En het mooie is nog dat het Schippers is die Yeşilgöz hier voor de bus gooit, Schippers is binnen de VVD nog altijd groter dan Yeşilgöz.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Als kamerlid je eigen staatssecretaris een mes in de rug steken ten aanzien van een wet die je als kabinet zelf gemaakt hebt en waarvoor je not bene ministerieel verantwoordelijk bent, om vervolgens door je eigen partij, waar je zelf nu leider van bent, terzijde te worden geschoven. Dit is niet houdbaar.
Dat klopt, maar dat betekent dus dat Dilan een enorme inschattingsfout gemaakt heeft. Dáár zit het probleem, niet bij de senatoren.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:31 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Kom op zeg... Die doen gewoon hun werk ipv simpelweg de TK te volgen.
Dat zou ik wel een goed plan vinden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien kan hij fractieleider worden, hij houdt zich tenminste aan de zaken waar hij voor is gaan staan.
Ja, dat is dus het punt: de partijleider van de VVD heeft totaal geen grip op de eigen fractie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar was de 1e Kamer wel enorm van onder de indruk, zo te zien
Volgens tassendrager Ruben Brekelmans zeggen beide fracties precies hetzelfde hoor!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat betekent dus dat Dilan een enorme inschattingsfout gemaakt heeft. Dáár zit het probleem, niet bij de senatoren.
Het intrekken van een wet gaat per wet. Meerderheid in beide kamers voor nodig dus. Wat eventueel wel kan is bij de wet gekregen bevoegdheden niet uitoefenen, maar daar zitten haken en ogen aan.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vraagje voor de kenners onder ons: kan zo'n reeds aangenomen wet eenvoudig door een eventueel nieuw gevormd kabinet ingetrokken of afgezwakt worden?
Gezien de meerderheid die er voor in de Eerste Kamer is lijkt mij dat de komende drie jaar niet het geval?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Vraagje voor de kenners onder ons: kan zo'n reeds aangenomen wet eenvoudig door een eventueel nieuw gevormd kabinet ingetrokken of afgezwakt worden?
Ik sluit niet uit dat als er een goed ander plan ligt dat het probleem ook daadwerkelijk adresseert zo’n vvd-fractie wel om kan gaan. Maar die voorwaarde gaat Wilders 1 natuurlijk nooit aan voldoen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien de meerderheid die er voor in de Eerste Kamer is lijkt mij dat de komende drie jaar niet het geval?
Die heeft het inderdaad aardig gedaan. Maar die gaat alleen opstaan als de VVD de PVV laat vallen…quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
Felicitaties aan van den Burg die dit enorm moelijke verhaal uiteindelijk door alle Kamers geloodst heeft.
Mischien kan hij fractieleider worden, hij houdt zich tenminste aan de zaken waar hij voor is gaan staan.
Voor Geert zijn doen is dit wel een extreem milde reactie. Vind ik toch knap van 'm.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar goed. Dat is allemaal gerommel in de marge. De echte vraag is hoe Dilan de formatietafel gaat overtuigen dat ze als er een coalitie is ook kan leveren…
Nou..niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor Geert zijn doen is dit wel een extreem milde reactie. Vind ik toch knap van 'm.![]()
Maar die wil morgen natuurlijk wel even van Dilan weten hoe ze die verdomde Eerste Kamer-fractie in toom denkt te gaan houden.
Misschien moet je niet tegen een opzich goede wet zijn, waar lokaal iedereen met smacht op wacht en waar het alternatief (instroom beperking) alleen nog maar een wens is.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor Geert zijn doen is dit wel een extreem milde reactie. Vind ik toch knap van 'm.![]()
Maar die wil morgen natuurlijk wel even van Dilan weten hoe ze die verdomde Eerste Kamer-fractie in toom denkt te gaan houden.
Als de PVV wil regeren, dan hebben ze weinig keus. Of denk jij dat Geert & Frans onder het genot van een Limburgse vlaai tot gezamenlijke standpunten kunnen komen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zou de PVV nu nog wel met de VVD willen meeregeren?
Welk democratisch proces wordt ondermijnd BBB Statenleden? GS heeft een eigenstandige positie richting het IPOquote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:00 schreef capricia het volgende:
BBB gaat ook lekker. Caroline van der Plas is fel tegen de spreidingswet. Maar 6 van de BBB gedeputeerden stemden voor de spreidingswet.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |