broeden eigenlijk maar dood is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en al die groene strontweilanden dan zonder een sikkepitje leven erin??
Ga je daar woningen bouwen ??
Nee toch ?
Er is nog geen kabinet, hè.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Geert en zijn medeonderhandelaars zijn zelf aan zet om iets aan die instroombeperking te doen, wat ze zo belangrijk vinden. Dan moeten ze zelf maar opschieten. Wat is er dan op tegen om, ervanuit gaande dat die instroombeperking er komt, de resterende instroom eerlijk te verdelen over het land?
Heb je weer gezopen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem aan dat dit een van de afspraken was uit een voorlopig accoord , aangezien mewisje yesellguz dit geeft voor gesteld aan de eerste kamer fractie en een demissionair kabinet mag dit niet besluiten
Geert heeft geen zin in regeren en heeft een stok gevonden die als een geschenk voorbij komt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Zitten ze nu op 1 punt dan? Die 159 noodlocaties bestaan niet, die hotels en cruiseships zijn er niet, zit iedereen in Ter Apel?quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Je kan het beter in de hand houden als je alles op 1 plek houd ipv verspreiding. Het wordt een grote ongecoördineerde bende met overal een kutimpact en dus alle politiecorpsen die er mee te maken krijgen en overbelast raken, ipv 1 plek waar je kan handhaven. Wat totaal wordt nagelaten en het daardoor in ter apel een tyfuszooi is.
Het lost niets op , helemaal nietsquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zitten ze nu op 1 punt dan? Die 159 noodlocaties bestaan niet, die hotels en cruiseships zijn er niet, zit iedereen in Ter Apel?
quote:Lokale VVD’ers worstelen met asieldwangwet: ’Hoe dan? We slaan een flater’
KOEN VAN EIJK
11 min geledenin BINNENLAND
AMSTERDAM - Lokale VVD’ers zien niets in de asieldwangwet waarvoor hun partijgenoten in de Eerste Kamer het licht op groen willen zetten. ,,Haal die 2000 asielzoekers weg uit Ter Apel en binnen een week zit het weer vol.’’
Zullen we het even aanzien Michael…quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het lost niets op , helemaal niets
https://www.telegraaf.nl/(...)-we-slaan-een-flater
[..]
LOLquote:Op woensdag 17 januari 2024 19:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geert heeft geen zin in regeren en heeft een stok gevonden die als een geschenk voorbij komt.
quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zullen we het even aanzien Michael…
quote:Remco Dijkstra, wethouder in de gemeente Tiel, noemt de wet, die het Rijk gemeenten kan dwingen asielzoekers op te nemen, ‘niet uitvoerbaar’. ,,
Gaat het Rijk dwingen? Hoe dan?
Als de bevolking protesteert, gaan ze dan doordrukken?
Je kunt de dichtstbijzijnde overheid, de gemeente, niet passeren. Als er geen draagvlak is, houdt het op.’’
Dijkstra noemt schuiven met asielzoekers ‘dweilen met de kraan open’. ,,
Nederland heeft de meest ruimhartige toelating van Europa. Misschien heeft deze wet een aanzuigende werking. Mensen zijn het zat.’’
Misschien moeten we gewoon accepteren dat er wat verschillen zijn en dat er even wat afgestemd moet worden. We kunnen hierbij wijzen wat we willen en namen noemen wat we willen, maar wat schieten we daar in vredesnaam mee op.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
LOL
Hoe kun je dat in jezusnaam zeggen. Dat er nog geen kabinet is ligt toch echt aan 'pappen-en-nathouden' Pieter met zijn demagogiecursussen en Dilan die kiezersbedrog heeft gepleegd.
N=1 Micheal.quote:
Er is ook geen probleem. Of je zou de media die zich verlekkerd over wat coalitiestrubbelingen op sleeptouw laten nemen als het probleem moeten zien. Maar dat is er niet een van gisteren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:40 schreef Breekfast het volgende:
Greetje Milders hoeft niet met ze om de tafel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 20:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
LOL
Hoe kun je dat in jezusnaam zeggen. Dat er nog geen kabinet is ligt toch echt aan 'pappen-en-nathouden' Pieter met zijn demagogiecursussen en Dilan die kiezersbedrog heeft gepleegd.
Ja top man. Volgende verkiezingen pvv +15.quote:Op donderdag 18 januari 2024 05:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Slimme taktiek om met PVV af te rekenen. PVV hijgt al langer in de nek van VVD. Het is wel aardig hoog spel van de partijstrategen dat wel en daarvoor mijn complimenten.
Klopt, als je de onderhandelingen voor een rechts kabinet wil saboteren en daarvoor Yesligöz wil opofferen. Prima zet. Niet dat ze ook maar een hand omdraaien voor het opofferen van VVD-poppetjes, die zijn er in de afgelopen 10 jaar al legio geweest. Dus wat dat betreft niets nieuws.quote:Op donderdag 18 januari 2024 05:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Slimme taktiek om met PVV af te rekenen. PVV hijgt al langer in de nek van VVD. Het is wel aardig hoog spel van de partijstrategen dat wel en daarvoor mijn complimenten.
Wat opnieuw niks zou gaan worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 08:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja top man. Volgende verkiezingen pvv +15.
Over links proberen... Ik zie dat niet zo als een probleem. NSC en VVD zijn rechts, D'66 en GL-PvdA links.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt, als je de onderhandelingen voor een rechts kabinet wil saboteren en daarvoor Yesligöz wil opofferen. Prima zet. Niet dat ze ook maar een hand omdraaien voor het opofferen van VVD-poppetjes, die zijn er in de afgelopen 10 jaar al legio geweest. Dus wat dat betreft niets nieuws.
Dan kunnen ze het over links proberen, maar dat gaat m.i. voor enorm veel onvrede zorgen in de maatschappij.
En nieuwe verkiezingen zou wel eens kunnen leiden tot een afstraffing van de VVD.
Tja, zeg het maar. Prima zet, of niet. Hoog spel in ieder geval.
D66 heeft de VVD een mes in de rug gestoken. De VVD heeft een reputatie nogal wat problemen te hebben met het geheugen, maar dit zijn ze niet vergeten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Over links proberen... Ik zie dat niet zo als een probleem. NSC en VVD zijn rechts, D'66 en GL-PvdA links.
Door het midden lijkt me het beste voor stabiliteit. Op de flanken geeft te veel onvrede in de rest van het electoraat. Mensen vergeten vaak dat een meerderheid niet op PVV heeft gestemd.
VVD heeft dan wel het kabinet opgeblazen, maar met wellicht dus als doel PVV voor het blok te zetten en te laten falen.
Wat een onzin. VVD heeft laatst de stekker eruitgetrokken, niet D'66. CU en D'66 hielden gewoon terecht vast aan het internationaal vluchtelingenverdrag inzake gezinshereniging.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
D66 heeft de VVD een mes in de rug gestoken. De VVD heeft een reputatie nogal wat problemen te hebben met het geheugen, maar dit zijn ze niet vergeten.
misschien moet nederland ook de AZC in Rwanda gaan vestigen in plaats van in Schubbekutterveen, D66 en Groen Links zouden tegenstemmenquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
[..]
Wat een onzin. VVD heeft laatst de stekker eruitgetrokken, niet D'66. CU en D'66 hielden gewoon terecht vast aan het internationaal vluchtelingenvedrag inzake gezinshereniging.
https://www.tagesschau.de(...)a-unterhaus-100.htmlquote:Sunak krijgt zijn zin, asielzoekers mogen naar Rwanda
Jippie 18-01-2024 02:44 print
De Britse premier Rishi Sunak heeft de interne weerstand van zijn partij in het conflict over het asielbeleid van zijn land overwonnen.
Een nieuwe wet om uitzettingen naar Rwanda in Oost-Afrika mogelijk te maken kreeg vanavond de benodigde stemmen in het parlement.
320 parlementsleden stemden voor het wetsvoorstel, 276 stemden tegen. De deal om migranten die in het VK aankomen naar Rwanda te sturen werd vorig jaar aangekondigd
En dan honderden miljoenen betalen voor een handvol asielzoekers zekerquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien moet nederland ook de AZC in Rwanda gaan vestigen in plaats van in Schubbekutterveen
https://www.tagesschau.de(...)a-unterhaus-100.html
Sunak krijgt zijn zin, asielzoekers mogen naar Rwandaquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan honderden miljoenen betalen voor een handvol asielzoekers zeker
Dit al weer vergeten?quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat een onzin. VVD heeft laatst de stekker eruitgetrokken, niet D'66. CU en D'66 hielden gewoon terecht vast aan het internationaal vluchtelingenverdrag inzake gezinshereniging.
https://www.dagelijksesta(...)0-minuten-voor-debatquote:Kaag stak Rutte met mes in de rug: belde hem 20 minuten voor debat
Twintig minuten voor het debat zou beginnen over de val van het kabinet werd Mark Rutte gebeld door een vrouw met wie hij jaren heeft samengewerkt. Het ging natuurlijk om Sigrid Kaag. Minister van Financiën én D66-leider. Zij liet hem weten dat haar partij de geplande motie van wantrouwen mogelijk zou steunen als de fractie vond dat hij zich niet goed genoeg verweerde in het geplande debat. Voor Rutte was dit reden om woedend te reageren
Verzinsel van Telegraaf/De Dagelijkse Standaard. Het is nooit bevestigd en ze kunnen dat ook nooit weten. Dat je daar intrapt zeg.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit al weer vergeten?
[..]
https://www.dagelijksesta(...)0-minuten-voor-debat
Mwah, volgens het recent gesloten Europese migratiepact kunnen we al afkopen voor 20000 euro per binnenkomer.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan honderden miljoenen betalen voor een handvol asielzoekers zeker
En het dan over laat aan pvda/glquote:Op donderdag 18 januari 2024 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik hoop vurig dat geert de stekker eruit trekt met de vvd.
Volgende verkiezingen dan weer +15.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat opnieuw niks zou gaan worden.
Hmneuh. Kan niet blijven stijgen en dan nog: De Eerste Kamer blijft nog 3½ jaar zitten. Die gaan PVV echt geen handje helpen en waar gaat PVV capabele mensen vandaan halen? Dat is nu al een probleem. Gaat 'm allemaal niet worden.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgende verkiezingen dan weer +15.
De samenleving is klaar met dit gekloot met asielinflux. Zelfs binnen de overheid is het tegenwoordig duidelijk dat dit moet stoppen. Gezien de uitkomsten van dat rapport van maandag.
Het wordt nog druk dan in Rwanda, zo groot is dat land niet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, volgens het recent gesloten Europese migratiepact kunnen we al afkopen voor 20000 euro per binnenkomer.
Dat is al een schijntje van de werkelijke kosten van opvang (in ons land).
Wat mij betreft mag investering in Rwanda, of opvang in de eigen regio (waar dan ook), dan ook wel wat meer kosten dan die 20000.
Aangezien Denemarken ook al met Rwanda bezig is stel ik voor om dit Europees te regelen.
Ik denk dat een deel van de aantrekkingskracht van Rwanda voor rechts Nederland is hoe efficiënt ze daar met minderheden om kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt nog druk dan in Rwanda, zo groot is dat land niet.
Hier. Van de NOS;quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Verzinsel van Telegraaf/De Dagelijkse Standaard. Het is nooit bevestigd en ze kunnen dat ook nooit weten. Dat je daar intrapt zeg.
En verder: De Dagelijkse Standaard wordt met regelmaat beschuldigd van het brengen van nepnieuws en van het schrijven van artikelen om verontwaardiging op te roepen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Dagelijkse_Standaard
https://nos.nl/artikel/24(...)s-over-haar-toekomstquote:Gisteren lekte uit dat Kaag vlak voor het debat van gisteren nog een telefoontje zou hebben gepleegd met Rutte om hem te vertellen dat D66 mogelijk zou meestemmen met een motie van wantrouwen tegen hem.
In VVD-kringen wordt dat als "een mes in de rug" ervaren, maar volgens Kaag is dat niet terecht. "Ik heb hem puur uit collegialiteit gebeld. Om hem sterkte te wensen en om hem te alerteren dat het bij de D66-fractie geen gelopen koers was. Het is mijn plicht om hem daarin mee te nemen. Het kwam uit een goed hart."
Heb je de laatste verkiezingsuitslag gemist?quote:
wie in rwanda is zal dus snel weer huiswaarts gaanquote:Op donderdag 18 januari 2024 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat een deel van de aantrekkingskracht van Rwanda voor rechts Nederland is hoe efficiënt ze daar met minderheden om kunnen gaan.
Tja, niet heel raar dat een linkse stemmer een links kabinet wel ziet zitten/er geen problemen mee ziet en daar op hoopt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Over links proberen... Ik zie dat niet zo als een probleem. NSC en VVD zijn rechts, D'66 en GL-PvdA links.
Door het midden lijkt me het beste voor stabiliteit. Op de flanken geeft te veel onvrede in de rest van het electoraat. Mensen vergeten vaak dat een meerderheid niet op PVV heeft gestemd.
VVD heeft dan wel het kabinet opgeblazen, maar met wellicht dus als doel PVV voor het blok te zetten en te laten falen.
Leuk, maar er is geen alternatief.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je de laatste verkiezingsuitslag gemist?
Heb je iedere keer als een gemeente een azc wil bouwen ergens, de lokale onvrede gemist?
Waarschijnlijk.
Laatste keer dat er gecheckt is door een neutrale bron, is 69% voor een tijdelijke stop en 55% tegen een verplichte spreiding.
Dus 7 juli biedt Rutte het ontslag van het kabinet aan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit al weer vergeten?
[..]
https://www.dagelijksesta(...)0-minuten-voor-debat
Fout.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Leuk, maar er is geen alternatief.
- De situatie in Ter Apel is onhoudbaar
- De instroom is niet morgen teruggebracht
- Vrijwillig spreiden blijkt onvoldoende te werken
Enige dat dan overblijft is verplicht spreiden.
Daar begon ík niet over.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus 7 juli biedt Rutte het ontslag van het kabinet aan.
Vandaag heb ik na intensieve besprekingen in het kabinet helaas moeten constateren dat het niet mogelijk is gebleken overeenstemming te bereiken over de beleidsmaatregelen op de terreinen arbeid-, studie- en asielmigratie.
10 juli debatteerd de kamer over de onstane politieke situatie, oftewel over het gevallen en daarmee demissionaire kabinet. Twintig minuten voor dit debat kondigt Kaag aan dat ze mogelijk een motie van wantrouwen zal steunen als Rutte zich niet goed verdedigt.
En nu is het D66 die de stekker eruit getrokken zou hebben?
Je kan je alleen niet blijven verstoppen achter: ‘de instroom is morgen niet teruggebracht’. Om vervolgens elk jaar op onze handen te zitten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Jij noemt het een mes in de rug van D66. Kan hetzelfde niet gezegd worden van de VVD die het kabinet opblies op gezinshereniging? Ontslaat daarnaast de val van het kabinet niet je van het met één mond spreken en is het echt onfaire wanneer D66, CDA of de CU een motie van wantrouwen richting Rutte gesteund zou hebben, nadat deze willens en wetens het kabinet opblaast?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Daar begon ík niet over.
Post 234; (thedeedster)
D66 heeft de VVD een mes in de rug gestoken. De VVD heeft een reputatie nogal wat problemen te hebben met het geheugen, maar dit zijn ze niet vergeten.
Post 235 (Niels0Kurovski)
Wat een onzin. VVD heeft laatst de stekker eruitgetrokken, niet D'66. CU en D'66 hielden gewoon terecht vast aan het internationaal vluchtelingenverdrag inzake gezinshereniging.
quote:Op donderdag 18 januari 2024 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zie https://www.parlement.com(...)ot_gecomprimeerd.pdf
En
https://www.parlement.com(...)crisis_rond_migratie
Dat was echt wel een stevig pakket maatregelen.
Dan is het nu aan de PVV, NSC, BBB en VVD om hier iets aan te doen toch?quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan je alleen niet blijven verstoppen achter: ‘de instroom is morgen niet teruggebracht’. Om vervolgens elk jaar op onze handen te zitten.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind die VVD ook helemaal niks.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij noemt het een mes in de rug van D66. Kan hetzelfde niet gezegd worden van de VVD die het kabinet opblies op gezinshereniging? Ontslaat daarnaast de val van het kabinet niet je van het met één mond spreken en is het echt onfaire wanneer D66, CDA of de CU een motie van wantrouwen richting Rutte gesteund zou hebben, nadat deze willens en wetens het kabinet opblaast?
Verder hoop ik dat het toekomstig kabinet het migratie beleid, zoals dat klaar lag, als basis gebruikt. Volgens mij staan hier heel veel goede dingen. Niet alleen over asiel maar ook over laagbetaalde arbeidsmigratie en de kosten die dit voor de maatschappij met zich meebrengt.
[..]
dit flikt de VVD al decennia, niets doen tot het probleem over de schutting geflikkert kan wordenquote:Op donderdag 18 januari 2024 11:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wedden dat de PVV minister voor Asiel straks gewoon gebruik gaat maken van deze wet zolang ze de instroom nog niet hebben weten in te dammen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je de laatste verkiezingsuitslag gemist?
Heb je iedere keer als een gemeente een azc wil bouwen ergens, de lokale onvrede gemist?
ja zolang je geen plank hebt om over de sloot te leggen moet je aan dees kant blijvenquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wedden dat de PVV minister voor Asiel straks gewoon gebruik gaat maken van deze wet zolang ze de instroom nog niet hebben weten in te dammen.
Zoals gezegd; dat is niet morgen geregeld. Dat gaat nog maanden duren, als het überhaupt al lukt. Het probleem waarvoor de spreidingswet bedoeld is, is er morgen echter gegarandeerd wel.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Enige wat overblijft is 'call quits'.
We hebben geen plek voor deze instroom, niet in het stelsel en niet in onze maatschappij. Onze wetten moeten veranderen en ook dat complete stelsel. Waarom hebben wij de meest aanzuigende wetten van europa? Rot op met dat dweilen, de kraan moet dicht.
Eens, maar dat maakt de actuele situatie niet anders.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan je alleen niet blijven verstoppen achter: ‘de instroom is morgen niet teruggebracht’. Om vervolgens elk jaar op onze handen te zitten.
En dit soort idiote wetten in te voeren.quote:Op donderdag 18 januari 2024 11:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
of weilanden omtoveren tot campingsquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dit soort idiote wetten in te voeren.
Want straks is ieder leeg bedrijfspand, oude school, ongebruikte voetbalkantine en gymzaal een asiellocatie.
Beter leeg laten staan inderdaad.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Want straks is ieder leeg bedrijfspand, oude school, ongebruikte voetbalkantine en gymzaal een asiellocatie.
Inderdaa, de PVV zou toch heel blij moeten zijn met deze wet. Kan hun minister ook een AZC in Zonnedael neerzetten.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wedden dat de PVV minister voor Asiel straks gewoon gebruik gaat maken van deze wet zolang ze de instroom nog niet hebben weten in te dammen.
als je maar lang genoeg wacht dan wordt ieder probleem urgentquote:Op donderdag 18 januari 2024 12:32 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zoals gezegd; dat is niet morgen geregeld. Dat gaat nog maanden duren, als het überhaupt al lukt. Het probleem waarvoor de spreidingswet bedoeld is, is er morgen echter gegarandeerd wel.
+15 maar? Kom op, die absolute meerderheid moet haalbaar zijn!quote:Op donderdag 18 januari 2024 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgende verkiezingen dan weer +15.
De samenleving is klaar met dit gekloot met asielinflux. Zelfs binnen de overheid is het tegenwoordig duidelijk dat dit moet stoppen. Gezien de uitkomsten van dat rapport van maandag.
De VVD-methode heeft invoering van eventuele serieuze maatregelen echter met minstens 1-1,5 jaar vertraagd…quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij noemt het een mes in de rug van D66. Kan hetzelfde niet gezegd worden van de VVD die het kabinet opblies op gezinshereniging? Ontslaat daarnaast de val van het kabinet niet je van het met één mond spreken en is het echt onfaire wanneer D66, CDA of de CU een motie van wantrouwen richting Rutte gesteund zou hebben, nadat deze willens en wetens het kabinet opblaast?
Verder hoop ik dat het toekomstig kabinet het migratie beleid, zoals dat klaar lag, als basis gebruikt. Volgens mij staan hier heel veel goede dingen. Niet alleen over asiel maar ook over laagbetaalde arbeidsmigratie en de kosten die dit voor de maatschappij met zich meebrengt.
[..]
Ieder pand, stuk voor stuk. Vooral in jouw dorp.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
en iedere camping en het gemeente huisquote:Op donderdag 18 januari 2024 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ieder pand, stuk voor stuk. Vooral in jouw dorp.
Afbreken en betaalbare huizen bouwen voor Nederlanders, in plaats van lege gebouwen te gebruiken voor de huisvesting van het demografische transitieproject.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beter leeg laten staan inderdaad.
je wilt toch niet in de weilanden gaan bouwen zeker ???/quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Afbreken en betaalbare huizen bouwen voor Nederlanders, in plaats van lege gebouwen te gebruiken voor de huisvesting van het demografische transitieproject.
Wat valt er precies af te breken in een leegstaand weiland?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je wilt toch niet in de weilanden gaan bouwen zeker ???/
Dat is groen he
dood als een pier weliswaar, maar toch groen
nee daar kun je goed wat AZC realiseren , maar dat zullen de elitaire GL natuurvorsers niet goed vinden want het is kostbaar groenquote:Op donderdag 18 januari 2024 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat valt er precies af te breken in een leegstaand weiland?
Die drie huizen op de plek van een oude voetbalkantine gaan de woningnood niet oplossen, daar zijn andere plannen voor bedacht. Je kunt er wel een klein AZC van maken, wat veel beter werkt dan die grote opvangplekken.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Afbreken en betaalbare huizen bouwen voor Nederlanders, in plaats van lege gebouwen te gebruiken voor de huisvesting van het demografische transitieproject.
Weilanden gewoon voor de vogels laten. Niks mis mee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee daar kun je goed wat AZC realiseren , maar dat zullen de elitaire GL natuurvorsers niet goed vinden want het is kostbaar groen
die komen er al jaren niet meer, valt niets te halen hequote:Op donderdag 18 januari 2024 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weilanden gewoon voor de vogels laten. Niks mis mee.
Jawel, sappige pieren en andere wormpjes.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die komen er al jaren niet meer, valt niets te halen he
Alleen zit er vrijwel geen enkele vogel meer op de groene productie woestijnen weilanden zoals je die tegenwoordig overal ziet.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weilanden gewoon voor de vogels laten. Niks mis mee.
Oh, zonde wel dan.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen zit er vrijwel geen enkele vogel meer op de groene productie woestijnen weilanden zoals je die tegenwoordig overal ziet.
Over een paar jaar stem zelfs jij op de PVV, ik weet het zeker!quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
+15 maar? Kom op, die absolute meerderheid moet haalbaar zijn!
Los daarvan hobbelt PVV nogal op en neer. Voor de recente PS-verkiezingen was de uitslag maar matig. Eeuwige groei voorspellen mag maar slaat praktisch gezien nergens op.
helaas geen pieren meer , zelfs geen strontvliegen, want koeienvlaaien zijn er ok niet meerquote:Op donderdag 18 januari 2024 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jawel, sappige pieren en andere wormpjes.
quote:Dus
Weidevogels
Het weidevogeldossier sleept ondertussen alle tientallen jaren voort. De provincie claimt allerlei maatregelen te nemen om de achteruitgang tegen te gaan. Ieder jaar wordt er meer dan 10 miljoen aan subsidies uitgekeerd aan Vogelwacht en boeren. Toch gaat het steeds verder hollend achteruit. En dat is logisch want aan de echte oorzaak wordt niets gedaan. De oorzaak is dat het weiland niet meer geschikt is voor weidevogels. Het is te droog, te vlak, er zijn geen insecten, geen wormen, het wordt te vroeg en te vaak gemaaid, etc. Bovendien is het moderne weiland juist ideaal terrein voor veel predatoren.
Kortom, als er geen grote gebieden komen waar de habitat hersteld is naar de situatie van 60 jaar geleden is het binnen tien jaar volledig gedaan met alle weidevogels. Natuurlijk Fryslân vindt opgeven onacceptabel.
Hier en daar een paar hectare reservaat gaat het probleem niet oplossen want dan zijn de aantallen te klein en reservaatjes trekken juist alle predatoren aan.
De potentie op rechts is bijna 90-100 zetels.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over een paar jaar stem zelfs jij op de PVV, ik weet het zeker!![]()
PVV heeft zeker nog wel groeimogelijkheden en mocht er nu een kabinet komen zonder de PVV waar huidige problematiek niet (genoeg) wordt aangepakt verwacht ik ook wel dat ze bij de verkiezingen over een paar jaar best wat extra zetels kunnen krijgen (als er in de tussenliggende jaren niet iets heel geks gebeurd), maar er is een limiet. Iemand die trouw elke keer GL stemt gaat niet opeens PVV stemmen; en een PVV stemmer zal niet zomaar overstappen op een PvdD. Het kan natuurlijk, maar niet heel realistisch.
Leuk en aardig, maar dat gaan ze nooit halen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De potentie op rechts is bijna 90-100 zetels.
dat zei men ook dat de PVV nooit de grootste partij van Nederland zou worden, ik zou een beetje oppassen met zulke beweringenquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar dat gaan ze nooit halen.
Mwah, ik vond het vrij aannemelijk dat de PVV de grootste zou worden. Maar 90-100 zetels is gewoon niet realistisch imo, veel te veel mensen die gewoon elke keer vertrouwd op hun vertrouwde partij stemt. Een PVV is voor een groep rechtse stemmers ook nog net wat te extreem denk ik, dat gaat ook niet opeens veranderen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zei men ook dat de PVV nooit de grootste partij van Nederland zou worden, ik zou een beetje oppassen met zulke beweringen
Dan ben jij de enigste in Nederlandquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, ik vond het vrij aannemelijk dat de PVV de grootste zou worden.
Zou goed kunnen, maar de enige was hij niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan ben jij de enigste in Nederland
Wierd Duk had het al in zijn laatste boek in 2022 voorspeld vanuit gesprekken en reportages die hij in het land heeft gemaakt en opgeschreven. Die hield daar met de signalen die hij hoorde al een hele tijd rekening mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan ben jij de enigste in Nederland
Niet voor niets dat een NSC, BBB en PVV bij elkaar flink wat zetels gehaald hebben. "Het volk" heeft het idee dat deze partijen wel wat voor hen zouden kunnen betekenen, dat zij in ieder geval bereid zijn naar hen te luisteren, terwijl linkse partijen opgesloten zitten in hun eigen deugbubbel met als ultieme slogan "wie zijn toch die mensen'? Totaal losgelagen van de werkelijkheid van het dagelijkse leven in deze Nederlandse maatschappij.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:38 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Wierd Duk had het al in zijn laatste boek in 2022 voorspeld vanuit gesprekken en reportages die hij in het land heeft gemaakt en opgeschreven. Die hield daar met de signalen die hij hoorde al een hele tijd rekening mee.
Zou fijn zijn als deze mensen eens zouden stoppen met dorpsdenken en zich gaan realiseren dat Nederland een onderdeel is van een groter geheel. NSC, BBB en PVV hebben totaal geen visie over onze plaats in de wereld of onze (economische) toekomst. Het is wachten op een nieuwe messias waar men dan weer als een kip zonder kop massaal achteraanhobbelt wanneer men erachter komt dat voornoemde combinatie 1. concreet niets te bieden heeft en 2. er sowieso niet uit gaat komen ivm allerlei wetten, verdragen en hoe ze hun bier willen gaan betalen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 08:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet voor niets dat een NSC, BBB en PVV bij elkaar flink wat zetels gehaald hebben. "Het volk" heeft het idee dat deze partijen wel wat voor hen zouden kunnen betekenen, dat zij in ieder geval bereid zijn naar hen te luisteren, terwijl linkse partijen opgesloten zitten in hun eigen deugbubbel met als ultieme slogan "wie zijn toch die mensen'? Totaal losgelagen van de werkelijkheid van het dagelijkse leven in deze Nederlandse maatschappij.
Ik vermoed dat de 'dorpsmensen' het in ruime zin veel meer eens zijn met denken in het 'geheel' dan dat de 'geheel'-denkers zich bekommeren om de grieven en wensen van de 'dorpsmensen'.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als deze mensen eens zouden stoppen met dorpsdenken en zich gaan realiseren dat Nederland een onderdeel is van een groter geheel. NSC, BBB en PVV hebben totaal geen visie over onze plaats in de wereld of onze (economische) toekomst. Het is wachten op een nieuwe messias waar men dan weer als een kip zonder kop massaal achteraanhobbelt wanneer men erachter komt dat voornoemde combinatie 1. concreet niets te bieden heeft en 2. er sowieso niet uit gaat komen ivm allerlei wetten, verdragen en hoe ze hun bier willen gaan betalen.
Ik had het over dorpsdenken ipv dorpsmensen (dorpelingen). Spreiding moet ook op europees niveau beter. Hier in Nederland is een groot deel het zelfs niet eens over spreiding binnen de landsgrenzen. In feite steekt deze groep een middelvinger op naar plaatsen als Ter Apel. Een paar duizend mensen verdelen over Nederland, hoe is dat nou zo'n probleem?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de 'dorpsmensen' het in ruime zin veel meer eens zijn met denken in het 'geheel' dan dat de 'geheel'-denkers zich bekommeren om de grieven en wensen van de 'dorpsmensen'.
M.i. moet het een en-en zijn. Dus als je in het 'geheel' denkt dat moet je niet de belangen van de 'dorpsmensen' uit het oog verliezen en vice versa.
Dat eerste is al zo vaak uitgelegd. Mja, de problemen vooruit schuiven en kop in t zand steken is makkelijker voor bepaalde mensen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik had het over dorpsdenken ipv dorpsmensen (dorpelingen). Spreiding moet ook op europees niveau beter. Hier in Nederland is een groot deel het zelfs niet eens over spreiding binnen de landsgrenzen. In feite steekt deze groep een middelvinger op naar plaatsen als Ter Apel. Een paar duizend mensen verdelen over Nederland, hoe is dat nou zo'n probleem?
Maargoed, die spreidingswet komt er dus lijkt het en dus is Geert Wilders uitgespeeld volgens mij. Zou toch lachwekkend zijn als hij een asielminister moet gaan leveren die die spreidingswet moet gaan uitvoeren want het niet uitvoeren van wetten is dan weer een probleem voor Pieter Omtzigt.
maar goed dan dat nederland een democratie is en geen linkse dictatuurquote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als deze mensen eens zouden stoppen met dorpsdenken en zich gaan realiseren dat Nederland een onderdeel is van een groter geheel. NSC, BBB en PVV hebben totaal geen visie over onze plaats in de wereld of onze (economische) toekomst. Het is wachten op een nieuwe messias waar men dan weer als een kip zonder kop massaal achteraanhobbelt wanneer men erachter komt dat voornoemde combinatie 1. concreet niets te bieden heeft en 2. er sowieso niet uit gaat komen ivm allerlei wetten, verdragen en hoe ze hun bier willen gaan betalen.
jij denkt kennelijk dat hiermee het probleem opgelost is met deze struisvogel politiek van uitsmeren tot ieder dorp 1000 asielzoekers heeft rondlopen ?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
. Een paar duizend mensen verdelen over Nederland, hoe is dat nou zo'n probleem?
Maargoed, die spreidingswet komt er dus lijkt het en dus is Geert Wilders uitgespeeld volgens mij.
Zou toch lachwekkend zijn als hij een asielminister moet gaan leveren die die spreidingswet moet gaan uitvoeren want het niet uitvoeren van wetten is dan weer een probleem voor Pieter Omtzigt.
Ik hoop op minstens 2000 in jouw dorp en dat führer Timmermans daar in persoon op toeziet.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar goed dan dat nederland een democratie is en geen linkse dictatuur
[..]
jij denkt kennelijk dat hiermee het probleem opgelost is met deze struisvogel politiek van uitsmeren tot ieder dorp 1000 asielzoekers heeft rondlopen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |